Giroud: 'Het is nu onmogelijk om je homoseksualiteit te uiten in de voetballerij'

    Giroud: 'Het is nu onmogelijk om je homoseksualiteit te uiten in de voetballerij'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 14:30vr 16-11-2018 om 14:30

    Olivier Giroud denkt dat homoseksuele voetballers het onmogelijk achten om hun geaardheid te tonen in de voetballerij. De spits van Chelsea vindt dat er nog veel werk verricht moet worden en hoopt dat dit in de toekomst eenvoudiger wordt.

    Giroud, die in 2012 poseerde op de voorpagina van een gaytijdschrift, stelt dat homoseksuele collega-voetballers het moeilijk hebben in de voetbalwereld. "Het is eigenlijk onmogelijk om je homoseksualiteit te uiten in de voetballerij", zegt Giroud in een interview met Le Figaro. "Ik begrijp de pijn en de moeite die ze hebben."

    "In een kleedkamer is er veel testosteron, we slapen vaak op dezelfde kamer en we douchen vaak samen", vervolgt Giroud. "Dat is lastig, maar het is nou eenmaal zo. Daarom begrijp ik dat het moeilijk is voor die jongens om er openlijk voor uit te komen. Dat is heel moeilijk. Het lijkt me duidelijk dat er wat dit betreft nog heel veel verbeterd moet worden in de voetbalwereld."

    Plaats een reactie

    ihvmmdk +6786
    vrijdag 16 november 2018 om 14:35
    Homoseksuelen zijn maar een kleine groep op deze wereld, er zijn er gewoonweg niet zoveel in de voetballerij. Althans, niet in het mannenvoetbal. Het vrouwenvoetbal herbergt er ontzettend veel.

    Trouwens, mooi moment voor Luuk om uit de kast te komen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:35
    Ervaringsdeskundige?
    Vind ik leuk
    Youri99 +9723
    vrijdag 16 november 2018 om 15:52
    Bij ons in de voetbalkleedkamer komt juist iedereen uit de kast, dat maakt het team hechter
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 16:14
    "In een kleedkamer is er veel testosteron, we slapen vaak op dezelfde kamer en we douchen vaak samen", vervolgt Giroud. "Dat is lastig, maar het is nou eenmaal zo. Daarom begrijp ik dat het moeilijk is voor die jongens om er openlijk voor uit te komen. Dat is heel moeilijk. Het lijkt me duidelijk dat er wat dit betreft nog heel veel verbeterd moet worden in de voetbalwereld."

    Uhh dat is dus precies wat homoseksuele jongens boeit, in algemene zin.
    Dus hoezo lastig Olivier?
    Voor jou en je 'hetero'maten waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    bartjeee +1079
    vrijdag 16 november 2018 om 14:38
    Over welke luuk heb je t?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:40
    Aan zn favoriete club te zien over Luuk de Jong. Kan er niet tegen dat onze spits wel scoort
    Vind ik leuk
    bartjeee +1079
    vrijdag 16 november 2018 om 14:42
    Haha ja dat zal wel luuk heeft trouwens gewoon n vriendin vgm😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:43
    Hij heeft een vriendin ja, kaar omdat hij zo vaak gaat liggen is het “grappig” om dat te zeggen.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16156
    vrijdag 16 november 2018 om 14:40
    Luuk Ikink?
    Vind ik leuk
    bartjeee +1079
    vrijdag 16 november 2018 om 14:42
    Wat heeft die met de voetbalwereld te maken?
    Vind ik leuk
    Springbok +1264
    vrijdag 16 november 2018 om 14:41
    Ikink?

    Net te laat, haha...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5449
    vrijdag 16 november 2018 om 14:54
    Luukie luuk.

    Onze stripheld.

    Ik wist het
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 16:16
    Die speelt niet bij Ajax toch? Want daar lopen er wel een paar tussen zegt mijn gaydar ;)

    *Bleep Bleep*
    Vind ik leuk
    Bint +60
    vrijdag 16 november 2018 om 19:14
    Schitterende toepasselijke naam. Hulde voor de creativiteit!
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 19:15
    Dank u.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 14:40
    1 op de 20 in de (Nederlandse) populatie is redelijk wat. Dan zou je dus minimaal 1 per team mogen verwachten. Kan best iets minder zijn dan in de gehele populatie, maar dat er in elke competitie minimaal 1 homoseksueel zit is een veilige gok.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    Rekenkundig heb je gelijk.

    Maar je vergeet 1 ding: voordat een speler in het betaalde voetbal terecht komt, moet hij zich zo'n 12 jaar door een wereldje worstelen waar homoseksualiteit, op zijn best, wordt geridiculiseerd. Of, op zijn slechtst, rechtuit discriminerend en vijandig wordt bejegend.

    Hoeveel jongens besluiten, vanwege die ervaringen tijdens die 12 jaar, om maar iets anders te gaan doen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    In het amateurvoetbal kan je gelijk hebben maar die jongens spelen hooguit 2 a 3 jaar bij een amateurclub en ook nog eens in een leeftijd waar seksualiteit nog niet zo belangrijk is. Daarna komen ze in de professionele voetbalwereld terecht waar hopelijk wat respectvoller over homoseksualiteit gesproken wordt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Ik hoop dat je gelijk hebt :-)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    vrijdag 16 november 2018 om 15:18
    Je hebt helemaal gelijk, maar toen Gijp dat een keer zei kreeg hij heel NL over zich heen (figuurlijk dan he).
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 20:29
    Maar vanuit een heel andere insteek, meer vanuit de speler zelf dat hij het een te ruwe en ruige sport zou vinden en dan afhaakt omdat hij het lichamelijk niet bij kan benen, met zware insinuerende toon dat het dan dus eigenlijk geen echte mannen zijn.
    "Want homo's willen op hun 14e in een kapperszaak werken en niet voetballen" aldus vd gijp.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 15:36
    Dat weet je niet.
    In ieder geval kun je niet aantonen dat de verhouding daardoor wordt beïnvloedt
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:44
    Aantonen? Nee. Maar het is wel een redelijke aanname.

    Heb jij ideeën die zouden kunnen verklaren dat in de mannen voetbalwereld er een ondervertegenwoordiging is van homoseksuelen, als je het afzet tegen de rest van de maatschappij?

    Bij het vrouwenvoetbal zie je het namelijk wel. Maatschappelijk gezien is homoseksualiteit onder vrouwen een veel minder beladen onderwerp dan bij mannen.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 16:01
    Als je het zo bekijkt is het niet te rationaliseren.
    In de kapperswereld zijn er weer veel meer homo's. Bij het kunstschaatsen zullen er ook vast meer zijn. Homo's hebben vaak ook gewoon andere interesses en identificeren zich minder met voetbal.
    Is dat de schuld van de voetbalwereld? Nee, die is gewoon zo punt.
    We hoeven niet alles te veranderen, omdat een minderheid zich daar beter bij zou kúnnen voelen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Maar het gaat toch niet om veranderen? Het gaat er om dat er bij bepaalde sporten toch nog veel homofoob gedrag voorkomt. Dat zou toch anno 2018 niet meer nodig moeten zijn?
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 16:18
    Ik hoef ook geen PieterJanHendrik in ons team die praat met een aardappel in zn strot en elk weekend met de Porsche van papa naar de club komt.
    Is dat dan ook foob iets?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 16 november 2018 om 16:31
    Als het verder een toffe peer is ondanks dat hij anders praat en papa een Porsche heeft wat zou dat dan moeten uitmaken? Of ben jij er zo een dat ondanks dat jij hetero bent, toch een bepaalde angst hebt dat "die" homo je elk moment kan bespringen?
    Vind ik leuk
    Tim +4808
    vrijdag 16 november 2018 om 16:21
    Dit dus. Harrie for President!

    Hitzlsperger is vaste analist op de Duitse voetbalzenders en niemand heeft daar ooit moeilijk over gedaan.. dus hoezo homofoob wereldje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:29
    De supportersschare maakt ook deel uit van 'het wereldje'. Die laten toch regelmatig andere geluiden horen.

    Dit gesprek begon overigens bij de uitspraken van meneer Giroud over het onderwerp. Iemand die deel uitmaakt van de binnenkant van de voetbalwereld. En blijkbaar nog altijd de nodige uitdagingen ziet op dit vlak.
    Vind ik leuk
    Tim +4808
    vrijdag 16 november 2018 om 16:45
    Volgens mij kijkt de supportersschare ook naar de televisie..

    Als Michel Vlap morgen uit de kast komt, zouden er dan echt teamgenoten zijn die plotseling niet meer met hem willen douchen? I call bullshit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:27
    Zoals ook J Kiprich zegt: het gaat niet om veranderen. Althans: als er al iets moet veranderen dan is het de acceptatie.
    Het gaat er ook niet om dat het gerationaliseerd moet worden.

    Het maakt mij niet uit of er 0 of 3.487 homoseksuele mannen in het betaalde voetbal rondlopen. Het maakt mij wel wat uit of er voor 'minderheden' een extra drempel wordt opgeworpen.

    Anno 2018 zou verdraagzaamheid jegens mensen die niet voldoen aan "de norm" (ook al zo'n twijfelachtig begrip) toch niet zo'n probleem meer moeten zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:41
    Lekker maatschappelijk geëvolueerd ben je. Dat er weinig homo's zin zouden hebben in voetbal neemt niet weg dat de voetbalwereld en heel veel andere sportwerelden (om maar met jouw woorden te spreken) zich weinig hebben ontwikkeld op dit vlak en dat dit gebrek aan ontwikkeling ook juist zorgt voor minder interesse en dus aanwas van homoseksuelen. Jij gaat toch ook niet tot het einde om iets te doen waarvan je weet dat de tollerantie naar wie je bent heel laag is?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 19:43
    Dan starten ze lekker samen een homoseksuele club.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:45
    Dus je bent gewoon homofoob
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 19:47
    Allesbehalve, maar ik word zo moe van al die minderheden die zich continu gediscrimineerd, benadeeld en niet serieus genomen voelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:53
    Denk dat jij niet in de positie bent als (naar ik aanneem) blanke hetero man om je ook maar enigszins een voorstelling te maken over hetgeen de gemiddelde minderheid zich doorheen moet knokken op dagelijkse basis. Ik heb donkere jongens in mijn team die dagelijks met discriminatie te maken hebben en heb een homo vriend die niet met zijn partner hand in hand door zijn eigen buurt kan lopen. Kortom, uitsluiting is nog steeds een probleem en jij vindt dat, iig mbt voetbal, helemaal prima. Doe maar eens wat onderzoek naar hoe minderheden in onze samenleving staan. Ik wil niet zeggen dat het hier een en al kut is of zo, maar makkelijk hebben velen van hen het ook niet.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 19:57
    De reden dat die homovriend niet hand in hand over straat kan is grotendeels de schuld van de andere minderheid die je aanhaalt uit je kleedkamer. Ik ken niemand in mijn kringen die moeite heeft met homo's die hand in hand lopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:02
    Ok Harrie je reactie says it all en ik laat deze discussie dan ook zitten voor wat het is. Ik hoop dat je acceptatieniveau in de realiteit hoger ligt dan je hier laat zien.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17218
    vrijdag 16 november 2018 om 16:04
    Hoe is het een redelijke aanname als ze hun geaardheid verborgen houden voor de buitenwereld?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 16:08
    Het is speculatie. Ik snap de gedachte. Zou ook kunnen kloppen, maar er is 0 garantie.
    Bedoel je met ondervertegenwoordiging dat openlijke homoseksuelen ondervertegenwoordigd zijn in het voetbal?
    Ik bedoel, in de kast kun je onmogelijk weten of een schatting van maken.
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 15:39
    Je zou verwachten dat anno 2018 men de vrijheid heeft te zijn wie hij/zij wilt zijn en de andere de vrijheid hebben dit vreemd te vinden. Mits iedereen zich aan de regels en wetten houdt die voor iedereen hetzelfde is. Maar helaas, de terreur van de meerderheid is ook hier in Nederland helaas van toepassing.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 16:02
    Ik snap je laatste zin niet.
    Bedoel je
    de terreur van de meerderheid die eist dat je het normaal vindt? O wee, als je het afkeurt.
    Dan hang je.
    Je hebt niet de vrijheid om dit vreemd te vinden
    Of bedoel je iets anders
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Dat is exact wat ik bedoel. De meerderheid "bepaalt" wat normaal is. En alles wat afwijkt van de norm is gevaarlijk. Voor homoseksuelen is dat niet fijn omdat de norm heteroseksualiteit is en degenen die het raar vinden dat 2 mannen met elkaar sexen mag dit niet vinden omdat de norm zegt dat je alles maar moet begrijpen
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 16:36
    Of hebben 'gewoon' een vriendin voor de bühne.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +6380
    vrijdag 16 november 2018 om 15:04
    Dus bij elke voetbalwedstrijd loopt er een homo op het veld. ( buiten de scheidsrechter dan ) 😃
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    En de grensrechters uiteraard. Die hebben graag een stok in de hand.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 16:03
    waarom de toevoeging?
    Veel scheidsrechters zijn toch homo
    Derksen, van Swieten, Nijhuis en .... en...
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:34
    1 op de 20? Waar tover je die cijfers vandaan?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 15:38
    My bad, het was inclusief biseksuelen (stigma is trouwens net zo groot in de voetballerij):
    https://www.movisie.nl/sites/movisie.nl/files/publication-attachment/Handreiking-feiten-cijfers-lhbti%20%5BMOV-13351204-1.1%5D.pdf
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:40]
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:42
    Dat is best wel verdomd veel, maar ik denk dat homos eerder op dansen gaan of hockey en dat hierdoor een relatief mannelijke sport als voetbal minder homos heeft (in %)
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 15:44
    Ja minder dan in de totale populatie, dat sowieso. Maar homo’s zijn een vrij diverse groep en je geaardheid zegt niet direct iets over je mannelijkheid of interesse in ‘mannelijke’ sporten. En eerlijk gezegd is voetbal best een wijvensport :p
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 15:48
    Veel homo's gedragen zich wel degelijk vrouwlijker, de homos die ik ken gaan allemaal met vrouwen om en spelen allemaal geen voetbal, sommige hebben ooit gevoetbald maar stopten er al snel mee. Niet dat daar veel mis mee is
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 15:54
    De homo’s die je kent zijn (lijkt mij) een te kleine steekproef om uitspraken over de hele populatie te doen. Aan de meeste homo’s kan je niet zien dat ze homoseksueel zijn (net zoals bij hetero’s).
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 16:43
    Helemaal eens, door engerds als geer en goor etc wordt er een bepaald stereotype beeld geschapen van de homoseksuele man wat dus helemaal niet synchroon loopt met de werkelijkheid, helaas
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 16:49
    Zeker. Moest je een nieuw account maken?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 16:50]
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 16:58
    Yep helaas, maar ben er weer dus.
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 16:08
    Ik heb een vriend.Hij vertelde me dat er figuren zijn die denken dat hij homo is. Intussen pakt hij al die vrouwen van die gasten.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 17:08
    Wat pakt hij van die vrouwen dan?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    vrijdag 16 november 2018 om 14:53
    Ongeveer 1 op de 30 is in Nederland homoseksueel. Dat zou betekenen dat iedere selectie van een betaald voetbalclub wel een homoseksuele voetballer heeft. Je gaat mij niet vertellen dat er 'gewoonweg' niet zoveel mannelijke homoseksuele voetballers zijn.
    Vind ik leuk
    Itsese +5172
    vrijdag 16 november 2018 om 15:03
    1 op 30? Hoe kom je in godsnaam aan zulke cijfers joh? Jij zuigt echt maar wat uit een “duim”.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    vrijdag 16 november 2018 om 15:08
    LHBT monitor van CBS: http://hartvanhomos.nl/lhbt/hoe-weet-je-het/hoeveel-mensen-zijn-homo/
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:19
    Volgens jou rekenmethode zou er dus ook maar 1 homo in de cast van een musical zitten, en doen die anderen net als of.
    Vind ik leuk
    Itsese +5172
    vrijdag 16 november 2018 om 16:08
    ach boeien joh, 1 op 5 is Ajacied hier, nog veel erger man!
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 16:09
    Cijfers worden zo vaak gemanipuleerd.
    Ik zeg niet dat dit nu ook het geval is, maar het gebeurd te vaak.
    In dit geval zou het ook zo kunnen zijn, om het aanvaardbaar te laten overkomen
    Vind ik leuk
    Itsese +5172
    vrijdag 16 november 2018 om 16:11
    Nou Mari, z’n cijfers komen vanuit www.hartvanhomos.nl😂
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 18:01
    Tuurlijk worden die cijfers gemanipuleerd.
    Dit zou namelijk betekenen dat er bij mij in de flat zo'n 10 homo's zouden moeten wonen.
    Weinig kans.
    Vind ik leuk
    DingDing +168
    vrijdag 16 november 2018 om 18:35
    En dat er op een school met 900 kinderen 30 homos lopen, dat ook nooit niet
    Vind ik leuk
    Itsese +5172
    vrijdag 16 november 2018 om 15:02
    Voor Luuk niet zo moeilijk lijkt me, onmogelijk lijkt het me ook niet, de Amsterdammers doen het al jaren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:09
    Waar komt je kennis over de verschillen tussen mannen- en vrouwenvoetbal vandaan?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 15:17
    Sorry, maar hoe weet je dat?
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6786
    vrijdag 16 november 2018 om 15:21
    Deductie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 15:27
    Haha nee. Dat is geen deductie.
    Je noemt het een kleine groep. Het zijn er minder dan heteroseksuelen, maar het is geen kleine groep.
    De verhouding binnen het voetbal kun je daar ook niet uit afleiden. Dus hou op met deductie misbruiken voor je gekke speculaties.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    vrijdag 16 november 2018 om 15:55
    Er zijn er niet zoveel....Hahaha, in het voetbal lopen er net zoveel rond als in de normale wereld. Sterker nog, wellicht nog wel meer, aangezien er ook nog echte mannensporten zijn.
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 15:55
    Nou als ik bijvoorbeeld First Dates met mn vriendin meekijk lijkt het wel of half Nederland homoseksueel is.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 17:03
    Dat is de moderne metroman, haartjes strak in de plooi, strakke broekjes met strakke pijpjes,
    strakke dit en strakke dat en ...gewoon alles strak ;)
    Vind ik leuk
    HarrieNAC +840
    vrijdag 16 november 2018 om 17:20
    Nee, de helft van de dates is tussen mannen en vrouwen. Die homoseksualiteit wordt gewoon door je strot geramd. Net als dat transgenderfiguur die meedoet aan Expeditie Robinson.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 17:47
    Oh op die fiets, ik kijk geen tv meer juist om wat jij zegt, dus zou het niet weten.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +270
    vrijdag 16 november 2018 om 14:38
    T zou verboden moeten worden
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    vrijdag 16 november 2018 om 14:41
    Met deze reactie, zou jij verboden moeten worden.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:54
    Nee hoor.
    Vind ik leuk
    Radya .G . +110
    vrijdag 16 november 2018 om 17:07
    AUB niet laat een ieder vinden wat ie vindt en het vooral zeggen ook als men daar behoefte aan heeft. Wel handjes thuis houden graag.
    Zometeen mag je helemaal niks meer zeggen of je bent een potentiële crimineel, wat voor wereld willen we nou met zijn allen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:09
    Ga alsjeblieft ergens anders de conservatieveling uithangen
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6786
    vrijdag 16 november 2018 om 15:22
    Was jouw club maar fiscaal conservatief :D
    Vind ik leuk
    Zico Ali +481
    vrijdag 16 november 2018 om 15:29
    Moest ik stiekem toch wel om. lachen
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:12
    Wat zou verboden moeten worden?
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 15:14
    Misschien voel je je meer thuis in Oeganda of Pakistan.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:40
    De meeste mensen zijn ook gewoon hetero godzijdank.
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:44
    Hoezo godzijdank? Is er iets mis met homoseksuelen?
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:46
    Nou ik vind het niet bepaald een prettig idee. Als je voor je hebt staan, 5 bloed mooie blondines en 1 man, zegt we toch iets in mij dat je voor de vrouwen gaat.
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:48
    Vreemde vergelijking. En ik weet ook niet wat je probeert te insinueren.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:49
    Dat ik de gedachte gang van zulke mensen niet begrijp. Dat je liever een man hebt dan een vrouw gaat er bij mij niet in.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21952
    vrijdag 16 november 2018 om 14:50
    Nou leuk ik snap introverts ook niet maar wil ze niet meteen verbannem ofzo..
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    Dat ligt dan volledig aan jou. En het laat vooral zien hoe slecht je je kan inleven in anderen.

    Voor het geval je het niet weet, homoseksuelen vallen niet op alle mannen die ze tegenkomen.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:52
    Nee, dat zou helemaal het top punt wezen.
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:56
    Weer een rare reactie... Weet je zeker dat je in deze enge moderne tijd thuis hoort?
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:57
    Weet jij zeker dat je alles zo serieus moet nemen?
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:59
    Ja, deels wel.
    Mijn neef is homoseksueel en is meerdere keren in elkaar gemept door mensen die homoseksualiteit blijkbaar niet konden hebben.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:01
    Dat keur ik natuurlijk niet goed.
    Vind ik leuk
    Cappie +7401
    vrijdag 16 november 2018 om 15:03
    Leuk je laatste woorden:
    "een vrouw gaat er bij mij niet in."

    Nee TheArena, jij moet er ook bij een vrouw in he... niet andersom :P
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:14
    Ff goed lezen.dat je liever een man hebt dan een vrouw, gaat er bij mij niet in.
    Vind ik leuk
    Cappie +7401
    vrijdag 16 november 2018 om 16:46
    Dit was een grapje... :P
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 16:50
    Grappig.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:11
    Dat jij ergens anders tegenaan kijkt dan iemand anders, maakt niet dat JIJ 'normaal' bent.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 14:49
    Hij wil benadrukken hoe hetero hij wel niet is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 14:54
    En waarom is dat voor jou geen prettig idee? Als jij voor die zes mensen staat en je kiest voor een van die vrouwen (en hopelijk voor jou die vrouw ook voor jou) dan is het toch prima voor jullie samen.
    Waar in dat verhaal heb jij er last van als er naast jou een man staat die voor die man in het rijtje van zes kiest?
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:57
    Ik zeg niet dat ik er last van heb, maar het idee vind ik gewoon niks. Moeten ze verder lekker zelf weten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:04
    Jouw woorden (14:46): "Nou ik vind het niet bepaald een prettig idee."

    Ik verzin het niet zelf, hè.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:06
    Ik vind het niet prettig nee, IK. wat zei doen moeten zei weten.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:05
    Niet allemaal zo politiek correct proberen te doen, deze man zegt gewoon dat hij niet kan begrijpen hoe je als man op een andere vent kan vallen, en dat snap ik ook niet helemaal. Dat betekent niet dat het niet gerespecteerd wordt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Cappie +7401
    vrijdag 16 november 2018 om 15:05
    Mensen vallen hier een beetje over de manier waarop je het zegt. Maar er is natuurlijk helemaal niets mis mee dat jij dat idee niets vind. Het zou belachelijk zijn als je dat ook al niet meer mag zeggen. Alsof je dat dan meteen ook maar een fijn idee moet vinden. Dat hoeft toch helemaal niet?
    De moraalridder uithangen is wel een favoriete bezigheid onder mensen. Ook hier.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Echt he. Je moet allemaal de zelfde mening hebben of anders niet te best.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Je mag best een andere mening hebben. Niets mis mee, dat maakt het ook leuk in het leven. Ik vraag me dan altijd wel af wat de beweegredenen van iemand zijn.

    Doe ik net bij jou ook. Stel gewoon een paar vragen, maar die worden blijkbaar geïnterpreteerd als een aanval. Zo bedoel ik dat niet.
    Vind ik leuk
    wildlife +69
    vrijdag 16 november 2018 om 15:20
    DMX is echt iets voor jou:

    Last I heard, y'all n*GGA*z was havin s*x, with the SAME s*x
    I show no love, to homo thugs
    Empty out, reloaded and throw more slugs
    How you gonna explain f*ckin a man?
    Even if we squashed the beef, I ain't touchin ya hand
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    wildlife +69
    vrijdag 16 november 2018 om 15:14
    minder, minder, minder
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:16]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 16:05
    Hahaha
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    vrijdag 16 november 2018 om 15:37
    Als je hetero bent wel. Wel een raar verhaal.
    En 5 lelijke vrouwen en een knappe man dan?
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 15:38
    Dan ga ik thuis bier drinken.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21952
    vrijdag 16 november 2018 om 14:51
    Helemaal niet. Elke homo meer m
    Is mindere
    Concurrentie. En ze nemen meteen nog een andere man mee ook!
    Toppie!
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 14:53
    Hahaha, en ze zijn de ideale wingmen ;)
    Mijn neef is homo, en toen ik nog single was scoorde ik altijd beter wanneer hij mee uitging naar de kroeg.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Zie ook veel vrouwelijke trekjes in jouw reacties. ;-)

    50/50?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 15:16
    Oh dat zou best kunnen.
    Woon al even samen met mijn vriendin, dan neem je sommige trekjes over ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 15:18
    Dat is ook niet goed. Maar misschien ben ik daar te veel man voor. Al heb ik wel een tip voor jullie, laat een man meedoen met pruik. ;-) Hahaha
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 15:20
    Haha, ja dat heet aanpassen aan elkaar.
    En nee, liever niet. Dat haar blijft niet zitten wanneer je eraan trekt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 15:23
    Aanpassen kan ook door elkaar te respecteren als man en vrouw. Daarvoor hoef je niets van elkaar over te nemen. Dat moet uit jezelf komen, gewoon op een natuurlijke manier zoals moeder natuur het heeft geregeld.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 14:44
    Als alle mannen behalve jij homoseksueel zouden zijn is dat ook niet verkeerd.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    vrijdag 16 november 2018 om 14:47
    Ooh.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11425
    vrijdag 16 november 2018 om 14:47
    Voor de mensheid in z’n geheel niet handig uiteraard, maar wel voor je eigen seksleven.
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:00
    hahah jij bent wel heel gulzig, een vrouw is genoeg toch
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 15:16
    Jij neemt met te weinig genoegen zie ik al ;)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:18
    hahaha ik zie dat niet als te weinig eerder als weinig, maar wees blij, blijft er meer voor jullie over ;p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    vrijdag 16 november 2018 om 15:17
    Dan zou je egoïst zijn, denk dat de mensheid in zijn geheel belangrijker is. ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:17]
    Vind ik leuk
    Wurmpie +270
    vrijdag 16 november 2018 om 15:44
    Ziekte is het👊
    Vind ik leuk
    NvC +5194
    vrijdag 16 november 2018 om 14:46
    Is ook niet gek als je de spreekkoren hoor van supporters. De scheidsrechter hoeft maar een paar keer fout te fluiten en hij wordt toegezongen als homofiel.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3900
    vrijdag 16 november 2018 om 14:55
    Opvallend genoeg zijn er (volgens mij) redelijk wat homoseksuele scheidsrechters. Misschien werden ze juist toegezongen! :)
    Vind ik leuk
    Johan59 +759
    vrijdag 16 november 2018 om 14:50
    Leuke meid ook en ze lust er wel pap van we hebben met haar op Cuba gezeten
    Vind ik leuk
    Basschot +2247
    vrijdag 16 november 2018 om 14:52
    Helemaal mee eens. Dan zou Schaken ook uit de kast kunnen komen
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:02
    gatverDammen
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    vrijdag 16 november 2018 om 14:53
    Bij Ajax heb je al Overmars en Sinkgraven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:19
    Hzo?
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2079
    vrijdag 16 november 2018 om 22:02
    In de wandelgangen vernomen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:01
    Door de benepen en intolerante houding van zich superieur en normaal wanende hetero's ten opzichte van andere geaardheden is veel potentieel voetbaltalent verloren gegaan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:03]
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    oh nee heb je hem weer met z'n wijs geneuzel
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:11
    Mijn scherpe overpeinzingen en grimmige, inhoudelijke perspectieven dragen bij aan jouw leercurve. Daar kan uiteraard geen enkel misverstand over bestaan. Geniet ervan!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Waagplein +410
    vrijdag 16 november 2018 om 15:13
    *uiteraard

    Doe het dan goed ;)
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:14
    hahah hier kan ik meer van genieten
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:17
    Parbleu. I stand corrected.

    Een aantal primeurpassanten hangt nu vol plezier de vlag uit!
    Vind ik leuk
    Tsubamba +1112
    vrijdag 16 november 2018 om 15:15
    Ik ben hier meer voor het voetbalnieuws, dan voor een of andere gek die leuk probeert te doen
    Vind ik leuk
    NumbTen +157
    vrijdag 16 november 2018 om 15:07
    Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er in de voetballerij zoveel homo's zijn. Is toch vaak een ander type mens, dat zich niet zo bezig houd met voetbal en dat soort sporten. Bedoel het niet verkeerd, maar ieder mens is anders toch.

    Dus al is het gemiddeld 1 op de 30 dan kan het nog zo zijn dat het in de voetballerij 1 op 1000 is en bij kappers bijvoorbeeld 16 op 30 om maar wat te noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:23
    Ik dank dat je wel een punt hebt, maar minder extreem

    Het is opvallend hoe hoog het percentage homo's in het artiestenwereldje Hilversum is en inderdaad zoals jij stelt in het kapperswereldje

    De voetbalwereld is een macho wereld, met veel testosteron, dat past niet echt bij die belevingswereld

    Of dat genetisch is, of door de jaren heen wordt "opgekweekt", kan ik niet zeggen en veel wetenschappers met mij ook niet

    Daarentegen spelen juist erg veel lesbische vrouwen voetbal, misschien juist om het testosterongehalte

    Ik weet het, ik speel met clichés, maar in de praktijk werkt het wel zo
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:10
    Als ik al die voetballers zo zie rollen naar een klein tikkie denk ik dat ze allemaal homo zijn.
    Vind ik leuk
    Mo +11770
    vrijdag 16 november 2018 om 15:12
    En dit zal niet veranderen ook.
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    vrijdag 16 november 2018 om 15:16
    Waarom zou je er voor uit moeten komen? Waarom moet iedereen weten wat je bent of wie je bent, je bent er om te voetballen dat je op mannen of vrouwen valt doe je lekker in je vrije tijd(privé leven)
    En dat we veel moeten veranderen in het voetbal ben ik mee eens we moeten meer messies, ronaldo's Iniesta xavies enzv voortbrengen word het voetbal leuker
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 15:23
    Top van Giroud om dit eens aan de kaak te stellen.
    Vind ik leuk
    Gannef +46
    vrijdag 16 november 2018 om 15:43
    Zal me niets verbazen als Giroud zelf gay blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Wurmpie +270
    vrijdag 16 november 2018 om 15:50
    Vp had dit nooit moeten melden
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    vrijdag 16 november 2018 om 15:55
    Met het Franse elftal op stap eist hij met wie hij op 1 kamer wil.Bovendien en wil hij geen eenpersoonsbed, noch een tweepersoonsbed, maar gewoon een twijfelaar
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 16:30
    Snap niet hoe dat nu nog niet kan in deze tijd .
    Een mens is een mens en een gevoel is gevoel , niks mis mee .
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:47
    Zolang een speler nog wordt uitgescholden voor pussy of homo wanneer hij slap een duel ingaat, is er geen homoacceptatie in het voetbal. Daar zal nog een aantal jaar overheen moeten gaan denk ik. Goede voorlichting op scholen is een stap in de juiste richting. Toch is tolerantie iets wat lastig aan te leren is.
    Wanneer je uit een huishouden komt waar homoseksualiteit als een belediging of taboe wordt gezien, ga je die kijk daarop buiten de deur meenemen. En zo ook naar de voetbalclub. Wat dat betreft geef ik Giroud helemaal gelijk hierin. 1 homo in een kleedkamer vol hetero's wordt gewoon als awkward ervaren. Terwijl het vrouwenvoetbal juist wel doorspekt is met gay's. Misschien is voetbal dan toch uiteindelijk een echte testosteron, mannensport...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws