Bayern-directeur baalt van De Jong-gerucht: 'Goede speler, volg hem al lang'

Bayern-directeur baalt van De Jong-gerucht: 'Goede speler, volg hem al lang'

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 20:05za 08-12-2018 om 20:05

Bayern München-directeur Hasan Salihamidzic houdt zijn ogen open voor winterse versterkingen. Der Rekordmeister lijkt echter naast Ajax-middenvelder Frenkie de Jong te grijpen, die volgens De Telegraaf voor 75 miljoen euro op weg is naar Paris Saint-Germain.

Daar baalt Salihamidzic van. Hij houdt de 21-jarige Oranje-international al zo'n anderhalf jaar in de gaten. "Het is een goede speler, zonder twijfel", laat de sportief directeur weten in gesprek met BILD. "Hij zou PSG nog sterker maken. Ik ken hem al voor een lange tijd. Hij heeft zich uitstekend ontwikkeld. Hij speelt in het nationale elftal en doet het goed bij Ajax."

Salihamidzic stelt dat Bayern ook de vinger aan de pols houdt voor transfers in januari. "We zijn met enkele dingen bezig en zullen proberen iets te doen. We zullen zien of er iets mogelijk is. Het is altijd moeilijk in de winterse transfermarkt."

Bayern lijkt hoe dan ook weer wat aan het opkrabbelen. De Bundesliga-kampioen won zaterdag met 3-0 van FC Nürnberg.

Poll

Maakt Frenkie de Jong de goede keus met PSG?

(13724 stemmen)

Plaats een reactie

ArieBombarie +43205
zaterdag 8 december 2018 om 20:09
'Buiten Nederland kent niemand hem'.

Een van de heerlijke citaten van wat lui die hier de afgelopen dagen opvallend stil zijn.
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 8 december 2018 om 20:13
ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat mensen binnen een club vrij veel namen kennen, als iemand zegt "buiten Nederland kent niemand hem" dan mag ik hopen dat je zelf ook wel begrijpt dat daarmee het normale volk bedoeld wordt...
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
zaterdag 8 december 2018 om 20:49
Wat ook onzin is natuurlijk. Op de internationale website Sofifa staat de jong non stop bij de spelers waar het meest over gesproken word. Tenzij met 'normale volk' mensen die voetbal niet echt volgen word bedoeld. Maarja als ik daar de namen Salah, Cavani, Isco, Kroos etc. Tegen noem dan kennen ze ze ook niet... die kennen alleen Messi en Ronaldo
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
zaterdag 8 december 2018 om 21:40
ik weet niet precies wat die site inhoud maar ik zelfs dan nog denk ik dat er een verschil is tussen een speler waar veel transfergeruchten over zijn en een speler die veel mensen kennen, tijdens transferperiodes hoor ik zat namen die ik inmiddels wel onthoud maar de speler achter die naam heb ik geen idee over wie het gaat...

kennen ze Frenkie's voetbalkwaliteiten of zijn naam die voor veel transfergeruchten zorgt?
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
zaterdag 8 december 2018 om 23:10
Veel commentaar over zijn spel. Word in 1 adem genoemt met toptalenten uit andere landen.
Kennen hem voornamelijk van de interlands en de Champions League wedstrijden van Ajax.

Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen alle Champions League wedstrijden volgen (minimaal de samenvattingen)
Vooral de Engelsen kijken echt veel meer voetbal dan wij hier.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 9 december 2018 om 00:15
Waarom denk je dat de pers in Duitsland, maar ook in Spanje en Engeland, voortdurend schrijven over Frenkie? Omdat de voetbalvolgers hem daar niet kennen?

Wake up.
Vind ik leuk
Ale Carrus +177
zaterdag 8 december 2018 om 20:16
Je hoeft alles niet zo serieus te nemen haha. Wat verwacht je van een forum op internet? eerlijke en goed onderbouwde meningen? ga je hier zelden vinden.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
zaterdag 8 december 2018 om 20:17
Je club speelt man!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:29
Dat vind ie blijkbaar niet zo interessant .
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 9 december 2018 om 00:11
De ED vind ik inderdaad al weken niet meer interessant.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:26
Jawel toch , je club doet weer volop mee , en die is voor mij de grootste kanshebber op het kampioenschap .
En je zal toch kampioen moeten worden om volgend jaar de grootste kans te maken op cl .
Vind ik leuk
ArieBombarie +43205
zondag 9 december 2018 om 00:17
Ik weet dat voor jou de ED wekelijks het hoogtepuntje is en voorlopig zal zijn.
Maar ik vind er al een poos geen klote aan.

De europese potjes van Ajax, en zelfs van PSV, en Engelse competitie; daar geniet ik oprecht van.
Vind ik leuk
J Kiprich +18990
zondag 9 december 2018 om 00:25
Ik begrijp het. Ajax is gewoon niet meer zo belangrijk. Ik kijk alleen nog als ze in Europa spelen of er wat te winnen valt.

Daar bestaat een naam voor.....
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
zaterdag 8 december 2018 om 21:49
Bayern München-directeur Hasan Salihamidzic
Is echt supper traag man als je die jongen al anderhalf jaar volgt en nu hoort dat die jongen graag stap hoger wil maken grijp je toch gewoon al in .
Daar zie gewoon dat ze bij bayern te lang bezig te lang gewacht hebben met doorselecteren
Vind ik leuk
ritje +636
zondag 9 december 2018 om 09:28
hallo Volgens mijn bescheiden mening? is De ligt prima voor Bayern En DE jong voor barselona? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws