'Carrièreswitch lonkt voor Verbeek: naam van ex-trainer valt bij Heerenveen'

    'Carrièreswitch lonkt voor Verbeek: naam van ex-trainer valt bij Heerenveen'

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 08:32do 06-12-2018 om 08:32

    De naam van Gertjan Verbeek zingt rond bij sc Heerenveen. Volgens Voetbal International wordt hij 'door veel partijen genoemd als mogelijke versterking voor de bestuurlijke laag van de club'. 

    VI en de Leeuwarder Courant schreven afgelopen week uitgebreid over de onrust op de burelen van Heerenveen. Er heerst veel onvrede over algemeen directeur Luuc Eisenga. Mogelijk vertrekt hij op korte termijn. 

    Het lijkt een kwestie van tijd voordat de organisatie van Heerenveen op de schop gaat - met mogelijk dus een rol in het verschiet voor de momenteel clubloze Verbeek. In een korte reactie tegenover VI laat Verbeek weten 'dat hij een bestuursfunctie als logische vervolgstap ziet van zijn carrière in de voetballerij.'

    Verbeek (56) heeft een rijk verleden in het Abe Lenstra Stadion. Tussen 1984 en 1994 speelde de voormalig verdediger voor sc Heerenveen, met uitzondering van één seizoen in Almelo (1986/87). Verbeek maakte later onderdeel uit van de technische staf van de club en was tussen 2004 en 2008 hoofdtrainer van Heerenveen. 

    In de afgelopen jaren werkte hij bij onder meer 1.FC Nürnberg, VfL Bochum en FC Twente. In maart 2018 ontsloegen de Tukkers Verbeek. Sindsdien zit de coach zonder club. Hij werkt als analist bij FOX Sports. 

    Poll

    Geschikte rol voor Verbeek?

    (1506 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 08:33
    Lekker blijven zingen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28476
    donderdag 6 december 2018 om 10:06
    Pfff sonde. Vroeger mocht ik hem wel, maar hij is echt veranderd in een chronische ouwe zeur. Dus als ik H'veen was zou ik hem niet in huis halen.
    Vind ik leuk
    HaagieHaag +1156
    donderdag 6 december 2018 om 11:02
    Nah, ik ken een paar broers die ook aardig kunnen zeiken en zeuren...
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    donderdag 6 december 2018 om 08:34
    Als hij maar stopt bij Fox dan juich ik dit toe.
    Vind ik leuk
    frhoi +1010
    donderdag 6 december 2018 om 09:01
    nu mario been nog.. maar geen functie bij Feyenoord aub
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:11
    En jij hier?
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6650
    donderdag 6 december 2018 om 09:25
    In ruil voor die functie bij Heerenveen? Ja hoor, graag zelfs.
    Regel dat maar als je me weg wil hebben.
    Vind ik leuk
    pico323 +6496
    donderdag 6 december 2018 om 09:20
    en die Jan Joost ook weg en nog een paar graag. Dat zijn er toch een stel amateurs
    Vind ik leuk
    Jackpot +2318
    donderdag 6 december 2018 om 09:58
    Als helene, aletha en fresia cousiño Arias, maar blijven.
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    donderdag 6 december 2018 om 08:36
    Als je maar lang genoeg op tv de betweter uithangt terwijl je bijna overal gefaald hebt zijn er vroeg of laat altijd clubs die desperate genoeg zijn om je als wonderdokter te contracteren.
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 12:41
    Opzich heeft hij ook veel goede dingen gedaan en hij heeft er wel een verleden. Ik zou zelf ook niet voor Verbeek gaan, maar ik snap dat hij op het lijstje staat.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 08:37
    Zou er niet meer aan beginnen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:48
    Zo'n man wil je toch niet in je bestuurlijke laag hebben zitten? Die is niet in staat om met meerdere partijen in goed overleg tot een werkbaar compromis te komen. Veel te rechtlijnig en eigenwijs.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15678
    donderdag 6 december 2018 om 08:49
    Je moet hem maar rond willen hebben lopen, de lul.
    Vind ik leuk
    Sargon +1483
    donderdag 6 december 2018 om 08:49
    Goede zaak. Kent de club en de achterban. heeft meer voetbalknowhow dan de meeste bestuurders en zorgt voor duidelijkheid en structuur.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 08:54
    Zo kan je het ook bekijken😂😂.
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    donderdag 6 december 2018 om 13:00
    De structuur van chaos en ik bemoei mij overal mee, dat is ieder geval heel duidelijk 😁😁

    Verbeek is een mafklepper die leeft in een droomwereld en denk dat vroeger alles beter was.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 14:08
    Vroeger was ook alles beter.
    Vind ik leuk
    rexxo +2057
    donderdag 6 december 2018 om 14:09
    De LSD misschien.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 08:56
    Hoe goed ken je de club nog als je er 10 jaar geleden voor het laatst hebt gewerkt?
    Zit er nu nog iemand die het toen voor het zeggen had?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:12
    Bij al die clubs waar ie ontslagen is heb ik niet zoveel duidelijkheid en structuur kunnen ontdekken eerlijk gezegd .
    En bestuurslid is een ander vak als trainer .
    En verder denk ik dat ie in deze functie ook moet communiceren , en dat is niet Verbeek's sterkste eigenschap volgens mij .

    Maar we zullen het zien , tenminste als het waar is allemaal .
    Vind ik leuk
    Objectief +3134
    donderdag 6 december 2018 om 09:37
    Structuur zie je pas terug op de langere termijn. Verbeek heeft (bijna) overal maar kortstondig gezeten.
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    donderdag 6 december 2018 om 09:13
    Is een (ex)trainer automatisch een goede bestuurder? Er komt meer politiek bij kijken. En een gladnek is Verbeek niet bepaald...
    Vind ik leuk
    Objectief +3134
    donderdag 6 december 2018 om 09:37
    Als iemand geen gladnek is...
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    donderdag 6 december 2018 om 12:40
    Zo iets als; 'Een goed paard is nog geen goede ruiter
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 14:10
    Een paard is sowiezo geen ruiter.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:14
    Dan moet je wel je haren kammen Gertjan.
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    donderdag 6 december 2018 om 15:33
    maar dan blijkt hij kaal te zijn...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367
    donderdag 6 december 2018 om 09:18
    Nou, Heerenveen heeft vast niet opgelet hoe het Verbeek is vergaan nadat hij wegging bij Heerenveen
    Vind ik leuk
    windforce11 +2324
    donderdag 6 december 2018 om 09:28
    Hahaha Verbeek als bestuurder. De enige manier warop dat zou kunnen slagen is als er geen andere bestuursleden zijn dan Verbeek.
    Vind ik leuk
    Objectief +3134
    donderdag 6 december 2018 om 09:38
    De anarchie van Verbeek.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 09:40
    Zie hem liever als trainer terug. Komt het publiek ook weer in het stadion.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10171
    donderdag 6 december 2018 om 09:49
    Ha ha "lompe boer" Verbeek en "besturen" , ruzie maken zal je bedoelen !
    Verbeek kan geen onderdeel zijn van iets, wil alles zelf doen en over alles zelf beslissen, heeft niet de gave om zich op een beschaafde manier uit te drukken en loopt als een olifant door de porseleinkast waar hij ook werkt.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    donderdag 6 december 2018 om 09:58
    Kansloos
    Vind ik leuk
    RR12 +532
    donderdag 6 december 2018 om 10:34
    Gert Jan als bestuurder... daar waar je soms compromissen maakt, luistert naar anderen, overleg voert, een arm om een schouder doet. Ik zie t helemaal voor me.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 10:56
    Zou me vingers niet aan hem branden!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:07
    Niet als bestuurder nee. Als trainer wel. Als td-er misschien ook wel.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    donderdag 6 december 2018 om 12:36
    Gert-Jan Verbeek mag als een ouwe Catweazle overkomen, maar weet verdomd goed hoe een Topsport klimaat in elkaar steekt en wat je er voor moet doen!!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 12:58
    alsjeblief niet
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 13:26
    In een woelige club... de "rust-gevende" factor Gertjan Verbeek binnenhalen, fijn plan lijkt mij, misschien Jan van Halst ook erbij halen?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 14:11
    Je lult steeds dommer.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 14:35
    Ow, jij denkt dat Gertjan er een oase van rust van maakt.
    Niet vaak de actualiteit gevolgd zeker de laatste 5 jaar?
    Het woord dom tekent de gene die het gebruikt.
    Probeer iets inhoudelijks toe te voegen Hupje.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 14:37]
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 16:26
    Dat is niet nodig en zeker niet bij jou, jij hebt altijd inhoudloos commentaar op Heerenveen. Verbeek is Heerenveen.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    donderdag 6 december 2018 om 16:33
    Verbeek verdeelt je club nog meer.
    dat kliekje wat voor hem is heeft tegenstanders.
    Bovendien wordt er een rol gecreeerd binnen het management, ze hebben het niet over de trainer, mar die ziet dat wel als een motie van wantrouwen natuurlijk.
    ZItten echt goede mensen bij je club proficiat.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    vrijdag 7 december 2018 om 10:56
    Als je alles zo goed weet over mijn club dan weet je dat er binnenkort afscheid wordt genomen van Jor, Eisinga en Hamstra. Dus dan komt er een plek vrij. de Nooijer hoofdtrainer en GjV in de directie.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    vrijdag 7 december 2018 om 13:31
    Eindelijk rust in de tent. Fijn plan, over een half jaar spreken we elkaar weer.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    vrijdag 7 december 2018 om 21:52
    Hoeft van mij niet. Reageer anders ff op die cambuur topic, o nee het is negatief nieuws dan geef je niet thuis.
    Vind ik leuk
    Cookee +11176
    zaterdag 8 december 2018 om 17:10
    Dwaas, hoe vaak zet ik hier al neer dat Cambuur een drama is? Lees je wel of zit je vast in je vooroordeel dat een Leeuwarder wel slecht moet zijn.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    zaterdag 8 december 2018 om 19:31
    Wij zijn ook slecht volgens jou en toch reageer je hier wel en daar niet. Jij bent de dwaas in dezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:39
    Erg opvallend hoe veel verkeerde keuzes Heerenveen de laatste tijd maakt, wie voert dat slechte beleid daar 🤔🤔🤔
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 13:44
    Helemaal met je eens !
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 16:25
    Kijk naar je eigen club, wat voor beleid is dat dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:41
    Hoe weet jij wat mijn cluppie is?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    donderdag 6 december 2018 om 14:07
    Kom maar snel GjV, in de winterstop afscheid nemen van JoR. Gerard de Nooijer in zijn plaats en Verbeek een bestuurlijke functie. Ik zeg: Doen!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:02
    Doan !

    Oh nee die is van Groningen dat binnenkort boven Heerenveen staat 🙄
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2067
    donderdag 6 december 2018 om 23:49
    Hangt er wel van af wie er komt:
    Zeiden ze toen al :
    Als Gert komt is het....
    Maar komt Jan.....
    Dan eh
    Nou ja laat gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws