Robben: 'Ik weet niet of ik in mijn tien jaar hier zoiets heb meegemaakt'

    Robben: 'Ik weet niet of ik in mijn tien jaar hier zoiets heb meegemaakt'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 18:12zo 18-11-2018 om 18:12

    Ook wanneer Bayern München besluit om zijn aflopende contract níet te verlengen, overweegt Arjen Robben om elders zijn carrière tóch nog te verlengen. De 34-jarige Nederlander zei dat zondag voor de camera van ARD. 

    Robben is bezig aan zijn tiende seizoen in dienst van Der Rekordmeister. Duitse media verwachten dat er komende zomer een einde komt aan de samenwerking tussen de twee partijen. "Als het voorbij is met Bayern, betekent dat nog niet dat mijn carrière voorbij is", wilde de voormalig captain van Oranje daar over kwijt op de Duitse televisie.

    Voorlopig focust Robben zich op de prestaties van Bayern. Die zijn met name in de Bundesliga dramatisch. De achterstand op koploper Borussia Dortmund bedraagt liefst zeven punten. "We mogen nu niet over de titel praten, omdat we gewoon niet goed genoeg zijn."

    Het is een seizoen vol hectiek in de Allianz Arena. "Ik weet niet of ik dit in mijn tien jaar hier zo eerder heb meegemaakt. Het draait niet meer om voetbal, maar alleen om triviale zaken."

    Lees ook: Bayern-selectie ondergaat facelift: exit Robben, sterren weg en De Ligt op lijstje

    Poll

    Moet Robben stoppen of nog een jaar doorgaan?

    (6754 stemmen)

    Plaats een reactie

    bits +5443
    zondag 18 november 2018 om 18:15
    Op naar Groningen!
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19968
    zondag 18 november 2018 om 18:19
    Zou wel tof zijn
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:07
    Dat zou heel mooi zijn.
    Vind ik leuk
    mortagon +1239
    zondag 18 november 2018 om 21:35
    Als directeur?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    zondag 18 november 2018 om 22:01
    Jaartje Groningen zou leuk zijn!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 18:25
    Terug naar PSV, toch voor het kampioenschap spelen + Europees voetbal. Als dit bij Groningen aan de orde was zou ik die hier noemen. Als topsporter wil je voor prijzen spelen. Hij moet naar het Noorden als hij is gestopt. Dan kan hij met zijn ervaring veel doen voor de club.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 18:40
    Je kunt ook kampioen van de KeukenKampioen Divisie worden toch, ook gewoon een prijs..
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 18:41
    En jij denkt serieus dat een Robben daar warm voor loopt? Komaan, die man heeft zoveel gewonnen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 18:49
    Nee tuurlijk niet, als ik Robben was zou ik sowieso niet terug gaan naar de ED. Robben is nog steeds een speler die mee kan doen op het hoogste niveau, maar dan wel wat vaker als invaller. Het niveau van de ED zou gewoon simpelweg al te laag zijn voor hem.
    Zou mooi zijn als Bayern hem gewoon lekker daar zn carriere laat afsluiten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:02
    Voor de kwaliteit van de Eredivisie is het van belang dat zulke spelers terugkomen. Hij is te goed als hij moet invallen in een grote competitie. Hij heeft er nu al moeite mee. In Nederland kan hij zo vaak spelen als hij wilt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 19:45
    Kan me niet voorstellen dat spelers als Robben haalbaar zijn, hij is in principe nog steeds vaste basisspeler bij Bayern. Dus logisch dat ie in Nederland zo vaak kan gaan spelen als dat ie wil.
    In Nederland moet ie dan bijna al zn salaris inleveren en speelt hij 10 niveaus lager dan dat ie nu doet, dan moet de man van glas ook nog eens op kunstgras. Kan me niet voorstellen dat hij dat gaat doen.
    Robben wordt ook een dagje ouder en ondanks dat hij nog steeds een geweldige voetballer is, kun je niet meer van hem verwachten dat hij op het allerhoogste niveau elke wedstrijd 90 minuten lang kan spelen. Hij wordt dit seizoen al bijna elke wedstrijd gewisseld, maar start nog wel in de basis.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:48
    Robben is een slimme man en heeft ook ooit gezegd niet voor het geld naar een ver oord te willen gaan voor geld. Zie ik ook niet gebeuren bij een nuchtere vent als Robben. Is een familieman en het einde is in zicht. Ik zie hem juist daarom terugkomen naar Nederland.

    Als Robben niet speelt bij Bayern dan is hij echt boos.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 21:13
    Nee dat zie ik Robben eerlijk gezegd ook niet doen.
    Toch verdient Robben nog steeds zo’n 10 miljoen per jaar. Bij Groningen verdient een speler gemiddeld €250.000, dat verdient Robben momenteel in iets meer dan een week.
    Dus die overstap zie ik hem echt niet maken, dat verschil is gewoon te groot.
    Je kunt niet bij de ene club een contract hebben met een salaris van 10 miljoen en het jaar erop bij een andere club tekenen voor maar €250.000 per jaar, dat is onmogelijk.
    Als hij dan naar Nederland zou komen dan is PSV waarschijnlijk de enige optie, maar ook dat zie ik niet snel gebeuren, overigens heeft hij zelf ook al eens aangegeven dat niet te willen.
    Robben heeft volgens mij een grote villa laten bouwen in Groningen dus als hij ooit nog weggaat bij Bayern dan denk ik wel dat ie in de buurt blijft, ook voor zijn gezin.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 21:26
    Dat kan ook een jaar later.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1414
    maandag 19 november 2018 om 08:02
    Robben is niet de enige slimme man blijkbaar..... wijze woorden van je en een goede argumentatie ben het helemaal met je eens!
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 08:03]
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    zondag 18 november 2018 om 21:01
    Eens. Robben lijkt me wel zo'n mannetje die Nederlandse talenten wil helpen. De beste manier om daarmee te beginnen is op het veld, bij PSV in dit geval. Daarna kan hij altijd nog buiten het veld dingen gaan doen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:57
    Maar nog nooit de KKD schaal
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:02
    Niemand nog.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:08
    Daar heb je gelijk in .😂
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:10
    Heb ik best vaak, schouderklopje voor mezelf. ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:11
    En een duimpje van mij
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:14
    Van mij ook, als blijk van waardering.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 19:14]
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1050
    zondag 18 november 2018 om 20:31
    Als voetballer kan hij ook nog veel doen voor Groningen. Het geeft de club een boost die ze wel nodig hebben. en voor de prijzen hoeft hij niet meer te spelen. Dichtbij familie is ook wat waard, zeker met zn kids die dan dichter bij opa,s en oma,s zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 21:07
    Winnaars als Robben willen altijd spelen voor prijzen. En buiten dat, Eindhoven is niet aan de andere kant van de wereld. Gaat ie in Overijssel wonen, is het makkelijk met de auto te doen. Maar snap je wel hoor, alleen denk ik zolang hij nog voetbalt hij voor prijzen speelt.

    Daarna heeft hij de rest van z'n leven tijd voor familie.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1777
    zondag 18 november 2018 om 18:26
    Dat wordt PSV zonder meer. Liefdevolle club, schitterende supporters en ieder jaar kampioen en cl. Wat wil nederlands beste voetvaller nog meer, we hebben alles.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:33
    Ja misschien kan die jullie helpen om een CL wedstrijd te winnen, is al 12 x op rij niet gebeurd!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:36
    Probeer is kampioen te worden..is al 4 jaar niet gelukt
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 18:44
    En daarvoor 4 jaar wel, we houden van een beetje afwisseling, anders wordt het helemaal zo eentonig.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:45
    Wat heb je eraan als je 't lachertje wordt. Zelfs Emmen in de Eredivisie doet't beter.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:27
    Beter dan wie?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:27
    Dan PSV in de CL.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 18:44
    Zit de haat zo diep, zet jij streepjes op de muur naast je bed?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:47
    Ja staan er 33
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 november 2018 om 19:16
    Kinderachtig antwoord. Maar je bent niet obsessief bezig?
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9456
    zondag 18 november 2018 om 18:37
    https://www.voetbalprimeur.nl/videos/779167/robben-moet-kiezen-niet-laatste-jaar-bij-bayern-en-liever-groningen-dan-psv-.html
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:27
    Groningen zou mooi zijn, want dan is de cirkel rond
    Vind ik leuk
    Castromann +7865
    zondag 18 november 2018 om 18:28
    Bayern is echt ver teruggevallen.
    Zwakste bayern in 30jr tijd .
    Hebben ze ook aan zichzelf te wijten door niet tijdig door te selecteren. Nu zit je met 2 over de top CV's (hummels boateng) die door de aanvallers van NAC zelfs nog dol gedraaid worden.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6835
    zondag 18 november 2018 om 18:29
    Zolang je niet te geblesseerd bent gewoon lekker blijven voetballen. Bij Groningen is er altijd plaats.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:33
    Denk dat hij ook niet te lang door moet gaan kijk naar van de Vaart , zo wil je ook niet eindigen .
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1332
    zondag 18 november 2018 om 18:43
    Inderdaad, is een mooi moment voor hem om te stoppen.
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zondag 18 november 2018 om 18:58
    Robben is een veel betere speler dan Van der Vaart. Hij leeft tenminste voor de sport. Zelfs nu nog is hij wereldtop.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:36
    Of doorgaan bij bayern of stoppen.mooie club om af te ronden.
    Vind ik leuk
    derksen +8915
    zondag 18 november 2018 om 18:40
    Floppen doe aub stoppen
    Straks kan je niet eens meer een balletje trappen met jekids
    Je heb redelijke carrière gehad jmr dat jehelft van je carrière geblesseerd was op de aller belangrijkste wedstrijden van jeleven gaf je helaas niet thuis
    Tis mooi geweest floppen een doorsnee voetballer met oogkleppen en fysiek een kind van 12
    Doeiiiiiiiiiiiiiiii
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1332
    zondag 18 november 2018 om 18:46
    Drank maakt meer kapot dan je lief is.
    Vind ik leuk
    derksen +8915
    zondag 18 november 2018 om 19:18
    Ik blijf het zo mooi vinden zodra je iets over floppen zegt, wat gebaseerd is op feiten en realiteit wordt half Nederland gek
    Dus voor alle onwetende nog een keer
    Mislukt bij Chelsea mislukt bij real
    Eerste 3 seizoenen verguisd en belachelijk gemaakt door heel Duitsland
    Iedereen vergeet floppen vergalt ch league finale omdat hij een penalty moest nemen terwijl hij geen knikker raakt en heel die wedstrijd
    Vervolgens gaat hij 2 x alleen op de keeper af in een wk finale wat denk je hopeloos finaal mis vervolgens elke spits van bm haat hem verafschuwd hem (vraag maar aan Lewandowski) vervolgens 2 jaar later raakt hij 1 bal goed door een guus geluk bal in ch league finale
    Ff sireneus Nederland robben werd jaren lang floppen genoemd in Duitsland Spanje Engeland,
    Floppen is in geen 100 jaar het niveau, gullit, v Basten, Kluivert, van nistelrooy, stam, f de boer, sneijder, vd Sar, Rijkaard enz enz enz enz
    Maar ja je mag niks zeggen over floppen
    Zelfs iedereen is vergeten dat nota benen guus hem reserve zette en publiek voor lul zette dat floppen ze eigen eens is normaal moet gaan gedragen maar ja zo is Nederland mag niet gezegd worden
    Floppen een van de grootste overschatte spelers die Nederland ooit gehad heb
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1332
    zondag 18 november 2018 om 20:20
    Gaat het wel helemaal goed met je knul? Je lijkt een beetje van het padtje af.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13846
    zondag 18 november 2018 om 23:22
    “Redelijke carrière” hahahah, je hebt ze echt niet op een rijtje of wel?
    Bij topclubs als Chelsea, Real Madrid en Bayern gevoetbald. In 15 jaar heeft hij in clubverband 26 prijzen gewonnen, waarvan 11 landstitels, 7 nationale bekers, 5 nationale supercups, 1 Champions League, 1 UEFA supercup en een Wereldbeker.
    Bij die Champions League titel wonnen ze met 2-1, door een assist van Robben en de winnende treffer in de laatste minuut.
    Daarnaast heeft hij met Oranje nog een WK finale gehaald en het WK daarop werden ze 3e.
    Robben is gewoon 1 van de beste Nederlandse voetballers aller tijden.

    Maar goed, je praat wel vaker een hoop onzin, want echt verstand ervan heb je blijkbaar niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:41
    Zou teruggaan naat de eredivisie, groningen PSV, de lastste als hij nog een keer kampioen wilt worden.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:52
    Ajax wou toch het Bayern München van Nederland worden ?bedoelen ze ook daarmee het Bayern van dit moment ?
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zondag 18 november 2018 om 18:57
    Ik zou het echt tof vinden als hij nog een jaartje bij Groningen gaat voetballen. Zou mooi zijn.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5752
    zondag 18 november 2018 om 19:03
    Kom Roda ff helpen arjen
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6128
    zondag 18 november 2018 om 19:04
    Kom nog maar ff een jaartje bij Ajax, die jonge honden kunnen nog wel wat bijleren van jou.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:05
    Grunn
    Vind ik leuk
    stratumseind +173932
    zondag 18 november 2018 om 19:07
    Als ie nog een jaar door gaat en dat dan niet bij bayern moet ie mooi naar groningen gaan.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:09
    Kan in de top niet meer mee
    Vind ik leuk
    ficusje +2390
    zondag 18 november 2018 om 20:26
    Te veel afwezig,bij het nl elftal haalde hij maar 50%.
    Vind ik leuk
    Binkie +55
    zondag 18 november 2018 om 20:36
    Als Neres straks toch gaat ....
    Vind ik leuk