PSV slaat vleugels uit in Mexico met oude bekenden en topclub: 'Geweldig trots'

PSV slaat vleugels uit in Mexico met oude bekenden en topclub: 'Geweldig trots'

Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 08:43di 04-12-2018 om 08:43

PSV wil de Mexicaanse markt veroveren en doet dat met oud-spelers Carlos Salcido en Francisco 'Maza' Rodriguez als ambassadeurs. Dat bevestigt de Eredivisie-koploper op zijn website.

"We zijn er geweldig trots op dat Salcido en Rodriguez ons daar ter plaatse willen vertegenwoordigen", zegt commercieel directeur Frans Janssen, die namens de directie de Mexicaanse strategie vormgeeft. "Deze mannen twijfelden geen moment toen we ze vroegen en zetten zich graag voor ons in. Het zijn twee fantastische boegbeelden voor ons."

De directie van PSV wil na gedegen onderzoek naar de populariteit van PSV in Latijns-Amerika duidelijk zichtbaar worden in Mexico. "Het is duidelijk dat we daar ter plaatse zelf aanwezig moeten zijn om die belangstelling in PSV commercieel te vermarkten", stelt Janssen. "Dat staat voor ons vast. Hoe we dat exact invullen bepalen we op korte termijn, maar dat er een PSV-dependance in Mexico komt, dat is zeker."

Het Eindhovens Dagblad meldde al dat PSV gaat samenwerken met Chivas Guadelajara. "Ze hebben ons duidelijk gemaakt dat ze heel graag een vorm van samenwerking op willen tuigen", zegt Janssen. "Chivas is een enorme club in een voor ons hele interessante regio. En die regio doorbreekt grenzen, want ook in de USA zijn zij een topclub. De kennis van de markten daar willen ze graag  met ons delen en dat helpt ons enorm bij onze ambities."

Overigens zal PSV direct na het Eredivisie-seizoen voor een trip naar Mexico vertrekken.

Plaats een reactie

peesjeevee +3236
dinsdag 4 december 2018 om 08:47
Dan lekker een bedrijf van zon miljardair als shirt sponsor.
Vind ik leuk
Snapje? +8783
dinsdag 4 december 2018 om 09:50
Eigen jeugd...wa is da!
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:53
Dat is mooi! Chivas is ook zeer bekend in Amerika! In Amerika gaan spelers afbouwen zo als je ziet aan vele spelers. Mexico komen juist om in Europa te schitteren. Mooi begin naar goed resultaat nog meer resultaat!!! Op naar onze 3e ster met Ons machtig PSV. Ajax supporters kom maar met jullie afgunst.( velen zijn ook positief)PSV gaat vanuit een eigen 'dependance' in Mexico de commerciële markt op (ook in de VS). Vrijdag worden Salcido en 'Maza' benoemd tot PSV-ambassadeurs in Mexico
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:57
Ja, want wij zo afgunstig dat jullie uit de CL en uit de beker liggen en pwij nog door moeten zwoegen.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 08:58
Ja mooi hè, op naar de 3e ster!
Vind ik leuk
pietprecies +11836
dinsdag 4 december 2018 om 09:02
Oh nee hoor geen afgunst, je merkt toch dat PSV en Ajax van elkaar leren? Da’s alleen maar goed.

Was het voorheen alleen PSV met ervaren rotten, nu heeft Ajax dat ook, was het voorheen Ajax met een sterke opleiding, nu is PsV daar ook op aan het focusen.

Mede door Veldmate scout Ajax nu ook volop in Latijns Amerika terwijl vroeger psv daar meer zat en Ajax juist in Scandinavie.

Een aantal weken terug opende Ajax in NY en nu wil psv ook een graantje van de USA.

Dat is toch prima? Laat de top 2 maar schuiven hoor, zo doen we ook over de grenzen nog mee gelukkig.

Jammer alleen van je laatste zin, je was zo goed op weg 😝
[Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 09:03]
Vind ik leuk
Korm +39912
dinsdag 4 december 2018 om 10:28
hier sluit ik mij bij aan piet!
Vind ik leuk
stratumseind +195657
dinsdag 4 december 2018 om 09:10
Mooi dan kan Carlos af en toe wat mexicaanse melkpoeder voor me mee brengen.
Tussenstop Jerez de la frontera graag...
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:17
bij het cali-cartel
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5537
dinsdag 4 december 2018 om 09:27
Eventjes Netflix abonneren en de series El Chapo en Narcos gaan kijken om de juiste cartels in de juiste landen te kunnen zetten.

(Hint: Cali is Colombia)
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 09:45
bedankt voor de tip
Vind ik leuk
pietprecies +11836
dinsdag 4 december 2018 om 09:18
Haha, ik wist al dat je daar ongeveer in de buurt woonde, bij een nationaal park in de buurt toch? Lekker man, maar je laat vast wel e.e.a. Aan snacks uit Marokko komen jou kennende, in elk geval mooie regio, verse vis, goed weer, genieten.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
dinsdag 4 december 2018 om 09:57
nou dat goed weer laat er vandaag ook maar vanaf....... maar doorgaans wel ja
Vind ik leuk
pietprecies +11836
dinsdag 4 december 2018 om 10:05
Ach, ik gok dat je 3/4 van het jaar daar beter weer hebt dan hier..

Ik volg je voorbeeld vandaag, lekker zeebaarsje liggen die onder begeleiding van een goede wijn vanavond lekker over de tong gaat. Lekker in een korst van zeezout.
Vind ik leuk
stratumseind +195657
dinsdag 4 december 2018 om 10:07
lekker man ik kan iedere dag wel un viske verorberen....
Vind ik leuk
pietprecies +11836
dinsdag 4 december 2018 om 10:39
Juistem, voor de kerst alvast Regenboogforel liggen en voor de niet vis liefhebbers fazant, smullen.
Vind ik leuk
pim4ever +1094
dinsdag 4 december 2018 om 09:18
Klinkt als een goeie tequila.
Vind ik leuk
Pimman +10449
dinsdag 4 december 2018 om 09:20
Lijkt mij een slimme zet van psv.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5537
dinsdag 4 december 2018 om 09:25
Gratis advies aan PSV: Als je nou je populariteit wil uitbreiden daar in mexico, zou ik Robben maar even links laten liggen.
Vind ik leuk
ajax1973 +2375
dinsdag 4 december 2018 om 09:40
goede zet lijkt me van psv je ziet ook bij andere clubs dat ze er goed aan doen
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
dinsdag 4 december 2018 om 09:43
Chivas is zo ontzettend populair in de Verenigde Staten dat ze het nodig vonden om zusterclub Chivas USA op te heffen vanwege, onder andere lage toeschouwersaantallen :D
Vind ik leuk
El Cazador +8973
dinsdag 4 december 2018 om 10:03
Zolang de Mexicaanse regering soberheid en regerings vliegtuigen moet verkopen zullen er wel lekker veel PESO in de kas van PSV rollen!! Of het moeten drugs dollars worden.
Vind ik leuk
sundaymanara +1343
dinsdag 4 december 2018 om 10:05
En een waspoederfabrikant als hoofdsponsor.
Vind ik leuk
Korm +39912
dinsdag 4 december 2018 om 10:25
Als er wat moois uit voort vloeit dan zal dat fantastisch zijn :)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1497
dinsdag 4 december 2018 om 12:17
Kunnen wij in Brabant binnenkort een tacobell verwachten als wederzijdse prestatie? Dat zou ik wel toejuichen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6424
dinsdag 4 december 2018 om 13:39
Gewoon snel Guzman ophalen en die telefoonmagnaat strikken voor de centjes .

Dan hebben we volgend jaar :

Unnerstall
Dumfries - Schwaab - nog een mexicaan - angelino
Rosario - Guti - victor Guzman
Robben - De Jong/maxi - Bergwijn.

De centjes van Lozano gebruiken voor een goede zuid amerikaanse verdediger .

En je bent klaar voor nationaal en internationaal voetbal
Vind ik leuk
Vooruit +244
dinsdag 4 december 2018 om 16:04
Een relatief kleine en alleen in Noord Brabant beroemde club verovert Mexico. Alle voetballers staan in de rij om naar Eindhoven te vertrekken. Toch wel erg lachwekkend. Doe toch normaal.
Vind ik leuk
dinsdag 4 december 2018 om 17:08
Goed gedaan PSV nu nog Carlos Slim binnen zien te halen een van de grootste telecom reuzen van de wereld dan ben je mee de rijkste club in Nederland.
Vind ik leuk
plein19 +3137
dinsdag 4 december 2018 om 18:04
Ziet er commercieel goed uit. Het is geen land waar ik graag personeel naartoe zou willen sturen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws