Compliment voor Ajax, Feyenoord en PSV: 'Mag ook een keer worden gezegd'

    Compliment voor Ajax, Feyenoord en PSV: 'Mag ook een keer worden gezegd'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 08:01vr 16-11-2018 om 08:01

    Hans Nijland heeft de Nederlandse topclubs een compliment gemaakt voor de houding tijdens de vergaderingen over een Eredivisie-akkoord, die er in grote lijnen niet kwam. De clubs waren bereid om geld af te staan om de Eredivisie op die manier revolutionair te veranderen.

    Ajax, Feyenoord en PSV wilden de clubs die kunstgras vervangen voor natuurgras financieel compenseren door inkomsten uit Europa af te staan. Niet iedereen ging akkoord, maar clubs die dat wél doen krijgen een vergoeding. "Ze hebben echt zaken weggegeven en solidariteit getoond. Dat mag ook wel een keer worden gezegd", zegt Nijland in het Dagblad van het Noorden.

    Het grote akkoord kwam er uiteindelijk niet. Zo blijft de Eredivisie uit achttien teams bestaan en ook over een veranderde competitieopzet werd geen akkoord bereikt. Maar: "Toch ben ik heel trots op wat we uiteindelijk hebben bereikt", zegt de algemeen directeur van FC Groningen.

    "In algemene zin, kijkend naar maatregelen als een gelijkmatiger verdeling van de tv-gelden en bescherming van de jeugdopleidingen, worden wij hier wel beter van."

    Lees ook: Gerbrands positief na akkoord: 'Een reden waarom PSV hem kon huren'

    Lees ook: Ajax, Feyenoord, PSV en drie andere clubs sluiten herenakkoord: "Een barrière"

    Plaats een reactie

    Vinnie J +1774
    vrijdag 16 november 2018 om 08:14
    Hoe veel geld hadden ze willen hebben voor het laten verdwijnen van het kunstgras? Belachelijk dat dit niet is gelukt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:57]
    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2272
    vrijdag 16 november 2018 om 08:27
    Wie heeft er kustgras dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:29
    Telstar?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:47
    Telstar,excelsior,Heracles,Cambuur,FC Den Haag,Roda JC,om mee te beginnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:53
    Je vergeet het ergste veld van de eredivisie! VVV!
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2925
    vrijdag 16 november 2018 om 09:05
    Onzin, Excelsior heeft by far de slechtste kunstmat van NL. Met die rubber korrels. Hier zijn al vele blessures op ontstaan.

    Bron:
    - https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=150655
    - https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/812461/excelsior-routinier-trekt-kunstgras-niet-en-vertrekt-niet-te-doen-voor-mij-.html
    etc etc etc
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:06
    Bijzonder! Je hoort spelers altijd klagen over VVV en lees nooit wat over Excelsior.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2925
    vrijdag 16 november 2018 om 09:35
    Nee man. Vorige week voor Excelsior - Ajax stond er op VP nog een groot artikel over de belabberde staat van de mat en de vele blessures (incl namen) die hier zijn opgelopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:24
    Logisch. Klagen vooraf voor het geval de godezonen een minder resultaat zouden halen. Dat is niet gebeurd dus de rest van het jaar hoor je er niemand meer over.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2925
    vrijdag 16 november 2018 om 13:31
    Sjongejonge, wat kan jij zeiken zeg. Doemdenker, zwarte piet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:14
    Schei uit met gitzwart kijken...
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    vrijdag 16 november 2018 om 12:51
    Als je de VVCS mag geloven dan zit er echt wel een verschil in de velden, zowel bij het gras als bij het kunstgras onderling. Dat van Emmen, Excelsior worden door de aanvoerders het minst gewaardeerd. In de KKD-divisie is het veld van jong-PSV een wereld apart, volgens de aanvoerders van de KKD-ploegen dan die daar hebben gespeeld.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2925
    vrijdag 16 november 2018 om 16:29
    Linkje? En dat van Jong PSV: is dat dan goed of bagger? Dat van Jong Ajax werd gekozen als beste geloof ik.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +84
    vrijdag 16 november 2018 om 15:16
    Schijnt zelfs kankerverwekkende stoffen te hebben ofzo toch? Was daar niet eens iets over te doen?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2925
    vrijdag 16 november 2018 om 16:29
    Alleen bij het inademen van gruis van die korrels. Nou, dan moet je met je neus op het veld liggen hoor.
    Vind ik leuk
    FRFC'08 +84
    vrijdag 16 november 2018 om 17:12
    Ooow, dan valt het wel mee allemaal idd,...
    Vind ik leuk
    Tafkaz +4712
    vrijdag 16 november 2018 om 09:30
    Emmen ook geloof ik
    Vind ik leuk
    Gerro +7265
    vrijdag 16 november 2018 om 13:30
    Zwolle
    Vind ik leuk
    Toets +390
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    FC Emmen,..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:15
    Zeker netjes, helaas helpt deze kleine verandering het niveau in de eredivisie niet naar een hoger level te tillen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:08
    Nouja, doordat kunstgras verdwijnt zijn er meer spelers die bereid zijn naar de eredivisie te gaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:21
    Dat is dus het probleem. Kunstgras verdwijnt dus niet definitief. Clubs krijgen een vergoeding als ze weer op echt gras gaan spelen. Echter is het geen verplichting van kunstgras af te stappen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 08:16
    Als Ajax en PSV echt willen veranderen moeten ze met 14 teams gaan spelen en aan het einde van het jaar een kampioenspoule van 6 en een degradatie poule van 8. Punten worden dan gehalveerd. Maakt het spannender en het niveau gaat ook erg omhoog. Dit is idd vooral gunstig voor Ajax en PSV, maar als ze dan in een voorwaarde de overige clubs extra geld geven en televisieinkomsten gelijk trekken zoud het best kunnen. Laat dat kunstgras, maar gewoon liggen is maar een klein bijzaakje waar heel moeilijk over wordt gedaan.

    Ik denk dat dit echt heel goed kan werken, want die 14 clubs die erin blijven krijgen zo heel veel inkomsten, omdat ze het maar over 14 clubs hoeven te verdelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1972
    vrijdag 16 november 2018 om 08:45
    "Als Ajax en PSV echt willen veranderen moeten ze met 14 teams gaan spelen en aan het einde van het jaar een kampioenspoule van 6 en een degradatie poule van 8"

    Doen ze in Schotland al jaren en kijk eens wat een succes die in Europa hebben. Om over hun nationale team nog maar te zwijgen.

    Of een competitie nou uit 14, 16 of 18 clubs bestaat, houdt spelers niet tegen om ergens een contract te tekenen.
    1/3 van de clubs op kunstgras heeft wel die uitwerking.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 08:45]
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    vrijdag 16 november 2018 om 09:44
    Ja ik denk inderdaad ook dat Celtic topfavoriet is voor de CL, en Schotland het WK had moeten winnen.

    Man die opzet maakt zo weinig uit. Je kan lullen als een de Ligt dat de prikkel mist. Maar misschien moet de prikkel zijn dat je prijzen wilt winnen, de titel dus.... Competitieopzet wordt gewoon overschat, Schotland en Nederland verhouden zich qua voetbal zoals ze het altijd al doen. Twee of drie ploegen die meedoen in europa en de rest is ruk. Is wat kort door de bocht, maar denk je dat De Ligt meer leert van een extra wedstrijdje tegen Johnson ipv Van Duinen? Bij Studii voetbal zeggen ze juist telkens dat t verschil tussen de subtop en middenmoot weg is. Hoe kun je dan nog een winnaarspoule maken?
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46478
    vrijdag 16 november 2018 om 10:00
    Nadeel van dit systeem;
    Je kan een heel jaar goed spelen maar als de punten worden gehalveerd dan komt het dus aan op 1 maand goed spelen in een kampioenspoule en die wordt dan de kampioen.
    Hoe opportuun is dat? Is dan de beste club kampioen geworden?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1972
    vrijdag 16 november 2018 om 10:04
    Play offs zijn een gruwel.

    Je speelt 12 wedstrijden goed in een seizoen in de 1ste divisie en je kan eredivisie spelen (1 periode, dan play off).
    Komt ook bij dat mijn favorieten een abominabel play off geschiedenis hebben en ik alleen daarom al nooit fan ga zijn van die narigheid.

    Je speelt 34 wedstrijden, wie bovenaan staat daarna is beste, die onderaan staat de slechtste.
    Play offs = participatie trofee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:33
    Nou ja wss als ze met 18 teams zouden speleb was het nog veel slechter geweest.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1972
    vrijdag 16 november 2018 om 12:44
    Dat is onzin
    We weten dat die Schotten met hun huidige competitie opzet geen klote presteren in Europa. Hoe kan je nou minder dan "geen klote" presteren?

    Vind ik leuk
    Forever Ajax +2272
    vrijdag 16 november 2018 om 08:26
    Nederland heeft maar 1 topclub, en dat is ons mooie Ajax
    Vind ik leuk
    Gordito +803
    vrijdag 16 november 2018 om 08:46
    waar is het tijltje?
    Moet nml kotsen van dit soort misplaatste hautaine arrogantie.
    Vind ik leuk
    frhoi +1015
    vrijdag 16 november 2018 om 08:49
    1 topclub, ons en mooie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:42
    Ik heb de hoop al laten varen, frhoi...
    Vind ik leuk
    AVDV +726
    vrijdag 16 november 2018 om 08:55
    Ons aller Ajax was de uitspraak toch?
    Vind ik leuk
    isnake +2537
    vrijdag 16 november 2018 om 10:51
    Straks ga je nog zeggen dat ze het landskampioenschap maar weggeven omdat dat niet interessant genoeg is, net als de beker.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    vrijdag 16 november 2018 om 08:36
    Mooi gebaar maar ze hadden al die plastic rommel clubs moeten verplichten.


    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 09:22
    Gadverdamme, ook geen televisiegelden aan kunstgrasclubs geven aub.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46478
    vrijdag 16 november 2018 om 10:03
    Kunstgras sponsors verbieden?
    Ik bedoel; hoe objectief kan Heracles zijn in deze?
    Nee zeggen tegen kunstgras namens Heracles betekent nee zeggen tegen je eigen sponsor.
    Dan kan je lobbyen wat je wilt, maar hier kan je niet tegenop.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 10:16
    Heracles in de KKD dan maar
    Vind ik leuk
    Toets +390
    vrijdag 16 november 2018 om 13:55
    ja!,...iedereen die de vooruitgang tegenhoudt , naar de keuken kelder divisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 09:43
    Het akkoord die er niet kwam? Serieus VP?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:44
    Neem het de stagaires niet kwalijk, Henk...
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    vrijdag 16 november 2018 om 09:43
    als ajax en psv door willen groeien moeten ze naar een andere comp over stappen want zo lang het tv geld niet hellemaal gelijk verdeeld word worden kleinere teams niet sterker daar mogen fans hun clubs ook op wijzen en als kunstgras blijft zullen veel spellers niet naar nl willen komen als het zo blijft is het niet meer de moeite naar comp te komen kijken
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    vrijdag 16 november 2018 om 09:57
    Nou dan laat ze maar in Duitsland gaan voetballen en wordt het weer spannend in onze Competitie.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    vrijdag 16 november 2018 om 10:13
    deden ze het maar dan was het weer de moeite te komen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:36
    De Uefa zal het niet toestaan, maar stel dat ze het wel doen. Waar worden ze kampioen van als ze een keer een uitzonderlijk jaar hebben en geen 5de of minder worden?
    Vind ik leuk
    Duckiey +65
    vrijdag 16 november 2018 om 11:12
    Vergeet niet dat de tv geld aanzienlijk zal dalen als de top weg gaat en dus heeft de rest nog minder geld
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    vrijdag 16 november 2018 om 13:07
    Neen want dan krijgen ze zelfs meer en dan besluiten ze ook om geen spelers meer naar Ajax en PSV voor weinig te verkopen en moeten de zgn grote twee Clubs spelers uit het buitenland halen en de Kampioen is dan elk jaar een verrassing in Nederland en spannend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:34
    Denk je dat ze in Duitsland of Engeland op Ajax of PSV zitten te wachten? En heel eerlijk gezegd ik ook niet. Vind het mooi voor Ajax dat ze in europa nu een beetje succes hebben, maar verder totaal onbelangrijj. Er is maar 1 ding dat werkelijk telt. Kampioen van Nederland. En dat andere megalomane denken zal mij worst zijn. Leuk dat de Boer op times square het voetbal staat te promoten. Niets mis mee, maar zodra dat iets op gaat leveren springen alle echte europese topclubs er in en jangt ook Ajax weer an de laatste mem.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2369
    vrijdag 16 november 2018 om 14:15
    ik zag ze graag in duitsland spelen meer inkomsten mooiere clubs en wedstrijden en och al word je geen kampioen ook goed in nl kampioen worden is voor die twee clubs geen echt doel meer meer een bonus maar de champ plekken daar gaat het om want in Europa is het waar het voetbal voore spelers en fans van ajax en psv intressant en leuk is de nl comp is gewoon een must zonder uitdaging
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:23
    Het is echt een waan gedachte. STEL, met de nadruk op stel, de Uefa zou dit accepteren, hoelang zou het duren voordat Bayern Munchen bij de rechter afdwingt om samen met 15 andere toppers uit Europa in 1 competitie te mogen spelen? En dan sluit Nederland wederom achteraan. Ons land is nu eenmaal te klein als marketing gebied om 1 club europees mee te laten draaien.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1782
    vrijdag 16 november 2018 om 11:24
    Mooi om te lezen van Hans Nijland, maar zodra PSV, Ajax en Feyenoord aankloppen bij de subtop of middenmoot om een speler van het eerste elftal te kopen dan zetten die clubs de hakken in het zand en gaan ze enorm veel geld vragen!
    Misschien wel terecht maar die drie clubs stellen zich toch ook solidair op?
    Stel dat Feyenoord Linssen wil halen, Vitesse zegt wij vinden hem 7 miljoen euro waard, dat is natuurlijk een te groot bedrag voor zo'n speler.
    Ik vind dat Vitesse dan realistisch moet zijn en ook wat solidair en bijvoorbeeld 6 miljoen euro moet accepteren.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    vrijdag 16 november 2018 om 11:49
    oké !!
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    vrijdag 16 november 2018 om 13:02
    Je kunt je best vinden in het gedachtengoed van Woerts dat als een topclub je beste talent wilt hebben dat je dan niet opeens meer mag vragen.
    Behalve natuurlijk als het om de Ligt of Frenkie gaat dan worden alle Nederlandse records in gedachten herhaaldelijk verbroken. En het maakt voor Ajax ook totaal niet uit of een speler naar Emmen kan of naar Barcelona. Ook moet een subtopclub natuurlijk hun Frenkies aan grotere clubs in Nederland verkopen ook als de buitenlandse clubs meer bieden. Solidariteit.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    vrijdag 16 november 2018 om 13:12
    Ja waarom gaat iedereen niet voor Ajax spelers opleiden?
    Eigen jeugd maken het ook niet op af en toe eentje.
    Waar is bv Kluivert, Klaassen en noem maar op?
    Eerst dagelijks nieuws en nu niets meer en zo zijn er tientallen.
    Vind ik leuk
    Toets +390
    vrijdag 16 november 2018 om 13:54
    jij bent van het klein-denken.
    Vind ik leuk
    benny-boys +1309
    vrijdag 16 november 2018 om 13:19
    Voetbalfan en terecht.
    de Jong hebben jullie ook voor een appeltje en een eitje weggekocht
    bij Willem II en dan zeggen van eigen Jeugd.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    vrijdag 16 november 2018 om 11:49
    . . maar hans spreekt daar toch wijze woorden !!, . . en hij weet blijkbaar ook, anders dan de vaderlandse sportpers, dat er een grote drie bestaat in nederland, ipv psv op eenzame hoogten, dan een tijdje nix en dan ajax, en dan weer een tijdje nix en dan feyenoord. en dan daaronder steeds afwisselend een aantal "runner-up's" !?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:15
    Akkoord van niks.
    Niets van de hoofdzaken om de competitie spannender en beter te maken is bereikt.
    Waarom we geen top meer zijn ?
    De middelmaat en de ondermaat heersen .
    Vind ik leuk
    El Cazador +7275
    vrijdag 16 november 2018 om 13:02
    Wat mij verbaasd bij dit akkoord is dat oa VVCS en andere makelaars kantoren hun bek hebben gehouden. Zouden wat meer voor hun cliënten in de bres mogen springen om bijv. het kunstgras te laten afschaffen.
    Vind ik leuk
    kees ee +637
    vrijdag 16 november 2018 om 21:58
    . . die zijn NIET geïnteresseerd in gras, . . alleen in geld !?
    Vind ik leuk
    Toets +390
    vrijdag 16 november 2018 om 13:48
    De man is alleen maar blij dat de boel niet is geëscaleerd.
    Laf gedoe, de drie topclubs hadden met de vuist op tafel moeten slaan, dit is weer een polder-model waar niemand iets aan heeft. Als eerste echte verandering moet het stemrecht worden aangepast. De status van grote clubs moet zwaarder wegen, nu bepalen 2 kleine clubs wat 16 anderen wel of niet mogen doen. De omgekeerde wereld.
    Het zwakke KNVB bestuur (incl. draaikont Van Praag) bedanken voor de niet gedane moeite en mensen die kunnen nadenken op hun plek zetten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws