De Boer heeft dringend advies voor fabuleuze Cillessen: Kans pakken

De Boer heeft dringend advies voor fabuleuze Cillessen: "Kans pakken"

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 13:36wo 12-12-2018 om 13:36

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 13:49wo 12-12-2018 om 13:49

Jasper Cillessen moet toehappen wanneer er een mooie club belangstelling voor hem toont. Dat vindt Ronald de Boer. Cillessen was dinsdagavond tijdens FC Barcelona-Tottenham Hotspur (1-1) de grote uitblinker aan de zijde van de thuisploeg. 

In Camp Nou wist Cillessen zeker drie doelpunten van Spurs te voorkomen. Veronica-analist De Boer genoot van het optreden van de Oranje-international. "Dit is voor het Nederlandse voetbal alleen maar lekker. We twijfelen er wel eens aan wie de eerste keeper moet zijn. Cillessen heeft laten zien dat hij het moet zijn."

"Je ziet aan deze reddingen dat hij een hele goede keeper is. Je denkt: zijn de trainingen bij FC Barcelona genoeg voor het Nederlands elftal? Maar hij heeft zich elke keer op een positieve manier laten zien."

De Boer heeft een duidelijk advies voor de goalie. "Ik zou hem wel aanraden dat als er een mooie club komt, hij die kans zeker moet pakken."

Medio 2016 verkaste Cillessen (29) van Ajax naar Barça. Sindsdien kwam hij tot 24 officiële duels, voornamelijk in bekertoernooien. In de Primera Division stond de nummer één van het Nederlands elftal slechts twee keer onder de lat.  

Lees ook: Fenomenale Cillessen maakt fans gek: 'Eén van de beste optredens ooit' 

Poll

Stelling: Cillessen móet in januari vertrekken bij Barcelona

(5247 stemmen)

Plaats een reactie

Niels92 +30743
woensdag 12 december 2018 om 13:49
Die mooie club gaat Ajax worden :)
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 13:54
Nope, hij wil op internationaal niveau blijven spelen.

De vraag is wie wil hem...
Vind ik leuk
Bizzy +22366
woensdag 12 december 2018 om 13:59
Jasper heeft een contract. Vraag is ook of Barca mee wilt werken aan een transfer
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 14:01
Contract tot 2021, houdt in dat aankomende zomer Barca nog een goed bedrag kan vragen. Seizoen later vangen ze niet meer de volle mep als hij nog maar 1 jaar contract heeft.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 13:59
Spurs? Lloris begint ook wel foutjes te vertonen en nu kunnen ze nog wel een flink bedrag vangen voor hem.
Cillessen past ook wel bij Spurs aks meevoetballende keeper.

Zelfs als Lloris niet weggaat denk ik dat Cillessen hem wel uit de basis kan keepen.
Vind ik leuk
Bizzy +22366
woensdag 12 december 2018 om 14:04
Keeper van Munchen is ook wel klaar.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 14:10
Gaan die niet door met Ulreich (degelijke keeper) en Fruchtl (Groot talent)?
Vind ik leuk
Bizzy +22366
woensdag 12 december 2018 om 14:18
Vraag me af of zij klaar zijn voor het grote werk. Uit alles blijkt dat Bayern een kampioens elftal weer op de been wil zetten. Die Duitsers hebben een oorlogskas bij elkaar gespaard. Die gaan niet beknibbelen op een keeper.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 14:25
Ja maar toch denk ik dat ze Neuer nog 1 of 2 seizoenen laten staan en die Fruchtl opleiden. En die Ulreich als backup houden.

Maar Italië zou ook nog een optie zijn, Roma of Napoli hebben allebei geen topkeeper lopen zover ik weet.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:23
Ja de keeper van München 1860 😊
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 14:13
Als vorm bij spurs is terecht gekomen al is het als reserve keeper dan is hij zeker wel goed genoeg voor de spurs.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
woensdag 12 december 2018 om 17:02
JAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Meteen doen!!!!!!
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 20:26
Dat is in ieder geval al 1 spurs fan aan boord haha
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
donderdag 13 december 2018 om 00:54
Heb in de arena gezeten maar dat was echt alles erop en eraan!! Reclame voor het voetbal!
Vind ik leuk
pietprecies +9403
woensdag 12 december 2018 om 14:20
Want dat speelt hij bij Ajax natuurlijk niet als ze overwinteren in de CL..
Vind ik leuk
Malaga036 +379
woensdag 12 december 2018 om 16:14
Ajax speelt minimaal 8ste finales Champions League grappenmaker
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:36
Liverpool
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 09:04
Hij is 29 en in de bloei van zijn carrière, denk je nu werkelijk waar dat ie terug naar Ajax wil, of dat hij Ajax boven Roma, Inter of bijvoorbeeld Spurs zou kiezen als ze zich bij Barca zouden melden? Maja als 't aan jullie Ajax fans ligt komen Messi en Ronaldo morgen ook ff voor Ajax spelen
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 13:55
Gun hem van harte een mooie club. (Napoli of zo, maar die halen ospina die geen haar beter is)
Vind ik leuk
BCHT9 +474
woensdag 12 december 2018 om 14:13
Een mooie club 'Napoli ofzo'. Deze zin klopt niet helemaal.. Als er 1 competitie is waar je niet dood gevonden wilt worden is het de Italiaanse competitie.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 14:14
Valt mee, niveau ligt nog altijd hoger dan in andere competities.
Vind ik leuk
BCHT9 +474
woensdag 12 december 2018 om 14:28
Jasper moet lekker gaan kijken in de Engelse competitie. Elke week een topper en niet in stadions die halfvol zitten of vanwege veiligheid dicht zijn gegooid.
Vind ik leuk
Leozao +6083
woensdag 12 december 2018 om 14:01
Spreek voor jezelf de Boer; voor mij is Jasper simpelweg de eerste keeper van Oranje.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:01]
Vind ik leuk
Lucky Kes +5413
woensdag 12 december 2018 om 14:08
Klopt.
Maar als hij aan het spelen toekomt bij een mooie europese (sub)topper kan hij alleen maar beter worden.
Hij traint nu alleen maar (op een enkele wedstrijd na dan), weer twee jaar met Barca spelers die alleen maar minder worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
torinofc +622
woensdag 12 december 2018 om 14:13
29 jaar en totaal geen carriere
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 14:35
Nec, ajax, barca.

Nee totaal geen carriere.

Domme reactie.
Vind ik leuk
Stuiter +368
woensdag 12 december 2018 om 14:54
Hahaha ik deel jou mening.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 14:54]
Vind ik leuk
Stuiter +368
woensdag 12 december 2018 om 14:57
Hahaha ik deel jou mebing.
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 14:45
Cillessen zal wel gek zijn.
Vermeer wilde ook voor de prijzen gaan spelen, wilde eerste doelman zijn.
Het seizoen dat hij geblesseerd was werd Feijenoord kampioen.
Liever reserve bij de beste club dan eerste bij een subtopper.
Het is niet uitgesloten dat ter Steege opstapt of geblesseerd raakt of gewoon minder wordt.
Cillessen blijf rustig waar je bent!!!
Vind ik leuk
Klasbak +6
woensdag 12 december 2018 om 14:48
Cilessen is goed genoeg om bij Barca in de basis te keepen maar Ter Stegen heeft nog teveel krediet, ik denk dat een jaar bij een andere spaanse club als bijvoorbeeld Betis of Espanyol goed zou zijn om veel wedstrijdritme op te doen om daarna Ter Stegen te vervangen.
Vind ik leuk
DS0389 +5
woensdag 12 december 2018 om 14:48
Lekker terug naar Ajax als Onana vertrekt!! Komende jaren 1e keeper CL spelen en vaste plaats in Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:16
Einde seizoen lekker onana opvolgen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:24
Misschien moet Valverde zijn keuze heroverwegen, op dit moment vind ik Ter Stegen minder keepen dan Cillessen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:31
Wat zat die De Boer de hele avond chagrijnig te kijken. Vond het zeker niet zo fijn naast Derksen 😂😃😃
Vind ik leuk