'Bayern München heeft miljoenentransfer Martinez nodig voor Frenkie de Jong'

'Bayern München heeft miljoenentransfer Martinez nodig voor Frenkie de Jong'

Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 06:47do 06-12-2018 om 06:47

Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 08:14do 06-12-2018 om 08:14

Het wordt voor Bayern München een lastige opgave om Frenkie de Jong naar de Allianz Arena te halen. Technisch directeur Hasan Salihamidzic heeft de 21-jarige Ajacied al langer in het vizier, maar moet met een flinke zak geld en goed sportief plan over de brug komen om hem te overtuigen.

Dat meldt het Duitse Kicker donderdag. Bayern München is achter de schermen druk bezig om het elftal voor komend seizoen te herbouwen. De routiniers moeten plaats maken voor jong talent, waar De Jong bij hoort. De Jong staat op het Duitse lijstje, maar een transfer is voor Bayern zeker geen abc'tje. 

Bayern moet concurreren met FC Barcelona, Paris-Saint Germain en Manchester City, waardoor de club De Jong hem een flinke zak geld en veel toekomstperspectief in het vooruitzicht moet stellen om hem te overtuigen om voor de Bundesliga te kiezen. Zijn marktwaarde wordt geschat op veertig miljoen euro. 

Bayern is van plan om Javi Martinez komende zomer van de hand te doen. Het geld dat vrijkomt met de verkoop van de Spanjaard kan worden geïnvesteerd in De Jong. Het is niet duidelijk wat Martinez precies moet kosten. Bayern-president Uli Hoeness kondigde in een eerder stadium aan dat Der Rekordmeister druk bezig is met de renovatie van het elftal en dat er veel geïnvesteerd gaat worden.

Plaats een reactie

donderdag 6 december 2018 om 06:54
Yesss frenkie nieuws dat is goed opstaan!!
Vind ik leuk
Sjaakhaak +2934
donderdag 6 december 2018 om 07:21
Wel in de aanbieding nu, van 80 naar 40 miljoen
Vind ik leuk
Orphen89 +3479
donderdag 6 december 2018 om 06:58
Voor die 40 miljoen mogen ze Siem anders wel kopen...
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 07:21
Siem past beter bij Ajax 😊
Vind ik leuk
Blindsy +18879
donderdag 6 december 2018 om 06:58
40 Miljoen? Als je de verhalen mag geloven krijg je daar nu nog slechts een foto met handtekening voor...
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11984
donderdag 6 december 2018 om 07:26
😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 06:59
Verjongen met Frenkie de jong. Prima combi. Maar 40 miljoen ga je het niet mee redden.
Vind ik leuk
rexxo +11703
donderdag 6 december 2018 om 07:03
Ik vrees voor Bayern dat het geen Lidl of Aldi budget gaat worden.
40 miljoen lijkt me vrij weinig met de huidige markt en clubs die geïnteresseerd lijken te zijn.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3728
donderdag 6 december 2018 om 07:07
Even de knip trekken voor bayernn
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 07:17
Whahaha Bayern heeft de miljoenen van Martinez nodig.

Laat me niet lachen
Vind ik leuk
AlecBlc +1634
donderdag 6 december 2018 om 07:35
Bayern heeft de afgelopen jaren zo veel geld gespaard, die hebben net zoals Ajax een flinke bankrekening. Die hebben zeker niet het bedrag nodig van Martinez om Frenkie te kopen😂
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 07:53
Bayern heeft een eigen vermogen van 1.5 milard
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23102
donderdag 6 december 2018 om 09:13
1,5 Milard?

Das een valuta die ik niet ken ... 😉

Maar serieus: ik wist niet dat ze zoveel centjes op de plank hadden liggen.

Daar kun je wel een paar uitstekende spelers mee halen.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 09:48
Haha sorry... .miljard 😁
Vind ik leuk
raoul88 +871
donderdag 6 december 2018 om 07:19
Martinez plus 60 miljoen!!
Vind ik leuk
Smithsonian +43364
donderdag 6 december 2018 om 07:25
Wie wil die martinez nog...
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11984
donderdag 6 december 2018 om 07:30
Feyenoord zou hem goed kunnen gebruiken hoor 😉😁
Vind ik leuk
Smithsonian +43364
donderdag 6 december 2018 om 07:33
Wij halen enkel echte toppers 😂😂
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11984
donderdag 6 december 2018 om 07:39
😂😂😂jij snapt het😂😂
Vind ik leuk
Roeptoeter +15995
donderdag 6 december 2018 om 07:49
Marktwaarde 40 miljoen. Ga eens weg. Dat kregen wij al voor Sanchez. De Ligt minimaal 50 en verdediger zijn over het algemeen goedkoper dan middenvelder/aanvallers.
Minimaal 60 voor De Jong anders weer prutswerk van Overmars.
Vind ik leuk
Mistered +590
donderdag 6 december 2018 om 09:17
Over poep praten gesproken. Je kunt zeggen wat je wilt maar wat verkopen betreft heeft Overmars nog nooit prutswerk geleverd.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15995
donderdag 6 december 2018 om 09:26
Gudelj.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13537
donderdag 6 december 2018 om 09:45
Dan ben je zeker vergeten dat voor Younes 14 miljoen werd geboden door Schalke, Overmars zei nee, binnen 1 jaar loopt Younes gratis de deur uit........
Vind ik leuk
Roeptoeter +15995
donderdag 6 december 2018 om 09:53
Zelfde met Viergever toch?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13537
donderdag 6 december 2018 om 10:04
Ja, ook zo'n zwak verhaal van Overmars, was ik vergeten !
Gaat dan ook nog naar PSV........afgezien van de 0,0 opbrengst, het moet toch gewoon contractueel dan geregeld zijn, als je gratis weg gaat; niet naar PSV of Feyenoord.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3760
donderdag 6 december 2018 om 07:53
Mooie club voor de Jong. Kan daar veel leren
Vind ik leuk
pietprecies +11750
donderdag 6 december 2018 om 07:55
Haha, als ze met 40 miljoen denken te kunnen kopen dan zijn ze door de ratten besnuffeld
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 07:55
Met de Jong blijf je jong.
Vind ik leuk
Phantast +52
donderdag 6 december 2018 om 07:57
Niet laten vertrekken voor minder dan 70 miljoen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29726
donderdag 6 december 2018 om 07:59
Marktwaarde 40M? Koopje! Onlangs passeerden bedragen rond de 60M nog de revue. Bayern heeft geld zat. Tijd om eens te investeren. Dat had al eerder gemoeten..
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:00
Laat Hoeness eerst zelf maar eens opstappen. slecht nieuws die man.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:00]
Vind ik leuk
MojoRisin +15141
donderdag 6 december 2018 om 08:11
Als ik een club was zou ik altijd proberen een package deal De Jong/De Ligt proberen.. Ja kost je wat, maar kan je dik 10-12 jaar mee vooruit..

En dan denk ik vooral aan Barcelona, die kunnen Suarez in de deal betrekken..
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:12]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:17
Schei toch uit met dat zakcentje van 40 miljoen.dan komt hij niet naar bayern. Next!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
donderdag 6 december 2018 om 08:18
40 miljoen? Ze hebben in ieder geval de lachers op hun hand. Niet serieus te nemen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 08:19]
Vind ik leuk
Goatinho +90
donderdag 6 december 2018 om 08:19
Waarom zou Frenkie een stap achteruit willen...
Vind ik leuk
Korm +39909
donderdag 6 december 2018 om 08:19
Bayern gaat nooit ophoesten wat City en Barca wel gaan doen
Vind ik leuk
HJR +9012
donderdag 6 december 2018 om 08:37
Voor even dacht ik dat het over Immers ging ;)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:55
veel te veel geld voor de jong,
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 08:58
Waarom heeft bayern de miljoenen van martinez nodig in München is geld genoeg in kas lijkt mij zal niet afhankelijk zijn van een paar miljoen meer of minder die de verkoop op brengt
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 09:12
Als de straf die de UEFA in gedachten voor Man. City heeft doorgaat, kan die club De Jong wel vergeten. Want hij gaat echt niet spelen voor een club die naar waarschijnlijkheid de komende jaren van deelname CL uitgesloten wordt. De strijd zal dus gaan tussen Barcelona en PSG maar het kan ook zomaar dat De Jong een missie te volbrengen heeft bij Ajax en dan gewoon bij Ajax blijft. Net zo als met Rijkaard die naar Ajax terugkeerde om de CL te winnen. Daarna stopte deze gentleman.
Vind ik leuk
Mistered +590
donderdag 6 december 2018 om 09:24
Dus Rijkaard gaat eerst naar het buitenland en komt dan terug als 30er. Ik snap jou punt niet als je zegt dat De Jong bij Ajax blijft net als Rijkaard. En zo’n Gentleman was Rijkaard nou ook weer niet. De manier hoe die Ajax verliet verdiende ook geen schoonheidsprijs.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:02
Ik zie inderdaad dat jij weinig afweet waarom Rijkaard terugkeerde bij Ajax. Toen hij naar Ajax terugkeerde was een van zijn doelstelling om met Ajax de CL te winnen en dat lukte hem. Voor mij blijft Rijkaard een gentleman ongeacht de wijze hoe bij bij Ajax vertrok. En hij was niet de enige die op slinkse wijze bij Ajax vertrok. Begon met Cruyff, toen Rijkaard en daarna De Boers.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
donderdag 6 december 2018 om 09:27
Ik hoorde dat Twente ook interesse heeft in de Jong
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 09:55
Frenkie zou zeker niet misstaan bij Bayern München. Hij past in het profiel wat de Duitsers zoeken. Voor de verjongingskuur van de selectie zou dit daarom ideaal zijn.
Echter houdt het bestuur van Bayern vaak de hand op de knip bij transfers. Ze mikken altijd op koopjes of aflopende contracten. Daarom weet ik niet of ze bereid zijn 60+ miljoen euro over te maken naar Amsterdam.
PSG en City hebben geld als water dus voor Marc Netto' spreken die clubs financieel veel meer aan. Sportief gezien is Bayern dan weer beter. Het voelt alsof er veel meer speel-perspectief is in Duitsland dan in Engeland. We zullen zien waar de Jong belandt. Het beste zou een dubbele deal met Barca zijn. De Ligt en de Jong kunnen zich daar in de as ontwikkelen naar bepalende spelers. Waar Oranje in de toekomst nog meer profijt van gaat hebben.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 09:56
Frenkie de Jong gaat meer dan 100 Mio opleveren.
Waar die 40 Mio vandaan komt.
Uit Duitsland zeker.
Droom maar lekker verder daar.
Vind ik leuk
Pimman +10394
donderdag 6 december 2018 om 10:31
Eindelijk weer Frenkienieuws! ;)
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:01
Bayern gooit alle oudjes eruit :)
Vind ik leuk
Dorzon +4817
donderdag 6 december 2018 om 11:52
Altijd fijn frenkie primeur
Vind ik leuk
Dj Storm +412
donderdag 6 december 2018 om 12:23
Mooi lopen laten Bayern. Van kaliber "de Jong" lopen er meerdere op deze planeet rond voor een fractie van de vraagprijs de Jong. En een betere loopt met Kimmich al in München rond. Alleen moet Kovacs hem natuurlijk wel op die positie spelen laten. Löw heeft het voorgedaan. Kimmich op zes!
Vind ik leuk
whiskey33 +660
donderdag 6 december 2018 om 12:43
Bayern kan beter Bergwijn en Lozano kopen, dat worden zeker toppers. Over fysieke gesteldheid van de Jong in grote competitie zet ik mijn vraagtekens???
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:51
Heb je een punt ivm fysieke gesteldheid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 22:51]
Vind ik leuk
semi1946 +314
donderdag 6 december 2018 om 14:37
Nou denk toch wel dat Bayern wel 20 iljoen kan ophoesten voor Frenkie
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:38]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 22:50
1 miljard, minder doen we het niet voor.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws