'Ik liet het goed verlopen tussen Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart'

    'Ik liet het goed verlopen tussen Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 11:38vr 16-11-2018 om 11:38

    Dirk Kuyt heeft zich in zijn tijd als Oranje-international soms een 'bruggenbouwer' gevoeld. Dat vertelt de gestopte aanvaller aan FourFourTwo.

    Kuyt heeft altijd de critici moeten overwinnen, weet hij. "Ik had gewoon kwaliteiten die in het begin voor heel veel mensen moeilijk te onderscheiden waren. Maar ik denk dat ik als geen ander in staat ben geweest de goede eigenschappen van spelers in een team met elkaar te verbinden. Dat ik ook een bepaalde energie kon geven, waardoor we met z'n allen boven onszelf uitstegen."

    Dat was bij Oranje niet anders. "Het ging steeds over de Grote Vier. Maar een van die vier speelde dan niet. En ik speelde altijd. En we waren succesvol. Ik voelde me een soort bruggenbouwer tussen die jongens. Of het nou Arjen Robben was, Robin van Persie, Wesley Sneijder of Rafael van der Vaart - met alle vier kan ik heel goed opschieten. Zij gingen niet altijd even soepel met elkaar om. Ik zorgde er dan voor dat het goed verliep."

    In oktober kreeg Kuyt, die 104 interlands speelde, een afscheid bij het Nederlands elftal. Dat gebeurde na de gewonnen Nations League-wedstrijd tegen Duitsland.

    Plaats een reactie

    harrie v. +694
    vrijdag 16 november 2018 om 11:44
    Aldus de dominee!
    Vind ik leuk
    Olfie +4736
    vrijdag 16 november 2018 om 11:49
    zelfprediker, is dat ook een normaal woord?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:45
    dirk is een vieze matennaaier
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 16 november 2018 om 11:47
    Zorg jij nou maar dat je niet teveel noodles eet. (wordt je misselijk van)
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    vrijdag 16 november 2018 om 11:45
    Deze man is wel erg vol van zichzelf..
    Wel een mooie carrière gehad waar hij het maximale heeft uitgehaald.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 16 november 2018 om 11:48
    Dat mag best, hij krijgt nog een podium om het te etaleren ook. Heeft meer bereikt dan wij allemaal bij elkaar.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 11:49
    Dat zou ik nou ook niet direct zeggen, achter sommige gebruikersnamen zitten wellicht heel erg succesvolle mensen :)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 16 november 2018 om 11:51
    Haha vast en zeker, echt succesvolle mensen zitten hun tijd waarschijnlijk niet op VP te verdoen.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 11:53
    Er bestaan overal pauzes en overal voetbalsupporters dus wie weet
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:37
    Juist, goed gesproken!! Ik heb nu enkele maanden pauze en dan er weer tegenaan!!
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 12:43
    Lekker bezig man!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:24
    Nee, jij!
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    vrijdag 16 november 2018 om 15:10
    Mijn pauze zit er haast op en dan ga ik nog even lekker tegen de meid van inkoop aan;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:54
    Of wel omdat ze tijd genoeg hebben;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:01
    Spreek voor jezelf! ;-)
    Vind ik leuk
    Krav +135
    vrijdag 16 november 2018 om 21:24
    De meest succesvolle mensen werken tegenwoordig parttime. Die kunnen zich dat namelijk permiteren
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:23
    Lol Ice Poseidon
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:23
    Het is ook maar net wat je belangrijk vind om te bereiken en hoeveel waarde je daaraan hecht natuurlijk
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 11:58
    Nou ja.... hij werd er uitgekeeperd door Hiddink\Blind en de ellende begon weer tussen de spelers met als uiteindelijk gevolg het executeren van de topscorer aller tijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:29
    Oh, heb ik een doodgeschoten spits gemist?
    Vind ik leuk
    Montana7 +464
    vrijdag 16 november 2018 om 12:32
    Hiddink en blind zijn betere keepers dan kuit. Dat haal ik eruit ;).
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:35
    Je ziet het pas als je het doorhebt.
    Citaat einde.
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    vrijdag 16 november 2018 om 15:11
    Volgens mij was het een Colombiaanse verdediger die dood geschoten was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:14
    Was dat de topscorer aller tijden?
    Die werd namelijk volgens Dub_Rtd geëxecuteerd, toch?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    vrijdag 16 november 2018 om 15:18
    Ik ben in mijn geheugen na gegaan welke voetballers er doodgeschoten waren. Ik kwam alleen tot die Colombiaan.
    Of hij topscorer alle tijden was weet ik niet.

    Ik weet ook niet of Hiddink en Blind er iets mee te maken hadden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:48
    Dit heb ik nog nooit iemand over Kuijt horen zeggen. Dat hij het wel belangrijk vindt om het zelf te zeggen, vind ik 'opvallend'.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5669
    vrijdag 16 november 2018 om 11:50
    Ben benieuwd naar het hele interview eigenlijk, er zijn vast wat essentiële vragen weggelaten hierboven. (gevalletje uit zijn verband gerukt)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:34
    Dat is standaard. Ook hier het devies 'laten we een relletje ontketenen'. Eerst een nieuwsgierig makende kop ('haha, heeft Van Gaal weer iets arrogant ts gezegd? Of misschien Blind, die sukkel... Oh nee, het was Kuyt. Maar daar ben ik helemaal mee eens' of een ander reactievariant) en dan vooral tekst die supporters boooooos maakt. Ze liggen echt dagelijks meermaals te schuddebuiken daar op de VP-redactie.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    vrijdag 16 november 2018 om 11:50
    Ook hier weer.. allemaal negatieve reacties. Triest hoe we met onze oud-spelers omgaan. Ik weet ook wel dat de anderen 4 voetbaltechnisch meer getalenteerd waren dan Kuyt. Maar ik had respect voor zijn inzet en houding. Vlgs mij zei Ome Johan eens: inzet is ook een kwaliteit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 11:51]
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    vrijdag 16 november 2018 om 13:55
    Ik denk niet dat iemand de specifieke kwaliteiten van Dirk betwist. In tegendeel, ik lees louter positieve dingen over de carrière die Dirk heeft gehad als hard werkende voetballer.

    Waar het hier omgaat is zijn gedrag nu. Zijn enorme honger naar erkenning en zichzelf op een hele 'zielige' wijze te profileren.
    Vind ik leuk
    Leozao +5505
    vrijdag 16 november 2018 om 14:29
    Vlgs mij had Feijenoord zonder Dirk nooit kampioen geworden de laatste keer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:50
    Volgens mij zijn v Persie en vd Vaart nooit de grootste vrienden geweest.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:54
    Omdat?🍿👀
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:58
    Volgens mij speelde dat al in de Oranje jeugd elftallen.
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    vrijdag 16 november 2018 om 15:13
    vd Vaart een eikel is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:13
    Vertel 🍿👀
    Vind ik leuk
    Stranger +5522
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Over een eikel valt niet veel te vertellen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:55
    Het was toch juist van Persie en Sneijder die elkaar niet helemaal goed lagen? of vergis ik me..
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:59
    Ik denk eerder dat Boulahrouz en van der Vaart elkaar niet liggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:00
    Hahah scherp scherp ;)

    Nee maar ff zonder dollen, van Persie en van der Vaart hebben toch ook verschillende aanvaringen gehad ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:21
    Meerdere zijn mij niet bekend.
    Had ooit is een keer gelezen dat vPersie voor Raf een goed woordje moest doen toen hij nog bij Real zat.
    Wenger was alleen niet zo onder de indruk, dus vertrok hij naar de concurent, de Spurs.
    En de rest is geschiedenis.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 16 november 2018 om 12:58
    Ja komt omdat ze in de jeugd de toppers waren bij hun club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:00
    Dacht meer vd Vaart en V Persie. Sneijder was een maatje van vd Vaart. Dus misschien hij ook.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:01
    Hahaha je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook. Maar las het verkeerd in eerste instantie.

    Excuus ;)
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2061
    vrijdag 16 november 2018 om 12:00
    Die 2 zochten elkaar vaak op in het veld. dat klikte prima

    Sneijder\van persie.... dat is een ander verhaal.
    Altijd het gevoel gehad dat Sneijder alleen in uiterste noodzaak van Persie aanspeelde
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 11:57
    Dirk moet dit niet doen,

    heel veel respect voor hetgeen hij uit zijn loopbaan heeft weten te halen.

    Maar sinds hij zijn loopbaan beëindigd heeft blijft hij komen met van deze zelfverheerlijking, moet hij niet doen staat haaks op zijn carriere als je het mij vraagt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:06
    Als voetballer heb ik heel veel respect voor hem, maar wat hij af en toe voor onzin uitkraamt door zichzelf omhoog te praten, hij doet alsof hij God zelf is.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    vrijdag 16 november 2018 om 12:16
    Gelukkig blijft z'n sterkste en meest voorname eigenschap ook hier weer overeind: bescheidenheid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:25
    De part time autodidact en freelance auto-onanist Dirk Kuyt mag met recht aangesproken worden op zijn tapioca-factor.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 12:28]
    Vind ik leuk
    Drs. P. +132
    vrijdag 16 november 2018 om 13:19
    Hoi,

    Wat bedoel je precies met tapioca-factor en auto-onanist?

    Bedankt alvast voor je uitleg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:24
    Tapioca is een hoogwaardig, bindend en doorgaans smaak- en reukloos ingrediënt in bv creme soep. Hiermee is de metafoor afdoende verklaard, zo dunkt me.

    Vind ik leuk
    Il Gordo +10511
    vrijdag 16 november 2018 om 14:13
    Tapioca is goed.
    Vind ik leuk
    Drs. P. +132
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Maar je bent vergeten me uit te leggen wat auto onanist is. Ik ken dat woord niet :(
    Vind ik leuk
    Op afstand +775
    vrijdag 16 november 2018 om 12:40
    Gewoon je kop houden Dirk, wat een zelf ingenomen klootzak.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 16 november 2018 om 13:00
    Volg je eigen advies ook op aub
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 12:45
    Ik had veel respect voor Kuyt, maar dat is rap aan het afbrokkelen... Zijn ego begint groter te worden dan goed voor hem is... Als dat al niet het geval is.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 16 november 2018 om 13:00
    Omdat hij de waarheid spreekt?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:45
    Zijn waarheid wil niet gelijk zeggen dat het DE waarheid is he Fedor :).
    En het is mijn mening die ik geef.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Nee maar hier heeft hij gewoon gelijk. Vd Vaart en vPersie lagen elkaar gewoon niet zo. Komt door dat ze de 2 grootste talenten waren destijds in de jeugd.
    Vind ik leuk
    Op afstand +775
    vrijdag 16 november 2018 om 15:31
    Fedor, is moeilijk voor je, maar je bent de enige met een bord voor je kop.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4980
    vrijdag 16 november 2018 om 17:43
    Is totaal niet moeilijk maar hier spreekt Kuyt gewoon de waarheid. Ik snap dat je het vervelend vindt maar vPersie en vd Vaart konden elkaar in de jeugd niet luchten of zien aangezien ze beide supertalenten waren.
    Vind ik leuk
    allround +1685
    vrijdag 16 november 2018 om 13:13
    ambieert Kuyt nu een mediator functie binnen oranje????
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 13:26
    Ik begin die Kuyt steeds meer uit te kotsen, alsof ie Cristiano Ronaldo is. Man man man wat geilt die kerel op zichzelf.
    Vind ik leuk
    kcim +2940
    vrijdag 16 november 2018 om 13:48
    Wat een zelfpijperij... Dirk is wel in heel erge zwarte gat aan het vallen... Bied die man hulp aan!
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1160
    vrijdag 16 november 2018 om 13:50
    Het komt wat sneu over. Al dat zoeken naar waardering bij kuyt. Eerst dat k..boek van ‘em. En nu bijna wekelijks dit soort uitspraken in de pers.

    Is helemaal niet nodig. Kuyt is juist een jongen die van veel nederlanders het volle respect heeft omdat hij er altijd helemaal voor ging. Het gaat er alleen om dat kuyt dit zo voelt Waarschijnlijk door het minderwaardigheidsprobleem wat al jaren heerst in 010.

    Gooi dat juk dan ook van je af dirk en geniet een beetje van alles wat je hebt bereikt.

    Vind ik leuk
    Patje41 +913
    vrijdag 16 november 2018 om 14:05
    Eigen roem stinkt
    Vind ik leuk
    Mari +10158
    vrijdag 16 november 2018 om 17:42
    Ach Kuit. Hou toch op man.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:38
    Yeah right Dirkie. Katwijkenaar aan zee , tegelijk ook dominee. Pff, zo moe van die vent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws