'Heb het Waterreus-stuk gelezen. Laat ik zeggen: goede keeper, mindere columnist'

    'Heb het Waterreus-stuk gelezen. Laat ik zeggen: goede keeper, mindere columnist'

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 12:13do 15-11-2018 om 12:13

    MVV-directeur Paul Penders kan zich totaal niet vinden in een oproep van Ronald Waterreus. Eerder deze week hield de voormalig doelman in een column in dagblad De Limburger een vurig pleidooi voor een fusie van Limburgse profclubs. 

    Penders is het grondig oneens met het betoog van Waterreus. "Ik las het in jullie krant.  Laat ik het zo zeggen: goede keeper, iets mindere columnist. Volgens hem voetbalt MVV voor spek en bonen, maar langs welke lat meet je dat?", vraagt hij zich hardop af in gesprek met De Limburger. 

    "We trekken om de twee weken ongeveer vijfduizend toeschouwers. Daarnaast zijn we een groot economisch netwerk. In die hoedanigheid heeft MVV zeker bestaansrecht. Het sportieve gebied? Oké, misschien."

    "Maar ik vind het wel heel erg makkelijk om te zeggen: we gaan samenwerken en dan wordt alles beter. Dat stoort me aan dit soort simplistische gedachtes."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34611
    donderdag 15 november 2018 om 12:14
    Redelijke keeper, klote analist, klote columnist.
    Vind ik leuk
    ppdf +1226
    donderdag 15 november 2018 om 12:17
    Redelijke keeper, zeer goed in psychologische spelletjes tov zijn toenmalige concurrenten. Verder een flapdrol van een vent, met onzinnige meningen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:30
    Dit zeg je op basis van dit gerelateerde artikel wat Waterreus heeft geplaatst? Want daarin heeft hij toch wel degelijk een punt? Paul Penders zegt het zelf al dat op sportief vlak Waterreus misschien wel een punt heeft. Ja sorry hoor, maar draait voetbal primair niet juist om het sportieve? Als dat niks is, dan betekent dat MVV niet geschikt is om alleen door te gaan als club en een fusie wel degelijk van waarde kan zijn. Fans en economisch netwerk m'n reet. Dat kan elke club opbouwen met de tijd. Dit is puur sentiment, niet meer, niet minder.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 14:34
    Nou dan moet PSV ook maar samengevoegd worden met Willem 2 en RKC, noemen we het FC Brabant. Meer sportieve mogelijkheden en die supporters moeten niet zeuren, met hun nare sentiment en clubliefde.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:04
    Ruud haha, ben je nu serieus? PSV is een succesvolle club, waarom betrek je PSV in een fusie discussie? Het betreft Roda, Fortuna en MVV. Wil je mij nou wijsmaken dat deze clubs hier niet voor in aanmerking komen? Al die financiele problemen al jaren lang de ze hebben. Kom op zeg, beetje realistisch blijven.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 15:07
    Omdat jij voor PSV bent en jij het ook niet zou accepteren als je club van je wordt afgepakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:40
    Begrijp ik het sentiment: Ja. Neemt niet weg dat de clubs het financieel wel heel erg zwaar hebben gehad en nog steeds hebben. Het is gewoon niet vreemd dat dit besproken wordt hoe vervelend het ook is voor de supporters. En wellicht noodzakelijk. In ergste geval is de club verdwenen tenzij er een fusie plaatsvind. Dan maar ruimte maken voor nieuwe sentimenten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    vrijdag 16 november 2018 om 10:48
    Zoals ik hier al ergens heb geschreven, ik heb liever geen club dan dat we samengevoegd worden met de rivaal.
    Er zijn gewoon grenzen aan wat je kan doen om een club in leven te houden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:59
    Dat is duidelijk :) Ik als Zuiderling ben een PSV'er maar Roda is in principe de club wat ik opzicht wel een warm hart toedraag. Zou het zeker jammer vinden, maar een FC Limburg (om het even een naam te geven) zou ik wel nieuwsgierig naar zijn. Nieuwe generaties groeien wel op met die club en hebben dan het sentiment wat mensen nu bij Roda en Fortuna hebben. En hoe gaaf zou het zijn als FC Limburg in de koker ligt van de Champions League haha. Whishfull thinking maar de gedachte maakt me wel blij :D
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    vrijdag 16 november 2018 om 11:13
    Het zou zeker interessant zijn, en als er een maffe sjeik miljoenen tegenaan wil gooien om een fc Limburg te beginnen kan dat op den duur zeker levensvatbaar zijn. Alleen kan dit niet ten koste gaan van al bestaande clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:52
    Je snapt het niet, psv en ajax ga je ook niet bij elkaar gooien, puur en alleen omdat je dan een betere club zou hebben. Het gaat hier om clubliefde, de belangrijkste reden waarom échte supporters naar een stadion gaan. Deze echte supporters ga je niet meer terug zien na een fusie. Het gaat hier niet primair om het voetbal, meer om de plaatselijke trots te verdedigen.
    Ik snap dat dat voor veel succes supporters lastig te bevatten is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:47
    Ach arme Harry, jij met je Roda hart. Je weet dondersgoed dat Roda het al jaren moeilijk heeft en met pijn en moeite overeind blijft. Nol heeft jullie levend gehouden en sinds hij weg is, is het sportief en financieel alsmaar meer huilen met de pet op.

    Mijn voorkeur voor PSV heeft niks met succes te maken. Waarom ben jij aan Roda verbonden en waarom verschilt jouw keuze daarin in die van mij? Een club wordt jouw club op basis van gevoel of whatever. Hou toch op met dat geneuzel over successupporters. Dat PSV succesvol is ja daar ben ik blij mee, maar als zij jullie positie zouden staan, zou ik net zo goed PSV supporter blijven.
    Vind ik leuk
    John Garp +2497
    donderdag 15 november 2018 om 19:38
    PSV(Philips Sport Vereniging is een omschrijving, geen naam) is anders de enige club zonder naam in Nederland en heeft de geringste fanbase van de traditionele top 3.
    Die kunnen dus wel een karakterinjectie gebruiken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:48
    Bestaat er ook iets als een intelligentie-injectie? Ga jij die doen dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:54
    Hoef geen artikel over Waterreus of door Waterreus te lezen om een duidelijke mening over de man te hebben. Vind het altijd al een zeikerd haha
    Vind ik leuk
    ppdf +1226
    vrijdag 16 november 2018 om 08:00
    Alles aan voetbal is sentiment. 5000 man is meer dan genoeg om niet te hoeven fuseren. Dat zijn 5000 mensen die voor die club leven. Waarom moeten ze dat opgeven. Waarom mag een club niet gewoon een goede club in de kkd zijn. Hebben ze schulden? Nee hebben ze sociale functie in de stad? Ja hebben ze genoeg publiek. Ja. Dus waarom samenvoegen. Voor de groeimogelijkheden. Ja hoe clubs ook groeien. Uiteindelijk zal er altijd 1 laaste moeten worden. Laat dit soort clubs nu gewoon zijn zoals ze zijn. Voor de mensen die van die club houden. Dat is meer dan reden genoeg om mvv gwwoon mvv te laten. Die 5000 zie je namelijk niet meer terug als er een fc limburg komt. Net als dat er geen supporter van de graafschap vitesse en nec het in zijm hoofd zou halen om naar een fc gelderland te gaan kijken. Clubs hebben een rol in een stad in een omgevingen. Die kan je niet zomaar even samenvoegen en zeggen zo nu zijn jullie 1 club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 10:53
    Als MVV inderdaad geen problemen heeft op financieel gebied, prima. Maar zeg nu zelf, een Roda en Fortuna is gewoon dramatisch. Structureel. Dit is geen incident meer. Haarlen, RBC, AGOVV. Veendam. Genoeg voorbeelden van clubs die het uiteindelijk niet meer redden.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 15 november 2018 om 12:15
    Heerlijke reactie :-)

    Tevens goede keeper en iets mindere analist.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:17
    bij hogen ballen was ronald nooit thuis ,ronald was een echte lijn keeper,heeft er uit gehaald wat er in zat ,mooie clubs gehad
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 15 november 2018 om 12:32
    Klopt. Met zijn kwaliteiten alles eruit gehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:30
    Kut keeper! En een waardeloze analist. Wat trouwens niet eens opvalt, met die oerdomme Mulder tegenover hem.
    Maar als columnist hoor je jouw huiswerk te doen ipv zinloos brallen.

    Al baart die directeur mij wel zorgen. "Het sportieve gebied? Ok, misschien."
    JE BENT TOCH EEN SPORTCLUB?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11311
    donderdag 15 november 2018 om 14:48
    Tsja en toch zullen er een hoop supporters zijn die dan liever hun club wat minder zien presteren dan als gefuseerde club in de middenmoot of subtop meedraaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:59
    Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    donderdag 15 november 2018 om 12:17
    Maar hier heeft hij zeker een punt, helaas dat er zoveel sentimenten meespelen.
    Vind ik leuk
    ppdf +1226
    donderdag 15 november 2018 om 12:18
    Waarom heeft hij een punt. 5000 bezoekers die om die club geven is reden genoeg om niet te hoeven fuseren
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7868
    donderdag 15 november 2018 om 13:07
    Sentiment is juist het enige waarom er mensen naar een voetbalclub gaan!
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    donderdag 15 november 2018 om 12:17
    Ook wel lullig, als columnist stelt het dan al niets voor en als 'kenner' bij Studio Voetbal en Champions League voetbal kraamde hij ook louter onzin uit. Was wel een goede keeper. Dat dan weer wel.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6281
    donderdag 15 november 2018 om 12:17
    De waarheid is hard. Daarom hebben velen zo'n hekel aan Perez.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 12:19
    Iedereen die voor FC Limburg is moet zich even voorstellen hoe het is als zijn of haar club samengevoegd wordt met de grootste rivalen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    donderdag 15 november 2018 om 12:55
    Precies. Twente samen met Heracles, Sparta onderdeel van Ajax, Den Bosch koopt Willem ll en Willy en René in de raad van commissarissen bij Ajax.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 12:55]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 12:59
    Nec en Vitesse samenvoegen zodat de Gelredome vol zit, de mogelijkheidheden zijn onbegrensd als je geen flauw benul hebt wat het is om supporter te zijn!
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    donderdag 15 november 2018 om 13:08
    NEC en Vitesse in het rood/groen/geel.
    Twente met Schalke samen, Groningen met Hamburg en allemaal Red Bull als sponsor.
    FC Randstad, voorheen ADO/Feijenoord kan spelen in een kuip op zee onder de windmolens.

    Tik van de molen gehad? Waterreus: Nee echt nie, ik stak wel mijn hoofd uit het raam van de molen maar pas nadat ik vier wieken voorbij zag komen.
    Vind ik leuk
    Ron83 +386
    donderdag 15 november 2018 om 14:18
    Den Bosch koopt Willem 2. Wat denk je van Willem 2 en NAC dat een club word... 🙈
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    donderdag 15 november 2018 om 14:53
    Of 1 club en spelen in de hoofdstad van Brabant.
    Daar ligt het probleem. De Messi van Breda is een Bosschenaar maar gaan kijken in Breda, dat is al lastiger voor een Bosschenaar, die Tilburgers krijg je zeker niet die stad uit.
    MVV wil best fuseren met Roda, als RODAVV in Maastricht zou spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    donderdag 15 november 2018 om 13:05
    Moet er ook niet aan denken dat wij samen zouden gaan met euh..
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    donderdag 15 november 2018 om 12:24
    Laat ik zeggen ; Matige keeper en waardeloze columnist.
    Vind ik leuk
    pos +8855
    donderdag 15 november 2018 om 12:26
    Prima keeper en een columnist met een uitgesproken mening. En daar kan je het mee eens of oneens zijn zonder iemand gelijk een mindere columnist te noemen. Dit zegt vooral veel over die vent zelf.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:28
    Heeft Ronald eindelijk eens gelijk, ... MVV elke thuiswedstrijd 5.000 man in het stadion....VVV elke keer ongeveer 6.000 man en Fortuna 9.000.. samen 20.000 man/vrouw.. en elke club heeft zijn eigen sponsoren. Als ze samen gaan heeft 1 club daar veel meer inkomsten en kan dus betere spelers kopen en de jeugdspelers komen dan bij 1 club terecht. Zouden ze toch eens heel goed moeten nadenken daar in Limburg.. zou de redding van het Limburgse voetbal wel eens kunnen zijn... en ook weer goed voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 12:33
    Laten we Ajax PSV en Feyenoord dan ook maar samenvoegen. 150000 supporters! Mooi groot stadion, hoge begroting, daar wordt het Nederlandse voetbal alleen maar beter van!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:44
    Wat een onzinnige reactie.. een van die drie clubs heeft meer fans en bestaansrecht dan alle Limburgse clubs bij elkaar! Zuid-Limburg is te klein voor drie clubs..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 12:48
    Ik ben geen Limburger maar ik heb liever dat mijn club failliet gaat dan dat we samen gaan met onze rivaal. Ik neem aan dat Limburgers er ook zo over denken.
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    donderdag 15 november 2018 om 12:57
    Hij heeft zeker een punt. Ajax, Psv en Feyenoord stellen Europees even weinig voor als Fortuna in de Eredivisie. Momenteel net-niet subtop. Er wordt altijd geroepen dat in Limburg men samen moet om meer te kunnen presteren (terwijl dat voor 90% van de supporters niet eens belangrijk is). Aan de bovenkant van de Eredivisie is de oplossing om naar boven aan te haken plots niet fuseren, maar andere clubs nog steeds de grond intrappen.

    Kun je me trouwens uitleggen waarom een grote club meer bestaansrecht heeft dan een kleine?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 19:03
    Ajax: 33x landstitel, 18x knvb beker, 8x supercup/JC schaal, 4x EC1/CL 1x EC 2, 1x UEFA cup, 3x UEFA supercup en 2x wereldbeker, 100 miljoen+ op de bank en gemiddeld zo'n 50000 man in het stadion elke week.

    Wat hadden de limburgse clubs ook al weer bij elkaar gesprokkeld ?
    Vind ik leuk
    Peterfc +2364
    donderdag 15 november 2018 om 12:58
    De toeristen die voor Amsterdam komen worden al afgezet bij de Euromast.
    One happy family. Iedereen gelijk en allemaal kampioen.

    Vind ik leuk
    Thobar +4397
    donderdag 15 november 2018 om 13:57
    Venlo ligt dichter bij Nijmegen of Eindhoven dan bij Maastricht, Kerkrade of Geleen.
    Sponsorinkomsten vd nieuwe club zullen echt geen optelsom zijn. Een shirtsponsor gaat echt niet 3x zo veel betalen.
    Jeugdspelers uit Limburg worden nu al gescout door clubs buiten de provincie of clubs uit Duitsland of België.
    En uiteindelijk blijft ook de fusieclub een regionale club zoals VVV, Roda, Fortuna en MVV nu ook al zijn.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 12:41
    Goeie man is redelijk goed in het naar zichzelf toe rekenen.

    Gem aantal toeschouwers is 4429.
    10% erbij liegen om je punt te maken maakt je verhaal niet bepaald beter.

    Vind ik leuk
    Jordtt +1253
    donderdag 15 november 2018 om 12:51
    Nouja dat is niet essentieel in zn punt. Hij heeft gewoon gelijk. Tuurlijk is MVV geen grote club, maar dat hoeft niet altijd eh. De club heeft redelijke toeschouweraantallen, en als je fuseert vraag ik me sterk af of MVV-supporters zich verbonden voelen met die nieuwe club, zeker als de wedstrijden naar het noorden gaan, buiten Maastricht. Het is een stadsclub eh! Dat is hetzelfde als de graafschap, NEC en Vitesse samen, hoe ga je supporters verbinden met elkaar? Vaak horen liefde voor club en stad bij elkaar, en bij de supporters van MVV die ik ken is dat zeker zo!
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 12:56
    Weet ik wel.
    Maar als je heel makkelijk te checken feiten al blijkt te overdrijven, heb je al snel de schijn tegen en gaan er ook vraagtekens gezet worden bij "groot economisch netwerk"

    Laten we wel wezen, als MVV de afgelopen 15 jaar ergens failliet was gegaan had dat ongeveer net zo'n impact gehad als het faillissement van Haarlem.

    Veendams verdwijnen had tenminste nog als consequentie dat de " we hoeven niet meer naar de lange leegte" stelling verloren ging na promotie uit de 1ste divisie.
    Of er juist naar toe moeten bij degradatie uit de eredivisie.

    En nee... ik zal de laatste zijn die zal beweren dat wanneer je VVV\MVV\Fortuna|Roda omvormt tot 1 club, de supporters van die clubs ineens met 30.000 gezellig met elkaar in 1 stadion gaan zitten.
    Dat gaat nooit gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 12:58]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 13:03
    Hij heeft het over ongeveer 5000. Niet er komen gemiddeld exact 5000 toeschouwers.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    donderdag 15 november 2018 om 13:12
    Meer dan 10% boven het echte aantal. (4429)
    Bij "ongeveer 4500" had je me niet gehoord.

    Feyenoord trekt 45.120 gemiddeld
    Dan neem je toch ook geen genoegen met "ongeveer 50.000"?
    Zoveel gaan er namelijk niet in.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:12]
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 13:20
    Dat is toch anders omdat het schier onmogelijk is.
    Gemiddeld aantal supporters was afgelopen seizoen bij MVV 4857, wat je dus wel ongeveer 5000 mag noemen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 14:19
    Ik zei ongeveer 5.000..dus er komen nog minder toeschouwers dan ik dacht.. dan helemaal er mee stoppen ...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6285
    donderdag 15 november 2018 om 12:43
    Als je de waarheid zegt dan kan het vaak niet leuk overkomen voor de betrokkene. Van 3 clubs die amper levensvatbaar zijn daar kan je beter 1 club van maken die dat wel is en dan kan je misschien wel doorstoten naar de subtop i.p.v. ieder jaar weer degradatie competities te spelen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17455
    donderdag 15 november 2018 om 12:53
    Als Ajacied is het misschien lastig te begrijpen dat deze mensen supporter zijn van de club uit hun eigen stad, niet van de regio zuid Limburg.
    Fc Limburg zou de doodsteek zijn voor het Limburgse voetbal omdat er dan geen supporters meer zijn
    Vind ik leuk
    Yoink +147
    donderdag 15 november 2018 om 13:00
    Het verleden heeft ook uitgewezen dat een fusieclub níet levensvatbaar is, aangezien NIEMAND uit het bedrijfsleven of de provincie er achterstond. Dan liever 3 kleine clubs waar iets gebeurt, dan helemaal niks.

    Overigens zijn Fortuna en MVV momenteel prima levensvatbaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:01
    Wat een onzin! Is het dan hetzelfde als Ajax en AZ samen gaan werken dat we miss een club die vaak kwartfinales haalt van de CL? Die clubs hebben fans die kan je dat toch niet aan doen?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 13:04
    Heel goed verwoord
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:58
    Helemaal met hem eens! Die Watereus moet je ook helemaal niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +33552
    donderdag 15 november 2018 om 13:03
    Mensen als Waterreus en andere talentloze en visieloze columnisten maken meer kapot dan ze goed doen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 13:18
    Kortom een doorsnee vp forumlid. Behalve dat zijn keeperskwaliteiten vele malen beter zijn.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1206
    donderdag 15 november 2018 om 13:21
    Ach gut Waterneus moet ook weer zijn stem laten horen. Ga toch weg met die luchtfietserij supporters pikken dat toch niet.
    Vind ik leuk
    Spekholz +532
    donderdag 15 november 2018 om 15:16
    Dat Ronald uberhaupt een podium krijgt. Koning open deuren intrappen..
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:29
    Waterreus praat normaal alleen maar onzin, maar hier heeft hij idd gewoon een punt. Niet leuk voor de fans, zou er als supporter ook niet om staan te springen te gaan fuseren met 'de vijand', maar dat gelul over economisch hart Maastricht is lachwekkend. Zo'n grote stad, zo'n potentieel maar € 0 wordt er geinvesteerd in MVV. Die club is gewoon dood beste voorzitter. Je trekt aan een dood paard. Zondag is het weer volle bak en kan iedereen weer een keer lekker los als Roda op bezoek komt. Volgende week is echter weer uitgestorven. Het spel is om te janken en de bankrekening is leeg. Nog ff en die eerste divisie bestaat weer uit 18 clubs.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 15:30]
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 15:45
    Mijn radio stoort ook wel eens.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws