Van den Brom eist meer van nummer acht AZ: Dat kan gewoon niet

    Van den Brom eist meer van nummer acht AZ: "Dat kan gewoon niet"

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 16:43do 06-12-2018 om 16:43

    AZ-trainer John van den Brom eist meer van zijn spelers. De Alkmaarders staan na de gevoelige nederlaag tegen Willem II (2-0) op de achtste plaats in de Eredivisie.

    "Die achtste plek, dat kan gewoon niet", vindt Van den Brom, geciteerd door het Algemeen Dagblad. AZ speelt in de vijftiende speelronde tegen Fortuna Sittard. Als VVV-Venlo donderdagavond verliest van Feyenoord, stijgen de Alkmaarders een plekje. "Maar ook die zevende plek is niet iets wat we nastreven bij deze club."

    In De Telegraaf stond maandag dat AZ een crisisberaad heeft gevoerd. "We hebben na de wedstrijd tegen Willem II lang gesproken met elkaar, dat klopt. Maar dan wordt daar direct een crisisberaad van gemaakt. Daar moet ik een beetje om lachen", reageert Van den Brom. "Het is normaal dat je na zo'n verloren wedstrijd lang met elkaar napraat lijkt me."

    Een dag na het echec keek Van den Brom naar de statistieken. "Daarin viel het me op dat we 34 keer in het zestienmetergebied van Willem II waren geweest. We hebben ook zestien kansen gehad. Jeetje mina, als je dan niet scoort dan is dat ongelofelijk. Willem II creëerde nauwelijks kansen en scoorde wel twee keer. Voor mij is het pas crisis als we ook geen kansen meer creëren."

    Lees meer over:EredivisieAZ Alkmaar

    Poll

    Wat wordt Fortuna Sittard - AZ?

    (593 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dub_Rtd +1882
    donderdag 6 december 2018 om 16:48
    Ik zou me zorgen maken als ik geen spelers had die een doelpunt kunnen maken.

    Dat er zoveel kansen gemist werden tegen Willem II is niet omdat je altijd scorende spits toevallig een off day had. Alleen dan kan je weg komen met: ik maak me pas zorgen als we geen kansen meer creëren.
    Vind ik leuk
    Artikia +388
    donderdag 6 december 2018 om 16:53
    Toen ik Fran Sol twee keer (bijna drie keer) zag scoren tegen AZ vroeg ik me af waarom ze voor Johnsen hebben gekozen als Sol ook een optie was. Geld lijkt me geen probleem, tenminste. Gokken op een 17-jarige en als back-up alleen een stormram kopen die totaal niet in het voetbal past dat je elftal speelt is op z'n minst bijzonder.
    Vind ik leuk
    goekie4 +1663
    donderdag 6 december 2018 om 18:22
    Ze gingen wel voor Fran Sol, maar toen wilde hij niet omdat hij waarschijnlijk naar ging. Toen is AZ voor Johnsen gegaan, vervolgens bleek Sol niet naar Spanje te gaan en stond hij wel open voor AZ alleen die waren op dat moment al akkoord met Johnsen.
    Vind ik leuk
    Artikia +388
    donderdag 6 december 2018 om 19:48
    Bedankt voor de uitleg. Het is wat dat betreft wel logisch dat ze Sol niet hebben gekocht, alleen vind ik Johnsen nog steeds een rare keuze.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:54
    AZ is niet zo gelukkig in het aantrekken van de spitsen Boadu is een topper is nu wel gebleken en Stengs heeft echt nog tijd nodig Zijn deze twee weer op niveau, zullen de resultaten ook weer komen
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3386
    donderdag 6 december 2018 om 18:56
    Uhhh waar heb je het over? Altidore, Johansson, Janssen , Weghorst. Spitsen van afgelopen jaren die bij elkaar meer dan 50 miljoen hebben opgeleverd, en nog geen 5 miljoen bij elkaar gekost.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:15
    Friday, Johnson

    Misschien had ik moeten vermelden..de laatste jaren
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3386
    donderdag 6 december 2018 om 19:25
    Volgens mij heeft elke club wel is een speler ertussen zitten die wordt aangetrokken maar niet brengt wat er van hem verwacht word. Weghorst is tegelijk met Friday gehaald. Dus valt allemaal reuze mee wat jij aangeeft.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:33
    Weghorst was dit jaar nog nerd! En Alireza topscoorder! Ga in de hoek hup!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:02
    Kom even uit de hoek Alireza is geen centrumspits en Weghorst is een goede centrumspits, dat zijn Friday en Johnson niet Stand 1-2

    Guido 🤣
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:48
    Wie waren de topscoorders dan? Ali 1 Johnsen en Weghorst 2/3! Ali soms op 9.5/10 staan! Kwam vaak in de spits! Welke stand? Jij lult louter onzin met geen spitsen! Weghorst was dit jaar nog! Friday is gone! Boadu WEL! dRUIJF IDEM.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:12
    Dag Guido op je pikkie getrapt ?

    We zijn het duidelijk niet met elkaar eens ! Maar ik heb wél respect voor jouw mening.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 18:57
    Penis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 23:12
    Overdrijf je niet 🤓 ?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:48
    Daar heeft vd Brom wel gelijk. Als je de hele wedstrijd gewoon beter is het natuurlijk bijzonder zuur als je hem verliest.
    Maar goed het is inmiddels (helaas) zo dat de nummer 4 van de nummer 18 kan winnen en net zo goed verliezen.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5471
    donderdag 6 december 2018 om 16:50
    Doet Novakovich al weer mee met Fortuna tegen AZ?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    donderdag 6 december 2018 om 16:51
    Het is wel heel toevallig dat hij nu naar de statistieken gaat kijken. Net nadat er is verschenen dat de directie het niet eens is met zijn werkwijzen en daarom twijfelen over contract verlenging. John, de chemie is weg en het word tijd dat je je koffers pakt. Mazzel!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 16:56
    We kunnen wel ruilen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    donderdag 6 december 2018 om 17:28
    John tegen Zenelli? Schuiven wij Slot door en assisteer ik wel:)
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:48
    Alternatief Peter Bosz?
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    donderdag 6 december 2018 om 18:52
    Daar zou ik blij mee zijn, ben alleen bang dat hij niet te betalen is voor Az.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 18:52]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33623
    donderdag 6 december 2018 om 16:52
    Kan wel, je verkoopt je goede spelers en je haalt er niets voor in de plek.
    Vind ik leuk
    Head-Butt +303
    donderdag 6 december 2018 om 17:00
    Fortuna doet het erg goed thuis, dus het is geen gelopen koers voor AZ.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:02
    Gaat prima zo met AZ... dit is het gevolg van veel te laat reageren op de transfermarkt. Als je weet dat Weghorst en Jahanbakhsh vertrekken, moet je niet wachten met vervangers aantrekken, tot ze echt weg zijn. Dat ze gingen was wel zeker hè...

    Aanvallend zijn ze zwakker geworden en verdedigend klopt het niet. Op het middenveld is Til totaal niet in vorm. Ik gok mede door de aanvoerdersband. Tuurlijk, John en Guus zeggen van niet. Maar mentaal doet het wat met die jongen...

    Ik zeg, houden zo. Scheelt gebral van John v.d. Bral...
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3386
    donderdag 6 december 2018 om 19:36
    Gevolg van veel te laat reageren op de transfermarkt ? Waar heb jij het in godsnaam over. AZ is geen top club die zomaar even geld over de balk kan gooien. Maar elke cent die het uitgeeft eerst 2x omdraait om zeker te zijn.

    En wat als Johnsson gehaald was voor de Europa league play-offs , had het geen enkele garantie geweest dat AZ europa league wel gehaald zou zijn. Enige garantie was dat we dan bijna een miljoen meer hadden betaald voor een middelmatige spits

    En om het plaatje misschien even helemaal duidelijk voor je te maken.
    AZ is een opleidingsclub, als er spelers vertrekken staat er niet gelijk een opvolger klaar. Toen Janssen werd verkocht , kwam Weghorst , die presteerde zijn eerste jaar hier ook mwa mwa. Alireza was de eerste 2 jaar geen speler die ook maar iets leek op de speler in zijn laatste seizoen.

    Hetgene wat AZ voert heet beleid.
    Enige waar meer op geanticipeerd had moeten worden is de verdediging. Waar men uit gegaan zal zijn van ontwikkeling van Hatzikadok , Wuytens terug, en een fitte Vlaar. Daar had idd wat bij gehaald moeten worden.

    Maar als je lkkr op een club wilt afgeven , zoek even lkkr een andere club uit die niet opgestaan is uit de dood en zichzelf helemaal financieel veilig heeft gespeeld , en jaarlijks bij de eerste zes eindigd.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:53
    Beleid? Voeren ze beleid? Hou ff op man! Als je weet dat er 2 spelers weg gaan voor veel geld, dan kan je best vooraf vervangers halen. Zoveel hebben ze niet uitgegeven aan Johnson hoor. Ze hadden ongetwijfelt nog genoeg in kas, van de eerdere transfers. Ze hadden zelfs Fran Sol kunnen halen...

    Achteraf reageren is gewoon te laat. Dan missen ze de voorbereiding en daar heb je lang last van.

    Dat er blessures zijn is vervelend en dat heeft ook zijn effect. Maar AZ had veel eerder moeten schakelen! Klaar!

    Je kunt wel zalven en alles recht praten, maar er is gewoon geen goed beleid gevoerd...
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3386
    donderdag 6 december 2018 om 21:40
    Gelukkig dat jij het beleid niet voert bij mijn club.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 22:40
    Zeker, mede daardoor staat mijn club boven jullie...
    Vind ik leuk
    mike-alkmaar +3386
    donderdag 6 december 2018 om 22:42
    En jouw club is?
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 23:43
    Stel ze gaan niet zit je met 6 man voor 2 posities!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 00:09
    Het was zo duidelijk als wat, dat ze zouden gaan...

    Regeren is vooruit zien en dat kunnen ze niet bij AZ.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 03:12
    Ken zat spelers die niet gingen, Bel Hassani en Friday!
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 10:23
    Slechte aankopen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 18:56
    Mee eens, 2 zeer zwakke spelers!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 17:13
    AZ zakt door het ijs 😂
    Vind ik leuk
    AlbS +292
    donderdag 6 december 2018 om 17:41
    Denk maar niet dat ze zo maar gaan winnen van Sittard. Dat AZ is gewoon los zand na het vertrek van die twee bikkels. Wanbeleid daar bij dat AZ. En de mensen zien en voelen dit. Geen publiek. En het ergste.....voetballen als team voor elkaar, nou vergeet het maar. Tikkie breed, tikkie breed en nog eens tikkie breed. Brom pak je spullen en wegwezen. Dan in elke linie een paar goede spelers en de rest weg. Verloren jaar.
    Vind ik leuk
    De Hout +1758
    donderdag 6 december 2018 om 17:56
    Geen publiek?! Meer publiek dan vorig jaar, toen AZ aan alle kanten de hemel in werd geprezen wegens het mooiste voetbal in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Jur74 +9125
    donderdag 6 december 2018 om 18:41
    Wanbeleid? Wat is er met de inkomsten van Wout en Alireza gebeurt dan?
    Vind ik leuk
    De Hout +1758
    donderdag 6 december 2018 om 17:52
    Dat het elftal op de schop moet lijdt geen twijfel.
    Vind ik leuk
    Alcmaria +42
    donderdag 6 december 2018 om 19:14
    Wat een enorm domme uitspraken weer. Ik zat in het stadion en heb maar één noemenswaardige kans gezien (de lob die net voor de doellijn weggehaald werd). Statistieken worden doorgaans pas interessant als je overtuigd en wint.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 19:24
    Wel ja geen crisis, dus als je degradeert met heel veel kansen is er nog niets aan de hand en geen crisis hahahahahaha knetter man!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4903
    donderdag 6 december 2018 om 19:38
    Hoewel ik niet een groot fan ben van vd Brom kan ik hem niet de schuld geven van deze situatie. Ik blijf erbij dat geen enkele van de gekochte spelers afgelopen zomer een meerwaarde is terwijl ze wel twee van hun sterspelers hebben verkocht. Bovendien is een Vlaar toch op een leeftijd gekomen dat hij het fysiek niet meer bij kan benen. Al met al is het elftal flink verzwakt ten opzichte van vorig seizoen. Het is natuurlijk lachwekkend dat een club als AZ dik dertig miljoen incasseert in de zomer aan transfersommen en vervolgens in de competitie zowel centraal achterin als in de spits aan moet treden met twee middenvelders.

    Tegen Willem II was het inspiratieloos, er was weinig variatie. in het spel. Ik had het idee dat ze bij AZ het systeem een beetje heilig hebben verklaard. Er werden amper vroege voorzetten gegeven terwijl met Druijf de tweede helft een grote sterke spits stond die gevoedt moet worden. In die wedstrijd is de trainer dan wel taktisch tekort geschoten.
    Vind ik leuk
    Vb.twente +27
    donderdag 6 december 2018 om 22:00
    zolang v.d.brom trainer is worden er geen dure aankopen gedaan , aangezien dit zijn laatste jaar als trainer van az is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:43
    Supporters eisen meer van van der Brom
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws