'Vijf, zes ton' nodig bij NAC: 'Spelers verhuren en contracten ontbinden'

'Vijf, zes ton' nodig bij NAC: 'Spelers verhuren en contracten ontbinden'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 08:15wo 14-11-2018 om 08:15

Met adviseur Pierre van Hooijdonk als één van de nieuwe steunpilaren van de club wil NAC Breda in de komende maanden en jaren de weg omhoog weer vinden. Samen met trainer Mitchell van der Gaag, aandeelhouder Cor van Rooij en manager jeugdopleiding Tim Gilissen vormt Van Hooijdonk sinds deze week het zogenaamde 'technisch hart' van NAC. Er moet op korte termijn veel, héél veel gebeuren in het Rat Verlegh Stadion, schrijft het Algemeen Dagblad in een analyse. 

Zo zal het team van de hekkensluiter in januari op meerdere posities versterkt móeten worden. 'Wat heeft het elftal nodig? Persoonlijkheden, mensen die de kar trekken. Concreet: een centrale verdediger die van wanten weet, een linksback, een middenvelder die het spel verdeelt, een 'nummer 10' en een extra en bij voorkeur multifunctionele aanvaller met rendement. Allemaal direct voor de basis', meent het AD. 

'Achter de schermen wordt een potje met geld klaargezet. Er is tenminste vijf tot zes ton nodig voor versterkingen, een ton per speler. Gekeken wordt naar de drie grootaandeelhouders. Daarnaast wil het technisch hart overbodige spelers verhuren en een deel van de aflopende contracten in de winterstop ontbinden.'

Na twaalf speelrondes in de Eredivisie staat NAC op de laatste plaats met acht punten. Na de interlandperiode wachten duels met Ajax, FC Groningen en Vitesse.

Lees ook: NAC vangt vertrek Smulders op met 'interim-groep': Van Hooijdonk keert terug

Poll

Gaat NAC zich handhaven?

(2097 stemmen)

Plaats een reactie

Shelbourne +5880
woensdag 14 november 2018 om 08:24
Een halve basis weer halen, voor max zes ton. Dat zal vast een succes worden
Vind ik leuk
derksen +9003
woensdag 14 november 2018 om 08:27
Ja dit is wel humor
In de top van het amateurs voetbal heb je niet eens een elftal voor 6 ton
Als eredivisie club 5 a6 spelers halen voor 6 ton
Stop lekker in de winterstop en ga op vakantie koop een taart en vier het
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 08:35
Even goed lezen, ze gaan ook contracten ontbinden. Dus daar komt ook geld van vrij.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 11:27
contracten ontbinden kost geld ,denk je dat spelers achterlijk zijn en zo hun contract inleveren ,die moet je afkopen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 10:10
Misschien huren?
Vind ik leuk
Johnnie +897
woensdag 14 november 2018 om 08:35
een centrale verdediger die van wanten weet, een linksback, een middenvelder die het spel verdeelt, een 'nummer 10' en een extra en bij voorkeur multifunctionele aanvaller met rendement.

En dat alles voor 5 ton...dat worden toch toppers denk ik dan.
Vind ik leuk
Johnnie +897
woensdag 14 november 2018 om 08:36
Op de flanken en in de spits inzetbaar. Op te halen voor 5 a 6 ton. Mario Engels.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 08:41
Lezen...
Vind ik leuk
Johnnie +897
woensdag 14 november 2018 om 08:42
Zeer zeker gedaan. Men spreekt letterlijk in het artikel over een ton per speler...
Vind ik leuk
Jafio +2036
woensdag 14 november 2018 om 08:45
Namen die genoemd worden zijn De o.a. de Leeuw en Ramselaar
Vind ik leuk
RWB013 +2250
woensdag 14 november 2018 om 09:45
Gaat het dan om Michael de Leeuw, die aangaf Amerika alleen te verlaten voor Willem II? ^^
Vind ik leuk
Dafkuh +124
woensdag 14 november 2018 om 08:51
Nee nu die van hooidonk er is zal het beter gaan,ze zijn het lachertje vd eredivisie.ik denk dat de kkd een beter nivo is voor nak
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:01
Voor 6 ton gasten halen enkel met een dikke kras of lange blessures. Haalt niks uit. Hiermee geeft Pierre al aan dat hij niet wil investeren om bestaande jongens beter te maken. Bietje interessant doen met geld uitgeven en gokken dat het goed gaat en dan is hij voor altijd mister nac. Wat een slap gedrag dit. Iedereen kan met een paar ton spelertjes halen. Dacht dat ze dat niet meer zouden doen om naast city op deze manier spelers te halen. Kijk naar feyenoord in hun mindere jaren. Geef je eigen jeugd de kans, je achterban kan zich weer indentificeren met hun eigen spelers, je gaat waarde creeeren en accepteer de degradatie. Leuk voor de korte termijn dit maar op lange termijn brengt het helemaal 0. Maar dit geldt voor heel veel clubjes in deze regionen.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +330
woensdag 14 november 2018 om 09:26
Nee nou komt alles goed pierre is terug , kom op zeg hij zegt dat ie een club man is , maar wil wel betaaltd worden ,echt niet op gratis basis !! Is altijd al een gelddigger geweest !!
Vind ik leuk
lange076 +275
woensdag 14 november 2018 om 10:27
Bij willem2 werken ze ook voor niets zeker. Waarom zou Pierre dat wel doen?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 09:27
Een ton per speler nou dat gaan toppers worden. Toch eigelijk te gek voor woorden dat twente nog 3,5 ton kan bieden aan malone. Misschien wel het bewijs dat ze weer terug naar de eredivisie moeten. Mis ze stiekem toch wel een beetje
Vind ik leuk
Muskeklier +240
woensdag 14 november 2018 om 09:52
Best grappig dat het ad al weet hoeveel geld de aandeelhouders gaan storten, als pas gister bekend is geworden dat de rvc gewijzigd is.... Door een persoon die aangewezen is om met pierre te kijken wat nac kan betalen(al dan niet met hulp van aandeelhouders)....
Sadiq umar wordt teruggestuurd door rangers aan roma... Zie hier uw veelzijdige aanvaller met scorend vermogen....

Ik denk ongeveer 2 ton per speler gaat kosten(of city moet met 1a2 spelers komen die tussen eds &city 1 in zit... Zinchenko bv🤔)

Nu staat nac laatste, maar met 3 punten meer sta je zomaar 15e....
Ze krijgen nog de concurenten Zwolle en Groningen uit voor de winterstop...
En thuis ajax, vitesse en heerenveen (nac kennende verliezen we uit en pakken we thuis nog 4 punten tegen ajax & vitesse😂😂😂)

Misschien storten de aandeelhouders wel veel meer omdat ook het stadion gekocht gaat worden voor eind mei 2019 a €4,5mil
Vind ik leuk
Voetbalfan +1784
woensdag 14 november 2018 om 10:11
Wil Van Hooijdonk wel twee tips geven om spelers te huren, probeer bij Ajax maar eens Cerny en/of Johnsen te huren, beide buitenspelers komen voorlopig toch niet in aanmerking voor een basisplaats in Ajax 1.
Eerstgenoemde komt net terug van een zware blessure maar zou in de winterstop geen gekke versterking zijn voor dit NAC Breda!
Blijf toch wel potentie zien in deze jonge Tsjech.
Bakker zou eventueel optie nummer drie kunnen zijn, een fysiek sterke linksback met een verzorgde pass.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:12
Zekers
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:11
Jammer hoor
Vind ik leuk
wil +1283
donderdag 15 november 2018 om 02:02
Tis niks en het wordt niks.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws