'We merken dat Ajax eigenlijk een beetje uit zijn jasje groeit in Nederland'
Ajax heeft een goede keuze gemaakt door zich meer te focussen op de Amerikaanse markt. Dat stelt Ronald de Boer. Hij denkt dat er meer mogelijkheden zijn om te groeien als merk.
"We merken dat we eigenlijk een beetje uit ons jasje groeien in Nederland", zegt De Boer, die als ambassadeur verbonden is aan de Amsterdamse club, tegen Telegraaf TV. "De Amerikaanse markt kan ons helpen om door te groeien. Als je dan op Times Square bent met die grote billboards en daar staat Ajax dan op met de jeugd, de toekomst, is dat wel mooi om te zien."
De Boer denkt dat Ajax de American Dream kan waarmaken. "Voetbal wordt hier steeds populairder en wij denken dat het merk Ajax steeds groter wordt. We willen bedrijven die eventueel geïnteresseerd zijn om naar Europa of Nederland te gaan aantrekken. Zij kunnen hun bekendheid via het merk Ajax vergroten. Ook proberen we onze knowhow als één van de beste opleidingsclubs ter wereld te delen."
Lees ook: Ajax leeft American Dream en opent kantoor in New York: 'Nieuwe inkomstenbronnen'