Bayern wilde niet in zee met Ronaldo: 'Niet nagedacht als hij 24 was geweest'

Bayern wilde niet in zee met Ronaldo: 'Niet nagedacht als hij 24 was geweest'

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 16:48wo 05-12-2018 om 16:48

Laatste update: woensdag 5 december 2018 om 17:46wo 05-12-2018 om 17:46

Bayern München had volgens voorzitter Uli Hoeness afgelopen zomer de kans om Cristiano Ronaldo aan te trekken. Der Rekordmeister wilde echter niet voldoen aan de 'te hoge vraagprijs', aangezien de Portugees te oud zou zijn.

Ronaldo verliet Real Madrid afgelopen zomer na negen succesvolle seizoenen. De steraanvaller ging aan de slag bij Juventus, maar volgens Hoeness had dat niet gehoeven. In een interview met BILD geeft de voorzitter van Bayern aan dat hij '100 miljoen veel te veel geld vond'. Ook de leeftijd van Ronaldo was een doorn in het oog van Hoeness. "We hadden er niet over na hoeven denken als hij 24 jaar was geweest, maar hij is 33."

Ronaldo vertrok daarop naar de Oude Dame, waar hij goed is begonnen. De nummer zeven van Juventus scoorde in achttien officiële wedstrijden al elf keer. Daarnaast gaf hij zes assists. De Portugees heeft daarmee de beste start als Juventus-speler sinds het seizoen 1968/1969, toen Pietro Anastasi negen keer scoorde in zijn eerste veertien competitiewedstrijden.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
M Ait Aicha +1003
woensdag 5 december 2018 om 16:51
Zit je dan met Ribery, denk dat je het transferbedrag met shirtverkoop al grotendeels terug hebt.
Vind ik leuk
GetRekt +1916
woensdag 5 december 2018 om 16:55
Shirtverkoop gaat naar Nike of Adidas, w/e bayern heeft. Niet naar Bayern. Daarom hebben ze een contract.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:03
Dus Bayern betaald de transfersom en krijgt daar niks voor terug qua inkomsten ? Vreemde constructie.
Vind ik leuk
Unknown007 +2147
woensdag 5 december 2018 om 17:08
Is bij veel clubs het geval. Nike en Adidas betalen veel geld elk jaar om op het shirt te mogen staan. Daar krijgen ze dan wel het grootste deel van de shirtverkoop voor.

Meen dat Man U een vast bedrag krijgt van 85 miljoen en dan Real met de nieuwe deal hier zelfs overheen gaat.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:41
Oké ze krijgen niet alles dus. Vond het al raar anders koop je 3 spelers voor 350 miljoen en krijg je er maar 85 voor terug.
Vind ik leuk
yuuup +10342
woensdag 5 december 2018 om 17:41
Ze krijgen toch een vast bedrag per jaar van die shirtsponsor. Dat zijn inkomsten. Daarmee kunnen ze die goede voetballers kopen en prijzen winnen. Redelijk heldere constructie als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
voorstopper +1087
woensdag 5 december 2018 om 22:00
Clubs zullen vast ook een percentage van de shirtverkoop krijgen.
Vind ik leuk
yuuup +10342
donderdag 6 december 2018 om 05:32
Ja klopt. Ligt ergens tussen de 10 en 20%. Nu heeft Bayern een gruwelijke deal met Adidas van 900 miljoen voor 10 jaar, dus verwacht ik dat het eerder 10 dan 20 is. Ze krijgen het geld gewoon vooraf al.
Vind ik leuk
yuuup +10342
woensdag 5 december 2018 om 17:35
Met die shirtverkoop kun je niet eens zijn salaris betalen.
Vind ik leuk
Vamos7 +9724
woensdag 5 december 2018 om 16:54
Zou Bayern en Uli Hoeness wel willen een wereldtopper hebben. Droom lekker verder doet pijn dat Ronaldo keer op keer Bayern heeft vernietigd.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13804
woensdag 5 december 2018 om 18:21
Heb jij te veel limonadesiroop op ofzo? Heb je je reacties wel eens gelezen?
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 16:56
Gewoon logisch beleid.
Vind ik leuk
Vamos7 +9724
woensdag 5 december 2018 om 16:58
Logische beleid? Uli overdrijft het erg met hand op de knip wil je meedoen in de wereldtop, moet je ook uitgeven..
[Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 17:00]
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
woensdag 5 december 2018 om 17:14
Klopt, maar met het oog op de toekomst niet aan een 33 jarige. Hij doet het misschien goed bij Juventus, maar garanties heb je niet. Het kan zomaar ineens afgelopen zijn. Dat hebben we bijvoorbeeld met Van Persie en Rooney bij ManU gezien. Dan is 100 miljoen gewoon een te grote gok...
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 20:26
Maar niet 100 miljoen voor een speler van 33 die ook nog een mega salaris heeft.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:00
100 miljoen voor iemand van 33 is te gek, hoennes heeft dan ook gelijk dat hij dat niet betaald, het Geld kunnen ze beter besteden. Hoop dat Juventus er in de CL ook snel uitligt met hun bejaarden elftal
Vind ik leuk
Vamos7 +9724
woensdag 5 december 2018 om 17:05
We hebben wel over Ronaldo he. Nie zomaar een dertiger. Tegenwoordig is 100 miljoen een schijntje. Ronaldo betaald het nou terug bij Juve en bewijst zijn waarde.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:15
Klopt hij is nog fit maar ook bij hem beginnen de jaren te tellen. Dit jaar en misschien volgend jaar nog en dan is het voorbij met zijn goede jaren en wordt het alleen maar minder. Dat is 50 miljoen per jaar excl. Salaris en premies. Dat is zelfs voor Ronaldo te gek.
Vind ik leuk
pietprecies +10190
woensdag 5 december 2018 om 17:39
Jajaja, we weten nu wel dat het over je idool gaat....
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 17:07
Is ook eigenlijk te gek dat je nog €100 mln betaald voor een speler van 33. Is nog steeds van wereldniveau maar het is maar net wat de gek ervoor geeft. In Madrid ging de vlag nog wel even uit op dat moment. Maar wat CR7 in het laatje bracht bij Real hebben ze nu alweer dik verloren in mijn ogen. Het loopt nergens vlekkeloos dit jaar in elke competitie.
Vind ik leuk
Mari +11715
woensdag 5 december 2018 om 17:15
Helemaal juist.
Als je heel veel moet betalen voor een speler, moet je er bij bedenken wat hij opbrengt als je hem weer verkoopt.
Haal je dit bedrag van de aankoopprijs af dan zie je dat bedragen die nyu betaald worden wel weer meevallen.
Althans wat spelers van Ajax betreft. haha
Vind ik leuk
Roeptoeter +12011
woensdag 5 december 2018 om 17:25
Voor sommige spelers moet je ook afwegen wat ze commercieel opbrengen. Los van de doorverkoop prijs.
Vind ik leuk
SirUltionem +3167
woensdag 5 december 2018 om 17:50
en wat brengt ie commercieel op?

shirtverkoop gaat naar de kledingsponsor die een vast bedrag betaald om je shirts te maken en te verkopen zoals hierboven al uitgelegd is

sportief kan je zeggen dat ie wat oplevert maar bij Bayern is het probleem niet de kwaliteit maar juist het feit dat ze met teveel halve bejaarden spelen, misschien zou Ronaldo dit seizoen kunnen redden maar dan heb je volgend jaar hetzelfde probleem...

qua kaartverkoop zal Bayern ook niet zoveel problemen hebben...

tv-gelden zal ook geen groot verschil maken aangezien dat meestal ook al vast ligt voor een paar jaar...

nieuwe sponsors zullen wss liever Ronaldo zelf sponsoren dan een club want anders zouden ze dat ook wel allang gedaan hebben...

en op lange termijn zal niemand Ronaldo herinneren voor zijn prestaties bij Bayern maar zal hij bekend blijven van Real Madrid en misschien ManU maar zijn carriereafsluiter zal de naam van Bayern niet groter maken dan die al is...

kortom Ronaldo had er misschien dit seizoen nog een paar in kunnen schieten maar over de lange termijn zou het hoe dan ook een miskoop zijn...
Vind ik leuk
Mari +11715
woensdag 5 december 2018 om 18:12
Zeker waar
Vind ik leuk
Roeptoeter +12011
woensdag 5 december 2018 om 17:23
Ook dat was een veilige keuze geweest van Ronaldo. Denk dat hij zichzelf dan ook nog bij PSG heeft aangeboden. 3 teams die in de eigen competitie dominant zijn en het jaarlijks leuk doen in de CL.
Bayern was dan wel de mooiste club geweest.
Vind ik leuk
Argento8523 +7025
woensdag 5 december 2018 om 17:25
Wel rare lui daar bij Bayern

Wel maar eeuwig door blijven modderen met Robben en Ribery
Martinez heeft ook zijn beste tijd gehad

Als ze Ronaldo hadden gehaald dan hadden ze dat in no time terug aan shirt verkoop

Nee die gaan lekker zo
Vind ik leuk
windforce11 +3448
woensdag 5 december 2018 om 18:37
En nog zijn er mensen die ontkennen dat hij een "BAAS" is
Vind ik leuk
Dj Storm +275
woensdag 5 december 2018 om 20:58
Bazin noem je zoiets
Vind ik leuk
b-wared +47
donderdag 6 december 2018 om 09:44
Ik neem aan dat 9 succesvolle seizoenen op zijn persoonlijke prestaties gericht is, want Real was zeker niet altijd succesvol in die 9 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:46
Die duitsers willen gewoon geen gezeik met al die mannen/ vrouwen van hem
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws