Koeman knoopt gesprek aan met De Ligt: 'Gevoel is moeilijk uit te zetten'

Koeman knoopt gesprek aan met De Ligt: 'Gevoel is moeilijk uit te zetten'

Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:08do 15-11-2018 om 07:08

Een dag na Excelsior-Ajax (1-7) knoopte bondscoach Ronald Koeman een gesprek aan met Matthijs de Ligt. Hij wilde het graag hebben over uitlatingen van de negentienjarige aanvoerder, die vertelde dat hij in de Eredivisie 'soms een prikkel' mist. 

De Ligt wilde daarmee aangeven dat de verschillen soms wel érg groot zijn in de Eredivisie. Koeman bleek begrip te hebben voor de veelbesproken opmerking van de stopper. "Hij vertelde me dat hij wist hoe lastig het is om dit soort wedstrijden te spelen", aldus De Ligt in gesprek met Trouw. 

"Voor mij is het niet per se lastig, want het is gewoon een wedstrijd die je weer moet winnen. De focus is hetzelfde. Alleen, als het 2-0 of 3-0 staat, dan weet je: deze gaan we nooit meer verliezen. Dan begint de nonchalance er een beetje in te sluipen. Dat gevoel is moeilijk uit te zetten."

Lees ook: Koeman: "Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is"

Plaats een reactie

Echt? +5256
donderdag 15 november 2018 om 07:13
Snel weg uit Amsterdam dan lijkt mij.
Vind ik leuk
Renzo +114
donderdag 15 november 2018 om 09:06
Net of Barcelona dit soort wedstrijden niet heeft.

Misschien dat je in Spanje nog een top 6 heb maar Barcelona speelt ook gewoon zijn wedstrijden tegen huesca.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 07:20
Hij moet wel gewoon lekker met de beide beentjes op de grond blijven staan. Het is een topper, maar dit is niet nodig, hou het lekker voor je
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 08:00
Normaal zou ik dit geen gekke uitspraak vinden. Maar je staat 2de in de eredivisie. Psv gaat weinig punten laten liggen en heeft een enorm doelsaldo. Wetende dat psv een dergelijk doelsaldo heeft, moet je toch wel de uitdaging kunnen vinden om achterin de nul te houden en aanvallend gezien te zorgen dat je zo veel mogelijk goals maakt?

Alleen maar aan de punten denken is niet genoeg met een concurrent als psv die 5 punten voorsprong heeft. Bij 2-0 of 3-0 voor moet je niet meer denken dat de punten binnen zijn. Je moet ook aan het doelsaldo blijven werken. Haal daar de motivatie uit
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 08:01]
Vind ik leuk
ajaksiet +1081
donderdag 15 november 2018 om 08:19
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:24]
Vind ik leuk
Corse996 +1650
donderdag 15 november 2018 om 08:28
Dat heb je vrij snel met een Ajaxface.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 08:07
Dat heeft de Ligt ook als hij in spanje of engeland zal spelen. Daar heb je naast wereld wedstrijden ook zwakke broeders, dus wil je winnen geef je genoeg en dat kan je verdelen over de wedstrijden
Vind ik leuk
ajaksiet +1081
donderdag 15 november 2018 om 08:18
Koeman moet zich hiermee niet bemoeien. Ik denk dat hij zijn handen al vol heeft om een paar keer met dezelfde 11 te starten.

En als hij dan toch iemand wilt spreken, moet hij van Gangelen aanpakken, die lul legde deze woorden in de mond van de Ligt.
Vind ik leuk
Corse996 +1650
donderdag 15 november 2018 om 08:29
Nee heel gek dat de bondscoach iemand beter wil maken met al zn ervaring, ook nog op dezelfde positie. Heel raar. Tsjonge jonge zeg dan niks.
Vind ik leuk
ajaksiet +1081
donderdag 15 november 2018 om 11:39
Ik denk niet dat Koeman jongens beter maakt al bondscoach. Tips hoeft hij ze ook niet te geven. Bij ajax zit zeker net zoveel ervaring als wat Koeman heeft over die positie. Koeman heeft daar overigens nooit gestaan. Dat was een echte laastste man, die in zijn jonge tijd inschoof. Nu voetballen ze in pricipe met 2 centrale, toen was dat helemaal niet (laatste man en voorstopper hadden ze toen)
Vind ik leuk
Corse996 +1650
donderdag 15 november 2018 om 12:09
Ow wist niet dat een verdediger niet meer verdedigd tegenwoordig. Het maakt geen reet uit voor je gevoel (waar Koeman met hem over praat) of je nou aanvaller verdediger of bankzitter bent. En ik weet wel zeker dat Koeman jongens beter maakt. Juist op deze gebieden. Hij zal ze niet hoeven leren hoe je een bal over 5 meter speelt.
Vind ik leuk
Breezer4u +1900
donderdag 15 november 2018 om 09:27


De zomer is het moment voor de Ligt om een stap te maken.

Als Ajax overwintert in de CL gaat er niemand weg, in de zomer leegloop helaas. Maar gelukkig ook weer wat centjes op de bank om weer wat moois naar Nederland te halen..
Vind ik leuk
Zilt +41
donderdag 15 november 2018 om 09:39
Storm in glas water. Werd hem in de mond gelegd door de interviewer. Next.
Vind ik leuk
donderdag 15 november 2018 om 13:00
Dat komt door de media, die lopen net zolang te zanikken over 't ontbreken van niveau bij Matthijs dat hij zelf zegt misschien is 't wel zo. En dan krijg je 't op je bord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws