Feyenoord reageert op brief vanuit Ajax-directie: 'Een brief voor de bühne'

Feyenoord reageert op brief vanuit Ajax-directie: 'Een brief voor de bühne'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 14:46wo 12-12-2018 om 14:46

Laatste update: woensdag 12 december 2018 om 15:03wo 12-12-2018 om 15:03

Feyenoord is niet van plan dit seizoen Ajax-supporters toe te laten bij de Klassieker in de Kuip. In een reactie laat Feyenoord weten dat het de bedoeling was om volgend jaar de discussie over uitspporters weer op te starten.

Volgens de Supportersvereniging Ajax heeft de Ajax-leiding brieven gestuurd naar Rotterdam en Den Haag, waarin het eist dat supporters van de club toegang krijgen tot uitduels met Feyenoord en ADO Den Haag. De vanuit de Ajax-directie verstuurde brief wordt door Feyenoord omschreven als 'een brief voor de bühne, wellicht om de eigen achterban tevreden te stellen', zo meldt het Algemeen Dagblad.

Gesprekken over het toelaten van uitsupporters staan voor volgend jaar gepland. "Deze gesprekken, zo is eind oktober ook gemeld, werden vorig jaar ook al weer opgestart, maar zijn weer 'on hold' gezet na ongeregeldheden tijdens de kampioenswedstrijd tussen PSV en Ajax", aldus Feyenoord.

Volgens de nummer drie van de Eredivisie blijft de insteek om vanaf seizoen 2019-2020 weer uitfans bij de Klassiekers te hebben. "Want voetbal is natuurlijk bedoeld om te spelen in de aanwezigheid van supporters van beide clubs. Dat geldt, vindt Feyenoord, ook voor de Klassieker, maar zoals aangegeven wel onder de voorwaarde dat dit onder normale omstandigheden kan en tegen acceptabele kosten en personele inzet voor zowel de clubs als overheden."

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 14:49
Gelijk heeft Feyenoord want als je de Ajax supporters toelaat dan komt er alleen maar gedonder van.










En nee, andersom is dat niet zo.........;-)
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 14:54
Is dat zo ... Nee even serieus ,gewoon op nieuw beginnen en rotzooi achterwege laten beide kanten
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 14:58
Opnieuw beginnen doe je aan de start van een seizoen. Niet plots nadat de thuiswedstrijden van Ajax tegen Feyenoord en ADO zijn afgewerkt.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Zo kan je het ook zien . Ik zie het niet zo . Maar je hebt wel gelijk wat betreft aan het begin vh nieuwe seizoen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:06
Inderdaad. Om daar nu in één keer mee aan te komen is natuurlijk wel erg makkelijk.
Gewoon na het seizoen de situatie bekijken en dan met name de kans op herhaling van vervelende situaties uit het verleden inschatten.
Als alles weer op ongeregeldheden uit lijkt te draaien dan alles mooi zo houden zoals het nu is.
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 15:50
Tactisch schouwspel van Ajax om enerzijds de achterban tevreden te houden (slimme move) en anderzijds andere clubs in een soort negatief daglicht te kunnen zetten (doordat zij nu zeggen dat ze niet willen meewerken). Belachelijk dit te initieren nu je de uitwedstrijden nog voor de boeg hebt en de thuiswedstrijden al gehad hebt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 15:51]
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Duidelijke taal van jouw kant.
En je verwijt mij dat ik uitdagend zou zijn...
Vind ik leuk
Sassefras +453
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Ik vind het eigenlijk geen uitdagende, maar realistische reactie.
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 18:09
Soms is de realiteit behoorlijk uitdagend inderdaad.
Nu is alleen de vraag die bij mij dan opkomt, uitdagend tot wat precies
in dit geval? Helaas benoemt jolly dit niet.
Vind ik leuk
Sassefras +453
woensdag 12 december 2018 om 19:27
Ajaciedjes uitdagende reactie? Oftewel provoceren om het provoceren. Dat is wat ik vermoed dat jolly bedoelt. Echter, dhrwobo trekt naar mijn mening gewoon logische conclusies op basis vd feiten en dat is dus iets heel anders dan provoceren om het provoceren. Dat sommige Ajacieden zich überhaupt uitgedaagd / geprovoceerd voelen als er iets over hun club geschreven wordt wat niet positief is, tja, dat is hun probleem.
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 18:11

jollyrogers +5585
woensdag 12 december 2018 om 15:53
Duidelijke taal van jouw kant.
En je verwijt mij dat ik uitdagend zou zijn.

Ik ga er vanuit dat jij de reactie van dhrwobo dus uitdagend vindt.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:16
Gelukkig zijn de voetballers bij Ajax opgeleid met druk, dus is die vijandigheid bij ADO en Feyenoord een extra stimulans. Loop je 2 keer zo hard van om zo'n gek op de tribune te zien "lijden".
Vind ik leuk
Spiegel +10297
woensdag 12 december 2018 om 16:22
In den haag is het lijah toch
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:33
Je bedoelt dat Ajax elke thuis wedstrijd langs zulke gekken loopt.
Wil je voorbeelden?
Aanvallen van spelers van de tegenpartij tijdens de wedstrijd( De keeper van AZ ,vPersie,keeper van volgens mij Austria Wien geraakt door ijzeren staaf gegooid vanuit F-side)
Een pop op hangen die Kenneth Vermeer voor moet stellen.
Op televisie (bij een dart wedstrijd )K.Vermeer uit maken voor NSB'er.
Vuurwerk gooien in een gezinsvak bij PSV-Ajax.
Vuurwerk gooien naar eigen keeper tijdens bekerfinale.
Dus misschien niet teveel over gekken spreken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:32
Ja dit is wel echt een beetje lomp idd
Vind ik leuk
River ice +1464
woensdag 12 december 2018 om 17:41
Mee eens. Alleen stuur je zoon brief als 1 wedstrijd al gespeeld is? Dus dit seizoen wel ajax uit. Maar feyenoord niet? Prima dat het gebeurd alleen dan vanaf een nieuw seizoen. En niet wij eisen.... beetje sneu.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 18:01
Vanaf t nieuwe seizoen ja ,mee eens
Vind ik leuk
Sytz +3714
woensdag 12 december 2018 om 15:06
Nouja, ik denk dat het in beide gevallen compleet fout gaat. Je zult de rotte appels er nooit helemaal uit kunnen pikken helaas. Het zou geweldig zijn als het weer kon maar helaas hebben beide clubs een aardig aantal zieke gekken rondlopen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 15:10]
Vind ik leuk
Pimman +7642
woensdag 12 december 2018 om 15:09
Hans mee eens!..Je kan er opwachten dat het dan de eerste keer evt ook tweede keer goed gaat..daarná breekt de pleuris weer uit! Wedden??! ;)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:14
Weet je Pim, wij zijn van de oudere generatie die het wel zien dat de pleuris uitbreekt maar de jeugd van tegenwoordig heeft geen realiteits zin en leeft alleen nog maar vanaf achter een mobieltje.

Succes vanavond met je cluppie trouwens.
Vind ik leuk
Orphen89 +2992
woensdag 12 december 2018 om 16:21
Nou, realiteitszin vind ik een beetje overdreven. Intussen komen de uitfans al zo lang niet meer bij elkaar over de vloer dat de jeugd van nu ook geen kans heeft gehad om zo'n wedstrijd op een nette manier bij te wonen.

Tuurlijk zullen er altijd wat rotte appels tussen zitten, maar door een goede controle door stewards EN medesupporters zou het gewoon moeten kunnen.

En anders voortaan alleen met een kids clubkaart kaarten kunnen bestellen, en de koter moet mee zijn (max 2 kaarten per clubkaart)
Dan heb je geen gelazer.

Oh en iedereen heeft openlijk toestemming om iemand die toch iets richting die kids doet eigenhandig het stadion uit te meppen.
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:36
Nou je ziet er ook anders verschillende vaders die volledig uit hun dak gaan terwijl de kinderen erbij zijn. Die zijn echt nergens door te stoppen;-)
Vind ik leuk
Jejoaa +51
woensdag 12 december 2018 om 17:08
Dus je wilt eigenlijk zeggen dat je van de generatie bent die alles verpest hebben. 😂😂
Vind ik leuk
Pimman +7642
woensdag 12 december 2018 om 17:23
Ja Hans klopt schei uit..en maar forceren om het voor elkaar te krijgen mer uitsupporters. Ajax mag óók geen fans meenemen naar Utrecht en Ado én andersom. Het kan hartstikke sfeervol zijn maar als het ten koste gaat van het "gewone" publiek kinderen etc laat dan maar..is de lol er bij mij snel af. Dan ook nog eens de dreiging vooral Europees met boetes en sancties ..(aek uit!) .jouw club oa met die hoge netten man schei uit...dat wil je tóch niet. Wij ouwe lullen weten wel beter hahaa. Ja vanavond Bayern wel spannend. Als je eerste wordt in die poule loot je waarschijnlijk een íets mindere tegenstander. Er zitten er een paar tussen daartegen ben je volstrekt kansloos..tegen een enkele heb je een kansje zo realistisch moet je wel zien..dank je we gaan het zien..jij fijne avond! ..groeten Pim
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:45
Jezus Pim, kan me helemaal in jou verhaal vinden maar dat komt omdat wij allebei ouwe lullen zijn.
Ach nee joh, jou cluppie ken tegenwoordig alles en iedereen aan.......Op Feyenoord natuurlijk......;-)

Nogmaals, veel succes vanavond. Groeten, Hans.
Vind ik leuk
Pimman +7642
woensdag 12 december 2018 om 19:24
Hans hahaa jij bent een ouwe lul en ik nog een jonge ouwe lul ;)) ach joh het zat natuurlijk wel mee met de loting maar oké je moet het wel doen. En de mickey mouse competitie is natuurlijk geen graadmeter meer..tjonge wat is dat matig geworden.. jouw cluppie is anders de laatste tijd lekker bezig..uiteindelijk tot nu bijna evenveel punten als in kampioensjaar kan je nagaan. Ajax over anderhalve week naar Utrecht..onze favoriete uitwedstrijd haha. En eind volgende maand naar de Kuip kortom alles ligt nog open! Als ik nu mijn geld zet op wie kampioen word denk ik psv meeste kans..ten eerste staan ze nog 2 punten voor en hebben ze Feyenoord al gehad uit waar ze bijna altijd moeite hebben..verl punten zullen ze niet meer verspelen. Ajax gaat komende zomer helft van basisspelers kwijt raken. Dan Heb je veel geld maar je moet wéér opnieuw bouwen haha zo gast dat Hans..dank je jij ook nogmaals fijne avond en je weet Feyenoord kan niet verliezen vanavond ;)) ..ieder nadeel hebt zijn voordeel..je weet wel wie dat zei..was óók nog een oud-Feyenoorder ;) groeten Pim
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10765
woensdag 12 december 2018 om 15:25
Zouden ze wel willen he na dat ze ons de huid vol uitgescholden hebben tijdens Feyenoord uit in de Arena😒
Het is mooi dat het nu andersom niet Door gaat ze hebben natuurlijk de zenuwen omdat ze gezien hebben waar we dit jaar wel instaat zijn te doen in onze mooie kuip onverslagen status zullen we met sterker Door strijd nogmaals goed verdedigen er gaan geen punten mee naar Amsterdam 😏
Vind ik leuk
jochempje +3687
woensdag 12 december 2018 om 15:39
Leestekens een optie?
Vind ik leuk
marcelvt +394
woensdag 12 december 2018 om 15:43
beetje tolerantie naar minder geletterde mensen kan geen kwaad.
Vind ik leuk
jochempje +3687
woensdag 12 december 2018 om 15:55
Dan moet zijn verhaal wel leesbaas zijn.
Vind ik leuk
Kaar +1449
woensdag 12 december 2018 om 16:42
Leesbaas???
Vind ik leuk
jochempje +3687
woensdag 12 december 2018 om 20:44
Er is een verschil tussen een typfout en een grammaticale fout.
Vind ik leuk
marcelvt +394
woensdag 12 december 2018 om 15:42
beste collega feyenoordsupporter. Ik heb de indruk dat je gemakkelijk vergeet welke vuiligheid er in onze Kuip wordt geroepen over de mensen uit Amsterdam. Het aloude spreekwoord 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' doet hier zeker opgeld. Bovendien is de reden van het stadionverbod voor de supporters van de tegenstanders is niet ontstaan vanwege het roepen van hi ha hondelul of iets dergelijks.
Het is wat mij betreft helemaal niet mooi dat in de Kuip geen Ajaxsupporters welkom zijn, net als het helemaal niet mooi is dat in de Arena geen Feyenoordsupporters welkom zijn. Het is een schande dat het nodig is gebleken en het is een schande dat je naar argumenten zoekt om het te legitimeren.
Vind ik leuk
1313 +2840
woensdag 12 december 2018 om 17:11
Goed verhaal het leest alleen zo idioot. Maar vertel, hoevaak heeft Feyenoord de afgelopen 10 jaar gewonnen van Ajax in de Kuip?


Kans is groter dat Ajax de punten meeneemt.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10765
woensdag 12 december 2018 om 20:25
Elke wedstrijd is opzich maar dit keer heb ik vol vol !!!!!vertrouwen dat het goed gaat komen .
Ook zonder John Guidetti😏
Vind ik leuk
Pimman +7642
woensdag 12 december 2018 om 17:28
Ja als Feyenoord tegen Ajax net zo tekeer gaat als tegen psv 2 weken terug kan het héél moeilijk worden voor Ajax. Wordt weer een spannende klassieker denk ik zoals het hoort ;)
Vind ik leuk
Kakkerlak +491
woensdag 12 december 2018 om 14:49
bij ajax is alles voor de bühne .....niks met voetbal te maken....show , bners, fc hollywood....
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 14:51
Ook weer bullshit & onnodig.
Vind ik leuk
Kakkerlak +491
woensdag 12 december 2018 om 16:11
in amsterdam ruikt het naar coke en champagne, de kuip naar gras en bier.......niks bullshit, jij mag t onnodig vinden....
Vind ik leuk
Jejoaa +51
woensdag 12 december 2018 om 17:10
Bier wat grotendeels betaald is door de rest van Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:55
Heb je gelijk in, daarom is Ajax het uithangbord van Nederland, Feyenoord de nagel aan de doodskist
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:03]
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
woensdag 12 december 2018 om 14:57
Zo mag je weer op de computer?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Actie reactie, bovenstaande opmerking is van laag niveau, dan krijg je reacties van laag niveau.
Vind ik leuk
Sytz +3714
woensdag 12 december 2018 om 15:07
Zit een knipoogje achter, moet je denk ik niet heel serieus nemen. Dit impliceert meer kleinzieligheid naar mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:19
Zie nergens een knipoogje.
Vind ik leuk
Sytz +3714
woensdag 12 december 2018 om 16:41
Oeps, ik dacht dat je doelde op de allereerste reactie op dit bericht. Mijn fout!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:27
Geen probleem!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:16
Haha hij vertelt gewoon de waarheid maar die wordt niet zo gewaardeerd bij jou
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 15:37
Ook voor jou:

bullshit & onnodig.
Vind ik leuk
jollyrogers +5878
woensdag 12 december 2018 om 15:56
En dit soort dom uitdagende gelul bewijst maar weer dat we nog ver weg zijn van t toelaten van uitsupporters...
Vind ik leuk
Dirk Zaal +75
woensdag 12 december 2018 om 21:03
uit hangbord???
hoor je wat ze zingen
J J
ajaks zwammerdam!!!
Vind ik leuk
Kaar +1449
donderdag 13 december 2018 om 00:01
🤣🤣🤣waar haal je deze onzin vandaan joh?!
Vind ik leuk
RenW +2063
woensdag 12 december 2018 om 15:01
Jaloers?
Vind ik leuk
Dirk Zaal +75
woensdag 12 december 2018 om 20:55
kakerlak ??
.kun je van ons zeggen bij julie zien
nep (toeschouwers
heeft hier nog een sjaal voor je naast de toilet pot.doe voorzichtig ermee.zakt net als dat culubje
van je in de strond
dirk uit arnhem
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 14:50
Lekker zo laten, rustig zo.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 14:57
Nee Smiths ,is toch leuker supporters erbij ,gewoon de idioten filteren , komen we een eind . Ik weet niet hoe het in de toekomst is ,maar voorlopig is er maar een klassieker. Wederzijdse goodwill is het enige wat nodig is
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 15:02
Gaat moeilijk worden denk ik. Zeker leuker met fans erbij, alleen dat is nooit echt goed uitgepakt.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 15:05
Ik ben 36nu, kan me wel een 'rustige' periode herinneren .. Tuurlijk de klassieker is altijd wel wat heftiger dan andere wedstrijden ,maar vaker is het goed gegaan ipv slecht toch ?
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 15:23
Kan me niet eens meer de laatste klassieker herrineren toen er publiek in het uitvak zat.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3333
woensdag 12 december 2018 om 18:02
Is wel een tijd terug ja haha
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:38
Ben jij zo jong;-)?
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 18:45
Nee, maar houd me niet bezig met het uitpubliek :))
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:48
Van mij mogen ze wegblijven. Ik heb er meer last dan plezier van.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 18:50
Die mening deel ik 100 %
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
woensdag 12 december 2018 om 14:51
Mooi hebben we dit ook weer gehad...en door!
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 14:52
Ooow, meldt het AD. Dan weten we dat ook weer

Ajax doet wat het moet doen: de thuisclub (Feijenoord en ADO) wijzen op hun plicht.
Later kan het nameljktegen Ajax worden gebruikt als blijkt dat zij te weinig hebben gedaan om supporters weer uitwedstrijden in Rotterdam en Den Haag toe te laten
Vind ik leuk
Sabau +1263
woensdag 12 december 2018 om 14:57
vd Sar wil een beetje popiejopie doen bij zn eigen fans. Succes joh, mede door je eigen gajes wordt er zonder uitpubliek gespeeld en zijn hunnie degene geweest die het de afgelopen jaren hebben verpest. Volgend jaar weer een kans
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 17:12
Nee, niks geen jopie en zeker ook geen popie.
De wetgeving vereist dat je eerst alles geprobeerd moet hebben, waaronder de andere partij (ik gebruik met opzet geen tegenpartij) moet vragen om nakoming. Zoals dat heet.
Daarna stap 2 en stap 3 enz.
Maar altijd eerst nakoming.
Ajax doet wat het hoort te doen
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 18:32

Die nakoming had ook wel wat delicater uitgevoerd kunnen worden naar mij dunkt, en nee ik bedoel niet 'stiekem' maar ook niet zo en public.
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:40
Waarom komen ze daar nu dan mee en niet aan het begin van de competitie?
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 19:23
Voortschrijdend inzicht?
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 19:32
Ik noem het goedkoop scoren bij je supporters en een groot gedeelte heeft het zelf nog niet in de gaten . ;-)
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 20:19
wat maak je je druk. Niks goedkoop, behalve als je niet doordenkt
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 20:40
Zoals ik al zei de meeste hebben het niet in de gaten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 22:06
Mari,

als je je dan zonodig als advocaat wilt voordoen, doe het dan wel goed. Er zijn BINDENDE afspraken dat m.i.v. het seizoen 2019/2020 bekeken zal worden of er vanaf dat seizoen weer uitsupporters welkom zijn bij Ajax en Feyenoord als ze tegen elkaar spelen. Dat 'WETGEVING VEREIST' klopt niet en doet geen opgang in dezen. Ajax doet dus NIET wat het hoort te doen, sterker nog: ze proberen onder onvoorwaardelijke afspraken uit te komen.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 14:57
Welke 'plicht'? De plicht om de orde te handhaven in het eigen stadion?
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 17:10
Nee, kaartjes beschikbaar te stellen.
Vind ik leuk
Sabau +1263
woensdag 12 december 2018 om 17:10
En vrij vervoer?
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 17:15
NIKS daarvan. Alleen kaartjes.
Twee opties
1/ADO en Feijenoord geven de kaartjes
Met deze kaartjes kunnen deze 2 partijen toeschouwers toelaten of weren
2/ ze geven geen kaartjes.
Dan zijn ze in gebreke gebleken en kunnen advocaten hun zakken gaan vullen
Vind ik leuk
Sabau +1263
woensdag 12 december 2018 om 17:31
Goh wat een eisen allemaal, moeten we jullie ook nog thuisbrengen na afloop?

Maargoed, dat gaat dit seizoen allemaal niet meer gebeuren, en laten we bij Feyenoord nou een prima advocaat hebben rondlopen....
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 18:15
Ik kan me er TOTAAL niet druk om maken.
Vanavond is belangrijker en dan bedoel ik niet alleen of May het overleeft
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:43
Er is geen enkele advocaat die zich hier voor in gaat zetten of ze moeten inderdaad goed betaald gaan worden.
Maar goed Ajax heeft geld zat dus waarom niet in een kansloze missie stoppen!
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 19:22
en dan de tegenpartijen.
Feijenoord, en de gemeente Den Haag en ,..... wie volgt
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 19:29
Degene die verliest betaald ook de kosten van de tegenpartij. Dat moest jij toch weten met je plicht ed.
Vind ik leuk
Sabau +1263
woensdag 12 december 2018 om 17:32
Voor Blijdorp kun je ze krijgen.
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 18:13
Als ik mag kiezen dan ga ik voor Blijdorp.
Dit is geen grap!!!
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 18:35
Daar zitten ook wilde dieren achter tralies inderdaad, enige verschil is dat ze daar elkaar de hersens niet inslaan ;)
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:44
Of ze moeten uitbreken en dan pakken ze ook degene die niet achter de hekken zitten;-)
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 19:24
haha. Ja
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:41
Waarom als mensen zich niet gedragen hoef je ze niet in je huis(stadion ) toe te laten!
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 19:23
Dat is een zaak van Feijenoord, maar de kaarten dat is iets anders
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 19:30
Volgens mij gaat de opbrengst van de kaarten toch echt naar Feyenoord.
En als je een kaart hebt heb je recht op toegang in het stadion ,mits je je gedraagt.
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 19:34
Waarom zouden ze die 'plicht' hebben. Een stadion is geen openbare ruimte en de eigenaar maakt uit, wie er wel en wie er niet toegelaten worden.
Vind ik leuk
Mari +10666
woensdag 12 december 2018 om 20:20
Afspraken met KNVB
Vind ik leuk
EdwinH.. +72
woensdag 12 december 2018 om 20:45
Niet interessant voor een gemeente, verantwoordelijk voor de orde. Bij te verwachtte ordeverstoring wordt bezoek gewoon verboden.
Vind ik leuk
Muscles +1052
woensdag 12 december 2018 om 14:53
Onwil spat er van af. Kleinzielige reactie en zich verschuilend achter de burgemeesters..... wanneer komen er eens bestuurders die positief zijn en streven naar normalisering in het voetbal? Forza AFCA
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:00
Ja inderdaad. Wat vreemd dat er onwil is dat Ajax na de thuiswedstrijden tegen Feyenoord en ADO opeens eist dat zij wel langs mogen komen in Rotterdam en Den Haag. Bizar!
Vind ik leuk
tikkietoe +5743
woensdag 12 december 2018 om 14:54
Vind het logisch dat het lopende seizoen nog onder de huidige voorwaarden word afgehandeld.
Laten we hopen dat de clubs een verandering zien.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2922
woensdag 12 december 2018 om 14:55
Ook niet de eerste keer dat ze daar jofel nootje gaan lopen doen in amsterdam nadat Feyenoord daar al is geweest.
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 14:56
Het is debiel dat Ajax opeens midden in het seizoen dingen gaat eisen van Feyenoord en ADO. En vooral zo lekker typisch dat de thuiswedstrijden van Ajax tegen de twee al zijn gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:58
De achterban van Ajax tevreden te stellen ? Nou volgens mij wint Ajax in de Kuip zonder de steun van de achterban hoor.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2922
woensdag 12 december 2018 om 15:07
Ik weet dat dat een vreemd concept is voor veel ajacieden maar echte supporters zitten graag in een stadion als hun ploeg speelt.

Dus met dat in het achterhoofd is het "achterban paaien" wat er hier gebeurt.
Zo van: kijk eens hoe wij voor jullie in de bres springen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:09
Maar met de steun van de KNVBan😉
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:45
Misschien daarom?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Groot gelijk . Zolang er onder die zogenaamde supporters criminelen huishouden die maar een doel hebben. De zaak kapot te maken!! Dan hoeft het niet meer. En dat geldt voor alle clubs.
Vind ik leuk
RedNas +3498
woensdag 12 december 2018 om 14:59
Via de pers reageren dat een geadresseerde en niet-gepubliceerde brief voor de bühne is... eeh?

Projectie noemen ze dat.
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
woensdag 12 december 2018 om 15:01
De arrogantie straalt er weer vanaf denken dat je supporters zelf wel kan weigeren maar vervolgens zelf wel tickets eisen!
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:14
Het past inderdaad volledig bij de arrogantie van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:05
Nooit meer aan beginnen.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +2740
woensdag 12 december 2018 om 15:08
Wat een volk, de keyboard warriors spelen weer de vermoorde onschuld hier
Vind ik leuk
mcmodd +24992
woensdag 12 december 2018 om 15:10
Een wedstrijd is zeker bedoeld om supporters van beide clubs toe te laten en samen te genieten. Deze maatregel is echter niet tegen supporters, maar tegen criminelen bedoeld. Het lijkt me beter om eerst met alle clubs een beter bestrijdingsbeleid te formuleren en overeen te komen.
Vind ik leuk
Waagplein +462
woensdag 12 december 2018 om 15:11
Toelaten zolang het kan zonder politie ondersteuning, eens kijken hoe snel de uitsupporters weer geweerd worden.
Vind ik leuk
Skylab +140
woensdag 12 december 2018 om 15:12
Gesprekken over het toelaten van uitsupporters staan voor volgend jaar gepland. "Deze gesprekken, zo is eind oktober ook gemeld, werden vorig jaar ook al weer opgestart, maar zijn weer 'on hold' gezet na ongeregeldheden tijdens de kampioenswedstrijd tussen PSV en Ajax".

Maar brieven schrijven mag altijd ...natuurlijk
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 15:20]
Vind ik leuk
JoeyC +3253
woensdag 12 december 2018 om 15:13
Echt weer typisch zo’n sneaky Ajax actie. Wachten tot beide clubs op bezoek zijn geweest zonder hun supporters en dan gaan eisen dat ze zelf wel dat zooitje ongeregeld van hun mee mogen nemen. Beter wordt dat tuig in elk stadion geweerd.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:18
Haha een Brabo/PSV'er die een ander beticht van het sneaky zijn. Lachwekkend.
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:20
Sneaky zijn ze niet eens zozeer in Amsterdam. Eerder zó arrogant dat ze zichzelf keer op keer compleet voor lul zetten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:22
Je kan inderdaad een hoop zeggen van Amsterdammers maar niet dat ze sneaky zijn. Juist omdat ze vaak alles zeggen wat ze denken en dat komt niet altijd goed over.

Anyway, de feyenoord aanhang was anders ook behoorlijk arrogant na hun titel. Die zingen nu wel een toontje lager, maar om arrogantie alleen aan Ajax toe te schrijven is niet juist.
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:25
Arrogant na hun titel? Als in verkondigen dat je de beste van Nederland bent? Dat is dan gewoon een feit. Vandaar de landstitel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 15:26]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:27
Haha ik las er een hoop zeggen dat Feyenoord nu wel structureel mee zou gaan doen om de titel, dat ze voor een paar op rij moesten gaan, dat ze Psv en/of Ajax voorbij waren.
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:29
Ja alleen verwar je nu een paar roeptoeters op het internet met een officieel statement van het Ajax-bestuur.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:32
Ah je gaat het op deze manier spelen. Waarin is het Ajax-bestuur dan arrogant? Dat jij dit arrogant vindt is jouw eigen mening, helemaal gelijk dat ze het een keer gehad hebben. Ajax heeft daarnaast ook nog is kaarten voor uit-supporters geboden aan feyenoord tijdens ajax - feyenoord maar die heeft feyenoord geweigerd.
Vind ik leuk
Toerie +512
woensdag 12 december 2018 om 15:40
Ajax heeft kaarten aangeboden aan Feyenoord voor de afgelopen Klassieker? Heb je daar een bron van? Het is namelijk dit seizoen gewoon de afspraak geweest om uit-supporters te weigeren.

Dat er uit-supporters bij een Klassieker horen lijkt me duidelijk. Maar dit soort statements midden in het seizoen, zéker na thuiswedstrijden tegen ADO en Feyenoord, zijn vrij sneu en onnodig.
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:47
Je bedoelt dat ze niet kunnen denken?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1555
woensdag 12 december 2018 om 15:25
Als er mensen sneaky zijn dan zijn het wel Brabanders. Die hebben er totaal geen moeite om achter mensen hun rug te lullen.

Ajax hamerde er overigens al veel langer op. Dus niet alleen vandaag.
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 18:51
Hoeveel Brabanders ken je?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1555
woensdag 12 december 2018 om 19:54
Honderden
Vind ik leuk
Stranger +5802
woensdag 12 december 2018 om 20:38
Knap dat als je er 1000 zou kennen zou dat ongeveer 0,06 %
En op dat percentage baseer je,je mening.

Recht voor zijn raap gezegd is dat niet alleen kortzichtig maar ook nog ontzettend dom.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1555
donderdag 13 december 2018 om 12:40
Ik praat voor mezelf, uit mijn eigen ervaringen dus.
Vind ik leuk
Stranger +5802
donderdag 13 december 2018 om 12:48
Wat door een klein gedeelte is gedaan in jou beleving ook nog dan.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1555
donderdag 13 december 2018 om 15:10
Dat maak jij er van.Tig' is in mijn beleving niet klein. Eerder groot, veel, massaal of meer voorkomend. Dat jij denkt dat ik het over alle Brabanders heb is jouw probleem.

Kijk dus voor de rest maar wat je er mee doet.
Vind ik leuk
Stranger +5802
donderdag 13 december 2018 om 18:18
Lees je posten even na , probeer er over na te denken en misschien , maar ik geeft je niet veel kans dat je de discrepantie in wat je allemaal schrijft zult ontdekken.

En het enige wat ik denk weer zo een die denkt dat hij alles weet😂
Vind ik leuk
alaaf +1912
woensdag 12 december 2018 om 15:22
Prima, eerst winnen thuis van ajax dit seizoen
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 15:24
Komt nooit goed weet iedereen gewoon lekker zo laten ligt aan die eencellige van beiden kanten!!
Vind ik leuk
BenikBen +49
woensdag 12 december 2018 om 15:31
Als het al gaat gebeuren dan volgend seizoen wij waren ook niet in Amsterdam.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:42
Wat had je anders verwacht. Wel heel sneu om je eigen supporters zo tevreden te stellen. Ik ga er van uit dat supporters van Ajax wel snappen waarom het tot nu toe zo gaat
Vind ik leuk
Ari as +368
woensdag 12 december 2018 om 16:02
Nee die snappen dat niet. Niveau Bijgoochem.
Vind ik leuk
Zultkop +5969
woensdag 12 december 2018 om 16:26
Telegraaf niveau inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:00
Slecht idee😂
Vind ik leuk
rotterdammm +1478
woensdag 12 december 2018 om 16:06
Ik kan er echt met mn hoofd niet bij hoe achterlijk het moment van dit verzoek is. Alsof ze in Amsterdam bang zijn, wachten tot de wedstrijdjes daar geweest zijn en dan gaan blaaskaken dat ze wel onze kant op komen. Oppleuren en gauwww
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:37
Bang waarvoor moeten wij bang zijn dan? voor jullie grote mond?
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 19:48
Bang is niet alleen het geluid uit een blaffer he.

bang (bn):
angstig, angstvallig, angstwekkend, bangelijk, bedeesd, beducht, benard, benauwd, beschroomd, bevreesd, bezorgd, blo, huiverig, in spanning, kleinhartig, laf, lafhartig, nerveus, ongerust, schijterig, schrikachtig, schuchter, schuw, timide, vervaard, vol spanning, vreesachtig
Vind ik leuk
Sirdaniel +114
woensdag 12 december 2018 om 16:07
Discussie over uitspporters...? vp doe even wijzigen!!
Vind ik leuk
Koekie1970 +3156
woensdag 12 december 2018 om 16:12
Deze Ajacied zegt:

Brief is inderdaard om de achterban tevreden te houden; een beetje van kijk ons eens goed voor onze supporters opkomen. Maar de Hooligans die zich supporter noemen aanpakken; ho maar.

Dan maar helemaal nergens uit-supporters toelaten; kan een Opa ook gewoon zijn kleinkind mee nemen naar het stadion.
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 19:50
Damage control dus.
Vind ik leuk
edgar +4
woensdag 12 december 2018 om 16:27
gewoon nooit meer toelaten kost de gemeenschap alleen maar geld.
en ze leren het toch nooit.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:36
Acceptabele kosten....
Momenteel wordt er rond de € 200 a € 250 per bezoeker van de uitspelende club uitgegeven aan beveiligingskosten. Ik kan me voorstellen dat dat geld beter besteed kan worden voor andere doeleinden.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +75
woensdag 12 december 2018 om 16:51
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
woensdag 12 december 2018 om 16:54
Ze zijn bang geworden na het verlies van psv in de Kuip.

Edit VP: Reactie aangepast
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:01]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:54
Grappig al die anti Ajax mensen weer over de zeik als ze maar iets tegen Ajax kunnen inbrengen terwijl er dus niks aan de hand is.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 12 december 2018 om 18:02
Das al een poosje zo, dat er niks bij Ajax is..... Jaartje of 4 inmiddels.

Maar, ook jij als Ajacied kan niet anders dan bekennen dat het moment waarop dit naar buiten komt uiterst curieus is....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:20
Nogmaals, jullie hoeven je nergens zorgen over te maken, wij zullen niet naar de kuip komen dit jaar, wees maar niet bang. En jullie draaien de boel om want jullie zijn al jaren welkom, je moet even bij je eigen club ten rade gaan, die laat jullie niet toe, dus niet naar Ajax wijzen want dat slaat nergens op.
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 12 december 2018 om 18:38
Ik wijs verder nergens naar, wat mij betreft zijn Ajacieden zeer welkom tijdens de Klassieker.

Ik wijs je er alleen op dat de timing van Ajax uiterst vreemd is, omdat zowel ADO als Feyenoord al op bezoek zijn geweest. Had die brief dan verstuurd nog voor de thuiswedstrijden tegen DH en F'noord
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:23
En trouwens wanneer spelen jullie weer Europees?
Vind ik leuk
Hoogeveen +6026
woensdag 12 december 2018 om 18:36
Vorig seizoen nog, je weet wel, toen jij doordeweeks geen wedstrijden hoefde te kijken
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:34
Als ajax dat zo graag wilde hadden ze dat moeten doen voordat ze thuis tegen Feyenoord en Ado gespeeld hadde . En niet achteraf. Nu mogen ze volgend seizoen nog een.poging wagen.
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 19:53
Als je iets wil organiseren dan kan je er maar beter vroeg bij zijn toch ;)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:43
Als ik zo'n brief krijg met een harde eis in plaats van dat men het gesprek aangaat en van daaruit tot een oplossing probeert te komen, dan gaat-ie direct de papierversnipperaar in, dan lees ik niet eens verder.

Ik ben er ook voorstander van om weer toeschouwers van de uit-spelende club toe te laten, vanaf het begin van een nieuw seizoen, maar als je je als supporters vereniging zó opstelt maak je alleen maar vijanden, en dan vinden ze het nog gek dat er zoveel haat is naar hun club toen. Dat werk je dus zélf in de hand !
Vind ik leuk
Sassefras +453
woensdag 12 december 2018 om 18:11
Nou, ze zijn bij Ajax wel erg geschrokken van wat Feyenoord op de mat legde tegen PSV 😂 Kom op Ajacieden, vinden jullie dit nou zelf geen smerige actie van jullie club om kaarten te eisen nadat Feyenoord en ADO al zonder supporters op bezoek zijn geweest?
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 20:08
Ik ben neutraal dus kan hier helaas geen antwoord op geven,
maar als buitenstaander is het op zijn minst apart te noemen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:24
Hahaha en deze reactie van die afgekeurde NPO directeur is voor de ...? Oh wacht...
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:25]
Vind ik leuk
Sassefras +453
woensdag 12 december 2018 om 20:13
Hoezo afgekeurd? Leg maar uit.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:32
Zou mooi wezen
Vind ik leuk
hoebie60 +164
woensdag 12 december 2018 om 18:43
Uit supporters lijkt mij niet zo moeilijk, declubs weten precies wie de raddraaiers zijn, dus zelf selecteren, en dan als supporters zich misdragen levenslang stadion verbod, en wekelijkse meldplicht , zo das mijn kant en daar moeten jullie het meedoen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:43
gewoon terecht buiten gesloten .
Vind ik leuk
soksa +1679
woensdag 12 december 2018 om 18:53
Mooi initiatief..... als het niet zo hypocriet van de kant van Ajax zou zijn. Hebben ze het voorafgaand aan de thuiswedstrijden tegen ADO en Feyenoorook gehad over uitsupporters van die clubs? Maar nu dus wel ineens dingen gaan eisen.
Vind ik leuk
Sonneillon +717
woensdag 12 december 2018 om 19:11
Wat zeurt iedereen over de kosten ?? Zelfde politie inzet als Feyenoord-psv, enige verschil is dat de uit fans met de trein komen ipv de bus
Vind ik leuk
SirUltionem +3034