FC Dordrecht stuurt 'ongeduldige' De Nooijer weg: 'Wij hebben die tools niet'

    FC Dordrecht stuurt 'ongeduldige' De Nooijer weg: 'Wij hebben die tools niet'

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 16:16ma 19-11-2018 om 16:16

    Het gedwongen vertrek van Gérard de Nooijer als trainer van FC Dordrecht heeft onder meer te maken met het feit dat hij 'te weinig geduld' had met de selectie van de club. Dat zegt directeur Peter Drijver voor de camera van RTV Rijmond. 

    Eerder op de dag werd bekend dat De Nooijer per direct is vertrekken bij de hekkensluiter van de Keuken Kampioen Divisie. "Gérard is heel prestatiegericht, terwijl deze groep naar ons idee meer tijd nodig heeft. Daar heeft Gérard het geduld niet voor. Die wil direct resultaat", licht Drijver toe

    "We zagen dat de spelers steeds minder zelfvertrouwen kregen en ik ben van mening dat het onmogelijk is om zonder zelfvertrouwen te presteren. Om die reden hebben we ervoor gekozen om na het dieptepunt van afgelopen zaterdag in te grijpen. Wij hebben als club ook niet de tools om de ambities van De Nooijer waar te maken."

    Dordt ging zaterdag in eigen huis met 3-0 onderuit tegen FC Eindhoven. In veertien competitieduels werden er zes punten bijeengesprokkeld. Vorig seizoen reikte De Nooijer met De Schapenkoppen nog tot de halve finales van de play-offs. 

    Plaats een reactie

    peesjeevee +2121
    maandag 19 november 2018 om 16:18
    Het gaat ook niet heel lekker daar, een paar jaar geleden nog in de eredivisie en nu bijna laatste in de kk divisie. Dan heb je als trainer gewoon pech dat jij als schuldige wordt aangewezen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 16:27
    Nou schuldige toch niet echt dacht ik.
    Hij wil stappen vooruit en de spelers kunnen dat nog niet aan volgens de voorzitter. Dit is wel de meest bijzondere reden voor ontslag die ik ooit las. Jammer, de trainer lijkt me een prima kerel en de club ook.
    Ze vernederden nota bene 'mijn' Cambuur nog in de NaComp.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1190
    maandag 19 november 2018 om 16:33
    Ze zochten gewoon naar een standaard riedeltje. Dit is geen trainer die iets uitstraalt of waar de jongens zgn voor door het vuur gaan
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 17:04
    Ja, sorry hoor maar door het vuur gaan... kan ik ook niet veel mee.
    Jullie speelden Cambuur van de mat... gingen ze niet door 't vuur toen?
    Nooijer lijkt me een vent die spelers wel op de goede plek zet.

    Iemand uit Tsernobyl... die straalt genoeg uit... nee geintje.
    Het is elk jaar lastig bij Dordt, geen volle kassa, veel nieuwe spelers en dan kan ik me voorstellen dat hij denkt, dit schiet niet op.
    Iemand vertelde me dat Spakenburg 10x meer geld heeft dan Dordt... bedoel maar je kunt ook geen ijzer met handen breken.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1190
    maandag 19 november 2018 om 19:36
    Die periode plus daarna was een fluke. Waarna we in een lekkere flow de nacompetitie ingingen. Heeft weinig met de kunsten van Gerard te maken, we eindigden toen ook gewoon laag. Seizoen daarvoor ontsnapten we aan degradatie, wat werd aangevochten door Achilles (iets van doelsaldo of 1 punt verschil) weet je nog.?
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 19:59
    Jij kunt vast beter beoordelen of de Nooijer het goed doet. Het lijkt mij een correcte vent.
    Vind je dat er meer in de selectie zit dan er uit komt?
    Ik was altijd jaloers op Boogers die elk jaar voor een prikkie weer leuke spelers haalde. Die zou ik nog eens polsen als ik jou was.
    Bij 'mijn' Cambuur draait ook voor geen meter.
    Maar rare stappen hebben ook geen zin er zit ook hier niet veel meer in.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1190
    maandag 19 november 2018 om 20:13
    Boogers zal nooit meer voor Dordrecht iets doen. Er is daarboven iets vervelends tussen de partijen gebeurd begreep ik.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 20:40
    Das zonde, de man is een legende en zeer bruikbaar.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1190
    maandag 19 november 2018 om 22:52
    Inderdaad, haalde toch jongens als Beugelsdijk, van Overeem, Koolwijk en die knul van Galatasaray binnen met beperkte middelen en was zelf een goeie spits. Prive ook een toffe vent. Inderdaad eeuwig zonde
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    dinsdag 20 november 2018 om 18:45
    Tijd heelt de wonden, die jongen moet je niet zomaar laten lopen, hij is een beetje apart, maar dat is omdat hij alles voor de club overheeft. Ik zeg geeft elkaar een hand en verzoen.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    maandag 19 november 2018 om 17:14
    Nou standaard riedeltje??

    Deze kende ik nog niet dus zo standaard is het niet.
    Vind ik leuk
    Gearry +1069
    maandag 19 november 2018 om 16:32
    Vanaf degradatie ED spelen ze alleen nog maar onderin, terwijl voor de promotie ze altijd bovenin te vinden waren en het altijd heel goed deden met hun beperkte budget. Promotie heeft toch meer schade aangericht dan gedacht dus blijkbaar.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17255
    maandag 19 november 2018 om 16:38
    De kwaliteit van de eerste divisie is de laatste jaren ook met grote sprongen vooruit gegaan.
    Dordrecht heeft hier vanwege promotie en degradatie helaas niet bij aan kunnen haken.
    Ze zullen een investeerder moeten aantrekken of er gewoon vrede mee moeten hebben dat het de komende jaren niks gaat worden.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3047
    maandag 19 november 2018 om 16:58
    "De kwaliteit van de eerste divisie is de laatste jaren ook met grote sprongen vooruit gegaan."
    Dit meen je hoop ik niet Ruud.....niveau is net zo hoog als de hoofdklasse van een jaar of 15 geleden…….
    Dord heeft zich bij de promotie gewoon diep in het eigen vlees gesneden en ik geloof dat Marco Bogers ook kwaad bloed heft gezet bij een hoop mensen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 17:09
    Nou met Sparta, Twente en Roda en NEC zitten er 4 in die er niet horen dus dan is het druk bovenin.
    Maar dat de KKD in niveau daalt algemeen ben ik met je eens.
    Ook in de ED spelen jongens die 20 terug bij de amateurs liepen vind ik. Het niveau daalt, is ook logisch als er niemand meer op straat voetbalt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17255
    maandag 19 november 2018 om 17:10
    Ik heb jarenlang naar het hotseknots voetbal in de eerste divisie gekeken toen mijn club daar ook nog speelde.
    Wij konden met een vrij matige selectie en een beetje aanvallend voetbal makkelijk kampioen worden. Dat gaat je tegenwoordig niet meer lukken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 17:11]
    Vind ik leuk
    Peterfc +2357
    maandag 19 november 2018 om 17:42
    Volgens mij is zwolle gepromoveerd door de selectie een jaar of vier bijeen te houden. Nu moet je niet alleen een team bouwen maar ook een team met kwaliteit formeren
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:36]
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 17:06
    TD is nu weg, die wist vaak talentjes te spotten.
    Die promotie was een golfbeweging omhoog... we nemen dat dan als ijkpunt, maar de golf naar onder was er daarvoor ook toch?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17255
    maandag 19 november 2018 om 16:21
    De Nooijer zou te veeleisend en te professioneel zijn geweest.
    Opzich een unicum om daarop ontslagen te worden.
    Vind ik leuk
    Cookee +11259
    maandag 19 november 2018 om 16:24
    Jammer, lijkt me een fijne club en die trainer ook.
    Maar snap best dat het heel lastig is bij Dordt.
    Top-Amateurs hebben meer geld.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 16:24
    De man loopt al bij je rond sinds 2013. En voordat je hem als hoofdtrainer aanstelt, heb je niet in de gaten dat je "als club niet de tools hebt om de ambities van De Nooijer waar te maken."?

    Dan geef je jezelf ook een brevet van onvermogen als directeur.
    Vind ik leuk
    Peterfc +2357
    maandag 19 november 2018 om 17:01
    De Nooijer heeft te weinig geduld en het bestuur nog veel minder dus....
    Zeg gewoon dat het gedrag van De Nooijer beneden peil is omdat hij bij elke uitbal tegen de scheids aanvliegt.
    Als je wint, mag je je bij Dortdrecht jaren misdragen langs de lijn en als je verliest , wordt er wat verzonnen om je buiten te zetten.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2262
    maandag 19 november 2018 om 17:12
    Okay je stuurt de trainer weg omdat hij resultaten wil?
    Hij is te ongeduldig?? Meer tijd voor de spelers nodig om resultaten te halen??

    Deze groep is al sinds augustus bij elkaar volgens mij. En het argument dat de trainer resultaten wil is ook een beetje kul-argument!

    Volgens mij is dit de 1e die eruit gewipt wordt omdat hij resultaat wil zien.
    Of is dit gewoon een verkapte manier om te zeggen dat er resultaat gehaald moet worden??
    Vind ik leuk
    Romarioo +264
    maandag 19 november 2018 om 17:30
    Als je niet prestatie voetbal wilt moet je naar de recreanten gaan.
    Wat een onzin omdat een trainer prestatie gericht is schop je hem weg??? Volgens mij speelt er meer
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 17:44
    Kan hij nu zo aankloppen bij Real of Man U, mijn vorige club was had niet genoeg middelen om mijn ambities te ondersteunen dus bel ik nu aan bij julie.

    Vind ik leuk
    Hupfean +4258
    maandag 19 november 2018 om 19:48
    Kom maar naar Heerenveen Gerard! Jor vertrekt toch binnenkort(hoop ik)
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:35
    Als De Nooijer ambities had, moest ie het bij Dordt waarmaken. Raar als het klopt wat de directeur zegt. Welke trainer wil nu niet alle tijd krijgen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws