Gefrustreerde Locadia in Brighton: 'Hij miste drie keer, dat geeft een beeld'

    Gefrustreerde Locadia in Brighton: 'Hij miste drie keer, dat geeft een beeld'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 12:22zo 18-11-2018 om 12:22

    De kans is klein dat Jürgen Locadia op korte termijn vertrekt bij Brighton & Hove Albion. Dat zegt Brian Owen, journalist van het lokale The Argus, in gesprek met de NOS. Locadia vertelde eerder deze week in een groot interview met De Telegraaf dat hij op zoek is naar een nieuwe club. 

    Brighton betaalde in januari 2018 liefst zeventien miljoen euro voor de aanvaller. Bijna een jaar later heeft de oud-speler van PSV nog altijd geen basisplaats. "Het probleem voor Locadia is dat zijn concurrent Glenn Murray het heel goed doet op dit moment. Murray is nu zelfs clubtopscorer", legt Owen uit. "Maar Murray is al 35 jaar, al is zijn contract onlangs nog verlengd. Locadia moet geduld hebben."

    "Weinig mensen hebben het hier over hem, dat zegt eigenlijk genoeg. Maar ja, de club heeft wel flink wat geld voor hem betaald. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen kreeg Locadia wel een aantal kansen. Ik zag hem toen een keer in een oefenduel met Wimbledon drie keer alleen op de keeper afgaan, maar hij miste ze allemaal... Dat geeft toch een bepaald beeld."

    Hoewel Locadia gefrustreerd is over de situatie en dus op een transfer aast, denkt Owen dat de aanvaller voorlopig niet verkast. "Mijn gok is dat hij bij de club blijft en zijn kans gaat grijpen. Er komen immers veel wedstrijden aan."

    Lees ook: Locadia luidt noodklok en wil weg: "Hoop op een club in Spanje, Duitsland, zoiets"

    Poll

    Kan Locadia alsnog succesvol worden over de grens?

    (2424 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mr bien +3784
    zondag 18 november 2018 om 12:25
    Terug naar nl.
    Heerenveen of Vitesse ofzo.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    zondag 18 november 2018 om 12:27
    Emmen ;-P
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:38
    Wellicht te hoog gegrepen ... ik twijfel hierover ... 🤔
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2085
    zondag 18 november 2018 om 12:43
    Ja ligt er een beetje aan of ze zich handhaven. Als ze in de eredivisie blijven word het wel lastig voor em, dan moet hij het van invalbeurtjes hebben denk ik.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:44
    Precies ...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:29
    Tuurlijk.
    PSV haters kom er maar in...
    Vind ik leuk
    Lee +424
    zondag 18 november 2018 om 12:34
    Nee hoor, vond Locadia bij PSV een prima voetballer, is ook goed genoeg voor Brighton, niet gelijk weg gaan daar, hard werken en kans pakken als Murray stopt of een dip krijgt!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:45
    Ik ben een PSV - fan en moet je eerlijk bekennen dat ik Locadia helemaal niks vond. Zijn laatste periode op links was zijn beste. Speler zonder technische vaardigheden die vanaf iedere positie zo hard mogelijk op goal probeerde te rossen. Daarbij komt dat hij regelmatig liep te zanikken. Brands verdient een standbeeld voor deze verkoop
    Vind ik leuk
    Lee +424
    zondag 18 november 2018 om 12:50
    Oke, dat kan natuurlijk, tuurlijk heeft Brands dat meer dan geweldig gedaan 17 milj is erg veel geld, maar ik vond hem bij PSV altijd wel goed, goed schot regelmatig scorend en ging regelmatig zijn directe tegenstander voorbij, maar goed, ieder zijn mening😉
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:02
    Alles op kracht, niks op techniek. Heeft bij PSV wel degelijk een bijdrage geleverd maar we missen hem niet. Sterker nog, we zijn erop vooruit gegaan. Ben trouwens bang dat Romero soortgelijk type is. Ook alles op kracht en maar rammen op goal. Zijn we bij PSV niet van onze spitsen gewend.
    Vind ik leuk
    Lee +424
    zondag 18 november 2018 om 13:15
    Daar kan ik niet echt over oordelen, heb die jongen nog nooit zien voetballen, die is toch voor best veel geld gehaald?
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +2115
    zondag 18 november 2018 om 13:18
    Nee? De laatste die we bij PSV met verfijnde techniek in de spits hadden was Jonathan Reis.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:20
    Echt de deal vd eeuw. Locadia verkopen voor 17 miljoen is heel slim gedaan.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31513
    zondag 18 november 2018 om 14:27
    Oh jee.... er wordt weer gehaat....
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:45
    Kunnen ze niet betalen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26515
    zondag 18 november 2018 om 14:19
    de 4e zal ie ook missen,mijnheer Owen....Geloof me maar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:26
    Even geduld Jürgen. Hopelijk word het beloond
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 12:27
    Drie keer alleen op de keeper.......> drie keer niks.
    Een 35 jarige die beter is..............> dat wordt een club in de onderste regionen van Kazachstan.
    Of hij moet proberen wat Babel heeft gedaan.
    Vind ik leuk
    Mr bien +3784
    zondag 18 november 2018 om 12:28
    Terug naar nl en dan weer een stap naar het buitenland ?
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 13:16
    precies
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 november 2018 om 13:24
    Wanneer er dan weer een leuke transfersom betaald wordt zullen ze in Emmen niet klagen.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19146
    zondag 18 november 2018 om 12:29
    Naar Liverpool? ;-)
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 13:20
    Ze hebben daar al en materiaalman
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    zondag 18 november 2018 om 12:52
    Zo'n club was kortgeleden nog te sterk voor AZ..
    Vind ik leuk
    Mari +10159
    zondag 18 november 2018 om 13:16
    Dus?
    Zegt dit wat over zo'n club of over AZ
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    zondag 18 november 2018 om 13:33
    Beide. In ieder geval dat onze subtop kwalitatief achteruit holt.
    Vind ik leuk
    Kuip +8457
    zondag 18 november 2018 om 12:31
    Deze jongen kan absoluut niet voetballen. Subtop eredivisie is het maximaal haalbare.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:36
    Locadia was niks, is niks en wordt niks. Cocu heeft het maximale uit hem weten te halen. Altijd en overal maar zanikken terwijl hij de basistechniek van een spits mist. Cocu en Brands hebben PSV een geweldige deal bezorgd en dat terwijl er PSV fans waren die zeiden dat Luuk moest banken en Loca moest spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:32
    Er was een periode waarin De Jong zonder enig zelfvertrouwen zijn medespelers in de weg liep.cocu had destijds echt in moeten grijpen.

    Veel mensen zien alles zo zwart-wit. Alsof je na een paar wedstrijden in de luwte op de bank niet terug zou kunnen keren.

    Locadia had ik bij PSV al niet hoog zitten. Vaak zeuren dat hij niet op de flanken wilde spelen. Maar eenmaal in het centrum ook niet echt het verschil maakte. Verkoop was een goede deal voor de club.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:32
    Luuk de Jong is een type wat ritme nodig heeft en nooit zeikt. Zie hoe hij uit zijn dip gekomen is. Locadia mog niet eens zijn veters strikken. In mijn ogen zwaar overschat door een gedeelte van de PSV-fan. Valt me sowiezo op dat 'eigen' jeugd spelers meer gewaardeerd lijken te worden. Hendrix ook zo'n type. Speelt al weken als een ongesteld wijf maar ik hoor er bijna niemand over.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:47
    Ik hoor anders volop PSV supporters die vinden dat Hendrix maar eens aan de kant moet voor Gutierrez.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:54
    +1
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    zondag 18 november 2018 om 12:53
    Lekker bij Brighton blijven, degraderen en dan op niveau spelen in de Championship.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:58
    Dan zou zijn geduld nog wel eens aardig op de proef gesteld kunnen worden, aangezien de kans vrij klein is dat Brighton dit seizoen degradeert.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6833
    zondag 18 november 2018 om 13:04
    Zo bedoel ik het ook. Als hij gaat spelen gaan ze degraderen.
    Propper heeft wel de kwaliteiten om dan een ander PL team te vinden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:00
    17 miljoen is voor Engelse begrippen een schijntje, vergelijkbaar met 200.000 euro binnenlandse transfer, dus voor Brighton was het gewoon een gokje. In verhouding was Kali voor NAC duurder.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:11
    Toch was hij de duurste aankoop in de geschiedenis van de club en is nu alleen die Jahanbakhsh nog wat duurder, daar hoort toch wel een bepaald verwachtingspatroon bij (dat vanzelfsprekend nog lang niet waargemaakt is).

    Brighton geeft geen tientallen miljoenen uit, die zitten veel meer in de fase dat ze zo nu en dan voor 10-15 miljoen pond een speler kopen en dan ook een echte versterking verwachten (met Davy Pröpper als goed voorbeeld) en heel sporadisch eens ietsje meer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:14
    Locadia kon vorig seizoen prima statistieken voorleggen; 9 doelpunten en 2 assists in 15 ED-wedstrijden. Er zijn spitsen / aanvallers van Nederlandse topclubs die niet zo'n mooie statistieken behalen dit seizoen en ook vorig seizoen niet wisten te behalen. Brands heeft er slim aangedaan om Locadia op dat moment, midden in het seizoen, te verkopen voor een meer dan prima transferbedrag. PSV werd ook zonder de verkochte Locadia erg simpel kampioen van Nederland afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    zondag 18 november 2018 om 13:14
    Hij is bij ons altijd welkom
    Vind ik leuk
    Romarioo +236
    zondag 18 november 2018 om 13:19
    Dat klopt, locadia is nou eenmaal geen topscorer, maar een plek naast de spits moet kunnen toch, het is wel een werker
    Iets voor Feijenoord misschien om te huren
    Vind ik leuk
    frank1971 +2300
    zondag 18 november 2018 om 13:21
    Was toch te verwachten dat hij daar niet zou spelen.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1193
    zondag 18 november 2018 om 13:23
    Zou een aardige spits zijn voor subtopper zoals Vitesse of Feyenoord
    Vind ik leuk
    pietprecies +7461
    zondag 18 november 2018 om 13:29
    Typisch voorbeeld van “leuk voor de ED tegen de meeste clubs maar waardeloos daarbuiten”
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    zondag 18 november 2018 om 14:04
    Ja ja Locadia je kansen komen.
    Grijp ze en bewijs ons ongelijk maar.
    Vind ik leuk
    -40 +542
    zondag 18 november 2018 om 16:14
    ex PSV, het blijft een probleem in het buitenland.
    Vind ik leuk
    onbemind +380
    maandag 19 november 2018 om 11:06
    De PL is te hoog gegrepen voor hem.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws