'Ik denk dat ze bij Ajax liever tegen De Graafschap spelen dan tegen Gent'

'Ik denk dat ze bij Ajax liever tegen De Graafschap spelen dan tegen Gent'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 18:58wo 14-11-2018 om 18:58

Vincent Kompany pleitte deze week voor een BeNe-League. Willem Vissers, chef sport van de Volkskrant, is het eens met de Belgische verdediger van Manchester City, maar denkt dat hij weinig medestanders heeft.

Lees ook: Kompany groot voorstander BeNe-League: 'Snap niet waarom ze niet samengaan'

"Ik heb al vaak geschreven over de BeNe-League en ben daar zelf een grote voorstander van", aldus Vissers tegen Sporza. "Ik vind dat we te veel lijdzaam toezien hoe het gat tussen de Europese top en de kleine landen steeds groter wordt. Ik vind dat we actief moeten zijn en moeten proberen om ook groter te worden. Dat kan volgens mij door België en Nederland samen te trekken."

Vissers ziet alleen maar voordelen. "Volgens mij zouden de twee landen er allebei beter van worden als de beste clubs uit België en Nederland samen één competitie zouden vormen." In een samenwerking heeft hij echter weinig fiducie. "Ze zijn in Nederland op dit moment zo druk bezig met zichzelf, dat ik me niet kan voorstellen dat er veel belangstelling is om samen met België een competitie te vormen. De BeNe-League is eigenlijk een gepasseerd station en dat vind ik persoonlijk heel jammer."

In een ideaal scenario zou volgens Vissers iedere club de kans krijgen om aan de BeNe-League mee te doen. "Qua afstanden (één van de kritieken, red.) valt het heel goed mee. Je moet de geesten rijp maken en die zijn daar in Nederland nog niet klaar voor. Ik denk dat ze bij Ajax nog altijd liever tegen De Graafschap spelen dan tegen AA Gent."

Poll

Ben jij voor of tegen de BeNe-League?

(1200 stemmen)

Plaats een reactie

The Iceman +14876
woensdag 14 november 2018 om 19:01
Ik denk niet dat de meeste weerstand bij de topclubs zit.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:39
Klopt. Al vraag ik me af hoe ze het willen doen met Europese plaatsen.
Als je als één competitie telt ben je gewoon de helft van je Europese plaatsen kwijt. Of hou je ze en gaan nummers één t/m tien Europa in?
Als je plaatsen kwijtraakt zit de weerstand ook bij de topclubs denk ik.
Vind ik leuk
The Iceman +14876
woensdag 14 november 2018 om 19:43
Dat is ook wel een issue ja. Als je de punten van de coëfficiëntenlijst van België en Nederland bij elkaar optelt zou je rond het niveau van Frankrijk zitten. Dat lijkt me ook wel reëel qua aantal Europese plaatsen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:49
Ja, maar dan lever je dus wel gewoon plaatsen in als Nederland en België.
Dat lijkt me toch ook niet bevorderlijk voor de inkomsten.
Sponsoren betalen ook meer als je Europees speelt. Dus dat geld loopt een aantal clubs ook mis. Naamsbekendheid.
Er spelen ineens een heleboel clubs om het kampioenschap.
Dat betekent dat een heleboel clubs geen kampioen gaan worden. En Europees voetbal gaan missen.
We zijn nu al vier jaar op rij geen kampioen en we spelen alleen met PSV en soms een beetje Feyenoord om de titel.
En tussen Europese wedstrijden heb je dan ook steeds weer een zware wedstrijd en nooit even Fortuna, of Emmen of weet ik veel wie.
En dan moet je maar hopen dat mensen het interessanter vinden.
Ik denk dat de topclubs ook tegen zijn als ik heel eerlijk ben.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1905
woensdag 14 november 2018 om 19:49
Net zoals in de PL, waar ploegen uit Wales spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:50
Dan zouden Belgische topclubs zich over moeten laten schrijven naar Nederland. Volgens mij heeft de rest van Wales namelijk ook Europese plekken.
Vind ik leuk
HanV +5130
woensdag 14 november 2018 om 22:18
Topper: The New Saints, 7x op rij kampioen, met in die periode ook 5 keer de beker.
Ze hebben Europees zelfs 2x een club uitgeschakeld in een voorronde, eerst in 2010 het Ierse Bohemians Dublin en in 2011 het Noord-Ierse Cliftonville. 38 wedstrijden, 3x gewonnen (ook Ventspils), 5x gelijk en 30 verloren.
We moeten juist alle regio's/provincies zien in te schrijven, hup Twente, Salland, Groningen, Flevoland.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 22:20]
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 22:21
Ja het klinkt wel alsof The New Saints en Wales bezig zijn aan een Europese opmars.. Dat wordt hier een razend succes. 12 competities, iedereen Europa in.
Zet jij het op? :p
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:22
Denk noet dat Ajax liever tegen de graafschap speelt . Sinds enkele jaren hopen ze in Amsterdam dat ze degraderen
Vind ik leuk
Hektor +429
woensdag 14 november 2018 om 19:03
Haha Bryan Smeets!

Ik dacht ik maak hem effe voordat anderen het doen
Vind ik leuk
ruud wubbers +21281
woensdag 14 november 2018 om 19:03
Laat die Belgen eerst maar eens hun competitie op orde krijgen, daar wil je toch niet mee samenwerken.
Vind ik leuk
MVD +689
woensdag 14 november 2018 om 19:19
Ik denk dat ze bij Gent liever tegen de graafschap spelen..
Vind ik leuk
Vak-DD +12048
woensdag 14 november 2018 om 21:22
Nou ik kan mij nog een kampioenswedstrijd herinneren van ajax tegen de graafschap...
Vind ik leuk
Roeptoeter +12459
woensdag 14 november 2018 om 19:03
Verkeerde club als voorbeeld genomen. En dan nog speel ik liever tegen een hoger niveau dan een provincieclubje. Je bent nu al 10 jaar te laat hiermee.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:03
Daar denkt Sjaak Swart anders over
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:05
Laat die gekke Fransentaligen fans buiten dan aub. En ohja, eerst nog even alle gokschandalen op een rijtje zetten.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:07
Ben je gek daar willen we niks mee te maken hebben met die fraudeurs. Het schijnt dat daar de scheidsrechters helemaal voir Ajax zijn. ;-)
Vind ik leuk
Raptor +187
woensdag 14 november 2018 om 19:13
Zou een goede move zijn.

-Je krijgt een sterkere competitie
-Grotere markt (naamsbekendheid)
-Meer sponsoren
-Meer inkomsten
-Talenten willen wellicht dan langer hier blijven.
- Top 10 Nederland fuseren met Top 6 Belgie

Geef het een kans!
Om te experimenteren zou men ook het bekertoernooi moeten veranderen in een Be-Ne beker.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:15
Voor Mark van Bommel wordt het dan een NEE NEE beker :)
Vind ik leuk
Gilze +772
woensdag 14 november 2018 om 19:17
Je vergeet een paar dingen
Zoals corrupte scheidsrechters en bestuurders
Vind ik leuk
Raptor +187
woensdag 14 november 2018 om 19:18
Heb je overal.
Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:47
Denk je dat dit in Nederland niet voorkomt?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:36
Ben het helemaal met je eens!

Ik zie wel nadelen voor de 'kleinere' clubs.

Stel er komt een competitie met
- Ajax
- Az
- Feyenoord
- Vitesse
- PSV
- Heerenveen
- Groningen
- (Misschien Twente als ze een stijgende lijn kunnen creëren en vasthouden)
- Anderlecht
- Club Brugge
- Racing Genk
- Standaard Luik
- Lokeren
- Kortrijk
En nog 2 of 3 leuke ploegen..

Spelen Ado, pec, Charleroi, Sint Truiden en dat soort clubs dan in een 2e divisie? En spelen clubs als go ahead, Almere, Roeselare en Beerschot dan 3e divisie?

Kan me voorstellen dat de kleinere clubs geen zin hebben in om ineens in een 2e, 3e of 4e divisie te voetballen ivm de aandacht en televisierechten die daarbij komen kijken.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5042
woensdag 14 november 2018 om 20:08
Jij noemt serieus groningen( onderaan eredivisie) en twente( gewoon een kkd clubje)??
Op basis van wat?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:33
Supportersaantallen en potentieel.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5042
woensdag 14 november 2018 om 21:52
Groningen heeft veel minder toeschouwers als bv nac. En daar gaat het al jaren slechter en slechter. En twente moet eerst nog maar eens zorgen dat ze over 5 jaar nog bestaan
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:20
Ja NAC had ook in het lijstje gekunt. De namen in het lijstje hoef je ook niet al te serieus te nemen. Was gewoon een voorbeeld die ik gebruikte voor de vraag vraag die ik stelde. Ik begin mijn voorbeeld nog met 'Stel' kort voor 'Stel je voor'.
Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:49
Utrecht hoort erbij ipv Groningen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:40
Fc Utrecht vergeet je voor het gemak maar even?Groningen en Twente wel 😂
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:34
Je hebt gelijk. Was gewoon snel even een lijstje als voorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 22:54
👍
Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:49
Je vergeet Utrecht.

Nee de kleinere clubs spelen dan in hun eigen nationale competitie tegen de top 6 van de 2e divisie bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:41
En een competitie met allemaal topclubs die steeds geen kampioen worden en boze fans hebben. Leuk.
En de helft van de Europese plaatsen inleveren, in de hoop dat de competitie sterker worden en we er één plek bij krijgen in Europa. Superhandig en slim!
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:47
Goed punt! Zeker dat van die Europese plaatsen. Al denk ik wel dat de beste 4-6 clubs er beter van zullen worden en dus ook beter zullen presteren in Europa en daardoor meer Europese plaatsen kunnen vrijspelen. Maarja dat is koffiedik kijken.

Edit: Offtopic. Dit is de eerste keer dat er in een topic geen onnodige Ajax/Psv discussie gevoerd word. Dat vind ik fijn en wel even het melden waard.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:50]
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:54
Zelfs al word je de sterkste competitie heb je alsnog minder plekken dan je nu hebt. En sterker dan de grootste vijf worden we hiermee sowieso al niet, dus je levert hoe dan ook plaatsen in. En dat is geen koffiedik kijken lijkt me.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14975
woensdag 14 november 2018 om 20:48
Hoezo top 10 van Nederland en maar 6 van België?
Die Belgen staan gewoon boven ons in de UEFA-coëfficiëntenlijst dus waarom zouden ze dat pikken.

Ik denk dat het niveau hierdoor inderdaad omhoog gaat en dat we enigszins weer een beetje kunnen aansluiten bij de Europese top, maar moet je dit wel willen?
Moeten we niet gewoon accepteren dat we geen Europese top meer zijn en ook nooit meer gaan worden?
Ik vind dat we zoiets op eigen kracht moeten doen en als dat niet lukt dan moeten we dat gewoon accepteren, je kunt niet 2 competities bij elkaar gaan voegen omdat het simpelweg niet lukt met alleen je eigen competitie.
En wat zullen landen als Griekenland, Turkije, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken en Oekraïne hier wel niet van vinden?
Die zijn ook allemaal net niet sterk genoeg voor de Europese top, moeten zij dan ook maar gaan samenwerken? Ze zullen het ongetwijfeld oneerlijk vinden als Nederland en België dit gaan doen, dit is in het nadeel voor hun clubs natuurlijk.
Je hebt gewoon een klein aantal toplanden als Engeland, Spanje, Italië, Duitsland en Frankrijk, België en Nederland horen daar gewoon simpelweg niet bij en dat moeten we accepteren.
Daarnaast heb je zowel in België als in Nederland een aantal mooie clubs met een rijke geschiedenis die hierdoor een niveau lager moeten worden gezet. Leuk voor de Nederlandse top dat je clubs als Anderlecht, Brugge en Genk als tegenstanders krijgt, maar is het voor Nederlandse clubs als ADO en Willem2 dan ook leuk dat ze tegen Eupen en Moeskroen moeten voetballen?


Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:40
Ik deel je mening maar toch. Het gaat om het groter geheel en wat andere landen ervan zouden kunnen denken, laat mij koud. Misschien fuseren hun dan ook.
Clubs als Ado en WIllem2 zouden gewoon in de 2e eredivisie moeten spelen tegen de rest vd ploegen van Nederland en de top 6 van de keuken divisie. Hierbij een promotie/degradatie regeling.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14975
zaterdag 17 november 2018 om 16:12
Ja maar als andere landen het dan ook gaan doen dan zijn we toch weer terug bij af?
Wie weet zeggen de Europese topclubs dan wel dat ze met elkaar een competitie gaan vormen, nou dan ben je helemaal klaar.

Het is heel simpel, we zijn gewoon te klein en niet goed genoeg. We hebben in Europa zo om en nabij 50 landen, sowieso 4 daarvan hebben een topcompetitie en als je Frankrijk ook meetelt zijn dat er 5. Dat betekent dat er circa 45 landen geen topcompetitie hebben en grotendeels dus ook geen Europese topclubs hebben.
Alleen in Nederland vinden we onzelf nog steeds speciaal en willen we bij die top horen, maar ondanks dat we 3 grote clubs (historisch gezien) hebben, zijn we echt niet beter dan landen als Turkije, Portugal, Griekenland, Oostenrijk, Oekraïne of Zwitserland.
Waarom kunnen we dat hier niet gewoon simpel een keer gaan accepteren en ermee leven, dat doen die andere landen toch ook? Zwitserland gaat nu toch ook niet samen met Oostenrijk een competitie starten omdat ze erbij willen horen? Of Turkije en Griekenland ofzo?
Ik vind dat elk land het op eigen kracht moet doen, dat is wel zo eerlijk. Die top 5 landen doen het toch ook allemaal met alleen hun eigen competitie?
Maar omdat wij zelf niet instaat zijn dat te evenaren gaan we maar competities samenvoegen om het alsnog te proberen?
Het gaat hier helemaal niet om het aansluiten bij de Europese top, dit is puur voor het financiële plaatje.
Vind ik leuk
Edenees80 +503
woensdag 14 november 2018 om 19:19
Vooral lekker niet doen.. Frauduleus, corrupte en bedorven competitie daar in Belgie! Gewoon lekker de Eredivisie (Micky Mouse league) zo laten als hij is..
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 19:21
Natuurlijk is het BeneLiga idee n gedrocht.

Alle voorstanders kijken alleen maar naar de top 2 of 3 van beide landen maar wie zit er in godsnaam op n, pak m beet Heracles tegen Charleroi te wachten?
Een STVV - VVV?

En hoe zit dat met Europees voetbal?
Of is er ook maar iemand die denkt dat de UEFA voor één competitie dubbel plekken uitdeelt omdat ze uit twee landen komen?

Daarbij, al tellen we alle tv gelden van Nederland en België bij elkaar op kom je uit op n bedrag waar elke EPL club in z’n eentje om lacht.

Kortzichtigheid ten top.
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 19:23
Ik ben geen aanhanger van een BeNe-League. Hoe wordt het geregeld met de CL en EL?
Theoretisch zouden (als beide landen appart blijven) zowel Nederland als België twee startplaatsen kunnen krijgen in de CL als er genoeg punten in de ranking zijn. Ik geloof niet dat de BeNe-League vier plaatsen zou krijgen dus worden twee plaatsen ingeleverd. Hez zou kunnen dat of Nederland of België beide plaatsen veroveren dus dat één van de landen helemaal geen club heeft in de CL. Ik weet wel, dit is alles theoretisch maar toch wel iets waar men goed moet over nadenken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:25]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:47
Misschien is dit een goed idee wanneer die superleague er komt. Want dan levert CL toch niks meer op.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 20:04
Ik heb het nagekeken. Al kom je bovenaan, je hebt alsnog minder plekken dan je nu hebt als aparte competities.
Het is aan alle kanten een slecht idee volgens mij.
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 20:17
Ben ik helemaal met je eens.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 20:18
Jammer dat iemand als Willem Vissers dat dan niet ziet.
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 20:32
Bovendien, is promotie/degradatie geregeld? Weer theorie: Stel dat er steeds twee NL-clubs degraderen en er twee belgische promoveren ( of omgekeerd) dan heb je in een paar jaren toch weer alleen nederlandse of belgische clubs in die BeNe- League. Dit is misschien overdreven, maar toch bestaat de mogelijkheid dat het in één richting gaat, dus met teveel NL-clubs of teveel Belg-clubs.
Vind ik leuk
Emnu +6591
woensdag 14 november 2018 om 21:05
Of andersom, dat je n verplicht aantal Nederlandse en belogische club hebt.

Kan je zomaar, 12 punten boven de streep, degraderen na n behoorlijk seizoen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 22:13
Ik zou denken dat je 2e divisies gewoon nationaal houdt. Vanaf een bepaald niveau zal dat toch moeten en de instroom van het rechterrijtje verhoogt het niveau daar sowieso wel. Al moet dan de helft van de KKD weer degraderen.
Een 2e BeneLiga of BeneLiga 2 zou kunnen.
Alleen denk ik niet dat Excelsior - Lokeren in de 2e BeNeLiga voor iemand leuk of interessant is.
Aan alle kanten een totaal gammel plan lijkt me nog steeds.
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 22:54
Wij zouden het wel weten: Niet aan beginnen, maar wie zijn wij?
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 22:57
Ja, verstandige mensen denk ik. Ik heb niet zoveel ambitie om me bij de KNVB naar binnen te likken, jij? :p
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 23:06
Nee want wij horen niet tot die kliek. Daar pikt de éne kraai de andere de ogen niet uit.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 23:07
En daarom heeft Van Oostveen ook nog gewoon werk
Vind ik leuk
John M. +5067
woensdag 14 november 2018 om 23:10
Voor vandaag hou ik op, ik ga naar bed. Ik moet morgen weer vroeg uit de veren.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 23:25
Succes morgen
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:24
Is het geen idee om beide competities alleen een heenronde af te werken en dat nummers 1 tm 5 van beide landen een kampioensgroep vormen 7-12 van beide landen strijden om een europa league ticket en 12-18 in eigen land strijdt met 6 clubs van een divisie lager om een plek in de hoogste divisie?
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:51
Ik ben voor
Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:43
Gewoon experimenteren met het beker toernooi. Een Benelux beker dus. wie zit er nu te wachten op Ajax-amateur clubje (met alle respect)? Ik zie liever Ajax-Club brugge bijv.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23642
woensdag 14 november 2018 om 19:27
Zwart geld en omkoopcompetitie bij die Belgen. Wegwezen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23642
woensdag 14 november 2018 om 19:34
"Ze zijn in Nederland op dit moment zo druk bezig met zichzelf, dat ik me niet kan voorstellen dat er veel belangstelling is om samen met België een competitie te vormen"

Dat is toch niet vreemd? Vrijwel niemand zit op de Belgen te wachten. Liever clubs als Ajax en PSV die Europees proberen aan te haken dan nog verder af te glijden door een slecht plan.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 19:42
Als Willem Vissers het een goed idee vindt, kun je het beter niet doen.
Vind ik leuk
Magni Ajax +252
woensdag 14 november 2018 om 19:47
Haha, die Willem. Ja, Ajax zou dit plan echt tegen houden. Van alle clubs uit Nederland zouden Ajax en PSV juist het meest profiteren. Nee, de subtop en daaronder zitten niet op een BeNe League te wachten en terecht. Dan zou het namelijk voor hen over en gedaan zijn met profvoetbal op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 20:05
Heb jij zin in een titelstrijd met PSV, Anderlecht, Standard, Club Brugge en Genk? Hoeft van mij niet zo nodig eigenlijk.
Vind ik leuk
Magni Ajax +252
woensdag 14 november 2018 om 20:11
Persoonlijk zou ik daar geen problemen mee hebben, als het betekend dat Ajax meer aan TV gelden ontvangt en betere spelers kan halen. Vergeet niet dat meer wedstrijden op dat niveau ervoor zorgen dat jongens als De Ligt en De Jong meer prikkels krijgen en langer bij de club blijven.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 20:13
Het zou ook betekenen dat Ajax minder titels zou winnen en minder vaak CL zou spelen.
Dan vraag ik me af of je uiteindelijk meer verdient en of die jongens langer willen blijven.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1905
woensdag 14 november 2018 om 19:50
Over welke tegenstand gaan we het hebben dan? Standard Luik???? Anderlecht????? Club Brugge misschien.
Vind ik leuk
#Keizerout +42523
woensdag 14 november 2018 om 20:06
Belgische middenmoters zijn vast beter dan Nederlandse degradanten.
Vind ik leuk
Raptor +187
zaterdag 17 november 2018 om 15:44
Anderlecht
Club Brugge
Standard Luik
Genk
Gent
Charleroi
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 19:52
Lekker met een competitie in zee gaan.. waar alleen maar corruptie is. Waar voetbal fans echt niet staan te trappelen om naar belgie te gaan voor een potje voetbal.. kaartje is al duur genoeg. Laten wij beginnen met de kunstgras velden uit de competitie te halen.. en het TV geld eerlijk te verdelen zoals in Engeland. Dan krijg je meer spelers die überhaupt in nederland willen voetballen. Waardoor je meer kans hebt dat de competitie weer leuk en spannend zal worden.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5042
woensdag 14 november 2018 om 20:02
Volgt niemand het nieuws?? Het hele belgische voetbal hangt van corruptie aan elkaar! Van makelaars tot spelers, ban clubeigenaren tot scheidsrechters. En het zal met niet verbazen als clubs als anderlecht en brugge daar ook schuldig aan zijn. Of zou het toeval zijn dat beide clubs thuis door amateurclubjes uit de beker zijn gekegeld?

En met zo’n malafide bende willen sommige in zee gaan? Voor zulke corrupte klootzakkem moeten we onze eigen competitie verkwanselen? Echt??

Ik vind het ongelooflijk hoe sommige blijkbaar onder een steen leven en dit een goed idee vinden...

Ik hoop never nooit dat het zover komt. Iig niet met de corrupte competitie van onze zuiderburen
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 21:56]
Vind ik leuk
stratumseind +191645
woensdag 14 november 2018 om 20:03
Nou........ de graafschap - Ajax.........

Ik kan me nog een keer herinneren
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:12
Zo inderdaad zeg, die 1-8 met 4x Huntelaar geloof ik, mooie middag was dat ja!
Vind ik leuk
stratumseind +191645
woensdag 14 november 2018 om 21:21
Een prachtige middag inderdaad alleen jammer dat je er ook in dat jaar geen kampioen mee werd
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 21:50
In ‘98 wonnen we ook met 1-8 van de graafschap, mag jij raden wie er toen met de schaal stond
Vind ik leuk
stratumseind +191645
donderdag 15 november 2018 om 08:28
Het betamax tijdperk ... mooi man
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:15
Die worden ook opzij gezet door Ajax België is 2 maten te klein. Bootje naar de overkant of verder naar het zuiden kijken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 20:15]
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 20:24
Het Belgisch Nationale elftal is goed, de competitie is matig

Ik heb er geen behoefte aan, zowel qua voetbal, als voetbalopvatting heel erg matig
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14975
woensdag 14 november 2018 om 22:36
Daarom staan ze ook boven Nederland in de UEFA-coëfficiëntenlijst....
Ajax, PSV en Feyenoord mogen dan misschien grote namen zijn, maar Genk, Brugge en Anderlecht zijn echt niet veel minder hoor.
Want wat stelt de Nederlandse competitie nou voor? Feyenoord wordt Europees uitgeschakeld door een club die in verhouding nog kleiner is dan Excelsior, AZ wordt uitgeschakeld door een club waar nog nooit iemand van heeft gehoord en voor de rest is er, op Ajax en PSV na, geen enkele ploeg die iets te zoeken heeft in Europa.
Ajax en PSV domineren de competitie. Misschien dat de Belgische competitie zelfs nog beter is dan die van ons, ik schat Ajax en PSV wel beter in dan hun topclubs, maar over het algemeen doen ze echt niet onder aan ons.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 00:44
Klopt, De top is breder na Vitesse, AZ en Utrecht is er niks..

Bij Belgie zijn er wel 10 ploegen die iets kunnen bewerkstelligen in Europa.
Vind ik leuk
markie +2383
woensdag 14 november 2018 om 20:50
En ooit gaat de BeNe league er komen
Vind ik leuk
Sooike1208 +5042
woensdag 14 november 2018 om 21:57
Nee hoor.
Vind ik leuk
markie +2383
woensdag 14 november 2018 om 22:20
Ja hoor
Vind ik leuk
Markieee +1068
woensdag 14 november 2018 om 21:00
Ja mooi man. Krijgen we ook corruptieschandalen en matchfixing in eigen land. Flikker op met je BeNe-league. Die Jupilair pro league is echt een rootzooi. Kunt wel zeggen dat je de best 5 teams uit Belgie naar de eredivisie laat komen, maar ik heb het gevoel dat de belgen daar niet akkoord mee zouden gaan😂.
Vind ik leuk
Marco S +6560
donderdag 15 november 2018 om 00:22
Nee hoor, wij hebben slechte ervaringen met de Graafschap. Vraag maar aan Sjaak..
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 00:40
Begin met een beker toernooi begin van het seizoen..
Poule van de 8 beste teams spelen 7 wedstrijden in 10 dagen tijd.
Verschillende opstellingen.
Kijken of er financieel draagvlak voor is
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws