'Het klinkt misschien gek, maar ik wil het liefst dat Van Persie start tegen ons'

'Het klinkt misschien gek, maar ik wil het liefst dat Van Persie start tegen ons'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 14:58za 08-12-2018 om 14:58

Keziah Veendorp wacht de berichtgeving vanuit Rotterdam-Zuid vol spanning af dit weekend. De verdediger van FC Emmen hoopt dat Robin van Persie fit genoeg blijkt voor de confrontatie aan de Oude Meerdijk van zondagmiddag.

Veendorp was als kind een groot fan van Van Persie en wil zich graag meten met de Oranje-topscorer aller tijden. "Mooi dat je daar tegen kan voetballen. Ik ben nog hartstikke jong en heb vroeger altijd naar hem gekeken. Ballen afpakken en hem niet laten scoren, wordt dan alleen maar een groter doel", vertelt de voormalig jeugdinternational aan De Telegraaf. "Het klinkt gek, maar het liefst wil ik wel dat hij start."

Mocht het daadwerkelijk gebeuren, dan zal Veendorp niet schromen om Van Persie aan te pakken. "Al zou ik nu tegen Cristiano Ronaldo spelen, dan zou ik ook mijn uiterste best doen om hem af te stoppen. Iemand vol ongeloof aankijken is er niet bij."

Veendorp ziet zondag om 14.30 uur bovendien kansen voor de Eredivisie-debutant. "Dat kunstgras is misschien wel een dingetje voor ze", lacht hij. "Als ze niet van kunstgras houden, laten we daarvan dan profiteren. Ze missen met Nicolai Jörgensen een goede speler en wij zijn voorbereid, dus waarom zouden we niet kunnen stunten?"

Lees ook: De Mos: 'Schrijf maar op, Feyenoord kan zich er zondag weleens op verkijken'

Poll

Wat wordt FC Emmen - Feyenoord?

(4188 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 15:02
Hoogmoed? Zou hij het echt redden tegen Van Persie/y in het echte leven? Ik hoop het voor hem, maar ik denk dat hij even moet dimmen en meer respect moet tonen voor goden zoals Van Persie/y*

*edit: ik weet nooit of het nu met ie of iekrek is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 15:03]
Vind ik leuk
Kaar +3002
zaterdag 8 december 2018 om 15:05
Met ‘ie’ 😀
Maar als ik het artikel lees heeft hij juist wel respect voor van Persie toch maar het lijkt hem mooi om tegen hem te mogen spelen. Al denk ik niet dat van Persie minuten gaat maken op dat kunstgras.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:07
Ja ik weet het nog zo net niet, maar goed laten we hem "het voordeel van de twijfel" geven!! Als je zo jong bent weet je nog niet helemaal wat je zegt omdat je hersenschors nog niet volgroeid is.
Vind ik leuk
Bosmeister +961
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Ik krijg de indruk dat jij nog niet zo lang voetbalfan bent...
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
hoezo denk je dat?????
Vind ik leuk
Bosmeister +961
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
De vraag stellen is hem beantwoorden, maar genoeg hierover.
Ontopic: Ik vind het mooi en logisch dat Veendorp graag een potje tegen zijn jeugdidool wil spelen en ik gun het m van harte.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:43
Oooh... dat kan niet. Uitdelen maar dan de deur dichttrekken. Vervelend om zo met mensen om te gaan.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zaterdag 8 december 2018 om 15:10
Gewoon spieken in artikel zelf, of zou het spyken zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:41
Spyken zou je als lange ei uitspreken. Net als in Spycker van die autos. In het duits niet trouwens. Dan heb je wel gelijk.

Of bedoelde je dat?
Vind ik leuk
fedor2501 +6292
zaterdag 8 december 2018 om 15:55
Ja je bent echt zo dom. Bij deze mijn excuses.
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zondag 9 december 2018 om 01:18
Tweetie of Tweety dan?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 10:05
* gelyk
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 8 december 2018 om 22:30
Het is in yder geval een artykel
Vind ik leuk
Counterattack +11754
zaterdag 8 december 2018 om 15:09
Feyenoord is terug in top 3, pakt alle punten tot aan winterstop.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 8 december 2018 om 15:56
Nope
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 8 december 2018 om 15:56
van Persie een god? Echt niet, hij kan amper een half wedstrijdje spelen en zo goed is hij niet, ja tegen kleine ploegjes😐
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:58
Ik bedoelde ook niet letterlijk en ook niet in de wedstrijd, maar daarbuiten wel. Niet alles zo letterlijk nemen he hahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:59
Hij heeft duidelijk veel respect voor van Persie
Hij is zeer gemotiveerd om juist tegen hem goed te presteren
Prima instelling voor een sportman lijkt me .....


....als dat maar niet erg gaat tegenvallen 🤔
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
zaterdag 8 december 2018 om 17:32
Jammer dat sommige mensen alles negatief opvatten.
Vind ik leuk
AllAdIn +24602
zaterdag 8 december 2018 om 15:05
'Emmen ruikt bloed', hahahaaa, het moet niet gekker worden!
Of is de kantinejuffrouw bloedworst aan het maken, dan zou het kunnen..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:17
Hahaha
Vind ik leuk
Edenees80 +501
zaterdag 8 december 2018 om 16:54
Of misschien ongesteld?
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:08
Klote kunstgras, dus we moeten maar afwachten of van Persie zich daarop staande ken houden.
Vind ik leuk
repeP +2189
zaterdag 8 december 2018 om 15:19
Met Vente en Zwarts als reserve heeft Feyenoord ook zat scorend vermogen voorin.
Vind ik leuk
COYG +8133
zaterdag 8 december 2018 om 15:50
Zwarts zal er vast niet bijzitten. Kökcü daarentegen waarschijnlijk wel. En die scoort ook veel.
Vind ik leuk
Kaar +3002
zaterdag 8 december 2018 om 15:54
Geef die jongen maar een kans zou ik zeggen, voor dat hij weg is.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:08
Ik geloof dat ik dit met een knipoog moet lezen. In de derde ronde mag je een biertje drinken en van geluk spreken dat het niet hoger is geworden dan 0-4
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zaterdag 8 december 2018 om 15:17
Weer kunstgras, hopelijk degraderen ze.
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
zaterdag 8 december 2018 om 18:31
Bij jullie in de stadion echt gras ? Hopelijk grazen daar volgend jaar de koeien ipv dat daar een voetbalwedstrijd te bezichtigen is.
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zaterdag 8 december 2018 om 19:54
Doei doei eric.
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
zondag 9 december 2018 om 03:34
Doei doei Smithsonian
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 15:45
PSV schiet er 6 in tegen Emmen en had het dubbele kunnen zijn. Ajax schiet er 5 in tegen Emmen, hadden er ook 10 kumnen zijn. En Aadje afkoopsom zegt dat Feyenoord zich nog weleens kan verkijken op Emmen hahahahaha.
Van Persie is veruit de beste speler bij Feyenoord. Kan helaas maar 45 minuten vol gaan en is daarna op.
Maar ook zonder Van Persie moet Feyenoord dit MAKKELIJK winnen. Zo niet dan wil ik op VP nooit meer verhalen lezen dat ze kunnen aansluiten bij Ajax en bij ons. Wordt minimaal 0-4 voor de Rotterdamners en het is ze gegund.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 16:18
Zie graag dat van persie speelt omdat hij wel goed uit de voeten kan op kunstgras. Ook berghuis, larsson en ayoub ga je daar nodig hebben.
Vind ik leuk
Cookee +12640
zaterdag 8 december 2018 om 16:36
Moet wel zeggen dat Emmen soms geen walk-over is.
Tegen Ajax uit waren ze een schande voor de KKD.
Ik houd niet van dat voetbal wat die trainer wil maar je pakt wel wat puntjes.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3686
zaterdag 8 december 2018 om 18:15
Emmen gaat winnen 💪
Vind ik leuk
fer65 +325
zondag 9 december 2018 om 00:58
Je bent een strijdbaar mannetje dat neem ik zo maar aan watje zegt.Maar vergeet een ding niet het speeld zich voor 90%af in jouw strafschopgebied en denk daar bij aan strafschop.Wat jij graag wil is hem afstoppen, zeker is dat een pre ,maar je speelt tegen een ervaren jongen die jouw rauw lust,enje daar mee zal aftroeven.Ik houd het op 1- 3 .En dat is zachtjes gezegd als ik hard op denkt dan word het 0-5 succes.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws