FC Valt Tegen: Ayoub, Cassierra en 11 andere spelers die dit seizoen teleurstellen

FC Valt Tegen: Ayoub, Cassierra en 11 andere spelers die dit seizoen teleurstellen

Gepubliceerd: donderdag 29 november 2018 om 15:00do 29-11-2018 om 15:00

Laatste update: donderdag 29 november 2018 om 15:12do 29-11-2018 om 15:12

Dertien speelrondes is de Eredivisie inmiddels onderweg. Prima moment voor een tussenbalans: welke spelers op de Nederlandse velden stellen teleur? Wie hebben sinds augustus (nog) niet aan de verwachtingen voldaan? Dit is de dertienkoppige selectie van FC Valt Tegen. 

Hidde Jurjus (De Graafschap)
Het gepromoveerde De Graafschap hoopte ongetwijfeld dat verloren zoon Jurjus sinds zijn transfer naar Eindhoven in 2016 een betere keeper was geworden en dit seizoen daarme ook een belangrijke bijdrage kon leveren aan handhaving in de Eredivisie. Niets is minder waar: Jurjus blundert wekelijks. 

Tom Beugelsdijk (ADO Den Haag)
Afgelopen jaar de rots in de branding bij ADO, dat tot grote hoogtes steeg in de competitie en op een fraaie zevende plaats eindigde. Dit seizoen loopt het voor geen meter met het elftal van Fons Groenendijk. Zonder Nasser El Khayati had ADO waarschijnlijk stijf onderaan gestaan. Beugelsdijk pakt kaart na kaart en is door Groenendijk inmiddels op bank gezet. 

Dave Bulthuis (sc Heerenveen)
Linksback spelen, daar had Bulthuis eigenlijk geen trek meer in, liet hij bij zijn transfer naar Heerenveen weten. De verdediger mag blij zijn dat hij überhaupt nog een basisplaats heeft in Friesland. De achterhoede van Heerenveen rammelt aan alle kanten en dat heeft grotendeels te maken met de missers van Bulthuis. 


Darryl Lachman (PEC Zwolle)
Na het wegvallen van Dirk Marcellis hoopte PEC-trainer John van 't Schip dat hij op de routine van zomeraanwinst Darryl Lachman kon rekenen. Helaas: Lachman stapelde dit seizoen fout op fout, raakte zijn basisplaats kwijt en werd deze week zelfs uit de selectie verwijderd vanwege 'onprofessioneel gedrag'. 

Guus Til (AZ)
Acht maanden geleden maakte Til zijn debuut in het Nederlands elftal. Waar is het sindsdien misgegaan met de twintigjarige middenvelder? Til werd in de zomer door AZ-trainer John van den Brom benoemd tot captain. Sindsdien is hij geen schim meer van de speler die in het seizoen 2017/18 elf keer scoorde. 

Clint Leemans (PEC Zwolle)
Afgelopen seizoen was Leemans de grote man bij VVV-Venlo, dat zich dankzij de treffers en assists van de middenvelder moeiteloos handhaafde op het hoogste niveau. PEC betaalde een flink bedrag voor de voormalig PSV'er. In Zwolle deelt Leemans dit jaar in de malaise. 


Yassin Ayoub (Feyenoord)
Na jaren uitblinken bij FC Utrecht maakte Ayoub afgelopen zomer dan éindelijk de stap naar een topclub. Zijn avontuur in Rotterdam-Zuid is voorlopig een ramp. Ayoub stond niet één keer in de basis bij Feyenoord. Zes keer liet trainer Giovanni van Bronckhorst hem invallen. Nu al wordt er in de wandelgangen gesproken over een vertrek. 

Mateo Cassierra (FC Groningen)
Twee seizoenen op rij scoorde Cassierra aan de lopende band namens Jong Ajax. Afgelopen zomer was het voor de Colombiaanse spits tijd om z'n vleugels te spreiden en het te laten zien bij een club in de Eredivisie. Wat Cassierra tijdens de eerste maanden van het seizoen heeft laten zien in Groningen, valt niet mee. Hij scoorde één keer en verprutste vooral veel kansen. 

Bjorn Johnsen (AZ)
Dat het voor scouts lastig is om in te schatten of een speler op een iets hoger niveau óók uit de verf komt, blijkt opnieuw in het geval van Johnsen. Bij ADO Den Haag was de Noorse targetman in fenomeen. In Alkmaar heeft Johnsen moeite om aan te haken. AZ-trainer John van den Brom kiest inmiddels liever voor Mats Seuntjens op 9Hij is eigenlijk een middenvelder. 

Tomas Necid (ADO Den Haag)
Johnsen verkaste na het nodige gekissebis naar Alkmaar en Necid werd eind augustus gepresenteerd als zijn gedroomde opvolger. Eerder maakte de Tsjech veel indruk bij PEC Zwolle. Nu wil het niet lukken in Den Haag. In negen duels scoorde Necid pas één keer voor het moeizaam draaiende ADO.


Jannik Pohl (FC Groningen) 
Tom van Weert ging, Pohl kwam. Veel fans van FC Groningen zullen nog weleens terugdenken aan de negen doelpunten die Van Weert vorig seizoen maakte in het hoge Noorden. Van dergelijke aantallen kan Pohl enkel dromen. Hij valt haast wekelijks door de mand. 

Aras Özbiliz (Willem II)
Ook in Tilburg wordt Özbiliz achtervolgd door blessures. De voormalig buitenspeler van Ajax stond dit seizoen pas vier keer in de basis bij Willem II. Eén keer zag het er aardig uit. Dat was tegen Heracles Almelo (5-0). Sindsdien grossiert Özbiliz vooral in slechte voorzetten en mislukte dribbels. 

Sam Larsson (Feyenoord)
Dit seizoen is Larsson een vast gezicht in het flopelftal dat VoetbalPrimeur na elke speelronde produceert. Het lijkt simpelweg niet te werken tussen Feyenoord en de Zweeds. De flair die Samba Sam uitstraalde in zijn jaren bij Heerenveen is ogenschijnlijk verdwenen. Na een kleine opleving wekt Larsson nu vooral medelijden op. 

Welke namen mis jij in het rijtje? Wie heeft jou teleurgesteld tijdens de eerste dertien speelrondes? Deel het in de comments!

Poll

Wie valt jou vooral tegen dit seizoen?

(3310 stemmen)

Plaats een reactie

Roodwitblauw +1604
donderdag 29 november 2018 om 15:01
Had meer verwacht van Leemans en Ayoub
Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 19:25
Hoe kan je wat laten zien als je niet opgesteld word door een trainer die er geen ballen verstand van heeft
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
donderdag 29 november 2018 om 15:02
Ayoub valt niet tegen, hij krijgt gewoon niet genoeg de kans om zich te bewijzen...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
donderdag 29 november 2018 om 15:02
Je kan Lachman wel een tegenvaller noemen, maar dan hadden er toch eerst verwachtingen moeten zijn.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +1974
donderdag 29 november 2018 om 15:15
Hahaha laatstaan dave bulthuis wat een gek is dat zeg
Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 15:07
VP faalt door alle spel- en taalfouten die we dagelijks tegen komen.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
donderdag 29 november 2018 om 15:13
Moet jij op je beurt niet een werkwoord vervoegen helder geest?
Vind ik leuk
meloen87 +803
donderdag 29 november 2018 om 17:21
Moet jij op je beurt niet controleren of het heldere geest is? Kinderachtig.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
donderdag 29 november 2018 om 18:10
Uhh nee.
Vind ik leuk
Mr. Writer +559
donderdag 29 november 2018 om 15:07
FC Valt Tegen....wel understatement van het jaar. Er zitten echt een paar enorme lutsers tussen! Hilarisch topic.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7194
donderdag 29 november 2018 om 15:08
Bulthuis heeft een basisplaats in FC valt tegen.
Vind ik leuk
poklane +5406
donderdag 29 november 2018 om 15:10
Dat Ayoub tegenvalt ligt aan Gio, niet Ayoub zelf. Elke keer als Ayoub erin komt begint het team beter te draaien, helaas hebben we alleen een kut trainer die aan dezelfde 11 vasthoudt terwijl het al anderhalf jaar voor geen meter draait.
Vind ik leuk
Momo&Mimi +24802
donderdag 29 november 2018 om 15:13
Nog even wachten volgend weekend speelt ayoub niet ok😘
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
donderdag 29 november 2018 om 15:14
Hoe kan Ayoub nou teleurstellen als hij nog amper gespeelt heeft.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
donderdag 29 november 2018 om 15:16
Til en Ayoub hier neerzetten is natuurlijk absurd.
Cassiera speelde ook nog niet geweldig veel volgens mij, maar wel meer dan deze lui.

Als je Til en Ayoub hier plaatst, kan je net zo goed Romero van PSV ook noemen...
Aankopen in NL moeten ze sowieso langer de tijd geven. Zou veel helpen al.
Vind ik leuk
2cents +61664
donderdag 29 november 2018 om 15:27
Til miste volgens mij geen minuut in de eredivisie dit seizoen...
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
donderdag 29 november 2018 om 16:44
Oh chips je hebt gelijk en VP ook; Til is ook heel matig dit seizoen. Ik verwarde hem met die geblesseerde dude. Die pas eindelijk weer terug was.
Vind ik leuk
El Apache +20
vrijdag 30 november 2018 om 11:09
En ayoub miste bijna elke minuut toch zitten ze in hetzelfde categorie smh
Vind ik leuk
AllAdIn +24642
donderdag 29 november 2018 om 15:17
Toch zou een team van deze spelers niet degraderen.
Vind ik leuk
Romarioo +700
donderdag 29 november 2018 om 15:20
Ayoub kan je niks kwalijk nemen
Feijenoord haalt clasie terug en die moet spelen ookal bakt hij er niks van
Ik zou me laten verhuren na de winterstop
Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 15:32
Jurjus is geen verassing zullen de mensen uit Kerkrade denken
Vind ik leuk
BassieN +11332
donderdag 29 november 2018 om 15:34
Serieus? Ayoub? Hij krijgt niet eens de kans om zich te bewijzen en jullie moeten hem gelijk in zo'n zielig elftalletje plaatsen, wat een onzin.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
donderdag 29 november 2018 om 15:38
larsson speelde de laatste weken een stuk beter, het is nog niet genoeg maar hij lijkt zijn draai gevonden te hebben
Vind ik leuk
semi1946 +312
donderdag 29 november 2018 om 15:44
Elke aankoop van Feijenoord in de eredivisie is gedoemd te mislukken ,ze zijn zo goed niet in een aanvallend systeem ,
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
donderdag 29 november 2018 om 15:44
Als je Ayoub hier tussen zet kan je wel iedere bankzitter er tussen gooien.



Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 15:45
Vind dat Ayoub hier niet echt tussen hoort te staan, hij krijgt geen enkele kans en dat heeft niks te maken met zijn kwaliteiten.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
donderdag 29 november 2018 om 15:59
zei ik ook al ja.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6528
donderdag 29 november 2018 om 15:50
had veel meer verwacht van cassiera, was altijd een degellijke spits,

is in het begin wel veel geblesseerd geweest

maar toch
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
donderdag 29 november 2018 om 15:59
Hoe kan ayoub teleurstellen als hij niet eens een kans krijgt verdorrie.

Elke keer als hij speelt speelt hij goed, scoorde tegen heerenveen ook een super belangrijke goal.

Dom om hem in het lijstje te zetten, dit is de schuld van gio.
Vind ik leuk
torinofc +600
donderdag 29 november 2018 om 16:30
Zielig om elke keer zo n artikel te schrijven. Schijf beter over mensen die wel presteren!
Vind ik leuk
Koenbres +2012
donderdag 29 november 2018 om 16:34
Serieus VP, Ozbiliz en Ayoub spelen amper hoe kunnen ze dan tegenvallen. Ozbiliz heeft van alle minuten die hij heeft gespeeld gewoon de helft prima gespeeld minstens. En Lachman? Vorig jaar deed hij het toch niet anders dan dit jaar
Vind ik leuk
fc roodwit +677
donderdag 29 november 2018 om 16:47
Ayoub hoort in dit rijtje niet thuis,simpel omdat die bij Gio niet 1 fatsoenlijke kans krijgt,ja af en toe 10 minuutjes,dit zegt weer alles over de trainer Gio,die ook nog denkt dat Feyenoord in de competitie voor een verrassing kan zorgen, tjonge jonge,je hoort het hem zeggen ,en de jaknikkers om hem heen geloven het nog ook.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +223
donderdag 29 november 2018 om 16:59
makkelijk he
spelers af zeiken
net als toen met v gaal
ned.elftal.kwam allemaal goed
gun ze de tijd
kijk naar jullie eigen wan prestaties
lekker mee verdienen over de rug van een ander
dirk uit arnhem
Vind ik leuk
HaagieHaag +1077
donderdag 29 november 2018 om 17:04
Typisch de Ajax media om Ayoub af te schrijven en neer te zetten als tegenvaller terwijl die jongen geen kans krijgt van Gio.
Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 17:07
Serieus, hoeveel kansen heeft Ayoub gehad van Gio?
Vind ik leuk
meloen87 +803
donderdag 29 november 2018 om 17:16
Wat een bullshit dat Ayoub in deze lijst staat. Het is toch duidelijk dat Ayoub geen kans krijgt van de trainer, echt doodzonde dat die jongen zit weg te rotten op de bank. Tijdens zijn invalbeurten maakte hij altijd een goede indruk. Ik hoop echt op een winterse transfer van Vilhena. Goed voor hem, en goed voor Feyenoord. Met de rest van deze jongens ben ik het helemaal mee eens. Lachman is echt een lachertje, Beugelsdijk z´n tijd zit erop in de Eredivisie (KKD materiaal), Jurjus is een zeer matige keeper, Bulthuis kan er echt helemaal niks van, Leemans deel mee in de malaise van PEC, Cassierra was geen schot in de roos in tegenstelling tot Sanchez toen, Johnsen is een ééndagsvlieg, net als Necid en Özbiliz. Onbekende Pohl is een blunder van jewelste. Larsson bezwijkt onder de welbekende Kuipvrees. En Til: echt onbegrijpelijk wat er met die jongen aan de hand is. Zo zonde, want hij heeft echt veel potentie en talent.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6170
donderdag 29 november 2018 om 17:19
Lachman valt niet tegen hoor. Iedereen wist al dat het 10x niks is behalve Gerard Nijkamp en Schippie.
Vind ik leuk
bennings +360
donderdag 29 november 2018 om 17:28
Nou Ayoub heeft vooral zichzelf overschat komt gewoon veel tekort voor de top.Feyenoord kon hem gelukkig tranfervrij ophalen maar is eigenlijk de zoveelste speler die mislukt in de kuip .
Vind ik leuk
donderdag 29 november 2018 om 18:35
Sowieso Cassiera! Had echt verwacht dat Grunn hier veel plezier aan ging beleven maar helaas is dat niet het geval. Ajax moet echt opzoek naar een nieuwe spits!
Vind ik leuk
FCG1971 +4739
donderdag 29 november 2018 om 19:39
Langzaam aan heeft niemand meer vertrouwen in die man. Misschien dat dat hem er nog wel bovenop kan helpen. Wellicht kan hij slecht tegen de druk.
Vind ik leuk
fer65 +325
donderdag 29 november 2018 om 19:37
Ayoup heeft amper gespeeld de keren dat hij speelde vond ik hem een ladtige tegenstander om voorje te hebben.Daar scoorde Ayoup nog ook dus oordeel niet te snel daar zijn ze in nederland uitmuntend in .De rest kan nederland niets schelen want ojox is god in ned er land .
Vind ik leuk
fer65 +325
donderdag 29 november 2018 om 19:40
Het trainings nivo in nederland is bizar slecht en van een zeer laag nivo maar dat mag niet gezegd worden want hard trainen en je lichaam pijnigen op een gezonde manier is alleen bij ojox mogelijk de rest ,oet zo blijven anders krijgen zij het heel moeilijk in omsterdom
Vind ik leuk
Justin Kees +2479