Flinke domper voor Malone: ADO-speler moet schadevergoeding betalen

    Flinke domper voor Malone: ADO-speler moet schadevergoeding betalen

    Gepubliceerd: donderdag 6 december 2018 om 18:41do 06-12-2018 om 18:41

    Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 18:55do 06-12-2018 om 18:55

    ADO Den Haag-speler Dion Malone moet zijn ex-zaakwaarnemer John Veldman een schadevergoeding van 10.000 euro betalen. Dat heeft de arbitragecommissie van de KNVB donderdag bepaald.

    Dat meldt Voetbal International. Malone nam afgelopen zomer na ruim twaalf jaar afscheid van Veldman, over wie hij niet meer tevreden was. Malone vertrok in 2016 naar Qabala FK, maar liet zijn contract in Azerbeidzjan al na een jaar ontbinden. Veldman zocht naar potentiële bestemmingen voor zijn cliënt en sleepte aanbiedingen van ADO en FC Twente binnen. Malone was echter niet tevreden met de beperkte interesse en beëindigde de samenwerking met Veldman.

    "Ik wilde een andere koers gaan varen", zei Malone donderdagmiddag, opgetekend door Voetbal International. Malone tekende even later alsnog bij ADO. Veldman krijgt vanwege zijn voorwerk een compensatie van 10.000 euro.

    Lees ook: 'Meneer Malone kon bij FC Twente 350 duizend euro per jaar verdienen plus premies'

    Plaats een reactie

    donderdag 6 december 2018 om 18:46
    Dat is een heel ander bedrag, dan het geëiste 150.000 euro. Malone heeft het goed gedaan...
    Vind ik leuk
    Arvin +5606
    donderdag 6 december 2018 om 18:58
    Toch lekker betaald voor een paar belletjes en wat videootjes opsturen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:02
    Dat is niet alles wat een zaakwaarnemer doet en die man had ook onkosten. Verder heb je als zaakwaarnemer recht op een bepaald percentage van de verdienste van je speler. In principe zou hij per jaar ADO recht hebben op 25.000 euro. Nu krijgt hij 10.000 totaal, dus Malone is spekkoper. Beloont voor contractbreuk!
    Vind ik leuk
    Aal +22485
    donderdag 6 december 2018 om 18:47
    Terecht... betalen moet ie.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1021
    donderdag 6 december 2018 om 18:49
    Het is zoals het is
    Vind ik leuk
    Romarioo +225
    donderdag 6 december 2018 om 18:52
    Andere koers varen 🤔
    1tje vinden die ervoor kan zorgen dat je meer gaat verdienen.
    Je kan je bij de gele hesjes aansluiten en de 10.000 niet laten uitbetalen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 19:03]
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 18:57
    Speler van ADO he...
    Vind ik leuk
    StoneyTony +386
    vrijdag 7 december 2018 om 08:25
    Familie? Je bent zo goed op de hoogte?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1069
    donderdag 6 december 2018 om 19:39
    Nou lijkt me nog niet zo onredelijk dit. Zijn oude zaakwaarnemer kwam met Ado in de eerste plaats dusja. Wel een aardig bedrag verdien je met een aantal telefoontjes dan
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 20:50
    Waar is Midden Noord?
    Vind ik leuk
    Jackpot +2318
    donderdag 6 december 2018 om 21:31
    En stratum? Haha. De oude garde verdwijnt per bosjes.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 21:57
    En laatst zei stratum nog dat hij bijna elke dag op VP zit........Een loser is het.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +554
    donderdag 6 december 2018 om 21:47
    Yes yes yes girl
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27367