De Graafschap en NEC azen op Utrecht-spits: Het moet echt gericht zijn

De Graafschap en NEC azen op Utrecht-spits: "Het moet echt gericht zijn"

Gepubliceerd: donderdag 3 januari 2019 om 10:24do 03-01-2019 om 10:24

De Graafschap én NEC hebben belangstelling voor Cyriel Dessers. Dat meldt Omroep Gelderland. De Belgische aanvaller mag weg bij FC Utrecht.

Dessers kan volgens Omroep Gelderland rekenen op 'serieuze belangstelling' van De Graafschap, maar de hekkensluiter van de Eredivisie heeft concurrentie uit de Keuken Kampioen Divisie. NEC ziet in Dessers een geschikte opvolger van Sven Braken, die voor een vertrek staat.

NEC-trainer Jack de Gier houdt zich op de vlakte over Dessers. "Als er een spits weggaat, ga je naar een andere spits kijken. Wat er vrij komt en iemand die bij NEC past. Niet zomaar het gat opvullen, het moet echt gericht zijn."

Dessers heeft in Utrecht weinig perspectief. In de eerste seizoenshelft kreeg hij soms een kans van trainer Dick Advocaat, maar die is niet overtuigd geraakt. De spits speelde eerder voor KSC Lokeren, Oud-Heverlee Leuven en NAC Breda. Bij FC Utrecht heeft hij nog een contract tot medio 2020.

Plaats een reactie

Roodbergen +9822
donderdag 3 januari 2019 om 10:29
Daar wordt hopelijk een logische keuze 😬😜
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 10:31
Nou dat is niet zo zeker . Ik schat NEC hoger in dan de "superboeren"
Vind ik leuk
Dani82 +3249
donderdag 3 januari 2019 om 10:41
Hoe gek kan het lopen...
2 jaar geleden schoot dessers NEC de eredivisie uit
Vind ik leuk
#Keizerout +45460
donderdag 3 januari 2019 om 10:48
Op basis waarvan? De Graafschap heeft de eredivisie gehaald. NEC komt op dit moment niet echt in de buurt.
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 10:52
NEC gaat de nacompetitie halen met kans op promotie en de Graafschap vliegt er rechtstreeks uit. Dessers kan in de KKD weer ritme op doen en in de eredivisie moet hij degredatie voetbal spelen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45460
donderdag 3 januari 2019 om 10:59
Het zou me verbazen als NEC dat redt.
Vind ik leuk
Justin Kees +2490
donderdag 3 januari 2019 om 10:59
NEC gaat echt niet promoveren dit jaar. Er is veel te veel gezeik daar, al tijden zelfs. Een jaar geleden waren ze nog de nummer 1 en nu? Keihard door het ijs gezakt!

Bestuurlijk gezien is het een janboel en financieel gezien staat de club al een tijd onder water. Ze moeten verkopen en Dessers kunnen ze alleen betalen, als Utrecht hem cadeau doet...
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
donderdag 3 januari 2019 om 13:32
En hoe ben je er zo zeker van dat De Graafschap rechtstreeks degradeert? Glazen bol?
Vind ik leuk
FCG1971 +4740
donderdag 3 januari 2019 om 15:52
Dat zie ik zo snel niet gebeuren. En NEC zal eerst moeten verkopen om te kunnen kopen. Dat is een nadeel.
Vind ik leuk
Rodajc +18652
donderdag 3 januari 2019 om 11:01
NEC staat nu niet eens op een nacompetitieplaats...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
donderdag 3 januari 2019 om 12:43
Nog niet, ze staan mijn inziens dan ook veel te laag als je puur kijkt naar de kwaliteit van het elftal.
Vind ik leuk
Rodajc +18652
donderdag 3 januari 2019 om 13:14
Individuele kwaliteiten maakt nog geen team, terwijl de teamprestatie toch echt de plaats op de ranglijst bepaalt.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
donderdag 3 januari 2019 om 13:20
Dat is dan ook wat ik hier in een andere reactie schrijf.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 11:32
Gelukkig is dat jouw mening en niet de realiteit.
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 11:33
Dat hoop je . als je kijkt wat voor spelers de Graafschap heeft. zegt genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 11:44
De nummer 12 van de KKD heeft wel een topteam idd.Sorry dat ik twijfelde aan je mening.
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 11:50
Top maak jij er van. maar zeker beter dan van die boeren.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 11:56
Tuurlijk Koosje 😂
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 12:00
Ik heb niets tegen de Graafschap en niets voor NEC. maar kijk gewoon realistisch naar beide teams. NEC staat onder hun kunne.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 12:04
Graafschap is altijd een degelijke K.K.D club,ook met dit team hadden ze hoger als plek 12 gestaan.Het gaat om het team en niet om spelers individueel
Vind ik leuk
koosje +1005
donderdag 3 januari 2019 om 12:05
Daar moet ik je gelijk in geven.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2742
donderdag 3 januari 2019 om 12:45
En dat laatste daar zit het hem in. Kan de Gier (of andere trainer) er nog een team van maken dan schat ik in dat er een redelijke kans is dat NEC via nacompetitie kan promoveren.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 12:53
Klopt.
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
donderdag 3 januari 2019 om 12:50
Als je kijkt wat nec voor spelers heeft en waar ze staan zegt pas genoeg!
Vind ik leuk
AtlétiNEC +551
donderdag 3 januari 2019 om 10:46
Ik heb gehoord dat Sven Braken vertrekt naar FC Midtjylland en NEC Dessers gaat huren van Utrecht.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:30
Jammer,hij heeft nooit een echte kans gekregen bij FC Utrecht ⚽️⚽️⚽️
Vind ik leuk
mcmodd +26907
donderdag 3 januari 2019 om 10:35
Natuurlijk heeft hij wel kansen gekregen bij FC Utrecht en hij heeft laten zien weldegelijk te kunnen voetballen en te scoren. Maar hij is gewoon niet het type voetballer dat FC Utrecht, en met name Advocaat, voor ogen heeft voor de club. Nu is de hoop op Keelan gevestigd en niemand zal zeggen dat die het al wèl gemaakt heeft bij onze club. Eerst maar eens zien, dan geloven. Ik denk dat Dessers iets meer bij NEC zou passen dan bij De Graafschap, maar beide clubs zouden hem wel eens heel goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
Cookee +12663
donderdag 3 januari 2019 om 12:00
Hij is niet een koelbloedige afmaker, maar dat wist je al uit zijn NAC-tijd. Als jullie nog wat centen beuren voor hem dan ben je spekkoper. Ik vond het toen verrassend dat Utrecht er iets in zag.
Vind ik leuk
Justin Kees +2490
donderdag 3 januari 2019 om 11:01
Hij heeft kansen genoeg gehad, maar hij schoot nog vaker mis, dan Kerk en dat is knap...
Vind ik leuk
mcmodd +26907
donderdag 3 januari 2019 om 10:30
Als ze maar betalen, FC Utrecht zal van het principe uit moeten gaan dat je in principe nooit toelegt op een speler die je verkoopt. Dus verkopen voor iets meer dan je zelf hebt betaald.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:41
er is geen geld bij die clubjes. zal huur worden of contractontbinding
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:31
Als braken weg is laat maar komen.. is iig beter dan achabar..
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 11:21
Dat wel maar je vraagt je wel af wie betaalt zijn salaris dan? Ik ga ervan uit dat Dessers wel flink meer verdiend dan Braken.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 11:40
Dat is zo.. zie hem ook niet komen.. maar wat mij betreft wel welkom.. denk ook dat hij eerder naar de graafschap zou gaan maargoed..
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 12:32
De Graafschap zou een logischer stap zijn. Uiteraard als hij komt is dat wel een kleine stunt maar dan ben ik wel benieuwd wie betaalt.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 10:32
Naar Zwolle
Vind ik leuk
zwollie +9388
donderdag 3 januari 2019 om 10:36
Wakker worden Gerard Nijkamp.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
donderdag 3 januari 2019 om 11:16
Al geef je Gerard 1000 bakken koffie, dan nog blijft hij snurken.
Hopelijk zijn we daar de komende zomer ook van verlost.
Vind ik leuk
Cookee +12663
donderdag 3 januari 2019 om 11:57
Zie jij Dessers echt als het wonder? Toegegeven hij past beter bij je dan van Duinen, maar hij is niet de verlosser hoor, dan zie ik meer in Te Vreden van NAC. Als ik de naam goed heb.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 11:12
Dessers naar NEC zou wel een stunt zijn hij heeft ze persoonlijk naar de jupiler league laten degraderen. Nogmaals dank daarvoor Cyriel 💛🖤
Vind ik leuk
De Goffert +835
donderdag 3 januari 2019 om 11:18
Van mij mag hij naar NEC komen. Deed het super bij NAC. Al snap ik ook wel weer als hij voor de Graafschap zou kiezen. Is toch een club die in rustig vaarwater verkeert en wat minder gezeik heeft. Mooie club ook!
Maar goed... Bij NEC kan hij proberen te promoveren en bij de graagschap moet hij vechten om lijfsbehoud. Keus is aan hem
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 11:20
Dessers gaat niet naar NEC. Het zou wel een verbetering zijn t.o.v. Braken maar ik zie hem eerder verhuurd worden aan de Graafschap dan NEC. Dat lijk me voor hem ook een logische stap.
Vind ik leuk
Cookee +12663
donderdag 3 januari 2019 om 11:55
Is hij een meerwaarde voor Graafschap? Ik vond hem bij NAC al niks.
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 12:33
Geen idee, weet niet of hij in de stijl van De Graafschap past. Maar het is logischer dat hij ED voetbal wilt spelen ipv KKD.
Vind ik leuk
Cookee +12663
donderdag 3 januari 2019 om 13:00
Mmm.. als je zo lang niet meer speelt, dan is weer beginnen lastig. Snap niet goed dat zoveel clubs hem nu interessant vinden. De paniek is duidelijk groot.
Heb wel vaak wedstrijden gezien dat de Graafschap levensgrote kansen miste, maar vraag me af of hij dat oplost.
Vind ik leuk
tikkietoe +6113
donderdag 3 januari 2019 om 11:40
Je voorkomt wel dat Dessers tegen je scoort dit seizoen wanneer je hem naar NEC stuurt.
Toch gun ik het De Graafschap en Dessers om op het hoogste niveau actief te blijven.
Hoe het ook uitpakt, Utrecht gaat verlies pakken op de deze deal in financiële zin.
Vind ik leuk
freek1958 +151
donderdag 3 januari 2019 om 11:46
denk de graafschap waar van schaik zit wil die niet en vooral niet bij die aas gier stumpers die lui uit nijmegen
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 12:36
Kent Dessers v Schaik dan? Of De Gier? Of “die lui uit nijmegen”? Of misschien wil jij niet dat hij naar NEC gaat. Ik denk dat laatste.
Vind ik leuk
BasDTC +28
donderdag 3 januari 2019 om 15:44
Wat ik mij afvraag he NvC, iedereen zit te zeiken op de Gier en van Schaijk terwijl die het beiden toch best goed deden bij hun vorige club. Hoor dan overal dat er veel meer uit te halen valt uit deze selectie en ik dacht dat ook aan het begin van het seizoen. Alleen heb ik een paar wedstrijden gezien, en dan moet je toch concluderen dat de spelers er gewoon met de pet naar gooien? Van Eijden en vd Berg gewoon te oud, Darri en Okita niet goed genoeg. Gewoon domme pech
Vind ik leuk
NvC +8484
donderdag 3 januari 2019 om 16:04
Ik vind v Schaijk het gewoon prima doen. Hij doet nu het vuilwerk dat niemand wilt doen (saneren en alles financieel weer op de rit krijgen) en dat valt altijd bij een groep verkeerd. De Gier die faalt gewoon tot nu toe. Maar wie weet draait het om na de winterstop.
Vind ik leuk
Guntherr +1670
donderdag 3 januari 2019 om 11:49
NEC zou wel willen ja, die hebben er 4 om de oren gehad in na competitie.
Vind ik leuk
Cookee +12663
donderdag 3 januari 2019 om 11:54
Spitsje van NAC, gaat naar Utrecht en dan komen clubs in zorgen en dan denken ze dat ze een spits van Utrecht halen... maar eigenlijk had hij niet eens het niveau voor NAC... ik zou zeggen, veel plezier ermee maar verwacht geen wonderen.
Vind ik leuk
BasDTC +28
donderdag 3 januari 2019 om 15:39
Niet eens het niveau van NAC?? Volgens mij toch aardige publiekslieveling die ze naar de eredivisie heeft gebracht
Vind ik leuk
Cookee +12663
vrijdag 4 januari 2019 om 15:28
Oké, jij zult het beter kunnen beoordelen want ik zie alleen samenvattingen. Vond jij hem wel een koele afmaker?
Ik vind te Vreden beter hoor.
Hij kwam van NAC, zit nu bij Utrecht op de bank en wordt nu door iedereen als Utrecht niveau gezien, dat lijkt mij overdreven, maar ik snap dat die clubs ook de achterban stil willen hebben.
Vind ik leuk
BasDTC +28
donderdag 3 januari 2019 om 15:37
Joey van den Berg had voor het seizoen dezelfde keuze. Denk dat hij zich nog wel eens achter zijn oren krabt ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws