'Ik denk er niet aan, ik wil niet weg bij Ajax, omdat ik er niet klaar voor ben'

    'Ik denk er niet aan, ik wil niet weg bij Ajax, omdat ik er niet klaar voor ben'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 15:50zo 18-11-2018 om 15:50

    Kasper Dolberg is momenteel totaal niet bezig met een vertrek bij Ajax. De Deense spits vertelt dat in gesprek met BT. Een maand geleden zette Dolberg (21) zijn handtekening onder een nieuw contract in Amsterdam. Hij ligt tot medio 2022 vast. 

    "Ik heb dat gedaan omdat ik van de club én van de stad houd", legt de international uit. "Ik denk dat het op dit moment heel erg goed gaat. Ik heb het naar mijn zin, voel me op m'n gemak bij de technische staf en mijn medespelers."

    "Toen Ajax voorstelde om mijn contract open te breken, stond ik daar onmiddellijk voor open. Ik ben op dit moment niet bezig met een mogelijke transfer."

    Dolberg is duidelijk: vertrekken is op korte termijn geen optie. "Ik denk er niet aan, ik wil niet weg - omdat ik er simpelweg nog niet klaar voor ben. Dat is het eigenlijk. Ik ga er over nadenken zodra ik er wél klaar voor ben."

    Volgens Italiaanse media zou met name SSC Napoli belangstelling hebben voor Dolberg

    Poll

    Vertrekt Dolberg komende zomer uit Amsterdam?

    (3155 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 15:54
    Warme club Ajax
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:55
    Een hele warme club ons aller Ajax
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 november 2018 om 15:59
    Ik deel die mening. Maar laten we het alsjeblieft niet meer over warm of koud hebben. Net zo vermoeiend als de Zwarte Pieten discussie.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46532
    zondag 18 november 2018 om 16:11
    Lauwe reactie
    Vind ik leuk
    035 +6358
    zondag 18 november 2018 om 16:32
    Dacht ik ook toen ik dit las.😊
    Vind ik leuk
    Tismewat +66
    zondag 18 november 2018 om 16:10
    De liefde moet dan wel komen van een Tukker die voor Twente is en een Barnevelder die voor Feyenoord is :-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:42
    T wordt kouder als er 4 a5 man verdwijnen en dolberg blijft dan hopelijk dat t goed gaat ,zo niet dan is ie als nog vertrokken
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:03
    Hoezo wordt het kouder? Ik denk niet 4 a5 maar eerder 3 a 4. Het zal heus wel weer aangevuld worden met nieuwe gezellige jongens. :-)
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1774
    zondag 18 november 2018 om 21:39
    Ben je bang dat we dan nog maar met 7 man op het veld staan? Lol
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 21:40]
    Vind ik leuk
    alaaf +1630
    zondag 18 november 2018 om 17:29
    🤣🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17058
    zondag 18 november 2018 om 15:55
    Wat een zak geld al niet met een mens kan doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:56
    Goed zelfinzicht. Volgend seizoen topscorer worden en voor de hoofdprijs weg en binnenkomen als een persoonlijkheid bij je volgende club.
    Vind ik leuk
    Sil95 +11170
    zondag 18 november 2018 om 15:56
    Prima teksten, verstandige kerel! Nuchter zoals altijd. Heeft inderdaad ook nog voldoende te leren! Hij lijkt met de week beter te worden. Inmiddels alweer goed voor 6 competitietreffers. Hopelijk haalt hij snel weer hetzelfde niveau als in zijn debuutseizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:08
    Zijn niveau ligt al boven zijn debuut seizoen.
    Hij moet het nu doen met minder ballen dan toen.
    Krijgt haast tot geen voorzetten omdat we geen buitenspelers hebben en Nico is geen fantastische voorgever die schiet ze liever zelf erin dan😜.
    Is erg lastig als spits van Ajax dus 6 goals is super dan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 16:09]
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zondag 18 november 2018 om 19:32
    Sorry maar heeft ook aardig wat hele mooie voorzetten er niet in geschoten. Minder ballen, maar de ballen die hij krijgt van Schone, Frenkie, Tadic, Ziyech zijn wel van prima kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 15:57
    Eerlijk gesproken. Iedereen kan zien dat hij er nog niet klaar voor is...
    Vind ik leuk
    fier&koen +833
    zondag 18 november 2018 om 16:05
    Maar ook dat hij op de weg terug is. Mooi toch dat hij zelf doorheeft ipv zichzelf klaar te achten voor de top
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    zondag 18 november 2018 om 18:38
    Nuchtere jongen, maar dat kun je al aan zn kop zien.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:25
    Ik snap ook niet dat aten Hag hem gebracht heeft i.p.v. Huntelaar. Hij scoort wel, maar Huntelaar scoorde op dat moment aan de lopende band.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    maandag 19 november 2018 om 07:56
    Ik ben altijd een Huntelaar-fan geweest en daarom wat bevooroordeeld. Ik vermoed dat de gedachte is, dat de jeugd de toekomst heeft.
    Huntelaar was eigenlijk de backup van Dolberg, nu de laatste weer fit is, schikt hij zich weer in die rol.
    Als een fitte, spelende Dolberg, nu weer op de bank belandt? Is het helemaal klaar met die jongen. Dat gaat dan ook niet gebeuren, tenzij hij weer flink terugvalt. Dat zie ik trouwens ook niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    zondag 18 november 2018 om 15:57
    Goed zo. Eerst met Ajax iets neerzetten dan komen grote clubs vanzelf en kom je als een grote binnen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:02
    Slimme zet van Dolberg eerst maar door groeien .
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:03
    Nee hoor hij blijft heeft het naar zijn zin en gaat steedsbeter vortballen
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    zondag 18 november 2018 om 16:08
    Verstandige jongen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:13
    Haha deze uitspraak van Dolberg.
    Is het zelfde als een Club een Trainer toezegt dat ontslag niet aan de orde is.
    Nou dan weet je wel hoe het afloop.
    Vind ik leuk
    Maauwert +350
    zondag 18 november 2018 om 16:15
    Natuurlijk wil die niet weg als er totaal geen interesse is.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:16
    Je ziet hem toch al langzaam weer teruggroeien naar zijn oude niveau. Nu nog blessure vrij blijven.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 16:37
    Vind hem niks
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:57
    Ok!

    Hij kent jouw niet eens. Is dat dan minder dan niks?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 16:58
    Precies
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:27
    Het is voor jou totaal onnodig om je mening te geven, jij vind alles van Ajax niks. Dus je reacties hebben geen enkele toegevoegde waarde.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 19:30
    Idem
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:16
    Laat hem maar eens topscorer van de eredivisie worden, dan heeft hij recht van spreken. Wat doelpunten maken dat gaat hem moeilijk af.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:27
    Hij loopt bijna 1 op 1, dus dat valt wel mee.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:31
    Zou best maar als spits van ajax, had je nu al bovenaan moeten staan als topscorer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:38
    Nou, dan moet je je maar even beter in de geschiedenis van Ajax gaan verdiepen. Over het algemeen scoort een Ajax spits die stopscorer is niet veel meer dan 25 doelpunten per seizoen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:40
    Dus dat, veel te weinig voor een spits van ajax met zoveel kansen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:43
    Ja joh, Kluivert in 95 niet meegekregen zeker?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:45
    Zeker wel, een spits van ajax moet er minimaal 25 per seizoen inschieten.
    Vind ik leuk
    Muscles +913
    zondag 18 november 2018 om 17:17
    Zeer goede analyse Dolberg en voorbeeld van realisme in de waan van het grote geld
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    zondag 18 november 2018 om 17:31
    Verstandig als hij inderdaad blijft. Vooral leuk om niet dat standaard “in de voetballerij weet je het nooit maar ik zit hier goed” te horen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:45
    Dit is wat een echte voetballer betaamt; voorlopig nog niet hard van stapel lopen voor het grote geld.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    zondag 18 november 2018 om 17:56
    Die dolberg krijgen ze niet meer aan de praat lijkt het. Qua persoonlijkheid past hij teouwens prima in dat kille klimaat dat er heerst.
    Vind ik leuk
    Iggy +3996
    zondag 18 november 2018 om 19:25
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:32
    Hij loopt bijna 1 op 1, dus waar heb je het over? Kil klimaat? Hoe kom je er bij? Jaap Stam voelde zich bij aanschaf beter op zijn gemak dan bij PSV. Dat sommige mensen het topsportklimaat niet aankunnen en anderen er weer niet tegen kunnen dat in Amsterdam gewoon gezegd wordt waar het op staat, doet daar niks aan af.
    Vind ik leuk
    nironi +43
    zondag 18 november 2018 om 22:58
    Fischer 2.0
    Vind ik leuk