'Bidding war voor De Jong dreigt: Ajacied op shortlist van drie in Engeland'

'Bidding war voor De Jong dreigt: Ajacied op shortlist van drie in Engeland'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 18:50za 17-11-2018 om 18:50

Manchester City is momenteel niet te stuiten in de Premier League en manager Pep Guardiola zal dan ook niet aandringen op veel versterkingen. De Spaanse succesmanager wil op één positie wél koste wat kost een nieuwe speler.

In januari of komende zomer moet er een nieuwe controlerende middenvelder komen om Fernandinho te ontlasten, meldt The London Evening Standard. Volgens de Britse krant heeft City drie kandidaten: Frenkie de Jong, Ruben Neves en Tanguy Ndombele. De drie worden nauwlettend in de gaten gehouden door de Engelse kampioen.

City greep de voorbije transferperiode om verschillende redenen naast Fred en Jorginho, die respectievelijk bij concurrenten Manchester United en Chelsea aan de slag gingen. De aandacht is daarom verlegd naar andere spelers. De Portugees Neves maakt indruk bij Wolverhampton Wanderers, maar zijn vraagprijs bedraagt meer dan zeventig miljoen euro.

Ook De Jong zal niet goedkoop zijn nu de Ajacied indruk maakt in de Champions League en in het shirt van het Nederlands elftal. Bovendien azen meerdere Europese topclubs op de 21-jarige Nederlander, met FC Barcelona als voornaamste concurrent. The London Evening Standard voorziet een 'bidding war voor één van Europa's meest gewilde talenten'.

Ndombele maakt tot slot indruk bij Olympique Lyon. City kan de 21-jarige Fransman eind november van dichtbij aan het werk zien in het Champions League-duel met Lyon. Hij moet naar schatting zo'n 45 miljoen euro kosten.

Ook De Ligt genoemd
Guardiola sluit overigens niet helemaal uit dat er meer versterkingen komen, stelt The London Evening Standard. Ook Matthijs de Ligt staat op het lijstje. Of City werk maakt van de Ajax-aanvoerder hangt af van de toekomst van Vincent Kompany.

Poll

Wat is de beste optie voor De Jong?

(6702 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 november 2018 om 18:59
Ze hebben echt genoeg middenvelders, snap niet waarom ze nog een willen
Vind ik leuk
Mari +11728
zaterdag 17 november 2018 om 19:00
Kwestie van niveau denk ik.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
zaterdag 17 november 2018 om 20:41
Kwestie van dat city de enige is die hem kan betalen. Ik riep het al paar weken geleden, city of PSG. We zullen het zien van de zomer. Iedereen denkt Barcelona maar ik weet zeker dat hij daar niet heen gaat
Vind ik leuk
firewire2 +647
zaterdag 17 november 2018 om 20:44
omdat Barca hem niet kan betalen? ik denk dat Frenkie helemaal zelf gaat bepalen waar hij gaat voetballen ook al kan hij ergens anders een miljoentje meer verdienen....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
zaterdag 17 november 2018 om 20:49
Wie betaald, bepaald. Of denk jij van niet??
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:58
Als de Jong zijn handtekening niet zet kan Manchester City betalen wat ze willen maar komt hij niet
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24779
zaterdag 17 november 2018 om 21:05
Als city komt dan zet de jong zijn handtekening op dat papiertje
Vind ik leuk
ReneAjax +8587
zondag 18 november 2018 om 02:37
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.
Geld zegt veel, maar niet alles.
Frenkie wil graag met Messi spelen en ik denk niet dat Messi ook naar City gaat.
Persoonlijk zie ik Frenkie liever naar City gaan, dan naar Barcelona, want bij City kan ie meer leren dan bij Barca. Dat City meer aan Ajax wilt betalen is mooi meegenomen, maar is niet de belangrijkste reden.
Als Frenkie toch persé naar Barca wil en ze betalen maar 50 miljoen, terwijl City 70 miljoen op tafel legt, dan gaat Frenkie toch echt naar Barca.
Vind ik leuk
MR - +184
zondag 18 november 2018 om 14:28
Je moet het allebei eens zijn, zowel de clubs als de speler! Clubs kunnen een deal sluiten, maar als de speler niet akkoord gaat gaat de deal niet door. Maar: als het prijsverschil groot is, dan zal Ajax wsch. niet akkoord gaan, en moet Barcelona wat meer bieden om kans te maken
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 14:30]
Vind ik leuk
Antikunstgras +13801
zaterdag 17 november 2018 om 23:31
Tuurlijk, want ajax laat hem naar barcelona gaan als die 25 milj minder betalen dan city..
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:12]
Vind ik leuk
firewire2 +647
zondag 18 november 2018 om 00:21
als Frenkie dat wil wel ja, mits Ajax de som accepteert, dan kan City er ver boven gaan zitten maar dat is dan zinloos
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:01
Ze willen specifiek nog een wat meer controlerende middenvelder, Fernandinho is eigenlijk de enige echte in de selectie en wordt ook een dagje ouder, wordt later dit seizoen zelfs al 34.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:02]
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
zaterdag 17 november 2018 om 19:03
Een aantal van die middenvelders zijn al wel op leeftijd. Die zullen binnen afzienbare tijd toch vervangen moeten worden. City heeft al echt een fantastisch elftal. Ze hebben eigenlijk op elke positie al twee topspelers staan. Als ze dan ook nog De Jong en De Ligt halen word ik al helemaal jaloers.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:04
Waarop jaloers, je hebt zelf geen voetbalclub toch?
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
zaterdag 17 november 2018 om 19:07
Jaloers als supporter zijnde ;p

Het moet fantastisch zijn als je team De Bruyne moet missen, maar alsnog zo'n top elftal kan opstellen. Daarom zullen ze waarschijnlijk ook weer kampioen worden.
Vind ik leuk
thierryer +1970
zaterdag 17 november 2018 om 20:51
Ik hoop stiekem dat Liverpool doorhakt en de selectie nog sterker maakt door bijvoorbeeld de Jong te kopen.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
zaterdag 17 november 2018 om 21:11
Dat hoop ik ook. Liverpool heeft zo'n type speler ook echt heel hard nodig. Waarschijnlijk is hij alleen onhaalbaar voor Liverpool.
Vind ik leuk
thierryer +1970
zaterdag 17 november 2018 om 21:52
85 miljoen voor van Dijk?
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
zaterdag 17 november 2018 om 22:11
Ik bedoel niet zozeer dat Frenkie niet te betalen is voor Liverpool, maar dat hij waarschijnlijk Manchester City en Barca boven Liverpool zou kiezen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 22:55
Nee man de jong past echt totaal niet bij liverpool
Vind ik leuk
Mr. O +1501
zaterdag 17 november 2018 om 23:38
De Jong past bij elke topclub, die gozer zorgt er met zijn overzicht (het is alsof hij van bovenaf, op het veld neerkijken en van daaruit handelt) en spelintelligentie voor, dat hij in elke ploeg kan spelen.

Bijzondere voetballer, begrijp de vergelijking met Cruijff absoluut. Maar Cruijff viel meer op door goals en Individuele acties. Frenkie is net een ander type, maar als persoon ook minder dominant en de rust zelve, omdat hij het spel meer voor zich heeft en het daardoor beter kan lezen...
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:16
Als ik het goed heb begrepen is hij in de afrondende fase om Newcastle te kopen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17856
zaterdag 17 november 2018 om 19:07
Omdat het de beste gaat worden wellicht?
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 19:36
Je moet wel de tekst lezen. 😉
Vind ik leuk
Itsese +5941
zaterdag 17 november 2018 om 21:14
Zou mooi zijn, eindelijk kan hij er wat bijleren, bij Ajax leert hij echt niks.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 19:00
100 miljoen voor De Ligt en 150 miljoen voor De Jong.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:00]
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17856
zaterdag 17 november 2018 om 19:09
Je schat het wel zuinigjes in maar ok ... akkoord! 👍🏻
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 19:44
🤣
Vind ik leuk
Castromann +8461
zaterdag 17 november 2018 om 19:25
Ajax gaat idd vet cashen ...en dat zijn de jong en de ligt waard.
Een nadeel is wel dat ajax ook zelf de hoofdprijs moet gaan betalen voor de vervangers odat men weet dat er genoeg te halen valt qua geld in A'dam.
Je zag het dit seizoen al met Blind voor 20 milj.
Je gaat als ajaxzijnde gewoon 3x zoveel betalen als n speler normaal waard is.
Maar goed ze hebben het geld er voor.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 19:46
Dat is gewoon de consequentie, maakt mij niet echt uit. Als je een poging wil wagen om aan te haken....
Vind ik leuk
chicken +14010
zaterdag 17 november 2018 om 20:18
Dan zou je ze moeten houden..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 20:32
Als het kan prima en anders zul je moeten investeren.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 19:03
Voor het kerst is zijn alle topics frenkie gerelateerd , mooi man
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:08
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 19:40
Heel Nederland voorzien van Frenkies in de kerstboom.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 20:04
Ik heb een Frenkie piek voor de kerstboom gekocht gap. En ik hoorde dat Heineken omgedoopt wordt naar Frenkie Heineken...je bedenkt het zelf niet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:17]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:43
Ik heb een Frenkie kersttrui.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 20:49
;-)
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 20:49
Driving home for frenkie
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:53
Hehe
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 20:57
All I want for christmas, is Frenkie
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 21:18
Last Frenkie
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 21:20
Rudolph the rednose Frenkie
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 21:29
I am dreaming of a white Frenkie
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 21:34
O dennefrenkie
Vind ik leuk
Mr. O +1501
zaterdag 17 november 2018 om 23:44
👌👌👌👌👌
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 21:39
Iedereen in Nederland straks voorzien van "ons aller Frenkie kerstpakket"
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 21:33
Je hebt nu ook Frenkie wattenstaafjes.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 21:35
Waar!
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 21:41
Is een Frenkie glory hole niks voor je? 🤣

Kan je jezelf erna met een Frenkie wattenstaafje boenen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 21:42]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 21:45
😁😁😁 zelfs ik heb m'n grenzen 😁😁
Vind ik leuk
wattenstaafje +23530
zaterdag 17 november 2018 om 21:36
Een wattenfrenkie
Vind ik leuk
Max vh +60
zaterdag 17 november 2018 om 20:48
Frenkieprimeur.nl is nog helemaal niet zo'n gek idee.
Vind ik leuk
stratumseind +191501
zaterdag 17 november 2018 om 20:50
lijkt me een geweldig plan zelfs
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:04
250miljoen per stuk en een combideal voor 275!
Tel uit je winst.
Krijg je Orejuela er nog bij als cadeautje. ;)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:13]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:08
Edit VP: Reactie verwijderd



[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
Kuip +9687
zaterdag 17 november 2018 om 19:09
Frenkie is genaakt voor Barcelona, Matthijs is gemaakt voor Bayern.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 19:13
Edit VP: Reactie verwijderd


[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zaterdag 17 november 2018 om 19:42
Misschien vinden ze dat je overdrijft. 🤣
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:40
Hij geeft in elk geval niet snel op😂
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
zaterdag 17 november 2018 om 19:17
Frenkie voor Guardiola en de Ligt past perfect bij Barca.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2411
zaterdag 17 november 2018 om 19:11
Nog een seizoen Ajax.
Vind ik leuk
G.Kopf +4358
zaterdag 17 november 2018 om 19:13
Leuk ook die Engelse spelers op het lijstje..
Vind ik leuk
Mjblinker +870
zaterdag 17 november 2018 om 19:14
Zou lekker naar Barca of Madrid gaan, als dat zou kunnen; in Engeland alleen naar City.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
zaterdag 17 november 2018 om 19:16
De Jong moet ook lekker voor MC gaan.. Guardiola kan een wereldster van hem maken!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11590
zaterdag 17 november 2018 om 21:09
Inderdaad ben ik ook mee eens
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17856
zaterdag 17 november 2018 om 19:17
Oei oei een bidwar ... erg vervelend voor Ajax.

Nu weten we niet of we een groot of ultragroot geldpakhuis moeten kopen?!? 🤔
Vind ik leuk
diekertjedap +5162
zaterdag 17 november 2018 om 19:23
klopt, ik dacht al, al een kwartier geen topic over frenkie...
Vind ik leuk
Vooruit +201
zaterdag 17 november 2018 om 19:34
Als de vraagprijs voor Frenkie niet te hoog is zal er een club in Spanje of Italië hem voor de handel wel willien kopen. Engelse clubs zullen vanwege de Brexit voorzichtig zijn. Beter is dat hij bij Ajax blijft, want er valt nog veel aan hem bij te schaven. Bij verkoop zal hij 15 à 20 miljoen eurootjes opbrengen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +17856
zaterdag 17 november 2018 om 20:01
15 a 20 miljoen?

We hebben het hier over Frenkie hé ... niet over een Mexicaanse tuinkabouter met epileptische neigingen!
Vind ik leuk
Krav +202
zaterdag 17 november 2018 om 20:05
Extra neem ik aan?
Vind ik leuk
Wim59 +578
zaterdag 17 november 2018 om 19:38
Ajax
Vind ik leuk
HupHolland +3494
zaterdag 17 november 2018 om 19:54
Gewoon niet vekopen en lekker in de top van europa mee gaan draaien. Twee versterkingen en ajax zit weer bij de absolute top.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 21:56
Het gaat er op de eerste plaats niet om wat "wij" leuk vinden. Het gaat erom wat de beste stap is voor deze 2 mega talenten. Op het juiste moment vetrekken is wel belangrijk.

We zullen het zien volgend jaar zomer. Ik persoonlijk hoop voor beide Barça
Vind ik leuk
Royke24 +10
zaterdag 17 november 2018 om 20:02
Jaartje Ajax nog
Vind ik leuk
Krav +202
zaterdag 17 november 2018 om 20:04
Ik snap niet dat een club nog vertrouwen heeft in company
Vind ik leuk
Semmy2014 +301
zaterdag 17 november 2018 om 20:09
Beetje nutteloos stuk
Vind ik leuk
oostkust +685
zaterdag 17 november 2018 om 20:15
AJAX moet voor Frenkie de Jong rugnummer 14 uit de kast halen. Die gozer is bijna een kopie in spel/inzicht/fysiek van de grote Johan.
Vind ik leuk
JanTa48 +7241
zaterdag 17 november 2018 om 20:29
Barcelona is de mooiste club maar City heeft de beste coach. Dat maakt het moeilijk om te kiezen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:51
Voor de warmte Barca en voor werk voetbal City
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:52
Ik ben Barca fan, maar Madrid zou 'm toch ook geweldig passen. Koninklijke Frenkie wordt 't dan!
Vind ik leuk
Kopstootje +9536
zaterdag 17 november 2018 om 21:30
Update:

Guardiola ziet eerder optreden van de Ligt en ziet af van aankoop.

Blijkt verre van versterking, aldus Daily Mirror.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 21:53
Niet doen! Vind hem fysiek ook (nog) te kwetsbaar voor de premier leaque. De ligt is natuurlijk een ander verhaal, maar zou leuker zijn als ze samen naar Barcelona verkassen.
Vind ik leuk
TheMariner +3928
zaterdag 17 november 2018 om 21:58
Laat Frenkie maar naar Anfield komen.
Vind ik leuk
joppie +229
zaterdag 17 november 2018 om 22:18
Ajax is de beste, nog 1 a 2jr nog bij ajax blijven...
Vind ik leuk
Kinkladze +112
zondag 18 november 2018 om 00:57
Hou maar op allemaal met dromen. Frenkie heeft met Sjaak gepraat en wil mister Ajax worden.. that’s the spirit!!
Vind ik leuk
nironi +55
zondag 18 november 2018 om 02:37
Willem II zal garen spinnen en trots zijn dat een speler uit hun jeugdopleiding,voor een groot transferbedrag doorverkocht gaat worden.Deze jongen uit het zuid-hollandse dorp Arkel,gaat geld opleveren.Hij moet biet naar City gaan.De concurrentie is daar te hoog.Frenkie heeft nu een paar goede optredens in interlands en CL duels gehad,maar we moeten niet overdrijven,hij is een prima verbindingsspeler.Heeft geen splijtende passes,moordende assists,of kanonskogels,maar gewoon balletjes tussendoor,naar links naar rechts of terug,of vooruit.Viel ook in de enigste topwedstrijd in de eredivisie in Eindhoven hopeloos door de mand.Hij is er nog niet.Maar in potentie een talentvolle speler,internationaal nog niet gearriveerd.
Vind ik leuk
HupHolland +3494
zondag 18 november 2018 om 03:55
lol,

Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 05:22
Ben je pas wakker? 😁
Vind ik leuk
StoneyTony +807
zondag 18 november 2018 om 03:15
Omdat Frenkie binnen nu en een paar jaar de beste speler van de wereld word,als je er verstand van hebt logisch dat je hem wil in je team,wereld klasse nu al!!! succes Frenkie
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 04:37
Laat de Ligt niet gaan !!!!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 09:44
De bank bij Barcelona
Vind ik leuk
Hoekvlag +27
zondag 18 november 2018 om 14:16
Barcelona is een goede optie, als ook Onana bij Ajax vertrekt kan Jasper Cillessen in een deal meegenomen worden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws