Mooi verhaal Willems: 'Hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders heen?'

Mooi verhaal Willems: 'Hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders heen?'

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 20:45di 20-11-2018 om 20:45

De stap van PSV naar Eintracht Frankfurt bleek een zware voor Jetro Willems. De linksback trainde in Duitsland veel harder en langer dan in Eindhoven. Het zorgde voor gefronste wenkbrauwen bij Willems.

"Conditioneel, alles..Op de eerste training, ik had nog nooit meegemaakt dat ik gewoon drie uur op het veld stond", vertelt Willems bij Bij Andy in de Auto. "Ik dacht: wat is dit man. Ik vroeg aan de trainer of we klaar waren, maar we hadden net positiespel gedaan. Veertig minuten positiespel. Ik had gewoon kramp op de eerste training. Daarna hadden we nog een tweede training."

"De trainer zei dat ik rust kreeg omdat het m'n eerste training was en ik kramp had", vervolgt de 22-voudig Oranje-international. "Rust is in Nederland gewoon binnen even fietsen, maar ik moest een uur rennen in het bos. Hartslag 180. Ik dacht: deze mensen zijn gek. Ik belde m'n vader op en vroeg: hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders naartoe? Bij wijze van spreken. Ik kwam acht uur 's avonds thuis. Dit is anders, dacht ik."

"In Nederland ben je om drie á vier uur klaar en dan kun je naar huis. Hier ben je langer op de club. Het is half tien verzamelen en ik ga om half acht naar huis. Tussendoor kun je nog naar huis, maar daar heb ik niet eens kracht voor."

Plaats een reactie

dinsdag 20 november 2018 om 20:48
Keer op keer zulke berichten, hoe kan dat nou. Het niveau van de Eredivisie ligt natuurlijk lager maar door dit soort verhalen lijkt het altijd echt alsof de Eredivisie een amateurtoernooitje is, maar volgens mij is dat ook een professionele competitie.
Vind ik leuk
#Keizerout +41533
dinsdag 20 november 2018 om 20:50
Ze hebben daar toch andere ideeën over belasting.


*Als iemand hier een grapje over Tadic wil maken, be my guest.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
dinsdag 20 november 2018 om 22:12
Spelers in de eredivisie zijn gemiddeld ook gewoon jonger. Jongens op zo'n jonge leeftijd op een dergelijke manier belasten is onverantwoord.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 20:49
Was toch al n tijdje geleden die stap naar Frankfurt.
Graag nog n artikel hoe get nu met hem gaat.
Vind ik leuk
diekertjedap +5140
dinsdag 20 november 2018 om 20:55
net als echte mensen hé willems? en zo hoort er ook getraind te worden, en niet 2 x een half uur en dan naar huis.
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
dinsdag 20 november 2018 om 21:03
Geert Wilders stemmer neem ik aan?
Vind ik leuk
diekertjedap +5140
dinsdag 20 november 2018 om 21:32
nee, maar ben het wel vaak eens met de pvv en fvd. probleem mee? dat is dan jammer dan.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
dinsdag 20 november 2018 om 22:34
Ik heb het drie keer nagelezen en vind het echt knap dat je die filosofie uit die reactie kan ontleden. Groen links stemmer zeker?
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
woensdag 21 november 2018 om 06:51
Jij vindt dat iedereen hard moet werken toch?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
woensdag 21 november 2018 om 09:04
Zie niet echt andere mogelijkheden, ben er al wel jaren naar op zoek. Als je tips hebt voor een leuk leven zonder hard te werken dan hoor ik ze graag!
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
woensdag 21 november 2018 om 09:52
Maar wat vind jij hard werken als ik vragen mag? Ok, als je stratenmaker bent ofzo dan is dat zwaar, maar ik stoor me er altijd een beetje aan dat mensen die 38 uur per week op een kantoor zitten of in een winkel of magazijn werken vinden dat ze hard werken. Er zijn maar heel weinig echt zware beroepen bedoel ik. Als Willems 5 uur per dag keihard moet trainen dan is dat echt veel zwaarder dan 38 uur per week op een kantoor zitten hoor
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
woensdag 21 november 2018 om 09:59
Eigen bedrijf met altijd minimaal 50 tot 60 uur in de week en eigen baas ben je altijd qua bereikbaarheid etc., dus misschien niet fysiek zwaar dan toch zeker mentaal zwaar. Maar die Willems mag stoppen als wij er nog dertig door moeten dat is nogal een groot verschil. Als ik wist dat ik zo vroeg kon stoppen zou ik het helemaal niet erg vinden om hard/lang te werken.
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
woensdag 21 november 2018 om 10:13
Met een eigen bedrijf ben je inderdaad altijd bezig, dat klopt. Maar 98% van de nederlanders trekt op 17.00uur de deur achter zich dicht en heeft dan zogenaamd hard gewerkt (lees: in de baas zijn tijd een vakantie geboekt, gefacebooked, gevoetbalprimeurd :)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
woensdag 21 november 2018 om 10:30
Nou nou, ik kom voor me werk binnen heel veel verschillende bedrijven en 98% is wel erg overdreven. Laten we het 1op de drie houden die er met de pet naar gooit en zo zijn werkdag vult dat klopt wel aardig. Maar in veel beroepen kom je daar niet aan toe. Ik denk dat de kantoorbaan hoog scoort, daar word wel veel gelanterfant. Maar mensen in bouw en productie en dienstverlening zijn vaak lekker als team bezig en zie ik buiten de pauzes niet constant met hun mobiel bezig. Daarnaast vind ik ook dat we teveel te doen hebben op een dag, er word veel van ons verlangd en met acht uur werken op een dag blijft er weinig tijd over. In ik geloof Zweden hebben ze 6urige werkdag en zijn net zo productief als mensen die acht uur "aanwezig" zijn is uit onderzoek gebleken, dit verbaasd me niks. Mensen zijn maar tot een bepaald punt te motiveren om te werken op een dag en afleidingen zijn er in overvloed.
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
woensdag 21 november 2018 om 10:52
Maar die afleidingen zijn er ook bij een 6-urige werkdag. Zou men dan niet maar 4 uur produceren? Interessante kwestie. Is men afgeleid omdat 8uur concentratie te veel gevraagd is, of vind men het een "recht" om op het werk ook prive zaken te regelen. Overigens denk ik wel dat men gaat produceren naar de uren die beschikbaar zijn. Ik heb 4 uur per week ingeleverd na de geboorte van onze kinderen, maar mijn pakket is daar niet op aangepast. En nu red ik het ook makkelijk: ik ben zelf efficienter gaan werken.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
woensdag 21 november 2018 om 11:19
Nee dat onderxoek heeft echt uitgewezen dat zes uur werkwn makkelijker de concentratie vasthoud en dus net zo efficiënt werkt als acht uur waarmee je mensen probeerd boven de norm te motiveren wat dus eigenlijk averechts werkt. Je eigen voorbeeld spreekt boekdelen mensen gaan inderdaad efficiënter werken en dus ook geconcentreerder waardoor de kwantiteit en kwaliteit er niet hoeft te lijden.
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
woensdag 21 november 2018 om 11:53
Ik zal de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag nog een brief sturen. 6 is the new 8! 😀
Vind ik leuk
stratumseind +191475
dinsdag 20 november 2018 om 21:01
Maar goed dat mijn cariere in Duitsland nooit van de grond gekomen is zie ik ......
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
dinsdag 20 november 2018 om 21:16
Je kan daar ook op het bankie zitten maat. ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
dinsdag 20 november 2018 om 21:15
Een van de redenen waarom de eredivisie achterloopt op de rest.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 21:28
Mha twijfel. Natuurlijk klinkt het allemaal wel zo heftig dit verschil. Maar je zien eigenlijk nooit dat een Nederlandse club conditioneel tekort komt tegen een Duitse. Even 2 wedstrijden die voor mij vers in het geheugen liggen:
Bayern-Ajax
Psv-wolsburg.
Hierin zag je dit verschil totaal niet terug. PSV was zelf toen nog sterker in de slotfase en scoorde dacht ik toen nog.

Ik denk dat er in de Eredivisie meer gericht conditioneel wordt getraind, zodat je fit bent in de wedstrijden. En dat het bij de Duitsers maar gewoon "blind" rammen onder het motto hoe meer hoe beter
Vind ik leuk
Gerro +8458
dinsdag 20 november 2018 om 21:41
Voor dat driedubbele salaris mag je ook wel dubbele uren draaien.
Vind ik leuk
Socrates +721
dinsdag 20 november 2018 om 21:49
Zoveel gezeik en gezeur van in het eigen maatschappelijk bestaan, middelmatige, weinig tot niks opvallends presterende, zure reaguurders. En maar doorlopend anderen de maat nemen om zelf bij de eerste de beste gelegenheid de kantjes eraf te lopen. Veel plezier met elkaar hier op VP.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:50]
Vind ik leuk
NikosMachlas +1172
dinsdag 20 november 2018 om 22:31
Zo zo, dat lijkt wel bijna op een volwaardige werkdag. Petje af jetro, alleen jij kan na tien jaar de rest van je leven op je lamme ballen hangen als wij er nog even dertig jaartjes extra aan vast plakken. Ik zou zeggen hou het vol want je wilt echt niet met mij ruilen.
Vind ik leuk
Johnnie +897
dinsdag 20 november 2018 om 22:52
We zijn rond half 10 op de club en vaak pas om half 8 thuis. Neeeee man, wat een lange dagen joh!!!! Nederland 3/4 uurtjes. Uurtje ballen en lekker naar huis.

Waar missen we de slag in de eredivisie, een waar raadsel.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 05:59
Dat zijn in Duitsland normale werktijden net als de gewone arbeiders bij ons . Hier zijn de profvoetballers verwend veel vrije tijd op de dag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws