'Ik liet het goed verlopen tussen Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart'

'Ik liet het goed verlopen tussen Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart'

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 11:38vr 16-11-2018 om 11:38

Dirk Kuyt heeft zich in zijn tijd als Oranje-international soms een 'bruggenbouwer' gevoeld. Dat vertelt de gestopte aanvaller aan FourFourTwo.

Kuyt heeft altijd de critici moeten overwinnen, weet hij. "Ik had gewoon kwaliteiten die in het begin voor heel veel mensen moeilijk te onderscheiden waren. Maar ik denk dat ik als geen ander in staat ben geweest de goede eigenschappen van spelers in een team met elkaar te verbinden. Dat ik ook een bepaalde energie kon geven, waardoor we met z'n allen boven onszelf uitstegen."

Dat was bij Oranje niet anders. "Het ging steeds over de Grote Vier. Maar een van die vier speelde dan niet. En ik speelde altijd. En we waren succesvol. Ik voelde me een soort bruggenbouwer tussen die jongens. Of het nou Arjen Robben was, Robin van Persie, Wesley Sneijder of Rafael van der Vaart - met alle vier kan ik heel goed opschieten. Zij gingen niet altijd even soepel met elkaar om. Ik zorgde er dan voor dat het goed verliep."

In oktober kreeg Kuyt, die 104 interlands speelde, een afscheid bij het Nederlands elftal. Dat gebeurde na de gewonnen Nations League-wedstrijd tegen Duitsland.

Plaats een reactie

harrie v. +751
vrijdag 16 november 2018 om 11:44
Aldus de dominee!
Vind ik leuk
Olfie +5792
vrijdag 16 november 2018 om 11:49
zelfprediker, is dat ook een normaal woord?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:45
dirk is een vieze matennaaier
Vind ik leuk
Zultkop +6769
vrijdag 16 november 2018 om 11:47
Zorg jij nou maar dat je niet teveel noodles eet. (wordt je misselijk van)
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:50
Volgens mij zijn v Persie en vd Vaart nooit de grootste vrienden geweest.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:54
Omdat?🍿👀
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:58
Volgens mij speelde dat al in de Oranje jeugd elftallen.
Vind ik leuk
Stranger +7054
vrijdag 16 november 2018 om 15:13
vd Vaart een eikel is.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 15:13
Vertel 🍿👀
Vind ik leuk
Stranger +7054
vrijdag 16 november 2018 om 15:15
Over een eikel valt niet veel te vertellen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:55
Het was toch juist van Persie en Sneijder die elkaar niet helemaal goed lagen? of vergis ik me..
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:59
Ik denk eerder dat Boulahrouz en van der Vaart elkaar niet liggen.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:00
Hahah scherp scherp ;)

Nee maar ff zonder dollen, van Persie en van der Vaart hebben toch ook verschillende aanvaringen gehad ?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:21
Meerdere zijn mij niet bekend.
Had ooit is een keer gelezen dat vPersie voor Raf een goed woordje moest doen toen hij nog bij Real zat.
Wenger was alleen niet zo onder de indruk, dus vertrok hij naar de concurent, de Spurs.
En de rest is geschiedenis.
Vind ik leuk
fedor2501 +6525
vrijdag 16 november 2018 om 12:58
Ja komt omdat ze in de jeugd de toppers waren bij hun club.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:00
Dacht meer vd Vaart en V Persie. Sneijder was een maatje van vd Vaart. Dus misschien hij ook.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:01
Hahaha je hebt gelijk, dat bedoelde ik ook. Maar las het verkeerd in eerste instantie.

Excuus ;)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6625
vrijdag 16 november 2018 om 12:00
Die 2 zochten elkaar vaak op in het veld. dat klikte prima

Sneijder\van persie.... dat is een ander verhaal.
Altijd het gevoel gehad dat Sneijder alleen in uiterste noodzaak van Persie aanspeelde
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 11:57
Dirk moet dit niet doen,

heel veel respect voor hetgeen hij uit zijn loopbaan heeft weten te halen.

Maar sinds hij zijn loopbaan beëindigd heeft blijft hij komen met van deze zelfverheerlijking, moet hij niet doen staat haaks op zijn carriere als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
Il Gordo +21323
vrijdag 16 november 2018 om 12:16
Gelukkig blijft z'n sterkste en meest voorname eigenschap ook hier weer overeind: bescheidenheid.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:25
De part time autodidact en freelance auto-onanist Dirk Kuyt mag met recht aangesproken worden op zijn tapioca-factor.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
Drs. P. +135
vrijdag 16 november 2018 om 13:19
Hoi,

Wat bedoel je precies met tapioca-factor en auto-onanist?

Bedankt alvast voor je uitleg.
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 13:24
Tapioca is een hoogwaardig, bindend en doorgaans smaak- en reukloos ingrediënt in bv creme soep. Hiermee is de metafoor afdoende verklaard, zo dunkt me.

Vind ik leuk
Il Gordo +21323
vrijdag 16 november 2018 om 14:13
Tapioca is goed.
Vind ik leuk
Drs. P. +135
vrijdag 16 november 2018 om 15:15
Maar je bent vergeten me uit te leggen wat auto onanist is. Ik ken dat woord niet :(
Vind ik leuk
Op afstand +1411
vrijdag 16 november 2018 om 12:40
Gewoon je kop houden Dirk, wat een zelf ingenomen klootzak.
Vind ik leuk
fedor2501 +6525
vrijdag 16 november 2018 om 13:00
Volg je eigen advies ook op aub
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 12:45
Ik had veel respect voor Kuyt, maar dat is rap aan het afbrokkelen... Zijn ego begint groter te worden dan goed voor hem is... Als dat al niet het geval is.
Vind ik leuk
fedor2501 +6525
vrijdag 16 november 2018 om 13:00
Omdat hij de waarheid spreekt?
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 13:45
Zijn waarheid wil niet gelijk zeggen dat het DE waarheid is he Fedor :).
En het is mijn mening die ik geef.
Vind ik leuk
fedor2501 +6525
vrijdag 16 november 2018 om 15:07
Nee maar hier heeft hij gewoon gelijk. Vd Vaart en vPersie lagen elkaar gewoon niet zo. Komt door dat ze de 2 grootste talenten waren destijds in de jeugd.
Vind ik leuk
Op afstand +1411
vrijdag 16 november 2018 om 15:31
Fedor, is moeilijk voor je, maar je bent de enige met een bord voor je kop.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:32]
Vind ik leuk
fedor2501 +6525
vrijdag 16 november 2018 om 17:43
Is totaal niet moeilijk maar hier spreekt Kuyt gewoon de waarheid. Ik snap dat je het vervelend vindt maar vPersie en vd Vaart konden elkaar in de jeugd niet luchten of zien aangezien ze beide supertalenten waren.
Vind ik leuk
allround +1830
vrijdag 16 november 2018 om 13:13
ambieert Kuyt nu een mediator functie binnen oranje????
Vind ik leuk
vrijdag 16 november 2018 om 13:26
Ik begin die Kuyt steeds meer uit te kotsen, alsof ie Cristiano Ronaldo is. Man man man wat geilt die kerel op zichzelf.
Vind ik leuk
kcim +3155
vrijdag 16 november 2018 om 13:48
Wat een zelfpijperij... Dirk is wel in heel erge zwarte gat aan het vallen... Bied die man hulp aan!
Vind ik leuk
Staaijman74 +1418
vrijdag 16 november 2018 om 13:50
Het komt wat sneu over. Al dat zoeken naar waardering bij kuyt. Eerst dat k..boek van ‘em. En nu bijna wekelijks dit soort uitspraken in de pers.

Is helemaal niet nodig. Kuyt is juist een jongen die van veel nederlanders het volle respect heeft omdat hij er altijd helemaal voor ging. Het gaat er alleen om dat kuyt dit zo voelt Waarschijnlijk door het minderwaardigheidsprobleem wat al jaren heerst in 010.

Gooi dat juk dan ook van je af dirk en geniet een beetje van alles wat je hebt bereikt.

Vind ik leuk
Patje41 +1226
vrijdag 16 november 2018 om 14:05
Eigen roem stinkt
Vind ik leuk
Mari +13672
vrijdag 16 november 2018 om 17:42
Ach Kuit. Hou toch op man.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:38
Yeah right Dirkie. Katwijkenaar aan zee , tegelijk ook dominee. Pff, zo moe van die vent.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws