Bulthuis valt buiten de boot: 'Ik denk dat het voor hem nu wel klaar is'

Bulthuis valt buiten de boot: 'Ik denk dat het voor hem nu wel klaar is'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 12:35zo 09-12-2018 om 12:35

Dave Bulthuis kan een terugkeer in de basis van sc Heerenveen waarschijnlijk op z'n buik schrijven. Dat denkt Robert Maaskant. De analist van FOX Sports zag Kik Pierie en Daniel Hoegh zaterdagavond uitstekend functioneren tegen Willem II.

Heerenveen won in Tilburg met 5-1. Het defensieve duo Pierie - Hoegh maakte een sterke indruk op Maaskant. Tijdens de eerste maanden van het seizoen koos trainer Jan Olde Riekerink juist vaak voor een centrum met Bulthuis en Hoegh. Pierie stond linksback. Nu kreeg Lucas Woudenberg een rol op de vleugel. 

"Ik denk dat na vandaag het centrale verdedigingsduo niet meer veranderd gaat worden", aldus Maaskant, analist namens FOX in het Koning Willem II Stadion. "Je krijgt zóveel meer voetbal en zoveel meer de goede spelers aan de bal, dat ik denk dat het voor Bulthuis wel een beetje klaar is."

Bulthuis was vorige week, tijdens het thuisduel met Fortuna Sittard (3-1 zege), geschorst. Tegen Willem II zat de verdediger op de bank. 

Lees ook: Heerenveen imponeert en maakt gehakt van tien man van Willem ll

Plaats een reactie

Benniewies +5377
zondag 9 december 2018 om 12:39
Ga mooi naar Emmen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:45
Die kan Emmen ook niet aan. Miss beter voor RKC of FC Volendam ofz...
Vind ik leuk
Benniewies +5377
zondag 9 december 2018 om 12:49
Emmen en Heerenveen hebben toch een samenwerkingsverband?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:51
Zoud best kunnen, maar is voor Emmen ook niet goed genoeg naar mijn mening.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:54
Noem jij Bulthuis naar Emmen laten gaan, samen werken ?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:17
Geloel in de marge, het heeft geen enkel effect op ook maar iemand's leven. Geen aardverschuivende veranderingen in de competities - en dan heb ik het over landelijke competities - en een fan een van de genoemde clubs gaat ook niet plotseling zijn shirtje kopen. Ik vind dat we een soort extra forum moeten opzetten voor dergelijke marge berichten. Wat vinden jullie?
Vind ik leuk
SCH Fan +211
zondag 9 december 2018 om 12:40
Helaas is Høegh volgende week geschorst dus moet ie er wel in...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:45
Hebben ze niks anders in de jeugd rondlopen? Anders zet je er een back of middenvelder neer. Alles beter dan Bulthuis.
Vind ik leuk
gerard.. +868
zondag 9 december 2018 om 12:48
zou bulthuis dat Russische dansje nog kunnen doen. Lijkt me beter dat hij naar Lienden gaat. Is meer zijn niveau.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:49
Oh dacht dat hij geblesseerd was, dat verkondigde JOR namelijk in een interview 😉
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
zondag 9 december 2018 om 15:01
Naess of Kongolo.... Bulthuis hoeft er om mij niet meer in!
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
zondag 9 december 2018 om 12:42
Een zeer slechte speler, die wel een hele grote bek heeft elke keer.
Vind ik leuk
3Bier +14281
zondag 9 december 2018 om 13:32
En een lekker wijf
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
zondag 9 december 2018 om 15:01
Tja, daar heeft Waylon ook al overheen lopen kwijlen...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:47
Dit is echt een dramatische speler! Belachelijk dat hij eerst een basisplaats had.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 12:48
Wat kan een trainer toch geluk hebben ! Door een schorsing of blessures de juiste basis vinden

Eigenlijk wordt hiermee de onkunde bewezen van de trainersstaf van Heerenveen 🤗
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10126
zondag 9 december 2018 om 12:55
Als je zo matig (slecht) bent en zo’n grote mond hebt dan snap je er echt niks van, dat Heerenveen door meer geluk dan wijsheid nu pas deze speler passeert zegt ook best veel over de staf van Heerenveen!

Zal je schoonzoon maar wezen, hoop niet dat hij over voetbal wil praten met schoon papa die zal dan niet vaak op visite komen ben ik bang.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 12:58]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 13:04
Tegen 10 man spelen is ook makkelijker...
Vind ik leuk
Sil95 +12036
zondag 9 december 2018 om 13:06
Bulthuis zou een leuke back zijn voor Cambuur of Roda, maar de Eredivisie is simpelweg te hoop gegrepen.
Vind ik leuk
Couto76 +1101
zondag 9 december 2018 om 14:22
Die Bulthuis kan er ook echt helemaal niks van. Gewoon hooguit niveau KKD.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:15
Wanneer hij echt buiten de boot valt, moet hij maar naar PEC, daar hebben ze wel een schip ! Nóg wel !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws