Harde maatregelen Feyenoord na incident: aanvaller geschorst, beboet en verhuurd

    Harde maatregelen Feyenoord na incident: aanvaller geschorst, beboet en verhuurd

    Gepubliceerd: maandag 3 december 2018 om 16:02ma 03-12-2018 om 16:02

    Laatste update: maandag 3 december 2018 om 16:13ma 03-12-2018 om 16:13

    Vanwege 'onacceptabel gedrag' wordt Feyenoord-talent Crysencio Summerville geschorst, beboet én verhuurd. De Rotterdamse topclub meldt dat maandagmiddag via de officiële kanalen. 

    Feyenoord laat weten dat Summerville (17) per direct disciplinair is geschorst. 'Tot 1 januari 2019 blijft Summerville geschorst en hij zal direct daarna voor de rest van het seizoen worden verhuurd. Bovendien krijgt Summerville de maximale boete opgelegd die volgens zijn contract mogelijk is en geeft Feyenoord hem een nog nader te bepalen taakstraf.'

    Afgelopen maand raakte Summerville betrokken bij een ernstig kleedkamerincident op jeugdcomplex Varkenoord. De tiener kreeg het aan de stok met teamgenoot Mats Knoester en schakelde later zijn broer in. Hij ging in de kleedkamer op de vuist met Knoester. Laatstgenoemde was daarna zó van slag, dat hij volgens diverse media overwoog om per direct zijn contract in te leveren. 

    'Summerville heeft inmiddels aangegeven de straf(fen) te accepteren en nogmaals zijn excuses te zullen maken aan Knoester, diens familie en de complete spelersgroep van Feyenoords hoogste jeugdelftal', valt te lezen op de website van Feyenoord.

    Lees ook: 'Schok bij Feyenoord: familielid beslecht ruzie tussen jeugdspelers in kleedkamer'

    Plaats een reactie

    rinirat +2892
    maandag 3 december 2018 om 16:03
    En terecht!
    Vind ik leuk
    Montana7 +441
    maandag 3 december 2018 om 16:03
    Keurig van Feyenoord.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 16:13
    Keurig? Dit ventje laat een teamgenoot in de kleedkamer aanvallen en in elkaar slaan door zijn oudere broer! Er stond hier maar 1 keurige straf op en dat is ontslag. Maar nee, Feyenoord wil geen speler wegsturen die straks geld kan opbrengen, dus doen ze net alsof ze geen moreel besef en fatsoensnormen hebben en ze behouden hem gewoon. Een maand niet spelen en 5 maanden verhuur, poeh poeh nou nou, wat een straf. Een lachertje.
    Vind ik leuk
    San_ +24
    maandag 3 december 2018 om 16:19
    Feyenoord wil geen speler wegsturen die het talent heeft de top te halen*

    Dat zou gewoon oliedom zijn als je die gratis weggeeft.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    maandag 3 december 2018 om 16:32
    Ik vind dat Feyenoord goed bezig is.
    MedusAZ kan wel zeggen dat de straf te licht is, maar dat is makkelijk gezegd. San heeft gelijk dat je zoiets niet doet.
    Het gaat er om dat de club duidelijk maakt dat dit gedrag niet acceptabel is. Met een schorsing, een boete, een taakstraf en voor de rest van het seizoen verhuren, lijkt mij al zwaar genoeg. Hij is nog minderjarig, he ?
    Mats heeft zijn revanche en de club staat achter hem.
    Het is nu vergeven en vergeten en volgend seizoen weer in hetzelfde team bij Feyenoord verder gaan.
    Iedereen maakt wel eens een fout.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:44
    Ik snap hem wel! AZ zat al op het vinkentouw om hem op te pikken zoals ze bij Janssen en Idrissi ook hebben gedaan....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 3 december 2018 om 16:49
    En dan is Summerville ook nog een talent waar Feyenoord het wel in ziet zitten
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    dinsdag 4 december 2018 om 07:31
    Jullie halen nooit spelers ergens op, toch? 100% zelf opgeleid....
    Vind ik leuk
    Och jeh +2137
    maandag 3 december 2018 om 16:23
    Jij snapt er geen bal van, Summerville wordt gezien als een heel groot talent of te wel hij is een speler die euro's kan opleveren.
    Daarbij was je erbij toen dit alles gebeurd is? s Knoester in elkaar geslagen of was er wat duw en trekwerk of een klap?
    Hou je lekker bij je kazenclubje, denk dat je daar genoeg mee te doen hebt
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    maandag 3 december 2018 om 16:28
    Ging op de vuist, staat er, dus lijkt me dan niet dat het wat duw- en trekwerk is. Maar blijkbaar is dat dus toegestaan, als men denkt later nog wat geld aan je te kunnen verdienen. De juiste straf was geweest om zijn contract te ontbinden en hem weg te sturen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:35
    Allebij ophoeren al zijn jullie messi en ronaldo
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    maandag 3 december 2018 om 16:38
    Heb je het over Summerville en zijn broer? Of over Summerville en Knoester?
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 16:46]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 3 december 2018 om 16:50
    Journalisten overdrijven weleens.
    Vind ik leuk
    The Genius +3514
    maandag 3 december 2018 om 16:31
    ik lees tussen de regels door dat jij er wel bij was... vertel wat is er gebeurd:)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 3 december 2018 om 16:37
    'nou, dus mijn broertje komt na training naar me toe.. ' :p
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4629
    maandag 3 december 2018 om 16:50
    .....en jij er dus heen........
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 3 december 2018 om 16:51
    Hij vroeg aan och jeh of hij erbij was. Dit leek me een leuk antwoord
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    maandag 3 december 2018 om 17:34
    Wie bij jij dan om tegen iemand hier te zeggen dat die het bij zijn clubje moet houden? Als je dat wilt dat andere supporters geen mening (lees kritiek) hebben over jouw club heeft dan moet je lekker oppleuren naar een Feyenoord forum.

    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:34]
    Vind ik leuk
    Montana7 +441
    maandag 3 december 2018 om 19:25
    Dat kazenclubje heeft deze eeuw anders net zoveel titels gehaald als die zogenaamde topclub waar jij supportertje van bent.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 21:22
    Meteen schelden en schreeuwen. Heel volwassen. Typische Feyenooiter.
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    maandag 3 december 2018 om 16:26
    Vraag me af of hij ooit geld gaat opleveren. Dit soort gedrag duidt op een mentaliteitsprobleem.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 16:27
    Ach... dat is begrijpelijk. Pure moraliteit is in de voetballerij niet te vinden. Feyenoord moet miljoenen verdienen en hij is één van de grootste kansen daarop. Moreel verwerpelijk wat er gebeurd is, maar destijds waren er ook bij een andere topclub 2-3 jeugdspelers (Samet Bulut, Zakaria El Azzouzi en Ashraf El Mahdioui) die een politieagent hadden geslagen. Ze mochten alle 3 blijven en ééntje speelt momenteel nog steeds bij die club. Dus moraliteit... als je dit verwerpelijk vindt dan snap je niet hoe de voetbalwereld regeert momenteel.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3349
    maandag 3 december 2018 om 16:28
    Ja en zo zijn er genoeg voorbeelden.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 16:31
    Ja precies. En zelden dat spelers worden ontslagen, of ze moeten toch al weinig geld waard zijn voor de club...
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:30
    de namen zeggen al voldoende....
    Afspiegeling van de maatschappij helaas

    Waarom zie je een Jansen, Gerrits, Tol of van Dijk niet doen?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 16:32
    Ja ja, kan toeval zijn of niet, maar laten we die discussie hier niet gaan starten aub
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    maandag 3 december 2018 om 16:34
    Die zie je dat ook doen, alleen zijn zij niet goed genoeg om op hoog niveau te voetballen.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 10:01
    Frankie, Donny, de Ligt, om zomaar even wat namen te noemen kunnen prima dat niveau aan, sterker nog, die waren op die leeftijd verder dan deze kansparel
    Vind ik leuk
    Gearry +986
    woensdag 5 december 2018 om 14:53
    Die namen noemde je niet. Sowieso vind ik het maar een domme suggestieve reactie van je.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 15:01
    ik vind (heel) dom dat je de waarheid niet onder ogen ziet.
    Heb jaren gevoetbald tegen zulke gasten, altijd gedonder.
    Doe mij de kleine clubjes uit een dorp maar. Leuke harde maar respectvolle wedstrijden, na de tijd een fijne gehaktbal en een fles bier.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 3 december 2018 om 16:56
    Jij bent inderdaad wel behoorlijk koekoek.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 09:59
    steek je kop maar in het zand of een kameel.
    Wellicht goed om opsporing verzocht terug te kijken?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    woensdag 5 december 2018 om 10:38
    Haha
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:56
    Serrgio pad in de trein staat er ook niet tussen
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 21:24
    Is dat dan maar reden om het te accepteren?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:30
    Als ik voor AZ was zou ik maar ff mijn mond houden haha
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    maandag 3 december 2018 om 16:32
    Want?
    Vind ik leuk
    Montana7 +441
    maandag 3 december 2018 om 17:04
    Jij kan ook gewoon je mond houden. Lijkt mij een beter plan.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 21:25
    Leg eens uit!?
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 15:17
    Ik denk dat ik je dat niet hoef uit te leggen of je moet verstandelijk gehandicapt zijn dan moet je het zeggen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:33
    Wat hij gedaan heeft kan zeker niet, maar gelijk wegsturen vind ik overdreven. Hij heeft meermaals zijn excuses aangeboden en accepteert de straf(fen), dan verdien je gewoon een 2e kans.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:38
    Krijg jij ook een 2e kans van je werkgever als je een collega in elkaar timmert en/of laat timmeren ?
    Vind ik leuk
    035 +6306
    maandag 3 december 2018 om 18:09
    In ieder geval niet 4 straffen. (Schorsen, boete, verhuren en taakstraf)
    Vind ik leuk
    Dharmpie +696
    maandag 3 december 2018 om 17:03
    Wat een belachelijke reactie!
    Feyenoord heeft goed en gepast gestraft!
    Als jij het zo goed weet, en waarschijnlijk zul je ook suggereren dat je het beter weet. Wat had jij een gepaste straf gevonden?

    Ik ben ervan overtuigd dat indien dit geval voor een Burgerrechter zou worden behandeld summervile er een stuk beter uit was gekomen.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 21:26
    Lees mijn reactie nog eens.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:25
    Ik heb ook gevochten toen ik 17 was. Moest ik toen ook vast komen te zitten of nog erger op de electrische stoel?

    Kortom iedereen maakt fouten. De ene wat groter dan de ander. Het zijn nog geen volwassenen dus netjes opgelost.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    maandag 3 december 2018 om 22:07
    Hij heeft zijn broer erbij gehaald om hem in elkaar te slaan, we hebben het hier niet over een spontaan vechtpartijtje maar iets dat heet voorbedachte rade, dat maakt het 100x erger, Feyenoord is een zwak principeloze kutclub geworden met deze actie.
    Vind ik leuk
    Montana7 +441
    maandag 3 december 2018 om 17:28
    Hij heeft zijn excuses aangeboden aan knoester en familie. Hij wordt nu gestraft en hoort na zijn straf te kunnen bewijzen dat hij verandert is en hier van geleerd heeft.
    Vind ik leuk
    Summit +604
    maandag 3 december 2018 om 18:11
    Zo'n speler zal intern door het stof gaan. Als hij het profvoetbal haalt, dan zal elke club ook daarnaar kijken. Ze straffen hem gewoon behoorlijk. Daarnaast ben ik van mening dat iedereen een tweede kans verdient
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 18:12
    De jongen in kwestie is 17 jaar. Hij heeft een grove fout gemaakt en hiervoor wordt hij ook gestraft. Ik vind dat Feyenoord hier prima handeld hoor. Hij krijgt de kans om van zijn fout te leren en Feyenoord blijft in het bezit van mogelijk kapitaal.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31489
    maandag 3 december 2018 om 20:36
    Poehpoeh wat een dappere reactie..... Bij jouw club zouden ze ook niet aan kapitaalvernietiging doen.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 16:20
    Niks keurigs aan!! Zeer slap van feyenoord. Geld is toch belangrijker dan moraal in rotterdam. Als het maar een simpel reserve keepertje was geweest was hij zeker ontslaan!

    Slecht signaal naar de rest van de jeugd!
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3349
    maandag 3 december 2018 om 16:27
    Ach er zijn wel meer toptalenten die op momenten wat doms doen. Ajax had dat jochie die een agente lastig viel met zijn vriendjes... heeft ook nog een contract daar. Soms moet je hard ingrijpen maar is ontslag niet de juiste weg
    Vind ik leuk
    Dharmpie +696
    maandag 3 december 2018 om 17:41
    Dus Suarez en andere grote voetballer hadden ook nooit meer mogen voetballen ?

    Schei toch uit deze betweterige en onzinnige reactie. Er zijn genoeg jonge mensen die wel ergere dingen, zelfs misdaden hebben begaan? Moeten ze nu allemaal doorgetrokken gaan worden of moeten ze nu een einde aan hun leven gaan breien?

    Feyenoord heeft een gepaste straf opgelegd, elke straf zal discutabel of arbitrair zijn ..Echt wonderbaarlijke reacties van mensen die totaal niet betrokken zijn geweest of kennis hebben van hetgeen besproken is. Het feit dat men er lang overgedaan heeft wijst erop dat het een gedragen besluit is

    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 17:53
    Wie heeft het er over nooit meet voetballen???
    Zo probeer je je punt wel sterk te maken he?

    Suarez had wat mij betreft nog langer geschorst mogen worden. Maar dit geval vind ik misschien nog wel triester. Beetje je grote broer erbij halen om een geschil met zijn vuisten op te lossen omdat hij daatcoor schijnbaar zelf veel te laf voor is!

    4 weekjes schorsen, waarvan 2 vallen in de winterstop, is gewoon lachwekkemd!

    Schorsen tot einde seizoen was wat mij betreft veel passender geweest. En dan had hij dus ook niet verhuurd hoeven te worden.
    Vind ik leuk
    RenW +511
    maandag 3 december 2018 om 19:49
    Goeie straf voor een vechtpartijtje.
    Gebeurd wel vaker, maak het niet groter.
    Het is goed zo.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 19:54
    Als het gewoon vechtpartijtje was geweest had ik deze straf belachelijk hoog gevonden!
    Maar nu heeft hij rustig kunnen nadenken. En dan je grote broer bellen. Die was er ook niet in 1 minuut dus weer kunnen nadenken.
    Tis gewoon een lafbek die een ploeggenoot door iemand anders klappen laat geven!
    Trieste actie die een veel zwaardere straf verdient
    Vind ik leuk
    RenW +511
    maandag 3 december 2018 om 19:56
    Echt overdreven gedoe.
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    maandag 3 december 2018 om 20:00
    Mag jij vinden... een vechtpartij tussen teammaten gebeurt wel vaker... niks aan de hand.

    Maar als je daar te laf voor bent en je moet een buitenstaander bellen om je ploeggenoit klappen te geven is een ander verhaal.
    Laag bij de grond, laf en ontzettend triest
    Vind ik leuk
    RenW +511
    maandag 3 december 2018 om 22:41
    Klopt, en hij is gestraft....klaar.
    Of moet hij verbannen worden?
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4169
    dinsdag 4 december 2018 om 08:02
    Een voetbalverbod tot einde seizoen had ik passender gevonden.
    4 weekjes niet voetballen, waarvan al 2 weken in winterstop vallen, is lachwekkend en geen straf
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 16:37
    Wat is hier keurig aan. Een belachelijke oplossing genomen om zonder problemen er allemaal beter van te worden.
    1 Summerville is lekker met de feestdagen vrijaf.
    2 Summerville wordt straks verhuurd aan een club waar hij misschien veel meer weerstand in combinatie verband krijgt.
    3 Feyenoord houd zo allebei de spelers binnenboord zonder dat ze elkaar tegen komen.

    Conclusie dit is geen straf, dit is een zegen voor alle partijen.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    maandag 3 december 2018 om 16:43
    de dingen die je opnoemt zijn idd geen straf. Dat zijn de maatregelen die genomen zijn om Knoester en Summerville even bij elkaar uit de buurt te houden.

    De (Maximaal mogelijke) boete en de taakstraf die je niet benoemt zijn de maatregelen die ter straf voor Summerville dienen ;-)
    En zoals er al staat veel zwaarder kunnen ze de straf niet maken zonder ontslag aan te zeggen.
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 17:17
    Boete gebaseerd voor zijn contract. Als 17 jarige stelt dat contact nog niks voor dus die boete zal ook wel meevallen. En taakstraf wat stelt dat voor? Niemand zal het weten. Dit is vanuit deze omstandigheden gezien een win _ win situatie.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +1801
    maandag 3 december 2018 om 18:07
    Dat baseer je dus op 2 aannames, namelijk dat de boete meevalt en de taakstraf niks voorstelt. Dat terwijl we niet weten hoe hoog die straffen zijn, dus kan je ook niet stellen dat het niet keurig is opgelost door Feyenoord toch?
    Dat weten we dan simpelweg niet.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +696
    maandag 3 december 2018 om 18:11
    Als alle partijen hiermee instemmen hebben we allemaal winnaars Ik ben ervan overtuigd dat iedereen hier sterker uit gaat komen.
    En als alle betrokkenen ( dus ook het slachtoffer) deze maatregelen voldoende vinden, wat moeten wij er dan nog van vinden?
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 18:40
    Wat heeft het slachtoffer hierin te zeggen? Ik vind het alleen vreemd dat jij het toejuicht dat de dader ook als winnaar bestempeld wordt.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +696
    maandag 3 december 2018 om 18:56
    Er is (zijn) in deze geen “winnaar(s)” mijn woordkeuze is onjuist, excuses!
    Vind ik leuk
    Hast57 +634
    maandag 3 december 2018 om 19:28
    Oké geen winnaars maar ook geen verliezers. In ieder geval Feyenoord en Summerville niet. Hoe Koester er over denkt horen we misschien over een paar jaar als hij niks meer te verliezen heeft.
    Vind ik leuk
    Enden +4192
    maandag 3 december 2018 om 18:03
    Aan wie wordt hij verhuurd?
    Dan sta je als club lekker in het licht. Speler voor straf verhuurd aan:.........
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:05
    Wat heeft hij gedaan?
    Vind ik leuk
    poklane +5165
    maandag 3 december 2018 om 16:07
    Na een harde tackle op de training z'n broer gebeld, die is toen naar Varkenoord gekomen, de kleedkamer ingelopen en heeft toen Knoester aangevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:09
    Aah was hij dat. Nu heeft VP het ook geplaatst.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    maandag 3 december 2018 om 16:15
    Dat was al geplaatst, alleen de strafmaat niet!
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 16:20]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:17
    Ja had het vaag gehoord.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:17
    Had VP al geplaatst...
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7783
    maandag 3 december 2018 om 16:04
    Terecht, maar zonde dat het zo ver moet komen.
    Geweldig talent!
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:39
    Hoezo???kommie wel.s.kijken op varkenoord dan?lol
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7783
    maandag 3 december 2018 om 19:37
    Ja vaak geweest! Woon in Amsterdam, werk veel in Rotterdam. Ik hou van voetbal, zelfs van Feyenoord-voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 16:56
    😅oooohw oke jij bent voetballiefhebber,
    ik Feyenoordsupporter.
    Geeft niet hoor ik bedoel.ieder ze ding,behalve excelsior schijt ik op alle andere clubs en zal er dan ook nooit gaan kijken
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 16:04
    Slap gedoe, zo'n mafkees moet je direct ontslaan.
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    maandag 3 december 2018 om 16:08
    Een jaar schorsing vind ik niet zo slap. Als ze hem ontslaan kan hij direct ergens anders aan de slag. Nu kan hij een jaar niet voetballen. Best wel pittig.
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:09
    Een jaar ?
    Vind ik leuk
    AjaxFan69 +1138
    maandag 3 december 2018 om 16:10
    Oh nee, een maand maar. Toch een beetje slap.
    Vind ik leuk
    San_ +24
    maandag 3 december 2018 om 16:20
    Een maand plus een half seizoen verplicht Varkenoord verlaten. Vind ik zwaar zat hoor.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 16:09
    Goed lezen, hij is 30 dagen geschorst en wordt daarna verhuurd.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    maandag 3 december 2018 om 16:16
    Nog geen maand geschorst hoor ( 1 januari 2019).
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:24
    En dan nog. Hij kan zo ergens anders aan de slag. Dus een half jaar niet voetballen is niet waar. Niks pittigs aan. Dit is slappe hap van Feyenoord. Money is all that matters. Knoester hadden ze waarschijnlijk gelijk weggestuurd als het andersom was.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    maandag 3 december 2018 om 16:21
    Probleem daarmee is alleen dat andere clubs dan zeggen: kom maar hier want jij kan lekker voetballen

    Als clubs nou eens solidair met elkaar waren en zo'n gast meteen persona non grata verklaren, zou ontslag een goed idee zijn.
    Tief hem nu op de keien en je snijdt jezelf in de vingers.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 16:26
    Dat is zeker een probleem, maar spelers die dit doen moet je niet meer bij je club willen hebben.

    Dat een andere club dan minder fatsoen heeft moet je maar voor lief nemen, er zijn genoeg geestelijk gezonde talenten in Nederland.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:28
    Wat maakt dat voor Feyenoord uit? Zij hebben dan hun morele plicht gedaan. Bij Ajax gebeurde ooit hetzelfde. Vito Wormgoor mocht Ajax verlaten na (volgens mij) gestolen te hebben. Vervolgens ging hij bij Ado aan de slag. Maar wat maakt Ajax dat uit?
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    maandag 3 december 2018 om 16:54
    En wat deden ze daar met die lui die die agente aftuigden?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:56
    Geen idee? Dat verhaal ken ik niet, oprecht.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    maandag 3 december 2018 om 17:00
    El Azzouzi en 2 of 3 anderen. Allemaal spelend bij Ajax
    El A was wel de hoofdverdachte\dader.
    El A werd geschorst door Ajax maar is daarna nog jarenlang aan alles en iedereen verhuurd en niet op de keien gegooid.

    Ik wil niet aan "wat is erger" wedstrijdjes beginnen.
    Het is allemaal schuim
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    maandag 3 december 2018 om 17:29
    En dat bleek later niet waar te zijn maar toen was die al weg bij Ajax (hebben jullie niets aan gemist overigens)
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:42
    Neej hoor laat ze broer lekker daar de kleedkamer kort gaan slaan dat soort pipos hebben wij helemaal.niet nodig.
    Mensen met karakter en echte topsportmenthaliteit dien dat soort dingen namelijk niet
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    maandag 3 december 2018 om 16:05
    Best oplossing zonder meteen aan kapitaal vernietiging te doen.
    Welke club zou die jongen met deze stempel binnen halen? Hoe wanhopig is die club dan? Heeft Ernst Faber al interesse getoond?
    Vind ik leuk
    San_ +24
    maandag 3 december 2018 om 16:22
    Probleem is; wie wil er een net 17 jarige speler in hun O19 hebben. Lijkt me sterk dat ze hem naar een KK Divisie club sturen om bij de selectie te spelen..
    Vind ik leuk
    heur es +777
    maandag 3 december 2018 om 16:05
    Wie wil hem huren dan?

    FC Schorriemorrie?
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    maandag 3 december 2018 om 16:38
    Sparta ?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:44
    Zou je wel.willen he🤣
    🖕sparta dan nog liever op de tribune dood laten bloeden
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:06
    Optyfen!
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:07
    Overdreven gedoe. We hebben vrowger állemaal toch wel 's iemand voor.z'n bakkes gemept.
    Vind ik leuk
    M477Y +1109
    maandag 3 december 2018 om 16:12
    ja precies dat deden we toendertijds gewoon zelf. Ik had geen oudere broer;-)
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    maandag 3 december 2018 om 16:14
    Maar dat heeft hij niet gedaan. Goed lezen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:24
    Heb ik het over hem dan?
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:08
    Voor straf worden verhuurd? Kan leuk uitpakken
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    maandag 3 december 2018 om 16:46
    Ja, Feyenoord moet oppassen.
    Zodirect verhuren ze hem aan Sparta en wil ie niet meer terug.
    Ik heb gehoord dat Sparta een goede jeugdopleiding heeft.
    Kevin Strootman, Georginio Wijnaldum, Jetro Willems, Memphis Depay, Denzil Dumfries komen allemaal uit de Sparta jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:58
    Zat meer te denken aan Barcelona , maar zal wel RKC worden
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    maandag 3 december 2018 om 16:09
    Je kan hem ook gewoon ff in de hoek zetten, wat overdreven is dit zeg..
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:15
    overdreven hahaha je zegt nog net niet dat er niets gebeurt is..
    Vind ik leuk
    poklane +5165
    maandag 3 december 2018 om 16:16
    Hij heeft gewoon zijn broer erbij gehaald om een medespeler in elkaar te rossen....... hij mag blij zijn dat hij een groot talent is waardoor hij mogelijk veel waard word, want anders was hij per direct ontslagen.
    Vind ik leuk
    14forever +8653
    maandag 3 december 2018 om 16:23
    Het is maar een gewone knokpartij hoor, die heb jezelf ook wel genoeg gehad.
    Vind ik leuk
    poklane +5165
    maandag 3 december 2018 om 16:35
    Gewone knokpartij is als je je eigen vuisten gebruikt, niet je broer naar Varkenoord laat komen
    Vind ik leuk
    ELD070 +920
    maandag 3 december 2018 om 17:09
    Het is niet gewoon een knokpartij. Als er direct na de overtrading een tik was uitgedeeld op het veld kan je spreken van een opwelling.
    Nu is de beste man na de training zijn broer gaan bellen om hem vervolgens tikken uit te laten delen. Dit is geen opwelling, maar dan laat je moedwillig iemand in elkaar slaan.
    Lijkt mij vele malen erger.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 16:37
    Ik zie net je avatar "gio mvg out"
    Dat je Gio weg wil tot daar aan toe, maar wat heeft Michael van Gerwen je misdaan?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:45
    😂touché
    Vind ik leuk
    babbel1908 +245
    maandag 3 december 2018 om 16:10
    "Voorts zal de club de speler extra mentale begeleiding geven, om hem niet alleen te straffen maar Summerville ook te helpen."

    Lekker maar de helft van het bericht kopiëren. Goed bezig VP.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16851
    maandag 3 december 2018 om 16:12
    Je bent nieuw hier?
    Vind ik leuk
    babbel1908 +245
    maandag 3 december 2018 om 16:14
    Ik loop hier al een tijdje, maar ik had nog nooit de moeite genomen om erover te zeiken.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    dinsdag 4 december 2018 om 01:30
    Ik denk eerlijk gezegd dat het wel een goede beslissing van VP is.
    Alleen de relevante dingen vermelden.
    Die extra mentale begeleiding zal ten eerste wel niet veel inhouden en ten 2e ook niets helpen.
    Ma goed, het staat wel leuk voor de buitenwacht.
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    maandag 3 december 2018 om 16:11
    Harde les voor Summerville op deze manier. Nu komt het er op aan bij hem karakter te tonen en niet te blijven hangen in enige vorm van wroeging naar Feyenoord dan wel Knoester toe.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:11
    Netjes gehandeld
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:16
    En hoe staat de Rotterdamse knoest er voor ?
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:16
    Ze hebben alleen nog even een paar dagen extra gewacht zodat hij de mini klassieker nog wel kon spelen.
    Dan krijgt hij een maand schorsing waarvan ook nog eens 2 weken winterstop.
    En verleggen ze het probleem, door hem te verhuren, zodat hij nog wel lekker zn wedstrijden kan voetballen. Slappe hap.
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:20
    Meepraten is mee denken, speelde niet mee
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:30
    Dan ben ik verkeerd geïnformeerd :) mijn excuses.
    Vind ik leuk
    Mama +307
    maandag 3 december 2018 om 16:35
    Vooruit, geaccepteerd. Sorry voor mijn sikkeneurige reactie.
    Vind ik leuk
    San_ +24
    maandag 3 december 2018 om 16:23
    Hij was geschorst sinds het gebeurde, voor onbepaalde tijd.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:17
    Warme club....
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    maandag 3 december 2018 om 16:18
    Zet er nog even bij dat Knoester vanmiddag gewoon met Jong Feyenoord heeft gespeeld.
    Dat van contracten verscheuren en meteen weggaan zal wel uit de verzinselkoker van het krabbedammetje komen
    Vind ik leuk
    COYG +6710
    maandag 3 december 2018 om 16:25
    Ook vorige week speelde hij gewoon mee in Engeland tegen Sparta Praag.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:20
    Ik heb nog niets gelezen over een aangifte bij justitie. Wanneer een werknemer van je te maken krijgt met geweld op de werkvloer hoor je dat wat mij betreft als werkgever te doen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:21
    Terecht
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:13]
    Vind ik leuk
    Splintair +1999
    maandag 3 december 2018 om 16:30
    Nou nou.... alsof elke jongen van 17 niet eens een fout maakt (en nee ik praat het niet goed!) maar een tweede kans mag, na straf.
    Dus kijken hoeveel ruggengraat deze jongen heeft volgend seizoen
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:34
    In je hoofd.....NEUS
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:05
    Voel je jezelf nu stoer met je neus kneus?
    Vind ik leuk
    repeP +1291
    maandag 3 december 2018 om 17:03
    Sloopkogel voor jouw commentaar evenzo.
    Vind ik leuk
    Wim59 +332
    maandag 3 december 2018 om 16:27
    Waarom niet helemaal weg bij feijenoord? Dit maakt geen indruk hoor😐😐
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +902
    maandag 3 december 2018 om 16:28
    Goede straf van Feyenoord. Kan hij mooi over zijn zonden nadenken en laten zien dat hij er van geleerd heeft.

    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 16:33
    Terecht ook beetje je broer erbij halen lafaard
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    maandag 3 december 2018 om 16:36
    En wat vindt het slachtoffer. Het lijkt een harde straf. Maar dat is afhankelijk hoe ernstig het daadwerkelijk was
    Vind ik leuk
    ReneAjax +5135
    maandag 3 december 2018 om 16:52
    Ik was ook benieuwd wat Mats er van vindt, of deze straf voldoende genoegdoening biedt.
    Vind ik leuk
    Rabarber +443
    maandag 3 december 2018 om 16:39
    Prima oplossing, ontslaan zou oerdom zijn. Feyenoord is door de jaren heen genoeg kapitaal verloren doordat jonge gasten zoals Aké en Chong vertrokken. Daar hadden ze flink geld voor kunnen vangen wat ze nu toch hard nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    maandag 3 december 2018 om 16:41
    Mja, wel een hele zware straf naar mijn idee.
    Vind ik leuk
    bergerac +34
    maandag 3 december 2018 om 17:03
    Bestraft? Die maand is grotendeels winterstop; of wil hij onder zijn contract uit?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367
    maandag 3 december 2018 om 17:11
    Netjes opgelost van Feyenoord. Toch een lastige kwestie. Zeker bedrijfs-economisch gezien.
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 19:11]
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 17:49
    En men geeft ook een prima signaal af naar anderen.

    Maar Rico Verhoeven dan, die slaat collega's ook.
    Flinke jongen die hem een taakstraf durft te geven.
    Rico kom je even... moet even wat vertellen.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:12
    Goed gedaan Feyenoord aanpakken .
    Pluim .
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:17
    In de tijd dat hij zijn taakstraf uitzit en niet kan voetballen kan hij gaan boksen. Kan hij t volgende keer nog een doen maar dan zonder zijn broer....

    T is te gek voor woorden dat deze jongen na de verhuur weer bij knoester in het team komt.....
    [Reactie gewijzigd op maandag 3 december 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 17:50
    Ja, lastig. Maar aan de andere kant hij heeft zijn straf gehad dan.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    maandag 3 december 2018 om 17:27
    Typisch weer een gevalletje van geld over principes, want die straf stelt natuurlijk geen reet voor, Feyenoord had ballen moeten hebben en onmiddellijk zijn handen van dat walgelijke jong af moeten trekken, maar dat kost centen hé?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1427
    maandag 3 december 2018 om 17:31
    Summerville, wie kent hem niet. Over het paard getild talentje, gaat het nooit worden met zo'n verziekte mentaliteit.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 17:45
    Betutteling weer,
    je mag niet eens meer iemand een stoot voor zijn kanus geven...
    nee dan wij vroeger.
    Helaas ben ik vergeten wat ik wilde zeggen...
    omdat ik een stoot voor mijn kanus gehad heb. :)
    Vind ik leuk
    Patje41 +907
    maandag 3 december 2018 om 17:45
    laffe straf; bij Ajax werden de spelers direct weggestuurd
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 17:52
    Wie werd weggestuurd?
    Bedoel je die gene die een volwassen man doodgereden had?
    Of die een politie-agente belaagde?

    Is niet zo makkelijk hoor dit soort zaken.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 17:48
    Hij wordt verhuurd? Dus feitelijk gezien krijgt hij een beloning?
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 17:53
    Misschien moet hij naar H'veen, dat wens je niemand toe.
    Vind ik leuk
    maandag 3 december 2018 om 19:15
    Stuur hem naar NAC... daar hebben ze wel wat aan iemand die wil knokken...
    Vind ik leuk
    peinke +2110
    maandag 3 december 2018 om 19:18
    Zulke gasten zijn geen voorbeeld voor je club. Bij iedere werkgever had hij zijn contract kunnen inleveren, maar ja, hij zal maar heel goed worden. Nou, op basis van deze mentaliteit betwijfel ik dat, maar doe niet net alsof dit een heel erge straf is. Zo'n flapdrol moet je meteen uit je jeugdopleiding gooien en dan maar kapitaalvernietiging of laat zo'n gast dan maar lekker bij een andere club de boel op stelten zetten.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    maandag 3 december 2018 om 21:38
    Ja, maar als zijn broer iets verkeerds doet.
    je moet er wel meer van weten eerst.
    Heeft hij zijn broer gevraagd te slaan?
    Vind ik leuk
    Lady Sam +147
    dinsdag 4 december 2018 om 20:52
    Misschien heeft hij hier van geleerd ,het is te hopen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws