Mooi verhaal Willems: 'Hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders heen?'

    Mooi verhaal Willems: 'Hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders heen?'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 20:45di 20-11-2018 om 20:45

    De stap van PSV naar Eintracht Frankfurt bleek een zware voor Jetro Willems. De linksback trainde in Duitsland veel harder en langer dan in Eindhoven. Het zorgde voor gefronste wenkbrauwen bij Willems.

    "Conditioneel, alles..Op de eerste training, ik had nog nooit meegemaakt dat ik gewoon drie uur op het veld stond", vertelt Willems bij Bij Andy in de Auto. "Ik dacht: wat is dit man. Ik vroeg aan de trainer of we klaar waren, maar we hadden net positiespel gedaan. Veertig minuten positiespel. Ik had gewoon kramp op de eerste training. Daarna hadden we nog een tweede training."

    "De trainer zei dat ik rust kreeg omdat het m'n eerste training was en ik kramp had", vervolgt de 22-voudig Oranje-international. "Rust is in Nederland gewoon binnen even fietsen, maar ik moest een uur rennen in het bos. Hartslag 180. Ik dacht: deze mensen zijn gek. Ik belde m'n vader op en vroeg: hoe gaan we dit doen? Kan ik nog ergens anders naartoe? Bij wijze van spreken. Ik kwam acht uur 's avonds thuis. Dit is anders, dacht ik."

    "In Nederland ben je om drie á vier uur klaar en dan kun je naar huis. Hier ben je langer op de club. Het is half tien verzamelen en ik ga om half acht naar huis. Tussendoor kun je nog naar huis, maar daar heb ik niet eens kracht voor."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 20:47
    Wordt je toch voor betaald .
    Of wil je het helemaal voor niks.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 20:48]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 20:49
    Dan mag je toch wel verbaasd zijn dat je veel harder moet trainen dan bij je vorige club?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:52
    Bij PSV vond ik hem wel lui en dik .
    Nu moet hij werken voor zijn geld .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 20:53
    Hij was wel mollig voor een atleet ja. Maar dat zie je in Nederland wel vaker.
    Dat moet hij ook. Alleen het is toch ook gewoon gek dat dat bij PSV dus kennelijk niet hoefde, of vind je dat niet vreemd?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 20:54]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:57
    Daar heb je gelijk in .
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:35
    Mollig voor een atleet 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:28
    Daar liepen ze alleen de carnavals polonaise
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:54
    EDIT: reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 20:56
    Rinus doe toch normaal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:57
    Sorry
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 21:00
    Grapje rinus. Je bent een gouden gozer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:01
    Ja was weer een opmerking die op het randje zat om het maar zo te zeggen :)
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 21:03
    Ze zijn hier gauw op zijn pik getrapt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:58
    Hij is verwijderd. Dus over het randje.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1238
    dinsdag 20 november 2018 om 20:58
    Zeg jij. Beetje populair doen terwijl je t nodig vindt om op een item over een 97 jarig vrouwtje die naar Feyenoord gaat vervelend gaat lopen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30319
    dinsdag 20 november 2018 om 21:01
    Een 97 jarig vrouwtje naar het stadion, serieus? Bedoel ik trouwens niet slecht, prachtig voor zo'n oudje :)
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1238
    dinsdag 20 november 2018 om 21:03
    Jaa zon rolstoelplekkie. Vrouwtje kreeg bijna een hartverzakking ook toen van Persie scoorde haha. Maar hij vond t nodig om t een kakkerlak te noemen. En dan iemand soort van willen aanspreken haha..
    Vind ik leuk
    Niels92 +30319
    dinsdag 20 november 2018 om 21:06
    Dat is natuurlijk onzin, zo'n oud vrouwtje die dat nog mag meemaken dat is gewoon prachtig. Ik was vorig jaar met mijn opa naar Ajax, hij is nu 80 en was al een aantal jaren niet geweest tot wij me opa meenamen, echt het geluk wat ie uitstraalde was gewoon onbetaalbaar :)
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 21:10
    Hij vertelt het niet goed. Ik zei kakkerlak club. Niet dat vrouwtje. Beetje gein.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 21:18
    Doe dat nou niet, je gaat gewoon weer verder.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1155
    dinsdag 20 november 2018 om 21:20
    Beetje ouwehoeren goos. Niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 21:22
    Dat vind jij, ik en vele andere denken daar anders over. VP hanteert ook zijn regels en buiten dat is het niet respectvol en lokt het reacties uit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 21:10
    Niet gezien? Vorige week stond ze in de spits.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    woensdag 21 november 2018 om 00:18
    Hij was bij PSV wel beter dan nu, da's dan wel weer vreemd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:00
    Hij maakt alleen de vergelijking. Waar zegt hij dat niet wil werken voor zn geld? Simpele
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:48
    Keer op keer zulke berichten, hoe kan dat nou. Het niveau van de Eredivisie ligt natuurlijk lager maar door dit soort verhalen lijkt het altijd echt alsof de Eredivisie een amateurtoernooitje is, maar volgens mij is dat ook een professionele competitie.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 20:50
    Ze hebben daar toch andere ideeën over belasting.


    *Als iemand hier een grapje over Tadic wil maken, be my guest.
    Vind ik leuk
    Artikia +399
    dinsdag 20 november 2018 om 21:27
    Toch vrij opvallend, want PSV is conditioneel niet bepaald slecht. Ook in de CL geen significant verschil met tegenstanders uit 3 verschillende top-competities. Ajax had ook geen conditionele problemen tegen Bayern, het is ook niet dat het alleen in Duitsland zo is.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 21:40
    Het verschil is misschien dat spelers bij die clubs die intensiteit wekelijks op moeten kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    Artikia +399
    dinsdag 20 november 2018 om 23:48
    Daar heb je wel gelijk in denk ik, maar het lijkt me dat je dat verschil dan zou moeten merken in de CL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    woensdag 21 november 2018 om 11:45
    Dat weet ik niet. Als Ajax en PSV een heel seizoen zulke wedstrijden moesten spelen ging het waarschijnlijk een stuk minder goed
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +2117
    dinsdag 20 november 2018 om 22:12
    Spelers in de eredivisie zijn gemiddeld ook gewoon jonger. Jongens op zo'n jonge leeftijd op een dergelijke manier belasten is onverantwoord.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:49
    Was toch al n tijdje geleden die stap naar Frankfurt.
    Graag nog n artikel hoe get nu met hem gaat.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2088
    dinsdag 20 november 2018 om 20:50
    Gutte gut der mot er eentje werken voor zijn geld...
    Willems was dat niet die gek die zijn eigen supporter sloeg nadat deze een klap op zijn auto gaf omdat Dhr Willems bijna een kind omver reed met die auto?
    Welkom in de echte wereld Jethro. Daar wordt gewerkt voor je geld.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32957
    dinsdag 20 november 2018 om 20:53
    Hij deed precies hetzelfde werk bij PSV en bij Frankfurt moest hij ineens veel harder trainen. Dat is dan toch ook gewoon gek?
    Dit soort observaties zijn juist goed voor het Nederlandse voetbal lijkt me.
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    dinsdag 20 november 2018 om 20:55
    net als echte mensen hé willems? en zo hoort er ook getraind te worden, en niet 2 x een half uur en dan naar huis.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    dinsdag 20 november 2018 om 21:03
    Geert Wilders stemmer neem ik aan?
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4683
    dinsdag 20 november 2018 om 21:32
    nee, maar ben het wel vaak eens met de pvv en fvd. probleem mee? dat is dan jammer dan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:34
    Ik heb het drie keer nagelezen en vind het echt knap dat je die filosofie uit die reactie kan ontleden. Groen links stemmer zeker?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 21 november 2018 om 06:51
    Jij vindt dat iedereen hard moet werken toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 09:04
    Zie niet echt andere mogelijkheden, ben er al wel jaren naar op zoek. Als je tips hebt voor een leuk leven zonder hard te werken dan hoor ik ze graag!
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 21 november 2018 om 09:52
    Maar wat vind jij hard werken als ik vragen mag? Ok, als je stratenmaker bent ofzo dan is dat zwaar, maar ik stoor me er altijd een beetje aan dat mensen die 38 uur per week op een kantoor zitten of in een winkel of magazijn werken vinden dat ze hard werken. Er zijn maar heel weinig echt zware beroepen bedoel ik. Als Willems 5 uur per dag keihard moet trainen dan is dat echt veel zwaarder dan 38 uur per week op een kantoor zitten hoor
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 09:59
    Eigen bedrijf met altijd minimaal 50 tot 60 uur in de week en eigen baas ben je altijd qua bereikbaarheid etc., dus misschien niet fysiek zwaar dan toch zeker mentaal zwaar. Maar die Willems mag stoppen als wij er nog dertig door moeten dat is nogal een groot verschil. Als ik wist dat ik zo vroeg kon stoppen zou ik het helemaal niet erg vinden om hard/lang te werken.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 21 november 2018 om 10:13
    Met een eigen bedrijf ben je inderdaad altijd bezig, dat klopt. Maar 98% van de nederlanders trekt op 17.00uur de deur achter zich dicht en heeft dan zogenaamd hard gewerkt (lees: in de baas zijn tijd een vakantie geboekt, gefacebooked, gevoetbalprimeurd :)
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:30
    Nou nou, ik kom voor me werk binnen heel veel verschillende bedrijven en 98% is wel erg overdreven. Laten we het 1op de drie houden die er met de pet naar gooit en zo zijn werkdag vult dat klopt wel aardig. Maar in veel beroepen kom je daar niet aan toe. Ik denk dat de kantoorbaan hoog scoort, daar word wel veel gelanterfant. Maar mensen in bouw en productie en dienstverlening zijn vaak lekker als team bezig en zie ik buiten de pauzes niet constant met hun mobiel bezig. Daarnaast vind ik ook dat we teveel te doen hebben op een dag, er word veel van ons verlangd en met acht uur werken op een dag blijft er weinig tijd over. In ik geloof Zweden hebben ze 6urige werkdag en zijn net zo productief als mensen die acht uur "aanwezig" zijn is uit onderzoek gebleken, dit verbaasd me niks. Mensen zijn maar tot een bepaald punt te motiveren om te werken op een dag en afleidingen zijn er in overvloed.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 21 november 2018 om 10:52
    Maar die afleidingen zijn er ook bij een 6-urige werkdag. Zou men dan niet maar 4 uur produceren? Interessante kwestie. Is men afgeleid omdat 8uur concentratie te veel gevraagd is, of vind men het een "recht" om op het werk ook prive zaken te regelen. Overigens denk ik wel dat men gaat produceren naar de uren die beschikbaar zijn. Ik heb 4 uur per week ingeleverd na de geboorte van onze kinderen, maar mijn pakket is daar niet op aangepast. En nu red ik het ook makkelijk: ik ben zelf efficienter gaan werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 11:19
    Nee dat onderxoek heeft echt uitgewezen dat zes uur werkwn makkelijker de concentratie vasthoud en dus net zo efficiënt werkt als acht uur waarmee je mensen probeerd boven de norm te motiveren wat dus eigenlijk averechts werkt. Je eigen voorbeeld spreekt boekdelen mensen gaan inderdaad efficiënter werken en dus ook geconcentreerder waardoor de kwantiteit en kwaliteit er niet hoeft te lijden.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 21 november 2018 om 11:53
    Ik zal de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag nog een brief sturen. 6 is the new 8! 😀
    Vind ik leuk
    stratumseind +173933
    dinsdag 20 november 2018 om 21:01
    Maar goed dat mijn cariere in Duitsland nooit van de grond gekomen is zie ik ......
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 21:16
    Je kan daar ook op het bankie zitten maat. ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 20 november 2018 om 21:15
    Een van de redenen waarom de eredivisie achterloopt op de rest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:28
    Mha twijfel. Natuurlijk klinkt het allemaal wel zo heftig dit verschil. Maar je zien eigenlijk nooit dat een Nederlandse club conditioneel tekort komt tegen een Duitse. Even 2 wedstrijden die voor mij vers in het geheugen liggen:
    Bayern-Ajax
    Psv-wolsburg.
    Hierin zag je dit verschil totaal niet terug. PSV was zelf toen nog sterker in de slotfase en scoorde dacht ik toen nog.

    Ik denk dat er in de Eredivisie meer gericht conditioneel wordt getraind, zodat je fit bent in de wedstrijden. En dat het bij de Duitsers maar gewoon "blind" rammen onder het motto hoe meer hoe beter
    Vind ik leuk
    Talentscout +1361
    dinsdag 20 november 2018 om 21:20
    Zo iemand gun je toch een Andy vd Meijde carrière. D.w.z. na je carrière failliet zonder de tv-privileges en netwerkjes van oud spelers, en dan vuilnisman worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +7344
    dinsdag 20 november 2018 om 21:41
    Voor dat driedubbele salaris mag je ook wel dubbele uren draaien.
    Vind ik leuk
    Socrates +697
    dinsdag 20 november 2018 om 21:49
    Zoveel gezeik en gezeur van in het eigen maatschappelijk bestaan, middelmatige, weinig tot niks opvallends presterende, zure reaguurders. En maar doorlopend anderen de maat nemen om zelf bij de eerste de beste gelegenheid de kantjes eraf te lopen. Veel plezier met elkaar hier op VP.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:31
    Zo zo, dat lijkt wel bijna op een volwaardige werkdag. Petje af jetro, alleen jij kan na tien jaar de rest van je leven op je lamme ballen hangen als wij er nog even dertig jaartjes extra aan vast plakken. Ik zou zeggen hou het vol want je wilt echt niet met mij ruilen.
    Vind ik leuk
    Johnnie +853
    dinsdag 20 november 2018 om 22:52
    We zijn rond half 10 op de club en vaak pas om half 8 thuis. Neeeee man, wat een lange dagen joh!!!! Nederland 3/4 uurtjes. Uurtje ballen en lekker naar huis.

    Waar missen we de slag in de eredivisie, een waar raadsel.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 05:59
    Dat zijn in Duitsland normale werktijden net als de gewone arbeiders bij ons . Hier zijn de profvoetballers verwend veel vrije tijd op de dag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws