Heerenveen imponeert en maakt gehakt van tien man van Willem ll

Heerenveen imponeert en maakt gehakt van tien man van Willem ll

Gepubliceerd: zaterdag 8 december 2018 om 20:21za 08-12-2018 om 20:21

SC Heerenveen heeft in Tilburg gehakt gemaakt van Willem ll. In het Koning Willem ll Stadion liet de ploeg van Adrie Koster het in de tweede helft volledig lopen: 1-5.

Willem ll kon in de eerste helft goed meekomen met Heerenveen. De Friezen kwamen na een kwartier spelen op voorsprong door Nemanja Mihajlovic, maar Atakan Akkaynak maakte twee minuten later alweer op fantastische wijze gelijk. Aras Özbiliz speelde de Duitser knap vrij, maar de afronding verdient een nog groter compliment.

Daarna kregen beide ploegen kansen. Daniel Crowley was bij Willem ll de grote aanjager, daar waar Michel Vlap bij Heerenveen een paar keer dicht bij een goal was. Vlak voor rust ging het mis voor Willem ll. Freek Heerkens haalde de doorgebroken Pelle van Amersfoort neer en kreeg van scheidsrechter Siemen Mulder een rode kaart. De daaropvolgende strafschop werd benut door Ben Rienstra.

Willem ll bood in de eerste helft goed tegenstand, maar in de tweede helft was het los zand. Vlak na rust maakte Vlap de 1-3 van, waarna Mitchell van Bergen zijn kunstje liet zien. De van Vitesse overgekomen spits maakte in vijf minuten tijd zijn eerste en tweede Eredivisie-doelpunt. Na 65 minuten stond er een 1-5 tussenstand op het scorebord.

De Tilburgers bakten er niets meer van, maar hadden het geluk dat Heerenveen het welletjes vond en niet van plan was nog gas bij te geven. Heerenveen klimt naar plek acht. Willem ll blijft op plek tien staan en kan nog worden gepasseerd door ADO Den Haag, PEC Zwolle en FC Emmen.

Plaats een reactie

zaterdag 8 december 2018 om 20:23
Nou Henkie, hoe heb je deze wedstrijd ervaren?
Nou beste mensen, dat zal ik jullie even uitleggen.

Heerenveen was heer en meester vandaag. Een dominantie die ik in een wel hele lange reeks wedstrijden heb gemist was vandaag in overdosis aanwezig. Zojuist werd even op een wel hele overtuigende manier duidelijk dat Heerenveen wel degelijk in het linker rijtje thuis hoort.
We haken gewoon weer aan bij de subtop en het seizoen is nog lang.

Terechte overwinning! Dik verdiend! Wie is Fran Sol?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:23]
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zaterdag 8 december 2018 om 20:24
Die had ik niet zien aankomen. Ook gezien de onrust binnen Heerenveen (Eisinga gaat kas?) en de negatieve publiciteit. Maar nette overwinning. Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:26
Ik eerlijk gezegd ook niet helemaal maarja, des te lekkerder.
Eisinga gaat maandag de deur uit. Heeft het gewoon niet goed gedaan.
We hebben iemand nodig die de club sportief, commercieel en financieel omhoog kan laten stuwen.
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zaterdag 8 december 2018 om 20:29
Las dat een vriendje (V.d. Veen) van de RvC wordt doorgeschoven. Is dat tijdelijk? Zo nee, dan schiet je er volgens mij nog geen ster mee op en is 't slechts voor de bĂĽhne.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
Dat is nog niet helemaal zeker maar het gerucht gaat dat hij eerst interim directeur wordt.
Maar dat zien we volgende week allemaal wel. Laten we het eerst maar even bij het goede nieuws van vandaag houden.

Wij gaan Europa in!
Vind ik leuk
Il Gordo +14523
zaterdag 8 december 2018 om 20:38
:-D

Tsjoch! (toch?)
Vind ik leuk
mason +2190
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Klopt. Tsjoch is proost! dus bij deze Tsjoch!!
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:44
Groot gelijk. We zetten het op een zuipen!
Vind ik leuk
mason +2190
zaterdag 8 december 2018 om 20:25
Sol?! Sol? who the fuck is fran sol!! Lekker man!! Dik verdiend en ik heb weer eens heerlijk genoten. Nu nog in Abe l. stadion dit voetballen en het publiek komt wel weer terug in het stadion.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zaterdag 8 december 2018 om 20:33
Sol is die spits waar jullie niet vanaf konden blijven, niet nodig dit verder verdiende overwinning voor jullie gefeliciteerd
Vind ik leuk
mason +2190
zaterdag 8 december 2018 om 20:35
Nee ok daar heb je gelijk in. Ik had sol graag bij heerenveen gezien. Maar dit is ff een vreugde dansje omdat het gewoon zo lang geleden is dat we zo dominant gevoetbald hebben. Dus excuseer mij dat ik dit ff moest doen. maar dit komt overigens van en liedje he. Alice alice who the fuck is alice!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 8 december 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zaterdag 8 december 2018 om 20:37
Haha is goed hoor, Sol is 1 van de meest nobele voetballers die ik ken. Tot de rode kaart had ik nog wel hoop trouwens. De tweede helft hadden we niks meer tegen jullie in te brengen helaas
Vind ik leuk
Ibo +186
zaterdag 8 december 2018 om 20:36
De eerste helft kwamen ze wel een paar keer goed weg. Verdediging is gewoon zwak. Na de 1-2 was t gewoon klaar en liet Willem II t lopen. Tot die rode kaart was t allemaal niet zo geweldig bij Heerenveen hoor. Mooie uitslag maar buiten een paar uitblinkers (Vlap en V Bergen) gewoon een hele matige ploeg.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zaterdag 8 december 2018 om 20:39
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 20:41
Als dat al zo zou zijn, dan moet willem 2 zich al helemaal kapot schamen.
Vind ik leuk
Ibo +186
zaterdag 8 december 2018 om 20:50
Dat moeten ze ook zeker voor zo n tweede helft.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zaterdag 8 december 2018 om 21:03
Tweede helft zeker, khen godverdomme 90 minuten in de regen gezeten voor dat
Vind ik leuk
mason +2190
zaterdag 8 december 2018 om 20:44
De ene week is willem 2 super goed voetballend en de andere week heerenveen, vitesse of az. Er is gewoon geen peil op te trekken. Dus een matige ploeg zeker niet! Wisselvallig? ja zeker weten.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zaterdag 8 december 2018 om 20:49
De vinger op de zere plek, iedere week is het maar afwachten wat we weer voorgeschoteld krijgen.
Vind ik leuk
Farmer +12841
zondag 9 december 2018 om 04:42
Knappe uitslag van 'de buitenlandse ploeg uit de Eredivisie' :P

Willem II is dus dé meest wisselvallige ploeg tot dusver in de competitie? Desalniettemin een net resultaat voor Heerenveen.

Aan Groningen nu om er een antwoord op te geven tegen Venlo morgenmiddag!
Vind ik leuk
013TLB +150
zondag 9 december 2018 om 05:09
Wie is Sam Lammers? Ohja een echte kruik die in Tilburg is opgeleid en nog niet eens de veters van Fransisco Sol Ortiz mag strikken.
Vind ik leuk
Zekur +386
zondag 9 december 2018 om 10:41
Verdiend gewonnen, maar dan wel alleen op basis van de 2e helft toen ze met 11 tegen 10 stonden en Willem II het volledig liet lopen. Eerste helft gelijk opgaand tot die zware dubbele straf. Verdiend, maar wel een behoorlijke kanttekening dus..
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 23:25
Heerenveen heer en meester. Mathijsen mag zachtjes aan zijn conclusies gaan trekken dat er een dramatische selectie staat wat totaal geen team is. Willem2 gaat het moeilijk krijgen. Geen playoffs zou een overwinning zijn.
Vind ik leuk
013TLB +150
zondag 9 december 2018 om 05:12
Jij bent wel Koning Overdrijven. Tot de 1-2 en onterechte rode kaart was Willem II heer en meester en was het eerder wachten op de 2-1 dan dan de 1-2. Het is dat matennaaier Rienstra er niet met 2x geel af wordt gestuurd anders wil ik het nog wel eens zien.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:12
Onterechte rode kaart?

Die verdediger geeft nota bene zelf toe dat het terecht rood was en bovendien oliedom.
Zwaar gestraft? Dat zeker! Maar terecht wel.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 09:57
Nouja het is gewoon wisselvallig, sommige wedstrijden zie je juist dat er een goed team staat, en tot de 1-2 was er niks aan de hand
Vind ik leuk
wil +1224
zondag 9 december 2018 om 00:19
Koster is hier de grote hoofdschuldige. Tactisch onbenul.
Vind ik leuk
013TLB +150
zondag 9 december 2018 om 05:17
Hou toch op Wil. Van de Looi zou afgemaakt zijn wanneer hij een aanvaller eraf gehaald zou hebben, Vond het juist een teken van lef, net zoals in Amsterdam. Nu valt het 2 keer niet goed uit maar ik zie dit liever dan met 10 man voor de goal gaan hangen Ă  la van de Looi en alsnog kansloos afgemaakt worden. Het is een kwestie van tijd tot dit wel een keer goed uitpakt en dan sta je zeker op de voorste rij om Koster te complimenteren.
Vind ik leuk
Koenbres +1594
zondag 9 december 2018 om 09:56
Ik moet Wil wel een klein beetje gelijk geven, Akkaynak eruit halen en dan verder spelen met een middenveld van Crowley en Anita. Crowley verdedigt niet dus dat betekent dat Anita constant 2/3 man heeft
Vind ik leuk
Zekur +386