Fenerbahçe bereikt akkoord en komt met Cocu-nieuws: 'Willen hem bedanken'

Fenerbahçe bereikt akkoord en komt met Cocu-nieuws: 'Willen hem bedanken'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 09:14do 13-12-2018 om 09:14

Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 09:45do 13-12-2018 om 09:45

Phillip Cocu en Fenerbahçe zijn van elkaar verlost. De Turkse topclub meldt donderdagochtend via de officiële kanalen dat het met Cocu overeenstemming bereikt heeft over ontbinding van z'n contract. 

'We willen Cocu bedanken voor zijn medewerking en positieve houding en wensen hem het beste in zijn carrière', valt te lezen in een statement van de formatie uit Istanbul.

Cocu signeerde in juni 2018 een driejarig contract bij Fenerbahçe. Zijn verblijf bij de topclub uit de Süper Lig werd een groot debacle. Na vijftien officiële wedstrijden kreeg de succestrainer van PSV zijn congé. Het contract van Cocu werd aanvankelijk níet ontbonden, omdat er geen overeenstemming kond worden bereikt over de te betalen afkoopsom. Naar verluidt wilde de Nederlander zo'n zes miljoen euro, terwijl Fenerbahçe niet verder wenste te gaan dan een afkoopsom van twee miljoen. Turkse media speculeren over een uiteindelijke deal van circa drie miljoen. 

Yanal
Over de exacte afhandeling van de situatie doet Fenerbahçe anderhalve maand later geen uitspraken. Duidelijk is nu dus wel dat Cocu niet meer onder contract staat bij de club en dus ook elders aan de slag kan gaan.

Momenteel staat Erwin Koeman, die assistent was van Cocu, aan het roer bij Fenerbahçe. Ook onder zijn leiding gaat het niet goed met de club. Fener staat op de zestiende plek in de competitie.  In Turkije gaat het gerucht dat Ersun Yanal op korte termijn wordt aangesteld als nieuwe trainer. 

Plaats een reactie

Leozao +6083
donderdag 13 december 2018 om 09:20
Complimenten kosten niets, maar uiteindelijk gaat het toch om de muntjes...
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 09:37]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:22
Ik hoorde buiten al tüüteren, maar het is Philip die toch nog een deel van zijn afkoopmuntjes krijgt...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:27
Ja inderdaad, ze mogen me voor rotte vis uitmaken als ze maar flink betalen.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:20
Nu alleen Koeman nog.
Vind ik leuk
Hans Worst +1319
donderdag 13 december 2018 om 09:21
Erwin Koeman zou wel terug kunnen naar Groningen, in een technische functie…

Vind ik leuk
Smithsonian +37548
donderdag 13 december 2018 om 09:21
Nou van zijn carriere is nu weinig meer over, had er nooit heen moeten gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
donderdag 13 december 2018 om 10:04
Waarom ?
Zijn alle carrières van al die Trainers "weinig meer van over" die een keer ontslagen zijn ?
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
donderdag 13 december 2018 om 10:23
Denk niet dat cocu een grote trainerscarriere gaat hebben.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
donderdag 13 december 2018 om 10:42
Dat is toch aan de orde van de dag, gewoon stuivertje wisselen, ze duiken altijd weer ergens op......
Ze kunnen je beter ontslaan als Trainer dan als brave boekhouder zo rond je 50 e.......ik weet wel wie er beter af is.
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 09:28
Heh, lekker , weer een berichtje over onze nieuwe held, Kökcü?
Nee heh, gaat het over Cócu.
Vind ik leuk
Leeds United +1472
donderdag 13 december 2018 om 09:33
😂 ga je nu op de “I love Frenkie” tour met Kokcu?
Zo zijn wij toch niet ....
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 09:36
Ik wil een gezond tegengeluid creëren. Meer nieuws over Mijn Feyenoord. Meer berichtjes over Onze Kökcü. En ik hoop op nog vele haatberichtjes van jaloerse Ajax- en PSV-trollen
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:40
Haat?? Kökcü wordt de speler waarvoor je naar het stadion komt. Als Feyenoord niet uitkijkt vertreky Kökcü van de zomer. Wat een fenomeen..!!
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 09:44
Haatberichtjes... van het soort die je ook ziet langskomen wanneer het 10e Frenkie-artikel van die dag wordt geplaatst...
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:50
Heb al vaker gezegd, als je alles haat op voetbalgebied moet je stoppen met je hobby wat voetbal heet. Maak hier wel eens een opmerking of(flauwe)grap, maar haat heb ik niet. Daar is voetbal te mooi voor...
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 10:01
Ik denk er het zelfde over.. 'Haat' is ook een verzamelterm heh.. had net zo goed 'negatieve' of 'jaloerse' reacties kunnen zeggen..
Gewoon, een beetje plagen richting hen, die denken dat er alleen ergens in Abcoude-Noord, jonge talenten worden gekweekt (of op tijd ergens anders worden weggehaald)..
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:02]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:13
Uiteindelijk zijn veel talentjes ook maar bij hun wijkclubje weggehaald....
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 10:17
Tja, scouten heet dat heh... Of die bekende open dagen. De kunst is dat je de talenten op jonge leeftijd herkent, en er eerder bij bent dan een ander. Hoewel we er niet van hebben genoten, was Feyenoord toch 9 jaar eerder dan Ajax, op de hoogte van het talent van ene Frenkie de Jong :-)
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:46
Kocku? Heb meer met zn maatje, Peppu....
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:31
Nu lekker thuis zitten en nooit meer aan een klus beginnen
Vind ik leuk
Blindsy +15713
donderdag 13 december 2018 om 18:11
'Tüüt tüüt! Böing böing!'
Vind ik leuk
stratumseind +185307
donderdag 13 december 2018 om 09:34
Mooi nu kan Phillip tenminste een nieuwe gebruikte 190D aanschaffen
Vind ik leuk
snotneus +398
donderdag 13 december 2018 om 09:36
Met een tonnetje of 6 op de teller
Vind ik leuk
stratumseind +185307
donderdag 13 december 2018 om 09:41
maar wel met lederen bekleding en notenhouten dashbord
Vind ik leuk
snotneus +398
donderdag 13 december 2018 om 10:24
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 10:59]
Vind ik leuk
stratumseind +185307
donderdag 13 december 2018 om 10:36
uiteraard
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:41
Lelijke auto. Ik blijf lekker in mijn Senator rijden...
Vind ik leuk
stratumseind +185307
donderdag 13 december 2018 om 09:43
Hoho sjorske , we hebben het hier wel over het turkse status symbool he!!!
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 09:47
Ik ken iemand met een 190D, een witte. Hij en ik kwamen geen enkele milieuzone in zonder boete. Heeft-ie een sticker met hybride op z'n auto geplakt. Slim van 'm. Was ik niet opgekomen...
Vind ik leuk
stratumseind +185307
donderdag 13 december 2018 om 09:58
ok nie met alle kleine sjorskes op de achterbank?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:11
Die kleine Sjorskes zijn al groot. De ene het unne Manta met LPG voor de milieuzone en Sjorska het een Jimmy...
Vind ik leuk
Lampenpit +1145
donderdag 13 december 2018 om 10:06
Wat nou circa 3 miljoen? Contracten daar in Turkije zijn dus ook geen zak waard blijkt.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 10:17
Fijn voor Philip, is hij toch nog met de kerst thuis.
Vind ik leuk
Romarioo +478
donderdag 13 december 2018 om 12:02
Hahaha zei ik het niet, hij haalt de kerst niet.
Goeie voetballer, maar kan niet coachen
Heb zelfs open trainingen van hem meegemaakt, het was 1 slappe hap
Vind ik leuk
Romarioo +478
donderdag 13 december 2018 om 12:03
Hahaha zei ik het niet, hij haalt de kerst niet.
Goeie voetballer, maar kan niet coachen
Heb zelfs open trainingen van hem meegemaakt, het was 1 slappe hap
Iets voor AZ?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:22
Niet moeilijk te voorspellen, want in Turkije haal je nooit de kerst, doen ze namelijk niet aan... (-:
Vind ik leuk
Romarioo +478
donderdag 13 december 2018 om 12:40
Je hebt christelijke Turken
En fatim zit er al jaren
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 12:59
Verpest de grap nou niet, Baixinho
Vind ik leuk
TottenhamHOT +2453
donderdag 13 december 2018 om 16:50
Okay en nu? Wat gaat Cocu doen!?
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 12:26
Ze kunnen altijd nog Dick Advocaat bellen voor €500.000 pakt hij nu zijn koffertje in.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws