'Slimme jongen' wacht op kans bij PSV: 'Ik denk dat er wat gaat veranderen'

'Slimme jongen' wacht op kans bij PSV: 'Ik denk dat er wat gaat veranderen'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 07:22vr 07-12-2018 om 07:22

Erick Gutiérrez wacht geduldig op zijn kans bij PSV. Dat ziet Daniel Reyes, journalist van het Mexicaanse Claro Sports. De roep om een basisplaats voor de Mexicaan wordt steeds luider in Eindhoven en omstreken.

Gutiérrez maakte in augustus de overstap van Pachuca CF naar PSV en kwam met hoge verwachtingen binnen, maar speelde pas 164 minuten in de Eredivisie. Daarin was de 23-jarige middenvelder goed voor drie doelpunten en twee assists. Omdat Jorrit Hendrix en Gaston Pereiro kwakkelen met hun vorm, wordt er gepleit voor een plek in de basis voor Gutiérrez.

"Het is een slimme jongen die niet snel klaagt. Hij weet dat hij bij PSV op een moment terechtkwam dat het middenveld goed stond", vertelt Reyes aan de NOS. "Gutiérrez zegt gewoon geconcentreerd verder te gaan en te wachten op zijn kans. Meer kan hij ook niet doen."

"Maar ik denk dat er binnenkort wel wat gaat veranderen", voorspelt de journalist, die vanuit Nederland werkt om Gutiérrez en landgenoot Hirving Lozano op de voet te volgen. "Hendrix kan beter verdedigen, terwijl Gutiérrez beter kan aanvallen. Tegen Feyenoord was dat verschil heel erg duidelijk. Ik verwacht zelf dat Gutiérrez vlak na de winterstop zijn kans krijgt."

Lees ook: 'AS Roma laat oog vallen op PSV'er Gutiérrez, Noor in België en Zaandammer'
Lees ook: Van Bommel: 'Wat ik tegen hem zeg? Geen sorry. Ik vertel wat ik ervan vind'

Poll

Moet Gutiérrez al vóór de winterstop een basisplaats krijgen?

(1146 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 7 december 2018 om 07:26
Goede topic VP!👍, maar wel een domme vraag
Vind ik leuk
Jozef +46568
vrijdag 7 december 2018 om 08:13
Als Guttierez reserve blijft kan Ajax hem beter inlijven. Geld zat voor zoiets.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:30
Ja.... Alsof PSV dat ook toestaat...
Vind ik leuk
Jozef +46568
vrijdag 7 december 2018 om 08:33
😁Dan moet je hem opstellen hè... anders loopt hij weg voor een reserveprijsje hoor
Vind ik leuk
Peter12345 +711
vrijdag 7 december 2018 om 08:35
Hij heeft toch een contract.. hij heeft niet zoveel te willen
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 11:09
Hij heeft alles te willen. Er bestaat een verschil tussen iets willen en iets krijgen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 08:38
Dat is waar, maar een reserve prijsje richting Ajax zit er niet in.

Verder blijft het lastig om iemand te vervangen omdat psv duidelijke patroon heeft, en daarmee stabiel draait. Dat guti kan voetballen, dat is vrij zichtbaar. Maar of hij het beste in dit team past is nog een vraag (zou je wel graag een keer zien).
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 11:10
Stabiel draait??? Alle competities meegerekend, dus ook het toernooi om de KNVB-beker en de Champions League, verloor PSV liefst vier van zijn laatste zeven wedstrijden. De laatste keer dat dit de Eindhovenaren overkwam, was in het voorjaar van 2015.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:45
Ja ze draaien stabiel. Nu moet je niet zo gaan doemdenken door dit soort nutteloze feiten uit de context te trekken
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 12:34
Als je meer dan de helft van je afgelopen 7 duels verliest ben je niet echt stabiel.. hoewel stabiel verliezen ook stabiel is.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:49
Als je hem net wat groter trekt dat komen alle overwinning erbij. Dus is net waar je de grens trekt. Verder kan je de nederlaag bij RKC niet toerekenen tot de basis van PSV dus die valt al weg. De nederlagen in de CL waren verwacht, en tegen Barca gewoon een goeie pot gespeeld. Tegen Feyenoord, jammer een mindere wedstrijd, maar je kan niet alle potjes in de eredivisie winnen. Ik hoop dat dit je iets meer duidelijkheid geeft in die stabiliteit, anders ga je het nooit inzien ben ik bang
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 13:57
Wat probeer je nou recht te lullen wat scheef is. Ik benoem alleen de harde statistieken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:57]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:04
Je benoemd inderdaad de feiten. En als je die feiten juist interpreteert dan kom je erachter dat PSV stabiel draait:
Eredivisie 14 gespeeld, 13 winst, conclusie: stabiel.
Beker :
Winst Maassluis
Verlies RKC
Conclusie: deceptie ( maar niet door de PSV basis) nog steeds kan de basis gezien worden als stabiel.
CL
5 wedstrijden. 1gelijk 4 verloren (waarvan 1 kansloos).
Wedstrijden die je speelt tegen veel betere tegenstanders. Dus totaal geen schande, PSV heeft daar een prima indruk achtergelaten in het buitenland.
Conclusie: jammer, maar logische resultaten.
Nog steeds kan er niks worden gezegd over dat de basis van PSV stabiel is, en dat het logisch is dat v. Bommel voor deze namen kiest.
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 16:09
Jouw definitie van stabiel is gebaseerd louter op eredivisie wedstrijden. In dat geval heb je volkomen gelijk en doet psv het heel stabiel. Ik kijk graag naar alle gespeelde wedstrijden.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 17:17
Dan zijn ze toch niet echt door de mand gevallen? Op rkc en in mindere mate Feyenoord na?
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 19:08
Psv heeft al haar lastige uitwedstrijden verloren dit seizoen. Zelfs 2x al tegen Feyenoord. Nogmaals voor mij doe je niet voor niets zo je best om Europees te halen. Beetje makkelijk om daarna te zeggen "ja die wedstrijden tellen niet mee" want ik tel alleen de competitie wedstrijden.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 19:25
Feyenoord 1x gelijk 1x winst.
En natuurlijk wil je Europees wat bereiken. Maar ja dat wordt lastig als je z'n poule krijgt. Ik zeg verder ook niet dat die wedstrijden niet meetellen. Ik zeg alleen dat PSV ook in die wedstrijden een stabiel niveau heeft gehaald. Weliswaar geen resultaat, maar het spel was naar de kunnen van de spelers. Dus stabiel...
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 19:46
De johan cruijf schaal kent geen gelijkspel. Dus kun je winnen of verliezen. Dus die heb je ook verloren.
Zoals ik al zei psv is thuis erg sterk. Uit hebben ze nog geen resultaat behaald tegen een sterke ploeg. Sterker nog Feyenoord heeft ze werkelijk alle kanten van het veld laten zien.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 19:50
Als je niet tegen sterke ploegen speelt uit, dan kan je moeilijk resultaat halen. Nu inderdaad een keer van Feyenoord verloren, dat kan. Zij hadden een dag dat ze boven zichzelf uitstegen en PSV was eerste helft erg slecht. Tweede helft ging het beter maar was niet genoeg. Verder zijn de uitwedstrijden in de CL logisch dat je geen resultaat haalt. En is de enige goeie ploeg die we uit tegen gaan komen nog Ajax....

Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 19:54
Hoezo is het logisch dat je in de cl geen resultaten kunt halen? Ajax bewijst dat het weldegelijk kan. Probleem is dat veel ploegen Europees weten hoe je tegen een counter ploeg zoals psv moet staan.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 20:11
Logisch dat er geen resultaat is gehaald. De ploegen waren tegoed.
Met de loting van Ajax had PSV ook resultaten gehaald.
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 20:35
Onzin. Pouls zijn net zo zwaar. Al die "grote" clubs hebben verloren van kleine clubjes in eigen land. Barca zelfs een paar keer achter elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 20:39
Nu maak je, je wel echt belachelijk. De poules zijn evenzwaar? Je bent denk ik de enige ter wereld die dat zegt.
En natuurlijk verliezen de grote wel is van de kleine, maar PSV had/heeft een veel zwaardere poule.
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 21:12
Als je dat een goed gevoel geeft prima. 1 puntje in de poule is beschamend en nog slechter dan Feyenoord vorig seizoen en dat was een diepterecord. Je doet net alsof de spurs kampioen van Engeland zijn geworden en Inter van Italië vorig seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 02:30
Barca=beter dan city van destijds
Spurs=beter dan Napoli destijds
Inter= beter dan shaktar destijds

En wie weet wint PSV de laatste en heb je 4 punten. Maar dat doet niet af dat dit (een van de) de moeilijkste te loten poule was.
Vind ik leuk
Always PSV +17518
vrijdag 7 december 2018 om 08:54
Nou Jozef, je hebt een punt. Het doet mij hartstikke pijn dat Guti niet speelt. Bommel moet meerdere spelers zijn kans geven, hou je iedereen scherp!
Vind ik leuk
Werner1913 +11518
vrijdag 7 december 2018 om 09:58
Ja, want na 14 wedstrijden en 13 winstpartijen moet je flink gaan rouleren...

Tegen RKC mocht Guti in de basis starten. Dat werd nou ook niet direct een daverend succes. Maar, ben wel eens dat het duo Pereiro/Hendrix wat stroever draait. Dus daar zou Guti wel eens een kans kunnen krijgen.
Vind ik leuk
voebtalie +6456
vrijdag 7 december 2018 om 11:10
Alle competities meegerekend, dus ook het toernooi om de KNVB-beker en de Champions League, verloor PSV liefst vier van zijn laatste zeven wedstrijden. De laatste keer dat dit de Eindhovenaren overkwam, was in het voorjaar van 2015.
Vind ik leuk
Always PSV +17518
vrijdag 7 december 2018 om 12:15
Ik weet niet of je een seizoenkaart hebt Werner, maar als je Pereiro rond ziet huppelen wordt je niet vrolijk. Wint 0 duels. Loop lijnen zijn niet geweldig en voor de 10 positie te weinig aanwezig. Daarbij is het zijn vierde seizoen en had allang veel belangrijker moeten zijn. Je kunt toch niet teren op een enkele wedstrijd waar hij het goed gedaan heeft.
Vind ik leuk
74ratje +1131
vrijdag 7 december 2018 om 19:29
Ajax heeft geld zat. Gewoon de hoofdprijs voor vragen.
Vind ik leuk
Jozef +46568
zaterdag 8 december 2018 om 10:58
Eens.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 09:16
Voor zoiets mooi geschreven maar dan bedoel je zeker nouri
Vind ik leuk
orion73 +1531
vrijdag 7 december 2018 om 07:34
Leuke speler voor bijv een Heerenveen maar meer ook niet.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:37
Hoe kan je dat zeggen, terwijl dat die het beste rendement heeft van alle middenvelders🤔
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 07:42
Het duurt te lang. Basisplaats voor die jongen.
Vind ik leuk
Ron jans +645
vrijdag 7 december 2018 om 07:44
Onbegrijpelijk dat Hendriks nog steeds in de basis staat. Haal hem er heel snel uit Van Marwijk en zet Gutierrez er in.
Vind ik leuk
Storm015 +265
vrijdag 7 december 2018 om 07:55
Oh als Mexicaanse journalisten gaan bepalen wie er moet spelen bij PSV, dan kan heer Bommel wel opstappen. Wat een onzin, het ergste is nog dat VP dit soort nonsens publiceert. Ik vermoed een blinde/ dove/ domme/ hersenloze redacteur.👎🏿👎🏿👎🏿👎🏿
Vind ik leuk
psv1996psv +282
vrijdag 7 december 2018 om 08:55
Het probleem Pereiro deed het echt niet extreem slecht in de competitie. Alleen hij heeft de ene wedstrijd geniale dingen en andere wedstrijden slechte dingen. Dus V. Bommel had de hoop door hem vertrouwen te geven dat hij elke wedstrijd top zou zijn. Gebeurt duidelijk niet en in de CL continu in principe de zwakste schakel, tegen Barca wel weer 1 van de betere. Maar wanneer het niet draait dan zakt hij vak weg en lijkt het of hij verdedigend niks doet. Hendrix heeft het geluk dat er geen toptalent op z'n positie momenteel kan spelen want naast Rosario weinig andere verdedigende middenvelders op dit moment. Denk dat PSV toch hoopt dat Pereiro paar wedstrijden voor de winterstop nog goed speelt en hem dan in de winter voor +15 direct van de hand doet.
Vind ik leuk
Axim +922
vrijdag 7 december 2018 om 09:33
Zo snel mogelijk de wei in , hoog tijd, en Hendrix maar eens een tijdje de bank op !!!
Vind ik leuk
Mari +14720
vrijdag 7 december 2018 om 09:54
Perreiro wordt afgedankt.
Voor een appel en een ei verkocht aan Bolton W of zo
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws