'Veerman Superman' op zijn plek in Hamburg: 'Dit is echt een andere wereld'

    'Veerman Superman' op zijn plek in Hamburg: 'Dit is echt een andere wereld'

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 17:25wo 05-12-2018 om 17:25

    Henk Veerman zit goed op zijn plaats bij FC Sankt Pauli. De boomlange spits, die deze zomer overkwam van SC Heerenveen, maakt indruk bij de ploeg uit Hamburg en is publiekslieveling geworden.

    Veerman, die bij Sankt Pauli liefkozend Veerman Superman wordt genoemd, kwam in dertien competitiewedstrijden in actie en scoorde vijf keer. "Ik wilde altijd graag een avontuur", zegt Veerman tegen Voetbal International. "Nou, dit is echt een andere wereld. Ze lopen hier op het tweede niveau meer dan in de Eredivisie. Ik ben fitter dan ooit en volgens mij gaat het dan ook hartstikke lekker."

    "De mensen hebben echt geen idee hoe groot deze competitie is", vervolgt de cultspits. "Het is hier sneller en beter dan in de Eredivisie en er komen vooral heel erg veel mensen kijken. HSV-uit was natuurlijk de mooiste ervaring. Dik zestigduizend man en de hele wijk op straat. We gaan ook nog naar Keulen bijvoorbeeld. Reken maar dat het daar gaat stormen. De sfeer in de stadions is waanzinnig."

    Plaats een reactie

    Koekie1970 +2088
    woensdag 5 december 2018 om 17:28
    Alle ballen op Henkie
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:36
    Zo mag ik het horen.
    Vind ik leuk
    Kuip +8454
    woensdag 5 december 2018 om 17:28
    Daar wordt beter getraind dan in Nederland. Nederlandse clubs zouden Duitse trainers moeten aanstellen. Die hebben een veel hoger niveau. Kijk maar naar Heracles. Die presteren onder die Duitser ook geweldig.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:38
    NEC degradeerde onder leiding van een Duitser.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6786
    woensdag 5 december 2018 om 17:51
    Duitse vader, Nederlandse moeder. dat is geen ekte ekte! :D
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 19:51
    Maak dat de Ajax Directie maar eens wijs........
    Vind ik leuk
    Kuip +8454
    woensdag 5 december 2018 om 19:55
    Tuchel, Nagelsmann of Klopp bij Ajax...niet verkeerd toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 19:58
    Precies.......
    Maar Ajax met de ambitie om op het hoogste niveau Internationaal weer mee te gaan tellen, neemt een trainer aan die daar 0,0 ervaring mee heeft.....
    Vind ik leuk
    Kuip +8454
    woensdag 5 december 2018 om 20:26
    Ik snap dat ook nooit. Als je pretendeert een topclub te zijn moet je ook een toptrainer aantrekken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10220
    woensdag 5 december 2018 om 20:34
    Ja precies, die ten Hag is nog nooit Kampioen geworden, heeft nog nooit Internationale finales gespeeld en moet nu onderwezen worden door Tadic "hoe dat moet......."
    Het moet niet gekker worden.
    De "broekies" hebben meer ervaring dan hun Trainer.....
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 23:31
    Jij snapt het gap.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5496
    woensdag 5 december 2018 om 17:29
    Jammer dat Utrecht hem heeft laten lopen, met 5 goals had hij clubtopscorer gestaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:33
    Het is gewoon een goede spits voor zo'n club.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 18:36
    Het was ook gewoon een goede spits voor ons.
    Nog altijd spijtig dat ze hem lieten gaan.
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 19:09
    Ja zeker jammer voor Heerenveen
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6731
    woensdag 5 december 2018 om 17:34
    Way to go Henk

    Wat een held haha

    Als ik het iemand moet gunnen dan is het Veerman wel

    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 17:36
    Mooie competitie, die 2e bundesliga en met mooie clubs zoals Koln, HSV en inderdaad Sanct pauli. Bijna alle stadions zijn daar uitverkocht.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15720
    woensdag 5 december 2018 om 18:14
    Nou, op HSV, Köln, St Pauli, Dresden en mss Union en Bielefeld (als het lekker draait) na is het ook weer niet zó super qua sfeer. En bij die anderen zitten er ook niet meer mensen dan bv in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Wazedde? +77
    woensdag 5 december 2018 om 18:15
    Als je ziet hoeveel inwoners sommige steden hebben met alleen een club in de tweede Bundesliga..
    Vind ik leuk
    mason +2048
    woensdag 5 december 2018 om 18:19
    Mooi man. Ben blij dat ie zijn plekje daar gevonden heeft. Dat zakelijke gedoe van gerry hamstra komt mijn strot een beetje uit. En ik vind ook dat ie dit verdient heeft.
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    woensdag 5 december 2018 om 19:00
    Prachtig voor die jongen, zoveel tijd verspild in H'veen, hij zit nu bij een echte club en daar hoort hij. Echte clubs daar gaat niks boven echte passie en sfeer das mooi voor Henk.

    Ps ik weet dat mijn club geen ruk meer voorstelt, maar ik ben blij voor Henk Veerman, hierna kan hij naar Utrecht dan heeft ie weer een echte club.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    donderdag 6 december 2018 om 00:13
    Henk, geniet er vooral van. Leven is kort man!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws