De Graafschap op spitsenjacht: 'Ligt niet aan mij dat er zo weinig gescoord is'

De Graafschap op spitsenjacht: 'Ligt niet aan mij dat er zo weinig gescoord is'

Gepubliceerd: maandag 7 januari 2019 om 18:38ma 07-01-2019 om 18:38

De Graafschap-spits Fabian Serrarens weet dat zijn club op zoek is naar winterse versterkingen, met name in de aanval. De 27-jarige Amsterdammer, dit seizoen goed voor drie van de veertien Doetinchemse goals, denkt er echter het zijne van.

"Het hoort erbij, denk ik. Als je weinig scoort als ploeg, gaan ze natuurlijk kijken naar een spits", doelt Serrarens op Tom Boere, Cyriel Dessers en Vincent Vermeij. "Maar dat betekent niet dat ik het ermee eens ben. Ik vind niet dat het aan mij ligt dat er zo weinig wordt gescoord. Het is niet dat we als team veel kansen missen, we creëren gewoon weinig."

Mocht er toch nog een nieuwe spits naar De Vijverberg komen, dan zal Serrarens dat accepteren. "Als er een goede spits kan komen, is die altijd welkom. Ik kan ook op andere posities spelen, dat heb ik vorig seizoen ook gedaan", aldus de Amsterdammer in gesprek met Omroep Gelderland. "Er moeten sowieso versterkingen komen, dat ziet iedereen. We zien straks wel wie het wordt."

De Graafschap heeft tijdens de eerste seizoenshelft 12 punten bij elkaar gevoetbald en is als hekkensluiter van de Eredivisie de winterstop in gegaan.

Poll

Gaat De Graafschap degraderen?

(3055 stemmen)

Plaats een reactie

Blindsy +19102
maandag 7 januari 2019 om 18:41
Ben bang dat de wens van Sjaak ook dit seizoen weer uitkomt...
Vind ik leuk
Malaga036 +488
maandag 7 januari 2019 om 18:42
Samen met groningen..
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
maandag 7 januari 2019 om 18:45
Zeg Kevin, ben jij ongenadig hard in je holletje genaaid door een Groninger? Dan kan ik me je onophoudelijke gezeik over Groningen voorstellen.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:22
Ik moest lachen, dank!
Vind ik leuk
Il Gordo +18690
maandag 7 januari 2019 om 19:22
Door Gibril Sankoh?
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
maandag 7 januari 2019 om 19:24
Oef, dat moet pijn hebben gedaan lijkt me.
Vind ik leuk
pietprecies +11863
maandag 7 januari 2019 om 19:53
*Kevin stond op het toilet.

Sankoh kwam binnen.

Kevin: Heee daar is de grote baas!

Sankoh: Ja en dan kom ik er ook nog achteraan.
Vind ik leuk
Malaga036 +488
maandag 7 januari 2019 om 21:53
Als daar je fantasie ligt zeg ik voor jou gewoon eventjes ja, kijk hoe ze voetballen.. ze hikken al een paar jaar tegen de onderste plaatsen, alleen dan komen er de laatste paar wedstrijden weer wat oplevingen. Ik heb zo vaak met fifa carriere groningen gekozen, maar dit seizoen zijn ze gewoon een van de zwakkere schakels.. en een keertje Euroborg met Almere City lijkt me best gezellig
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
dinsdag 8 januari 2019 om 08:03
Als je zo graag de Euroborg bezoekt heb ik goed nieuws. Je hoeft niet jaren te wachten tot Almere promoveert. Je kunt een rondleiding krijgen! Veel plezier.
Vind ik leuk
Malaga036 +488
dinsdag 8 januari 2019 om 10:28
Dat jaren wachten met Almere zal ook wel mee vallen.. ik zal het eens even opzoeken wat de rondleiding betreft ;)
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
dinsdag 8 januari 2019 om 10:35
Prima. En ik ben de beroerdste niet dus als het niet lukt laat het me maar weten dan regel ik het voor je. En ik zal zorgen dat het niet Gibril Sankoh is die de rondleiding doet :-)
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
maandag 7 januari 2019 om 18:43
Serrarens is het er niet mee eens maar geeft toch alvast maar even aan ook op een andere positie te kunnen speler. Das niet echt een vechter dus.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:25
Hoe heette dat kleine zweedse mannetje ook alweer, speelde een jaar of 2 geleden in Groningen. Leuk spelertje was dat, nooit meer wat van gehoord
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
maandag 7 januari 2019 om 19:26
Simon Tibbling? Speelt in Denemarken.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:28
Ja die bedoel ik inderdaad. Jammer dat hij niet doorbrak
Vind ik leuk
FCG1971 +4786
maandag 7 januari 2019 om 19:30
Zeker doorgebroken maar kapot gemaakt door Faber. Die jongen is een enorme liefhebber wilde dag en nacht spelen maar kwijnde dankzij Faber weg en ging met de staart tussen de benen weg. Was een hele leuke speler voor FCG.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:31
Zag hem zelfs wel verder komen, enorme drive en loopvermogen. Mist bij veel NL voetballers
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:21
Begon op links met een uitstekende middenvelder achter zich en een goaltjesdief als spits..
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4480
maandag 7 januari 2019 om 18:44
Moet je altijd bij jezelf zoeken. De aanvoer de schuld geven is zon slap excuus. Piatek van Genoa schiet bijv ook 13 van de 25 goals erin bij een laagvlieger.
Vind ik leuk
#Keizerout +45961
maandag 7 januari 2019 om 19:00
Dat zegt toch niks over het aantal kansen dat Serrarens per wedstrijd krijgt en het aantal kansen dat Piatek per wedstrijd krijgt?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15304
maandag 7 januari 2019 om 19:35
Genoa staat 14e met 20 punten uit 19 wedstrijden en een doelsaldo van 25 voor 35 tegen
De Graafschap staat laatste met 12 punten uit 17 wedstrijden en een doelsaldo van 14 voor 43 tegen.
Alleen al gezien het doelsaldo van De Graafschap krijg ik niet het idee dat ze heel veel creëeren.
Vind ik leuk
Leonardus +182
maandag 7 januari 2019 om 18:48
Paniekvoetbal. Aankopen in de winter renderen nauwelijks.
Vind ik leuk
Rodajc +18835
maandag 7 januari 2019 om 19:13
Renderen niet als het geen hecht team is. De Graafschap is wel een hecht team met duidelijke afspraken over hoe er gevoetbald wordt, daar ligt het gewoon echt aan de kwaliteit. Dan is het makkelijker om 2 of 3 spelers in te passen. Clubs als Groningen en NAC hebben meer kwaliteit, maar daar is het meer ad hoc voetbal, ja daar is het dan moeilijker. Zelfde geldt voor Twente, Sparta, NEC en Roda de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95368
maandag 7 januari 2019 om 18:51
Ergens heeft hij gelijk, zonder aanvoer kom je nergens.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 19:05
Dan zul je de kansen zelf moeten creeeren. Maar als je als spits geen bal kan vasthouden zodat er mensen kunnen aansluiten, sta je op een eiland enk rijg je weinig kansen. Dus een andere spits kan zeker werken.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:54
Misschien leuk en goed voor De Graafschap om Joël Piroe van Jong PSV te huren, die gast kan echt goed voetballen!
Vind ik leuk
Cultheld +49
maandag 7 januari 2019 om 18:55
Gewoon Tom Boere halen, die is gewend om degradatievoetbal te spelen
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 18:57
En te degraderen.....
Vind ik leuk
Cultheld +49
maandag 7 januari 2019 om 19:01
Tja, met of zonder Boere, degradatie zal bijna onvermijdelijk zijn. Al hoop ik dat niet.
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 20:35
Denk ik ook. Ik had dat niet verwacht. De Graafschap is thuis relatief sterk. De vijf punten achterstand op Emmen is te groot vrees ik.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:19
Kom op, wees positief of ga je inkopen bij Vitas, een club zonder ziel, is dat uw voorbeeld?
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:57
Hofstede zegt dat de spelers niet willen komen, dat bedenk ik niet. Ik ben zeeeer positief over de club De Graafschap maar ze hebben niet zo'n goed elftal. Knap dat ze gepromoveerd zijn!!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
maandag 7 januari 2019 om 18:57
Halen ze one hit wonder toch terug
Vind ik leuk
Futre +4953
maandag 7 januari 2019 om 19:00
Rick Astley?
Vind ik leuk
#Keizerout +45961
maandag 7 januari 2019 om 19:00
Die blijft tenminste wel als ze degraderen.
Vind ik leuk
Futre +4953
maandag 7 januari 2019 om 19:05
Ze moeten die engerd van een coach er uit kegelen. Tactisch onbenul met z’n domme gegrinnik.
Vind ik leuk
#Keizerout +45961
maandag 7 januari 2019 om 19:08
Dat idee heb ik ook. Hij is vast goed voor de stemming, en dat is ook vast belangrijk, maar het ziet er niet uit en levert geen punten op.
Ik schrok wel toen ik hoorde dat hij Van Bommel les had gegeven op de trainersopleiding. Ben je mooi klaar mee als toekomstig trainer.
Vind ik leuk
Futre +4953
maandag 7 januari 2019 om 19:12
De engerd heeft dus nog last vsn grootheidswaanzin ook. Hoe durft hij Van Bommel aan te spreken.
Vind ik leuk
#Keizerout +45961
maandag 7 januari 2019 om 19:13
Daar kan hij weinig aan doen vind ik. Als je niks tegen Van Bommel zegt wordt het ook een rare les. Ze hadden hem beter niet aan kunnen stellen :p
Vind ik leuk
Il Gordo +18690
maandag 7 januari 2019 om 19:24
Amen.

"Maar och, wat ben ik trots op mijn jongens".
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
maandag 7 januari 2019 om 19:16
He never gonna give you up
[Reactie gewijzigd op maandag 7 januari 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
Dionisius +107
maandag 7 januari 2019 om 19:15
in principe is hij dus voor ongeveer 21,5% van de goals verantwoordelijk. Als je dat vergelijkt met Luuk de Jong, die voor 23,3% van de goals verantwoordelijk is bij PSV, doet hij het helemaal zo slecht niet ;)
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
maandag 7 januari 2019 om 19:20
Je kan gewoon niet voetballen Serrarens.. snap sowieso niet dat Henk altijd vertrouwen in jou heeft gehad
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:16
Onmenselijke reactie, vorig jaar kroop iedereen zo ongeveer in zijn kont, zie andere reactie en reden (volgens mij) vrees dat Ovs4Live nooit positief kan denken en doen, jammer !!
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
donderdag 10 januari 2019 om 21:56
Sorry Jan, maar zo is mijn mening. Degelijke Jupiler spits, maar niet goed genoeg voor Eredivisie.. En ja, hij heeft veel betekent tijdens de play-offs, maar je merkt dat hij nu tekort komt. Waarop wordt gebaseerd dat ik nooit positief denk?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:37
Waarom dan deze uitspraak? Er is geen geld, wel schulden, en toch Eredivisie spelen, ik ben er trots op, we wisten dit voor die tijd, misschien degraderen en dan weer promoveren, wat een lol met een stadion met het merendeel positieve supporters, daar ben ik nu weer trots op en eigenlijk alleen met een positieve blik naar voren!!
Vind ik leuk
Ovs4Life +85
zaterdag 12 januari 2019 om 15:58
Bullshit! Graafschap staat er financieel prima voor nu en er is zelfs extra budget vrijgesteld vanuit investerdeerders voor transfers. Waarom kan een FC Emmen of Fortuna wel prima mee komen en wij niet? Ik kan in ieder geval concluderen dat het technisch hart gefaald heeft met de aankopen en HdJ met wisselende formaties.. Het is gewoon een zooitje, ondanks dat ik ook trots ben op de Graafschap en dat ook zal blijven. Er is gewoon te veel middelmaat KKD materiaal.. Dat is een feit
Vind ik leuk
maandag 7 januari 2019 om 22:00
We gaan niet degraderen, nacompetitie en dan blijven we gewoon. De sfeer in de vijverberg gaat de graafschap redden mark my words
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:12
En zo is dat Fabian, vorig jaar de gevierde man met een aantal 'aangevers' om je heen die o a naar Fortuna vertrok, nu is het fouten herstellen, terug verdedigen, geen aanspeelbare ballen meer, geen voorzetten meer van de flanken, moet ik nog door gaan ????? Fabian is nog steeds een vechter die zijn sterke lijf goed weet te gebruiken... Succes in de 2de helft van de competitie, blijf er in geloven zoals een echte Superboer dat betaamt !!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws