Kraay raakt gecharmeerd van miljoenenaankoop PSV: 'Vervanger van De Jong'

    Kraay raakt gecharmeerd van miljoenenaankoop PSV: 'Vervanger van De Jong'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 23:09zo 18-11-2018 om 23:09

    Maximiliano Romero is de aangewezen persoon om Luuk de Jong te vervangen als de spits van PSV 1 niet kan spelen. Dat stelt Hans Kraay jr. bij FOX Sports.

    Na een jaar vol fysieke malheur, lijkt Romero eindelijk los te komen bij PSV. De negentienjarige spits scoorde zaterdag twee keer in het duel van de beloften met Jong AZ (3-1). "Ik heb hem nu een aantal wedstrijden gezien", zegt Kraay. "In eerste instantie zag ik niet veel dynamiek, energie en finesse, maar hij is fit aan het worden."

    De analist begint gecharmeerd te raken van Romero, die in januari voor twaalf miljoen euro overkwam uit Argentinië. "Hij heeft kleine dingetjes die de meeste spelers niet hebben. Hij is altijd in beweging en zodra één centrale verdediger aan de bal is, begint hij al te lopen. Dat is heerlijk voor een verdediger. Hij ziet het gewoon."

    Volgens Kraay hoeft De Jong niet direct te vrezen voor zijn plek, maar is Romero wel de aangewezen persoon om de PSV-topscorer te vervangen als het moet. "Het lijkt me heel normaal dat hij in de spits komt te spelen als er iets is met De Jong. Donyell Malen is ook een optie, maar aan de zijkant is hij beter en gevaarlijker."

    Lees ook: Miljoenenaankoop PSV: 'Ik leef van goals, stapje voor stapje gaat alles beter'

    Plaats een reactie

    appeltje +1677
    zondag 18 november 2018 om 23:13
    Ben er nog niet te zeker van. Scoren tegen Jong AZ is nou niet bepaald heel hoogstaand.
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    zondag 18 november 2018 om 23:16
    Volledig mee eens, maar Romero laat al geruime tijd goede dingen zien, scoort veel op de momenten dat hij speelt voor jong, maar veel fysiek ongemak gehad. In het eerste wordt het toch even andere koek, maar ook wat hij op de trainingen laat zien is overtuigend.
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 18 november 2018 om 23:29
    Ga je vaak naar trainingen?
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    zondag 18 november 2018 om 23:32
    Niet super vaak, heb er niet heel veel tijd voor, maar volg vele ontwikkelingen van op de trainingsvelden ook via insiders online. Interessant hoe deze jongen zich ontwikkeld en hoe hij op deze leeftijd al een gigantische blessure en transfer heeft moeten overwinnen en doorstaan. Ik hooo dat hij de laatste stappen van een toch behoorlijk process ook nog kan maken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:00
    Dat is inderdaad heeeel lastig; een transfer overwinnen en doorstaan.
    Mag hij al zonder luier over het veld?😎
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14754
    maandag 19 november 2018 om 04:38
    Een transfer naar Psv overwinnen, klinkt alsof Psv een ziekte is? Dat kun je toch niet bedoelen lijk me?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:12
    Denk niet dat een stap van Argentinië naar Nederland op je 18e makkelijk is, ander klimaat, andere mensen om je heen, het zal toch moeilijk zijn voor zo'n jonge jongen..
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:07
    Ik heb de stap andersom gemaakt, van Nederland naar Argentinie, en daar een jaar in "de hoofdklasse" gespeeld (werkt daar heel anders qua regio enz maar was met elkaar te vergelijken).

    Geloof mij: Je moet zeker wel ff wennen. Compleet andere cultuur en klimaat. Om over het voetbal maar niet te spreken. Mijn taak als centrale verdediger/voorstopper was de beuk erin en de bal naar de VM of diep op de vleugelspelers. Hoe meer gasten je om had gemaaid, hoe beter je had gespeeld. Ellebogen en knietjes telden hierin ook mee als positieve punten :')

    Lang verhaal kort: Als die jongen niet lekker in zn vel zit in NL presteert hij natuurlijk minder. Maar ook de normen en waarden van het voetbal moet je leren.

    Als ik nu in Nederland voetbal krijg ik elke wedstrijd een gele kaart, omdat wat hier een rode kaart is, daar nét een overtreding of geel is (geen grap, schopte een keer een kerel die 1 op 1 met de keeper ging volledig onderuit, hij ging 1,5 meter de lucht in en ik kreeg geel ;'))
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:21
    Waarom heb je daar gevoetbald en waar voetbal je in Nederland?
    Vind ik leuk
    Gerro +7487
    zondag 18 november 2018 om 23:21
    Het is in ieder geval een wereld van verschil de eredivisie of eerste divisie. Die 12 miljoen zal toch niet helemaal lekker zitten in eindhoven tot nu toe voelt dat als een kat in de zak gekocht hebben.
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 19 november 2018 om 13:05
    Nee hoor. Zo opportunistisch zijn we hier niet.
    Vind ik leuk
    SanKev +859
    dinsdag 20 november 2018 om 09:46
    Tot nu toe hebben ze met name pech gehad denk ik. Dat een spelere kampt met blessures is iets dat je niet kunt voorzien. Dat is pas iets dat een speler minder goed maakt wanneer de duur van de blessure te maken heeft met een gebrek aan mentaliteit of werklust om er weer bovenop te komen. Daar kunnen wij van achter ons schermpie niet over oordelen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:30
    Zou het beter voor je zijn als hij niet scoorde tegen Jong AZ?

    Dat zijn nu eenmaal de wedstrijden die hij momenteel heeft om ritme op te doen, fysiek sterker te worden en zich te bewijzen.
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 18 november 2018 om 23:40
    Heb je nog wat open deuren? 😅
    Vind ik leuk
    Echt? +4149
    maandag 19 november 2018 om 06:57
    Ja, Daley Blind kan er helemaal niks van
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    maandag 19 november 2018 om 09:51
    Domme dingen ≠ open deuren
    Vind ik leuk
    tannat +13973
    maandag 19 november 2018 om 13:06
    Noem je Daley nu een dom ding? ;-)
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    maandag 19 november 2018 om 13:13
    Nee een open deur
    Vind ik leuk
    Gerro +7487
    maandag 19 november 2018 om 14:02
    Dan heb je dus al heel lang niet gekeken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:04
    Als jij nog een keer een simplistisch statement maakt, ben ik best bereid om nog een open deur mee te brengen. ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:57
    Best oneerlijk om deze conclusie te trekken. Deze jongen heeft geruime tijd tegen een blessure lopen sukkelen. En moet nu volledig wedstrijd fit worden. En dan ga jij zeggen dat het niet hoogstaand is, omdat het Jong-AZ is? Wat verwacht je? Trek deze conclusie als hij volledig wedstrijd fit is en tegen een Eredivisie tegenstander niks laat zien. Maar die conclusie kun je simpelweg niet trekken, omdat deze jongen nog niet wedstrijdfit tegen een Eredivsie tegenstander heeft gespeeld.
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    maandag 19 november 2018 om 09:52
    Ik trek inderdaad pas conclusie als Romero weer helemaal fit is.
    Vind ik leuk
    Swout +1138
    maandag 19 november 2018 om 09:18
    Voor 12m heeft Psv een echte schijtbak binnengehaald. Het is alleen jammer dat hij niet goed genoeg is voor het schijtbakkenvoetbal dat ze spelen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 23:13
    Hoe hij hem zo omschrijft vind ik hem niet bepaald bij PSV passen
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 18 november 2018 om 23:28
    Geen afmaker en aanspeelpunt die de bal vasthoudt, bedoel je?
    Vind ik leuk
    Strijp +13990
    zondag 18 november 2018 om 23:14
    We hebben er lang op moeten wachten.. het is m gegunt om straks zn minuten mee te pakken, daar zal hij het moeten laten zien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27626
    zondag 18 november 2018 om 23:16
    Nou, benieuwd wanneer we hem eens in het eerste van PSV kunnen bewonderen
    Vind ik leuk
    Enden +4239
    zondag 18 november 2018 om 23:21
    PSV heeft het op dit moment nog goed voor elkaar voorin. Met Malen en Romero twee prima talenten in huis
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    zondag 18 november 2018 om 23:40
    En Lammers. Ben persoonlijk wel fan van hem.
    Vind ik leuk
    Enden +4239
    maandag 19 november 2018 om 08:36
    Denk niet dat Lammers en Romero samen gaan slagen bij PSV. Wordt toch echt 1 van deze twee.
    Dan gaat het naar mijn mening toch Romero worden.
    Hoop dat Lammers de vorm van de laatste weken door kan zetten. Daarvoor vond ik het in de eredivisis matig
    Vind ik leuk
    appeltje +1677
    maandag 19 november 2018 om 09:53
    Je hebt gelijk
    Vind ik leuk
    KeesBman11 +557
    zondag 18 november 2018 om 23:21
    Komt goed .
    Vind ik leuk
    Het Brein +4355
    zondag 18 november 2018 om 23:22
    Dit wordt een pittig topic! Ik pak de popcorn alvast..
    Vind ik leuk
    stratumseind +174729
    zondag 18 november 2018 om 23:25
    ik denk dat het mee valt , de meesten moeten morgenvroeg al weer vroeg op het schoolplein staan
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1788
    zondag 18 november 2018 om 23:24
    Die komt er wel. Ruwe diamant weer in Eindhoven, komt dat zien!
    Vind ik leuk
    Topdrie +2940
    zondag 18 november 2018 om 23:33
    Malen - Maxi - Mauro
    De MaMaMa aanval
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15560
    zondag 18 november 2018 om 23:36
    Straks rustig brengen als de temperatuur rond het vriespunt ligt.
    Dan renderen de Zuid Amerikanen op hun best ...
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    zondag 18 november 2018 om 23:59
    Je weet wel dat het in Argentinië minder warm is?


    Pak ik even de hoofdstad erbij;

    Buenos Aires, dat ongeveer midden in dit gebied ligt, heeft een gemiddelde jaarlijkse temperatuur van 16°C, een julitemperatuur van 9°C en een januaritemperatuur van 23°C.

    Zak je nog verder af dan wordt het kouder.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15560
    maandag 19 november 2018 om 00:01
    In Buenos Aires is het nu 22 graden.
    In eindhoven 3 graden.

    Dus nog even wachten.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    maandag 19 november 2018 om 00:03
    Kijk eens waar Argentinië ligt Pietje. Dan snap je waarom het nu 22 graden is. Heb je wel opgelet op school?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15560
    maandag 19 november 2018 om 00:07
    De enige die op school heeft gezeten ben jij midden-noord.
    Wijsneus.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    maandag 19 november 2018 om 00:13
    Nee, ik ben slim van mezelf. Ik ben te vroeg van school gegaan omdat ik het onnodig vond. Ruim twintig jaar later ben ik er nog steeds blij mee. Ik heb school niet nodig om geld te verdienen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 00:07
    Pietje is pas 3 jaar he. Is uit 2015 😎
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    maandag 19 november 2018 om 00:11
    Hahaha, dat verklaart een hoop maat.
    Vind ik leuk
    Echt? +4149
    maandag 19 november 2018 om 07:00
    Pietje is ongeveer net zo slim als Sjakie.... Verwacht er dus niet al te veel van.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    zondag 18 november 2018 om 23:41
    Is zijn bijnaam “miljoenenaankoop” ofzo, of noemt VP hem gewoon graag zo?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90820
    zondag 18 november 2018 om 23:55
    Wel mooi voor die jongen dat hij eindelijk kan spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 06:53
    ...in tegenstelling tot de meeste voetballers die pas gaan lopen als twéé centrale verdedigers aan de bal zijn.
    Vind ik leuk
    Marco S +6041
    maandag 19 november 2018 om 06:56
    Het is nou niet dat hij in de nek staat te hijgen van de jong.. misschien moet hij nog wat groeien in het tweede.. of een laddertje..
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 11:43
    Ik vind het wel grappig om te zien. Elk voetbal forum bedenkt zo zijn eigen prijs waarvoor psv romero heeft gekocht. Nu is het ineens 12 terwijl het eerst 10 was. En daarvoor zelfs 8. Nu ben ik ook in de war. Vgm was het 10
    Vind ik leuk
    Cookee +11288
    maandag 19 november 2018 om 20:28
    Dan moet je hem eens laten meedoen. Niet dat ik Luuk weg wil hebben maar als Romero andere kwaliteiten heeft dan is dat een toegevoegde waarde.
    Je zou dan tegen het grote duo van Roma of zo voordeel hebben.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws