Groep F: Memphis door in Champions League, Man City eindigt als groepswinnaar

Groep F: Memphis door in Champions League, Man City eindigt als groepswinnaar

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 23:02wo 12-12-2018 om 23:02

Manchester City heeft zich als groepswinnaar geplaatst voor de volgende ronde van de Champions League. De ploeg van Pep Guardiola won de laatste wedstrijd in de groepsfase met 2-1 van TSG Hoffenheim, dat daardoor uitgeschakeld is in Europa. Ook Olympique Lyon gaat door dankzij een gelijkspel bij Shakhtar Donetsk.

Manchester City - TSG Hoffenheim
City plaatste zich in de vorige wedstrijd al voor de volgende ronde, maar vocht voor de koppositie zodat de ploeg voordeel zou hebben bij de loting voor de achtste finales. Hoffenheim vocht in het Etihad Stadium voor de laatste kansen in Europa en kwam verrassend aan de leiding in Engeland. Andrej Kramaric benutte na iets meer dan een kwartier een strafschop. 

Vlak voor de rust kwam City langszij dankzij Leroy Sané, die een vrije trap op prachtige wijze binnen wist te schieten. Hoffenheim kreeg een kwartier na rust de deksel op de neus. Sané leidde een counter en in en rondde uiteindelijk zelf af na combinatiespel met een ploeggenoot. Hoffenheim probeerde er daarna nog wat van te maken, maar had geen geluk. De Duitsers eindigen als vierde in Groep F. Shakhtar gaat naar de Europa League.

Shakhtar Donetsk - Olympique Lyon
Lyon is in Oekraïne met de schrik vrijgekomen met een gelijkspel tegen Shakhtar. De Oekraïners moesten winnen om door te gaan in de Champions League, maar kwamen thuis niet verder dan 1-1 tegen de Fransen, die met Memphis Depay en Kenny Tete in de basis begonnen. Shakhtar zette zichzelf na ruim twintig minuten op het goede spoor door een goal van Júnior Moraes, die Anthony Lopes verschalkte.

Met name Memphis en Nabil Fekir waren daarna ongelukkig in de afronding. De gelijkmaker viel pas in de tweede helft. Fekir schoot vanaf de rand van de zestien snoeihard raak na een assist van Memphis, die de Fransman vanaf de zijkant bediende. Lyon wist vervolgens stand te houden en gaat door als nummer twee.

Plaats een reactie

TerrorPep +387
woensdag 12 december 2018 om 23:08
Geen overtuigende winst op hoffenheim maar wel groepswinst te pakken, nu hopen op Schalke, Roma of Ajax en absoluut geen Atletico in de 1/8e finale
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:12
Ajax is zo makkelijk nog niet (en Roma ook niet ofzo)

Schalke zou best een 'makkie' kunnen zijn voor City ja
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:14
Ajax heeft het geweldig gedaan, maar je mag er wel van uit gaan dat Man City een maatje te groot is.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:14
Denk het ook, alleen makkelijk zal het niet worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:19
Mwah, we moeten niet gaan denken dat ze het iedere grote club moeilijk gaan maken. Met alle respect naar Ajax, maar Bayern zit zwaar in de problemen en AEK en Benfica zijn nou niet echt top clubs. Ik denk dat, mocht het gebeuren, het wel een comfortabele overwinning voor City gaat worden, al hoop ik natuurlijk het beste voor Ajax.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:20
Ach weetje zo keken ze ook naar ons en wij hebben 23 tegenover 21 kansen gecreeerd tegen Barcelona, 3 punten door de scheids gejat tegen Inter en tegen Tottenham naast het gestolen punt op een kwartier na 3 punten gepakt in Wembley.

Ajax kan dat ook. Die pakken op een goede dag elke tegenstander
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:14
Ajax ook
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:16
Zei je dat ook van Bayern? Of Benfica? Ajax is nog ongeslagen. Scoort 4× tegen de doder van de grootmachten.
Absolute killer is Bayern meestal thuis tegen wie dan ook. Tegen Ajax pakten ze 2 punten.

Geen enkel duel is gespeelde zaak voor Ajax (of PSV)
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 23:19
In ko fase lag ajax er gewoon uit,3 treffers in eigen huis incasseren is teveel
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
woensdag 12 december 2018 om 23:15
Ajax is zo makkelijk nog niet maar voor city gewoon een van de gunstigere lotingen
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:16
Bewijst maar dat er geen makkelijke loting bestaat in de CL.
Vind ik leuk
TerrorPep +387
woensdag 12 december 2018 om 23:17
Niks is makkelijk in de knock-out fase ( m.u.v. Schalke ) maar Ajax en Roma moeten wel boven hun kunnen gaan spelen willen ze city uitschakelen. Maar alles kan in de cl, herriner me Monaco 2 jaar geleden maar al te goed
Vind ik leuk
★Timmio★ +25419
woensdag 12 december 2018 om 23:19
Heb je helemaal gelijk in. In ieder geval goed dat de VAR eindelijk komt nu dus scheidsblunders gaan je niet fataal worden.
Vind ik leuk
Meoteri +108
donderdag 13 december 2018 om 00:50
Roma is heel slecht dit seizoen. Totaal niet meer de ploeg van vorig seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws