UEFA 'shockeert' met Champions League 2.0: de gevolgen voor Ajax, PSV en Europa

UEFA 'shockeert' met Champions League 2.0: de gevolgen voor Ajax, PSV en Europa

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 16:00wo 12-12-2018 om 16:00

Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 07:14do 13-12-2018 om 07:14

Uit gelekte plannen van de UEFA blijkt dat de Europese voetbalbond achter de schermen bezig is met een totale renovatie van de Champions League. De volledig nieuwe opzet van het miljardenbal heeft grote gevolgen voor spelers, clubs en alle grote competities van Europa. VoetbalPrimeur duikt in de materie.

Het goed ingevoerde BILD pakte woensdag groot uit met het nieuwe project van de UEFA. 'Dit gaat heel Europa shockeren: Champions League in het weekend!', kopte de grootste boulevardkrant van Duitsland. Wat blijkt: er liggen plannen om de affiches die nu op dinsdag- en woensdagavond worden afgewerkt, te verplaatsen naar zaterdag en zondag. Minstens zo belangrijk: de nationale competities van de grootste voetballanden moeten inkrimpen om dit ambitieuze voornemen mogelijk te maken.

Op de burelen van de UEFA voert poen al jarenlang de boventoon. Ook het nieuwe plan voor een 'Champions League 2.0' heeft commerciële motieven, weet BILD. De grote clubs uit Engeland, Duitsland, Italië en Spanje komen nu doordeweeks tussen 19.00 uur en 23.00 uur in actie - geen handige tijden voor de honderden miljoenen fans uit Azië, die dan in bed horen te liggen en de volgende ochtend op hun werk worden verwacht. De UEFA wil meer profiteren van de immense populariteit van de Champions League in met name China en denkt dat te kunnen doen door wedstrijden in het miljardenbal te verplaatsen naar het weekend. 


UEFA-president Aleksander Ceferin en Andrea Agnelli, baas van de ECA, de organisatie die de grootste clubs van Europa vertegenwoordigt, hebben een revolutie voor ogen. Onder meer de Premier League, de Serie A en de Bundesliga zullen moeten inkrimpen om Champions League-speelrondes in het weekend te faciliteren. Er moet op de voetbalkalender veel meer ruimte komen voor internationale affiches. Daarnaast willen de UEFA en de ECA méér speelrondes op doordeweekse dagen zien. 

Veertien groepsduels
De opzet van de Champions League moet ook op de schop. Al jarenlang bestaat de groepsfase van het toernooi uit acht groepen met vier ploegen. Ceferin en Agnelli hebben volgens BILD een plan met vier groepen van acht teams in gedachten. In de praktijk betekent dit dat er veertien in plaats van zes groepsduels worden gespeeld. Lees: meer kijkers, meer premies, meer recettes, hogere inkomsten. De nummers één tot en met vier plaatsen zich voor de achtste finales.

In deze opzet lijkt het voor clubs uit kleinere voetballanden een mission impossible om door te stoten in het toernooi. Hoe meer groepsduels, hoe waarschijnlijker de kans dat grote clubs met brede selecties als winnaar uit de strijd komen. Precies wat de UEFA voor ogen heeft, natuurlijk. 


Football Leaks kwam een maand geleden naar buiten met de plannen voor een zogenaamde Super League. Om hun populariteit verder uit te buiten en meer inkomsten te generen, zouden de grootste ploegen van Europa - inclusief Ajax - achter de schermen overwegen om een nieuwe supercompetitie op te starten. De opzet voor een Champions League 2.0 lijkt een tegemoetkoming: de UEFA ziet een afscheiding van de grote namen vanzelfsprekend als een grote bedreiging. Dit plan moet ook tientallen miljoenen extra's opleveren per club. 

Al met al lijkt het een kwestie van tijd voordat het voetballandschap zoals we dat nu kennen, volledig op de schop gaat. Het geld regeert en de UEFA wil ver gaan om de machtige eliteploegen te pleasen. BILD vroeg de Duitse voetbalbond alvast om een reactie op de mogelijke Champions League-metamorfose. De DFL ziet het 'absoluut niet zitten' om de Bundesliga in te krimpen naar veertien of zelfs twaalf clubs en zo de weg te plaveien voor de plannen van Ceferin en Agnelli, liet het weten. Eerder al reageerde ook de Spaans voetbalbond gepikeerd. Wordt vervolgd. 

Zie jij Champions League-wedstrijden in het weekend zitten? Verdienen deze plannen van de UEFA een kans? Deel je mening in de comments!

Poll

Champions League in het weekend: goed plan?

(7781 stemmen)

Plaats een reactie

El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 16:03
Eerste reactie hierop: BELACHELIJK plan!!!!!!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:06
Akkoord !
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24721
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Tweede reactie hierop: belachelijk plan!
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 17:56
Geef ze in Azië allemaal een videorecorder, en klaar!
Vind ik leuk
★Timmio★ +25055
woensdag 12 december 2018 om 19:43
Dit is niet de tweede reactie, maar ok
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:12
Ok
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:13]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:06
Moet ik straks op mijn doordeweekse dartavondje naar Heerenveen-Ajax omdat die CL wedstrijden zo nodig in het weekend gespeeld moeten worden.

Kutplan.

Ze kunnen dit natuurlijk ook niet maken tegenover alle nationale competities. "De competities moeten inkrimpen", met andere woorden, de laagst geklasseerde teams in de Eredivisie worden er gewoon uitgeknikkerd omdat Ajax en/of PSV in het weekend CL moeten voetballen.
Leg dat maar eens uit aan de nummers 15 t/m 18.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:17]
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 16:19
Plus dan we dan ook steeds minder wedstrijden krijgen. Moeten wij dan maar 2 weken wachten iedere keer op een wedstrijd of doordeweeks iedere keer nou liever niet
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:29
Doordeweeks gaat in ieder geval niet werken, (bijna) iedereen gaat liever in het weekend naar het stadion. Daar hebben mensen met een seizoenskaart ook hun doen en laten op ingesteld.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 17:14
Ja zeker mee eens, heb zelf ook een seizoenskaart en zit echt niet te wachten op woensdagavond bijvoorbeeld. En wat te denken van uitwedstrijden dat is dan al helemaal geen doen
Vind ik leuk
HanV +5475
woensdag 12 december 2018 om 17:16
Je doet er nog 2 extra bij? De PAF-clubs wilden toch maar tot 16 inkrimpen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:32
Stellen die teams in het weekend toch een B-team op, goed voor de spanning om het landskampioenschap
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:09
Ze moeten doen wat ze niet laten kunnen, ben allang klaar met die maffia...
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 16:23
Ik vind het wel prima. De ED is toch niet om aan te zien. Wat mij betreft draait het allemaal sowieso om de Europese wedstrijden. Dus wat minder Ajax-Emmen en wat meer Ajax-Barcelona. Ik zeg doen!
Vind ik leuk
Futjebal +2706
woensdag 12 december 2018 om 16:40
Och och Ajax komt ook een keer door de poulefase....ik snap wel dat je het zegt na 4 jaren van ED droogte
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 16:50
Die hele ED kan me gestolen worden, of Ajax nu kampioen wordt, of niet. De laatste wedstrijd die ik helemaal af heb gekeken kan ik me niet meer herinneren. Dodelijk saai allemaal. Onvergelijkbaar met Europese wedstrijden.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 17:23
Dan gaan jullie lekker uit de ED zijn genoeg fans die er wel wat omgeven, niet alles draait om jullie clubs
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 18:18
omdat 1 Ajax supporter dit zegt.
geld dat niet voor alle Ajax supporters.
Een cl zonder nederlandse ploegen kijk ik geeneens.
En dit hele plan komt er gewoon op neer dat ploegen uit nederland belgie enz daar niet meer aan meedoen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 18:21
Ik reageer ook alleen op de Ajax supporter die het zegt toch
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:03
Zonder 'onze' clubs is het niveau helemaal ver te zoeken. Kijkt er helemaal niemand meer en kun je lekker zaterdagochtend voetbal gaan spelen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 14 december 2018 om 09:00
Zaterdagochtend die snap ik niet?
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 09:00
Zaterdagamateurs bedoel ik😁
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 14 december 2018 om 09:03
Grapjas, nee ik zou het jammer vinden als de topclubs uit de competitie gaan maar ik ben het geklaag over het niveau een beetje beu.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 09:04
Tuurlijk gaan ze niet uit de competitie. Waar zouden ze heen moeten.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 14 december 2018 om 09:06
Nouja ik zie de weekend CL en de nationale competitie nog niet echt samen gaan eigenlijk haha
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 17:58
Tweede worden en droogte.
Weinig respectvol naar de rest van de clubs.
Vind ik leuk
Gordito +815
woensdag 12 december 2018 om 18:13
Mochten jullie voortaan roepen: 'Wij zijn Ajax, wij zijn de Tweede' dan heb je gelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:04
Wij zijn ajax, wij presteren in Europa, geldt ook?
Vind ik leuk
Rodajc +18664
woensdag 12 december 2018 om 16:41
Wat jou betreft maken een klein aantal clubs het hele voetbal kapot. Leuk hoor, heel egoïstisch en vrij arrogant om zo te denken ook. Dit plan is alsnog gewoon een verkapte Super League, opgehoert daarmee. Voetbal verliest zo z'n charme verdomme!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:41]
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 16:44
Wat heeft Ajax nu feitelijk aan de ED? Dat is Ajax gewoon ontgroeid. Laat iedereen lekker op zijn eigen niveau spelen. Roda wil toch ook niet tegen zaterdagamateurs spelen?
Vind ik leuk
Rodajc +18664
woensdag 12 december 2018 om 16:50
Zolang er geen nationale prijzen worden gepakt vind ik het belachelijk om zoiets te stellen. Wat Ajax heeft aan de Eredivisie? Zijn hele identiteit, fans vanuit het hele land die hun club lokaal kunnen bezoeken, BINDING. Nogmaals, heel arrogant om zo te denken. De enige club die écht baat heeft bij zo'n opzet is PSG, want in Frankrijk is er daadwerkelijk zo'n situatie waarvan jij zegt dat die in Nederland ook zo is.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 16:56
PSG heeft er inderdaad ook veel baat bij, maar Ajax en PSV zeker ook. Over de identiteit, binding etc maak ik me niet druk. We leven in een tijd van globalisering en Europese eenwording, identiteiten en bindingen veranderen.
Vind ik leuk
Rodajc +18664
woensdag 12 december 2018 om 17:10
We leven in een globaliserende wereld ja, dat is namelijk wat bedrijven en landen willen. Maar als er geen binding wordt gehouden met mensen op lokaal gebied, dan komt daar antipathie tegen.

Hypothetisch voorbeeld: Een Tukker werkt bij Shell in Almelo, Shell NL besluit kantoren in NL te sluiten en meer te centralizeren in Rotterdam. Denk je dat dit in goede aarde valt bij de Tukkers? En dan gaat dit nog om werk, wat moét. Ajax is slechts een hobby, dan wordt er zeker meer sympathie in Nederland verloren.

Pure globalisering levert geen vooruitgang in welzijn, slechts in welvaart. Ik ben absoluut een voorstander van internationalisering en alles wat daarbij komt kijken, maar niet ten koste van lokale aspecten. Als je lokale binding mist, op wat voor vlak dan ook, zul je uiteindelijk verliezen.
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 18:23
Jij wilt dus Amerikaanse toestanden waar honkbal clubs worden verkocht en dan gewoon verhuizen naar andere stad?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:30
Ajax kan gewoon in Amsterdam blijven hoor.
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 18:37
identiteit, binding vind je niet belangrijk.
dat heeft daar toch ook mee temaken.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:52
Vind ik wel belangrijk, maar is aan verandering onderhevig. Ik denk dat Ajax alleen maar veel populairder zal worden in deze nieuwe opzet. Als Ajax echt doorgroeit naar een gevestigde subtopper in Europa, dan zullen er alleen maar meer fans bijkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:05
Als je niet ziet dat ajax en PSV mijlen ver voor liggen op alle anderen ben je blind.
Vind ik leuk
Rodajc +18664
vrijdag 14 december 2018 om 08:46
Dat valt niet te ontkennen. Als jij niet ziet dat het verplaatsen van nationale competities ten faveure van Europese voetbal in zijn algemeenheid verpest ben je blind.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:47
Dat zeg ik toch niet.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 17:24
Ach man je wint niet eens van Heracles en je verliest dik van psv doe nou niet net alsof jullie boven alles zijn verheven want ik kan me het laatste Ajax kampioenschap niet meer herrineren.
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 18:00
Klopt in Europa doen we het beter.
Maar ook de laatste 8 jaar 4 x tweede en 4 x eerste.
Welke club kan dat zeggen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 18:03
Nouja buiten het Europa league seizoen valt dat de laatste jaren ook wel mee volgensmij. Dit jaar hebben ze een poule overleeft met AEK en een Benfica wat echt enorm uit vorm was op dat moment ( en die thuisoverwinning was echt nipt)
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 18:06
Ja en verder nog steeds de best presterende club in Nederland. Dus ik snap je punt nog steeds niet.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 18:10
Mijn punt is dat hier wordt gezegd dat Ajax al zoveel.verder is dan alle eredivisie clubs en dat ze zo bij de top van Europa aansluiten. Daar valt vind ik veel op aan te merken
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:29
Bij Ajax komen er nu tientallen/honderden miljoenen tegelijk binnen, terwijl de rest van de ED clubs hun hoofd breken over een paar ton. Ajax wil goede spelers contracteren en kan dat ook betalen, maar de meeste willen niet spelen in de ED. Als er veel minder ED wedstrijden komen en veel meer CL wedstrijden, dan gaan de inkomsten van Ajax alleen maar verder omhoog en willen de goede voetballers waarschijnlijk wel naar Ajax. Natuurlijk kan Ajax dan naar de subtop van Europa.
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 18:32
Ja kan zijn maar om dan Heracles en PSV te benoemen, niemand blijft een seizoen ongeslagen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 19:12
Nouja dan is Ajax wel zoveel te goed en dan verzinnen jullie inderdaad wel een eigen competitie, maar dat hoeft niet ten koste van alle andere clubs
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 19:18
De Uefa verzint het toch?
Vind ik leuk
Jan ref +1638
woensdag 12 december 2018 om 20:07
Ik dacht dat dit over de CL ging en niet over dat hooghartige clubje uit amsterdam
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:10
Correctie: subtop Europa aansluiten. Top gaat natuurlijk niet lukken. Maar Ajax haalt heel wat coefficientenpunten in Europa meer dan bijvoorbeeld vitesse. Dus ja ze liggen ver voor.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 december 2018 om 08:10]
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 14 december 2018 om 09:02
Dat doet Ajax goed ja dat klopt
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:08
Kan ik ook zeggen, Barcelona wint geneens van een degradatiekandidaat, slaat nergens op dus kut argument. Wat psv betreft worden die in arena ook weer gewoon opgerold, zo gaat dat nou eenmaal. PSV is meestal sterker en eigen stadion, en andersom ook. Als je niet ziet dat ajax en PSV mijlenver voorliggen op de anderen ben je stekeblind. En ajax presteert toch steeds weer het beste in Europa....
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 14 december 2018 om 09:01
Ik zie wel dat ze voorliggen maar ik snap dat geklaag soms gewoon niet. Het niveau van de rest is minder maar dat is deels ook door de topclubs
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:39
Hoe weet jij nou of Ajax de ED is ontgroeid.
Je zegt zelf dat je nooit wedstrijden afkijkt....
Ik merk al dat je nogal wat onzin uitkraamt
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:33
Kijk even naar het verschil in inkomsten tussen Ajax en bijvoorbeeld Excelsior. Dat is toch niet meer in enige verhouding.
Vind ik leuk
Emmenaar +807
woensdag 12 december 2018 om 19:05
Het verschil tussen Ajax en Barcelona is net zo groot, hoor...
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 19:51
Dat klopt inderdaad. Daarom begrijp ik de wens van de grootmachten wel om een superleaugue te creëren. Daar zou Ajax net buiten vallen en daarom ben ik zo enthousiast over dit plan. Hier kan Ajax wel in mee.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:11
Gaat nu over ED dacht ik..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:11
Daarom winnen ze de ED niet de laatste jaren 😂😂
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:15
De laatste 8 jaar 4 keer 1ste en 4 keer 2de. Dan mag je wel zeggen dat je de ED bent ontgroeid vriend.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 19:26
Nee dat mag je dan helemaal niet zeggen 'vriend'. Ajax is de afgelopen jaren niet eens kampioen geworden. Klopt, daarvoor wel 4 keer op rij en dat was knap. Is Ajax dan ook een topploeg binnen Nederland? Tuurlijk. Maar om nou te beweren dat ze de eredivisie ontgroeid zijn omdat ze vaak bovenin meedraaien is echt volstrekt belachelijk. Blijkbaar was Ajax het niveau van PSV en Feyenoord de afgelopen jaren toch duidelijk niet ontgroeid, hoe zijn deze ploegen anders in godsnaam kampioen geworden? Dit is weer een gevalletje van zo'n stereotype Ajax-supporter die na een paar goede resultaten meteen veel te hoog van de toren blaast en het imago van al die andere Ajacieden die wel redelijk na kunnen denken besmeurt. Als Ajax de afgelopen 5 jaar al in februari kampioen was geworden had je misschien mogen zeggen dat Ajax de ED ontgroeid is. Wat je hier beweert is echter compleet ridicuul.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 19:38
Ajax is de ED niet alleen sportief gezien ontgroeid, maar ook financieel. Als je terugkijkt naar de sportieve resultaten, dan valt het inderdaad nog wel mee, hoewel 4x1ste en 4x 2de echt wel veelzeggend is. Het financiële gat dat Ajax inmiddels heeft geslagen is nog veel duidelijker en daarom kun je verwachten dat Ajax de komende jaren alleen maar verder zal weglopen. Discussiëren vind ik trouwens prima en leuk en als jij er anders over denkt, dan hoor ik graag wat je te zeggen hebt. Ik vind het wat minder geslaagd dat je het op het persoonlijke vlak en beschuldigingen uit dat ik niet nadenk en imago’s besmeur. Onnodig grievend. Respect.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 11:55
Daarom is het des te zorgwekkender dat Ajax de laatste 4 jaar geen kampioen is geworden. Ik zeg altijd maar een team kun je niet kopen en een zak geld kan geen goal scoren. Als je met dat geld ook daadwerkelijk in staat bent om dat om te zetten in resultaten hebben we misschien een punt maar op dit moment is dat zeker nog niet het geval.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 11:51
Niet als je 4x 2e wordt. Als je 8x eerste wordt is het misschien anders.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:12
Daarom presteren ze beter in Europa dan de anderen🤣
Vind ik leuk
SirUltionem +3192
donderdag 13 december 2018 om 15:34
stap maar is uit de eredivisie, dan zal je zien hoeveel jullie aan de eredivisie hebben, wat mij betreft geven we jullie structureel de 2e CL ticket, kampioen worden jullie toch niet, kijken hoelang het duurt tot jullie failliet gaan, klein dingetje, als jullie weer terug willen, zal je onderaan in moeten stromen, dus ergens in de weet ik veel hoeveelste divisie...
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 08:15
Hahaha. Volgens mij had ajax dit jaar ook geen ticket, en kijk hoeveel geld ze gewonnen hebben, dus wat lul je. En alleen al aan transfergeld gaan ze er elk jaar op vooruit...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:50
Dus jij ziet liever dat ze 5-1 verliezen in plaats van 5-1 winnen?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Ik denk dat Ajax zich aardig kan meten in Europa en het lijkt me de kans voor Ajax om zich via deze opzet stevig in de subtop van Europa te nestelen.
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 18:11
en jij denkt dat Ajax dan meer tegen bijvoorbeeld Barcelona speeld?

Ceferin en Agnelli hebben volgens BILD een plan met vier groepen van acht teams in gedachten. In de praktijk betekent dit dat er veertien in plaats van zes groepsduels worden gespeeld.

dus komt er ook op neer dat het voor clubs als Ajax Psv enz moeilijker word om er aan mee tedoen.
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 18:13
Nee hoor. CL blijft gewoon 32 clubs houden. Nu is het 8x4 en het moet worden 4x8. Zelfde aantal clubs, maar veel meer wedstrijden.
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 18:40
In deze opzet lijkt het voor clubs uit kleinere voetballanden een mission impossible om door te stoten in het toernooi. Hoe meer groepsduels, hoe waarschijnlijker de kans dat grote clubs met brede selecties als winnaar uit de strijd komen. Precies wat de UEFA voor ogen heeft, natuurlijk.

of denk je dat Ajax en PSV en Feijenoord er dan nog inkomen?
Vind ik leuk
AjaxFan69 +1418
woensdag 12 december 2018 om 19:00
Ik zie Ajax in dit model vrij eenvoudig doorgroeien naar een subtopper, dus grofweg plaats 10 t/m 20 van Europa. Zoveel zitten ze daar nu niet vanaf en door dit model zal Ajax alleen maar doorgroeien. Er zijn 32 plaatsen in de CL en 16 ervan overwinteren. Daar kan Ajax volgens mij dan prima in mee. PSV en ook Feyenoord hebben zeker ook kansen. Net als nu maken ze gewoon kans op deelname en als je meedoet, dan heb je inkomsten. Feit is wel dat PSV en Feyenoord financieel mijlen ver achter liggen op Ajax. Het is de vraag of ze dit uiteindelijk gaat opbreken. Voor Ajax lijkt me de toekomst in ieder geval zonnig met dit model, omdat Ajax nu het geld heeft om er gelijk te staan.
Vind ik leuk
flater +59
woensdag 12 december 2018 om 23:45
En jij denkt dat Ajax dit elk jaar kan waarmaken?
Volgent seisoen zullen er meerdere spelers vertrekken.
dan heb je veel geld op de bank maar ik denk niet dat je daar de zelfde kwaliteit voor terug krijgt.
niet elke speler wil in onze competitie spelen.
en natuurlijk heb je de loongrens verhoogt.
maar je kan nog steeds niet op tegen de grote competities.
een jaar leuk meedoen zegt niet dat je dit kan volhouden.
al hoop ik dat wel.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
donderdag 13 december 2018 om 06:13
Ik zeg ook doen Ajax,Psv,Feyenoord,Utrecht,Az,Heerenveen -VVV,Excelsior,Emmen,De Graafschap,Fortuna,Willem2 levert toch niets op.Dus maak nog een tussendivisie en laat er daar een paar ballen.
Vind ik leuk
StoneyTony +1698
woensdag 12 december 2018 om 21:42
Wat een gekken daar joh bij de UEFA. kansloos dit plan verander dan de naam naar UCFA of UAFA,China en Azië blijkbaar belangrijker dan Europa's eigen competitie's.

Gekkenhuis.....
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 21:45]
Vind ik leuk
Entombed +1438
donderdag 13 december 2018 om 07:58
Op basis van wat hier staat.. Eens... Zou het eens verder moeten doornemen voor een echt gefundeerde mening.
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 12 december 2018 om 16:03
Ze zijn echt gestoord aan het worden. Alles voor de centen
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:06
Dit schreef ik al enkele jaren geleden dat het geld de sport vermoordt. Als Mohammed Ali in de jaren 70 moest boksen stond half Nederland om 04:00 uur op om naar die wedstrijd te kijken. Zonder ook maar een krimp te geven stond men de volgende dag op de werkvloer over de boksmatch te praten. Laat de Chinees een voorbeeld hieraan nemen .
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
windforce11 +3416
woensdag 12 december 2018 om 16:20
Het gaat niet eens zozeer om de "Chinees"maar om de adverteerders en sponsoren rondom de wedstrijden te lokken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:31
Hoho, voor Rudi Koopmans moest ik als jochie ook mijn bed uit...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:53
Zeker , vooral de matches tegen Alex Blanchard keek heel Nederland naar uit. Die werden ook in Ahoy afgewerkt maar dan nog bleef ik tot 23:00 uur op. Zat aan de radio gekluisterd te luisteren naar het commentaar van Ruud ter Weijden. Wat een tijd !
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:54]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:30
Mocht ik als jochie opblijven voor de UEFA-cup finales in '78. Wat een tijd!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:33
PSV - Bastia met Kees Jansma.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:42
Jij kent je klassiekers...

Edit: Of Gegoogled? (-;
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:47]
Vind ik leuk
plein19 +3131
woensdag 12 december 2018 om 16:34
En hoe vaak per jaar Bokste Ali per jaar om 4 uur in de morgen?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:55
In 1971 7 keer
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:09
En al die centen gaan dus naar de ploegen die CL voetballen.
In het geval van Nederland dus vooral Ajax en PSV.
Wordt het verschil in budget nog verder opgerekt. Ik gun het ze heus wel maar het komt de competitie niet ten goede.
Vind ik leuk
El Cazador +8939
woensdag 12 december 2018 om 16:14
Een duppie is een beissie
een kwartje is een heitje
een gulden is een piek en
een rijksdaalder is een knaak
Een tientje is een joetje
vijfentwintig piek een geeltje
maar hoe heet nou een lap van honderd gulden?
('Meier') Raak!

Poen, poen, poen, poen
De een zegt geld, de ander money
maar wij zeggen poen
Poen, poen, poen, poen
't zal je gedacht zijn wat je allemaal met poen kan doen
Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
maar goed doet wonderen, vooral als het een hoop is.
Ja, ja, ja,
poen, poen, poen, poen
poen, poen, poen, poen, poen
Vind ik leuk
Molletje +2647
woensdag 12 december 2018 om 16:17
Heerlijk om DIT te lezen voor vanavond. De stemming zit er nu in :-) (en nu de auto in met bloed, zweet en tranen)

fijne avond en fijne wedstrijd
Vind ik leuk
RenW +4137
woensdag 12 december 2018 om 18:09
Mooi maar 1 foutje, goed is geld :-)
Vind ik leuk
Sytz +4137
woensdag 12 december 2018 om 16:03
Gekken
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4448
woensdag 12 december 2018 om 16:04
Ik geloof er niks van. De UEFA kan bovendien niet bepalen dat competities ingekrompen worden lijkt me?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:11
Eens, ik geloof er ook weinig van. Ware het niet dat de UEFA wel wedstrijden kan vaststellen op zaterdag en zondag. De gekwalificeerde teams moeten dan zelf maar zien hoe ze het gaan oplossen.

Ik voorzie grote problemen met dit plan, vooral vanuit het Engelse kamp
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:13
Je hebt het maar druk met die Brexit of niet?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:15
Ha ha ha, ik heb het op dit moment drukker met die 'vote of no confidence' van mijn fijne collega's. Ik lig er niet wakker van en ga vanavond een rondje dansen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:18
Gewoon op een zuipen zetten, zijn al je zorgen zo weg.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:22
Hey.... daar ben ik met mijn Engelse roots goed in. Thanks voor de tip.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:31
Of ajax kijken..
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:38
Ja klopt Sjakie, dan zijn inderdaad al mijn zorgen weg.... dan weet ik namelijk dat Ajax gelukkig geen kampioen wordt.

Vanavond wil ik dan wel weer dat ze winnen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:39]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:33
It's a hard knock life PM May...
Vind ik leuk
StoneyTony +1698
woensdag 12 december 2018 om 21:46
Laten we het hopen....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:05
De waanzin van het grote geld ....
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:05
Met CL in het weekend krijgen we dus meer competitiewedstrijden door de week.

Nee, bedankt!
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:05]
Vind ik leuk
Malaga036 +485
woensdag 12 december 2018 om 16:05
Zijn ze nou helemaal gek geworden?! Die "fans" on Azië die nemen maar lekker een avond baantje of gaan part time werken!!! Als ik colombiaans of argentijns voetbal wil kijken mag ik ook tot 3:00 opblijven of soms zelfs tot 5:00 nou en.. bakkie koffie sochtends en door..
Vind ik leuk
TheRedMen +3608
woensdag 12 december 2018 om 16:06
WTF. Zal er nou echt niemand bij de UEFA zijn die zegt: 'Laten we dit maar even niet doen'?

EDIT: Ik denk nier dat dit plan echt zal uitgevoerd. Ik zie de protesten van competities, clubs, spelers en supporters al aankomen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:07]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:07
De eufa hoort voetbal te helpen, in plaats daarvan zijn ze het aan het kapot maken. Niks doen aan de club die schijt hebben de ffp. En ondertussen maat graaien.
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
woensdag 12 december 2018 om 16:08
Dus dan moeten feitelijk alle competities naar minder ploegen. Want anders kunnen de topploegen toch ook niet CL+nationale competitie spelen?

Zie het al voor me, 3 voorrondes= 6 wedstrijden), 17 competitie duels, 3 beker potjes en 14 CL duels, allemaal voor kerst?

Dat zijn 40 wedstrijden in 4,5 maand. Interland breaks zitten er dan ook nog tussen.

Hoewel ik het op zich een mooi plan vind, want voor Ajax/PSV is het goed, maar ik weet niet of de kleinere clubjes uit de eredivisie het hiermee eens zijn. (Al hebben ze geen kloot te vertellen als de Uefa dit bepaald)
Vind ik leuk
Bizzy +23381
woensdag 12 december 2018 om 16:09
Mmmm doordeweeks naar de stadion. De kleine supporters zullen het niet meemaken vrees ik. Ook slecht voor de horeca en werkgelegenheid. Al met al een slecht plan.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:10
Fuck de chinezen, laat hen lekker naar hun eigen competitie kijken. Daarnaast vind ik het te bizar voor woorden dit. Poules van 8? Nog meer saaie potjes in de poule. Daarnaast ook nog eens tientallen miljoenen extra per club, leuk die grote verschillen. Dan tot slot ook nog bepalen dat andere competities moeten inkrimpen. Heel bizar dit... fuck de uefa man.
Vind ik leuk
StoneyTony +1698
woensdag 12 december 2018 om 21:50
Mooi gesproken...fuck de UEFA🖕🖕🖕🖕of moeten we nu al zeggen...UCFA🖕🖕🖕🖕🖕
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
woensdag 12 december 2018 om 16:11
De UEFA doet alles om de grote clubs uit de grote landen te pleasen. Bijzonder slecht plan dit. Kleine voetballanden, zoals wij, zijn hier hier niet bij gebaat. En ook wij als supporters zijn niet gebaat bij CL wedstrijden in het weekend zodat ze in Azie mee kunnen kijken. Alles voor het geld! Je eigen club zie je minder in actie door inkrimping en ook nog eens op een tijdstip ergens midweeks.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:11
Wat een lul-verhaal
Vind ik leuk
Gerro +8935
woensdag 12 december 2018 om 16:16
CL in het weekend vind ik geen probleem zolang er maar nederlandse mee mogen doen. Een bezoek in het weekend aan een Europese uitwedstrijd makkelijker is dan door de week. Betreft inkrimping Nederlandse competitie daar is pas al.over gesproken maar is niet voor elkaar gekomen maar wellicht dat deze plannen er.alsnog voor zorgen en het zou de kwaliteit van de eredivisie ten goed komen hoeven er ook geen play offs ingevoerd te worden.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 16:23
En competitie wedstrijden dan? Doordeweeks zeker? Hou is op joh als je Europees wil spelen moet je daar dingen voor overhebben niet opeens dat wij nu als kleinere clubs de dupe worden van al dat geld
Vind ik leuk
Molletje +2647
woensdag 12 december 2018 om 16:18
gekkies zijn het toch..., alleen "de gevolgen voor Ajax en PSV" ontgaan me in het stuk...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:18
De naam van de uefa is dan vanaf nu echt Uefa Mafia. Gestoord zijn ze daar.
Vind ik leuk
jochempje +4177
woensdag 12 december 2018 om 16:19
En wat zijn de gevolgen voor Ajax dan, waar dit topic volgens de titel over zou gaan?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:23
Het meeste geld blijft het meeste geld pakken. En niemand houd het tegen omdat het heel veel geld gaat opleveren voor iedereen die mee werkt.
Vind ik leuk
tikkietoe +6116
woensdag 12 december 2018 om 16:25
Wat een kunstgras plan van UEFA.
Ze zitten er niet om Chinese markt omwille van het door hun heilig verklaarde geld te bedienen.
Vind ik leuk
Koen_R +1
woensdag 12 december 2018 om 16:27
Is echt een belachelijk plan dan worden de grote clubs uit Europa alleen maar rijker en de rest armer. En daardoor worden de niveauverschillen zo groot dat je wel twee verschillende competities moet maken
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:34]
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:34
Slecht idee maar wel leuk tussenzinnetje : de grootste ploegen uit Europa inclusief Ajax masr dus geen PSV 😂
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 16:40]
Vind ik leuk
pico323 +7536
woensdag 12 december 2018 om 16:35
fascisten zijn het daar. grootheidswaanzin. geld geld is wat reageert
Vind ik leuk
Degier +1781
woensdag 12 december 2018 om 16:39
Ik ben gestopt met lezen toen ik BILD zag staan.
Vind ik leuk
Aspers +580
woensdag 12 december 2018 om 16:44
Sinds wanneer spelen we in Europa voor de mensen in Azie?
Vind ik leuk
mcmodd +27035
woensdag 12 december 2018 om 16:48
Welnu, als dit bedoeld is voor de topploegen en ook de Nederlandse topploeg(en) doen mee, dan adviseer ik de UEFA om deze CL in de nacht te laten spelen, zodat de Chinezen vrij zijn als ze willen kijken, de Japanners even moeten stoppen met wippen en de Afrikaanders onder hun boom weg lopen naar de dichtst bijzijnde televisie. Kunnen wij gewoon in de weekenden naar het voetbal, het liefst op zondagmiddag om 14:30 uur.
Vind ik leuk
Sassefras +873
woensdag 12 december 2018 om 17:47
Echt heerlijke omdenkreactie.
Vind ik leuk
Just Nuts +678
woensdag 12 december 2018 om 16:55
Het is dat het zo’n leuk spel is maar ze proberen al jaren gelijd door geld het spelletje uit te melken waardoor het steeds voorspelbaarder wordt omdat de rijoen rijker worden
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:58
Laten we in kansen denken:

Die aanpassing in landelijke competities is niet ideaal voor voetbal liefhebbers die de hele week hard werken en uitkijken naar het weekend om een lekker potje voetbal te kijken. Uiteindelijk moet je die mensen entertainen want zij betalen de overbetaalde entertainers in de voetbalwereld die vaak vergeten dat ze niets meer dan overbetaalde circus artiesten zijn.

Mijn ongevraagde advies is dan ook:
Haal Ajax en PSV uit de eredivisie, stop ze in die Europese super competitie waar ze ieder jaar 200 miljoen opstrijken. Ajax en PSV hoeven niet meer op het kunstgras te spelen, supporters krijgen leukere wedstrijden, Nederlandse competitie krijgt ook weer eens nieuwe kampioenen. Iedereen blij. Dan geef ik wel commentaar bij de wedstrijden in die Europese super league.
Vind ik leuk
Wittuh +18
woensdag 12 december 2018 om 17:04
Waarom zouden de competities moeten slinken voor fit plan? Een wedstrijd die voor dat weekend gepland stond kan dan toch verplaatst worden naar een doordeweekse dag? Of is dat te hoge wiskunde voor deze heren? De bekerrondes zijn toch ook altijd doordeweeks gewoon.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 17:05]
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 17:15
Dit is toch niet te doen voor seizoenskaarthouders en wat te denken van uitwedstrijden. Clubs hebben het met bekerwedstrijden volgensmij ook lastiger het stadion vol te krijgen
Vind ik leuk
mcmodd +27035
donderdag 13 december 2018 om 13:26
Dat is reeds uitgelegd. De frequentie van zoveel wedstrijden als de competitie niet met minder clubs gespeeld wordt, zal te hoog zijn. In verband met de veelheid aan wedstrijden kunnen ze dat zo verhelpen. Ik ben een voorstander, indien er toch geslonken wordt, om met PSV en Ajax dan in die superleague te spelen en met zestien clubs de eredivisie voort te zetten. Mogelijk met een promotie- en degradatieplan voor één ploeg, zodat de kampioen van de eredivisie Ajax of PSV kan vervangen door promotie.
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
woensdag 12 december 2018 om 17:07
Ik stel voor dat Barcelona, Inter en Spurs een eigen league beginnen... ;-)
Vind ik leuk
Benniewies +5385
woensdag 12 december 2018 om 17:11
CL in weekend en woensdag bijvoorbeeld PSV - Fortuna? Wie gaat er dan nog maar stadion of kijkt dan nog tv? De eredivisie loopt dan veel geld mis.

Ik ga op woensdag dan niet naar AZ kijken. Is 4 uur reizen heen en terug. Nee dankjewel
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:13
Slecht Plan, als Clubs daaraan mee willen doen dan voor de nationale competitie uitsluiten. Maar kijken hoeveel Clubs dat aandurven zonder hun fans te verliezen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 17:17
Dat ze in Azie hierheen verhuizen, gewoon snachts kijken of de eigen competitie gaan verbeteren man man mab
Vind ik leuk
DeNeutrale +217
woensdag 12 december 2018 om 17:28
Haha, ik lees hier: Ajax kan zich meten met de Groten. Nou dan zal ik degene die dat stelde uit de droom helpen: als de 'Grote Clubs' een Super League opzetten, hoort Ajax daar niet bij! Ga maar weer lekker slapen!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 17:35
Hebben ze in Azie dan geen "uitgesteld kijken?"
Vind ik leuk
mcmodd +27035
donderdag 13 december 2018 om 13:30
Natuurlijk wel, maar het voelt toch anders om live je cluppie te zien spelen. Misschien, als je toch zou moeten veranderen, gewoon Europa opnieuw opdelen en bijvoorbeeld België deels bij Nederland trekken en deels bij Frankrijk?
Vind ik leuk
Sabau +1741
woensdag 12 december 2018 om 17:50
Dus heel het voetbal in Europa moet op de schop zodat China kan kijken. Laat ze in China eerst zelf eens een beetje leren voetballen.
Vind ik leuk
mcmodd +27035
donderdag 13 december 2018 om 15:57
Eerst China op de schop, dat zou een nóg betere optie zijn.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
woensdag 12 december 2018 om 17:52
Weer een megalomaan plan uit de corrupte slangenkuil in Lausanne. Je zou bijna naar Blatter gaan verlangen, die was tenminste openlijk corrupt, deze Tsjech en Italiaan zijn stiekem corrupt. Clubs moeten in opstand noem, samen met de bonden.
Vind ik leuk
Retweet +747
woensdag 12 december 2018 om 18:13
De zaterdag avond en zondag 14.30 moest al wijken voor de commercie en nu doet de UEFA er nog een schepje bovenop. Leuk als je fans door het hele land hebt die allemaal in de spits naar het stadion moeten komen door de weeks.... Maar ja.alles wijken voor t geld.... Supporters tellen niet meer mee. WK in de winter, competitie door de weeks. ( Waarschijnlijk om 18.00 omdat er ergens in Europa nog een Europa League wedstrijd wordt gespeeld om 21.00... en daar moeten wel mensen naar kijken natuurlijk)

En de topwedstrijden laten spelen in het buitenland zoals real-barca in Amerika of iets dergelijks 😂
Fans tellen niet mee. Geld wel.

Ze hebben alleen niet in de gaten dat fans van de topclubs niet warm lopen voor de poulefase.... Krijgen de stadions niet eens vol...

En als kijker wordt t toch pas echt interessant in de kwartfinales.
Vind ik leuk
mcmodd +27035
donderdag 13 december 2018 om 15:59
Ach, ik denk dat gemeentes enorm dwars zullen gaan liggen, dan gaat het hier helemaal niet door, dan veranderd alleen de wereld (in Europa) om ons heen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:13
Tijd dat de wereld vergaat, kunnen we mooi opnieuw beginnen! Volkomen kierewiet die Uefa.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:18
Ze zijn gek. Om die criminele Russen en Arabieren aan meer geld te helpen verkopen ze de sport van het volk.
De supporters in Azië zijn belangrijker dan die in Europa blijkbaar.
Tijd voor een nieuwe bond.
Vind ik leuk
twentepet +320
woensdag 12 december 2018 om 18:19
hoop dat deze plannen volledig mislukken en dat de kleine voetballanden een eigen league gaan starten want nu is het alleen spanje duitsland engeland frankrijk en italie. De rest zal wel niet belangrijk zijn voor de eufa
Vind ik leuk
Koenbres +2012
woensdag 12 december 2018 om 18:23
Je vergeet Azie die schijnen voor de UEfa ook heel belangrijk te zijn 😂
Vind ik leuk
Justin Kees +2699
woensdag 12 december 2018 om 18:28
It’s all about the money, money, money...
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:33
Geld heeft het voetbal al grotendeels verziekt! Het was de sport van de gewone man, nu van het grote geld . Laten we het niet nog erger maken.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:38
perfect gewoon doen
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 18:40
Ik dacht dat de clubs in eerste instantie voor de eigen supporters speelden en moet voor de kijkers in Azië. Dit gaat ze tegenvallen hoor, als er zo meteen lege tribunes zijn tijdens de wedstrijden. Maar het komt niet zover want de PL, Bundesliga etc. hebben hun eigen belangen en die zullen nergens mee instemmen wat hun competities ondermijnt
Vind ik leuk
meloen87 +803
woensdag 12 december 2018 om 18:45
Het voetbal gaat straks dood wegens het geld. Dit is wellicht het meest belachelijke plan dat ik tot nu toe heb gehoord uit de voetbalwereld. Na de FIFA is ook de UEFA ontspoord. Ik snap nog steeds niet hoe ze dat straks gaan doen in 2022 in Qatar, maar het wordt in ieder geval een chaos. Er zal geen enkele competitie hiermee instemmen, in ieder geval niet de grootste (Engeland, Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk). Als ze zo graag willen dat Azië meer wordt betrokken hierbij, waarom doen ze dan niks aan het promoveren van de Aziatische variant van de CL? Hier in Mexico is iedereen mega-fan van de Copa del Libertadores en de CONCACAF CL. Ik denk, en velen zullen het hier wel mee eens zijn, dat UEFA en de FIFA worden gecontroleerd door Aziatische miljonairs en bedrijven. Net zoals de media hier in Mexico zo ontzettend veel invloed heeft op het Mexicaans nationale elftal. Gewoon één grote corrupte puinhoop, beter maar weer de FBI naar de UEFA en FIFA kantoren sturen. Ceferin zou direct moeten opstappen, als dit plan straks faliekant faalt.
Vind ik leuk
74ratje +702
woensdag 12 december 2018 om 18:59
Terug naar knock out systeem graag. Waar de kampioen van Luxemburg met 2 goede wedstrijden zomaar de kampioen van Duitsland zou kunnen uitschakelen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
woensdag 12 december 2018 om 19:17
Andrea Agnelli, dat is die viespeuk die Juventus kaartjes via stromannetjes doorverkocht aan geïnfiltreerde maffia. Als zo’n viezerik al het mandaat krijgt om dit soort plannen te bedenken is het voetbal nog verrotter dan ik dacht.
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 12 december 2018 om 19:22
Bagger
Vind ik leuk
Kayzer +3244
woensdag 12 december 2018 om 19:44
UEFA MAFFIA! UEFA MAFFIA!!
Vind ik leuk
ArieB +60
woensdag 12 december 2018 om 19:44
Het is toch een 24-uurs economie? Laat die Chinezen maar 's nachts kijken en 's ochtends Bayern tegen Roma.
Maarrrrrr, het lijkt me er niet leuker van worden. De knock-outs, de spanning e.d. zal toch missen als je nog 10+ wedstrijden hebt om het goed te maken..
Vind ik leuk
The Eagle +120
woensdag 12 december 2018 om 19:45
Begin een CL in Azie !
Vind ik leuk
JanTa48 +8074
woensdag 12 december 2018 om 20:09
Wat een hoogmoed waanzin.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:17
Om 7 uur met het bord op schoot voor de Nederlandse competitie.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:19
Waarom moeten wij altijd naar de pijpen dansen van een ander .
Vind ik leuk
Krav +203
woensdag 12 december 2018 om 20:25
Ik riep het al 20 jaar geleden. Europese competities die voorrang krijgen wordt de toekomst. Dit zal bovenaan komen te staan omdat daar het geld valt te verdienen.

Ik opperde toen al dat er 4 divisies zullen komen van 12 teams. Waaruit je degradeert of promoveert. Degradeer je uit de 4e divisie, dan ga je terug naar je eigen eredivisie of bundesliga. Promoveer je, dan kom je in de 4e cl divisie. En kan je doorstromen en doorstomen naar de eerste cl divisie waar het grote geld zit.

De hele nationsleague lijkt er al aardig op met de 4 divisies. Nu volgt de cl.

Op zich een logische ontwikkeling als je kijkt naar financiele marktwerking.

Het voordeel is wel dat je als feyenoord zijnde kampioen kan worden als ajax en psv al in de europese competitie spelen en dus promoveren. En dan handhaven en doorpakken om verder te promoveren dankzij het grote geld.

Zo kan je je grote talenten behouden met betere salaris.. plus je zit bij je huidige club dan nooit op een punt dat je niet verder komt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 20:28]
Vind ik leuk
Blindsy +18817
woensdag 12 december 2018 om 22:37
Wanneer gaan we de mindere landen eens lekker een eigen Europese competitie beginnen? Laat ze maar de rambam krijgen met dat financiele gedrocht.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +642
woensdag 12 december 2018 om 23:00
Ik vind het een interessant plan. Intermationaal voetbal is interessamter dan wedstrijden tegen Burnley, Emmen en Villiareal. Voor de clubs die balanceren tussen het landelijk hoogste en het tweede niveau is het niet zo erg, de jaren in de top van dat tweede niveau interessanter voor fans en clubkas.
Meer internationaal spelen kan ook voor onze nationale topclubs meer mogelijkheden bieden om aansluiting te vinden bij de internationale top.
Ik word enthousiast.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:31
Wat een mafkezen van boekhouders daar
Geen verstand van voetbal .
Het enige wat ze kunnen laten rollen daar is geld.
Binnen kort komt de mededeling dat de champions League finale in China wordt gespeeld.
Let op mijn woorden.
En diegene die wel voor zijn , vraag ik wat zo'n 2e seizoenkaart dan mag kosten.
Of zijn de voorstanders weer van die nepsupporters die lui voor de tv kijken en vooral NIETS bijdragen aan de sfeer in de stadions ?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 02:27
Als dit belachelijke plan doorgaat wordt de Micky Mouse competie een Jadokus Kwak competitie! Wat een onzin, maar lijkt me dat dit er niet van gaat komen aangezien het voor geen enkele competitie en club goed is.
Vind ik leuk
JOJO +1795
donderdag 13 december 2018 om 08:36
Lees tussen de regels door mensen:
Die inkrimping van die competities komt omdat de grote clubs eruit stappen en alleen in deze nieuwe CL spelen.

Nu wordt er 'gedreigd' met competitie wedstrijden doordeweeks. Maar men weet al lang dat nationale bonden dit niet willen. Die schieten het dan af, waarop de Uefa kan zeggen, "OK, dan gaat CL 2.0 door in het weekend en stappen de grote clubs uit de nationale competitie". Zie hier je super league, gearrangeerd door de Uefa zodat zij de vinger in de financiële pap houden. Vandaar de inkrimping van de nationale competities en het opzetten van het 3e Europese tournooi.

Maar wat mij betreft is het dan ook zo; eenmaal eruit is nooit meer terug. Dus als Ajax uit de ED zou stappen en die super league blijkt toch geen succes, hebben ze dikke pech en komen ze nooit meer terug naar de ED. Of zouden die Amsterdammers dan eisen dat Jong Ajax kan promoveren? Net zoals ze gisteren de uit kaartjes opeisen, terwijl de thuiswedstrijden al wel zonder uit publiek zijn gespeeld. Ik vind dat de nationale bonden veel meer stelling moeten innemen tegen de arrogantie van het grote geld. Niet alleen mbt het opzetten van die super league, maar ook nationaal ter bescherming van andere clubs en je eigen competitie.
Vind ik leuk
HupHolland +3851
donderdag 13 december 2018 om 11:02
Ik vind l dat commerciele belang slecht voor otbal, maargoed.

Een dergelijke opzet zou volgens mij wel goed zijn voor ajax en PSV, want ik denk dat zij zich wel kunnen handhaven in zo'n competite.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 14:48
Ik was laats op vakantie in Thailand. Voetballen is in Azië groter dan in Europa. Nu zitten zij daar op primetime (in de weekenden) naar kneuswedstrijden te kijken en moeten ze de topwedstrijden missen. Wat maakt het voor ons uit dat de CL wedstrijden in het weekend worden gespeeld en de nationale wedstrijden door de week?
Vind ik leuk
deltiaan +1423
vrijdag 14 december 2018 om 15:21
op deze gaat het voetbal naar de knoppen , het draaid alleen maar om veel geld ,het is een MAFIA beleid aan het worden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws