Waterreus hoopt op fusie in Limburg: 'De regio is te klein voor drie profclubs'

Waterreus hoopt op fusie in Limburg: 'De regio is te klein voor drie profclubs'

Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 09:03ma 12-11-2018 om 09:03

Ronald Waterreus ziet de teloorgang van Roda JC met lede ogen aan. De Limburgse oud-doelman vindt dat de club uit Kerkrade 'consequent mismanagement' voert en denkt dat alleen een FC Limburg de voetbalproblemen in Zuid-Limburg op kan lossen.

Roda JC, dat afgelopen seizoen uit de Eredivisie degradeerde, is na dertien wedstrijden terug te vinden op de zevende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. 'Ik hoef u niet te vertellen dat het slecht gaat met Roda', stelt Waterreus in zijn column in De Limburger. 'Het voetbal is abominabel, de kans op het kampioenschap verkeken en de club moet opnieuw bij de gemeente aankloppen. Consequent mismanagement en zodra de club degradeert wordt alles en iedereen op straat geknikkerd.'

Waterreus betoogt dat alleen een fusie het profvoetbal in Zuid-Limburg overeind kan houden. 'Wanneer snappen we dat alleen een FC Limburg ervoor kan zorgen dat we ooit nog (sub)topvoetbal zien in Zuid-Limburg? De regio is te klein voor drie profclubs. En als we eerlijk zijn weten we dit al jarenlang.'

Aanstaande zondag speelt Roda JC de beladen streekderby tegen MVV. Om 12.15 uur wordt er afgetrapt in Maastricht.

Plaats een reactie

Roeptoeter +12461
maandag 12 november 2018 om 09:06
Heel Limburg aan België geven. Laat die het maar oplossen.
Vind ik leuk
ricjuh +217
maandag 12 november 2018 om 09:35
Ik als Limburger vind het prima, eindelijk van die achterlijke BPM af in dit land :)
Vind ik leuk
Horas +583
maandag 12 november 2018 om 09:45
Maar het geld dat je dan bespaart kun je meteen reserveren voor reparaties als gevolg van slechte wegen en belastingen als gevolg van raar taalbeleid.
Vind ik leuk
Raptor +187
maandag 12 november 2018 om 12:08
Beter fuseren met Duitsland. Zijn we tenminste ook een aantal keren wereldkampioen geweest dan die net niet tulpjes.
Vind ik leuk
FSCeara +8906
maandag 12 november 2018 om 10:21
was het maar zon feest. 180 euro wegenbelasting voor een heel jaar. ziektekostenverzekering voor 200 euro per jaar. benzine 1,36 euro, 200 euro kindergeld per kind per maand. ik zou er niet rouwig om zijn.
Vind ik leuk
Raptor +187
maandag 12 november 2018 om 12:06
En Max Verstappen zou onder Belgische vlag gaan rijden ahahaha
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 20:09
Ja als dat effe zou kunnen! Zou een godsgeschenk zijn. We mogen “jullie” zowieso niet en we lopen op alles voor.
Vind ik leuk
Raptor +187
dinsdag 13 november 2018 om 13:10
Wie is we?
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 12 november 2018 om 09:07
Helemaal mee eens, vind dit in heel Nederland een trend, we willen in ons kikkerlandje het liefst 40 profclubs hebben die ook nog allemaal een redelijk niveau moeten hebben, hebben we niet genoeg draagvlak voor.
Vind ik leuk
denman21 +125
maandag 12 november 2018 om 10:01
helemaal mee oneens
Vind ik leuk
Blindsy +17315
maandag 12 november 2018 om 09:11
Gaan we weer.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
maandag 12 november 2018 om 09:13
Jij bent er lekker vroeg bij Ronald.
Dat roepen mensen al jaren.
Vind ik leuk
WTSGD +1547
maandag 12 november 2018 om 09:16
Mensen die dit domme idee opperen begrijpen niet waar voetbal om draait.
Vind ik leuk
heur es +861
maandag 12 november 2018 om 09:19
FC Rotterdam?
Vind ik leuk
elmagico070 +23776
maandag 12 november 2018 om 09:20
Is geen provincie, dus je opmerking slaat nergens op.
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 12 november 2018 om 09:34
FC Zuid Holland?
Feyenoord, Sparta, Excelsior, Dordrecht, ADO.

FC Noord Holland?
Ajax, AZ, Volendam,

FC Brabant?
RKC, PSV, NAC, Den Bosch, Willem II, Helmond Sport, FC Eindhoven, Top Oss.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 11:03
En Telstar mag wel blijven bestaan?
Vind ik leuk
Orphen89 +3167
maandag 12 november 2018 om 11:04
Ah! Ik wist dat ik er 1 vergat! Die er ook nog bij natuurlijk!
Vind ik leuk
Waagplein +603
maandag 12 november 2018 om 13:43
FC Noord-Holland was wel een idee van de gebroeders Molenaar. Midden jaren '70 waren zij eigenaren van AZ'67, maar financieel liep dat niet altijd even soepeltjes. Dus ze kwamen op het idee om AZ te laten fuseren met HFC Haarlem, Telstar en FC Volendam om zo één FC Noord-Holland te maken.

Nooit van de grond gekomen natuurlijk. De rivaliteit met Haarlem was behoorlijk groot en Volendam zal zich nooit aan een andere club binden. Over Telstar heb ik zo mijn twijfels, die zou je wel kunnen laten fuseren met AZ, maar wat win je er mee? 2000 supporters meer? En veel van die supporters vinden AZ waarschijnlijk niets en hangen hun supporterssjaal misschien wel helemaal aan de wilgen.
Vind ik leuk
Bint +225
maandag 12 november 2018 om 09:27
Aah, the saga continues! Zodra het met Roda slecht gaat, komt het hele FC Limburg verhaal weer om de hoek kijken. 'Want dan is Europees voetbal een zekerheidje in Limburg', zo wordt het altijd neergezet. Grootste onzin die bestaat. Een geheel nieuwe club heeft nog jáááren nodig om te promoveren, want zal een hoop kinderziektes tegenkomen. Op het moment dat die club ervoor klaar is om te spelen om de huidige Europese plekken, geven die plekken al geen recht meer op Europees voetbal. Dan heeft de Eredivisie het al af laten weten en komen alle Nederlandse clubs tientallen miljoenen euro's te kort om in Europa actief te zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 09:32
En dus doen we helemaal niets. Want dat gaat wél kansen bieden.

In mijn optiek is het altijd beter om een nieuwe weg in te slaan die de mogelijkheid op een nieuwe toekomst biedt, dan oeverloos op de doodlopende weg te blijven zitten waar je per definitie niets meer kunt bereiken.
Vind ik leuk
Horas +583
maandag 12 november 2018 om 09:46
FC Limbabwe wordt een lachertje. Carnavalsmaskers met de kop van Waterreus? Ik zie handel.
Vind ik leuk
denman21 +125
maandag 12 november 2018 om 10:04
vindt je dan in brabant dat top, rkc , einhoven, willem 2 en helmond zoveel toevoegen ?

Schei uit . mvv fans houden van mvv , roda fans houden van roda, fortuna fans van fortuna etc etc.

Moet studio voeybal dan ook fuseren met voetbal inside afhankelijk van de kijkers
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 11:01
Het gaat hier over Limburg. Het is niet de rest van Nederland die daar steeds over begint, maar het zijn altijd mensen uit Limburg zelf.
Ik ontken ook niet dat die supporters niet van hun club houden, maar vanuit Limburg komt eens in de drie, vier jaar het geluid dat er meer bereikt kan worden als de krachten worden gebundeld.

Mijn reactie, als je een beetje had opgelet in plaats van meteen je frustratie de vrije loop te laten, ging er uitsluitend over dat niets doen tot niets leidt. Waar een fusie (als mogelijke stap) in ieder geval een kans zou kunnen bieden.

Vind ik leuk
Bint +225
maandag 12 november 2018 om 12:35
En als de fusie weinig tot geen vooruitgang brengt? Wat ik je zwart-wit durf mee te geven? Aanvankelijk zullen er ongetwijfeld wat 'glory hunters' naar de wedstrijden komen. Wat volgt is borstklopperij: zien jullie wel dat FC Limburg het beste was wat 'ons' kon overkomen zal er dan gezegd worden. Maar zodra deze 'supporters' merken dat er toch niet binnen drie jaar Champions League voetbal gespeeld wordt gaat het effect weer wegebben. De grote(re) sponsoren zien dat PSV in Nederland, Standard Luik in België en Dortmund/Monchengladbach in Duitsland vaker Europees voetbal halen en gaan toch maar weer daar hun geld in steken. Wat rest is een club die van niemand is. Opgericht door bobo's. Die bobo's zijn dan echter al in geen velden en wegen meer te bekennen, want met een mislukt project willen zij niet geassocieerd worden.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 12:42
Wat is je alternatief? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Hoe ga je voorkomen dat de sportieve prestaties van de individuele clubs steeds verder afglijden, de supporters afhaken (op een handvol na), de sponsors wegblijven en uiteindelijk de clubs failliet gaan?

Vind ik leuk
Bint +225
maandag 12 november 2018 om 12:45
Hoe hard het ook mag klinken, maar dat is dan het enige juiste gevolg. Het is een kwestie van vraag en aanbod: gaan er te weinig supporters naar een club kijken, dan komt er te weinig geld binnen en gaat op den duur de club failliet. Waarom wordt daar panischer over gedaan dan wanneer een winkel failliet gaat? Als je gezond beleid voert zal een club niet afzakken. Ze spelen wellicht niet mee om de prijzen, maar niet elke club kan meedoen om de prijzen. Er is geen alternatief nodig.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2324
maandag 12 november 2018 om 17:22
Bij de laatste poging (geïnitieerd door de Provincie en de KNVB) kon men met pijn en moeite een begroting van 12 miljoen realiseren. En daar zat dan ook nog provinciale subsidie bij. Wil je een fatsoenlijke subtopper neerzetten moet je uitgaan van een minimale spelersbegroting van 25 miljoen. (Fey/PSV nu 35, Ajax 50).

Als je ziet wat Utrecht (v Seumeren heeft er 60 miljoen in zitten) en Vitesse (ook tientallen miljoenen) hebben moeten investeren...

Dat is in Limburg gewoon onmogelijk. Zowel bij het bedrijfsleven als onder de bevolking is er geen draagvlak. Laat VVV en Fortuna maar lekker hun gang gaan. VVV staat 5e op de ranglijst, promovendus Fortuna staat 10e (en 5e met aantal gemaakte goals). Zo goed heeft het Limburgse voetbal sinds mensenheugenis niet gepresteerd. Het landschap verandert snel, met name Fortuna met de Turkse eigenaar spelen daar op in.
Vind ik leuk
Couto76 +958
maandag 12 november 2018 om 09:28
De grootste malloot van het Nederlandse voetbal: Ronald Waterdeus
Vind ik leuk
tengske +35
maandag 12 november 2018 om 09:29
Omdat het met die door de provincie gesubsidieerde verenging slecht gaat moet er een Fc limburg komen. Laat me niet lachen dat gaat never nooit gebeuren. Ze kunnen Roda beter opdoeken ingangen afsluiten en er water in doen kan waterreus er gaan vissen want uit die man komt ook geen fatsoenlijk woord. En meneer waterreus moet terug naar school de laatste keer dat op de ranglijsten keek waren er toch echt nog vier clubs of telt roda voor hem niet meer mee.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:33]
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 09:30
Elke paar jaar is het daar dezelfde discussie. En elke paar jaar gebeurt er niets.

Want in de cyclus van de Limburgse club is het altijd hetzelfde: degene die het goed doet heeft geen behoefte aan een fusie. Omdat men denkt het op eigen kracht te kunnen. En dus komt het er niet van. De ene keer is dat VVV, de andere keer Roda, de volgende keer Fortuna. MVV is wel heel lang geleden dus dat neem ik even niet meer mee. Sorry Maastricht (wel de mooiste stad van allevier).

Er komt een dag dat hier clubs echt financieel omvallen en dan heeft men spijt.
Vind ik leuk
denman21 +125
maandag 12 november 2018 om 10:05
gebeurt niey
Vind ik leuk
Pimman +9570
maandag 12 november 2018 om 09:40
Waterreus dát willen die clubs in Limburg júist niet...let toch eens op! ;)
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 09:54
Zo zouden er veel meer regio's samen moeten gaan maar dat willen ze niet want iedereen wil zijn eigen clubje hebben maar dan red je het weer niet, zowel sportief als financieel.
Maar van buitenaf is het goed te herkennen maar om het van binnenuit ook te erkennen is heel wat moeilijker.
Vind ik leuk
Bint +225
maandag 12 november 2018 om 12:38
Wat is niet redden? Voor zover ik weet red momenteel vrijwel elke Nederlandse bvo het prima, afgezien van Roda. Het ligt er maar net aan wat je redden noemt. In de marge meespelen in de Eerste Divisie is misschien niet wat je als eindstation van je club wil zien, maar ook zulke clubs moeten bestaan. Top Oss stelt al jaren, plat gezegd, niks voor. Zij hebben financieel de zaken echter prima op orde. Redden zij het dan niet?
Vind ik leuk
denman21 +125
maandag 12 november 2018 om 09:58
Waterreus moet echt zijn kop houden ! Wat een reserve hollander
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:10
Laat Roda-jc maar falliet gaan ,heb je al een club minder Mr Waterreus ,Een club als Roda-jc die steeds blijft aankloppen bij de overheid heeft geen bestaans recht .
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
maandag 12 november 2018 om 10:11
FC Limburgpaus, dat klinkt toch niet. Wat denkt die watterreus wel niet.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
maandag 12 november 2018 om 10:21
LFC Pope Limburgia?

Hahaha.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:22]
Vind ik leuk
FSCeara +8906
maandag 12 november 2018 om 10:18
FC Limburg komt er nooit. En is ook geen noodzaak.
VVV doet het prima en Fortuna heeft met Turkse eigenaar geen behoefte om met iemand samen te gaan. Sinds Gun er is is het prima voor elkaar, zowel sportief als financieel.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
maandag 12 november 2018 om 10:20
Onzin wat ie zegt!

Venlo - Sittard is bijna 60 km. Den Haag Utrecht ook ongeveer. En dan hebben wij Rotterdam ook in de buurt op 20 km. Dat zijn vijf clubs op een kluitje.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:24
De Roda mannen roepen weer om een fusie.
En niet heel verrassend wanneer ze er weer over beginnen, altijd als Roda het slechter doet dan de omliggende clubs.
Ze kunnen het maar niet aanzien dat een fortuna nu boven ze staat.

VVV staat buiten de fusie plannen. MVV draait gewoon jaarlijks netjes rond in de KKD met af en toe de play-offs en sinds de nieuwe eigenaar bij fortuna gaat het daar mijn inziens ook prima!
Alleen Roda zakt af... ra ra ra hoe komt dat? Al sinds de bijna fusie paar jaar geleden is Roda met mismanagement naar beneden aan het gaan. Los eerst je eigen problemen op voor je de andere erbij gaat betrekken.
Vind ik leuk
Grimes +744
maandag 12 november 2018 om 12:15
Wil je Waterreus aub geen Roda man noemen. Het enige wat hij constant doet is zijn gal spuien over Roda. Ik zie ook het ook niemand over een fusie hebben hier. Fortuna doet het gewoon prima, mvv zoals normaal alleen wij doen het niet super. Maar dat is ook omdat er eindelijk eens beleid wordt gevoerd. Geen huurspelers meer daarom jonge jongens erin. En weer proberen om financieel gezond te worden al gaat dat wel ten koste van kwaliteit op het veld. Hetzij zo.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 16:00
Waterreus is absoluut geen Roda man hoor. Integendeel.
Vind ik leuk
El Cazador +8671
maandag 12 november 2018 om 10:26
El Cazador hoopt dat jij Waterkneus eens voor een lange periode uit de publiciteit blijft, ga fietsen man.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 10:34
Flikker op met je fusie, als de gemeente niet al 50+ miljoen in die club van Kerkrade had gestoken was die allang omgevallen en niet kunstmatig groot gemaakt. Nu houden ze weer hun hand op in de armste gemeente van Nederland waar de minima weer te horen kreeg dat hun subsidies/uitkering gekort gaat worden omdat ze moesten bezuinigen. Maar geen probleem om Roda weer tegemoet te komen.

Een fusie zal er nooit of te nimmer komen, alsof je Ajax en Feyenoord gaat samenvoegen, misschien dan ook maar eens doen om zo Europees een vuist te kunnen maken? Fortuna en MVV hebben geen schulden, waarbij Fortuna dit doet zonder een euro gemeentegeld en MVV ook al een hele lange tijd een gezonde boekhouding voert zonder gemeentegeld. Het is vooral Roda wat maar het handje op blijft houden omdat ze maar meer blijven uitgeven dan dat ze binnenkrijgen. Mij interesseert het ook niet of mijn club in de Ere of Juup voetbalt, fan blijf ik toch. Al speelden ze 5e klasse amateurs, als ik Europees voetbal of topvoetbal wil zien ga ik wel naar Eindhoven,België of Duitsland.
Vind ik leuk
Hb +0
maandag 12 november 2018 om 15:17
Nee indd MVV en Fortuna hebben nooit schulden gehad leef je onder een steen of zo
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:23
MVV heeft wel vaker beroep gedaan op de gemeente, Fortuna één keer met een garantstelling wat is terugbetaald. Roda klopt jaarlijks aan bij de gemeente. Daar zit al meer dan 50 miljoen in. Nu willen ze de huur weer omlaag naar 4 ton, wat velen niet weten (waaronder hier) is dat die 8 ton huur wat ze betalen geen huur is maar de aflossing van de hypotheek welke de gemeente heeft overgenomen. De gemeente heeft meer kosten dan 8 ton aan het stadion, daarbij krijgt Roda de helft van de opbrengsten uit het stadion bij andere evenementen. Dat is maar het topje van de ijsberg, en het valt op dat zodra het slecht gaat met Roda er altijd over FC Limburg wordt gesproken.
Vind ik leuk
Stom +537
maandag 12 november 2018 om 11:12
Ronald... jongen! Vergeet het maar!

Natuurlijk heb je gelijk. Zuid-Limburg zou sportief beter af zijn met één club in plaats van Fortuna, Roda en MVV. Maar naast dat het emotioneel moeilijk ligt tussen die steden, is het commercieel ook haast onmogelijk. Verenigingen/stichtingen fuseren is te doen, maar Fortuna en Roda zijn inmiddels privé speeltjes van rijke jongens en dan wordt het stukken lastiger.

Als we niet snel opschonen en veel BVO's opheffen dan wordt het probleem alleen maar groter. Rationeel gezien voor betere sportieve prestaties moeten Rotterdam (incl. Dordrecht), Friesland en de Achterhoek ieder terug naar 1 club. Brabant naar 4 (Breda, Tilburg, Eindhoven, Den Bosch). Zelfs Arnhem/Nijmegen zou moeten overwegen om samen te gaan. Ik weet dat het emotioneel moeilijk ligt maar rationeel en commercieel weten we eigenlijk wel dat Nederland prima af zou kunnen met één profcompetitie van 20-22 sterkere clubs. Dan heeft iedere club ook voldoende achterban om financieel sterk genoeg te staan. We verdelen nu 17 miljoen inwoners over veel te veel clubs. Echter, hoe meer clubs in moeilijkheden komen hoe meer private overnames en dus hoe kleiner de kans dat er nog ooit clubs door faillissement of fusie verdwijnen. Zie Roda, Fortuna, Den Bosch et cetera bijvoorbeeld.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 11:15]
Vind ik leuk
bert +461
maandag 12 november 2018 om 11:17
Volledig mee eens ze hadden naar Hendriks en pickee moeten luisteren,stadion in Nuth,middelpunt Kerkrade Sittard Maastricht.neen wat is gebeurd.ze hebben zich bang laten maken door een paar steentjes gooiers.
Je dacht toch echt niet dat iemand van Maastricht of Sittard naar Kerkrade gaan en andersom ook niet.dus zo vlug als mogelijk fuseren jammer van de stadions.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 17:37
Ga jij ooit wel eens naar een van deze clubs kijken en ga jij ook naar Sporting Limburg kijken als ze onverhoopt degraderen zoals het 5 jaar geleden grote Fc Twente.....

Vind ik leuk
bert +461
dinsdag 13 november 2018 om 08:20
Ja ga altijd naar de trots van Limburg us Mvvke,trots kan je van Roda heel lang niet meer zeggen,UsMvv en Fortuna wel.en de koempels van Roda zijn stilletjes de mijn weer ingekropen
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 11:28
Als je al verder niets kunt dan kun je als BNer altijd nog iets roepen via de media. De media maakt dankbaar gebruik van dit vulles. Mijn goed bedoeld advies aan Waterreus: Leer een vak en ga werken voor je geld!
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 11:44
Klop jelemoal Waterkneus. Het gebied is te klein voor 3 profclubs. Net als in de natuur zullen alleen de sterkste overleven! fusie nooit, helaas voor je. Misschien samen met. Sjef V een nieuwe club bouwen.
Vind ik leuk
bert +461
maandag 12 november 2018 om 16:34
Het bestuur heeft zich toen bang laten maken door een paar van achterlijke steentjes gooiers.
Vind ik leuk
Yoink +350
maandag 12 november 2018 om 12:37
Komt spuit11 weer. Niemand staat daar achter. Clubs, sponsoren, supporters, provincie.

Alleen prominente Limburgers backstabbers zonder baan die zich een plekje in een nieuwe club voor elkaar willen lullen.

Kan er wel geroepen worden dat wat stomme supporters het tegen hielden, maar toen puntje bij paaltje kwam was het budget van fcl 0 hele euries. Niemand wilde een toezegging doen.

En Limburg is niet te klein etc. Ik hoef geen Europese topclub in mijn achtertuin. Ik wil mijn club, met mijn vrienden en groep, waar ik lekker een pot voetbal ga kijken om me te amuseren.

Ik hoef niet zoals alle gloryhunters hier (Die denken dat ze voor anderen iets moeten beslissen) en Limburgse bitterbalkotsers een zielloos vehikel dat met moeite subtop haalt.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 13:38
Flikker Op! <-- excuseer mij voor mijn taalgebruik. Wat Waterkneus doet is olie op het vuur gooien..Gaat nooit gebeuren. MVV doet het prima. Ik gun niemand een faillissement..Ben superblij voor Sittard dat ze ED spelen. Vind het leuk dat roda bij ons in de KK divisie zit. Echter als een omvalt dan is het maar zo. Fuseren is geen optie. Mocht er een omvallen profiteren 2 andere clubs. Valt MVV om ga ik niet meer naar een stadion. Valt roda om..dan wordt de beleving in het voetbal voor mij iets minder..Ik hou van rivaliteit..vooral in het voetbal...Maar niet ten koste van MVV. Ik ben een Maastrichternaar, geen limburger.

Wilt nederlands voetbal structureel meedoen op EU niveau moet er een FC Holland komen..dwz.. Ajax en Feyenoord fuseren..zal ook nooit gebeuren.


Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:32
Waterreus durft hardop te zeggen wat 90% van de mensen in Zuid Limburg denken. De tegenstanders, de harde kern, dreigen met geweld en houden daarmee een grote stabiele eredivisieclub tegen.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 16:14
Uit de duim gezogen onzin.
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 20:12
Die tegenstanders zijn degene die naar het stadion komen.....de zgn voorstanders zijn de typische nederlanders die komen kijken als we winnen en wegblijven als ze verliezen......
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 15:33
Geen commentaar
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
maandag 12 november 2018 om 21:35
Toe nou
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 22:04
Laat ik dat maar niet doen😀
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 17:38
United Kerkrade FC

Een nieuwe naam voor Roda zou al weer geld betekenen en wellicht nieuwe sponsoren. Het ID van de club namelijk "strijders cq koempels " is al zeker jarenlang geleden gestorven. Na de laatste eu is het bergafwaarts gegaan. En als je dan nog "strijders met passie had " kon je je nog iets herkenbaars terug vinden. Dit is er lang niet meer. En eigenlijk zou er een super mooie club moeten spelen in een van de mooiste stadions van Nederand . Waar de streekman weer de passie en strijd kan aanschouwen.
Vind ik leuk
Pur Sang +481
dinsdag 13 november 2018 om 14:21
Ik ben het met Waterreus eens. Ik heb een voorstel:
Nieuwe club genaamd, FC De Driehoek, gevestigd in Geleen (tussen Maastricht, Sittard en Kerkrade) ligt een mooie locatie op een paar minuten afstand van het centrum van Geleen en treinstation Geleen-Lutterade.

Clubkleuren: Oranje shirts en witte broeken (mix van MVV's rood en Fortuna/Roda's geel)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws