'Jongensdroom' voor verbaasde Kokcü: 'Ik keek even om mee heen. Ik?'

'Jongensdroom' voor verbaasde Kokcü: 'Ik keek even om mee heen. Ik?'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 17:12zo 09-12-2018 om 17:12

Feyenoord-middenvelder Orkun Kokcü heeft intens genoten van zijn Eredivisie-debuut namens de Rotterdammers. Op bezoek bij FC Emmen (4-1) was de tiener direct van doorslaggevende waarde voor z'n club. Kokcü scoorde één keer en leverde een assist af op Steven Berghuis. 

"Dit is een jongensdroom die uitkomt, ik ben er blij mee", aldus de aanvallende middenvelder in gesprek met FOX Sports"Een goal en een assist. Beter kan niet, toch? Ik had er eigenlijk niet echt rekening mee gehouden, deze keer koos de trainer wel voor mij. Dan moet je er staan en ik denk dat ik er wel stond."

Op slag van rust viel Jens Toornstra geblesseerd uit in Emmen. Kokcü had niet direct verwacht dat Giovanni van Bronckhorst voor hem zou kiezen. "Ik liep samen met Yassin Ayoub en Renato Tapia warm. Na een minuutje riep de trainer mij. Ik keek even om mee heen. Ik? Hij wees naar mij, dus daarna honderd procent focus."

"Zenuwen? Niet echt, ik train al zolang met het eerste mee. Dan moet het tijdens een wedstrijd ook wel lukken. Het was een goed debuut, ik kan er met een goed gevoel op terugkijken."

Van alle transfergeruchten trekt Kokcü zich niets aan. "Ik wil basisspeler worden bij Feyenoord, dan zien we wel weer verder. Ik wil nu mijn debuut maken in De Kuip en dan uitbouwen tot basisspeler."

Lees ook: Clasie: 'Hoop dat we nog lang van hem kunnen genieten, fantastische speler'

Plaats een reactie

Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 17:14
Nieuwe persie begrijp ik dus..
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zondag 9 december 2018 om 17:17
Nee. Kocku is een middenvelder, RVP een spits...
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 17:18
Volgens mij speelt persie veelal op 10..
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zondag 9 december 2018 om 17:19
Van nature een spits.
Vind ik leuk
repeP +2189
zondag 9 december 2018 om 17:49
Niet echt van nature een spits zoals hij voetbalt.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:17
Aanvallende middenvelder
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:15
Ja jij Kokcu! Want jij wordt ons hoop in bange dagen.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
zondag 9 december 2018 om 17:28
Een aanvallende middenvelder. Dat zou voor Feyenoord wel een ideale en goedkope situatie zijn zeg.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:30
Ja ik vraag al een jaar om hem. Net als burger bijvoorbeeld
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:46
Geertruida zelfde verhaal! Niks te nadelen van Van Der Heijden maar die pakt geen punten voor je! Talent heeft de toekomst. Zwarts, Kocku , Malacia, Geertruida, Burger en Summerville. Die toekomst ziet er rooskleurig uit!!
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:49
Ja en daarna is de spoeling nog wat dun. Deze lichting zat er al een tijd aan te komen, tof dat bijlow, malacia en vente al zo ver zijn, zie burger, toure en vooral kokcu er dit jaar graag bij komen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:55
Vente weet mij tot op heden nog niet te overtuigen. Mist zo nu en dan ook best grote kanseb
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:58
Laat hem nog ff doortrainen met roy en robin, die komt er wel. Heeft alleen andere voorzetten nodig als nico. Hij loopt braaf naar de 1e paal, nico naar de stip of de 2e paal
Vind ik leuk
Degier +1777
zondag 9 december 2018 om 18:06
Mist vooral ritme. Voor een spits heel belangrijk. Spitsen moet je altijd wat meer wedstrijden laten staan en dat is bij Vente niet mogelijk, omdat van Persie en Jorgensen eerste keus zijn.
Vind ik leuk
repeP +2189
zondag 9 december 2018 om 17:51
Burger gaat minder laten zien. Doet hij ook reeds in de jeugdelftallen, minder laten zien.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:54
Ja ik hou toch veel vertrouwen in hem. En prima dat hij nu zijn dipje heeft, kan hij daarna lekker doorbreken
Vind ik leuk
repeP +2189
zondag 9 december 2018 om 17:56
Versta me overigens niet verkeerd hoor, gun elke jeugdspeler van Feyenoord het beste. Ook Summerville, die misschien in zekere zin wel is beloond voor dat akkefietje laatst in de kleedkamer. De schapenkoppen blijf ik persoonlijk toch echt wel een zekere zwak voor hebben.
Vind ik leuk
Julio-dvd +3000
zondag 9 december 2018 om 20:23
En vergeet Mo niet, altijd actie en lef
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 10 december 2018 om 01:37
Maar zijn ze dan ook echt zo goed om al zo’n 15 a 20 wedstrijden te spelen?
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
maandag 10 december 2018 om 08:28
Een groot deel speelt nu in o19 en het 2e om weerstand op te bouwen, maar dat zal moeten blijken natuurlijk.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 10 december 2018 om 20:31
Ah ja daar doel ik op. Feyenoord heeft echt behoefte aan aanvallde middenvelders. Ik blijf vinden dat Ramselaar een uitstekende versterking zou zijn.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
maandag 10 december 2018 om 23:16
Dan zie ik liever eigen jeugd doorstromen.
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
maandag 10 december 2018 om 23:46
Dat snap ik, maar je geeft zelf aan dat ze nog weerstand moeten opbouwen. Mijn vraag was juist of ze er al klaar voor waren om minstens 3/4 van het seizoen te spelen.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 11 december 2018 om 08:02
Als je 2 spelers voor 1 positie hebt moet dat wel lukken. We hebben ook ervaring in huis
Vind ik leuk
Lampenpit +1368
dinsdag 11 december 2018 om 23:29
Is dat zo ja? Volgend seizoen vertrekken tapia, vilhena en clasie op het middenveld. V persie stopt ermee en dan houdt je toornstra en ayoub over. Een middenvelder lijkt mij dan juist essentieel. Aangezien de blijvende 2, ayoub en toornsta, beide hebben bewezen geen “10” te zijn vraag ik mij af of kocku en burger dat gat kunnen vullen een seizoen lang.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
woensdag 12 december 2018 om 00:16
Clasie zal wel blijven, tapia krijgt helaas nooit een kans en bij 3 tot 4 stoppende spelersmoet he altijd bijkopen
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 20:06
Kokcü was voor mij dé verrassing bij Feyenoord. Technisch, overzicht en vooral rustig. Die goal die hij maakte lijkt simpel maar hoeveel spelers jassen zo'n bal hard op het doel met grote kans dan te missen? Hij héél beheerst binnenkant voet als een routinier. Kán Feyenoord nog veel plezier aan beleven, moet nog 18 worden...of Ajax pak je kans als je het Bayern van Nederland wil worden ;)
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:14
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.

Momenteel ben ik niet in de gelegenheid om uw reactie te beantwoorden daar ik naar de live uitzending van River Plate - Boca Juniors aan het kijken ben.

m.v.g.
Feyenoord Fan Voor Altijd.
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 20:50
😀
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
maandag 10 december 2018 om 08:33
Hij kan al naar turkijke, duitsland of engeland. Zie niet hoe ajax een volgende stap zou kunnen zijn. Maar begrijp dat je het zou willen hoor, een bijna on feyenoords fijne speler.
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 20:07
Zéker weten Hans..wat een talent! ;)
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
zondag 9 december 2018 om 17:17
Prima ventje, lekker blijven man niet naar dat klote besiktas gaan.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:25
Nou als hij hier minuten maakt en kan leren van mensen als Makaay en v Persie heeft hij reden zat om te blijven.
Vind ik leuk
Sabau +1729
zondag 9 december 2018 om 17:19
Voorlopig heeft ie statistieken waar Frenkie jaloers op wordt.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:23
Goed gejat door Feyenoord.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:28
In 2014 is hij naar Rotterdam gekomen na start bij ijsselmeervogels en daarna nog even groningen
Vind ik leuk
repeP +2189
zondag 9 december 2018 om 17:52
IJsselmeervogels..., alleen die naam al doet een ieder van een zekere leeftijd terugverlangen naar die uitslagen op de vroege zaterdagavond van Frits van Turenhout.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
zondag 9 december 2018 om 17:55
Ik ben zeker de jongste niet maar dit is net voor mijn tijd
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:24
Hij is zeker goed. Laat het in de jeugd vaak zien. Het is goed van gio dat hij hem liet spelen
Vind ik leuk
VLUUPIK +245
zondag 9 december 2018 om 17:38
Lekker bijteken geef hem een goed contract!
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zondag 9 december 2018 om 17:40
9 December 2018. Een dag om nooit meer te vergeten.
De dag dat de voetbalgoden ons een nieuw lid van de familie brachten. Orhan Kökcü, bij Mijn Feyenoord.
Het Mirakel uit Arkel was even vergeten.
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 20:10
Was verrassend goed Kokcü.. als Ajax slim is en het Bayer van Nederland wil worden dan wist ik het wel! ;)
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zondag 9 december 2018 om 21:31
Hmm..aan aanvallende middenvelders vast geen gebrek. Denk dat ze meer hebben aan een type als Vilhena.
Vind ik leuk
torinofc +600
zondag 9 december 2018 om 18:33
speelt dat jochie in de oranje jeugd?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:09
Jazeker, in drie elftallen als ik wikipedia mag geloven, laten we in godsnaam hopen dat hij dan wel voor Nederland kiest
Vind ik leuk
soksa +1761
zondag 9 december 2018 om 19:18
Wát een geweldige pot speelde die jongen. Samen met Malacia en Vente doen we het toch best goed qua jeugd.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:22
Mee eens! Geef die jongens een goed contract en je zult zien meerdere young boys zien dan ook kansen. Normaliter gaan de talentjes van Feyenoord al in de jeugd weg. Zie een Chong , Bogarde en de zoveel spelers die hun voorgingen.
Vind ik leuk
sundaymanara +1310
zondag 9 december 2018 om 19:21
"Ik wil nu mijn debuut maken in De Kuip en dan uitbouwen tot basisspeler."

Kan nog net voor de Kerst en dan inpakken en naar Turkije voor een bom geld.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 19:22]
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 05:47
Nee joh, eerst zijn dromen bij Feyenoord waarmaken.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:45
Kokcu we gaan met jou voor de 80 mil.💪😁
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:02
Miste hij die laatste (makkelijke) kans niet? 17 jaar? 27?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:01
17jr. Dat was jammer.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:20
Goede speler. Kan een hele goede worden. Hoop dat d'r een goede kop op zit.
Vind ik leuk
Splintair +2109
zondag 9 december 2018 om 20:31
Zou Kokcu alleen hebben gespeeld,vanwege de transfer geruchten? En om hem dus op deze manier proberen te overtuigen te blijven?
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 05:49
Traint al een tijdje mee met Feyenoord 1 en speelde ook in de eerste bekerwedstrijd. Maar ik vroeg me inderdaad wel af of transfergeruchten niet mede een rol speelden bij zijn competitiedebuut vandaag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws