Koeman bij Fenerbahçe: 'Ik zocht een avontuur en heb er wel één gekregen'

Koeman bij Fenerbahçe: 'Ik zocht een avontuur en heb er wel één gekregen'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 17:25wo 14-11-2018 om 17:25

Erwin Koeman mag voorlopig blijven bij Fenerbahçe. Sinds hij het stokje overnam van Philip Cocu gaat het aanzienlijk beter met de Turkse topclub. Koeman blijft er echter nuchter onder.

Sinds Koeman aan het roer staat zijn er louter positieve geluiden over de trainer. "Goed voor mij, zulke commentaren, maar zolang ik niet officieel ben geïnformeerd, kan ik niets zeggen", aldus Koeman tegenover Voetbal International.

Volgens Koeman zijn de betere prestaties in eerste instantie te danken aan de spelers. "Zij zijn het toch die het op het veld moeten doen. Iedere coach heeft natuurlijk zijn eigen persoonlijkheid en manier van werken, maar dan nog ben je afhankelijk van je spelers", blijft hij bescheiden.

Zolang Koeman trainer is bij de Turkse topclub, probeert hij er vooral van te genieten. "Toen ik afgelopen zomer de kans kreeg, trok het avontuur meteen. (...) Wat dat betreft ben ik niet teleurgesteld. Ik zocht een avontuur en heb er wel één gekregen."

Plaats een reactie

Ianvv013 +54
woensdag 14 november 2018 om 17:28
Cocu zal hem niet meer uitnodigen op zijn verjaardag, denk ik zo
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 17:29
En ook niet met de kerst ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +41530
woensdag 14 november 2018 om 17:32
Waarom niet? Koeman heeft nog bij hem gevraagd wat hij zou doen.
Cocu lijkt me ook wel realistisch genoeg om dit te begrijpen
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
woensdag 14 november 2018 om 17:29
Misschien zijn ze bezig met een lucratief contract voor hem op te zetten.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 17:32
nu het salaris nog omhoog
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 17:33
Goede opvolger van Buijs na afloop van zijn contract. Dan daarna mooi doorstromen de organisatie in bij Groningen.
Vind ik leuk
Martinnat +1002
woensdag 14 november 2018 om 18:41
Dat zou voor Groningen goed zijn denk ik , wordt tijd Fc Groningen stap omhoog gaat , vroeger waren de grote clubs zenuwachtig als ze naar Oosterpark moesten, Eikelkamp , Meijer met die kont , jullie hadden toen ook zo yoegoslaaf met baard djuro...... zoiets wat een voetballer was dat , als kind op het puntje van stoel Groningen in de Europacup 3 toen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 17:39
Bewijst toch maar weer dat. Een trainer wel het verschil kan maken. Vind het leuk voor Koeman en ik denk dat Philip Cocu hem dat ook wel gunt.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:07
Betere trainer dan Cocu? Of gaan die verwende gasten voor Koeman wél hun best doen?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 18:33
Fijn voor hem , Cocu had trouwens toestemming gegeven om zijn plaats over te nemen en zei dat hij er voor moest sportief van Philip en moedig van Koeman.
Vind ik leuk
Smithsonian +41122
woensdag 14 november 2018 om 18:49
Zegt genoeg over Cocu.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:58
Succes man👍
Vind ik leuk
Omam-Biyik +296
woensdag 14 november 2018 om 22:24
Dat is nog eens een positieve instelling van Erwin Koeman :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws