'Guardiola ziedend op City: Engelsen zegden bezoek aan Ajax op laatste moment af'

'Guardiola ziedend op City: Engelsen zegden bezoek aan Ajax op laatste moment af'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 00:01zo 09-12-2018 om 00:01

The Daily Mirror voegt zaterdagavond het volgende hoofdstuk toe aan de transferperikelen rond Frenkie de Jong. De Engelse boulevardkrant claimt dat Manchester City-manager Pep Guardiola 'razend en gefrustreerd' is nu hij de Ajax-middenvelder dreigt mis te lopen.

De Jong is namelijk hard op weg naar Paris Saint-Germain, al gaf de Oranje-international zelf nog niets prijs. De Franse kampioen wil volgens De Telegraaf liefst 75 miljoen euro betalen. Dat nieuws viel rauw op het dak van Guardiola, die er na een 3,5 uur durend gesprek met De Jong van overtuigd was dat een transfer naar het Etihad Stadium een kwestie van tijd was.

Een delegatie van City zou donderdag naar Nederland vliegen om een deal van 75 miljoen euro te bespreken. Luttele uren voordat ze op het vliegtuig zouden stappen, besloot de Premier League-kampioen het bezoek echter uit te stellen, schrijft The Mirror. Dat opende de deur voor PSG, dat razendsnel handelde en technisch directeur Antero Henrique en Maxwell naar Amsterdam stuurde om een deal te beklinken.

De exacte reden waarom City op het laatste moment terugkrabbelde is niet duidelijk, maar het zou te maken kunnen hebben met de vrees voor sancties vanwege het niet naleven van de Financial Fair Play-regels. Daar heeft Guardiola evenwel geen boodschap aan. De Spanjaard ziet na Jorginho en Fred wéér een 'toptarget' door zijn vingers glippen.

De klap is extra groot voor Guardiola, omdat De Jong na het intensieve onderhoud bereid was om de interesse van clubs als FC Barcelona te laten schieten. Nu lijkt de 'topkandidaat' van City dus op weg naar PSG, waardoor City nog steeds naar een opvolger zoekt voor de 33-jarige Fernandinho.

Plaats een reactie

ArieBombarie +43205
zondag 9 december 2018 om 00:14
Ik zou Frenkie t liefst zien groeien onder de leiding van Guardiola.
In vele opzichten zou dat het mooiste zijn.
Vind ik leuk
power +7665
zondag 9 december 2018 om 00:20
Dat klopt,, hij wordt straks een van de top voetballer ter wereld.
Vind ik leuk
Demi +336
zondag 9 december 2018 om 08:44
Rustig afwachten of hij het gaat maken!! In de Nederlandse competitie doet hij het prima.. de stap naar de top is vele malen hoger!
Vind ik leuk
Mirkoff! +687
zondag 9 december 2018 om 08:59
Ik gun hem ook het allerbeste maar net zoals jij zegt eerst afwachten hoe die het over 2 a 3 jaar doet.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zondag 9 december 2018 om 00:24
City of Barca.. Vooral ook omdat die Franse competitie niet competetief genoeg is.
Vind ik leuk
Vak 129 +1055
zondag 9 december 2018 om 01:01
Ik zie Frenkie het liefst vertrekken naar de club die het meeste kan aftikken aan Ajax.
Vind ik leuk
rexxo +11390
zondag 9 december 2018 om 02:01
Exactly, laat het bieden maar beginnen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 11:44
Ik zie hem het liefst helemaal niet vertrekken en als die vertrekt zal het me worst wezen waar na toe
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 08:19
Nog mooier zou het zijn geweest, als Pep nog bij Barca zou zijn.!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
zondag 9 december 2018 om 09:01
Inderdaad wie in ligt en nou wakker van een wedstrijd PsG tegen Olympique Lyon
Of ligt Men eerder Wakker voor een wedstrijd ManCity tegen Manchester United.....
ik denk eerlijk gezegd dat de kijk cijfers eerder zullen steigen bij een wedstrijd in de Man City tegen Manchester United dat is pas een Echte Kraker.
Maar goed ieder mening is verschillend
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 09:04]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:14
Zal ook wel kwaad zijn dat zoveel talent wordt verkwist door hem naar Frankrijk te laten gaan. Doodzonde!
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zondag 9 december 2018 om 00:16
Ik denk zelf heel eerlijk dat .....
er nog een hoop frenkie topics gaan komen
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
zondag 9 december 2018 om 00:18
Toch gewoon heerlijk om de dag te beginnen met een nieuw frenkie topic?
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zondag 9 december 2018 om 00:25
Heerlijk. zou nooit meer anders willen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:18
Ach.... op een gegeven moment stappen ze toch wel over op De Ligt.
Vind ik leuk
rexxo +11390
zondag 9 december 2018 om 02:03
De volgende in rij met topics zijn Ryan en Naci, voorspel ik je nu al.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9954
zondag 9 december 2018 om 02:13
En brobbey
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
zondag 9 december 2018 om 00:19
Het spel is op de wagen en het opbieden kan beginnen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:29
Wij wachten allemaal met smart af
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 02:33
@Johnny Cash moet je daar voor denken ;-) nou zeg maar gerust dat het zeker is dat er nog 'n hoop topic/forums er komen ik weet haast zeker dat het nog zeker door zal gaan tot de zomers transfer open zal gaan.
Vind ik leuk
Niels92 +36440
zondag 9 december 2018 om 00:19
Die komen wel terug, met een hoger bod! Frenkie gaat gewoon meer opleveren dan 75 miljoen euro :)
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 00:20
Niels..zou zomaar kunnen!
Vind ik leuk
Niels92 +36440
zondag 9 december 2018 om 00:24
Dat gaat tegen de 80 miljoen worden en nog wat bonussen let maar op :)
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zondag 9 december 2018 om 00:19
De Jong heeft nog niet gezegd naar Parijs te willen of te gaan.. puur speculatie!
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 00:20
Precies!
Vind ik leuk
Pimman +10307
zondag 9 december 2018 om 00:19
Is er nog Frenkienieuws???? ;)
Vind ik leuk
Niels92 +36440
zondag 9 december 2018 om 00:24
Zonder Frenkie is het nieuws maar oersaai :)
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
zondag 9 december 2018 om 00:31
Wel VAR nieuws. Oh, dat is eigenlijk geen nieuws.
Vind ik leuk
Vamos7 +10936
zondag 9 december 2018 om 00:24
NETFLIX seizoen 3 ....
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
zondag 9 december 2018 om 00:32
Nog meer gele hesjes de straat op.
Vind ik leuk
Niels92 +36440
zondag 9 december 2018 om 00:33
Succes met je gele hesjes actie dan maar!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7081
zondag 9 december 2018 om 00:46
Ik woon niet in Parijs. Ze zijn niet zo blij met geldsmijterij daar.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
zondag 9 december 2018 om 00:43
Pep houdt van technisch zeer begaafde spelers.
Pep heeft een aardige vinger in de pap bij Man City.

Man City komt nog wel met een hoger bod.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:47
ach pep nog n paar knaken meer bieden en je kunt hem eind van het seizoen op komen halen, zie hem liever in engeland maar denk dat hij al voor psg heeft gekozen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:52
Willem II en RKC willen er ook nog een kratje bier bij. Dat wordt betalen Pep.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:50
Ach als Pep gewoon de trainer van Ajax word heeft hij Frenkie toch? En Matthijs ook en Ziyech en en en en.....dan heeft Pep wat hij wil of niet dan.
Vind ik leuk
kcim +3103
zondag 9 december 2018 om 01:06
Misschien heeft de onzekerheden inzake de naderende Brexit wel effect op aankoopbeleid van PL clubs.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 00:57
Altijd maar topics over De Jong, worden ze daar dan nooit moe van?

Laat hem eerst eens wat bewijzen. Hoeveel prijzen heeft F. De Jong gewonnen???????
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:14
Wat een gelul. Alsof je alleen goed kan voetballen als je prijzen wint.
De twee beste voetballers ooit , van de buiten categorie dus, hebben nooit de wereldbeker gewonnen , Cruyff en Messi !
Het is, als je dat nog niet wist, een team sport.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 01:15]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 9 december 2018 om 07:16
Dus?
Vind ik leuk
Bullet +3347
zondag 9 december 2018 om 08:57
Brenet heel veel bij PSV. Wat zeggen prijzen? Misschien wel iets over de goede organisatie in de club, of over een portie geluk, of.... zeg het maar.. Maar ik vermoed dat jij PSV supporter bent.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 01:09
Foutje Bedankt !
Vind ik leuk
Spekholz +538
zondag 9 december 2018 om 01:16
Zegden?
Vind ik leuk
De fries +2037
zondag 9 december 2018 om 02:55
Guardiola heeft aangegeven dat als frenkie niet komt hij per direct stopt als coach! Hij stopt dan ook met voetbal kijken.. en gaat emigreren.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 04:30
Ik denk echt dat PEP frenkie van hem een speler maakt waar iedere tegenstander een harde piemel van krijgt
Als je ziet hoe dat hij
Elk en iederéén op elke positie
Zoveel geeft dat ze niet hoeven te vrezen voor hun plek
Omdat PEP weet dat totaal voetbal ALTIJD wint
Vind ik leuk
Blac-ca +562
zondag 9 december 2018 om 05:56
Laat de towkomst het maar uitwijzen ,en wij zullen geduldig blijven wachten en toekijken wat er van Frankie worden zal ,i,ll be watching........
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zondag 9 december 2018 om 06:46
Wat een gelul...
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 07:05
Ach kom op City gooi gewoon een bod uit van 100 miljoen wat kan jullie het schelen, Zal vast wel een maniertje te vinden zijn om de ffp regels te omzeilen.
Vind ik leuk
Marco S +6604
zondag 9 december 2018 om 07:33
Het leuke van dat artikeltje in de telegraaf is dat het gewoon nog helemaal nog helemaal niet rond js. Zaakwaarnemers hebben met elkaar gesproken en nu is het spel op de wagen. 75 is het oowningsbod en we gaan door het plafond van de 100 miljoen, de begroting van RKC en Willem 2 staat voor de aankomende 10 jaar gegarandeerd op het spel.. frenkie goes nog lang niet naar Hollywood of Parijs..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 08:04
Pep als je nou met een zak geld komt met een miljoen of 10 a 15 meer dan komt hij wel naar jullie toe mits PSG er dan niet weer over heen gaat. dit zijn mooie ontwikkelingen.
Vind ik leuk
AJAXDEGOD +496
zondag 9 december 2018 om 08:16
Wat een onzin frenkie en Ajax geven aan dat er meerder clubs zijn en de prijs hoger is!
Vind ik leuk
M.de jong +212
zondag 9 december 2018 om 08:23
Even off topic. Ik heb na jaren lezen van de comments op vp, een account aangemaakt. Maar wat me toen en nog steeds niet duidelijk is, hoe kan je nou goed zien wie op wie reageert?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:17
Volgens mij staan bij de reacties de vakjes meer naar rechts. Je krijgt zoiezo een melding als iemand op jou reageert.
Vind ik leuk
Iefmeister +7937
zondag 9 december 2018 om 08:26
Lijkt me spectaculair om voor te spelen. Het city van pep in de BPL.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6150
zondag 9 december 2018 om 08:46
Pep laat zijn teams altijd geweldig voetballen, maar wanneer je bekijkt hoeveel geld hij uit mag/wil geven aan nieuwe spelers is dat ook het minste wat je mag verwachten
Vind ik leuk
Teamgeest +2066
zondag 9 december 2018 om 09:09
Hh gleuf er geen zak van.
De centen zijn daar gewoon ni aanwezig

England brrrr kutweer 😂
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 09:29
Zegden
Vind ik leuk
Blindsy +18712
zondag 9 december 2018 om 09:41
Zou VP het er om doen? Expres tot één over twaalf wachten, zodat het eerste berichtje van zondag, in ieder geval weer een Frenkie-bericht is?
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10120
zondag 9 december 2018 om 09:45
Spel is nu echt begonnen, die €75mlj kan wel eens oplopen nu!
Vind ik leuk
The Eagle +120
zondag 9 december 2018 om 10:21
Er is nog niks rond. De jong heeft nog niks getekend toch ?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2072
zondag 9 december 2018 om 10:26
En als de jong alleen naar barcelona wil en die willen max 50 betalen...gaat ie naar baecelona.
Daar kan geen club iets tegen doen.

Vind ik leuk
pico323 +7535
zondag 9 december 2018 om 10:33
zegt ook meer over Frenkie de Jong, blijkbaar toch ook euro tekens in zijn ogen. psg city, kom op zeg. blijf nog een jaar in Amsterdam zo slecht is het toch niet. en al dat kutnep gras eruit.
Vind ik leuk
Maauwert +849
zondag 9 december 2018 om 10:45
Het is en blijft dus een voetbalhoer. Geld geld geld.
Vind ik leuk
torinofc +600
zondag 9 december 2018 om 11:37
City heeft helemaal gelijk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws