'Slimme jongen' wacht op kans bij PSV: 'Ik denk dat er wat gaat veranderen'

    'Slimme jongen' wacht op kans bij PSV: 'Ik denk dat er wat gaat veranderen'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 07:22vr 07-12-2018 om 07:22

    Erick Gutiérrez wacht geduldig op zijn kans bij PSV. Dat ziet Daniel Reyes, journalist van het Mexicaanse Claro Sports. De roep om een basisplaats voor de Mexicaan wordt steeds luider in Eindhoven en omstreken.

    Gutiérrez maakte in augustus de overstap van Pachuca CF naar PSV en kwam met hoge verwachtingen binnen, maar speelde pas 164 minuten in de Eredivisie. Daarin was de 23-jarige middenvelder goed voor drie doelpunten en twee assists. Omdat Jorrit Hendrix en Gaston Pereiro kwakkelen met hun vorm, wordt er gepleit voor een plek in de basis voor Gutiérrez.

    "Het is een slimme jongen die niet snel klaagt. Hij weet dat hij bij PSV op een moment terechtkwam dat het middenveld goed stond", vertelt Reyes aan de NOS. "Gutiérrez zegt gewoon geconcentreerd verder te gaan en te wachten op zijn kans. Meer kan hij ook niet doen."

    "Maar ik denk dat er binnenkort wel wat gaat veranderen", voorspelt de journalist, die vanuit Nederland werkt om Gutiérrez en landgenoot Hirving Lozano op de voet te volgen. "Hendrix kan beter verdedigen, terwijl Gutiérrez beter kan aanvallen. Tegen Feyenoord was dat verschil heel erg duidelijk. Ik verwacht zelf dat Gutiérrez vlak na de winterstop zijn kans krijgt."

    Lees ook: 'AS Roma laat oog vallen op PSV'er Gutiérrez, Noor in België en Zaandammer'
    Lees ook: Van Bommel: 'Wat ik tegen hem zeg? Geen sorry. Ik vertel wat ik ervan vind'

    Poll

    Moet Gutiérrez al vóór de winterstop een basisplaats krijgen?

    (1146 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 07:26
    Goede topic VP!👍, maar wel een domme vraag
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 08:13
    Als Guttierez reserve blijft kan Ajax hem beter inlijven. Geld zat voor zoiets.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:30
    Ja.... Alsof PSV dat ook toestaat...
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 08:33
    😁Dan moet je hem opstellen hè... anders loopt hij weg voor een reserveprijsje hoor
    Vind ik leuk
    Peter12345 +251
    vrijdag 7 december 2018 om 08:35
    Hij heeft toch een contract.. hij heeft niet zoveel te willen
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 11:09
    Hij heeft alles te willen. Er bestaat een verschil tussen iets willen en iets krijgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:38
    Dat is waar, maar een reserve prijsje richting Ajax zit er niet in.

    Verder blijft het lastig om iemand te vervangen omdat psv duidelijke patroon heeft, en daarmee stabiel draait. Dat guti kan voetballen, dat is vrij zichtbaar. Maar of hij het beste in dit team past is nog een vraag (zou je wel graag een keer zien).
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Stabiel draait??? Alle competities meegerekend, dus ook het toernooi om de KNVB-beker en de Champions League, verloor PSV liefst vier van zijn laatste zeven wedstrijden. De laatste keer dat dit de Eindhovenaren overkwam, was in het voorjaar van 2015.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    Ja ze draaien stabiel. Nu moet je niet zo gaan doemdenken door dit soort nutteloze feiten uit de context te trekken
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Als je meer dan de helft van je afgelopen 7 duels verliest ben je niet echt stabiel.. hoewel stabiel verliezen ook stabiel is.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:49
    Als je hem net wat groter trekt dat komen alle overwinning erbij. Dus is net waar je de grens trekt. Verder kan je de nederlaag bij RKC niet toerekenen tot de basis van PSV dus die valt al weg. De nederlagen in de CL waren verwacht, en tegen Barca gewoon een goeie pot gespeeld. Tegen Feyenoord, jammer een mindere wedstrijd, maar je kan niet alle potjes in de eredivisie winnen. Ik hoop dat dit je iets meer duidelijkheid geeft in die stabiliteit, anders ga je het nooit inzien ben ik bang
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 13:57
    Wat probeer je nou recht te lullen wat scheef is. Ik benoem alleen de harde statistieken.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:04
    Je benoemd inderdaad de feiten. En als je die feiten juist interpreteert dan kom je erachter dat PSV stabiel draait:
    Eredivisie 14 gespeeld, 13 winst, conclusie: stabiel.
    Beker :
    Winst Maassluis
    Verlies RKC
    Conclusie: deceptie ( maar niet door de PSV basis) nog steeds kan de basis gezien worden als stabiel.
    CL
    5 wedstrijden. 1gelijk 4 verloren (waarvan 1 kansloos).
    Wedstrijden die je speelt tegen veel betere tegenstanders. Dus totaal geen schande, PSV heeft daar een prima indruk achtergelaten in het buitenland.
    Conclusie: jammer, maar logische resultaten.
    Nog steeds kan er niks worden gezegd over dat de basis van PSV stabiel is, en dat het logisch is dat v. Bommel voor deze namen kiest.
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 16:09
    Jouw definitie van stabiel is gebaseerd louter op eredivisie wedstrijden. In dat geval heb je volkomen gelijk en doet psv het heel stabiel. Ik kijk graag naar alle gespeelde wedstrijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:17
    Dan zijn ze toch niet echt door de mand gevallen? Op rkc en in mindere mate Feyenoord na?
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 19:08
    Psv heeft al haar lastige uitwedstrijden verloren dit seizoen. Zelfs 2x al tegen Feyenoord. Nogmaals voor mij doe je niet voor niets zo je best om Europees te halen. Beetje makkelijk om daarna te zeggen "ja die wedstrijden tellen niet mee" want ik tel alleen de competitie wedstrijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:25
    Feyenoord 1x gelijk 1x winst.
    En natuurlijk wil je Europees wat bereiken. Maar ja dat wordt lastig als je z'n poule krijgt. Ik zeg verder ook niet dat die wedstrijden niet meetellen. Ik zeg alleen dat PSV ook in die wedstrijden een stabiel niveau heeft gehaald. Weliswaar geen resultaat, maar het spel was naar de kunnen van de spelers. Dus stabiel...
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 19:46
    De johan cruijf schaal kent geen gelijkspel. Dus kun je winnen of verliezen. Dus die heb je ook verloren.
    Zoals ik al zei psv is thuis erg sterk. Uit hebben ze nog geen resultaat behaald tegen een sterke ploeg. Sterker nog Feyenoord heeft ze werkelijk alle kanten van het veld laten zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:50
    Als je niet tegen sterke ploegen speelt uit, dan kan je moeilijk resultaat halen. Nu inderdaad een keer van Feyenoord verloren, dat kan. Zij hadden een dag dat ze boven zichzelf uitstegen en PSV was eerste helft erg slecht. Tweede helft ging het beter maar was niet genoeg. Verder zijn de uitwedstrijden in de CL logisch dat je geen resultaat haalt. En is de enige goeie ploeg die we uit tegen gaan komen nog Ajax....

    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 19:54
    Hoezo is het logisch dat je in de cl geen resultaten kunt halen? Ajax bewijst dat het weldegelijk kan. Probleem is dat veel ploegen Europees weten hoe je tegen een counter ploeg zoals psv moet staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 20:11
    Logisch dat er geen resultaat is gehaald. De ploegen waren tegoed.
    Met de loting van Ajax had PSV ook resultaten gehaald.
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 20:35
    Onzin. Pouls zijn net zo zwaar. Al die "grote" clubs hebben verloren van kleine clubjes in eigen land. Barca zelfs een paar keer achter elkaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 20:39
    Nu maak je, je wel echt belachelijk. De poules zijn evenzwaar? Je bent denk ik de enige ter wereld die dat zegt.
    En natuurlijk verliezen de grote wel is van de kleine, maar PSV had/heeft een veel zwaardere poule.
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 21:12
    Als je dat een goed gevoel geeft prima. 1 puntje in de poule is beschamend en nog slechter dan Feyenoord vorig seizoen en dat was een diepterecord. Je doet net alsof de spurs kampioen van Engeland zijn geworden en Inter van Italië vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 02:30
    Barca=beter dan city van destijds
    Spurs=beter dan Napoli destijds
    Inter= beter dan shaktar destijds

    En wie weet wint PSV de laatste en heb je 4 punten. Maar dat doet niet af dat dit (een van de) de moeilijkste te loten poule was.
    Vind ik leuk
    Josip Broz +519
    vrijdag 7 december 2018 om 12:59
    Als je eens in de 5 jaar kampioen wordt, ben je toch ook geen topclub? 😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 13:57
    Mee eens hahaha..
    Vind ik leuk
    Always PSV +12502
    vrijdag 7 december 2018 om 08:54
    Nou Jozef, je hebt een punt. Het doet mij hartstikke pijn dat Guti niet speelt. Bommel moet meerdere spelers zijn kans geven, hou je iedereen scherp!
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8338
    vrijdag 7 december 2018 om 09:58
    Ja, want na 14 wedstrijden en 13 winstpartijen moet je flink gaan rouleren...

    Tegen RKC mocht Guti in de basis starten. Dat werd nou ook niet direct een daverend succes. Maar, ben wel eens dat het duo Pereiro/Hendrix wat stroever draait. Dus daar zou Guti wel eens een kans kunnen krijgen.
    Vind ik leuk
    voebtalie +53
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Alle competities meegerekend, dus ook het toernooi om de KNVB-beker en de Champions League, verloor PSV liefst vier van zijn laatste zeven wedstrijden. De laatste keer dat dit de Eindhovenaren overkwam, was in het voorjaar van 2015.
    Vind ik leuk
    Always PSV +12502
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Ik weet niet of je een seizoenkaart hebt Werner, maar als je Pereiro rond ziet huppelen wordt je niet vrolijk. Wint 0 duels. Loop lijnen zijn niet geweldig en voor de 10 positie te weinig aanwezig. Daarbij is het zijn vierde seizoen en had allang veel belangrijker moeten zijn. Je kunt toch niet teren op een enkele wedstrijd waar hij het goed gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    74ratje +34
    vrijdag 7 december 2018 om 19:29
    Ajax heeft geld zat. Gewoon de hoofdprijs voor vragen.
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    zaterdag 8 december 2018 om 10:58
    Eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:16
    Voor zoiets mooi geschreven maar dan bedoel je zeker nouri
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 07:27
    Hij mag binnenkort wel eens de kans krijgen in de basis. Als hij invalt speelt hij steeds prima. Snel wisselen voor Pereiro of Hendrix.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:32
    Dan zou ik voor perreiro gaan met wisselen als hij aanvallend beter is. Al hoef je als psv maar een paar wedstrijden echt te verdedigen in nederland
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 08:06
    ik zou hem wisselen voor hendrix. Met hendrix, Guti en Rosario heb je wel een erg statische middenveld. met Guti-rosario-malen/pereiro heb je veel meer dynamiek in het spel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 09:46
    En dan haal je perreiro eruit voor van malen,dat kan ook maar dan wissel je ze allebei.
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 11:33
    klopt :) malen of pereiro is voor mij om het even, pereiro in vorm altijd opstellen.
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 07:53
    Toch zie je in zulk soort gevallen op de langere termijn het gelijk van een coach. Er moet een reden zijn dat hij niet opgesteld wordt, want Van Bommel is niet gek lijkt me.

    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 07:57
    Geen idee. Hij is wel eigenwijs, dat zou ook een reden kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 07:58
    Eigenwijs is een wijsheid waar een mens altijd op kan rekenen....😁
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 08:00
    Haha.
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 08:06
    dat denk ik ook, zo'n trainer ziet de spelers dagelijks op het veld...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:27
    Ik denk niet dat Van Bommel iets doet omdat er druk van buiten is.

    Maar de wedstrijd tegen Excelsior zou perfect zijn voor een basisplaats. Al was het maar vanwege alle aandacht voor de Mexicaanse connectie bij PSV rond die wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 07:55
    Dat laatste zou toch wel een heel vreemde reden zijn.

    Na de wedstrijdbevindingen van vorige week zou het logisch zijn, dat wel natuurlijk...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:26
    Voorafgaand aan de wedstrijd van vanavond wordt er extra aandacht gegeven aan de nieuwe activiteiten van PSV in Mexico. Daarbij krijgen Salcido (aanwezig) en Maza Rodriguez (afwezig, want net vader geworden) een ambassadeursschap. Er zal best wat Mexicaanse pers op af komen. Dan staat het natuurlijk best leuk om niet alleen Lozano, maar ook Gutierrez in de basis te hebben.

    Vind ik niet zo vreemd. Een club is meer dan alleen die elf man op het veld die een wedstrijd moeten winnen. Op bepaalde momenten kun je ook als trainer gevoel tonen voor die grotere belangen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 07:29
    Wordt Van Bommel dan ontslagen in de winterstop?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    ik ben eruit. Guti erin, Rosario, Hendricx en Pereiro eruit.

    Dan kan hij zelf de bal ophalen en brengen naar voren zonder dat er nog iemand tussenzit.
    Vind ik leuk
    Jozef +39689
    vrijdag 7 december 2018 om 08:05
    Laat het maar gebeuren.


    Met Hendrix en Pereiro presteerde PSV lange tijd zo vast als een huis. Zelfs afgelopen weekend was PSV na rust gewoon (helaas) beter.

    Die omzettingen klinken leuk en plausibel, maar zouden de stabiliteit van PSV wel eens aan kunnen tasten. Hendrix is altijd vervelend fanatiek en Pereiro vaak vervelend doeltreffend. Tegen Feyenoord was het slecht, maar meestal spelen ze prima in de Eredivisie. Hun inbreng wordt denk ik zwaar onderschat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 08:07
    Hulde!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 08:51
    Valt inderdaad wat van te zeggen.

    Dan laten staan en Guti erbij.

    Daarna niks zeggen en pas in juni 2019 zeggen dat je met 12 man hebt gevoetbald.

    De man en zijn twerk vrouw van Leverkusen lukte het ook...
    Vind ik leuk
    orion73 +1514
    vrijdag 7 december 2018 om 07:34
    Leuke speler voor bijv een Heerenveen maar meer ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:37
    Hoe kan je dat zeggen, terwijl dat die het beste rendement heeft van alle middenvelders🤔
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:38
    Zo'n beetje zoals jij een leuke reageerder bent voor je schoolkrant, maar meer ook niet?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:50
    amen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:51]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:57
    Jij spoort niet,wel orion?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 07:59]
    Vind ik leuk
    Leozao +5467
    vrijdag 7 december 2018 om 07:37
    "Hendrix kan beter verdedigen, terwijl Gutiérrez beter kan aanvallen." Van Bommel / PSV houdt niet van risico. Logisch dus.
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 08:08
    makkelijk oordelen weer...
    Vind ik leuk
    Leozao +5467
    vrijdag 7 december 2018 om 09:21
    Logica heet dat!
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 11:34
    nee, zuigen, dat is het!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 07:42
    Het duurt te lang. Basisplaats voor die jongen.
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 07:44
    Onbegrijpelijk dat Hendriks nog steeds in de basis staat. Haal hem er heel snel uit Van Marwijk en zet Gutierrez er in.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 07:59
    Nu je het zo zegt. Ik zeg niet dat Van Marwijk het beslist, maar hij speelde ook altijd meet een echt verdedigend blok op het middenveld. Van Bommel kan het ook van hem geleerd hebben natuurlijk maar dat is wel opvallend.
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    vrijdag 7 december 2018 om 08:04
    Niet altijd, bij Feyenoord stond er maar 1 breker met bosvelt. Ono en Tomasson waren betere voetballers
    Vind ik leuk
    Korm +37325
    vrijdag 7 december 2018 om 08:09
    ono was toch ook meer verdedigend ingesteld?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    vrijdag 7 december 2018 om 08:16
    Mwah hij stond op t veld wel maast bosvelt ja dus wat dat betreft klopt dat maar moest t vooral van zn weergaloze inzicht, passing en techniek hebben. Echt een genot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 08:10
    Nou meestal dan. Al was Ono ook wel verdedigend ingesteld toch?
    Vind ik leuk
    Nietkoeroe +1144
    vrijdag 7 december 2018 om 08:17
    Zie reactie hierboven, klopt wel deels wat je zegt indd
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 08:24
    👍🏻
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 08:34
    Ja ik heb ook zwaar het vermoeden dat Van Marwijk de architect is die achter deze opstelling zit.
    Vind ik leuk
    Storm015 +273
    vrijdag 7 december 2018 om 07:55
    Oh als Mexicaanse journalisten gaan bepalen wie er moet spelen bij PSV, dan kan heer Bommel wel opstappen. Wat een onzin, het ergste is nog dat VP dit soort nonsens publiceert. Ik vermoed een blinde/ dove/ domme/ hersenloze redacteur.👎🏿👎🏿👎🏿👎🏿
    Vind ik leuk
    psv1996psv +156
    vrijdag 7 december 2018 om 08:55
    Het probleem Pereiro deed het echt niet extreem slecht in de competitie. Alleen hij heeft de ene wedstrijd geniale dingen en andere wedstrijden slechte dingen. Dus V. Bommel had de hoop door hem vertrouwen te geven dat hij elke wedstrijd top zou zijn. Gebeurt duidelijk niet en in de CL continu in principe de zwakste schakel, tegen Barca wel weer 1 van de betere. Maar wanneer het niet draait dan zakt hij vak weg en lijkt het of hij verdedigend niks doet. Hendrix heeft het geluk dat er geen toptalent op z'n positie momenteel kan spelen want naast Rosario weinig andere verdedigende middenvelders op dit moment. Denk dat PSV toch hoopt dat Pereiro paar wedstrijden voor de winterstop nog goed speelt en hem dan in de winter voor +15 direct van de hand doet.
    Vind ik leuk
    Axim +834
    vrijdag 7 december 2018 om 09:33
    Zo snel mogelijk de wei in , hoog tijd, en Hendrix maar eens een tijdje de bank op !!!
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 09:54
    Perreiro wordt afgedankt.
    Voor een appel en een ei verkocht aan Bolton W of zo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws