Derksen doet boekje open over 'autistische' Miedema: 'Ligt niet goed in de groep'

Derksen doet boekje open over 'autistische' Miedema: 'Ligt niet goed in de groep'

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 23:23di 20-11-2018 om 23:23

Vivianne Miedema is niet de meest populaire speelster van het Nederlands elftal, onthult Johan Derksen maandagavond bij Veronica Inside. Volgens de nestor van de VI-tafel zondert de 22-jarige Drentse zich af van de overige Oranje Leeuwinnen.

Tijdens de voorbije play-offs om WK-kwalificatie wisselde Miedema stuivertje met collega-spits Lineth Beerensteyn. Volgens Derksen hebben de overige Oranje-dames liever Beerensteyn in de punt van de aanval dan Miedema. "Zij ligt totaal niet goed in de groep", aldus Derksen over de Arsenal-spits, die minder hard zou werken dan Beerensteyn en geen teamspeler zou zijn. "Ze wil alleen maar goaltjes maken en is niet blij als een ander scoort. Die meiden ergeren zich daaraan."

Tijdens het feest na afloop van de beslissende play-offwedstrijd tegen Zwitserland schitterde Miedema door afwezigheid. "Het is een einzelgänger, ze maakt geen deel uit van de groepscultuur. Dat begint een probleem te worden. Ze bemoeit zich niet met het feestgedruis, maar ze gaat met haar vader en moeder zitten. Ze betrekt zichzelf totaal niet in de festiviteiten en dat vinden de andere vrouwen heel irritant", vertelt Derksen over de 'autistische en ontevreden' Drentse.

Miedema begon tijdens het play-offduel met Denemarken in oktober op de bank, liet haar ongenoegen daarover duidelijk blijken en werd door de KNVB zelfs weggehouden bij de media. Nadat Derksen eerder al kritiek uitte op de spits, diende haar vader een klacht in en eiste hij een gesprek met de analist. Derksen weigerde dit echter.

Poll

Moet Miedema geselecteerd worden voor het WK?

(3069 stemmen)

Plaats een reactie

RenW +3278
dinsdag 20 november 2018 om 23:26
Dat heb ik met jou Derksen.
Vind ik leuk
Pimman +9491
dinsdag 20 november 2018 om 23:57
Hahaa ja herkenbaar..Miedema komt net als Derksen uit Drenthe. Zou dát het zijn ?! ;)
Vind ik leuk
Guusman +1166
woensdag 21 november 2018 om 00:01
Misschien wel ouwe bekenden dan met papa Miedema.

Of mama ;)
Vind ik leuk
Swout +1480
woensdag 21 november 2018 om 01:20
hahaha ook echt die foto erbij xD
Vind ik leuk
035 +7185
dinsdag 20 november 2018 om 23:30
Ik vind het nogal wat om iemand, die je niet kent, autistisch te benoemen.
Vind ik leuk
RenW +3278
dinsdag 20 november 2018 om 23:34
Daar leeft Derksen van, beledigen, vernederen en voor schut zetten.
Vrouwenvoetbal verachten en er nooit naar kijken, maar er wel een nietszeggende beledigende opmerking over maken.
Vind ik leuk
035 +7185
dinsdag 20 november 2018 om 23:42
Autistisch zijn is niet leuk. Narcistisch zijn is .............
Vind ik leuk
Guusman +1166
dinsdag 20 november 2018 om 23:56
Keigaaf?
Vind ik leuk
035 +7185
dinsdag 20 november 2018 om 23:59
Voor de narcisten wel helaas.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
woensdag 21 november 2018 om 08:25
🤣
Vind ik leuk
plein19 +2829
woensdag 21 november 2018 om 02:03
Je kan je afvragen of het toegevoegde waarde heeft haar autistisch te noemen. Maar de omschrijving van hem zou er wel bij passen. Hij ziet weleens een wedstrijd maar vind er niets aan. Waarom is dat beledigend? Clubs willen geen competitieelftal. En naar de bestaande elftallen komen weinig mensen kijken. Kennelijk is het weinig aantrekkelijk.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:04
Je mag niet meer kritisch zijn blijkbaar.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:37
Het lijkt wel of die jou ermee beledigd heeft? Alles wat Derksen zegt moet je met een korreltje zout nemen, lekker belangrijk.
Vind ik leuk
Koeien +3293
woensdag 21 november 2018 om 13:06
Korreltje? Die gast moeten ze begraven in de hele jaarlijkse wintervoorraad aan strooizout, zoveel ongefundeerde onzin als er uitkomt bij die zure knakworst.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:03
Hij doelt natuurlijk op het feit dat ze op zichzelf gericht is. Flink aangedikt uiteraard.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:54
Waarom is dat nogal wat?...links Nederland noemt iedereen die dol is op de echte zwarte Piet een racist....dat is nogal wat...echte Nederlanders uitmaken voor racisten omdat ze dol zijn op een cultuur feest
Vind ik leuk
035 +7185
woensdag 21 november 2018 om 12:09
Heeft niets moet dit topic te maken.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 11:07
Hij heeft in de spiegel gekeken,en zei toen, shit daar heb je weer een!!
Vind ik leuk
El Cazador +8602
dinsdag 20 november 2018 om 23:31
De nationale zeiksnor valt zijn provincie genoot volledig af, wat een lul.
Vind ik leuk
Mr. O +1498
woensdag 21 november 2018 om 03:41
Wat heeft de provincie ermee te maken, wat voor persoon Miedema kan zijn?
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
woensdag 21 november 2018 om 08:27
Nou....limburgers......🤣🤣
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 21 november 2018 om 09:11
Niets, zegt genoeg over VP om bij herhaling te benadrukken dat ze Drents is.
Vind ik leuk
Koeien +3293
woensdag 21 november 2018 om 13:18
Vergezocht en een culturele stereorypering, maar noorderlingen staan er niet bekend om om als eerste in de rij superenthousiast de polonaise gaan dansen. De aandacht op jezelf vestigen word in het algemeen ook niet gewaardeerd en ben je al snel een 'snakkerd' (verwaande opschepper). Rustig doen, niet onnodig bombarie scheppen en hard werken wordt gezien als een kwaliteit.

Het kan dan ook snel dat noorderlingen door andere Nederlanders worden beoordeeld als stug, nors of stil. Juist net het beeld wat die zak hooi over Miedema probeert te scheppen.

En da's dan zelf een Drent...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 23:47
Je hoeft niet perse bij een groep te horen. Misschien kan zij niet goed contact leggen,misschien is ze wel verlegen.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:39
Of echt autistische..
Vind ik leuk
Voetbal@com +2399
woensdag 21 november 2018 om 00:00
Mede hierom zou een serieus en positief tv voetbalprogramma welkom zijn.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2137
woensdag 21 november 2018 om 00:11
Je hoeft maar een paar woordjes te veranderen in die tekst, en je hebt precies de VI Oranje rel tussen Gijpie en de sigaarsnor.

"Tijdens de feestjes na afloop van de opnames van VI Oranje schitterde Derksen door afwezigheid. "Het is een einzelgänger, hij maakt geen deel uit van de groepscultuur. Dat begint een probleem te worden. Hij bemoeit zich niet met het feestgedruis, maar zit 10 seconden na de uitzending al in zijn auto op weg naar huis. Hij betrekt zichzelf totaal niet in de festiviteiten en dat vinden de collega's heel irritant".

Grote fan van de show, maar het blijft een apart figuur die snor lol.
Vind ik leuk
Benniewies +4362
woensdag 21 november 2018 om 00:13
Maandagavond???
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
woensdag 21 november 2018 om 00:18
Was het niet Dinsdagavond?
Vind ik leuk
derksen +9004
woensdag 21 november 2018 om 00:19
Ben het al 25 jaar vaak met meneer Derksen eens alleen vandaag slaat die echt finaal de plank een keer mis
OK komt misschien dit keer omdat het me persoonlijk raakt komt omdat zoals veel trouwe bezoekers weten dat mijn oudste zoon 11 jaar zwaar autistisch is met verstandelijke beperking en gedragsproblem waar ik ontzettend veel van hou en tot aan mijn dood zal beschermen
Johan Derksen kan geen profvoetbalster vergelijken met iemand met autisme
Beste Johan iemand met autisme droom van een team sport
Johan iemand met autisme is al moeilijk om het dagelijks leven aan te kunnen
Sorry Johan ook jij ken wel eens te ver gaan
Nodig me anders keer uit in je programma sorry dan zal ik je ff op je nr zetten want over alles kan jij een mening hebben terecht want je loop al 50 jaar mee in het voetbal en maatschapij
Maar kwa autisme weet je echt helemaal niks van je bent nu vandaag en morgen een ongelooflijke lul!
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 21 november 2018 om 00:53
Mee eens, Derksen. Respect.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 06:36
Belangrijk is om te weten dat je autisme in vele vormen en gradaties hebt, ik begrijp dat het je persoonlijk raakt, maar het is heel goed denkbaar dat bepaalde autistische personen, laat staan personen met slechts autistische trekjes, heel aardig in een teamsport functioneren als sporter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 06:37]
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 00:24
Als zei autistisch zou zijn waren der andere triggers geweest in en om het voetbal wat haar functioneren zou doen beïnvloeden. Voetbal is een "momenten" sport waarin je vaak de situatie erg snel moet kunnen lezen. Alleen dat is voor iemand met autisme al erg lastig.
Ook is veel lawaai vaak een stoorzender voor mensen met autisme. Tuurlijk is iedereen met autisme alsnog niet het zelfde, maar er zijn wel een aantal symptomen die bij bijna elke vorm van autisme naar voren komen.
Vind ik leuk
Counterattack +11373
woensdag 21 november 2018 om 00:55
Ook correct, GEVeL, net als Derksen hierboven
Vind ik leuk
Emnu +6558
woensdag 21 november 2018 om 01:22
Interessant gelul allemaal.

T enige wat telt bij vrouwenvoetbal, is zou je d’r doen of niet.

Van mij mag Miedema altijd spelen.
Vind ik leuk
bert +458
woensdag 21 november 2018 om 01:33
Juist Johan het lijkt net alsof je over jezelf praat je zegt het gezicht staat me niet aan
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
woensdag 21 november 2018 om 02:48
Iets daarvoor staat hij te zeiken over dat de oranje mannen helemaal geen vriendenteam zijn en dat zoiets bij geen een elftal is en ook niet zo moet zijn.

Daarna ga je zeiken dat miedema niet mee feest...

Paar seizoenen geleden zeik je dat we mooi voetbal op de mat leggen maar er nooit punten mee pakken. Kwalificeren we ons via lelijk voetbal en hard werken.

Leek het nergens op en hadden we geluk en moet de blijdschap verdwijnen voor realisme.


Beetje hypocriet meneer derksen. Je maakt jezelf zo erg ongeloofwaardig.

Overigens is miedema ook een typische spits zoals huntelaar vroeger was. Beetje zelf ingenomen. Niks mis mee als je zoveel scoort.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 02:49]
Vind ik leuk
wattenstaafje +23485
woensdag 21 november 2018 om 05:19
Gaan we nu ook al voetbaldames afbranden? Dacht dat het dieptepunt al jaren was bereikt.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 06:19
Derksen heeft weer een pispaaltje
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 06:25
"Ze betrekt zichzelf totaal niet in de festiviteiten"

Nooit van haar gehoord, maar nu al een fan.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:04
Kijk, door dit soort uitlatingen, die helemaal niets met enige vorm van journalistiek te maken hebben, creeer je, bewust of onbewust, de crisis waar het voetbal al jarenlang in zit. Afschaffen dit soort zinsloos geroep in de media waarmee men ongefundeerd spelers(speelsters), trainers, clubs, bewindslieden en competities loopt af te kraken
Vind ik leuk
Blindsy +17233
woensdag 21 november 2018 om 07:15
Ik meen mij te herinneren dat ene Cruijff ook redelijk zijn eigen weg ging, waardoor hij niet altijd even populair was bij zijn collega-internationals.
Vind ik leuk
ajaksiet +1064
woensdag 21 november 2018 om 07:16
Als je het over vulgaire autisten hebt, dat zijn er 3 of 4 daar aan tafel....
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:24
Derksem ging even los..... Vond het wel grappig.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 07:39
Derksens is zelf autist
Communiceert alleen met zichzelf en mee lopers
Vind ik leuk
Pur Sang +480
woensdag 21 november 2018 om 09:18
Ik zou maar even de Van Dale erbij halen en opzoeken wat de definitie is van autist, als ik jou was...
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 19:19
Jij bent ook een autist volgens mij
Vind ik leuk
ajaksiet +1064
woensdag 21 november 2018 om 07:41
Volgens mij is Messi toch ook een klein beetje autistisch? Heeft hij daar ook commentaar op?
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
woensdag 21 november 2018 om 07:43
Naar mannetje, dit is alleen maar bedacht om aandacht te krijgen.. heeft geen journalistieke waarde..
Vind ik leuk
ritje +523
woensdag 21 november 2018 om 07:56
hallo, Beste mensen. Die DErksen is gewoon een ordinaire Onrust stoker! Want noem mij iemand die in zijn ogen goed is? Dat hij zo populair is, is voer voor Psygologen! Het is gewoon een vreselijke irritante man! Met zijn onderbroeken lol! mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 08:27
Foei .. inbreuk van privacy
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
woensdag 21 november 2018 om 09:07
"Nadat Derksen eerder al kritiek uitte op de spits, diende haar vader een klacht in"

Zegt genoeg.

En het vrouwenvoetbal wil zich toch serieus genomen voelen?
Nou.... krijg je dit dus ook.
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
Pur Sang +480
woensdag 21 november 2018 om 09:16
Waar benoeit Derksen zich mee? Hij gaf toch niks om vrouwenvoetbal?
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 19:21
Zeiksnor
Vind ik leuk
ELD070 +989
woensdag 21 november 2018 om 10:25
Johan Derksen is een van de weinige dingen die ik kutter vind dan vrouwenvoetbal.

Nare Zuurpruim.
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
woensdag 21 november 2018 om 10:34
die derksen heeft totaal geen idee meer wat er speel in het voetbal sinds hij bij vi weg is de ouwe gek is al maanden op oorlogspad met hun puur omdat hij tegenspraak kreeg deze dictator kan niet tegen mensen met een andere mening of met tegen spraak dan word je paar jaar afgebrand steeds meer een erdogan die gek
Vind ik leuk
Maxx Jw +1338
woensdag 21 november 2018 om 10:42
Derksen weer lekker positief...man man man
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 10:43]
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 11:37
Meegaan in het gefeest hoeft toch ook niet persé. Drink een biertje of twee en vertrek daarna naar je bed. Trouwens, dat niet juigen of blij zijn als een ander scoort vind ik ook overdreven. Spelers als Ronaldo willen ook liever zelf scoren en zitten met een bek als een oorwurm op de bank als ze gewisseld worden maar daar hoor je niemand over. Beetje overtrokken allemaal weer..
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 12:04
Dit meisje kan er waarschijnlijk ook niks aan doen dat ze autistisch is..
(ik werk dagelijks met mensen met autisme)

Ik vind het belachelijk om een jonge vrouw zo af te serveren, iemand met autisme hoort een bepaald gedrag.

Als ik met mijn ervaring en kennis iemand aan mag wijzen die waarschijnlijk dezelfde stoornis heeft is het onze Dolberg.
Ik zeg niet dat het zo is maar hij laat wel tekenen zien van autisme in zijn gedrag.
Voor de rest ben ik de grootste fan van Dolberg en ook Miedema is wie ze is en daar mee moet de rest het maar mee doen..
Vind ik leuk
ritje +523
donderdag 22 november 2018 om 07:36
hallo Derksen is de meest onbeschofte man op de TV! Alles is in zijn ogen negatief! hij is een anarcist! Als hij in het nauw gedereven wordt! Dan is het ineens satire! am mun hoela! Deze man is zo haatdragend, Weg met die vent! mvg ritje
Vind ik leuk
donderdag 22 november 2018 om 11:06
Ze hoeft zich niet druk te maken. Over Messi is ook beweerd dat hij autistisch is ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws