Koeman knoopt gesprek aan met De Ligt: 'Gevoel is moeilijk uit te zetten'

    Koeman knoopt gesprek aan met De Ligt: 'Gevoel is moeilijk uit te zetten'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:08do 15-11-2018 om 07:08

    Een dag na Excelsior-Ajax (1-7) knoopte bondscoach Ronald Koeman een gesprek aan met Matthijs de Ligt. Hij wilde het graag hebben over uitlatingen van de negentienjarige aanvoerder, die vertelde dat hij in de Eredivisie 'soms een prikkel' mist. 

    De Ligt wilde daarmee aangeven dat de verschillen soms wel érg groot zijn in de Eredivisie. Koeman bleek begrip te hebben voor de veelbesproken opmerking van de stopper. "Hij vertelde me dat hij wist hoe lastig het is om dit soort wedstrijden te spelen", aldus De Ligt in gesprek met Trouw. 

    "Voor mij is het niet per se lastig, want het is gewoon een wedstrijd die je weer moet winnen. De focus is hetzelfde. Alleen, als het 2-0 of 3-0 staat, dan weet je: deze gaan we nooit meer verliezen. Dan begint de nonchalance er een beetje in te sluipen. Dat gevoel is moeilijk uit te zetten."

    Lees ook: Koeman: "Denk dat De Ligt een van weinigen is die daar heel goed in is"

    Plaats een reactie

    Echt? +4013
    donderdag 15 november 2018 om 07:13
    Snel weg uit Amsterdam dan lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Renzo +111
    donderdag 15 november 2018 om 09:06
    Net of Barcelona dit soort wedstrijden niet heeft.

    Misschien dat je in Spanje nog een top 6 heb maar Barcelona speelt ook gewoon zijn wedstrijden tegen huesca.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:20
    Hij moet wel gewoon lekker met de beide beentjes op de grond blijven staan. Het is een topper, maar dit is niet nodig, hou het lekker voor je
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:21
    Ik mag je, jongen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:00
    Normaal zou ik dit geen gekke uitspraak vinden. Maar je staat 2de in de eredivisie. Psv gaat weinig punten laten liggen en heeft een enorm doelsaldo. Wetende dat psv een dergelijk doelsaldo heeft, moet je toch wel de uitdaging kunnen vinden om achterin de nul te houden en aanvallend gezien te zorgen dat je zo veel mogelijk goals maakt?

    Alleen maar aan de punten denken is niet genoeg met een concurrent als psv die 5 punten voorsprong heeft. Bij 2-0 of 3-0 voor moet je niet meer denken dat de punten binnen zijn. Je moet ook aan het doelsaldo blijven werken. Haal daar de motivatie uit
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 08:01]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    donderdag 15 november 2018 om 08:19
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    Corse996 +1607
    donderdag 15 november 2018 om 08:28
    Dat heb je vrij snel met een Ajaxface.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:07
    Dat heeft de Ligt ook als hij in spanje of engeland zal spelen. Daar heb je naast wereld wedstrijden ook zwakke broeders, dus wil je winnen geef je genoeg en dat kan je verdelen over de wedstrijden
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    donderdag 15 november 2018 om 08:18
    Koeman moet zich hiermee niet bemoeien. Ik denk dat hij zijn handen al vol heeft om een paar keer met dezelfde 11 te starten.

    En als hij dan toch iemand wilt spreken, moet hij van Gangelen aanpakken, die lul legde deze woorden in de mond van de Ligt.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1607
    donderdag 15 november 2018 om 08:29
    Nee heel gek dat de bondscoach iemand beter wil maken met al zn ervaring, ook nog op dezelfde positie. Heel raar. Tsjonge jonge zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    donderdag 15 november 2018 om 11:39
    Ik denk niet dat Koeman jongens beter maakt al bondscoach. Tips hoeft hij ze ook niet te geven. Bij ajax zit zeker net zoveel ervaring als wat Koeman heeft over die positie. Koeman heeft daar overigens nooit gestaan. Dat was een echte laastste man, die in zijn jonge tijd inschoof. Nu voetballen ze in pricipe met 2 centrale, toen was dat helemaal niet (laatste man en voorstopper hadden ze toen)
    Vind ik leuk
    Corse996 +1607
    donderdag 15 november 2018 om 12:09
    Ow wist niet dat een verdediger niet meer verdedigd tegenwoordig. Het maakt geen reet uit voor je gevoel (waar Koeman met hem over praat) of je nou aanvaller verdediger of bankzitter bent. En ik weet wel zeker dat Koeman jongens beter maakt. Juist op deze gebieden. Hij zal ze niet hoeven leren hoe je een bal over 5 meter speelt.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    donderdag 15 november 2018 om 16:35
    Zeg zakkie; leer nu eerst een het woord Ajacied goed schrijven en houd je commentaren voor je tot je echt iets zinnigs te melden hebt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 16:35]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    donderdag 15 november 2018 om 19:08
    Hou toch je kop Chauffeur Bertje, lompe boer. Als grote mensen elkaar iets melden, je er niet mee bemoeien. Alleen als we over dat zielige PSV praten mag je iets zeggen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:17]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    vrijdag 16 november 2018 om 19:46
    Ten eerste wil ik hier vermelden dat jij over het algemeen diegene bent die begint te schelden; ik geef toe dat ik in dit geval begin door je zakkie te noemen (excuus daarvoor; deze lompe boer had dat niet moeten doen)
    Ten tweede kan me dat hele PSV gestolen worden (net als Feyenoord)
    Ten derde weet ik dat ik volwassener ben dan jij denkt te zijn.
    Ten vierde heb ik je eerder al aangegeven dat het Ajacied is (en daar was ik niet de enige in)
    Ook heb ik je opties gegeven om dan wel Ajacied te kunnen gebruiken: The real Ajacied of De enige echte Ajacied e.d.

    En als laatste: Cooky Voorn (Chauffeur Bertje) en de jou zo geliefde Bert van Marwijk zijn gebrouilleerd.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    vrijdag 16 november 2018 om 22:48
    Ten vijfde, wat een onzin allemaal Chauffeur Bertje, groetjes van Ajaksiet
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 19:26
    Gaarne zie ik het volgende gebeuren: Jij behandeld mij met respect en gebruikt gewoon mijn nickname en anders verzoek ik je om niet meer te reageren op mijn reacties hier.

    Zoniet ben ik genoodzaakt om je helemaal af te branden op het moment dat ik je (weer) op een leugen betrap.

    Groeten van jou hoef ik niet.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 19:49
    Gaan we nu dreigen Chauffeur Bertje???

    Luiertje aandoen en naar bedje gaan Bertje

    Groetjes van ajaksiet

    Ps, ik draai je woorden even om. Alle onzin die jij schrijft , daarop zal ik gelijk reageren. Dus er zal veel moeten veranderen in je commentaar. Daarnaast blijf ik je Chauffeur Bertje noemen, beval me namelijk wel.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:55]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 19:55
    Pleurt op joh jij bent zelf de grootste incontinente lul die er rondloopt hier. Je lekt alleen maar onzin.

    Je bent nog erger dan Ienieminie en Tommy uit sesamstraat bij elkaar.

    Jij hebt het IQ van een geplette doperwt;
    en het EQ van een lantarenpaal.

    Ga lekker met je kleutergedrag op schoot zitten bij Sinterklaas.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 19:56
    Het wordt alleen maar zieliger met je commentaar Chauffeur Bertje. Heb je ook al gehuild misschien?

    "lantarenpaal"....en jij hebt het over IQ???
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 20:04
    EQ... lezen jochie je lult jezelf klem droplul.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 20:09
    Nou nou, er is hier maar 1 droplulletje en dat ben jij toch echt hoor Chauffeur Bertje, met het IQ van een koe. Want volgens mij stink je een beetje als een schijtertje zeg maar..een broekpoepertje. Zo en nu naar je bedje toe zou ik zeggen, 20.00 uur geweest
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 20:32
    Jochies zoals jij hadden al in het bed moeten liggen.
    Papa en mama hebben hun best gedaan om je op te voeden.

    Zo zonde dat zij nu moeten constateren dat het ze niet gelukt is.
    Ik heb medelijden met je Moeder.

    Je zult zo'n kind hebben.

    Zet je wel je wekkertje zodat je niet in je bedje plast vannacht.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 20:41
    IQ van een koe??
    Jij weet niet eens hoe zo'n dier er uitziet. Je hebt er vast nog nooit naast gestaan.
    Die beesten zijn best intelligent hoor; lopen zelf naar de melkrobot enz.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 22:24
    Jij ook volgens mij, om je luier te verschonen, Chauffeur Bertje de bedpoeper
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 23:35
    Ooit een koe met een luier gezien???
    Luiers worden niet door een melkrobot verschoond.
    Jonge jonge wat moet jij nog een boel leren.
    En jij zegt een volwassene te zijn???

    Ga fietsen gek. Als jij volwassen bent dan hoop ik dat ik het nooit word.

    S6 in je zielige leven.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 20:13
    By the way: ik dreig niet zoals je ziet het was een belofte.

    Ik geef vier redenen en het enige waar jij mee kunt komen is weer een kut reactie. Kennelijk durf je alleen maar achter het hek en ben jij er zo eentje die wegloopt op het moment dat iemand maar naar je wijst en probeer je hier je gelijk te halen.

    Op het moment dat je met feiten wordt geconfronteerd ga jij huilie huilie doen en schelden.

    Ik ben niet de enige die je hierop betrapt. Er zijn er al meer geweest.
    Jij bent het niet waard om je een Ajacied (of zoals jij wil ajaksiet) te noemen.

    Nu maandag netjes terug naar school en daar vragen of ze je een beetje normen en waarden kunnen bij brengen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:14]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 22:25
    Klopt, maar ik mag pas als jij geweest was voor die waarden en normen. Als iemand ze niet heeft is het Chaffeur Bertje
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 23:30
    Nu ben ik niet eens Chauffeur maar Chaffeur??? Tjonge je taalkunsten worden met de minuut slechter.






    Man man man wat ben jij zielig zeg.
    Als er een competitie voor zielige personen was met als enige deelnemer de volprezen Ajaksiet (schrijfwijze is toch echt Ajacied) dan werd je nog 2e....
    Zo zielig ben je.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 21:27
    Je weet niet meer wat je nu nog voor onzin van stal moet halen hè...

    Tja kleutertje is op zijn ienieminie pikkie getrapt.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zaterdag 17 november 2018 om 22:22
    Chauffeur huilebalk Bertje. Zielig kleutertje. Lachen met jou
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 23:26
    Daar heb je lang over na moeten denken...
    Jij bent hier de grootste trol op dit forum.





    En voor je nu weer begint:
    Dat was een - vraag me niet waarom - compliment; want zelfs ik koekie1970 heb toch echt normen en waarden.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zaterdag 17 november 2018 om 23:49
    Je hebt helemaal gelijk ... ik ben een kleuter.


    Maar dan wel eentje die zeker meer verstand heeft dan baby-tje ajaksied (gelukkig weten de echte fans wel hoe je Ajacied hoort te schrijven)

    Was getekend;
    Koekie1970
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zondag 18 november 2018 om 10:35
    Leren lezen Chauffeur Bertje, het is ajaksieT niet ajaksieD. Ik had trouwens ook niets anders van jou verwacht. De prijs grootste trol was jij al, naast bedpoepertje was dat je 2 prijs. Luiertje al verschoont vandaag? Wel weer even reageren hierop op he. Ik kan niet wachten met welke onzin je nu weer komt (of mijn eigen zinnen gebruiken, want origineel ben je zeker niet chauffeur Bertje!)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zondag 18 november 2018 om 13:37
    Jij wil een reactie: nou ventje ik zou graag willen weten hoe oud jij bent. Want alweer blijkt uit jouw reactie dat jij het niveau van een kleuter niet eens haalt.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zondag 18 november 2018 om 17:21
    Maar nog altijd ouder dan het baby niveau van jou Chauffeur Bertje!
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zondag 18 november 2018 om 13:40
    Meervoudsvervoegingen die in spreektaal eindigen op een t; worden in schrijftaal geschreven met een d..

    Dus taalkundig zit je ook nog fout met je ajaksiet.

    Opletten tijdens Nederlandse les...
    Haal je in je latere leven misschien nog voordeel uit.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zondag 18 november 2018 om 17:21
    Nog steeds wakker en nog niet aan het huilen Chauffeur Bertje/ zielig bedpoepertje??

    Gr De Ajaksiet
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    zondag 18 november 2018 om 17:28
    Definitief ontmaskerd als zijnde Trol.
    Geen antwoord gegeven op vragen die ik stel;
    Alleen maar schelden en onzin verkopen.
    Niet aanspreken met mijn Nickname.

    Ajaksiet (zo goed???) Het is trouwens Ajacied; kijk maar in het woordenboek of gebruik google (als dat mag van mama)

    Jij bent het niet waardig om jezelf een supporter van het door velen geroemde Ajax te mogen noemen.

    Get a life.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    ajaksiet +549
    zondag 18 november 2018 om 18:50
    Ik ga bij deze je naam weer wijzigen naar Choufeur Berdje de gigantische baby. Je valt nu voor de 100e keer in de herhaling, nogmaals het is ajaksieT, niet ajacied...Hoe gefrutreerd kan je zijn CHOUFEUR BERDJE??

    Ps. Het is toch mamma????? spelfoutje moet kunnen Berdje!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1788
    donderdag 15 november 2018 om 09:27


    De zomer is het moment voor de Ligt om een stap te maken.

    Als Ajax overwintert in de CL gaat er niemand weg, in de zomer leegloop helaas. Maar gelukkig ook weer wat centjes op de bank om weer wat moois naar Nederland te halen..
    Vind ik leuk
    Zilt +37
    donderdag 15 november 2018 om 09:39
    Storm in glas water. Werd hem in de mond gelegd door de interviewer. Next.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:00
    Dat komt door de media, die lopen net zolang te zanikken over 't ontbreken van niveau bij Matthijs dat hij zelf zegt misschien is 't wel zo. En dan krijg je 't op je bord.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:01
    en dan slaat de "A" van arrogantie weer toe. Bij 2-0 weet je dat je niet meer gaat verliezen, en ik maar denken dat ze die speler van De Graafschap nog niet vergeten waren, want die goal ontnam Ajax het kampioenschap en toen moest er hals over kop nog een bus ontstickerd worden...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws