Ajax-directeur over grote scheefgroei: 'Wij 8 miljoen, Crystal Palace 140 miljoen'

    Ajax-directeur over grote scheefgroei: 'Wij 8 miljoen, Crystal Palace 140 miljoen'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 16:31za 17-11-2018 om 16:31

    Menno Geelen, commercieel directeur bij Ajax, verbaast zich nog dagelijks over het enorme verschil in tv-gelden tussen de Eredivisie en de Europese topcompetities. De Amsterdammers mogen jaarlijks acht à negen miljoen euro bijschrijven.

    "Crystal Palace bijvoorbeeld incasseert 140 miljoen", haalt Geelen in gesprek met De Telegraaf aan als voorbeeld. Volgens de Ajax-directeur is het afsluiten van sponsordeals belangrijker in Amsterdam dan bij The Eagles. "Als mijn collega van Crystal Palace het contract van zijn hoofdsponsor verlengt of ervoor zorgt dat die sponsor vijf in plaats van vier miljoen gaat betalen, terwijl ze net 140 miljoen hebben ontvangen, maalt niemand daarom. Nadat wij vorig jaar verlengden met Ziggo en Adidas stelden we in één klap 15 tot 20 procent van onze begroting veilig."

    Geelen spreekt dan ook van een 'ongelooflijke scheefgroei'. "Volgens mij zijn wij de enige club in Europa die meer van zijn hoofdsponsor krijgt dan vanuit de tv-gelden", vertelt hij. "Zelfs Manchester United en Real Madrid die gigantische hoofdsponsorbedragen opstrijken, krijgen nóg meer aan tv-geld. Het dwingt ons ertoe op commercieel gebied innovatief en creatief te zijn."

    Lees ook: 4 tot 4,4 miljoen Ajax-'fans' in Nederland: "Letterlijk tot op de Waddeneilanden"

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    zaterdag 17 november 2018 om 16:34
    Ik hoop oprecht dat de brexit heel de Premier League gaat slopen. Geldwaanzin daaro..
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2588
    zaterdag 17 november 2018 om 16:38
    geld moet rollen...

    als het niet meer naar Engeland gaat gaat het naar Spanje, Italie, Duitsland of Frankrijk.

    nog los van of het uberhaupt zal veranderen, er is ook nog een grote kans dat de Engelse voetbalcompetitie gewoon doorgaat op de manier zoals het nu gaat of zelfs nog erger dat het alleen nog maar erger wordt omdat ze nu niet meer naar Europese regelgeving hoeven te luisteren...
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    zaterdag 17 november 2018 om 16:44
    Het rolt alleen steeds de verkeerde kant op.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2588
    zaterdag 17 november 2018 om 16:46
    want?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6124
    zaterdag 17 november 2018 om 16:47
    Niks want. Ik zeg wat er staat.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2588
    zaterdag 17 november 2018 om 16:49
    nee, er is sprake van scheefgroei, niet van geld dat de verkeerde kant op rolt...

    als het de verkeerde kant op zou rollen zou degene die het uitgeeft namelijk hebben gewild dat het naar een ander zou gaan... en daar is hier geen sprake van...
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zaterdag 17 november 2018 om 20:30
    Binnen Nederland is er ook schreefgroei..... Daar hoor ik Ajacieden dan weer niet over.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:38
    Klopt Jan
    Er rolt niks onze kant op!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:24
    Dat is echt de domste opmerking die ik tot nu toe heb gehoord. Minderjarigen mogen binnen de EU vrij reizen. Daarbuiten niet. Als de Brexit doorgaat dan hebben de Engelse clubs zich juist aan de EU wetgeving te houden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    zaterdag 17 november 2018 om 18:12
    Grappig. Je doet slim, maar dit is dan weer de domste opmerking die ik heb gehoord.
    Ze hoeven zich niet aan EU wetgeving te houden als ze uit de EU gaan. Dat is het hele punt van uit de EU gaan.
    Je hebt ook geen voordeel meer van bepaalde regels als die jij noemt, maar ze hoeven zich juist niet aan EU wetgeving te houden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:15
    Nog zo een. Ga je eerst dit maar eens even lezen:

    https://www.gelderlander.nl/dossier-brexit-akkoord/brexit-kan-premier-league-in-de-as-leggen~a861ca5d/
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    zaterdag 17 november 2018 om 18:19
    Zal ik zo doen. Ik leg alleen even uit hoe regelgeving werkt.
    Als je uit Nederland vertrekt hoef je je ook geen zorgen te maken over de Nederlandse wet. Heel gek.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32913
    zaterdag 17 november 2018 om 18:22
    Ik vind het een heel slecht stuk.
    Engeland kan de regels zelf zo maken als ze willen.
    Het gaat nu uit van het oude systeem en ze zeggen zelf dat er nog dingen gaan veranderen.
    Dus voor hetzelfde geld maken ze de regels veel soepeler en blijft de PL gewoon de grootste.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5185
    zaterdag 17 november 2018 om 19:00
    Haha, je hebt gelijk, maar je verwoordt het verkeerd....
    "Als de Brexit doorgaat dan hebben de Engelse clubs zich juist aan de EU wetgeving te houden."
    Dat klopt niet, hehe...

    Maar de rest wat je schreef, klopt wel.
    En dat houdt in dat de Britse immigratieregels streng zijn en dat Engelse clubs moeilijk aan buitenlandse spelers kunnen komen. Dus geen ontheffing meer voor EU-burgers.

    Dat is maar goed ook, het door Engelse clubs wegkapen van minderjarige voetbaltalenten uit Nederland zal verleden tijd worden.Ook het halen van spelers die geen international zijn, niet in de Champions League hebben gespeeld, weinig verdienen, of om niet als ‘exceptioneel talent’ te boek te staan, zal verleden tijd zijn.

    Dat hierdoor de Premier League fors aan populariteit zou verliezen zie ik niet gebeuren. Wat dat betreft zal De Gelderlander ongelijk krijgen, maar dat is niet zo verwonderlijk.Eric Meijers zij het al .... wat een k**-krant.

    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 18 november 2018 om 09:11
    Jij grossiert ook in het maken van hele domme opmerkingen Dlanor🙈
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:15
    Ik hen het misschien verkeerd verwoord, maar het hele Brecht verhaa is bewerkstelligd om er voor te zorgen dat buitenlanders niet zo makkelijk GB inkomen. Je ziet het nu ook al met Brazilianen die eerst zoveel interlands gespeeld moeten hebben voordat ze een werkvergunning krijgen. Dat gaat nu ook voor EU spelers gelden.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    zaterdag 17 november 2018 om 16:40
    Het grote geld heeft en gaat het voetbal verneuken de komende jaren.
    Elk jaar dezelfde clubs in de kwartfinale van de CL gaat mijn echt vervelen. Geef de topclubs in NL elk jaar 140M en ze spelen elk jaar CL na de winter. Behalve Feyenoord want van Geel haalt alleen middelmaat bij de subtop of haalt ex spelers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:04
    Wat een gelul. Verder alles goed met je!?
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    zaterdag 17 november 2018 om 17:13
    Met mij prima, dit is een NL Forum en niet 1 in Pyongyang.
    Dus ik bepaal zelf wat ik post.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:26
    Verveelt de eredivisie je ook?
    Zijn ook vaak de zelfde clubs toch?
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5552
    zaterdag 17 november 2018 om 18:55
    Goed gezien. En dat geldt inmiddels voor bijna elk serieus voetballand. Wat dat betreft kan het voetbal nog veel leren van bv de NBA, waar men een competitie nog wel competatief probeert te houden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:18
    Of de PBL😁
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5552
    zondag 18 november 2018 om 04:16
    Hahaha daar moeten ze de basket wat lager hangen :)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    zaterdag 17 november 2018 om 17:42
    en dan doe je er nog vrolijk een sneer na feyenoord bij zielig hoor als de haat groter is dan de liefde voor je eigen club kneus
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:47
    De typische ajacied is zo
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:00
    de typische PSV -er ook !( nare tekst, maar zet hem wel neer)
    Gretig gebruik van 1 persoon om hele groep te pakken.

    Je bent geen haar beter! Scoort wel lekker makkelijk zo niet?

    Succes met je anti- Ajax propoganda
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:03
    Waarom die haat?? Beetje jammer weer..... Geeft niets..

    Ook voor jou zal er vrede zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:06
    waaruit spreekt mijn haat?
    Ik benoem dat ik het een nare tekst vind.
    Waaruit blijkt dat ik het er niet mee eens ben.
    Ik heb al jaren vrede hoor

    fijne avond en veel voetbalplezier nog
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    zaterdag 17 november 2018 om 18:56
    Ik heb geen haat naar Feyenoord was een cynische opmerking richting jullie TD.Of vind je dat MvG het geld van die CL miljoenen goed heeft geïnvesteerd.
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    zaterdag 17 november 2018 om 18:58
    Zegt een kneus uit Utrecht die alleen maar lopen te janken op Ajax, reageer aub niet op mij nepperd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:48
    Nou goed hoor, chapeau! Maar blijft gelul!
    Vind ik leuk
    Echt? +3859
    zondag 18 november 2018 om 09:22
    Je hebt inderdaad de vrijheid om dom en irritant te zijn, geniet ervan
    Vind ik leuk
    rexxo +2118
    zondag 18 november 2018 om 10:47
    Pipo de clown kijk naar gemiddelde inhoud van de posten van je medefans. Irritant doen is door jullie uitgevonden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:10
    Je bedoelt de scheefgroei in Nederland? Dat door clubs zoals ajax ,psv en Feyenoord het meeste tv geld krijgen en clubs als telstar, Dordrecht etc zo goed als niks krijgen?
    Ik zie je smoesje wel komen als reactie. Altijd hetzelfde met jullie calimero gedrag hun krijgen meer als ons en dat is niet eerlijk want daardoor kunnen wij niet winnen 😭😭😭😂😂😂
    Vind ik leuk
    RenW +524
    zondag 18 november 2018 om 00:42
    Of je had moeten zorgen dat je als club in hetzelfde rijtje zit als die 3. Hebben de mindere onderweg toch fouten gemaakt. Dat mag je de clubs die het goed doen niet verwijten.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:44
    Mij boeit het niet maar dan moet ajax niet huilen dat ze het telstar van Europa zijn en daarna betaald worden. Moeten ze met jou woorden maar bij de top 3 van Europa zitten
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:51
    Ideetje:
    De Brexit jaagt al die schatrijke types het land uit. Maar ze willen toch wat met hun geld.

    Abramovich neemt Vitesse over
    Stan Kroenke pakt Ajax
    De Srivaddhanaprabha familie PSV
    De jongens van Glazer Feyenoord
    Fosun International stapt in bij ADO
    en Mansour bin Zayed Al Nahyan neemt RKC voor zijn rekening omdat de zandduinen van de Loonse en Drunense Heide zo op thuis lijkt

    Dat zou jij helemaal niets vinden, hè? Dat al die topvoetballers in de Eredivisie gaan spelen?
    Vind ik leuk
    Toets +390
    zondag 18 november 2018 om 01:09
    Nah, Overmars heeft aangegeven dat ze al een paar keer benaderd zijn door types als Abramovitsj maar dat ze de eigen identiteit niet willen opofferen aan een geld-tsaar. Dus moet er op een andere manier geld binnenkomen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:09
    Da's makkelijk praten nu de bankrekening beter gevuld is dan bij de rest. Overigens heerst bij PSV momenteel dezelfde insteek.

    Maar in mijn hypothetische geval, waar ook een aantal andere clubs rijke eigenaars krijgen, denk ik dat elke club zijn principes op dat gebied laat varen. Dan is het namelijk: meedoen of afhaken.
    Vind ik leuk
    Toets +390
    zondag 18 november 2018 om 10:50
    Als ik je goed begrijp zeg je dat als PSV een rijke suikeroom krijgt zal Ajax dat ook moeten doen. Dan vrees ik dat je ook als Ajax moet. De kansen zijn er geweest volgens Overmars maar vooralsnog wil men er niet aan.
    Je hebt direct niks meer te vertellen, logisch, en de jeugdopleiding is direct waardeloos geworden want vanaf dat moment stroomt er niets meer door. (denk ik)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:53
    Ik denk dat de brexit voor Spurs wel eens heel goed kan uitpakken. Spelers als Sissoko, Aurier, N'koudou, Wanyama etc verkopen en we hebben genoeg Engelse. Ook hebben wij veel Engelse talenten. Clubs als Chelsea en City gaat de brexit wel heel nadelig zijn.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9991
    zaterdag 17 november 2018 om 17:02
    Hoezo gaat dat heel nadelig zijn?

    Jij denkt niet dat een city of Chelsea in staat zijn de grootste Britse talenten bij de andere topclubs op te kopen?

    Ze verkopen de buitenlandse spelers voor mooi geld, ze hebben dus bovenop het kapitaal wat ze toch al hebben, een heel mooi startkapitaal om de andere clubs te beroven van hun Britse toptalenten en het Engelse voetbal is weer terug bij af.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    zaterdag 17 november 2018 om 17:09
    Hij vergeet daarnaast dat ook Chelsea en City meer dan genoeg grote Engelse talenten hebben rondlopen. Bij City hebben ze Foden. Die jongen heeft de potentie om een wereldtopper te halen. Daarnaast hebben ze met Stones en Sterling ook nog vrij jonge gasten die de top van de PL aankunnen.
    Bij Chelsea hebben ze nog jongens als Mount, Loftus-cheek en Barkley rondlopen.

    En ik denk ook dat wat jij zegt gaat gebeuren. Alli en Kane kunnen straks natuurlijk nog veel meer gaan verdienen bij Chelsea, City, etc. Die gaan dan echt niet als een stel loyale jongens bij Spurs blijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:20
    Kane is op dit moment een van de best betaalde spelers in de PL. Spurs kan tegenwoordig ook die salarissen betalen. Kane en Alli blijven wel. Ik denk dat City en Chelsea vooral problemen krijgen met aantal buitenlandse spelers terug brengen naar 12.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    zaterdag 17 november 2018 om 17:44
    Zie mijn reactie op 'Snel*kook*pan'. Ik zie Levy niet dezelfde salarissen betalen als City. Of Levy moet natuurlijk van visie veranderen ;).

    En waarom denk je dat City en Chelsea daar moeite mee gaan hebben? Spurs en City zitten op dit moment op het maximum aantal buitenlandse spelers (17). Dat zou betekenen dat Spurs er ook moeite mee gaat hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:26
    Levy begint langzamerhand de salarissen te verhogen. Binnen 3 jaar doen onze spelers niks onder aan die van City.

    Dat laatste heb ik al eerder hierboven aangegeven. Als we Sissoko, Aurier, Wanyama, N'koudou en Vorm ofz weg doen zitten we al goed en daar worden we echt niet slechter van.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    zaterdag 17 november 2018 om 18:58
    Ik ben daar nog niet zo zeker over. Ik denk dat vrijwel alle spelers bij een andere club veel meer zouden krijgen. Afgelopen zomer heeft Levy nul aankopen gedaan. Daarnaast vond hij 20 miljoen voor Grealish teveel. Dat vind ik tegenwoordig toch een redelijke prijs voor een Engelsman van dat niveau.

    De spelers die jij noemt zijn inderdaad makkelijk te vervangen. Maar je zult net als elke andere Engelse topploeg toch echt een aantal topspelers moeten verkopen. Die zijn niet zo gemakkelijk te vervangen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:24
    Nee ik denk idd niet dat ze daar instaat toe zijn. Spurs heeft de laatste jaren ook hogen salarissen uitgedeeld.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9991
    zaterdag 17 november 2018 om 17:58
    Ja aan 4 of 5 spelers, maar city en Chelsea betalen het aan elke speler.
    Als alleen een van Ginkel al de 80k per week aantikt en die zou niet eens bij de 2e selectie zitten.

    Los van het salarisbudget wat vrij komt als al die niet Britse toppers bij city en Chelsea vertrekken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:18
    Ik begrijp alleen niet waarom jullie denken dat het aantal buitenlanders terug moet. Denk je niet dat die clubs al bezig zijn met oplossingen? Misschien krijgen ze een versneld Engels paspoort ,sowieso is er een regel als je 5 jaar in Engeland speelt dan ben je geen voetbal buitenlander meer.(Dat was vroeger in ieder geval weet niet zeker of die nu nog steeds is)
    Maar ik denk dat Engeland hier echt wel een oplossing voor gaat vinden
    Vind ik leuk
    ThijsW +9
    zaterdag 17 november 2018 om 17:09
    Absoluut mee eens.
    Maar jammer dat Ajax hier over klaagt terwijl ze in Nederland, de grote clubs, het wel willen laten scheef groeien.

    Altijd dat gewijs naar andere, kijk eerst wat er in de eredivisie gebeurd
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    zaterdag 17 november 2018 om 17:11
    Het is eigenlijk ook wel een beetje hypocriet inderdaad. Hetzelfde met de jeugdspelers. Daar zeuren ze ook altijd dat die weg worden gekaapt. Maar zelf halen ze ook jongens weg bij kleinere clubs in Nederland of uit Denemarken.

    Neemt overigens niet weg dat het belachelijk is dat clubs als Palace een grotere begroting hebben dan de hele Eredivisie bij elkaar.
    Vind ik leuk
    ThijsW +9
    zaterdag 17 november 2018 om 17:17
    Absoluut waar. Beperkte voetballer worden voor waanzin bedragen emgehaald en allerlei gekke clausules. Gladon bijv. Vorig jaar bij Heracles maar wel een premie krijgen doordat ze weer na de premier league gaan.

    Engelse competitie is eigenlijk alleen spannend door het vecht en fysiek voetbal over en weer is. Over het algemeen leggen ze het af tegen de de echte top, PSG, Bayern, Barcelona, Real, Juventus en Atletico laten in de CL toch wat vaker een constante factor zien.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 18:05
    Maar er is wel een verschil tussen 9,5 miljoen (Ajax) en 1,8 miljoen (Fortuna) of 9,5 miljoen (Ajax) en 140 !!!! miljoen (Crystal Palace)

    Daar moet Ajax eigenlijk ook helemaal niet over zeuren, wij kunnen in Nederland gewoon niet mee met dat geweld. Voorlopig doet Ajax het heel goed in Europa en we zijn een van de gezondste clubs. Count your blessings.

    Die bubbel van het grote geld klapt een keer.... ooit .... hoop ik :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:20
    Ik weet niet hoe je bij die 1,8 miljoen komt van fortuna mar dat klopt in ieder geval niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:31
    https://www.voetbal.com/#type-slideshow,id-2785

    of

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Eredivisie_(mannenvoetbal)#Verdeling_tv-gelden

    Deze zijn beide 1,7 miljoen, vanmiddag zag ik een site die zei 1,8 miljoen. Misschien afrondingsfout ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:26
    In Nederland krijgen de eerste 5 54% van de tv gelden de rest gaat naar de andere clubs,fortuna krijgt net een paar ton
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 21:32
    Als jij dat denkt vind ik het prima.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:10
    Nee dat denkt ik niet dat is zo,in Engeland is het verschil tussen nummer 1 en 20 in percentage veel kleiner dan hier,dat zijn feiten
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:17
    Laat maar zien waar staat dat Fortuna een paar ton krijgt dan. Bronnen graag :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:24
    Je hebt met het geld gelijk en ik met de percentage en de competitie dat Engeland her verschil kleiner is. Ik wist niet dat het Nederlands voetbal nu drastisch meer geld voor de tv krijgen. Ik blijf het belachelijk vinden dat de eerste 5 54% van het tv geld krijgt. Als je naar een sterkere en gelijkwaardige competitie wilt gaan moet iedereen evenveel krijgen. Als een club als telstar 1 miljoen meer krijgt wordt het elftal beslist sterker clubs als psv,ajax en Feyenoord worden daar niet sterker van.
    Jullie zijn in europa wat de kleine clubs in Nederland zijn en dat zal ook altijd zo blijven
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 22:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:30
    Ik heb het in een ander topic ook al gezegd, in (top)sport draait het maar om 1 ding: wie presteert verdient geld.

    Als Telstar meer geld wil, moeten ze beter presteren. Simpel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:50
    Totale onzin natuurlijk maar goed wat klaag je dan over Engeland dat ze daar meer krijgen? Engelse clubs presteren beter in europa en ze hebben een veel slimmer management waardoor ze veel meer geld voor tv uit Azië krijgt. Als ajax meer geld wilt krijgen moeten ze niet huilen over Engeland maar eens slimmer worden en beter moeten presteren in europa en niet 1 keer het leuk doen voor de winter zoals az en Twente eens een keer kampioen in Nederland zijn geworden.
    Zoals hier veel ajax fans,niet iedereen hebben jullie een grote mond naar de kleine clubs in Nederland en calimero gedrag in europa,wij krijgen weinig geld dan hun en dat is niet eerlijk😭😭😭😂😂😂
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:56
    Ik klaag helemaal niet over Engeland, ik geef alleen aan dat het verschil tussen Engeland en Nederland nog vele malen groter is als tussen de Nederlandse clubs. En vervolgens zeg ik:

    Daar moet Ajax eigenlijk ook helemaal niet over zeuren, wij kunnen in Nederland gewoon niet mee met dat geweld. Voorlopig doet Ajax het heel goed in Europa en we zijn een van de gezondste clubs. Count your blessings.

    En wat is er onzin aan mijn vorige post dan ? Wie presteert verdient geld ? Dat is gewoon een feit in alle top sporten.

    Dat jij daar niet tegen kan, tja, daar kan ik niks aan doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:42
    Mij maakt dat niks uit,mij hoor je niet klagen en zeggen hopelijk barst de bubbel een keer. Is toch duidelijk een reactie dat je ervan baalt dat ajax niet meer meekomt.Het verschil is hier vele malen groter dan in Engeland. Kijk naar de begroting van ajax en pak hem beet fortuna,emmen,graafschap Excelsior,NAC moet ik nog meer ed clubs opnoemen om het duidelijke verschil te weer geven? Zo groot zijn de verschillen niet tussen Manchester, Chelsea Liverpool en fulham,west ham in percentages.
    Ajax is het telstar van europa,zo krijgen ze ook betaald.
    Jij verdraait de boel met cijfertjes dat het in Engeland erger is dan hier maar e percentages laten duidelijk zien dat de verhoudingen in Engeland beter zijn dan in Nederland
    Nogmaals mij boeit het niet wie meer of minder geld krijgt,lig ik geen dag wakker van en in tegenstelling tot jou hoeft voor mij de bubbel niet te barsten. Als hij moet barsten laat hem dan eerst in Nederland barsten. Ooh ja dat wil je niet want ajax verdient het met prestaties,altijd dat calimero denken van jullie. We hebben eens in de vorige eeuw eens een Europees bekertje gewonnen en dat kunnen we niet meer omdat we meer dan 20 jaar hebben liggen slapen. Laat het geld babbeltje nu maar barsten want we zijn te dom om met oplossingen het gat te verkleinen.
    Pfffff
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:03
    Sjonge jonge, lezen is echt moeilijk voor je he ? Ik zeg dat het verschil tussen Crystal Palace (140 miljoen) en Ajax (9,5 miljoen) veel groter is als tussen Ajax en Fortuna, daar zit namelijk 'maar' 7,8 miljoen verschil tussen.

    Ik heb het NERGENS gehad over de Engelse clubs onderling.

    Ik weet niet wat jij allemaal denkt te zien/lezen, maar ik zou morgen ff naar de opticien gaan als ik jou was.

    Vind ik leuk
    Sideburnn +3024
    zaterdag 17 november 2018 om 17:41
    Dat is voor ons denk ik wel goed maar het heft ook te maken met hoe groot de markt is....Ajax, F.noord en PSV zouden het qua toeschouwers in de UK redelijk doen….that's it...
    Vind ik leuk
    Enkidoe +306
    zaterdag 17 november 2018 om 21:11
    Elk volk heeft recht op zelfbeschikking en daar gaat het om bij de Brexit. De EU is haar doel voorbijgeschoten. Handelen kun je ook zonder lid te zijn van een duur en ondemocratisch federaal rijk.
    Daarom op naar de Nexit.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 16:36
    Heeft Menno onder een steen geleefd?

    De football leaks files zijn nagenoeg vrij toegankelijk.
    Na het zien daarvan zou je zeggen dat een commercieel directeur de klappen van de zweep wel had moeten kennen.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3898
    zaterdag 17 november 2018 om 16:49
    Het is inderdaad een beetje open deuren quotes. Iedere club in de Premier League krijgt 100+ miljoen aan tv gelden per seizoen. Mooi om te zien in de documentaire rondom QPR
    Vind ik leuk
    Hvdp +1255
    zaterdag 17 november 2018 om 16:50
    hij kent het klappen van de zweep !
    dus wat is je punt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 17:01
    dat ik niet begrijp dat een commercieel directeur van een voetbalclub uit de kleine landen vandaag de dag nog verbaasd kan zijn over de grote verschillen.
    De geldstroom die naar PSG en City vloeit is even illegaal als exorbitant en dat alles wordt heerlijk weggemoffeld door Infantino.

    Dit mag toch geen verbazing wekken?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    zaterdag 17 november 2018 om 17:46
    en die uitspraken kun je ook hardmaken of wacht.....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 18:11
    uitspraken?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 18:20
    "toevallig" ? is er net een topic waar de footbal leaks in vernoemd worden.

    Ga maar eens op zoek , je zal versteld staan hoeveel malafide praktijken er gaande zijn.
    Vind ik leuk
    Hvdp +1255
    zaterdag 17 november 2018 om 23:54
    Hij is niet verbaasd
    Hij constateert dat slechts en vertelt ook dat hij daar tegen op moet boxen
    Dus geachte eerst lezen en dan pas reageren
    Vind ik leuk
    stratumseind +173849
    zaterdag 17 november 2018 om 23:57
    "Menno Geelen, commercieel directeur bij Ajax, VERBAAST zich nog dagelijks over het enorme verschil in tv-gelden tussen de Eredivisie en de Europese topcompetities."

    Dus eerst lezen en dan pas reageren
    Vind ik leuk
    Hvdp +1255
    maandag 19 november 2018 om 09:55
    zoals vaker is de nuance je ontgaan!!
    Vind ik leuk
    mickey1969 +122
    zaterdag 17 november 2018 om 16:42
    Jullie 8 miljoen Telstrar 20 euro, wie heeft er meer reden tot klagen?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    HanV +4615
    zaterdag 17 november 2018 om 16:54
    Als Telstar het bedrag erbij dat Ajax meer krijgt dan 8 miljoen uit de KNVB-tv-gelden dan zou dat mooi zijn voor Telstar.
    Ajax kreeg vorig jaar 9.155.650 EURO.
    Crystal Palace 114.307.662 POND = 128,5 miljoen EUR.
    Hij maakt de verhoudingen nog wat schever dan het is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:43
    Ja en dat is echt iets van dit seizoen, heel zorgwekkend allemaal hoor.
    Vind ik leuk
    Hertogtwan +279
    zaterdag 17 november 2018 om 16:43
    Zolang de eredivisie niet verkocht wordt in het buitenland blijft het een lastig verhaal. Kunstgras moet er dan ook echt uit. Als ajax en psv ieder jaa CL spelen komen de grote bedragen vanzelf.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zaterdag 17 november 2018 om 16:43
    Calimerogevoel...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:46
    Marktwerking, mijnheer Overmars.
    Engeland: 54.8 miljoen inwonders / UK zelfs 65 miljoen
    Ollanda: 17 miljoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:49
    Ja maar 't meeste geld haalt Engeland uit Azië. Frankrijk heeft ongeveer net zoveel inwoners als de UK maar krijgt ook velen malen minder.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:55
    Om de een of andere reden is Engeland toch interessanter voor ze. Geen een van die gasten doet het om een berg geld te verbranden. Ze zien er op de een of andere manier business in. Soms direct, soms indirect (via status, bijvoorbeeld).
    Het zal niet aan het weer liggen, want dan konden ze ook hier gaan zitten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:39
    De Premier League heeft al in een vroeg stadium de marketing op orde gebracht, iedereen in Azië kijkt naar de BPL. Daar plukken ze nu de vruchten van.
    Vind ik leuk
    Yoink +150
    zaterdag 17 november 2018 om 16:55
    Menno Geelen, commercieel directeur bij Ajax, verbaast zich nog dagelijks over het enorme verschil in tv-gelden tussen de Eredivisie en de Europese topcompetities. De Amsterdammers mogen jaarlijks acht à negen miljoen euro bijschrijven.

    Daarom doet men er alles aan de verschillen in TV-geld in de eigen competitie zo groot mogelijk te houden. Fortuna en Emmen mogen het daar doen met zo'n 1,8 miljoen. Nog geen 20% dus. 'We kunnen nauwelijks concurreren met Europese topclubs. Daar zeuren we wel over, maar in eigen land zijn we natuurlijk harstikke blij met weinig concurrentie', aldus Geelen in zijn eigen kantoor. De commercieel directeur van PSV sluit zich aan bij deze woorden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:57
    Geen zinnig mens wil tegen die lelijke Arena aankijken.
    Vind ik leuk
    Tenno +59
    zaterdag 17 november 2018 om 17:10
    Als de brexit doorgaat is dat heel snel afgelopen, daar in Engeland.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:10
    Ach, die scheefgroei is er in Nederland ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:15
    wat een huil verhaal, ze doen zelf niet anders in NL
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:16
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 17:49]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:16
    Komkommertijd zeker, voor wie is dit in godsnaam nog nieuws? Iemand die tien jaar onder een steen heeft geleefd misschien
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:18
    Dat roept Jan met de pet al jaren, en toch verliest Palace van Ajax.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 17 november 2018 om 18:39
    Wat was de uitslag?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22035
    zaterdag 17 november 2018 om 17:20
    Boeie
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 17:31
    Gewoon ook flinke TV Deal afsluiten in Azie,

    Daar hebben ze de Premier League heel goed vermarkt,
    overal in Azie is de PL op TV en
    daarom worden er gigantische bijdragen betaald voor PL TV rechten
    Trouwens wereldwijd is de PL populair
    dus het geld komt daar
    " Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht".
    Vind ik leuk
    4everfcu +3514
    zaterdag 17 november 2018 om 17:40
    en maar klagen maar in nederland doet ajax hetzelfde en dan is het wel heel normaal dat ze meer krijgen hypocriet ten top
    Vind ik leuk
    Bill +825
    zaterdag 17 november 2018 om 17:44
    Edit VP: Reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    Mjblinker +791
    zaterdag 17 november 2018 om 18:04
    Gek he; de eredivisie wordt nu eenmaal door vrijwel niemand bekeken buiten NL en de PL heeft zomaar een paar honderd miljoen kijkers over de hele wereld; de NLse tv gelden zijn relatief aan de hoge kant.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11576
    zaterdag 17 november 2018 om 18:10
    Wat een simpele vergelijking zeg, een land met veel meer inwoners levert ook veel meer geld op. Je zit nu eenmaal in ons kleine Nederland, of je moet met je club naar Engeland willen verhuizen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zaterdag 17 november 2018 om 18:21
    Komt er eigenlijk op neer dat Ajax maar een modaal provincie cluppie is.

    En daar hebben ze gelijk in.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zaterdag 17 november 2018 om 18:38
    Wat een gelul, nou ja gelul. De top pakt hier ook meer geld. Als het in Nederland logisch is, dan dit ook.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10187
    zaterdag 17 november 2018 om 18:54
    Die scheefgroei los je alleen maar op met 1 grote Europese competitie, verdeelt in divisies, je schaft dus alle landelijke competities af en natuurlijk ook de CL en EL welke het verschil alleen maar groter maken.
    Je hebt dan gezamenlijk als Europese voetbal competitie 1 pot TV rechten die je verdeelt over de deelnemende clubs/voetbal bedrijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 19:24
    Ik zou zeggen met club verhuizen naar een ander land... God zij dank zijn hier de bedragen nog enigszins normaal. Alhoewel ik die bedragen in Nederland ook al aardig belachelijk vindt...
    Vind ik leuk
    Farmer +12698
    zaterdag 17 november 2018 om 19:29
    De KNVB is veels te slap en achterlijk om dit eens goed te regelen.

    Ze moetne FOX gewoon voor het blok zetten, of ze betalen FORS wat meer als het belachelijke prikkie waar ze nu hun zgn monopolie mee opzetten, of ze kunnen de rechten voor de Eredivisie, gewoon op hun buik schrijven.

    Met de technieken van tegenwoordig, is het zga standaard dat coaches, beelden bekijken van over de hele wereld, en toevallig bv dit seizoen doen PSV en Ajax mee in de CL; hun tegentanders zullen die beelden graag wat zien bv, maar als FOX ze niet heeft... tja. Volgens mij oefen je dan via een netwerk van bestuurslagen, toch een hoop druk uit op die alleenheerschappij?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zaterdag 17 november 2018 om 19:58
    Vergeet niet dat we in Nederland wel weten te voetballen, en in engeland ondanks al dat geld niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:09
    Hahaha grapjas noem je dit voetballen in de eredivisie?? In welk stadion wordt er gejuicht als een bal bij meer dan 2 medespelers komt. Als het voetbal ergens slecht is dan is het wel in nederland
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 18 november 2018 om 09:00
    Supporters in Engeland zijn beter, die steunen hun club wel als het een beetje minder gaat. En met Engeland gaat het structureel minder dan met Nederland. Maar verwar alsjeblieft het nivo van het voetbal dat wordt gespeeld niet met het nivo van de supporters.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:06
    Volgens mij snap je niet wat ik bedoel, ik bedoel ermee te zeggen dat het voetbal zo slecht is in Nederland dat een bal niet eens 2 keer bij hetzelfde shirt komt. Als het voetbal zo slecht is in Engeland waarom komen ze elk jaar verder in de cl ?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 18 november 2018 om 09:11
    Geld, maar ze winnen in Europa weinig.

    Zolang Palace 200 miljoen krijgt en Ajax 10 miljoen, dan lijkt het mij wel duidelijk dat ze in Engeland er weinig kaas van hebben gegeten.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 18 november 2018 om 09:15
    Trouwens, ze worden seeded geloot. anders dan nederlandse clubs. Engelse clubs loten ALTIJD tegen de zwakkere teams en Nederlandse clubs ALTIJD tegen de sterkere teams. Dat is hoe de UEFA het money-spelletje op gang houdt. als dit niet meer gebeurd, zakken al die 'top' clubs zwaar in elkaar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:13
    Wat een gejank zonder dat je weet hoe echt zit,volgens mij krijg je punten voor je resultaten,hoe meer punten hoe gunstiger je loting. Inderdaad Engeland doet het heel slecht met een finale plaats vorig jaar en wat was het Chelsea in 2013 winnaar. En laatste finaleplaats Nederland 1996? Laatste winst 95 ,wel vreemd dat Nederland geen beschermde status krijgt ,rijgen de finaleplaatsen aan elkaar.
    En dat kleine clubs in Engeland meer krijgt staat al uitvoerig uitgelegd maar ik wil het voor jou wel herhalen. Dat heeft met management te maken,de Engelsen hadden dat al in 1992 in de gaten met de komst van de Pl ,zijn ze toen al begonnen met marketing,uitbreiding stadions , gratis de beelden aan Azië geven. Nu ze in heel veel landen in Azië gewend zijn te kijken zijn ze geld gaan vragen. Zo werkt de wereld nu eenmaal slimme mensen verdienen meer dan domme mensen. En Nederlandse managers zijn gewoon dom geweest om nooit buiten de landsgrenzen te kijken,zeker toen er hier nog goed gevoetbald werd had je interesse in het buitenland kunnen krijgen.
    Maar huil gewoon verder dat alles zo oneerlijk is alleen omdat hun het slimmer hebben aangepakt. Gewoon calimero gedrag he hun krijgen meer dan wij en daarom kunnen wij niet winnen 😭😭😭 😂😂😂
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 18 november 2018 om 13:46
    Zolang een club als Leicester nog nooit CL heeft gespeeld, en de allereerste keer dat dat gebeurd een beschermde staturs krijgt (oftewel zonder reden wordt ingedeeld bij de beste 16 clubs in Europa, dan klopt het zeker wel wat ik zeg.

    Daarnaast heeft Ajax in 2017 gewoon een finale gespeeld en staat Ajax al jaar en dag in de top 30 en hoger als je naar de coefficient kijkt.

    Ajax wordt gewoon zwaar benadeeld, doordat clubs als AZ, Vitesse en Roda niks voorstellen.

    Je kunt zeggen wat je wilt, maar de CL wordt door de UEFA zwaar gemanipuleerd. Als Ajax een engelse club had geweest, dan overwinteren ze ook ieder jaar 'min of meer automatisch'. Dat is niet omdat ajax dan beter of slechter zou zjn, maar omdat ze uit een ander land komen.

    Er zijn maar 5 a 6 Engelse club die hoger dan Ajax staan genoteerd en dat komt voornamelijk omdat ze ieder jaar gratis en voor niks 4 bonuspunten krijgen en nog eens 6 als ze de kleine jongens verslaan. Oftewel zo'n beetje 50 bonuspunten per club, want anders zouden ze gewoon ver achter ajax staan.

    Ajax zou met die punten gewoon 6e staan, boven iedere Engelse club!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 13:48]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:19
    Leuk dat je zo'n matig toernooi waarin ajax kansloos van een Engelse club verloor meetelt. Europa league doen alleen derde rangs clubs mee,de top zit cl. Volgens mij snap je niet dat die beschermde status komt vanwege het puntensysteem, waarom mogen er 4 engelse clubs meedoen en geen nederlandse? Ja voorronde mogen we spelen . Waarom moesten julie nog eens europa league spelen? Oh ja jullie verloren van een Europese topper haha. Kijk gewoon tegen wie jullie de laatste jaren allemaal verloren hebben dat zegt genoeg. Kijk hoe leichester presteerde ,jullie verloren van een engelse ploeg in de finale die nu subtop in Engeland is. Ze hadden alleen maar cl gehaald door van ajax te winnen. Nou dan weet je hoe goed je bent.
    Wat jullie doen in de Nederlandse competitie gebeurt in europa met jullie . Je moet eens in 2018 aankomen,jullie stellen in europa helemaal niks meer voor. Dat zal ook altijd zo blijven. Daarom begin je ook over el finale en niet cl finale. Kijk eens wie in de el speelt. En grote ploegen ja,ooh ja de afdankertjes van de cl komen naar de winter erbij,blijft het nog een toernooi van de lamme en de blinde.
    Laat ajax eerst eens iets presteren voor je naar andere Nederlandse clubs wijst. Trouwens Roda is er niet schuld aan dat jullie tegen zwakke buitenlandse clubs verliezen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 18 november 2018 om 14:27
    Jullie, lol.

    Ik heb het al duidelijk aan je uitgelegd, maar je schijnt het niet te begrijpen. Het verschil van 10 miljoen voor Ajax en 300 en meer miljoen per jaar voor die Engelse clubs heb ik daarbij zelfs bewust buiten beschouwing gelaten.

    Tottenham bewijst dat Ajax meer dan makkelijk in de premiership mee zou draaien.

    Laat verder maar, want als je denkt dat ik Ajax fan ben door dit te zeggen, dan heb je het helemaal mis.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:42
    Tottenham heeft bewezen dat ajax te licht is voor de subtop van Engeland. En jij blijft huilen dat ze in Engeland slimmer zijn en daardoor meer verdienen,ik niet. Nogmaals want jij snapt het niet waarschijnlijk zul je het nooit snappen,wat ajax in Nederland doet met de andere clubs gebeurt in europa met ajax. Kijk naar de begroting van ajax en bv fortuna,emmen ,VVV,de graafschap en dan zeur jij over dat de Nederlandse niks presteren in europa. Zolang jij niet snapt dat wat ajax doet is simpelweg de rest kapot maken, door hun beste spelers weg te halen,het meeste tv geld toe te eigenen en daardoor vanzelf zwakker wordt. Je hebt weerstand nodig om beter te worden,ajax heeft ervoor gezorgd dat ze die in Nederland niet meer heeft op psv na en we kennen die uitslag.
    Is ook logisch dat je niet verder gaat op je el verhaal omdat je waarschijnlijk nu wel snapt hoe dom je verhaal was. Alleen moet je dat ook even doortrekken naar de pl,ajax was volledig kansloos tegen een engelse subtopper. Dus ze komen misschien mee met fulham ,newcastle,Cardiff, kan ook niet anders als je een Tadic haalt bij een gedegradeerde club. Er was zoveel interesse in Tadic van engelse subtoppers en topclubs dat hij zonder blikken of blozen naar ajax kwam. Is toch veel leuker Excelsior,VVV,fortuna uit voor een voetballer of naar antiheld,goodison park of theater of deals. Wordt eens wakker
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    maandag 19 november 2018 om 00:22
    Hebben die clubs ooit een speler voor meer dan 10 miljoen verkocht? Waar heb je het toch allemaal over? De clubs die noemt hebben nooit iets voorgesteld en zullen nooit iets voorstellen, ook in amateur tijden niet. Dat ligt toch echt aan die clubs zelf en niemand anders.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:39
    Waar heb jij het over met je calimero gedrag? Alleen huilen over de clubs die het beter geregeld hebben en afgeven op de kleine clubs,blijkt wel hoe stompzinnig en dom je bent.
    Iedere supporter van kleine clubs hebben allang de verhoudingen geaccepteerd dat wat jullie naar 20 jaar troosteloos in europa voetballen nog steeds niet kunnen.
    Op jou zielige reacties reageer ik niet meer,je bent te dom om te begrijpen dat slimme mensen meer verdienen dan domme mensen. Ook in voetbal,je hebt ook nog zoiets als marktwaarde,die van de pl is hoger dan de ed. Ga lekker huilen dat jullie in europa niks voorstellen en huil lekker dat er clubs jullie al 20 jaar geleden voor bij gestreefd zijn en huil maar lekker door dat er clubs meer geld verdienen dan jullie. Je maakt jezelf volkomen belachelijk voor de mens die een beetje hersens heeft
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    maandag 19 november 2018 om 09:38
    Alleen dat je de hele tijd jullie roept zegt al alles.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:43
    Wat een gezeik over tv gelden ze hebben geluk dat ze voorgetrokken worden om live uitgezonden te worden laten ze dat geld over de wat mindere clubs verdelen kunnen die ook spelers aankopen wordt de competitie misschien ook iets interessanter
    Vind ik leuk
    Ben +143