Sierhuis over 'mislukte' Cassierra: 'Moeilijker uit te leggen door taalbarrière'

Sierhuis over 'mislukte' Cassierra: 'Moeilijker uit te leggen door taalbarrière'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 18:18vr 04-01-2019 om 18:18

Laatste update: vrijdag 4 januari 2019 om 18:28vr 04-01-2019 om 18:28

Kaj Sierhuis heeft niet met Mateo Cassierra gesproken alvorens hij een huurcontract tekende bij FC Groningen. Sierhuis komt voor anderhalf jaar op huurbasis over van Ajax, terwijl de verhuurde Cassierra Groningen na een halfjaar alweer verlaat. 

Afgelopen zomer werd de Colombiaanse spits door Ajax naar Groningen gestuurd, maar dat avontuur is uitgelopen op een mislukking. "Ik heb niet met Mateo gesproken", zegt Sierhuis tegen FOX Sports. "Ik moet zeggen dat we ook wel een kleine taalbarrière hebben. Zijn Engels is niet top en mijn Spaans is niet grandioos. Maar ik heb zeker met andere jongens van Groningen die ik al ken gesproken. Zij waren heel lovend, dat heeft wel geholpen."

Sierhuis vermoedt dat de taalbarrière ook mee heeft gespeeld in Groningen. "Ik weet niet precies hoe het hier is gelopen met hem, maar ik kan me voorstellen dat zijn taalbarrière richting de club ook wel een rol heeft gespeeld. Het is misschien moeilijker om aan hem dingen uit te leggen. Als Nederlandse jongen zal ik daar geen moeite mee hebben", aldus de jonge spits. 

Lees ook: Ajax 'zéker geen afgesloten hoofdstuk': 'De bedoeling dat ik eerste spits word'

Plaats een reactie

FCG1971 +4717
vrijdag 4 januari 2019 om 18:26
Die jongen heeft gewoon met Veldmate gesproken. Dat is voldoende.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:32
Na zoveel tijd nog communicatieproblemen, zou ons met Chinees /Arabisch misschien ook gebeuren, maar met Romaanse /
Angelsaksische talen niet.
Vind ik leuk
Aal +23257
vrijdag 4 januari 2019 om 18:34
Dat siert Kaj, deze uitleg staat als een huis.
Vind ik leuk
Jajaja +589
vrijdag 4 januari 2019 om 19:02
Er zal toch wel iemand bij ajax zijn die als 'tolk' kan dienen. Lijkt mij niet meer dan logisch alvast wat info inwinnen voordat je start. Maar goed ik ben geen prof. Voetballer
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 04:22
Ja bij ajax hebben ze die wel maar die kunnen ze moeilijk naar groningen sturen
Vind ik leuk
Jajaja +589
zaterdag 5 januari 2019 om 08:24
Telefoontje kan ook werken
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 19:34
Leuke woordgrap😂.
Beetje flauw daar hou ik wel van.
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
vrijdag 4 januari 2019 om 18:38
Doan speelde het eerste half jaar bij ons ook niet best. Die jongen sprak net zoals Cassierra echt amper Engels. Op het moment dat de basis communicatie mogelijk was begon Doan te draaien. Dus de gedachte van Sierhuis dat daar het probleem kan liggen is niet zo raar.
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
vrijdag 4 januari 2019 om 19:28
En ik maar denken dat Cassierra al ruim 2 jaar in Nederland is. Dan zou je toch wel Engels moeten kunnen leren?
Vind ik leuk
AlwaysMe +2948
vrijdag 4 januari 2019 om 19:51
Tja, sommige mensen leren niet zo makkelijk en voetballers vallen veelvuldig onder die sommige mensen. VP bezoekers ook hoor, maar daar hebben we het even niet over ;)
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
vrijdag 4 januari 2019 om 19:51
:-)
Vind ik leuk
rexxo +11209
vrijdag 4 januari 2019 om 20:34
Schandalig dat je na 3 jaar in NL nog geen redelijk Nederlands of Engels spreekt. Of desnoods gangbare voetbaltermen.
Zegt ook wat over zijn instelling, ook slap van Ajax dat ze dat niet verplichten.
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
vrijdag 4 januari 2019 om 20:39
Zegt inderdaad iets van het ambitieniveau van Cassierra zelf.

Lekker afscheid van nemen. Vast een aardige jongen. Maar je komt er niet verder mee.
Vind ik leuk
Fooligan +1119
zaterdag 5 januari 2019 om 00:32
Ik weet niet hoe lang jij al in de Nederland rondloopt maar er zijn er meer dan genoeg die hier al meer dan 20 jaar rondlopen en vertikken om maar 1 woord Nederlands te spreken...
Vind ik leuk
MMA +46
zaterdag 5 januari 2019 om 04:50
Je bent er zelf ook heel goed in, zo te zien.
Vind ik leuk
Fooligan +1119
zaterdag 5 januari 2019 om 23:25
Scherp! Welkom in deze mooie land!
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zaterdag 5 januari 2019 om 08:34
Komt meer voor hè bij voetballers. Ik weet nog dat Kostic er een jaar over deed voordat hij wat basis Engels sprak. Voetballers hebben andere talenten zullen we maar denken.
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
zaterdag 5 januari 2019 om 08:40
Tsja, binnen een jaar Engels spreken is oké. Daarna brak ie ook door.

Maar blijkbaar spreekt Colombiaantje na 2,5 jaar nog steeds geen Engels?
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zaterdag 5 januari 2019 om 08:42
Tsja om heel eerlijk te zijn weet ik bij deze speler niet of hij niet wil of niet kan. Hij komt niet heel slim over. En iemand die echt niet kan wil ik niets kwalijk nemen. Zolang hij maar zijn stinkende best heeft gedaan.
Vind ik leuk
Jajaja +589
vrijdag 4 januari 2019 om 18:27
Handig wel
Vind ik leuk
Ove +2488
vrijdag 4 januari 2019 om 18:31
De ene Amsterdamse zeperd voor de andere in ruilen,van de regen in de drup
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
vrijdag 4 januari 2019 om 18:34
Dat zie jij in je glazen bol?
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:37
Volgens mij valt hier mee geen fatsoenlijke discussie te voeren. 😂
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
vrijdag 4 januari 2019 om 18:40
Discussiëren kunnen we ook beter aan de enige echte Frans Timmermans overlaten 😂
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:50
Ik ben toevallige wel een echte, alleen geen pluche plakkende zakkenvuller helaas 😂😂
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
vrijdag 4 januari 2019 om 18:40
Nee, elk argument is aan ovemansoren gericht.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:51
Echt he 🙈 lijkt soms wel kleuterklas 😂
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
vrijdag 4 januari 2019 om 18:52
Kleuters willen tenminste nog graag dingen leren :p
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:54
Klopt, my bad 😂😂
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
vrijdag 4 januari 2019 om 18:55
Geeft niks. Je hoeft geen kleuter zijn om iets te leren :p
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 18:55
Haha 👌👍
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 19:35
Ze zijn weer in de aanbieding.
Moet er toch ook eens eentje aanschaffen. Dan schiet die toto tenminste een beetje op 😂
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zaterdag 5 januari 2019 om 08:30
Ik zou er een aanschaffen bij een mevrouw met lange zwarte haren en grote gouden oorbellen
Vind ik leuk
Dee79 +2658
vrijdag 4 januari 2019 om 19:09
Dat heet ondernemen....risico nemen, en al gebeurt dat tien x niet goed die ene x maakt alles weer goed!!
En daar hebben we er inmiddels veel van gehad vandaar onze prima selectie en een bankrekening waar je ook Zeperds (zoals jij ze noemt) kunt opvangen, dat is wisselgeld inmiddels.

Bedankt Overmars je bent een kei hier in.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 19:10]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17067
vrijdag 4 januari 2019 om 19:13
Ove stop ermee, je zet jezelf compleet voor paal.

Alles wat ook maar iets met Ajax te maken heeft, kraak je af.
"Misplaced Childhood"
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 20:18
Zure opmerking, maar ja je bent een Feyenoorder hè. Dan is natuurlijk niks goed wat uit Amsterdam komt
Vind ik leuk
Blindsy +18689
vrijdag 4 januari 2019 om 18:29
Denk dat dit wel zijn niveau is. Misschien kan hij over 1,5 jr zelfs nog een stap maken. Verdient Ajax nog iets aan een verkoop.
Gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Daar is niks mis mee.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 19:38
Idd hij is tenminste prof verdient ze centen met iets wat voor velen een hobby is.
Verdient stukken beter dan mij.
En ik werk me de pleuris hahaha niks mis mee hoor.
Wie weet hoever hij nog komt, de tijd zal het leren.

OT: veilig thuis gekomen zie ik 😉.
Vind ik leuk
Blindsy +18689
vrijdag 4 januari 2019 om 19:49
Ik kan t ook niet hoor. Hij verdient waarschijnlijk nu al net zoveel als ik in 5-6-7 jaar. Ja haha, veilig thuis gekomen.
Nog de beste wensen trouwens!
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 19:50
Jij ook kerel.
Maak er een mooi jaar van💪
Vind ik leuk
Blindsy +18689
vrijdag 4 januari 2019 om 19:54
Hoop t. 2018 Was voor mij n waardeloos jaar. Baanverlies en burnout. En mn vrouw wordt op dit moment weggepest op haar werk. Nou ja, het kan veel erger.
Ga over n paar dagen weer solliciteren, ben redelijk hersteld. We gaan t zien!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 19:55]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 4 januari 2019 om 20:07
Sterkte man. Dat is gewoon kut.
Vind ik leuk
Blindsy +18689
zaterdag 5 januari 2019 om 00:23
En het 'grappige' is; ben zelf 28 jaar leidinggevende geweest (en straks hopelijk snel wéér), vele medewerkers voor mij gehad met zulke klachten. Altijd serieus genomen (kan niet elke baas zeggen) maar altijd gedacht: 'dat gaat mij nooit overkomen'. Bleek mijn manier van ontspannen (knop om, niet zeuren, gewoon doorbeuken) toch niet zo goed te zijn.
Wel veel van geleerd. Smoesje cv-gat heb ik bedacht, nu maar snel wat vinden, leuk of minder leuk, de gewenste job dan hopelijk snel daarna.
2019 Wordt mijn jaar ;-)
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 5 januari 2019 om 06:42
Na 28 jaar is dat niet echt tof. Je hebt de spirit in ieder geval wel om snel weer op de rit te zijn en dus wens ik jou daar alle succes mee!!

Overigens....met doorbeuken is niks mis, wat je daarna doet om te ontspannen en zaken naast je neer te leggen, dat, dat is belangrijk.
Vind ik leuk
Blindsy +18689
zaterdag 5 januari 2019 om 08:06
En dat deed ik dus totaal niet, ontspannen. Wijze les.
Weet gelukkig waar ik in de fout ben gegaan, ik dacht dat stress gewoon geen vat op mij had, maar ik ontspande nooit, sloeg t gewoon op , en toen liep het ineens over.
Hopelijk kan ik t straks weer snel in de praktijk brengen. Dank voor je medeleven 👍.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
zaterdag 5 januari 2019 om 11:20
Jezus kerel dat wens je niemand toe.
Ik ben zelf afgelopen jaar gestopt met alle slechte gewoontes op roken na dat weet je.
Heb nu een lieve mooie vrouw waar ik voor het eerst in mijn leven toekomst mee zie.
Ik ben zelf (chef)kok en er is een groot tekort aan in Amsterdam.
Me vorige baan was helemaal niet fijn ben daar nu ook weg. Ben druk op zoek en heb ook al wat dingen lopen waar ik ook weer nieuwe energie van krijg.
Weg gepest worden op je werk is vreselijk je spendeert er toch veel van je tijd. Ik ga weer een leiding gevend functie bekleden daar solliciteer ik ook op. Dan heb ik invloed op de sfeer en hou dat soort dingen altijd goed in de gaten.
Veel mensen hebben niet door hoeveel leed je iemand met pesten op welk niveau dan ook kan aandoen totdat je het zelf mee maakt.
Veel sterkte dit jaar en je moet maar zo denken het kan alleen maar beter worden.
Veel kracht gewenst voor jou en je vrouw.
Nogmaals maak er een mooi jaar van. Ik ken je niet echt maar denk dat je dat wel verdient. Op naar mooiere tijden ook voor mij 💪
Vind ik leuk
Romarioo +697
vrijdag 4 januari 2019 om 18:40
Voetbal is 1 taal Mr sierhuis of heb je van Ajax iets anders geleerd(vandaar dat je misschien nog niet door gebroken bent, omdat je de voetbal taal niet spreekt!!!)
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
vrijdag 4 januari 2019 om 18:42
Dat is misschien bij een bierelftal het geval. Op een hoger niveau werkt het toch echt anders.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 4 januari 2019 om 18:51
Dat kan wel zijn, maar hier hebben we het over ajax en groningen. Bierelftalniveau dus :)

Wel fijn dat de ene mislukkeling kan analyseren waarom de ander mislukt is.
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
vrijdag 4 januari 2019 om 18:56
Cassierra heeft ook een mooie voorspelling gedaan over hoe Sierhuis het gaat doen. Maarja, niemand verstaat die jongen.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 4 januari 2019 om 18:59
ik begrijp alleen "hijo de puta" in het spaans... Zei hij dat misschien? ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45215
vrijdag 4 januari 2019 om 19:03
Dat ging geloof ik over de trainer :p
Vind ik leuk
FCG1971 +4717
zaterdag 5 januari 2019 om 08:40
Ach Cassierra droomde in zijn wieg natuurlijk al ooit voor het grote Feyenoord te mogen spelen. Dan is het ook een enorme tegenvaller als je voor Ajax en FCG moet spelen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18252
vrijdag 4 januari 2019 om 19:29
Ja, dat zeggen trainers en spelers altijd als ze niets anders kunnen zeggen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 4 januari 2019 om 20:09
Want er worden geen briefings en instructies gegeven. Dat is helemaal waar.
Vind ik leuk
Romarioo +697
vrijdag 4 januari 2019 om 23:08
Hoeveel voetballers zijn er wel niet geweest en die spraken geen Engels en geen nl en voetballen konden ze
Vind ik leuk
Jahike +733
vrijdag 4 januari 2019 om 18:59
Zo moeilijk is het Groningens nou ook weer niet.
Vind ik leuk
Romarioo +697
vrijdag 4 januari 2019 om 23:09
Hahah
Hij is overschat zoals alle ajaxieden dat zijn
Vind ik leuk
Mr. O +1584
zaterdag 5 januari 2019 om 00:43
Ennnnnnnn we hebben er weer 1!

Romarioo is de naam...

IGNORE
IGNORE





























IGNORE
Vind ik leuk
Rabarber +4059
vrijdag 4 januari 2019 om 19:04
Sierhuis is de beste spits die Groningen sinds jaren heeft gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 19:34
Niet alleen de taal was het probleem.
Vanaf dag 1 dat hij bij ons was zag je al aan hem dat hij doodongelukkig was.
Op de trainingen meestal alleen en met zijn koppie naar beneden gebogen.
Had weinig contact met andere medespelers.
Voor hem beter zo dat hij terug gaat. Hopelijk vind hij een club die echt bij hem past.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 4 januari 2019 om 19:34]
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 19:42
Ik vrees dat hij zijn thuis erg mist.
En als je dan ook nog eens niet heel sociaal vaardig bent en/Of mondig dan wordt het idd een lastig verhaal.
Mischien kan hij zichzelf herpakken bij jong Ajax.

Veel succes gewenst de rest van het seizoen. Heb veel familie in provincie Grunn wonen draag de club een warm hart toe en heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. 💪
Vind ik leuk
Mr. O +1584
zaterdag 5 januari 2019 om 00:47
Dit is iets wat ik al eerder heb gepost hier, maar ik niet zeker wist.
Hoe kun je in hemelsnaam als Ajax zijnde een speler die net zijn draai heeft gevonden in Amsterdam en succes ervaringen heeft opgedaan met Jong Ajax, verhuren aan Groningen. Moet de beste jongen weer van voor af aan beginnen. Hij heeft echt veel talent, kansen zat gecreëerd in Ajax 1. Alleen het afronden was een groot issue, zie het nog wel goedkomen, mits hij de juiste begeleiding krijgt.
Vind ik leuk
Malaga036 +483
vrijdag 4 januari 2019 om 19:55
Cassierra is geen slechte speler! Echt niet! Hij moet het vertrouwen krijgen en hij gaat zeker slagen, met een Neres naast hem is het al wat makkelijker voor hem. Of verhuren aan een spaanse 2e klasser, zeer welkom bij Malaga!
Vind ik leuk
MMA +46
zaterdag 5 januari 2019 om 04:58
Waarom zou het met Neres ineens makkelijker zijn?
Vind ik leuk
Malaga036 +483
zaterdag 5 januari 2019 om 14:00
Braziliaans/portugees en spaans is makkelijker dan spaans nederlands..
Vind ik leuk
Rene Hus +11
vrijdag 4 januari 2019 om 20:31
Wel jammer toch hij moet zich toch meer in het engels verdiepen
Vind ik leuk
Barry Engels +32295
vrijdag 4 januari 2019 om 21:29
Ondanks het ontbreken van een taalbarrière bij Sierhuis voorspel ik een min of meer gelijk verloop van de carrières van beide heren... net niet...

Vind ik leuk
martinho +1194
vrijdag 4 januari 2019 om 21:29
Begin je net een paar woordjes Nederlands te leren, kom je in Groningen terecht :s
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 22:10
heeft doan toch ook geen last van haha, japanners passen zich altijd snel aan. colombianen helaas minder snel.
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 21:44
Soms beter te verstaan dan dat plat Amsterdams
Vind ik leuk
fier&koen +2706
vrijdag 4 januari 2019 om 22:44
Oké......
Vind ik leuk
Mr. O +1584
zaterdag 5 januari 2019 om 00:48
Wil je een knuffel jongen?











Heb je pech
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 03:16
Je enter toets zit vast. Misschien moet je een andere hobby zoeken?
Vind ik leuk
Mr. O +1584
zaterdag 5 januari 2019 om 06:39
Heb jij niks beters te doen (om 03:15) dan commentaar op mij te geven? 😂
Misschien...

😉
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:41
Neuh, feestje gehad, biertje...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws