Foto van onderhandelingen tussen PSG en kamp De Jong lekt uit: Bewust gedaan

Foto van onderhandelingen tussen PSG en kamp De Jong lekt uit: "Bewust gedaan"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 22:48zo 09-12-2018 om 22:48

Laatste update: dinsdag 11 december 2018 om 09:43di 11-12-2018 om 09:43

Henk Timmer denkt dat de transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain zo goed als rond is. De zaakwaarnemer baseert dat op de foto die afgelopen vrijdag in De Telegraaf stond. De Jong's zaakwaarnemer Ali Dursun werd in de Harbour Club in Amsterdam gespot met de technische afdeling van PSG. Veelzeggend, zegt Timmer.

"Als je en plein public met de hele entourage gaat zitten, dan wíl je ook gezien worden", zegt Timmer bij Studio Voetbal. "Als die 75 miljoen euro naar buiten komt, denk ik dat het wel klaar is. Of het waar is (de 75 miljoen, red.) weet ik niet, dat weet Marc Overmars."

Pierre van Hooijdonk heeft een andere mening. "Ik denk niet dat het een gelopen koers is. Je kunt altijd gefotografeerd worden. Het is niet handig als je in de Harbour Club gaat zitten. Als je gefotografeerd wil worden, zou het kunnen om bij een andere club nog iets los te krijgen."

Arno Vermeulen sluit zich aan bij Van Hooijdonk. "Ik geloof echt dat er een heel serieuze andere kandidaat is. Ik denk dat City hem heel graag wil hebben en kan betalen. Iedereen speelt spelletjes in dat wereldje. Iedereen kan er baat bij hebben. PSG kan er baat bij hebben om zo'n foto uit te laten lekken, maar ook Frenkie de Jong. Dan wordt de rest misschien wakker."

"Het is een spel", vervolgt de NOS-commentator. "Als je écht niet wilt dat dit naar buiten komt, ga je daar niet zitten. Dan huur je een kamer op de zesde verdieping van het Hilton Hotel. Het is echt bewust gedaan."

"Ik denk dat het een slimme zet is geweest om Maxwell erbij te betrekken, een oud-speler van Ajax", zegt Timmer. "Hij is natuurlijk de technisch directeur, maar er zit ook nog iemand anders bij die beslist. Je las ook in de Engelse kranten dat de trainer van Manchester City niet blij was dat de club een stap terug heeft gedaan."

Poll

Stelling: Paris Saint-Germain is de juiste club voor De Jong

(114 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +36452
zondag 9 december 2018 om 22:51
Die gaat gewoon naar Engeland! :)
Vind ik leuk
Guusman +1238
zondag 9 december 2018 om 22:55
Ik denk het niet.
Vind ik leuk
Niels92 +36452
zondag 9 december 2018 om 22:59
Ik zeg je van wel :) Die gaat niet naar Parijs :)
Vind ik leuk
fritsie +882
zondag 9 december 2018 om 22:56
Dat zou wel een stunt zijn! Laat ze maar lekker tegen elkaar opbieden. Als hij toch weg gaat, dan maar voor zoveel mogelijk geld!
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 10 december 2018 om 01:54
Lijkt mij ook. Dit is een poging om de prijs op te drijven. Ajax kan zo'n bod natuurlijk niet negeren. Er zal wel gezegd zijn: "Als PSG nu een bod doet en niemand biedt er meer, dan mogen jullie hem hebben." Maar de kans lijkt mij groot dat er door een andere club een hoger bod wordt gedaan, het is nog geen juni er is tijd genoeg. City kan als de FFP-problemen zijn opgelost, misschien een hoger bod doen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 03:07
Iedereen heeft het hier over de hoogte van de transfersommen.

Frenkie heeft nog geen beslissing genomen.
Maar stel....hij wil alleen naar Barcelona dat alleen 60mio wil aftikken.
Eens zien wat er gaat gebeuren.
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
maandag 10 december 2018 om 08:49
Dan gaat ie naar Barca.
Wordt pas leuk als Braca maar 40mio biedt.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 22:56
Het spel van vraag en aanbod. Welkom in de wereld van de verkoop.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:01
Hij gaat voor veel geld weg, dat weetje zeker;)
Vind ik leuk
Gerro +8864
zondag 9 december 2018 om 23:03
Dat weet je pas zeker als de handtekeningen zijn gezet.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:08
Dat hij weg gaat is zeker. Of denk jij dat hij zijn hele leven bij Ajax blijft? Je bevestigd het zelf door wat jij zelf hier beneden zegt. Dat dit expres gebeurd namelijk om het geld op te drijven
Vind ik leuk
Gerro +8864
zondag 9 december 2018 om 23:23
Hij speelt pas een jaar in de basis bij Ajax dus zijn hele leven dat gaat niet bepaald op en nog een jaartje Ajax zou ik heel normaal vinden en dan heeft ie als het meezit ook een EK als extra bagage in de benen.Ja prijs opdrijven dat kan van alle kanten komen en zie je bij alle clubs gebeuren, zelfs Ronaldo en Messi gebruikte deze tactieken om hun salaris bij de grootste clubs ter wereld verder op te drijven.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1731
maandag 10 december 2018 om 00:29
Ik zou het lullig vinden als hij minder presteert in het buitenland vanwege dat prijskaartje.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 03:11
Juist daar gaat het ook om

De media voert de prijzen oorlog.
Ik vind 80mio voor een Eredivisie speler veel geld.
Vind ik leuk
Gerro +8864
zondag 9 december 2018 om 23:01
Dat zal zeker bewust gedaan zijn en mischien wel om Ajax wakker te maken voor een verbeterd contract wie weet.
Maar gut wat had Valentijn een natte pik zeg hij had de primeur en het kwijl dreef hem langs zijn bakkes terwijl ie als Ajacied juist treurig zou moeten zijn als eem kroonjuweel mogelijk gaat vertrekken.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 23:20
Mike Verweij kwam met het nieuws.
Valentijn Triester kan van zulke primeurs alleen maar dromen.
Vind ik leuk
Gerro +8864
zondag 9 december 2018 om 23:24
In dat geval stond dus met andermans veren te pronken.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
zondag 9 december 2018 om 23:03
Arno Vermeulen is het niet eens met Henk toch? Henk denkt dat het een done deal is en Arno denkt dat City in de markt is.....
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zondag 9 december 2018 om 23:05
Misschien gingen ze er wel heen voor het eten. Is. Iet verkeerd daar
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zondag 9 december 2018 om 23:05
Niet
Vind ik leuk
buddha +10858
zondag 9 december 2018 om 23:08
gelul om meer miljoenen los te krijgen. het ligt toch echt aan de jong zelf waar hij voor kiest. als city maar 70 wil betalen en psg 80 en de jong wil naar city wat gebeurt er dan ?
Vind ik leuk
Olfie +5623
maandag 10 december 2018 om 00:18
Dan moet Ajax lief zijn voor de Jong. Clubs moeten akkoord zijn.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zondag 9 december 2018 om 23:08
Dit is absoluut nog geen "Done Deal".
Er komen nog wel meer foto's van onderhandelingen met andere clubs.
Dit heet orienterende gesprekken, welke club past het beste bij Frenkie.
Zowel qua spel als salaris.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 23:29
Denk het ook.. het spel is nu op de wagen. Ik zie bayern nog wel wat bieden na Ajax Bayern
Vind ik leuk
Romarioo +700
zondag 9 december 2018 om 23:15
Zoveel heisa en uiteindelijk ben je plan b
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zondag 9 december 2018 om 23:22
Ik zie nog steeds geen foto of presentatie!
Vind ik leuk
Makanakki +12
maandag 10 december 2018 om 00:54
Foto uitgelekt?! Ik denk dat de Russen hier achter zitten. Net als bij de gele hesjes in Frankrijk.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 01:23
Ik heb geruchten gehoord dat Frenkie uitspraak heeft gedaan dat hij in de winterstop geen transfer wil maken en dat hij pas na dit seizoen weg wil. Ik geloof en hoop dus ook niet dat dit waar is.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 01:25]
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 10 december 2018 om 01:26
Lijkt wel of het alleen nog maar om eventuele transferopbrengsten gaat in plaats van om het voetbal.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
maandag 10 december 2018 om 04:55
Uiteindelijk draait alles alleen nog maar om geld in onze wereld, "voetbal " is daar simpelweg een klein onderdeel van.
De z.g. clubs zijn allemaal BV / NV's en die zijn dus fiscaal en juridisch gewoon handelsmaatschappijen met het oogmerk zoveel mogelijk winst te maken.
Clubs worden gevormd door mensen die gezamenlijk hun hobby uitvoeren zonder winstbejag, laat staan een NV.
Dat "club gelul" wordt nauwlettend in stand gehouden door de marketing boys, want "club sentiment" klopt het geld uit de zakken van de supporters.
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 10 december 2018 om 10:48
Leukste wedstrijden om te bezoeken vind ik persoonlijk dan ook de O19 wedstrijden.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 10 december 2018 om 06:22
Mijn hemel....zelfs Timmer heeft een mening....
Vind ik leuk
Budazonen +461
maandag 10 december 2018 om 07:44
Hij blijft bij Ajax.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
maandag 10 december 2018 om 08:54
Gelukkig lijkt Frenkie mij een stabiele jongen en laat die zich hierdoor niet gek maken. Maar deze gesprekken moeten nu niet plaatsvinden en zeker niet naar buiten komen, dit creëert alleen maar onrust.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws