Harde maatregelen Feyenoord na incident: aanvaller geschorst, beboet en verhuurd

Harde maatregelen Feyenoord na incident: aanvaller geschorst, beboet en verhuurd

Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 16:02ma 03-12-2018 om 16:02

Laatste update: maandag 3 december 2018 om 16:13ma 03-12-2018 om 16:13

Vanwege 'onacceptabel gedrag' wordt Feyenoord-talent Crysencio Summerville geschorst, beboet én verhuurd. De Rotterdamse topclub meldt dat maandagmiddag via de officiële kanalen. 

Feyenoord laat weten dat Summerville (17) per direct disciplinair is geschorst. 'Tot 1 januari 2019 blijft Summerville geschorst en hij zal direct daarna voor de rest van het seizoen worden verhuurd. Bovendien krijgt Summerville de maximale boete opgelegd die volgens zijn contract mogelijk is en geeft Feyenoord hem een nog nader te bepalen taakstraf.'

Afgelopen maand raakte Summerville betrokken bij een ernstig kleedkamerincident op jeugdcomplex Varkenoord. De tiener kreeg het aan de stok met teamgenoot Mats Knoester en schakelde later zijn broer in. Hij ging in de kleedkamer op de vuist met Knoester. Laatstgenoemde was daarna zó van slag, dat hij volgens diverse media overwoog om per direct zijn contract in te leveren. 

'Summerville heeft inmiddels aangegeven de straf(fen) te accepteren en nogmaals zijn excuses te zullen maken aan Knoester, diens familie en de complete spelersgroep van Feyenoords hoogste jeugdelftal', valt te lezen op de website van Feyenoord.

Lees ook: 'Schok bij Feyenoord: familielid beslecht ruzie tussen jeugdspelers in kleedkamer'

Plaats een reactie

rinirat +3274
maandag 3 december 2018 om 16:03
En terecht!
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:05
Wat heeft hij gedaan?
Vind ik leuk
poklane +5468
maandag 3 december 2018 om 16:07
Na een harde tackle op de training z'n broer gebeld, die is toen naar Varkenoord gekomen, de kleedkamer ingelopen en heeft toen Knoester aangevallen.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:09
Aah was hij dat. Nu heeft VP het ook geplaatst.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:17
Had VP al geplaatst...
Vind ik leuk
JonathanAjax +9500
maandag 3 december 2018 om 16:04
Terecht, maar zonde dat het zo ver moet komen.
Geweldig talent!
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 16:04]
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:39
Hoezo???kommie wel.s.kijken op varkenoord dan?lol
Vind ik leuk
JonathanAjax +9500
maandag 3 december 2018 om 19:37
Ja vaak geweest! Woon in Amsterdam, werk veel in Rotterdam. Ik hou van voetbal, zelfs van Feyenoord-voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:56
😅oooohw oke jij bent voetballiefhebber,
ik Feyenoordsupporter.
Geeft niet hoor ik bedoel.ieder ze ding,behalve excelsior schijt ik op alle andere clubs en zal er dan ook nooit gaan kijken
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
maandag 3 december 2018 om 16:04
Slap gedoe, zo'n mafkees moet je direct ontslaan.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
maandag 3 december 2018 om 16:08
Een jaar schorsing vind ik niet zo slap. Als ze hem ontslaan kan hij direct ergens anders aan de slag. Nu kan hij een jaar niet voetballen. Best wel pittig.
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:09
Een jaar ?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1420
maandag 3 december 2018 om 16:10
Oh nee, een maand maar. Toch een beetje slap.
Vind ik leuk
San_ +24
maandag 3 december 2018 om 16:20
Een maand plus een half seizoen verplicht Varkenoord verlaten. Vind ik zwaar zat hoor.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
maandag 3 december 2018 om 16:09
Goed lezen, hij is 30 dagen geschorst en wordt daarna verhuurd.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:24
En dan nog. Hij kan zo ergens anders aan de slag. Dus een half jaar niet voetballen is niet waar. Niks pittigs aan. Dit is slappe hap van Feyenoord. Money is all that matters. Knoester hadden ze waarschijnlijk gelijk weggestuurd als het andersom was.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4573
maandag 3 december 2018 om 16:21
Probleem daarmee is alleen dat andere clubs dan zeggen: kom maar hier want jij kan lekker voetballen

Als clubs nou eens solidair met elkaar waren en zo'n gast meteen persona non grata verklaren, zou ontslag een goed idee zijn.
Tief hem nu op de keien en je snijdt jezelf in de vingers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
maandag 3 december 2018 om 16:26
Dat is zeker een probleem, maar spelers die dit doen moet je niet meer bij je club willen hebben.

Dat een andere club dan minder fatsoen heeft moet je maar voor lief nemen, er zijn genoeg geestelijk gezonde talenten in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:28
Wat maakt dat voor Feyenoord uit? Zij hebben dan hun morele plicht gedaan. Bij Ajax gebeurde ooit hetzelfde. Vito Wormgoor mocht Ajax verlaten na (volgens mij) gestolen te hebben. Vervolgens ging hij bij Ado aan de slag. Maar wat maakt Ajax dat uit?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4573
maandag 3 december 2018 om 16:54
En wat deden ze daar met die lui die die agente aftuigden?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:56
Geen idee? Dat verhaal ken ik niet, oprecht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4573
maandag 3 december 2018 om 17:00
El Azzouzi en 2 of 3 anderen. Allemaal spelend bij Ajax
El A was wel de hoofdverdachte\dader.
El A werd geschorst door Ajax maar is daarna nog jarenlang aan alles en iedereen verhuurd en niet op de keien gegooid.

Ik wil niet aan "wat is erger" wedstrijdjes beginnen.
Het is allemaal schuim
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
maandag 3 december 2018 om 17:29
En dat bleek later niet waar te zijn maar toen was die al weg bij Ajax (hebben jullie niets aan gemist overigens)
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:42
Neej hoor laat ze broer lekker daar de kleedkamer kort gaan slaan dat soort pipos hebben wij helemaal.niet nodig.
Mensen met karakter en echte topsportmenthaliteit dien dat soort dingen namelijk niet
Vind ik leuk
Roeptoeter +12416
maandag 3 december 2018 om 16:05
Best oplossing zonder meteen aan kapitaal vernietiging te doen.
Welke club zou die jongen met deze stempel binnen halen? Hoe wanhopig is die club dan? Heeft Ernst Faber al interesse getoond?
Vind ik leuk
San_ +24
maandag 3 december 2018 om 16:22
Probleem is; wie wil er een net 17 jarige speler in hun O19 hebben. Lijkt me sterk dat ze hem naar een KK Divisie club sturen om bij de selectie te spelen..
Vind ik leuk
heur es +861
maandag 3 december 2018 om 16:05
Wie wil hem huren dan?

FC Schorriemorrie?
Vind ik leuk
ReneAjax +8635
maandag 3 december 2018 om 16:38
Sparta ?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:44
Zou je wel.willen he🤣
🖕sparta dan nog liever op de tribune dood laten bloeden
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:06
Optyfen!
Vind ik leuk
Keuneklets +107
maandag 3 december 2018 om 16:07
Overdreven gedoe. We hebben vrowger állemaal toch wel 's iemand voor.z'n bakkes gemept.
Vind ik leuk
M477Y +1301
maandag 3 december 2018 om 16:12
ja precies dat deden we toendertijds gewoon zelf. Ik had geen oudere broer;-)
Vind ik leuk
MedusAZ +4474
maandag 3 december 2018 om 16:14
Maar dat heeft hij niet gedaan. Goed lezen.
Vind ik leuk
Keuneklets +107
maandag 3 december 2018 om 16:24
Heb ik het over hem dan?
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:08
Voor straf worden verhuurd? Kan leuk uitpakken
Vind ik leuk
ReneAjax +8635
maandag 3 december 2018 om 16:46
Ja, Feyenoord moet oppassen.
Zodirect verhuren ze hem aan Sparta en wil ie niet meer terug.
Ik heb gehoord dat Sparta een goede jeugdopleiding heeft.
Kevin Strootman, Georginio Wijnaldum, Jetro Willems, Memphis Depay, Denzil Dumfries komen allemaal uit de Sparta jeugdopleiding.
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:58
Zat meer te denken aan Barcelona , maar zal wel RKC worden
Vind ik leuk
14forever +8980
maandag 3 december 2018 om 16:09
Je kan hem ook gewoon ff in de hoek zetten, wat overdreven is dit zeg..
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:15
overdreven hahaha je zegt nog net niet dat er niets gebeurt is..
Vind ik leuk
poklane +5468
maandag 3 december 2018 om 16:16
Hij heeft gewoon zijn broer erbij gehaald om een medespeler in elkaar te rossen....... hij mag blij zijn dat hij een groot talent is waardoor hij mogelijk veel waard word, want anders was hij per direct ontslagen.
Vind ik leuk
14forever +8980
maandag 3 december 2018 om 16:23
Het is maar een gewone knokpartij hoor, die heb jezelf ook wel genoeg gehad.
Vind ik leuk
poklane +5468
maandag 3 december 2018 om 16:35
Gewone knokpartij is als je je eigen vuisten gebruikt, niet je broer naar Varkenoord laat komen
Vind ik leuk
ELD070 +989
maandag 3 december 2018 om 17:09
Het is niet gewoon een knokpartij. Als er direct na de overtrading een tik was uitgedeeld op het veld kan je spreken van een opwelling.
Nu is de beste man na de training zijn broer gaan bellen om hem vervolgens tikken uit te laten delen. Dit is geen opwelling, maar dan laat je moedwillig iemand in elkaar slaan.
Lijkt mij vele malen erger.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
maandag 3 december 2018 om 16:37
Ik zie net je avatar "gio mvg out"
Dat je Gio weg wil tot daar aan toe, maar wat heeft Michael van Gerwen je misdaan?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:45
😂touché
Vind ik leuk
babbel1908 +280
maandag 3 december 2018 om 16:10
"Voorts zal de club de speler extra mentale begeleiding geven, om hem niet alleen te straffen maar Summerville ook te helpen."

Lekker maar de helft van het bericht kopiëren. Goed bezig VP.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21151
maandag 3 december 2018 om 16:12
Je bent nieuw hier?
Vind ik leuk
babbel1908 +280
maandag 3 december 2018 om 16:14
Ik loop hier al een tijdje, maar ik had nog nooit de moeite genomen om erover te zeiken.
Vind ik leuk
ReneAjax +8635
dinsdag 4 december 2018 om 01:30
Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een goede beslissing van VP is.
Alleen de relevante dingen vermelden.
Die extra mentale begeleiding zal ten eerste wel niet veel inhouden en ten 2e ook niets helpen.
Ma goed, het staat wel leuk voor de buitenwacht.
Vind ik leuk
repeP +2088
maandag 3 december 2018 om 16:11
Harde les voor Summerville op deze manier. Nu komt het er op aan bij hem karakter te tonen en niet te blijven hangen in enige vorm van wroeging naar Feyenoord dan wel Knoester toe.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:11
Netjes gehandeld
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:16
En hoe staat de Rotterdamse knoest er voor ?
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:16
Ze hebben alleen nog even een paar dagen extra gewacht zodat hij de mini klassieker nog wel kon spelen.
Dan krijgt hij een maand schorsing waarvan ook nog eens 2 weken winterstop.
En verleggen ze het probleem, door hem te verhuren, zodat hij nog wel lekker zn wedstrijden kan voetballen. Slappe hap.
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:20
Meepraten is mee denken, speelde niet mee
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:30
Dan ben ik verkeerd geïnformeerd :) mijn excuses.
Vind ik leuk
Mama +412
maandag 3 december 2018 om 16:35
Vooruit, geaccepteerd. Sorry voor mijn sikkeneurige reactie.
Vind ik leuk
San_ +24
maandag 3 december 2018 om 16:23
Hij was geschorst sinds het gebeurde, voor onbepaalde tijd.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:17
Warme club....
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4573
maandag 3 december 2018 om 16:18
Zet er nog even bij dat Knoester vanmiddag gewoon met Jong Feyenoord heeft gespeeld.
Dat van contracten verscheuren en meteen weggaan zal wel uit de verzinselkoker van het krabbedammetje komen
Vind ik leuk
COYG +7774
maandag 3 december 2018 om 16:25
Ook vorige week speelde hij gewoon mee in Engeland tegen Sparta Praag.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:20
Ik heb nog niets gelezen over een aangifte bij justitie. Wanneer een werknemer van je te maken krijgt met geweld op de werkvloer hoor je dat wat mij betreft als werkgever te doen
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:21
Terecht
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:13]
Vind ik leuk
Splintair +2082
maandag 3 december 2018 om 16:30
Nou nou.... alsof elke jongen van 17 niet eens een fout maakt (en nee ik praat het niet goed!) maar een tweede kans mag, na straf.
Dus kijken hoeveel ruggengraat deze jongen heeft volgend seizoen
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:34
In je hoofd.....NEUS
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 17:05
Voel je jezelf nu stoer met je neus kneus?
Vind ik leuk
repeP +2088
maandag 3 december 2018 om 17:03
Sloopkogel voor jouw commentaar evenzo.
Vind ik leuk
Wim59 +579
maandag 3 december 2018 om 16:27
Waarom niet helemaal weg bij feijenoord? Dit maakt geen indruk hoor😐😐
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
maandag 3 december 2018 om 16:28
Goede straf van Feyenoord. Kan hij mooi over zijn zonden nadenken en laten zien dat hij er van geleerd heeft.

Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 16:33
Terecht ook beetje je broer erbij halen lafaard
Vind ik leuk
plein19 +2842
maandag 3 december 2018 om 16:36
En wat vindt het slachtoffer. Het lijkt een harde straf. Maar dat is afhankelijk hoe ernstig het daadwerkelijk was
Vind ik leuk
ReneAjax +8635
maandag 3 december 2018 om 16:52
Ik was ook benieuwd wat Mats er van vindt, of deze straf voldoende genoegdoening biedt.
Vind ik leuk
Rabarber +2186
maandag 3 december 2018 om 16:39
Prima oplossing, ontslaan zou oerdom zijn. Feyenoord is door de jaren heen genoeg kapitaal verloren doordat jonge gasten zoals Aké en Chong vertrokken. Daar hadden ze flink geld voor kunnen vangen wat ze nu toch hard nodig hebben.
Vind ik leuk
Smithsonian +41370
maandag 3 december 2018 om 16:41
Mja, wel een hele zware straf naar mijn idee.
Vind ik leuk
bergerac +60
maandag 3 december 2018 om 17:03
Bestraft? Die maand is grotendeels winterstop; of wil hij onder zijn contract uit?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29095
maandag 3 december 2018 om 17:11
Netjes opgelost van Feyenoord. Toch een lastige kwestie. Zeker bedrijfs-economisch gezien.
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:11]
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 17:49
En men geeft ook een prima signaal af naar anderen.

Maar Rico Verhoeven dan, die slaat collega's ook.
Flinke jongen die hem een taakstraf durft te geven.
Rico kom je even... moet even wat vertellen.
Vind ik leuk
maandag 3 december 2018 om 17:17
In de tijd dat hij zijn taakstraf uitzit en niet kan voetballen kan hij gaan boksen. Kan hij t volgende keer nog een doen maar dan zonder zijn broer....

T is te gek voor woorden dat deze jongen na de verhuur weer bij knoester in het team komt.....
[Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 17:50
Ja, lastig. Maar aan de andere kant hij heeft zijn straf gehad dan.
Vind ik leuk
HaagieHaag +1083
maandag 3 december 2018 om 17:27
Typisch weer een gevalletje van geld over principes, want die straf stelt natuurlijk geen reet voor, Feyenoord had ballen moeten hebben en onmiddellijk zijn handen van dat walgelijke jong af moeten trekken, maar dat kost centen hé?
Vind ik leuk
MOKUM*** +1905
maandag 3 december 2018 om 17:31
Summerville, wie kent hem niet. Over het paard getild talentje, gaat het nooit worden met zo'n verziekte mentaliteit.
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 17:45
Betutteling weer,
je mag niet eens meer iemand een stoot voor zijn kanus geven...
nee dan wij vroeger.
Helaas ben ik vergeten wat ik wilde zeggen...
omdat ik een stoot voor mijn kanus gehad heb. :)
Vind ik leuk
Patje41 +1077
maandag 3 december 2018 om 17:45
laffe straf; bij Ajax werden de spelers direct weggestuurd
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 17:52
Wie werd weggestuurd?
Bedoel je die gene die een volwassen man doodgereden had?
Of die een politie-agente belaagde?

Is niet zo makkelijk hoor dit soort zaken.
Vind ik leuk
Justin Kees +1304
maandag 3 december 2018 om 17:48
Hij wordt verhuurd? Dus feitelijk gezien krijgt hij een beloning?
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 17:53
Misschien moet hij naar H'veen, dat wens je niemand toe.
Vind ik leuk
Justin Kees +1304
maandag 3 december 2018 om 19:15
Stuur hem naar NAC... daar hebben ze wel wat aan iemand die wil knokken...
Vind ik leuk
peinke +2256
maandag 3 december 2018 om 19:18
Zulke gasten zijn geen voorbeeld voor je club. Bij iedere werkgever had hij zijn contract kunnen inleveren, maar ja, hij zal maar heel goed worden. Nou, op basis van deze mentaliteit betwijfel ik dat, maar doe niet net alsof dit een heel erge straf is. Zo'n flapdrol moet je meteen uit je jeugdopleiding gooien en dan maar kapitaalvernietiging of laat zo'n gast dan maar lekker bij een andere club de boel op stelten zetten.
Vind ik leuk
Cookee +12186
maandag 3 december 2018 om 21:38
Ja, maar als zijn broer iets verkeerds doet.
je moet er wel meer van weten eerst.
Heeft hij zijn broer gevraagd te slaan?
Vind ik leuk
Lady Sam +167
dinsdag 4 december 2018 om 20:52
Misschien heeft hij hier van geleerd ,het is te hopen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws