'PSV altijd optie, zeker als je zo mooi bent weggegaan, maar nu nog niet'

'PSV altijd optie, zeker als je zo mooi bent weggegaan, maar nu nog niet'

Gepubliceerd: vrijdag 4 januari 2019 om 23:49vr 04-01-2019 om 23:49

Jeffrey Bruma prefereert een nieuw Bundesliga-avontuur boven een andere competitie. Bij VfL Wolfsburg zit de 27-jarige Rotterdammer op de bank. Een terugkeer naar PSV is nog geen optie.

"Persoonlijk gaat het goed, maar op sportief gebied wat minder", zegt Bruma tegen FOX Sports. "Ik ben fit en kan spelen, maar speel momenteel niet. Je moet werken om jezelf weer in het team te spelen. Zoals het er nu uitziet, blijft de trainer voor andere jongens kiezen. Dan moet je dat als speler durven aankaarten en de keuze durven maken dat het tijd is om verder te gaan kijken."

"De voorkeur is de Bundesliga, omdat ik er nu al ben. Om in de winter van land te veranderen is ook niet ideaal. De zomer is daar iets makkelijker voor, dus de Bundesliga heeft de voorkeur. Ik heb het aangekaart, hopelijk kunnen we er iets moois van maken."

Een terugkeer bij PSV is nog geen optie, zegt Bruma. "De jongens gaan heel goed. Het is een heel goede machine, dus daar kom ik ook niet zomaar tussen. Zo realistisch moet je zijn. De jongens die er nu staan doen het gewoon heel goed. Je moet een weloverwogen keuze maken. PSV zal altijd een optie blijven, zeker als je zo mooi bent weggegaan. Als het ter sprake komt zal het een optie zijn, maar voorlopig nog niet."

Lees ook: 'Transfer-Knaller voor Bruma: verdediger op weg naar nummer veertien Bundesliga'

Poll

Moet PSV voor Bruma gaan?

(1312 stemmen)

Plaats een reactie

Gerro +8910
vrijdag 4 januari 2019 om 23:55
Ging vroeg naar Engeland en redden het daar niet, hield zich staande bij psv maar red het nu in Duitsland weer niet dus lijkt psv en de eredivise zijn plafond te zijn
Vind ik leuk
vrijdag 4 januari 2019 om 23:59
PSV moet centraal achterin voor hoger niveau gaan. Obispo moet nu stap maken en dan E. Pieters erbij.
Vind ik leuk
Gerro +8910
zaterdag 5 januari 2019 om 00:00
Dan moet je er wel gelijk een ruitzetter erbij nemen.
Vind ik leuk
SanKev +1063
zaterdag 5 januari 2019 om 00:03
Met de raampies die ze nu hebben kan de heer Pieters zijn lol op :D
Vind ik leuk
Gerro +8910
zaterdag 5 januari 2019 om 00:04
Oooow dan kunnen ze hem achter het raam zetten😀
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 07:30
Zal inderdaad gelaagd glas in zitten. Dan wens ik hem succes
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 00:05
Is nu van plezier-kunststof.
Vind ik leuk
Vak-T +1793
zaterdag 5 januari 2019 om 09:15
We gaan weer met een ruit op het middenveld spelen....
Vind ik leuk
#Keizerout +45638
zaterdag 5 januari 2019 om 00:08
Erik Pieters?
Vind ik leuk
Jozef +44330
zaterdag 5 januari 2019 om 03:12
Pieters...

Leeft die nog dan?
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 5 januari 2019 om 07:23
E. Pieters centraal achterin?
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 07:29
Zou Bruma toch niet mistaan in onze defensie
Vind ik leuk
JCJWZ +14832
zaterdag 5 januari 2019 om 02:17
Beetje het verhaal van de meeste Psvers, naar het buitenland gaan en het niet redden.
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 5 januari 2019 om 07:24
Ja, je ziet het ook aan Wijnaldum en Propper. Raken geen knikker meer.
Vind ik leuk
Fritske01 +5127
zaterdag 5 januari 2019 om 08:50
Ronaldo, Romario, Robben, Nilis, Nistelrooy, Kezman, Cocu, Guardado, Moreno, Mertens, Wijnaldum, Proper etc etc. Raakten na Psv idd geen knikker meer.
Maar Pieters of Bruma zie ik idd liever niet terug. Zou geen stap omhoog zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 08:52]
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 5 januari 2019 om 09:07
Ja, wat een kut spelers ;)
Vind ik leuk
Gerro +8910
zaterdag 5 januari 2019 om 12:51
Leuk dat je deze namen noemt het zijn allemaal.aankopen geweest er zit dus niet ene eigen jeugd speler bij.
Vind ik leuk
Senn +8121
zaterdag 5 januari 2019 om 17:23
Moet dat dan
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 11:50
Memphis, ook helemaal uit beeld bij Koeman.
Van Beveren, groots in USA.
Gullit, Milan. Rijkaard, 0 m., AC.
Ronaldo, Romario.
V Nistelrooij, Robben.
Gomes, Alex.
Vind ik leuk
Sanderos +139
zaterdag 5 januari 2019 om 07:26
Zucht...
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 11:53
Gaap...
Vind ik leuk
pietprecies +11737
zaterdag 5 januari 2019 om 00:02
Robben clickbait :-P
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 00:07
Waar had zo'n jongen gestaan als hij bij Feyenoord was gebleven met al die andere talenten daar? Dat had voor iedereen beter geweest. De talenten waren verder gekomen en Feyenoord had er dan nu ook beter voor gestaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 5 januari 2019 om 00:11]
Vind ik leuk
Fooligan +1122
zaterdag 5 januari 2019 om 00:24
Ook nergens. Het gros van de voetbal talenten wil liever rapper worden of of wat anders. Ze hebben alleen in de gaten dat ze met dat talent wel een aardig centje kunnen verdienen maar hard werken is wat anders. Dan zit er vaak ook nog een familie en ander gevolg achter die er van profiteert en ben je bijna verplicht om je kunstje te doen.

De heren 1 van hockeyclub Leiden kun je wel om een missie sturen, die hoeven het niet te doen voor het geld. Dat troggelen ze ons belastingbetalers wel weer af als ze op hun doorgeschoven baantjes zitten bij een of ander bank of multinational
Vind ik leuk
chicken +14775
zaterdag 5 januari 2019 om 00:39
Bruma redde het in de jeugd altijd op zijn fysiek en heeft hij zich voetballend minder ontwikkelt, was niet nodig..dat breekt hem nu op..
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zaterdag 5 januari 2019 om 07:27
Ook niet joh. Wat Fooligan hierboven zegt. Focus van die gasten ligt in eerste instantie niet op topsport. En dat kun je ze zelf misschien niet eens echt kwalijk nemen. De hele familie of alles wat om zo'n jongen heen draait, vertelt al vanaf z'n tiende hoe geweldig ie is.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zaterdag 5 januari 2019 om 00:27
Getuige zijn huidige vorm, heeft hij zijn beste tijd (oa bij PSV) al gehad. Die moet niet terugkomen.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 5 januari 2019 om 00:32
Toch denk ik dat ie komt i.p.v. schwaab
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 01:33
Zou een zeer mooie opvolging van schwaab zijn, aangezien die met sn gezinnetje lekker naar duitsland gaat. Zeer verdiend overigens
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 06:08
Komt karim rekiekiek dan ook weer mee. Kunnen ze de top40 weer bestormen met PSV
Vind ik leuk
ritje +639
zaterdag 5 januari 2019 om 07:42
hallo als bergwijn of Lozano Vertrekken bij PSV! Dan moet van Bommel zijn conclusies trekken? En vertrekken! want zo een jaar als dit jaar krijgt hij niet meer! de komende jaren wordt het AJAX TIME!!! mvg ritje
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 08:38
haha moet altijd zo lachen om die commentaren van jou, heerlijk! vooral doorgaan!!! mvg verrektegekjonguh..
Vind ik leuk
Marco S +6604
zaterdag 5 januari 2019 om 08:52
Nou die gaat dus naar de lampjes
Vind ik leuk
Nilsinno +689
zaterdag 5 januari 2019 om 09:23
Tafellaken en servet niet goed genoeg om in een goede competitie mee te kunnen
Vind ik leuk
zaterdag 5 januari 2019 om 09:47
Die koekenbakker is toch helemaal niet zo goed (meer). Waarom zou PSV die halen?
Vind ik leuk
Bullet +3353
zaterdag 5 januari 2019 om 09:51
Deze week nog dat kampioensfilmpje gezien. Dat ego... met zn maat Rekikikiki. Schand
Vind ik leuk
rinirat +3540
zaterdag 5 januari 2019 om 10:01
Hele matig tot slechte verdediger ,die nauwelijks iets beheerst.
Zou ik zeker nooooooit terug halen.
Vind ik leuk
Kuip +9941
zaterdag 5 januari 2019 om 10:07
Bruma terug naar PSV lijkt geen gek idee. Schwaab en Viergever doen het prima, maar zijn al wel op leeftijd. Een beetje concurrentie kan geen kwaad. Isimat zal wel vertrekken.
Obispo is toch een linkspoot? Dan zou een centraal duo Bruma- Obispo een mooi koppeltje zijn. Ervaren-onervaren/rechts-links.
Vind ik leuk
Mad Max +1191
zaterdag 5 januari 2019 om 11:10
Bij PSV ging het pas echt goed lopen toe hij naast Moreno kwam te staan. Naast een top verdediger rendeert bijna elke centrale verdediger. Nee is net te licht voor de internationale competities.
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 5 januari 2019 om 11:30
Jongen uit de Randstad die graag naar PSV terugwil.
Is er nog iemand die Feijenoord wil helpen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws