PEC kijkt uit naar volgende week na belangrijke zege: 'Dan lekker tegen Ajax'

PEC kijkt uit naar volgende week na belangrijke zege: 'Dan lekker tegen Ajax'

Gepubliceerd: zondag 2 december 2018 om 08:12zo 02-12-2018 om 08:12

Clint Leemans erkent dat de opluchting bij PEC Zwolle groot is. De Zwollenaren wonnen, onder meer door een goal van Leemans, met 2-0 van 'degradatieconcurrent' De Graafschap en nemen daardoor afstand van de onderste regionen.

De spanning was voelbaar bij PEC. "Als we deze hadden verloren hadden we echt naar beneden moeten kijken", legt Leemans uit in gesprek met de NOS. "Nu hebben we wat lucht. Dit was echt een must, dus er valt wel iets van ons af."

De ploeg uit Zwolle had ondanks een numeriek overtal moeite om de wedstrijd in het slot te gooien. "Dat heeft te maken met de fase waarin wij nu zitten", stelt de middenvelder van PEC. "We hebben iets minder vertrouwen dan normaal en als je hoger op de ranglijst staat speel je dit gemakkelijker uit. Nu zat er toch nog wat angst in de ploeg."

"Volgende week spelen we lekker tegen Ajax", kijkt Leemans alvast vooruit naar volgende week zaterdag. "Dat wordt een mooi potje. Tegen Ajax spelen is altijd lekker, we gaan onze huid duur verkopen."

Plaats een reactie

Emnu +6568
zondag 2 december 2018 om 08:25
Toch triest, pec, had ooit nog iets knus, met pietje schrijvers als t lek van pek...

Nu helaas ten prooi gevallen aan de millenials en niets meer dan n clickbait, om nog n reclame mee op te leuken of zo.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 08:54
Vergeet zijn andere bijnaam niet ; de bolle van Zwolle

En het lek van PEC is weer herrezen , die hebben ze nu ook in de goal staan , met v/d Hart
Vind ik leuk
mazu +3441
zondag 2 december 2018 om 09:14
Ik moet als kritisch supporter toch toegeven dat Vd Hart het prima doet de laatste tijd.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:26
Zie mijn reactie hieronder ;-)
Maar Boer is toch beter dan v/d Hart ??
Vind ik leuk
Ramon89 +877
zondag 2 december 2018 om 10:12
Boer is niet wat het geweest is. Sinds Mickey het vertrouwen heeft gekregen toen Boer geblesseerd raakte stond hij er opeens wel.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 11:28
Mooi toch , maar ik maak wel een beetje uit je reactie op dat je v/d Hart eerst ook een matige keeper vond .
Vind ik leuk
Ramon89 +877
zondag 2 december 2018 om 12:17
Dat was hij zeker. Nouja, onzeker met name.
Vind ik leuk
HanV +5118
zondag 2 december 2018 om 09:15
vdHart is juist bezig aan zijn beste seizoen in de eredivisie, hij speelt goed en heeft al veel knappe reddingen verricht. Gisteren niet, want er kwam geen schot in de buurt.
Schrijvers heeft maar 2 jaar bij PEC gespeeld, in beide thuiswedstrijden tegen Ajax is het toen 1-1 geworden tegen het Ajax met beide keren als trainer van Ajax de overbekende Aad de Mos.
Vind ik leuk
zondag 2 december 2018 om 09:25
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Pec niet veel gezien heb dit jaar , en de keren dat ik Pec gezien heb , stond Boer in de goal .
Maar ik heb v/d Hart de afgelopen seizoenen gezien , en dan zie ik een keeper die goede reddingen afwisselt met blunders .
Vandaar dat ik hem het lek van PEC noem .
Vind ik leuk
mazu +3441
zondag 2 december 2018 om 08:30
Tjezus Leemans, doe ff normaal. Ondanks de drie punten was het spel gisteren weer dramatisch. Volgende week hebben we geen schijn van kans. Jullie hadden de punten moeten pakken tegen Fortuna, Ado en Willem 2, dan hadden we er nu een stuk beter voorgestaan. Leuk dat je er zin in hebt maar ik ben bang dat je er volgende week na 20 minuten spelen heel anders over denkt, al hoop ik van niet.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6070
zondag 2 december 2018 om 08:50
Nou Clint, volgende week wordt gewoon weer een complete afgang. Dat kan ik je nu alvast vertellen. 1 voordeel, we kunnen Schippie na afloop in de Ajax bus proppen richting Amsterdam
Vind ik leuk
B3v3r +777
zondag 2 december 2018 om 09:54
Met de huidige vorm en vertrouwen van PEC denk ik volgende week op een 1-6.

Als je met een man meer tegen De Graafschap al lastig hebt om de 0-2 te maken dan wordt het volgende week een walkover.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3304
zondag 2 december 2018 om 13:05
Laat ajax maar komen 😤🙈
Vind ik leuk
peinke +2257
zondag 2 december 2018 om 17:18
Babbelkous die Leemans. Vorige week dacht hij een trouwe supporter de les te lezen omdat die met een wit zakdoekje zwaaide; nu weer babbels over ,,het duur verkopen van de huid'' tegen Ajax. Hele matige aankoop die in het kielzog is meegetrokken van Van Crooy. Ik begrijp nu waarom die VVV-supporters zich hebben doodgelachen toen PEC een transfersom voor die gast ging overmaken. Blaaskaak eerste klas, voetballend eerstedivisieniveau.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws