'Mooi ventje' Summerville maakt indruk bij Dordrecht: 'Genot naar hem te kijken'

'Mooi ventje' Summerville maakt indruk bij Dordrecht: 'Genot naar hem te kijken'

Gepubliceerd: donderdag 13 december 2018 om 14:54do 13-12-2018 om 14:54

Laatste update: donderdag 13 december 2018 om 15:22do 13-12-2018 om 15:22

Crysencio Summerville krijgt bij FC Dordrecht de kans om 'vanuit de luwte' weer 'lekker te gaan voetballen'. Trainer Scott Calderwood laat het veelbesproken Feyenoord-talent dan ook niet met de pers praten.

Dordrecht heeft er bewust voor gekozen Summerville niet met de pers te laten praten. "Die jongen heeft de laatste weken veel meegemaakt en er is veel over hem heengekomen. Hij is pas 17 jaar, ik denk dat wij hem nu gewoon moeten laten focussen op het voetballen", legt interim-trainer Calderwood uit voor de camera van RTV Rijnmond. "Publiciteit is leuk, maar laat hem nu eerst lekker vanuit de luwte gaan voetballen. Ik hoop dat hij zijn voeten laat spreken."

De oefenmeester van Dordt is te spreken over de 17-jarige buitenspeler. "Hij is een heel mooi ventje. Hij ziet er nog heel jeugdig uit, maar hij kan zo verschrikkelijk goed voetballen. (...) Het is gewoon een genot om naar die jongen te kijken. Het is wel seniorenvoetbal, dus er komt wel wat meer bij kijken. Maar als je ook in de training de kwaliteiten ziet die hij heeft, dat is mooi om te zien."

Over het incident bij Feyenoord, waardoor Summerville geschorst, beboet en uiteindelijk verhuurd werd, wil Calderwood het niet te lang hebben. "Jonge jongens maken wel eens verkeerde beslissingen of verkeerde keuzes, maar je moet zo'n jongen wel een tweede kans geven."

Plaats een reactie

De fries +2049
donderdag 13 december 2018 om 14:57
Hij ziet er nog jeugdig uit ... klopt hij is 17
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:02
Ze moeten hem bij D'drecht duidelijk maken dat hij problemen bij de club aankaart als hij zijn problemen niet op een fatsoenlijke manier kan oplossen!

MVG. Stichting Open Deur
Vind ik leuk
HopHop +279
donderdag 13 december 2018 om 15:07
Dordrecht heeft net als Feyenoord geen principes, deze crimineel zou nergens meer op de velden mogen staan... Schandalig gewoon.
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 15:10
het zal je maar gezegd worden door een hagenees......
Vind ik leuk
HopHop +279
donderdag 13 december 2018 om 15:11
Wat is daar mis mee dan, of ga je nu zeggen dat alle hagenezen criminelen zijn die er mensen bij halen om iemand in elkaar te laten slaan, is datwat je zegt?
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:12]
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 15:23
haha oh dat vind je niet normaal om te zeggen??

Maar in een ruzie je broer erbij halen maakt je tegenwoordig al wel een crimineel???

De onnozelheid van dat niet inzien vind ik nog niet erg, we zitten immers op vp, maar dat je er ook nog likes voor krijgt is wel treurig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:23]
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
donderdag 13 december 2018 om 15:32
En daar hebben we het zoveelste account van haagiehaag,haagse haag of hoe je jezelf ook noemt.
Vind ik leuk
Guusman +1257
donderdag 13 december 2018 om 20:53
Haags hophopje.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:14
Hophop hop gauw je hok in!
Het zou pas erg zijn als hij dezelfde fout nog eens durft te maken.
Vergeten en verder gaan nu, als hij dalijk de sterren van de hemel speelt bij Dordt is zijn transferwaarde ook opgekrikt en kan het goed uitpakken voor zowel Feyenoord als hem zelf.
Vind ik leuk
HopHop +279
vrijdag 14 december 2018 om 00:01
Daarom is het ook geen straf maar gewoon indekken van een principeloze club
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
donderdag 13 december 2018 om 15:14
Het is niet goed wat hij heeft gedaan, maar hij heeft niemand vermoord hoor. Alsof jij vroeg nooit bij een vechtpartij betrokken bent geweest?
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 13 december 2018 om 15:41
Als jij op je werk iemand door je broer in elkaar had laten slaan wat zou je baas gedaan hebben denk je.
Vind ik leuk
TheLobster +1536
donderdag 13 december 2018 om 16:37
Misschien is mrunterwijst geen 17 jaar oud?
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 13 december 2018 om 16:47
Zou hij nog jonger zijn denk jij??
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
donderdag 13 december 2018 om 16:52
Aan jullie om dat in te schatten, ik ben benieuwd
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:20
30
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
donderdag 13 december 2018 om 17:53
Dichtbij haha, 29
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
donderdag 13 december 2018 om 16:51
Dit is een pubertje van 17, geen volwassen vent
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 13 december 2018 om 16:58
Ja en. Dat pubertje moet eens beseffen dat hij nog helemaal niks berijkt heeft in het leven en dat iedereen bij Feyenoord bezig is om het beste uit hem te halen en daar ook nog voor betaald wordt. Ze zijn een toekomst voor hem aan het creëren wat maar voor een enkeling is weggelegd. Maar nee meneer denkt zijn problemen op een "volwassenen" manier op te lossen. Dus ook volwassen straffen.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6157
donderdag 13 december 2018 om 17:53
Hij heeft zijn lesje de afgelopen weken echt wel geleerd, ben maar niet bang
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 18:23
Ah, oke. Ik weet het ben goed heh. 😜
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 13 december 2018 om 18:07
Vertegenwoordig jij ook een (miljoenen) transfer bedrag, precies het zelfde als Feyenoord.
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 13 december 2018 om 18:50
Ik snap je niet. Sorry.
Vind ik leuk
HopHop +279
vrijdag 14 december 2018 om 00:02
Ik heb nooit iemand er naderhand bijgehaald om diegene waar ik bonje mee had in elkaar te laten slaan, zoek de verschillen
Vind ik leuk
Tsubamba +3042
donderdag 13 december 2018 om 15:18
Je weet niet eens precies wat er is gebeurd, dus doe niet zo overdreven met je crimineel geleuter.
Vind ik leuk
The Rock +1922
donderdag 13 december 2018 om 15:29
Crimineel ben je pas als je veroordeeld wordt voor een strafbaar feit.?
Vind ik leuk
buddha +10895
donderdag 13 december 2018 om 15:41
En mensen zoals jij die maar 1 hersencel hebben zouden nooit meer een extra account aan mogen maken op de vp site. Schandalig gewoon dat dat kan.
Vind ik leuk
Kaar +3126
donderdag 13 december 2018 om 15:52
Haha....beetje overdreven vind je niet. Maar je hebt hier speciaal een account voor aangemaakt?
Vind ik leuk
TheLobster +1536
donderdag 13 december 2018 om 16:37
Iedereen maakt wel eens misstap en vooral op die leeftijd. Het was stom en niet goed te praten maar nu gewoon op naar een nieuwe frisse (door)start
Vind ik leuk
Radaje +1517
donderdag 13 december 2018 om 17:04
Dit is misschien wel een beetje een erg grote maatregel. Maar om nu gelijk te gaan roepen wat voor een leuk ventje dat het is, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Vind ik leuk
RenW +4137
donderdag 13 december 2018 om 17:07
Echt, voor een vecht partijtje?
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 19:59
Was het maar een vechtpartijtje geweest, was er geen ophef. Gebeurd vaker ;).
Dit was broer bellen, die kwam de academy in en heeft in de kleedkamer een andere jongen flink afgetuigd.
Mannetje ook al eerder weken geschorst geweest van school en club wegens zelf vechten, deed het toen zelf, niets van gehoord.
Dit is iets anders, miljoenen of niet, wegsturen. Hoop dat hij tegen een echte back in keukenkampioen competitie komt te staan. Ff laten vliegen. Gaat het nooit halen met deze laffe mentaliteit
Vind ik leuk
RenW +4137
donderdag 13 december 2018 om 20:01
Overtrokken verhaal, natuurlijk is er wat gebeurd.
Maar om hem nu te laten vliegen, lekker gaan voetballen, straf gehad en nu door.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 20:03
Is niet overtrokken, absoluut niet. Maar je hebt gelijk. Geen kwaad met kwaad vergelden. Maar blijft een enge jongen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43336
donderdag 13 december 2018 om 17:19
Debiele reactie.
Vind ik leuk
Dharmpie +1025
donderdag 13 december 2018 om 21:26
Jij moet vast een dorps idioot zijn! Ga je schamen met zo’n generaliserende opmerking! Lekker de popie jopie uithangen, grrr.. Deze jongen heeft een fout gemaakt waarvoor hij gestraft moest worden, dat is hij ook door Feyenoord. Hij is nog jong en als je jong bent doe je soms niet het juiste. Oud worden doe je met vallen en opstaan, dat zal ook voor jou gelden..Deze jongen heeft niemand vermoord of wat dan ook, dat zijn broer ( helaas door hem ) een teamgenoot mishandeld heeft is niet goed te praten, ook Feyenoord doet dit niet. Dat jij van die dwaze dingen roept maakt je echt tot zielepiet. Iedereen verdiend een kans, dat heeft hij gekregen en zo hoort dat ook!
Vind ik leuk
HopHop +279
vrijdag 14 december 2018 om 00:03
Lekker ballen bij Dordrecht zien als een straf, je moet maar durven....
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 00:42
Schande voor de opleiding, heeft ware schok gegeven. Deze jongen grossiert in dit soort zaken. Gaat het niet halen. Mentaal probleem. Topsport is keihard
Vind ik leuk
AllAdIn +24910
donderdag 13 december 2018 om 15:09
Leuk joh, totdat zijn broer de kleedkamer in komt..
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:11
Heb toch nog wel vertrouwen in Summerville ondanks wat er gebeurt is, en wens hem dan ook veel succes bij FC Dordrecht en dat hij dan later mag schitteren in de Kuip.
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
donderdag 13 december 2018 om 15:31
En weer veranderd van mening. Zielig en droevig hoopje mens ben je.
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 15:37
"Feyenoord Fan Voor Altijd +13224 maandag 3 december 2018 om 16:06 Optyfen!"

"Feyenoord Fan Voor Altijd +13224 woensdag 12 december 2018 om 15:29 Gevaarlijk ventje, alleen al als je die muil ziet."

"Feyenoord Fan Voor Altijd +13224 donderdag 13 december 2018 om 09:47 Tis te hopen dat hij nooit meer terug komt bij Feyenoord."

Waarom....waarom moet jij hier altijd a) jezelf voor lul zetten en b) en dat is het allerergste, mijn club voor lul zetten???
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:44
Weet je dat ik ontzettend blij ben dat iemand al mijn schrijven in de gaten houdt en misschien wel ergens opslaat zodat het later tegen mij gebruikt kan worden?

En jou club voor lul zetten? Er is helemaal niets van jou bij want je komt nog maar net kijken denk ik.
Ik mag daarin tegen wel zeggen dat ik mijn " sporen " heb verdiend als Feyenoord fan zijnde.
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 15:48
Niet te bijdehand ouwe...ik lees al jaren mee dus die ongein van jou lees ik (helaas) dagelijks hoor.
Ja je bent een toppertje....zo'n geweldige fan dat je jeugd, trainers en spelers van Feyenoord geregeld voor rotte vis uitmaakt.

Top supporter ben je...echt....zo iemand heeft zijn sporen idd wel verdiend.
Op z'n muil dan wel te verstaan.

Ik hoef al je schrijven niet in de gaten te houden.
Zoiets zoek je makkelijk op wat iemand in verschillende topics raaskalt.
Misschien iets om te onthouden als je weer eens van plan bent dom gezwets op het www te gooien.

En btw.....ben ruimschoots ouder dan de helft van jouw leeftijd ouwe krijger.
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 15:49]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:54
Ik heb je schrijven voor kennis geving gelezen, tis jammer dat ik niet meer in staat ben om je uit te nodigen voor een ontmoeting in een kroeg of zo want het lijkt me heerlijk om met jou te discussieren maar aan de andere kant ook weer niet dit omdat jij je handjes niet thuis kan houden en dat siert een echte Feyenoord fan niet.
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 16:12
Aldus de echte Feyenoord fan die vanachter z'n geraniums alles van Feyenoord de ziekte wenst....

Ben maar niet bang. Ik ben nog nooit in een slaande ruzie met iemand geweest.
En aan figuren als jij zou ik mij echt nooit maar dan ook nooit moe maken.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 16:32
Je bent een Held, een echte grote Held met een hoofdletter H ben je................Maar dan wel een internet Held.
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 16:35
:)

Je hebt gewoon zelf niet door hoe onnozel die opmerking van iemand zoals jou (en hoe iedereen jou hier kent) is he??
Vind ik leuk
Leeds United +1434
donderdag 13 december 2018 om 17:07
Je weet ook niet van ophouden he!
Jammer dat je zo’n ruzie loopt te maken.
Vind ik leuk
The Genius +3795
donderdag 13 december 2018 om 15:33
Grappig, de trainer heeft zelf niet door dat die jongen veel heeft meegemaakt totdat hij moet vertellen waarom die jongen niet voor de camera komt staan haha... (ik begrijp het allemaal wel hoor, maar media training wordt onderschat in NL)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
donderdag 13 december 2018 om 17:15
Mediatraining wordt ernstig overschat, zorgt enkel voor hersenloos dummygezwets en helpt daarmee speculaties juist in de hand.
Vind ik leuk
The Genius +3795
vrijdag 14 december 2018 om 10:13
agree to disagree. Dat is maar net wat je van mediatraining maakt. Als je ze leert om politiek correct te praten dan klopt het, maar je kunt ze natuurlijk veel meer leren, denk daar bij alleen al aan de vraag analyseren (in je hoofd) voordat je hem beantwoord; klinkt logisch maar zo is het niet.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 15:35
Als ze broer maar niet komt kijken!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
donderdag 13 december 2018 om 16:02
Is dat de zoon van Jimmy Calderwood?
Vind ik leuk
Hast58 +914
donderdag 13 december 2018 om 16:18
Die Calderwood kon er zelf ook want van. In het veld in ieder geval.
Vind ik leuk
Thecount +561
donderdag 13 december 2018 om 16:21
Yep, heb nog met hem gewerkt. Hele toffe vent is het en een goede trainer in mijn ogen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5451
donderdag 13 december 2018 om 16:48
Gaat\ging niet best met pa, wel?

Edit: Inderdaad niet.
Alzheimer's. Kutziekte.
https://www.heraldscotland.com/news/16079050.jimmy-calderwood-still-living-life-to-the-full-despite-alzheimers-diagnosis/
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Thecount +561
donderdag 13 december 2018 om 17:09
Klopt helaas!
Vind ik leuk
bert +554
donderdag 13 december 2018 om 16:03
Hoe kan je nu zeggen ,het is een genot om naar hem te kijken,nou ik zou zo een vies ventje die anderen voor hem laat knokken lekker links liggen,nee hier is het altijd tweede derde vierde vijfde en zesde kans.
Nou veel plezier je weet toch he het zit in het aard van het BEESTJE.
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
donderdag 13 december 2018 om 17:53
Dan krijg jij van mij een 2e kans om een normaal nederlandse reactie te schrijven. Doe je best he want zoveel kansen krijg je niet.
Vind ik leuk
bert +554
donderdag 13 december 2018 om 18:56
Je kan toch lezen he of heb je blo gehad ik kan niet beter is mijn probleem
Jij hebt schijnbaar een probleem om siciaal te zijn ,hoop dat je dit kan lezen ....wijsneus
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
donderdag 13 december 2018 om 19:08
Ik zal even over mn hart strijken en dan krijg je nog een kans.
Vind ik leuk
bert +554
donderdag 13 december 2018 om 19:27
Echt niet nodig ik weet zelf hoe ik ben of functioneer.dat is voor mij voldoende.
En je wilt mij toch niet wijsmaken dat je een hart hebt.kom op
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 december 2018 om 19:27]
Vind ik leuk
fedor2501 +6392
donderdag 13 december 2018 om 19:40
Blijkbaar heb ik een groter hart als jou aangezien ik een fout van een jeugdspeler kan vergeven en jij als een muppet blijft zeiken. Het mooiste is dat deze 2 jongens het allang intern uitgepraat hebben en jij als buitenstaander blijft miepen.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
donderdag 13 december 2018 om 16:08
De kinderboerderij zal wel een hoop veren missen...
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 16:16
Dan kunnen ze in de verschillende ajax topics er meer dan genoeg terughalen.
Daar puilt het gewoon uit.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
donderdag 13 december 2018 om 16:34
Dat zijn veren van een pauw niet van een gans...
Vind ik leuk
soplul +3524
donderdag 13 december 2018 om 16:36
nee joh zoveel pauwen zijn er niet in het land.

puilt zelfs uit van de veren van kriel kipjes
Vind ik leuk
derksen +9144
donderdag 13 december 2018 om 16:22
Ik begrijp al die rare reacties niet zo eerlijk gezegd
Mijn reactie zal ook wel raar zijn
Maar die jongen heb in frustratie zijn broer gebeld en tegen die broer zal iets overdreven dingen zijn gezegd vervolgens komt een broer voor zijn broertje op volgens mij is dat best normaal gedrag al moet hij niet slaan natuurlijk maar al had dat in mijn jeugd gebeurt had ik er voor gezorgd dat die broer ook eventjes een praatje wordt gemaakt ,en daarna ga je weer verder vind het wel erg overdreven allemaal
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 20:01
Niets overdreven, praat eens met de betrokkenen. Was ernstige mishandeling.
Vind ik leuk
Cookee +12692
donderdag 13 december 2018 om 17:36
Voelt toch een beetje fout dit... zijn club straft hem en Dordt pikt het op.
Doet denken aan Gerets die geschorst werd en naar PSV ging.
Vind ik leuk
bert +554
donderdag 13 december 2018 om 18:58
Nee hoor hij ging na de schorsing eerst naar MVV
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 15 december 2018 om 12:21
Ja, klopt. Maar dat neemt nog niet weg dat iemand die vals speelt in het voetbal in ons land hartelijk ontvangen wordt als het ons uitkomt.

Niet echt iets om trots op te zijn, of ben ik nu fout bezig?
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 15 december 2018 om 12:27
Je hebt helemaal gelijk ,ook ik ben van mening dat Gerets zijn geval toch echt wel erger was of is
[Reactie gewijzigd op zaterdag 15 december 2018 om 12:28]
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 15 december 2018 om 12:49
Dat was zeker erger dat is waar.
Dit lijkt mij meer een geval van bewijsdrift en een opvlieging.
Maar blijft raar dat Dordt voordeel heeft dat Feijenoord iemand straft.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 17:37
In ieder geval mooie woorden van Calderwood. Ben benieuwd hij het kan laten zien in de competitie.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
donderdag 13 december 2018 om 18:09
Hij wordt gewoon beloond voor een misdaad.

Ongelofelijke beslissing
Vind ik leuk
Smithsonian +43336
donderdag 13 december 2018 om 18:27
Hopelijk heeft hij hiervan geleerd.

Knallen en dan van de zomer lekker terug keren.
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 19:39
Mooi ventje ?? Laatste 2 jaar al 2 keer geschorst op school (langere tijd) voor vechten.
Bij Feyenoord zijn broer de kleedkamer in laten komen om iemand af te rossen.
Mooie voetballer, goede voetballer dat zeker. Als mens eng heel eng
Vind ik leuk
Sassefras +873
vrijdag 14 december 2018 om 01:59
Hoe weet jij dit eigenlijk?
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 02:35
Van iemand die er bij was. En ken situatie goed. Maar goed. Het zei zo
Vind ik leuk
Sassefras +873
vrijdag 14 december 2018 om 02:38
Naar om te lezen. Als totale buitenstaander hoopte ik gewoon dat hij hiervan zou leren. Dat kan natuurlijk nog steeds, maar eerdere incidenten maken die kans wel kleiner.
Vind ik leuk
Lady Sam +172
vrijdag 14 december 2018 om 14:00
Is waar, nu maar hopen dat hij het waarmaakt....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws