VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: Ajax-middenveld en PSV-aanval

    VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft: Ajax-middenveld en PSV-aanval

    Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 13:00ma 07-01-2019 om 13:00

    Laatste update: maandag 7 januari 2019 om 13:05ma 07-01-2019 om 13:05

    Het VoetbalPrimeur Elftal van de Eerste Seizoenshelft is bekend! De afgelopen twee weken zijn er door onze bezoekers ruim 110.000 stemmen uitgebracht op de beste spelers van de eerste competitiehelft in de Eredivisie. Dit is de uitslag.

    Het mag geen verrassing heten dat de selectie van de eerste seizoenshelft (alleen maar) bestaat uit spelers van PSV en Ajax. Die twee ploegen staken er in de eerste helft van de competitie met kop en schouders bovenuit. PSV verloor alleen bij Feyenoord, Ajax verspeelde alleen punten tegen Heracles Almelo en PSV. De community van VoetbalPrimeur brachten dan ook massaal stemmen uit op spelers uit Eindhoven en Amsterdam.

    Doelman: André Onana (Ajax)
    De Kameroense goalie van Ajax maakte in de eerste seizoenshelft indruk, incasseerde slechts acht tegengoals en kreeg meer dan de helft van de stemmen (58%). Daarmee blijft Onana zijn PSV-collega Jeroen Zoet (24%) voor. Justin Bijlow (Feyenoord) en Lars Unnerstall (VVV-Venlo) staan met 7% van de stemmen op een gedeelde derde plek.

    Rechtsback: Denzel Dumfries (PSV)
    Heeft sinds zijn overstap van sc Heerenveen weinig tijd nodig gehad om te wennen in Eindhoven. Is niet meer weg te denken uit het elftal van Mark van Bommel en debuteerde zelfs in Oranje. Kreeg liefst 55% van de stemmen en bleef daarmee Noussair Mazraoui (38%) en Sean Klaiber (3%) voor.

    Centrale verdedigers: Matthijs de Ligt (Ajax) & Daniel Schwaab (PSV)
    De uitverkiezing van De Ligt mag geen verrassing heten. De negentienjarige verdediger behoort tot de grootste talenten ter wereld en werd eind 2018 in Turijn zelfs beloond met de Golden Boy Award. Kreeg van de acht genomineerden liefst 63% van de stemmen en is daarmee de populairste centrale verdediger van dit elftal. PSV-verdediger Daniel Schwaab kreeg 11% van de stemmen en bleef ploeggenoot Nick Viergever (9%) net voor. Daley Blind (6%) kreeg van de centrale verdedigers van PSV en Ajax de minste stemmen. Met De Ligt en Schwaab hebben de bezoekers van VP voor hetzelfde centrale duo gekozen als vorig jaar.

    Linksback: Nicolás Tagliafico (Ajax)
    In de uitverkiezing voor de linksbackpositie ging het tussen Tagliafico en PSV-back Angelino. De Argentijnse pitbull kreeg uiteindelijk 55% van de stemmen en hield de Spaanse revelatie van PSV (38%) daarmee op afstand. FC Emmen-verdediger Caner Cavlan (3%) eindigde op de derde plek.

    Controleur: Lasse Schöne (Ajax)
    Schöne is, net als vorig jaar, de controleur van het Eredivisie-elftal van de eerste seizoenshelft. De 32-jarige Deen slaagde er andermaal in een basisplek te veroveren in de hoofdstad en vergaarde meer stemmen dan PSV-collega Jorrit Hendrix (36%). Heracles Almelo-middenvelder Alexander Merkel eindigde met 5% van de stemmen ook in de top-drie.

    Middenvelders: Frenkie de Jong (Ajax) & Hakim Ziyech (Ajax)
    Van de acht genomineerde middenvelders kreeg Frenkie de Jong met 34% de meeste stemmen. De 21-jarige veelbesproken middenvelder wordt in de gaten gehouden door de Europese top en is de Eredivisie ontgroeid. De tweede positie van middenvelder werd een spannende strijd tussen Hakim Ziyech en Pablo Rosario. Ziyech was in veertien competitiewedstrijden goed voor tien goals en acht assists en dat leverde de Marokkaan net wat meer stemmen op (28%) dan de jongeling van PSV (23%).

    Rechtsbuiten: Hirving Lozano (PSV)
    Op de rechtsbuitenpositie werd Lozano met overmacht (50%) gekozen tot de beste van de eerste seizoenshelft. De Mexicaan besloot nog een jaar bij PSV te blijven en laat wekelijks zien bijna té goed te zijn voor de Eredivisie. Ajax-collega David Neres (25%), dit seizoen niet altijd zeker van een basisplek, staat op een tweede positie. Feyenoorder Steven Berghuis eindigt met 11% op plek drie.

    Spits: Luuk de Jong (PSV)
    Eredivisie-topscorer Luuk de Jong kreeg van de bezoekers van VoetbalPrimeur duidelijk de voorkeur in de punt van de aanval. Hij miste nog geen minuut in de Eredivisie, scoorde veertien keer en gaf ook nog eens vijf assists. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij 50% van de stemmen kreeg. Daarmee bleef hij Willem II'er Fran Sol (23%) ruim voor. Robin van Persie (Feyenoord) en Mitchell Te Vrede (NAC Breda) delen de derde plek met ieder 11% van de stemmen.

    Linksbuiten: Steven Bergwijn (PSV)
    Met de uitverkiezing van Bergwijn als linksbuiten bestaat de gehele voorhoede van dit Eredivisie-elftal uit PSV'ers. Een spannende strijd was het wel: Bergwijn kreeg 46% van de stemmen, Ajax-aankoop Dusan Tadic maakte ook indruk in de eerste seizoenshelft en kreeg 44% van de stemmen. Oussama Idrissi (AZ) en Kristoffer Peterson (Heracles Almelo) volgen met ieder 4% van de stemmen op gepaste afstand.

    Trainer: Erik ten Hag
    Mark van Bommel (32%) staat met PSV bovenaan, maar met 37% van de stemmen is Erik ten Hag gekozen tot beste trainer van de eerste seizoenshelft. Dat heeft mogelijk ook te maken met de uitmuntende prestaties van de Amsterdammers in Europa. Ook veel stemmen voor Dick Advocaat (10%), die uitstekend presteert met FC Utrecht sinds hij het stokje overnam van de ontslagen Jean-Paul de Jong.

    Eens met dit elftal? Laat het weten in de comments!

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +20476
    maandag 7 januari 2019 om 13:00
    Mooi teampie
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:03
    Kunnen we best kampioen mee worden dacht ik zo! ;-)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20476
    maandag 7 januari 2019 om 13:03
    Hehe, dat dacht ik ook!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:32
    Wij ook ;-). Schwaab houdt het op slot, en ons trio voorin domineert de aanval.

    Mooi teampje en logisch ook. Al had ik ipv Schone liever Tadic gezien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 8 januari 2019 om 00:09
    Tadic zeurt veel te veel. Dat verongelijkte gezichtje ook altijd. Nee, geef mij Lasse maar.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:16
    De helft van deze spelers zal ook wel kampioen worden.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:31
    Maarja welke helft! ;-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:33
    De beste helft. De anderen moeten het doen met de derde helft.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:33]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:38
    Is ook geen verkeerde helft!
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 14:19
    Derde helft is de beste helft.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:54
    Als er drie zijn is het geen helft meer ;-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 21:59
    Dan krijg jij de eerste helft, pak ik de tweede en derde wel.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    maandag 7 januari 2019 om 13:20
    En logisch ook. Geen van de keuzes is discutabel op hooguit Schöne na

    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:34
    Precies, Schone eruit, Tadic erin en verder niks op aan te merken.
    Vind ik leuk
    fernjef +708
    maandag 7 januari 2019 om 13:50
    Schöne is al jaren één van de meest ondergewaardeerde voetballers van Ajax! Hij is onopvallend maar heel waardevol. Knapt veel vuil werk op en laat het elftal om hem heen beter voetballen. Wedstrijden waarin hij niet speelt, lopen gewoon echt minder goed in mijn optiek.
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    maandag 7 januari 2019 om 15:32
    Ik vind het sowieso raar dat die man zo lang voor Ajax speelt en alsnog weinig gewaardeerd is
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    maandag 7 januari 2019 om 13:56
    El Khayatti
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 14:59
    Misschien op basis van de eerste seizoenshelft niet onverdiend inderdaad.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 14:21
    Dus een controleur eruit voor een speler die links buiten speelt? Zullen we dan Dolberg erin zetten ipv Dumfries of El Kayati voor Swaab?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 15:01
    Nee dat is natuurlijk helemaal gelul. Maar Tadic is van origine gewoon een middenvelder. En je kan toch Frenkie met de punt naar achter, en dan links Tadic en rechts Ziyech zetten?
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 15:12
    Tadic is een aanvallende middenvelder die op dit moment bij Ajax als linksbuiten speelt, hoe kun je die dan beoordelen als controleur en hem in zetten als controleur?
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 16:20
    Lezen is wel lastig he, dhrwobo zegt toch: Frenkie de jong iets laten zakken als controleur (punt naar achter) en dan Tadic linkse (aanvallende) middenvelder en Ziyech rechtse (aanvallende) middenvelder.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3315
    maandag 7 januari 2019 om 17:01
    Je kiest voor beste speler op zijn positie, dan mag hij wel schuiven wat hij wil maar daar is die mogelijkheid niet voor in dit artikel.

    Maak anders ook direct een ander systeem. Wat is er zo moeilijk aan het je houden aan het artikel, beste speler per positie, hoe je dan Schone wilt wisselen met Tadic maakt niet uit want die hebben niks met elkaars positie te maken.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 15:09
    Schöne eruit Vilhena er in dat is logischer
    Vind ik leuk
    Elohim +663
    maandag 7 januari 2019 om 17:14
    Nee, dat is het niet.
    Vind ik leuk
    HJR +8282
    maandag 7 januari 2019 om 14:09
    Controlerende middenvelder was ook nou niet echt een indrukwekkend rijtje.

    Ze hadden beter gewoon 3 algemene middenvelders kunnen laten kiezen.

    Had je De Jong, Ziyech gehad en dan Rosario bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Timmiraq +22234
    maandag 7 januari 2019 om 14:09
    El Khayatti boven Rosario natuurlijk
    Vind ik leuk
    HJR +8282
    maandag 7 januari 2019 om 14:12
    oh ja :)
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:26
    Ik mis alleen Tadic en Blind verder prima ;)
    Vind ik leuk
    whiskey33 +507
    maandag 7 januari 2019 om 14:28
    Blind is de meest overgewaardeerde speler in nederland en omstreken
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:15
    Ach hou op man blind paasje breed of naar achter. Blind zou bij Fc Emmen het nog niet eens in de basis redden gap
    Vind ik leuk
    tannat +15355
    maandag 7 januari 2019 om 17:22
    Volgens mij bedoelt whiskey33 dat ook: "OVERgewaardeerde"
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:25
    Hahahaha waarschijnlijk wel he
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:14
    Gap..? Hahah grappenmaker, laten we het niet over overgewaardeerde spelers hebben met je gap weet je zeker dat je niet stiekem voor Ajax bent met je Amsterdamse straattaal
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:27
    Alsof gap een woord is in de Amsterdamsche straattaal hahaha
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:46
    Eeeuhh ja!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 18:51
    Hahahaha typisch een jood dit
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 19:19
    Als PSV’er moet ik je toch even corrigeren Gijs. Gap is zo Amsterdams als maar wezen kan....kèn.....
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 20:37
    Ow ow Gijs meteen met jood schelden... als er dan iets typisch is ben jij het wel. Triest figuur. Duik nu maar snel je boeken weer in want je heb nog veel te leren op school!
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 20:42]
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 21:40
    Hahahaha analfabeet durf te wedden dat ik een hogere opleiding doe dan jij vriend ;)
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 23:57
    Lijkt er anders niet op vriend
    Vind ik leuk
    Bizzy +22327
    maandag 7 januari 2019 om 13:48
    Mis Tadic. Zie hem liever spelen dan Schone.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:06
    Wel pijnlijk dat het echt alleen Ajax en PSV spelers zijn.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18724
    maandag 7 januari 2019 om 13:08
    Niet echt verassend toch? Iedereen heeft weer op spelers van zijn eigen club gestemd en de neutrale kiezer kan dan enkel de doorslag PSV/Ajax geven.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:12
    Ja, maar dat is juist het pijnlijke. Ik geef toe dat iedereen het wel vrij goed gezien heeft en dat is positief voor het niveau op VP :p
    Maar dat Feyenoord niemand levert, of AZ of wie dan ook, is wel pijnlijk. Vind ik tenminste.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:15
    Voor de Eredivisie is dat wel pijnlijk. Het geeft maar weer eens de grote verschillen weer tussen de top en de rest. Toch staan deze 11 eigenlijk allemaal wel gewoon terecht in dit elftal.
    Voor het eerst sinds lange tijd zijn PSV en Ajax gewoon echt veel beter dan de rest. Al heeft dat natuurlijk internationaal gezien ook wel zijn voordelen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:23
    Ja, het is ook terecht. Al vind ik dat El Khayati ontbreekt. Die is misschien niet beter, maar presteert uitzonderlijk.
    Alleen voor de eredivisie is het dus inderdaad pijnlijk.
    Vind ik leuk
    Ero +458
    maandag 7 januari 2019 om 14:49
    Het is niet terecht. Het is blindheid van supporters voor hun eigen club.
    Het is van El Kayhati veel knapper dat hij zoveel scoort bij ADO dan dat het knap is van Schone dat hij met toppers om hem heen het spelletje verdeeld.

    Het is van Fran Sol veel knapper dat hij bijna topscorer is met de spelers om hem heen dan van Luuk de Jong die per wedstrijd 30 voorzetten krijgt.

    Dat doet niks af aan de prestaties van de Ajax en PSV spelers, maar aangezien dit persoonlijke 'verkiezingen' zijn doen 'we' hier toch wel een aantal uitblinkers tekort.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 14:53
    El Khayati ben ik met je eens. Bij de spits ben ik toch geneigd om voor De Jong te kiezen, omdat hij in mijn ogen zijn beste seizoen in jaren draait en het best een goede spits is.
    Je kunt overigens ook zeggen dat een spits bij een topclub minder ruimte krijgt dan bij Willem II.
    Vind ik leuk
    Koenbres +1591
    maandag 7 januari 2019 om 15:34
    Fran is ook bezig aan 1 van zijn beste jaren en ook een hele goede spits, ik denk zelfs dat als hij de aanvoer zou krijgen die de Jong krijgt hij er meer zou maken nog. Buiten dat is de Jong ook zeker niet onterecht, ze hadden allebei gekund
    Vind ik leuk
    tannat +15355
    maandag 7 januari 2019 om 17:24
    Zou Sol het volgens jou bij PSV beter doen dan Luuk?
    Vind ik leuk
    Koenbres +1591
    maandag 7 januari 2019 om 15:35
    Met je eens maarja de Ajax en Psv fans hier stemmen veelal op hun eigen spelers wat absoluut niet raar is maarja dan krijg je wel een uitslag als deze
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18724
    maandag 7 januari 2019 om 13:19
    Dat alleen Ajax en PSV spelers leveren komt door het formaat van hun fanschare, spelers van andere clubs zullen dus wel heel erg goed moeten zijn willen ze een kans maken er in te komen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:24
    Feyenoord zou toch ook iemand moeten kunnen leveren.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18724
    maandag 7 januari 2019 om 13:29
    Natuurlijk al zitten die gewoon niet in hun beste fase. Vooral de spitspositie vind ik hier wel redelijk lachwekkend, ik denk dat bijna iedereen liever Sol in zijn team heeft dan De Jong.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:36
    Dat heeft dan misschien te maken met je persoonlijke afkeur tegen De Jong, maar zijn statistieken wijzen voor zich. Topscorer en me-ga veel werklust ook in verdedigend opzicht. Ik denk dat vele onafhankelijke voetbalsupporters toch voor Luuk kiezen, los van of ze hem persoonlijk mogen. Dit is bepaald op voetballende kwaliteiten en daarin presteert Luuk dit jaar gewoon subliem en naar (misschien wel boven) zijn kunnen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18724
    maandag 7 januari 2019 om 13:38
    Vooropgesteld ik heb helemaal niks tegen Luuk de Jong. Maar scoren bij de koploper is wel even een paar tandjes makkelijker dan scoren voor Willem 2.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:40
    Aan de andere kant vragen ze zich bij spitsen altijd af of ze de stap naar de top aankunnen, omdat je minder ruimte krijgt.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:42
    Is dat zo? Dat vind ik nogal een aanname. Tegen PSV graven de tegenstanders zich veelal gigantisch in, waardoor er in het strafschopgebied minder ruimte ligt. Tegen Willem II gaan veel tegenstanders in de aanval, waardoor er voor aanvallers meer ruimte ligt. En op Luuk zet de tegenstander meestal standaard 2 man.

    Maargoed, we mogen van mening verschillen ;-)
    Vind ik leuk
    Koenbres +1591
    maandag 7 januari 2019 om 15:37
    Ik snap je punt hoor maar Sol is gewoon erg goed in zijn loopacties. Verder heeft Sol ook standaard 2 man op zich want ja je speelt tegen Willem II wie moet je dan in toom houden.
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1632
    maandag 7 januari 2019 om 15:45
    Haha Koen, zit een grote kern van waarheid in. 5 man op Sol, want de rest is toch niet van een mega hoog niveau.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:11
    Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als spits van een grote club heb je vaak te maken met een muur van verdedigers als je tegen kleinere clubs soeelt. Kleinere clubs onderling geven elkaar vaak meer ruimte omdat ze beide denken te kunnen winnen. Daarnaast is Luuk heel belangrijk bij het lanceren van Bergwijn en Lozano. Aanspelen, bal vasthouden en door geven aan die twee. En verdedigend ook zeer belangrijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:40
    Ik vind Sol een hele goede spits en hij doet het ook dit jaar goed, maar De Jong speelt zijn beste seizoen sinds jaren en staat er wat mij betreft terecht in.
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    maandag 7 januari 2019 om 15:36
    Ja doe maar Fran Sol en hoeveel goals had hij ookalweer in de Cl gescoord 🙃
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:25
    Inderdaad.
    Als je bijvoorbeeld Doan van Groningen in een poll gooit samen met Lozano en Ziyech maakt het eigenlijk al niet meer uit hoe goed hij is omdat de riante fanschare van PSV en Ajax bepaald wie wint.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +35145
    maandag 7 januari 2019 om 13:40
    Dan ga je verschillende posities vergelijken. En Doan doet het hartstikke leuk, zeker een talent, maar of je het wekelijks laat zien bij Groningen of bij Ajax of PSV kan je niet weglaten in je oordeel. Ik denk dat hij bij beide topclubs op dit moment nog te kort zou komen.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2986
    maandag 7 januari 2019 om 14:35
    Technisch gezien staan ze allemaal rechtervleugel toch? Hoewel Ziyech en Doan effectief meer als RAM spelen?

    In de polls hier hebben ze Ziyech naar het middenveld gezet, waarschijnlijk omdat ze hem niet in de poll met Lozano wilde hebben.

    Daarbij doet Doan het fantastisch, maar kan gewoon niet tippen aan Ziyech en Lozano.
    Vind ik leuk
    Orphen89 +2986
    maandag 7 januari 2019 om 14:37
    Ik snap je punt, maar het voorbeeld wat je hier noemt slaat natuurlijk nergens op. Ziyech en Lozano zijn veel betere voetballers dan Doan.
    Wat logisch is, want ze zijn ook een stuk verder in hun ontwikkeling.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:42
    Dat weet ik ook wel.
    Daarom zeg ik er ook bij dat het eigenlijk al niet eens meer uitmaakt hoe goed hij is.
    Vind ik leuk
    Vowtar +5769
    maandag 7 januari 2019 om 13:23
    Tsja, vorig jaar zat er volgens mij maar één speler tussen die niet voor PSV of Ajax speelde. Dat was Angelino.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:24
    Oh, dat is ook wel weinig :p
    Toen waren Ajax en PSV ook een stuk minder indrukwekkend.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:24]
    Vind ik leuk
    HJR +8282
    maandag 7 januari 2019 om 14:10
    Iedereen? Ik heb voorkeur voor Ajax. Maar heb toch echt voor Bergwijn, De Jong, Lozano, Dumfries en zelfs Angelino gekozen ;).

    Vind ik leuk
    Yoink +246
    maandag 7 januari 2019 om 13:12
    Dat heeft meer te maken met de supportersschare op VP en de daaraan gekoppelde subjectiviteit. Er zijn spelers die ontzettend hebben verrast en een fantastische bijdrage leverden voor hun ploeg. Maar dat wordt niet gezien hier, want Ajax en PSV is het enige op de wereld ;-).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:16
    Wel die ontzettend hebben verrast en een grote of fantastische bijdrage hebben geleverd, maar behalve El Khayati weet ik niet wie er perse in zou moeten.
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    maandag 7 januari 2019 om 15:44
    Bulthuis 🤗
    Vind ik leuk
    RGB +549
    maandag 7 januari 2019 om 13:17
    Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Er zijn volgens mij best wel een aantal objectieve mensen hier. Ik ben Ajacied maar had ook gestemd op Dumfries en Idrissi.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8285
    maandag 7 januari 2019 om 13:25
    Bijvoorbeeld een Doan zou ook terecht zijn in dit elftal.
    Vind ik leuk
    fernjef +708
    maandag 7 januari 2019 om 13:27
    Maar konden die spelers ook wat uitrichten tegen de hegonomie van Ajax en PSV? Of waren deze spelers op individueel niveau beter dan hun positie-genoot bij Ajax of PSV?

    Ik denk aan Idrissi, El Khayati, van Persie, Sol, Doan of zelfs Schouten van Excelsior (allemaal aanvallende middenvelders of voorhoede) Denk je dat dat betere voetballers zijn dan Ziyech, Lozano, De Jong (PSV), De Jong (Ajax) of Bergwijn?
    Vind ik leuk
    RGB +549
    maandag 7 januari 2019 om 13:30
    Ik zeg niet dat Idrissi beter is dan bijvoorbeeld Bergwijn, Lozano, of Ziyech. Maar op de linksbuitenplaats doet hij het voortreffelijk bij een subtopper. Volgens mij kan hij een hoger niveau wel aan. Bovendien kijk ik wel graag naar echte pingelaars, vandaar Idrissi.
    Vind ik leuk
    fernjef +708
    maandag 7 januari 2019 om 13:34
    Ik ben het niet oneens met je hoor. Ik vind het ook heel mooi om El Khayati bezig te zien, of natuurlijk Ritsu Doan. Ik denk alleen dat ze dat ene stapje (ervaring op Europees niveau) nog missen. En als ze dat hebben, worden ze misschien wel beter dan de individuele spelers van Ajax of PSV. Maar dat zijn ze denk ik nu nog niet...

    Wellicht komt het ook wel door de supporters-schare dat spelers van PSV en Ajax hoger eindigen dan spelers van andere teams. De vraag is of (en hoe) je zoiets er in een pol of enquete uit kan filteren....
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 13:36]
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    maandag 7 januari 2019 om 15:41
    Je zou wel blij zijn als Finn Stokkers erin zat 😁
    Vind ik leuk
    Yoink +246
    maandag 7 januari 2019 om 16:05
    Nee, niet echt :'). Ik was ook de eerste die zei dat Dammers echt onterecht bij de kanshebbers voor CV zit. Dat sloeg namelijk helemaal nergens op, haha.
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    maandag 7 januari 2019 om 18:12
    Dan is het goed 😊 Fijne dag nog !
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:12
    Ik denk gerust wel dat er andere spelers niet mistaan in dit team, maar het feit blijft gewoon dat zowel Psv als Ajax nou éénmaal de beste spelers hebben momenteel. Maar voor de competitie en het NL voetbal zou het beter zijn inderdaad als het verschil niet zo groot was. Waarbij ook nog, mocht alles verkocht worden bij Ajax wat op de planning staat, het verchil met Ajax en de rest alleen nog maar groter wordt.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:15
    Jawel, maar Feyenoord en subtop zouden samen toch misschien wel één of twee spelers moeten kunnen leveren?
    Overigens had El Khayati er op basis van prestaties best in mogen staan vind ik. Die draagt heel ADO in z'n eentje.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:27
    Zeker gezien zijn plaats op de topscoordes lijst. Derde ofzo met 12. Maar overall gezien toch minder dan de middenvelders in dit team denk ik. Maar weet je het is ook net wie er stemt en in hoeverre hebben er andere mensen van andere clubs gestemt opdeze uitslag. We zullen het nooit weten.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37407
    maandag 7 januari 2019 om 13:58
    Ja, maar het hoort toch ook wel een beetje te gaan om prestaties vind ik.
    Ik weet niet wanneer een middenvelder van een middenmoter voor het laatst zoiets heeft gepresteerd als El Khayati. Lang geleden lijkt me.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:17
    Waarbij ik dan niet wil suggereren dat we elk jaar vliegend kampioen zullen worden. Voor het geval er mensen zijn die denken dat ik dat er mee bedoel.;-)
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    maandag 7 januari 2019 om 13:25
    De opmerkelijkste uitslag is door de spits van Ajax dat de enige positie is waarbij Ajax en PSV in willekeurige volgorde niet 1 en 2 staan.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:36
    Zo verwonderlijk is dat niet, om heel eerlijk te zijn hebbe wij ook geen spits momenteel. Tuurlijk we hebben de Hunter, maar Dolberg krijgt de voorkeur en die is gewoon nog niet in goede doen. Misschien dat ie zich gaat revancheren de tweede helft, wat ik wel hoop, maar dat heeft voor deze uitslag geen nut in ieder geval.
    Vind ik leuk
    Mo +11852
    maandag 7 januari 2019 om 13:44
    Naar mijn mening had alleen Sol erin moeten staan, voor de rest gewoon terecht hoe pijnlijk het ook is.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:08
    goh, je verwacht het niet. Ben bang dat dit de komende jaren weleens zo kan blijven, tenzij een rijke sjeik feyenoord overneemt
    Vind ik leuk
    De Hout +1850
    maandag 7 januari 2019 om 13:11
    Of AZ..
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:09
    Had er nu iemand echt verwacht dat er spelers van buiten de top 3 bij zouden zitten? Dit is op basis van supportersschare op dit forum zo bepaald.
    Vind ik leuk
    Deck010 +8285
    maandag 7 januari 2019 om 13:26
    Correctie...top 2 bedoel je......
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2104
    maandag 7 januari 2019 om 13:09
    WaT eEn VeRrAsSiNg

    Hier hadden we die polletjes echt niet voor nodig...
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18724
    maandag 7 januari 2019 om 13:12
    Het is elk jaar weer hetzelfde.
    Vind ik leuk
    fernjef +708
    maandag 7 januari 2019 om 13:29
    Je Caps-Lock doet een beetje raar.... Glas cola laten vallen?
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +2104
    maandag 7 januari 2019 om 18:55
    Zou makkelijker zijn, helaas moest ik het dit keer zelf zo typen :(
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1660
    maandag 7 januari 2019 om 13:10
    Terechte opstelling
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    maandag 7 januari 2019 om 13:18
    Zouden ze bij VP door hebben dat er gewoon een te grote meerderheid is van Ajax en PSV fans die altijd op hun eigen spelers en trainer stemmen. (Gelukkig zijn er ook die dit niet doen). Sommige van deze spelers hebben het ook verdiend, maar er zijn ook nog spelers buiten de top 2 die heel goed gepresteerd hebben.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1660
    maandag 7 januari 2019 om 13:21
    Ach als je nou eens goed zou kijken naar de prestaties van de spelers, zijn dit toch gewoon de terechte spelers op de posities?
    Vind ik leuk
    0260165 +662
    maandag 7 januari 2019 om 18:04
    In mijn ogen van Bommel ipv Ten Hag (gaat over Eredivisie), El Khayati ipv Schöne/F. De Jong (lijkt me duidelijk) en Sol ipv. L. De Jong (PSV creërt veel meer kansen) en ook Schwaab kan je over twisten.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +6039
    maandag 7 januari 2019 om 13:25
    De keeper had natuurlijk Unnerstall moeten zijn. De rest ziet er prima uit.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 13:28
    Kunnen we deze verkiezing niet nog een x doen maar dan zonder ajax en psv spelers? Benieuwd wat er dan uit komt!
    Vind ik leuk
    Koenbres +1591
    maandag 7 januari 2019 om 15:31
    Precies, heeft op dit moment toch geen nut
    Vind ik leuk
    MoSalah +87
    maandag 7 januari 2019 om 13:31
    blind, tadic en hendrix mogen hier ook wel bij staan....voor schone bergwijn en schwaab
    Vind ik leuk
    Stom +474
    maandag 7 januari 2019 om 13:33
    Aardig! Met jongens als Zoet, Angelino, Mazraoui, Tadic, Rosario, Hendrix en Sol op de bank heb je een heel leuk team.

    Toch één suggestie: als VP de juiste polls had voorgelegd had je denk ik eerder zoiets gekregen

    Bergwijn - De Jong - Ziyech
    V/d Beek
    De Jong - Rosario
    Tagliafico - De Ligt - Schwaab - Dumfries
    Onana
    Vind ik leuk
    COYG +7567
    maandag 7 januari 2019 om 13:34
    Het liefst had ik Rosario voor Schone gezien. Verder klopt het team wel.
    Vind ik leuk
    Fcdhfc +47
    maandag 7 januari 2019 om 13:41
    Verrassend
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2087
    maandag 7 januari 2019 om 13:44
    Schöne blijft een mooi verhaal. Staat elk seizoen ter discussie, maar zorgt op een onopvallende manier voor balans bij Ajax. Wedstrijden zonder Schöne zijn meestal een stuk minder dan met Schöne. Ja, hij is langzaam. Ja, hij oogt vaak laconiek. Maar toch heeft hij een bepaalde ervaring, bepaalde flair en een uitmuntend spelinzicht. Ik ben en blijf fan.
    Vind ik leuk
    fernjef +708
    maandag 7 januari 2019 om 14:03
    Dat dus.... Ik zag niet dat jij al een vergelijkbare reactie had geschreven als ik hier ergens boven als reactie schreef.

    Schöne heeft een ondefinieerbare invloed die al veel trainers bij Ajax op het verkeerde been heeft gezet! En toch komt hij elke keer weer bovendrijven als het missende puzzelstukje. Op één of andere manier tart hij alle voetbalwetten want je ziet het er niet aan af...Maar hij is heel belangrijk!
    Vind ik leuk
    Finnkro +37
    maandag 7 januari 2019 om 14:06
    Wel met het team eens alleen Schone hoort hier natuurlijk totaal niet in thuis. Dan kan je beter Rosario of Vilenha daar zetten.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 14:23
    Bijzonder dat Tadic hier niet bij staat.
    Vind ik leuk
    Tictac +143
    maandag 7 januari 2019 om 15:07
    Snap Schöne ook niet helemaal, heeft ook een aantal malen plaats moeten maken voor Donny van Beek. Mijn keus zou Tonny Vilhena zijn; geeft ook wat meer kleur (lees 3e club) aan deze selectie.
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 15:11
    Schöne hoort eigenlijk niet in dit lijstje. Veel te oud en valt zwaar door de mand bij sommige wedstrijden en is nog eens een arrogant stuk vreten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 15:13]
    Vind ik leuk
    whiskey33 +507
    maandag 7 januari 2019 om 15:20
    Positie linksback daar moet natuurlijk Agelino staan, is klasse beter dan rest
    Vind ik leuk
    Dudge +32
    maandag 7 januari 2019 om 15:59
    Vind het toch een misgeslagen plank die hele verkiezing. Beter kijken ze naar statistieken of spelersbeoordelingen van na de wedstrijden.

    Nu is het niet zozeer de best gewaardeerde maar de meest populaire speler wint. Niet dat ik een veel beter team zou kunnen bedenken, maar laat de kenners en analisten er over nadenken en ik weet zeker dat er wat outsiders in het team komen!
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 16:14
    Daniël Swaab 😂😂😂
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 16:48
    Alleen tadic erin voor bergwijn
    Vind ik leuk
    maandag 7 januari 2019 om 17:43
    Staan er teveel van PSV in minimaal 3 teveel
    Vind ik leuk
    JoeyC +3249
    maandag 7 januari 2019 om 20:08
    Goed elftal wanneer iedere speler op het middenveld een positie met de klok meedraait. VP heeft goed gespeeld met de voorspelbaarheid van het publiek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws