#SorryJohan-frontman bedolven onder kritiek: 'Van homo's moest ik mijn bek houden'

#SorryJohan-frontman bedolven onder kritiek: 'Van homo's moest ik mijn bek houden'

Gepubliceerd: maandag 17 december 2018 om 23:06ma 17-12-2018 om 23:06

Laatste update: maandag 17 december 2018 om 23:23ma 17-12-2018 om 23:23

De homoseksuele AZ-supporter Bowi Jong is geschrokken van alle negatieve reacties die hij de afgelopen tijd kreeg. Jong vroeg met een medesupporter aandacht voor het heersende homofobe karakter in de voetbalwereld en werd vervolgens bedolven onder de kritiek.

Veronica Inside-analist Johan Derksen nam stelling tegen het statement van Jong. Sinds de hashtag #SorryJohan in het leven werd geroepen, brandde de hel los. "Mijn foto dook in veel media op. Via Facebook kreeg ik berichten met verwensingen als aandachtzoekende kankerhomo, pisnicht en relnicht. Ik zou het alleen maar erger maken voor de homo's in ons land", liet Jong eerder deze week weten aan de Gaykrant.

Ook de homoseksuele gemeenschap liet van zich horen. "Van homo's kreeg ik reacties dat ik mijn bek moest leren houden en dat ik niet namens de gemeenschap aan het praten was. Ik dacht: als jullie het al niet begrijpen...", vertelt de AZ-supporter aan NH Nieuws. De reacties werden zelfs zo heftig dat Jong besloot om niet langer in de frontlinie te blijven. "Die spanning kostte mij zoveel energie, waardoor ik van de spanning geen honger meer had", onthult hij. "Veilig over straat kunnen is voor mij ook erg belangrijk."

Jong is ondanks alles blij met wat zijn oproep los heeft gemaakt. "Sommige jongens zeggen tegen me: ik durf nog niet uit de kast te komen, maar weet nu wel dat mijn ouders er positief instaan. Of: dit was het extra steuntje in de rug voor mij om uit de kast te komen."

Lees ook: Derksen stelt teleur: "Ik denk dat we deze man geen podium meer moeten geven"

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vind jij de voetbalwereld homo-onvriendelijk?

(1209 stemmen)

Plaats een reactie

Dezeun +6225
maandag 17 december 2018 om 23:11
En door
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:21
Weer extra aandacht eraan besteden. Dom om over zoiets een negatieve sfeer te creeren. Maar op dit punt staat dit nieuws compleet los van voetbal...
Vind ik leuk
Aal +23257
maandag 17 december 2018 om 23:24
we zijn allemaal homo's..... sapiens
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
dinsdag 18 december 2018 om 00:00
Jij legt ook ales dood op je snikkel ... 🤔
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 17 december 2018 om 23:12
Leuk dat er een redactielid van VP de Gaykrant leest, maar dit lijkt me nou niet bepaald voetbalnieuws.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:16
De Gaykrant , wie leest hem niet ....
Vind ik leuk
The Iceman +16149
maandag 17 december 2018 om 23:16
Henk Krol niet meer denk ik.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:18
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 06:19]
Vind ik leuk
The Iceman +16149
maandag 17 december 2018 om 23:19
Haha, dat zal wel meevallen. Gewoon een tijdschrift (voornamelijk) voor en over homoseksuelen.
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
maandag 17 december 2018 om 23:30
Ik denk dezelfde crap als al die andere vrouwenbladen
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:26
Menig homo die ik ken is meer man dan vele hetero mannetjes die ik om me heen zie.
Vind ik leuk
Sassefras +873
dinsdag 18 december 2018 om 01:06
In wat voor opzicht?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 05:30
Zowel in gedrag als uiterlijkheden. Niet weglopen voor verantwoording, straight ;)
voor hun mening staan, aanpakken als het nodig is, doorzetten, zich op kunnen offeren voor een goede zaak, stoutmoedig de strijd aangaan, dat is voor mij mannelijk gedrag. Dan uiterlijkheden ...ik zie veel jongens lopen met strakke broekspijpjes en glitterjasjes en strak gekapte haartjes dat vind ik niet echt mannelijk. En veel missen dan ook nog bovengenoemde karaktertrekken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 05:36]
Vind ik leuk
Orphen89 +3476
dinsdag 18 december 2018 om 08:04
Ik weet dat je het goed bedoeld, maar dit soort uitspraken spreek je nog steeds over Homo's vs Hetero's. Hoe mensen erbij lopen op straat en hoe mannelijk ze zijn heeft natuurlijk niks te maken met homo/hetero zijn. Iedereen moet er gewoon lekker bijlopen zoals hij zelf wil.

Alle punten die jij opnoemt worden niet beinvloed door seksuele voorkeur. En tot we dit soort dingen allemaal los van elkaar kunnen gaan zien zullen er vooroordelen blijven. Complete acceptatie is ook een utopie, maar ik denk dat we als Nederland wel redelijk dicht bij een acceptabele norm zitten.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:14
Ik heb het over mannelijk en vrouwelijk gedrag cq energie juist niet gerelateerd aan hetero- of homoseksualiteit.
Het is een 'sarcastisch' getinte reactie op de bevooroordelende post van sprky020, leer alsjeblieft begrijpend lezen.
Trek mijn post niet uit zijn context aub dankje.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
dinsdag 18 december 2018 om 09:13
bevooroordeelde post? licht je antwoord eens toe gap.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 09:28
Alleen als je het normaal vraagt.
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
dinsdag 18 december 2018 om 21:23
wat is er mis met mn vraag?
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 18 december 2018 om 08:17
Nou ik zag 6ix9ine laatst voorbij schuivelen... misschien is dat een goed startpunt 😂
Vind ik leuk
Futre +4813
dinsdag 18 december 2018 om 08:08
Denk erom; teveel mannen om je heen is ook niet gezond 😉
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:22
O sinds wanneer, de mannelijke energie werkt aanstekelijk,
zet juist aan tot dadendrang in sporten en zo dat is best gezond toch ;-)
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
dinsdag 18 december 2018 om 09:11
Dat zegt niks over wat er in die boekies staat toch?
Vind ik leuk
Kayzer +3244
maandag 17 december 2018 om 23:48
Dat is toch Anex?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:38
Nieuwsgierig? Vraag er 1 aan de kerstman :-)
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
maandag 17 december 2018 om 23:29
🤣
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 06:51
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Sooike1208 +5493
dinsdag 18 december 2018 om 07:38
Triest ventje.... bah
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 07:41
Hij is aan het trollen en hoopt dat deze discussie gewist wordt.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 07:38
Laat hem, dan kijk je niet, jankerd.
Vind ik leuk
HopHop +279
dinsdag 18 december 2018 om 07:43
Het enge gezwel hier op VP ben jij troll, en special daarom heb ik de NSB knop voor je ingedrukt... Kun je weer een nieuw accountje aanmaken
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 18 december 2018 om 08:20
Een ip ban zou wonderen doen maar die optie schijnen ze hier niet te hebben
Vind ik leuk
Dee79 +2658
dinsdag 18 december 2018 om 08:34
Idd dat zou wonderen doen maar ze doen het om het aantal accounts, verkoopt beter aan adverteerders.
Vind ik leuk
Vakkie D +4603
dinsdag 18 december 2018 om 09:02
Hits over quality
Vind ik leuk
HansVites +6394
dinsdag 18 december 2018 om 10:32
Dat maakt bij VP niets uit ze hebben hier liever Quantity als Quality en ip ban helpt trouwens niet dat is zeer makkelijk te omzeilen.
Vind ik leuk
HopHop +279
dinsdag 18 december 2018 om 12:06
Een IP is makkelijk te omzeilen dat ik VP wel snap dat ze geen IP ban doen
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:14
Boontje komt om zn loontje
Vind ik leuk
Rodajc +18576
dinsdag 18 december 2018 om 00:21
"Van homo's kreeg ik reacties dat ik mijn bek moest leren houden en dat ik niet namens de gemeenschap aan het praten was. Ik dacht: als jullie het al niet begrijpen...", 

Betwetertje is het dus ook nog, gepikeerd dat hij niet voor zijn gemeenschap mag spreken. Eigenlijk is het gewoon een sukkel, ik snap ook niet wat zijn acties met de laatste alinea van dit artikel te maken heeft. Hoe heeft hij eraan bijgedragen dat homo's makkelijker uit de kast konden komen?
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 00:35
Iedereen mag zeggen wat hij wil. Als het maar respectvol is. Het is een vrij land met vrijheid van meningsuiting. Maar op het moment dat je:’ik vind’ veranderd in:’jij bent’ is het een ander verhaal.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:40
Omdat het onderwerp overal in NL bijna wel besproken werd. En als jij dan opeens je ouders hoort zeggen dat ze het geen probleem zouden vinden dat hun kind uit de kast zou komen , maakt dat de stap wel een stuk makkelijker.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 04:07
Ja? ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
dinsdag 18 december 2018 om 05:09
Ja.
De waarheid ligt ergens in het midden.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 05:20
Wat mij betreft ben je als ouders dan eigenlijk al te laat, als je je kinderen leert om mensen te beoordelen op hoe ze zijn als mens en niet op secundaire eigenschappen dan weten ze al dat het niks uitmaakt wat voor geaardheid ze hebben. Dit mis ik overigens ook op scholen etc, er wordt veel te veel waarde gehecht aan uiterlijke factoren en allerlei nietszeggende kenmerken van mensen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 05:43]
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
dinsdag 18 december 2018 om 06:08
Je zal de ouders de kost moeten geven die hun kind het huis uitzet als hun kind geen hetero blijkt te zijn.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 06:12
Ja verschrikkelijk.
Vind ik leuk
Mooseair +227
dinsdag 18 december 2018 om 06:26
Hahaha en dan van het zomer, tijdens de pray schamen ze zich nergens voor. Er worden in de stadions wel ergere dingen geschreeuwd, gezongen gewenst. dus die gast moet niet zeiken. #KlasseJohan
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 06:52
En 80% was het met hem eens homo en niet homo
Vind ik leuk
J de Wit +2281
dinsdag 18 december 2018 om 06:59
Precies, blijkbaar is zeiken een van de vereiste karakter eigenachappen om homo te zijn
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:00
Dan zullen er vast hier op vp ook heel wat zijn haha
Vind ik leuk
J de Wit +2281
dinsdag 18 december 2018 om 08:09
Haha, ongetwijfeld!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17067
maandag 17 december 2018 om 23:15
Nog even en er komt een reclame campagne.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:27
Die is er toch al dan.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:16
De benepen homoxenofobie vervreemdt voetbaltalenten. In dier voege lijkt slechts sprake van verliezers.
Vind ik leuk
lexy88 +1670
maandag 17 december 2018 om 23:19
Mooi stukje proza weer. Maar je gebrabbel klopt niet, want zelfs heaumeaux zijn het oneens met meneer Bowi. Dus nee, niet alleen maar verliezers want de homo's met ruggengraat blijven gewoon op voetbal gaan.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:21
Juist, het gebrek aan ruggengraat is niet speciaal toebedeeld aan de homoseksuele mens.
Vind ik leuk
Romarioo +697
maandag 17 december 2018 om 23:18
🤣🤣🤣😂😂😂Zelfs homo's vielen hem aan en wat deden de mietjes?
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:24
Ze zeiden, Hee gekkie wat doe je?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:06
Dat klinkt relnichterig, er zijn zoveel manlijke homo's waaraan jij helemaal niks ziet of merkt,
maar ja dan tel je die ook niet mee in je beeldvorming want die vallen je niet op.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:41
Onder die catogerie schaar ik mezelf graag.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:53
En zo zijn er nog veel meer met jou en dat maakt je niet minder homo (sapiens) dan de meer
flamboyante types. Maar zoals het nu wordt gebracht in de media vooral, komt een homo pas voor zijn rechten op door bv in zijn blote kont en public op een boot door de grachten van Amsterdam te varen.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:18
Tsja, de voetbalwereld is enorm macho en vol testosteron. Misschien daardoor niet homovriendelijk. In het vrouwenvoetbal zie je wel veel potten.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
maandag 17 december 2018 om 23:24
Nou ik vind het wel meevallen, in sommige elftallen lijkt het wel een nichtenbal.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:28
Ik kom zo nauwelijks tegen. Scheidsrechters daarentegen wel.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
maandag 17 december 2018 om 23:44
Misschien omdat ze 'gewoon' een vriendin hebben?
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:47
Jij bedoelt dat ze nog uit de kast moeten komen?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:03
Nee niks moet. Laat ze.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 06:25
Vanzelfsprekend, ik vroeg me af wat je bedoelde.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 06:43
Dat ik denk dat er wel spelers zijn die voor de buitenwereld een vriendin hebben
en dat ze daar vrede mee hebben voor nu. Het is een utopie om te denken dat
je nooit meer getreiterd wordt als ineens alle gays in de sportwereld uit de kast zouden komen.
Sommige mensen maken het veel te groot en blijven er een probleem mee hebben
en je het leven zuur maken. Dan nog mag ieder voor zich uitmaken hoe hij ermee om wil gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 08:17
Dat kan, maar ooit ga je daar aan onderdoor. Dat is niet vol te houden.

Volledige acceptatie bestaat ook niet. Blijkbaar hebben heel veel mensen het nodig of de drang om een ander te haten, te kleineren of te treiteren. En dan heb ik het niet alleen over homo’s maar ook over rivaliteit, ander uiterlijk of andere voorkeuren op allerlei gebied. Anders denken is vaak moeilijk te accepteren.

Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:30
Nee dat hou je ook niet vol uiteindelijk, maar dan nog vind ik die oproep tot uit de kast komen! ook een bepaalde vorm van druk uitoefenen. Maar wat jij zegt is waar, alles wat zich buiten het midden bevindt is ecxentriek en dat is genoeg om op te zeiken voor velen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 08:43
Het blijft persoonlijk natuurlijk. Ik heb mensen gezien die er bijna aan onder door gingen. Zo zou het niet moeten zijn natuurlijk, maar goed. Er zijn dus zelfs ouders die het niet accepteren.
Aan de andere kant zul je mensen hebben die prima met die gevoelens kunnen leven zonder het te uiten. Al vraag ik me wel af of die niet in het midden zitten qua gevoelens.

Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:49
Ik had het even puur over de voetballersoproep.

Je hebt ook mensen die BI -seksueel zijn, als zij een monogame relatie willen (bestaat dat nog?) zullen ze toch ook moeten kiezen.

Dat ouders het niet accepteren is niet te vatten voor mij. Ik zou mijn kind nooit verstoten om zoiets, maar het gebeurt, triest hoor.
Vind ik leuk
HardSchot +82
dinsdag 18 december 2018 om 08:21
Ja er zijn denk ik inderdaad zoveel voetballers zijn die een vriendin hebben maar ondertussen heel benieuwd zijn wat hun medevoetballers op het veld in hun broek hebben!
Niks mis mee en jammer dat er in het voetbal nog veel druk is om op een bepaalde manier te zijn.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 08:44
Maar ook als ze alleen benieuwd zijn hoeven ze er niks mee te willen, is het gewoon een beetje bi-schierigheid ;-)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bischierig
Vind ik leuk
HardSchot +82
dinsdag 18 december 2018 om 09:28
Ja dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde :P
Er zijn ontzettend veel jongens, in dit geval ook voetballers, die benieuwd zijn hoe de lullen van de jongens die ze kennen zijn.
Is ook zo onder voetballers: op het veld, in hun vrije tijd, tijdens het teamdouchen etc.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 09:32
Beetje bluffen wie de grootste heeft :)
Vind ik leuk
HardSchot +82
dinsdag 18 december 2018 om 10:23
Ja precies, onder de douche een beetje kijken en vergelijken, zo gaat dat.
Doen zoveel mannen zo vaak, overal.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 17 december 2018 om 23:24
Misschien moeten ze zichzelf niet zo in de zwarte pieten rol duwen. Alsof de hele wereld tegen je is, doe toch normaal man. Zulke mensen moet je niet eens een podium geven. Ben gewoon jezelf en doe waar je zin in hebt I.P.V. bezig te zijn met andere of wat andere van je denken!
Vind ik leuk
Radya .G . +223
maandag 17 december 2018 om 23:51
Daar kon je op wachten op deze reactie, dat is precies waarom hij "Van homo's kreeg ik reacties dat ik mijn bek moest leren houden en dat ik niet namens de gemeenschap aan het praten was. Ik dacht: als jullie het al niet begrijpen...", maar het gaat niet alleen om hem, als hij zich niet geaccepteerd voelt kan hij beter naar een therapeut gaan om te leren ermee om te gaan en zich weerbaarder op te stellen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 00:56]
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 18 december 2018 om 00:02
Wat is je punt precies Radya?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:34
Dat het soort van averechts werkt dus, hij kan niet zijn persoonlijke beleving of ervaring
en oplossing daarvoor opleggen aan de hele gay community.
Er zijn er zat die genoeg negatieve maar ook positieve ervaringen mee hebben gehad en daaromheen een manier hebben aangeleerd er mee om te gaan en het niet van bovenaf
gestuurd willen zien in wetjes en regeltjes voor de medemens om ermee te dealen.
Vind ik leuk
JCJWZ +14811
dinsdag 18 december 2018 om 02:43
Met alle respect, maar dit onderwerp ligt wel erg gevoelig bij je. Hoezo?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 03:41
Ik als homo hou ervan als mensen mij open benaderen en niet op een vooringenomen, opgelegde of aangeleerde manier, zeg maar politiek correct. Je mag alles tegen me zeggen en van me vinden als je maar eerlijk en oprecht bent, dat is mij meer waard. Zodra mijn hetero medemens instructies en verboden zou krijgen opgelegd hoe en wat ze wel en niet tegen mij mogen zeggen vervalt voor mij het gevoel van gelijkheid en dat ervaar ik als zeer onprettig. Dat bepaalde mensen zich aan mij storen dat zal altijd blijven maar ik vind dat iedereen recht heeft op zijn mening.
Deze quote al dan niet van Voltaire zegt wel wat ik bedoel.

https://quoteinvestigator.com/2015/06/01/defend-say/

I Disapprove of What You Say, But I Will Defend to the Death Your Right to Say It.



Vind ik leuk
Momo&Mimi +24658
maandag 17 december 2018 om 23:21
"de hele community die ik wilde verdedigen is het met me oneens en zeggen dat ik niet voor ze moet praten.
Ze hebben het allemaal fout"
Vind ik leuk
Sunil010 +295
maandag 17 december 2018 om 23:23
Als je als homo zijnde geen stijve krijgt tijdens het douchen is het okay.

Als ik met allemaal naakte vrouwen zou douchen zou ik ook een stijve krijgen, dat begrijpen de vrouwen misschien wel, maar mannen niet hoor!! 😁😁😁
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:29
Hahaha, wekelijks douchen met een vrouwenteam. :-)
Vind ik leuk
SPRKY020 +1180
maandag 17 december 2018 om 23:37
de enige waarvan ik weet dat ze het doen zijn Don & Ad
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:36
Treffend dat je meteen aan seks denkt in deze kwestie.
Vind ik leuk
appeltje +3539
maandag 17 december 2018 om 23:30
Wat? Zijn er nog steeds mensen die niet begrijpen wat homofilie is?
Vind ik leuk
Radya .G . +223
maandag 17 december 2018 om 23:58
Wat ze op tv zien aan homo's en hun vunzige gedrag, dat is het beeld wat de meeste mensen er van hebben lijkt het soms.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 december 2018 om 23:58]
Vind ik leuk
appeltje +3539
dinsdag 18 december 2018 om 00:11
Waarschijnlijk weet je van het merendeel van de homo's op tv niet eens dat ze homo zijn.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:18
Ja zou zomaar kunnen, daarentegen zijn degene die wel openlijk zichzelf profileren als homo juist de aandachttrekkers en leggen te vaak de nadruk op het seksuele aspect van hun geaardheid, naar mijn smaak.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 05:54]
Vind ik leuk
appeltje +3539
dinsdag 18 december 2018 om 11:08
Dat is jouw beleving. Waarschijnlijk valt het de meeste hetero's niet eens op hoeveel heteroseksuele dingen er voor bij komen. Dat wordt nou eenmaal als 'normaal' beschouwd.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
maandag 17 december 2018 om 23:51
Als homo kan ik je zeggen , dat douchen na de voetbal voor meeste homo s geen stijve zal opleveren. Veel hetero s zijn onverzorgd daar beneden , veel haar etc , alles behalve aantrekkelijk !
Vind ik leuk
Sunil010 +295
maandag 17 december 2018 om 23:57
Smaken verschillen vrouwen hebben dat ook hoor, sommigen willen liever haar anderen weer niet.
Homo zijn is van alle tijden niks mis mee...
Daar gaat het mij niet om maar wel om de drang naar aandacht, dat zie bij moslims ook maar om een andere vorm van aandacht, soms lijkt fat ze allebei willen dat wereld alleen uit hun bestaan.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
maandag 17 december 2018 om 23:59
Hoeveel homo's ken je daadwerkelijk in je dagelijks leven?
Vind ik leuk
Sunil010 +295
dinsdag 18 december 2018 om 00:03
Genoeg om ze te begrijpen, mijn bloed eigen neef is homo en ik hou ontzettend veel van een wereldgozer.
Ik hen vaak genoeg cateringen gedaan voor homo's, geweldige mensen dankbaar en zeer beschaafd!
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:02
Vergeet niet dat zowel de homo's als moslims die jij benoemt in veel gevallen gewoon aandachts en media geil zijn. Durf wel met zekerheid te zeggen, dat zowel de meeste homo's en moslims hun leven het liefst gewoon lekker in de " anonimiteit " leven.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:11
Precies en die mediageile typjes die staan meestal op de voorgrond en
vallen dus het meeste op en kunnen het stereotypebeeld wat er heerst nog eens extra versterken.
Vind ik leuk
HardSchot +82
dinsdag 18 december 2018 om 08:27
Nou, veel haar ziet er veel beter en mannelijker uit dan geschoren hoor!
Vind ik leuk
HardSchot +82
dinsdag 18 december 2018 om 08:25
Nou ik denk dat dat in elk mannenteam wel gebeurt hoor, dat er een paar een stijve krijgen tijdens het samen douchen.
Vind ik leuk
Hast58 +914
maandag 17 december 2018 om 23:35
Ik dacht: als jullie het al niet begrijpen...",
Zou deze persoon nu echt niet in de gaten hebben dat hij zich met zo'n uitspraak nog veel belachelijker maakt..Hij voelt zich waarschijnlijk verheven boven andere homo's die het in zijn ogen maar met hem eens moeten zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 10:16]
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
maandag 17 december 2018 om 23:53
Bowi is een goede vriend van mij , en ik kan je verzekeren dat hij niet het type is dat zich verheven voelt boven mensen , in tegendeel eigenlijk. En ook al ben ik het absoluut niet met zijn mening eens , vergeet niet dat in dit soort stukken veel geknipt en geplakt wordt waardoor een uitspraak een hele andere context krijgt.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 18 december 2018 om 00:06
Sorry ik moet hem even maken: Ander kontext?

En dit is meteen mijn punt! Als iemand een grapje (probeert) te maken zoals ik hierboven. Voel je jezelf dan gediscrimineerd? Ik heb toch niet meteen een hekel aan homo’s of ben toch geen homofoob vanwege een grapje? Daarom snap ik dus ook heel het punt van Bowi niet. Laat die Johan lekker doen joh!
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:13
Ik denk dat er iets is fout gegaan, want mijn reactie over Bowi was gericht aan hast58 en niet aan jou. Ik kan een goede homo grap echt wel waarderen hoor 😁
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
dinsdag 18 december 2018 om 05:26
Bowi lijkt mij een jonge idealistische gast die denkt goed te doen en de wereld wilt verbeteren. Hij is politiek correct, alleen de wereld om hem heen is gewoon niet zo.
Op zich heeft ie wel gelijk, maar je moet niet doorslaan en op alles slakken zout gaan leggen.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:15
En dat is opnieuw het werk van de media, die blazen het op en wakkeren het aan, net als met het zwarte pieten gedoe en zo meer, of dit toeval is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:19
Ja ik vind het in dit geval ook best dom van VP. In het artikel komt duidelijk naar voren dat hij er behoorlijk wat last van hebt gehad. En dan gaan ze hier op de site het sowieso weer opnieuw oprakelen, en ook nog is met voor en achternaam. Dat zal menig dorpsgek die hier op de site zit alleen maar weer op ideeën brengen. ( Dus mochten jullie meelezen VP , beetje discretie mag wel ). Hij heeft aantal dingen aan mij doorgestuurd wat hij heeft ontvangen, echt te walgelijk voor woorden. Je kan het met iemand eens zijn of niet, maar wat hij over zich heen heeft gehad is gewoon onterecht.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:22
Wat ik al zei dus, ook vp is media, stuur ze een mail.
Vind ik leuk
Mooseair +227
dinsdag 18 december 2018 om 06:39
Waarom. Het gaat ze om de likes op de artikelen. Hoe meer hoe beter. Mailen heeft geen zin hierover. Kijk alleen al het aantal reacties op dit artikel en die van Frenkie de Jong of negatief nieuws over FC Twente. Die gasten van de media en zeker VP doen gewoon wat hun het meest oplevert.
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 06:55
Ja ik weet het, maar de achternaam van die jongen even opkuisen
zal toch het probleem niet zijn lijkt mij, ze passen soms in een kwartier 3 x de titel aan ook :-)
Vind ik leuk
Hast58 +914
dinsdag 18 december 2018 om 00:41
Deze uitspraak van hem heb ik op verschillende media gelezen onafhankelijk van elkaar. Dan vind ik het wel vreemd dat ze allemaal de fout in gaan door het op deze manier te brengen. Ik heb ook een homo vriend die het absoluut niet eens is met zijn optreden. Dus dat de homo gemeenschap op deze manier gereageerd zou hebben komt bij mij niet vreemd over.
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3813
dinsdag 18 december 2018 om 00:45
Ja ik heb er ook voldoende discussie's met hem over gehad. Maar ging mij vooral om het " verheven " voelen , en ik kan je garanderen dat dit bij hem echt niet het geval is.
Vind ik leuk
Hast58 +914
dinsdag 18 december 2018 om 00:49
Als hij deze bewoordingen gebruikt heeft komt dat over als: wat weten zij er nou van pffffffff ik weet wel waar ik heb over heb. Met andere woorden ik weet het veel beter. Maar als jij zegt dat hij het niet zo bedoeld heeft dan zal dat wel.
Vind ik leuk
maandag 17 december 2018 om 23:56
Zo en nu gaan we weer over voetbal praten.... gaan we het nu hebben over de zangkwaliteiten van Roxanne??
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 00:24
Er zijn nog genoeg voetbaltopics over hoor ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 02:36
Wat mij verbaast is de zin: "Veronica Inside-analist Johan Derksen nam stelling tegen het statement van Jong."

Dat is feitelijk dus gewoon totale onzin.

Johan Derksen heeft meerdere malen gezegd dat hij scheldpartijen/verwensingen/racistische uitlatingen etc op de tribunes jegens homo's afkeurt, en dat hij de brief van Bowi aan de KNVB volkomen terecht vindt. Maar hij vindt ook (naar mijn bescheiden mening terecht) dat er wel een grapje gemaakt moet kunnen worden.

https://www.youtube.com/watch?v=p_S9KUEC-e0

Dat Bowi nu de homo gemeenschap over zich heen krijgt, heeft hij volledig aan zichzelf te danken door zijn zielige gehuil bij o.a. shownieuws.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 02:36]
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
dinsdag 18 december 2018 om 05:44
Dit is geloof ik een betere link:
https://www.youtube.com/watch?v=XwKZX2GpLy4
Vind ik leuk
Radya .G . +223
dinsdag 18 december 2018 om 07:34
Haha die grap van johan over die onderbroek van kwalbert verlinde is toch gewoon grappig kan ik wel om lachen hoor.
Verder heel goed verwoord door derksen, ik zie er niks kwetsends aan.
Het stukje over ouders die hun (homo)kind verstoten dat vond ik schokkend maar ook mooi om te zien hoe dit johan echt raakte,ik denk dat op dit vlak nog wel een slag te maken is. Acceptatie van de ouders geeft een homojongere de steun in de rug om de rest van de wereld aan te kunnen. Over uit de kast komen als voetballer/sporter blijf ik bij mijn mening, laat iedereen dat lekker doen hoe hij/zij het wil, of niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 09:02]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
dinsdag 18 december 2018 om 06:01
Lazer toch op met dat rot joch. Geef toch geen aandacht aan die drama queen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
dinsdag 18 december 2018 om 06:27
#dumbass
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 07:44
er is zelfs een gaykrant. Nederland is ook van alle markten thuis hè wat een pracht land! Zo en nu weer over voetbal graag
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 december 2018 om 07:45]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5552
dinsdag 18 december 2018 om 07:58
Net als Johan mag deze jongen ook zijn mening hebben. Hoe er hier gereageerd door een flink aantal wordt, is gewoon een reflectie van de stupiditeit onder voetballers en hun supporters.
Vind ik leuk
Och jeh +2428
dinsdag 18 december 2018 om 08:13
Bedankt voor de info @daargaanweweergaaaaaaaaaap
Vind ik leuk
dinsdag 18 december 2018 om 08:33
lekker voor hem! Jankert !
Vind ik leuk
Shelbourne +5950
dinsdag 18 december 2018 om 08:39
Wat een drama queen, vermoeiend
Vind ik leuk
Cster +148