'Van Dijk zorgt voor nieuw hoofdstuk in rivaliteit tussen Nederland en Duitsland'

    'Van Dijk zorgt voor nieuw hoofdstuk in rivaliteit tussen Nederland en Duitsland'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 07:35di 20-11-2018 om 07:35

    De buitenlandse kranten zijn minder positief over het spel van Oranje dan na afgelopen vrijdag tegen Frankrijk, maar de prestatie tegen Duitsland zorgt toch voor veel complimenten. Oranje kwam in de slotfase goed weg met een 2-2 gelijkspel, nadat het na tachtig minuten nog 2-0 voor Duitsland stond.

    'Als er één boeman in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal is, is dat niemand anders dan Duitsland', schrijft de Spaanse krant Marca. 'De Duitsers zijn de grote aartsvijand van Nederland. Na de Tweede Wereldoorlog begon zich een historische rivaliteit te ontpoppen waar vandaag een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd is. Dankzij Van Dijk, die Nederland naar de Final Four schoot en Duitsland zonder overwinning in de Nations League af laat druipen.'

    Het Franse L'Equipe herkende Oranje nauwelijks tegen Duitsland. 'Voor meer dan tachtig minuten herkenden we de Vliegende Hollanders uit Rotterdam niet. Ze waren zo goed tegen Frankrijk, maar tegen Duitsland slaagden ze er niet in om een constante prestatie te leveren. Vanaf het begin van de wedstrijd werden ze doorboord door de Duitse pijlen. (...) In de slotfase kon er maar één iemand zijn die de Oranje-fans liet juichen: Virgil van Dijk.'

    Sky Sports richt zich in Engeland vooral op de rol van Frenkie de Jong, die wederom naast Marten de Roon en Georginio Wijnaldum speelde. In de slotfase werd hij door Koeman als verdediger gebruikt. 'Hij liet zijn verdedigende kwaliteiten zien', aldus Sky Sports. 'Van alle passes die hij gaf kwam 94.4 procent aan (67 van de 71). Alleen Matthijs de Ligt deed het met 95.3 procent beter. De aanpak van Koeman pakte goed uit en De Jong kan vooruit kijken naar de finales van de Nations League in juni. Of hij dan nog speler van Ajax is, zal moeten worden afgewacht.'

    De Belgische krant Het Laatste Nieuws constateerde ook dat Oranje het niveau van vrijdag tegen Frankrijk niet haalde. 'Heel lang zag het er niet naar uit dat Oranje in Gelsenkirchen de eerste plaats in de groep zou pakken. Het contrast was groot in vergelijking met de gewonnen krachtmeting met Frankrijk, drie dagen eerder in Rotterdam.'

    'Oranje miste in het sfeerloze stadion van Schalke 04 de scherpte en overtuiging waarmee het de wereldkampioen bijna de hele wedstrijd had overvleugeld. Wellicht kwam dat ook door het ontbreken van de dynamische rechterkant van PSV. Denzel Dumfries zat op de bank, Steven Bergwijn geblesseerd op de tribune.'

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    N.E.C. +450
    dinsdag 20 november 2018 om 07:38
    Viva Hollandia!
    Vind ik leuk
    PSV noord +1253
    dinsdag 20 november 2018 om 07:39
    Luuk er in, gouden wissel!
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    dinsdag 20 november 2018 om 07:41
    Doe me een lol... elke bal sprong van zijn voet af..
    Vind ik leuk
    PSV noord +1253
    dinsdag 20 november 2018 om 07:46
    Dat is onjuist. Het is wel juist dat een 0-2 achterstand werd weggepoetst met hem er in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:24
    Wat de Jong voor mekaar krijgt is dat de centrale verdedigers statischer (als in minder makkelijk doorschuiven naar andere spelers) moesten spelen vanwege de Jong's sprong- en doorkopkracht. Daar verleg je de focus van de verdediging wat meer en komt er voor andere spelers meer ruimte vrij om te combineren. Het is dus niet omdat de Jong dat direct zelf veroorzaakt dmv zn spel, maar wel omdat hij daar staat en dus bepaalde kwaliteiten heeft die een Depay of Promes niet hebben. Verder kun je met de Jong en later met van Dijk erbij ook makkelijker ballen de zestien in pompen, want die hebben tenminste de lengte om er iets mee te doen.
    Kortom, de impact van de Jong is zeker merkbaar en daar hoeft hij niet eens echt goed voor te spelen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:24]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:48
    Terechte analyse!
    Vind ik leuk
    timm0s +530
    dinsdag 20 november 2018 om 15:37
    Precies dit, zijn inbreng was belangrijk hoe hij het deed maakt eigenlijk niks uit.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:58
    Toen Luuk De Jong kwam, ontstonden er veel meer gevaarlijke situaties, omdat hij telkens de bal probeerde klaar te leggen voor inkomende spelers. Duitsland had moeite met de druk die daardoor ontstond en het leidde tot veel onzekerheid. Waardoor die twee goals mogelijk werden.

    Ik heb het vaker gezegd: Luuk de Jong is geen stylist. Verwacht van hem geen prachtige passeerbeweging. Maar zijn manier van voetballen maakt wel dat verdedigers echt even aan de bak moeten.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    dinsdag 20 november 2018 om 08:05
    Er ontstonden veel meer gevaarlijke situaties doordat Nederland Va Banque ging spelen, zoveel invloed had Luuk niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:42
    Haha jij snapt het, je kan wat forceren door lange ballen te spelen, maar zoals wel in de Eredivisie, won hij vanavond geen kopduel. Ballen sprongen weer van zijn voet, dit gaat allemaal veel te snel voor hem. Bij PSV doet hij het super, maar blijf het jammer vinden dat Dost bedankt heeft. Klasse beter , maar goed.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2400
    dinsdag 20 november 2018 om 08:41
    Daar heb je op zich wel gelijk in, hij is daardoor ook een prima breekijzer. Of eigenlijk een soort kapstok die de rest van de voorhoede aan kan hangen.

    Luuk doet dat gewoon goed, maar ik moet er wel bijzeggen dat er in de wereld talloze spitsen zijn die hetzelfde doen maar dan beter of die net zo goed zijn maar dan 5 jaar jonger. Dat is denk ik ook de reden dat hij geen (grote) stap naar het buitenland meer gaat maken. De clubs gaan voor beter of jonger dan L. de Jong. Desalniettemin kan hij erg belangrijk zijn in zo'n slotfase bij het NL Elftal en is hij erg belangrijk voor PSV, waar hij ook goed in de speelwijze past.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:25
    Nou precies dit dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:02
    Nou blijkbaar niet he
    Vind ik leuk
    Echt? +4115
    dinsdag 20 november 2018 om 08:09
    Van Dijk kon scoren omdat 3 Duitse verdedigers plat lagen van het lachen om de balbeheersing van Luuk...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:05
    Maar goed dat 'ie ingevallen is dus.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:26
    Dus toch een belangrijke kwaliteit, of liever gebrek aan kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Lee +461
    dinsdag 20 november 2018 om 07:40
    Het was inderdaad slecht gisteren, maar ach, ze zijn door naar de Final Four en dat had niemand verwacht vooraf!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    dinsdag 20 november 2018 om 07:42
    Ik blijf het zeggen, wij speelden vrijdag een intense en aanvallende wedstrijd tegen de Fransen.. De spelers zaten er fysiek behoorlijk doorheen.. Des te knapper dat ze er toch voor bleven gaan en er nog een gelijkspel uit wisten te persen.. De Duitsers zijn ook geen koekenbakkers he, bovendien speelden die thuis en waren ze gebrand op eerherstel..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:05
    @MojoRisin jij begrijp het goed want idd we kennen allmaal dat die Duitsers als ze tegen ´n land spelen welke land het ook is en ze hebben daar deeerste wedstrijd van verloren of of een gelijk spel hebben gespeeld en die Duitsers moet nog ´n keer tegen ze spelen dan weet je dat die Duitsers altijd uit zijn op een revance van de eerder wedstrijd zo zitten die Duitsers gewoon in elkaar en dan krijg je heel vaak lastiger tegen de Duitsers
    Vind ik leuk
    usr8200 +9
    dinsdag 20 november 2018 om 12:56
    Sodeknetters; deze reactie heb ik 17x moeten lezen. Ondanks dat ik nu scheel door het leven ga, ben ik nog niet veel wijzer geworden...
    Vind ik leuk
    zondag 25 november 2018 om 01:16
    @usr8200 Nou dan weet ik niet hoe je leest zal even proberen om kort samen vatten van mijn bericht. Dat die Duitsers je lastiger gaan maken of lastig krijgt tegen ze.

    Als je de eerste keer tegen hun of 'n gelijk spel hebt gespeeld of dat ze verloren hebben tegen je

    want dan weet je van te voren dat als je de 2de keer tegen ze moet dat ze er op uit zijn om revanche te willen, en dat ze dan alles uit de kast gaan halen om zo toch te kunnen winnen van je

    zo beter uit gelegd voor je
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:42
    Dit is geen toeval.
    2 wereldkampioenen uitgeschakeld in de Natie competitie.
    Wij zijn op de goeie weg.
    0-2 en dan in de laatste 10 min 2-2 spelen zegt iets over de kracht van de ontembare leeuwen in dit team.
    Vind ik leuk
    zomer +1310
    dinsdag 20 november 2018 om 07:47
    Nee dit is strontmazzel.
    Duitsland was voetballend op alle fronten beter. Het enige mooie eraan is dat wij nu eens op een Duitse wijze punten hebben gepakt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:57
    joh je meent het...
    Des te knapper vind ik het wanneer je 80 min niet thuis geeft, In de slotfase nog tegengas geeft, en met hulp van je wissels en je CV nog snel een puntje afsnoept.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24317
    dinsdag 20 november 2018 om 07:45

    Ik denk dat FC Utrecht Virgil maar als spits moet gaan halen. Kan hij in sommige wedstrijden ook nog als verdedigende spits aan de slag, dat schijnt hij ook te kunnen;-)
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 07:46
    Sky Sports richt zich in Engeland vooral op de rol van Frenkie de Jong, die wederom naast Marten de Roon en Georginio Wijnaldum speelde. In de slotfase werd hij door Koeman als verdediger gebruikt. 'Hij liet zijn verdedigende kwaliteiten zien', aldus Sky Sports. 'Van alle passes die hij gaf kwam 94.4 procent aan (67 van de 71). Alleen Matthijs de Ligt deed het met 95.3 procent beter. De aanpak van Koeman pakte goed uit en De Jong kan vooruit kijken naar de finales van de Nations League in juni. “.

    Goh, volgens de kenners hier hadden die twee buitengewoon matig gespeeld.
    De Jong zou volgens sommigen zelfs alle ballen hebben ingeleverd.
    Vind ik leuk
    PSV noord +1253
    dinsdag 20 november 2018 om 07:47
    Dat deed hij ook vaker dan anders.
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 07:49
    Vier keer in totaal.
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +483
    dinsdag 20 november 2018 om 07:57
    Niet alleen bij foute passes, maar ook in een dribble kan je een bal verliezen. Dat tweede overkwam de Jong gisteravond vaker dan normaal, ook al vond ik hem niet slecht spelen.
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 08:00
    Eens al verdient t wel n keer vermelding dat hij telkens werd aangespeeld waarbij de rest dacht te denken dat hij t wel allemaal alleen op te lossen.

    Omdat niemand zich aanbood kwam hij telkens tegen n overtal Duitsers te staan zonder afspeelmogelijkheid.

    Niemand wilde de bal hebben in de eerste helft leek t wel.
    Vind ik leuk
    AtlétiNEC +483
    dinsdag 20 november 2018 om 08:03
    Precies, zoals richting het eind van de wedstrijd waar hij ingespeeld werd met 2 man in de rug en de Ligt van hem verwachtte dat hij wel even open zou draaien.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 07:58
    4 keer teveel voor hem.
    Gebeurde Cruijff nooit en frenkie is toch beter?
    De 1-0 van Duitsland was trouwens niet opletten van EN de Ligt EN Frenkie.
    Speler kon gewoon tussen hun in staan , op goal af, schieten en scoren
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 08:01
    Beter dan Cruijff?

    Moet ik nou ook nog antwoord geven op de rest van je post?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 09:06
    Vaak genoeg gelezen hier
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 09:10
    Spreek die er dan op aan, niet mij.

    Doe ik zelf ook.
    Na vrijdag vroeg n Ajacied zich af of hij vlagen van Cruijff had gezien in De Jong waarop ik antwoordde, ja, vlagen maar meer ook niet.

    Beetje beter je huiswerk doen, pik.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 09:17
    Sorry, zijn er zoveel die dat zeiden dat ik niet meer weet wie.
    Maar je hebt gelijk en daarvoor nogmaals sorry.
    Ik moet ze niet allemaal over één kam .................
    Vind ik leuk
    Secundo +61
    dinsdag 20 november 2018 om 13:33
    Ik heb letterlijk nog nooit gehoord of gelezen dat hij beter dan cruijff zou zijn, ook niet in de reacties hier. Kan aan mij liggen hoor....
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 14:08
    Moet je effe op een andere topic kijken.
    Daar wel
    weet zo niet welke maar eentje van vandaag over Nederlands elftal.
    Was 'm daar ook al tegengekomen en ook al commentaar erop gezien.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +923
    dinsdag 20 november 2018 om 08:09
    Laten we wel zijn, goal werd ingeleid door dom balverlies van Depay. Maar dát hoor je Kes niet vertellen natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 09:07
    Oke, dom bal verlies van Depay waarbij de Ligt en de Jong niet zaten op te letten.

    Depay was ook niet zo goed als men veronderstelde.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:40
    Inderdaad nooit meer oproepen!
    Rot gasten met hun verdomme 19 en 21 jaar.
    Viergever en Ramselaar maar oproepen?
    Met je ‘beter dan Cruijff’..
    Zo veel onzin op de vroege morgen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 09:08
    Wie zegt nooit meer oproepen?
    Jullie zijn echt werkelijkwaar zo hypocriet.
    Ik heb al vaak genoeg gezegt (lees oa mijn comment op simpele Belg) dat het verdomd goede voetballers zijn.
    Betere talenten dan bovengemiddeld.
    Maar wereldtoppers zoals jullie altijd beweren?
    Ja, zelfs beter dan Cruijff werd hier meermaals gezegt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    dinsdag 20 november 2018 om 08:08
    De zogenaamde kenners hier hebben er niet zoveel verstand van. Bovendien worden ze gehinderd door hun clubvoorkeur wat hier zo vaak voorkomt.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4881
    dinsdag 20 november 2018 om 08:16
    Ik geloof er niets van dat de Jong veel verkeerde passes heeft afgeleverd. Hij verloor wel opvallend veel duels. Verdedigend liet hij soms ook goede dingen zien
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4788
    dinsdag 20 november 2018 om 09:10
    Klopt.
    Meer zeg ik niet anders krijg ik weer de wind van voren van menigeen hier
    Vind ik leuk
    PinPelado +1926
    dinsdag 20 november 2018 om 08:50
    Whahahaha dit is echt gek. Het was gewoon geen goede wedstrijd van Frenkie of de resterende spelers. Dus knap days E dit eruit hebben gehaald. Maar kom niet telkens weer met dat onzin dat hij alles goed deed en wat er fout ging komt door de rest. Jeeeeeeeeetje. Is het echt zoooooo moeilijk om objectief te zijn???
    Vind ik leuk
    Emnu +5454
    dinsdag 20 november 2018 om 08:53
    Ik vind niet dat De Jong of De Ligt een beste wedstrijd gespeeld hebben, verre van zelfs.

    Het ging me er om dat sommigen hier aanleiding in zien ze beiden compleet af te branden en voorbij te gaan aan het niveau van de spelers om zich heen, waarbij slechts n enkeling zich aan de malaise wist te onttrekken
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 20 november 2018 om 13:37
    Één van de slechtste stond niet binnen maar buiten de lijnen....snap nog steeds niet wat die rode dikkop bezielde om dumfries te wisselen voor tete.......NEVER CHANGE A WINNING TEAM koetje......
    Vind ik leuk
    LIO7 +1272
    dinsdag 20 november 2018 om 07:47
    Wat was die Tete ook slecht pfff eerste 80 minuten waren niet om aan te zien!!
    Vind ik leuk
    PSV noord +1253
    dinsdag 20 november 2018 om 07:48
    Ik had dat idee niet. Al denk ik dat Dumfries niet had misstaan met wat meer power en snelheid.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:47
    Klopt dat Tete niet goed was, maar wel logisch als je een Sane tegenover je hebt. Dumfries is vooral aanvallend veel beter, en dat miste je gisteren wel, maar Dumfries had het tegen Duitsland een maand geleden heel erg lastig, vooral toen Sane er in kwam. Toen werd ook Dumfries aan alle kanten voorbij gelopen(al was het toen wel zn debuut) de rechterkant kon mij sws niet bekoren gisteren, zo'n Promes voor je is als Back niet echt prettig denk ik. Bergwijn doet vooral verdedigend veeeeeel meer.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 20 november 2018 om 13:39
    Huh.....wedstrijd tegen Frankrijk sla jij gemakshalve maar over....verdedigend en aanvallend fantastisch.....en dan ga je hem als coach wisselen......rare vogel die koeman
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:44
    Snap je nou wat ik zeg, of snap je het nou niet. Ik snapte de keuze wel door Tete op te stellen, het is niet goed uitgepakt, maar snap het wel. Omdat Tete zich heel goed kan vastpinnen op een man(gisteren niet) en Dumfries heeft daar veel moeite mee. Speelde een geweldige wedstrijd tegen Frankrijk maar had niet een directe tegenstander. Nu achteraf kan je zeggn dat Dumfries had moeten spelen. Dat verdiende hii ook. Als Bergwijn had gespeeld , had Dumfries ook gespeeld. Koeman heeft dat volgens mij best duidelijk uitgelegd.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 20 november 2018 om 16:04
    Tête krijgt weinig speeltijd....dumpfries is in bloedvorm..... dus nee.... op basis van die voorhandene gegevens vind ik het een hele domme ondoordachte keuze.... en zit er ook geen enkele logica achter
    Vind ik leuk
    meee +51
    dinsdag 20 november 2018 om 08:09
    ik vond hem sterk met het briefje aanpakken en doorgeven. een nieuwe berry v aerle....
    Vind ik leuk
    ajaksiet +553
    dinsdag 20 november 2018 om 07:49
    Ik zeg het niet graag, maar de PSV-ers werden wel degelijk gemist! Tete en Promes, beide wederom niet goed genoeg!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:38
    Volgens mij hing die goal van Promes er aardig in.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1307
    dinsdag 20 november 2018 om 09:12
    Dat was het dan ook...nog veel te wisselvallig.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1410
    dinsdag 20 november 2018 om 13:41
    Goh.....ajaksiet....en dat uit jouw mond.....waardeer ik wel die objectiviteit......het siert je👍
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 07:50
    Wat was Luuk de Jong slecht zeg heeft geen bal geraakt en als hij de bal raakte dan sprong hij 5 meter van de voet af. En Kimmich kopte overigens door op van Dijk niet de Jong
    Vind ik leuk
    Degraaf +17896
    dinsdag 20 november 2018 om 08:09
    Dat heb jij heel goed gezien, Luuk had nauwelijks invloed.
    Vind ik leuk
    Korm +37661
    dinsdag 20 november 2018 om 08:18
    hmm ook niet helemaal waar maar het verbaasd mij niks dat een ajacied een PSV graag afzeikt :)
    Vind ik leuk
    Korm +37661
    dinsdag 20 november 2018 om 08:17
    niet goed gekeken :)
    Vind ik leuk
    Romo +1020
    dinsdag 20 november 2018 om 08:16
    2 zware westrijden in 3 dgn is veel
    Daarbij nog de wissels...

    Speel je fris en met Dumfries en Bergwijn dan rol je die Duitsers weer op.
    Nu speel je tempoloos vermoeid, en pak je op zn Duits op pnt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:22
    Het was zeker geen goede wedstrijd maar wel genoten dat we de Duitsers op zijn Duits uitgeschakeld hebben hahaha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:22
    Wat moeten die Duitse journalisten gisteravond gefrustreerd geweest zijn. De krantenkoppen lagen al klaar in de trant van "Keine NL bei der NL" tot "Sané sagt zu den Niederlanden: Nee" en dan in de laatse minuut, na van Dijk's doelpunt,nog ff alles moeten veranderen. Vandaar die Katastrophe, dus ook in de perskamers! Schade!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:25
    Een ding kun je wel stellen: Angela kan voorlopig een kushandje van Macron wel schudden, maar wel rekenen op een dikke knuffel van Mark.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:35
    Het lukte voetballend niet, dan moet je wat anders proberen. Maar sommige coaches geloven daar niet in.
    De tegenstander past zich meestal aan, en als je dan anders gaat spelen, dan weten ze het ff niet meer.
    Vind ik leuk
    RR12 +542
    dinsdag 20 november 2018 om 08:52
    Die ruim 90% van passes die aankomen van ons aller Frenkie had ik ook gehaald. Vroeger had je ook zo iemand, Jantje Peters alias Jantje Breed.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    dinsdag 20 november 2018 om 08:57
    Beetje zorgelijk dat iedereen zo makkelijk over zijn schuld bij de 1-0 heenstapt omdat ie toevallig de gelijkmaker tegen de touwen schiet.

    Als je zo invliegt bij je tegenstander, moet je of de bal of de tegenstander hebben. Nou had ie alleen lucht en daar lag dus ook meteen de 1-0 tegen de touwen.

    De Ligt had een "Bulgaars" momentje bij de 2-0 en je loopt dus 80 minuten achter die Duitsers aan die nou ook niet bepaald hun beste periode in de geschiedenis meemaken.

    Cillesen ook wel eens beter zien keepen.

    Was er eigenlijk maar 1 die in de buurt van zijn vorm van vrijdag kwam en dat was De Jong.

    Maar eindstand 2-2 dus alles wordt met de mantel der liefde bedekt.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    dinsdag 20 november 2018 om 12:27
    Precies cillessen was een drama gister , als die mooie redding maakt , dan moet je dat overal horen,gisteravond dook die over iedere bal heen
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1329
    dinsdag 20 november 2018 om 09:19
    T was allemaal nie heel best.
    En tete de schuld geven is wel heel makkelijk.
    Dumpries had het denk ik net zo lastig gehad onder druk.In de kleine ruimte kan hij gewoon niet mee.
    Depay onzichtbaar .
    Middenveld ondermaats.
    En ik roep al tijden dat we ze onder druk moeten zien.En voila het niveau daalt.

    Ik denk dat de ligt absolute top word .
    Bij de rest zie ik het niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:44
    Och hij kopt een bal door wat knap oo nee het was een Duitser zet die PSV bril af jonge
    Vind ik leuk
    psv1996psv +160
    dinsdag 20 november 2018 om 10:06
    Nederland speelde toch ook in een totaal andere opstelling. Maar goed om een goeie koppers te hebben LdJong is in bloedvorm en maakt het de Duitse verdediging heeeeel lastig. Dat gaf Van Dijk natuurlijk de extra ruimte. Promes speelde redelijk goed, maar denk dat uiteindelijk Bergwijn en Dumfries wel de voorkeur gaan krijgen!
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    dinsdag 20 november 2018 om 11:18
    Luuk de Jong was niet best
    Vind ik leuk
    Hero.Axe +132
    dinsdag 20 november 2018 om 10:07
    Het is dan ook super lastig om tegen minder goede landen optimaal scherp te beginnen. Dat hoorde ik de Ligt laatst ook nog aangeven, het is lastig opladen tegen voetbaldwergen..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:33
    Je kunt niet 2 wedstrijden tegen zulke goe de tegenstanders goed spelen . Duitsland stond gewoon heel goed en tête en ciless3n waren drama. Goed resultaat slechte wedstrijd, gewoon door blijven gaan op deze weg.
    Vind ik leuk
    Martinnat +1014
    dinsdag 20 november 2018 om 11:17
    Zou het dan toch aan de Kuip liggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:21
    Credits naar de staf. Respect voor datgene dat zij in korte tijd hebben neergezet. Geen super vedetten maar vedetten met super talenten combineren een sterk geheel. Individueel tegen menig topland op geen enkele positie de sterkere maar als samen een sterker team dan menig topland. Met of zonder goed voetbal resultaat boeken is de enige manier om kampioen te worden. Dat deze mix van spelers door de staf tot een team gemeden is heb ik respect voor. Hulde aan koeman en CO! (Dit moet wel de ondergrens zijn)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:37
    ik ben geen fan van Luuk de Jong maar zulke types heb je in sommige wedstrijden gewoon nodig. Hij hield den mof goed bezig.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 13:38]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2289
    dinsdag 20 november 2018 om 19:30
    Zo dat is in ieder geval gelukt; iedereen laten denken dat we kwetsbaar zijn.
    De Duitsers voorop. Hahaha zijn ze er toch ingetuind.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws