'Vijf, zes ton' nodig bij NAC: 'Spelers verhuren en contracten ontbinden'

    'Vijf, zes ton' nodig bij NAC: 'Spelers verhuren en contracten ontbinden'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 08:15wo 14-11-2018 om 08:15

    Met adviseur Pierre van Hooijdonk als één van de nieuwe steunpilaren van de club wil NAC Breda in de komende maanden en jaren de weg omhoog weer vinden. Samen met trainer Mitchell van der Gaag, aandeelhouder Cor van Rooij en manager jeugdopleiding Tim Gilissen vormt Van Hooijdonk sinds deze week het zogenaamde 'technisch hart' van NAC. Er moet op korte termijn veel, héél veel gebeuren in het Rat Verlegh Stadion, schrijft het Algemeen Dagblad in een analyse. 

    Zo zal het team van de hekkensluiter in januari op meerdere posities versterkt móeten worden. 'Wat heeft het elftal nodig? Persoonlijkheden, mensen die de kar trekken. Concreet: een centrale verdediger die van wanten weet, een linksback, een middenvelder die het spel verdeelt, een 'nummer 10' en een extra en bij voorkeur multifunctionele aanvaller met rendement. Allemaal direct voor de basis', meent het AD. 

    'Achter de schermen wordt een potje met geld klaargezet. Er is tenminste vijf tot zes ton nodig voor versterkingen, een ton per speler. Gekeken wordt naar de drie grootaandeelhouders. Daarnaast wil het technisch hart overbodige spelers verhuren en een deel van de aflopende contracten in de winterstop ontbinden.'

    Na twaalf speelrondes in de Eredivisie staat NAC op de laatste plaats met acht punten. Na de interlandperiode wachten duels met Ajax, FC Groningen en Vitesse.

    Lees ook: NAC vangt vertrek Smulders op met 'interim-groep': Van Hooijdonk keert terug

    Poll

    Gaat NAC zich handhaven?

    (1678 stemmen)

    Plaats een reactie

    Shelbourne +4924
    woensdag 14 november 2018 om 08:24
    Een halve basis weer halen, voor max zes ton. Dat zal vast een succes worden
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    woensdag 14 november 2018 om 08:27
    Ja dit is wel humor
    In de top van het amateurs voetbal heb je niet eens een elftal voor 6 ton
    Als eredivisie club 5 a6 spelers halen voor 6 ton
    Stop lekker in de winterstop en ga op vakantie koop een taart en vier het
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:35
    Even goed lezen, ze gaan ook contracten ontbinden. Dus daar komt ook geld van vrij.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    woensdag 14 november 2018 om 08:47
    Contracten ontbinden kost geen geld?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8751
    woensdag 14 november 2018 om 09:00
    Tuurlijk niet. Deze kansloze spelers leveren uit clubliefde hun contract en bijbehorede salaris graag in.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    woensdag 14 november 2018 om 09:05
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 11:27
    contracten ontbinden kost geld ,denk je dat spelers achterlijk zijn en zo hun contract inleveren ,die moet je afkopen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:10
    Misschien huren?
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 14 november 2018 om 08:35
    een centrale verdediger die van wanten weet, een linksback, een middenvelder die het spel verdeelt, een 'nummer 10' en een extra en bij voorkeur multifunctionele aanvaller met rendement.

    En dat alles voor 5 ton...dat worden toch toppers denk ik dan.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 14 november 2018 om 08:36
    Op de flanken en in de spits inzetbaar. Op te halen voor 5 a 6 ton. Mario Engels.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 08:41
    Lezen...
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 14 november 2018 om 08:42
    Zeer zeker gedaan. Men spreekt letterlijk in het artikel over een ton per speler...
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    woensdag 14 november 2018 om 10:23
    Denk je dat Engels voor 5-6 ton is op te halen? Ik hoop het niet voor Roda.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 14 november 2018 om 10:42
    Voor 5 ton loopt die zeer zeker de deur uit met nog maar een half jaar contract.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    woensdag 14 november 2018 om 11:29
    Dan denk ik dat Roda bezoek krijgt, maar niet van NAC....
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    woensdag 14 november 2018 om 11:37
    Dat bezoek kunnen we goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    woensdag 14 november 2018 om 11:47
    Ik zou Engels houden en zijn contract verlengen
    Vind ik leuk
    Jafio +1804
    woensdag 14 november 2018 om 08:45
    Namen die genoemd worden zijn De o.a. de Leeuw en Ramselaar
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    woensdag 14 november 2018 om 08:57
    Ramselaar. Die komt wel voor een ton. Van Hooijdonk heeft er kijk op. Nog even praten met PSV en dan doet PSV er vast nog wel 25.000 af als Pierre het vraagt.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    woensdag 14 november 2018 om 09:06
    Deze conclusies komen van het AD. Pierre zegt dit nergens. Hoe debiel zou het zijn als hij dit na een dag al naar buiten gaat lopen gooien.
    Ik ben vooral voorstander van het ontbinden van heel veel contracten, ook doorlopende.
    Vind ik leuk
    Jafio +1804
    woensdag 14 november 2018 om 09:07
    Huren??? Wijsneus
    Vind ik leuk
    RWB013 +2014
    woensdag 14 november 2018 om 09:45
    Gaat het dan om Michael de Leeuw, die aangaf Amerika alleen te verlaten voor Willem II? ^^
    Vind ik leuk
    Peterfc +2226
    woensdag 14 november 2018 om 08:48
    Een ton per speler? Salaris? Transfer of huursom?
    Wat voor " versterkingen" kun je daar voor halen??
    Vind ik leuk
    Dafkuh +52
    woensdag 14 november 2018 om 08:51
    Nee nu die van hooidonk er is zal het beter gaan,ze zijn het lachertje vd eredivisie.ik denk dat de kkd een beter nivo is voor nak
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:01
    Voor 6 ton gasten halen enkel met een dikke kras of lange blessures. Haalt niks uit. Hiermee geeft Pierre al aan dat hij niet wil investeren om bestaande jongens beter te maken. Bietje interessant doen met geld uitgeven en gokken dat het goed gaat en dan is hij voor altijd mister nac. Wat een slap gedrag dit. Iedereen kan met een paar ton spelertjes halen. Dacht dat ze dat niet meer zouden doen om naast city op deze manier spelers te halen. Kijk naar feyenoord in hun mindere jaren. Geef je eigen jeugd de kans, je achterban kan zich weer indentificeren met hun eigen spelers, je gaat waarde creeeren en accepteer de degradatie. Leuk voor de korte termijn dit maar op lange termijn brengt het helemaal 0. Maar dit geldt voor heel veel clubjes in deze regionen.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    woensdag 14 november 2018 om 09:26
    Nee nou komt alles goed pierre is terug , kom op zeg hij zegt dat ie een club man is , maar wil wel betaaltd worden ,echt niet op gratis basis !! Is altijd al een gelddigger geweest !!
    Vind ik leuk
    lange076 +214
    woensdag 14 november 2018 om 10:27
    Bij willem2 werken ze ook voor niets zeker. Waarom zou Pierre dat wel doen?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:27
    Een ton per speler nou dat gaan toppers worden. Toch eigelijk te gek voor woorden dat twente nog 3,5 ton kan bieden aan malone. Misschien wel het bewijs dat ze weer terug naar de eredivisie moeten. Mis ze stiekem toch wel een beetje
    Vind ik leuk
    Muskeklier +202
    woensdag 14 november 2018 om 09:52
    Best grappig dat het ad al weet hoeveel geld de aandeelhouders gaan storten, als pas gister bekend is geworden dat de rvc gewijzigd is.... Door een persoon die aangewezen is om met pierre te kijken wat nac kan betalen(al dan niet met hulp van aandeelhouders)....
    Sadiq umar wordt teruggestuurd door rangers aan roma... Zie hier uw veelzijdige aanvaller met scorend vermogen....

    Ik denk ongeveer 2 ton per speler gaat kosten(of city moet met 1a2 spelers komen die tussen eds &city 1 in zit... Zinchenko bv🤔)

    Nu staat nac laatste, maar met 3 punten meer sta je zomaar 15e....
    Ze krijgen nog de concurenten Zwolle en Groningen uit voor de winterstop...
    En thuis ajax, vitesse en heerenveen (nac kennende verliezen we uit en pakken we thuis nog 4 punten tegen ajax & vitesse😂😂😂)

    Misschien storten de aandeelhouders wel veel meer omdat ook het stadion gekocht gaat worden voor eind mei 2019 a €4,5mil
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    woensdag 14 november 2018 om 10:11
    Wil Van Hooijdonk wel twee tips geven om spelers te huren, probeer bij Ajax maar eens Cerny en/of Johnsen te huren, beide buitenspelers komen voorlopig toch niet in aanmerking voor een basisplaats in Ajax 1.
    Eerstgenoemde komt net terug van een zware blessure maar zou in de winterstop geen gekke versterking zijn voor dit NAC Breda!
    Blijf toch wel potentie zien in deze jonge Tsjech.
    Bakker zou eventueel optie nummer drie kunnen zijn, een fysiek sterke linksback met een verzorgde pass.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:12
    Zekers
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 21:11
    Jammer hoor
    Vind ik leuk
    wil +1150
    donderdag 15 november 2018 om 02:02
    Tis niks en het wordt niks.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws